/ Fórumok /

A világ legrondább repülőgépei

A világ legrondább repülőgépei, avagy bumfordiak, repülő téglák,dobozok és egyéb förmedvények...
Megmondom őszintén, fáj leírnom egy szókapcsolatban, hogy ronda és repülő, mert szerintem olyan nincs is, hogy egy repülőgép ronda legyen. Igaz én elfogult vagyok, mert már kisgyerekkorom óta beteges rajongással nézzek az égre fel, bármilyen eszköz húzzon el a fejem felett, még ha az aznap már huszonkilencedszer látott Boeing 737-es is. No de ez az én véleményem, lehet, hogy nekem minden repülő teszik, és akkor rögtön fel is tehetitek a kérdést, hogy akkor minek hoztam létre ezt a topikot, de azért annyira én sem vagyok elfogult, hogy ne lássam a különbséget, mondjuk egy Jumbojet gigantikus, de mégis finom eleganciája és egy szárnyakkal ellátott gyufáskatuja formájú Shorts Skyvan között. Bár az is igaz, szép, csúnya szubjektív fogalmak, és sokszor elhangzik klasszikusoktól idézve „annyira ronda, hogy az már szép” nemcsak a repülőgépekkel kapcsolatban. Szóval ide, mindenki felteheti az általa legro…. fogalmazunk inkább így furcsa, érdekes kinézetű repülőeszközők képeit, amikkel valaha életében találkozott. Ja és fontos ezzel a rovattal nem akarok senkit és semmit sem megbántani, különös tekintettel a repülőgépmérnökökre, pilotákra és a típusfanokra:)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
Kalóz 441286 2010. január 13. 16:02
Válasz erre
Terveztek hátrahajtható szárnyú változatot hajófedélzeti üzemeltetésre. Azóta em jött össze :(
sanjurjo 441285 2010. január 13. 16:01
Válasz erre
Lala-1_12
Lala-1_12
Lala-1_25
Lala-1_25
image003
image003
image005m
image005m
image006
image006

Sziasztok!

Gyorsan rámásztam erre az An2 témára, gyerekek azért voltak itt még ötletek. Íme képek még a Lala 1-ről, meg az ekranoplánról, de nem rossz a kettős faroktartójú talán felderítő (gondolom, mint a második világháborús Fw 189-nél is csak az sokkal szebb) An2-es, de aztán, hogy az utolsónak mi célt szolgált az a fülke a függőleges vezérsíkja előtt?
sanjurjo 441284 2010. január 13. 15:40
Válasz erre
An-2Elarge
An-2Elarge

Egyik másik An2-es mutáció, talán egy ekranoplán, nem tudom?
sanjurjo 441283 2010. január 13. 15:39
Válasz erre
Lala-1_07
Lala-1_07

Sziasztok!

A Pzl M 15 Belphegor (remélem jól írom a nevét) már többször volt rovatunk szereplője ez a világ talán egyetlen mezőgazdasági sugárhajtású repülőgépe egyébként állítólag bevált, csak amikor mondjuk egy mezőn a Tsz embereinek kellett mondjuk a sugárhajtóművet karbantartani, hát... na de nem becsülőm én le az ott volt dolgozok szaktudását, sőt. Csak hát egy sugárhajtómű a tapasztalatok szerint, még a szocialista kolhozok technológiai szintjét is meghaladta, nem is beszélve az üzemeltetési költségekről, bár ez a szocializmusban ez mit se számított. Mindenesetre a Belphegor után átértek a jóval konzervatívabb (magyar mezőgazdaságban is ismert) Pzl Dromedár gyártására. Mivel azonban többször szerepelt már, nem az M 15-öt akarom bemutatni, (aki akar utána nézz), hanem az annak próbapadjául szolgáló (általam egyébként szépnek tartott, bár sokak szerint biztos az eredeti is inkább ide kívánkozna fel)igencsak eltorzított Antonov An 2-es háromnézeti rajzát. Hát mit mondjak ha jól tudom az An 2 Lala elnevezésű gépre, tessék csácsogni, és kiélni a perverz hajlamokat:)
puhamancs 441282 2010. január 4. 23:23
Válasz erre
ez amúgy egy Möbius-szalag a gép szárnya helyén. Majd olvass róla wikipédián meg nézz utána a Philadelphiai kísérletnek!
Figaro 441281 2009. december 28. 22:23
Válasz erre
USAF Total In-Flight Simulator
1996-ban még repült.
borisz 441280 2009. december 28. 21:48
Válasz erre
Ez a legrondább!:D
makettinfo.hu/forum/upload_20060921/379.9.1_a_legrondabb_repcsi.jpg
Macal linkelte ebbe a topikba az elején.
mig23papa 441279 2009. december 28. 21:15
Válasz erre
Figaro

Oszt mire használták ezt a csodajárgányt?
Airliner 441278 2009. december 28. 18:11
Válasz erre
ezt ugye nem mondják komolyan!:)
szerintem ez vezet eddig a topicban
Figaro 441277 2009. december 28. 16:33
Válasz erre
C-131  a
C-131 a
C-131  b
C-131 b
C-131  c
C-131 c

Egy újabb "szépségdíjas" madár. :)
Airliner 441276 2009. december 24. 12:54
Válasz erre
Boeing Super Guppy
Boeing Super Guppy
Gee-Bee
Gee-Bee
kacsa
kacsa
Repülő traktor
Repülő traktor
caribou
caribou

Nekem tettszik az M-15:)
De ezek tényleg...
Beri 441275 2009. december 23. 23:11
Válasz erre
lucky 441274 2009. december 23. 21:29
Válasz erre
hát ez vagy vmi vagy repül valahova?
Sanjurjo 441273 2009. december 23. 21:19
Válasz erre
HMMM!

Fincsi!

Ez valami mezőgazdasági csoda? Csak mert sárga, lehet, hogy valami hátipermetező volt eredetileg, csak kapott rotorokat, meg légcsavart:)))
romeo 441272 2009. december 23. 20:58
Válasz erre
k1
k1
k2
k2

Üdv!
rod666 441271 2009. november 3. 08:55
Válasz erre
romeo 441270 2009. november 2. 22:15
Válasz erre
100_0293
100_0293

Üdv!

Kínai Z-6 helikopter, hááát...
Foxbat 441269 2009. október 20. 13:12
Válasz erre
bac-221
bac-221
f5 sonic boom
f5 sonic boom
f8 supercritical
f8 supercritical
x29
x29
xf91
xf91

Köszönöm a pontosítást!

Én igazából csak ugatom az aerodinamikát, repülőgépszerelő nagybácsim történetei alapján, aztán lehet, keverem ezeket.

Viszont ha már szóba került az "érdekes, de szép" kategória, akkor berakok pár képet a kedvenceimből, melyek szerintem pont attól szépek, hogy egy kifejezett aerodinamikai jelenséget vizsgál:
Muzzy 441268 2009. október 19. 22:33
Válasz erre
Foxbat!
Bocsi de az öreg Kármán a szárny és a törzs csatlakozását dolgozta ki, saját visszaemlékezése szerint bement a szélcsatornába egy kiló gyurmával és ott addig szórakozott, míg a megfelelő ívet ki nem alakította.Ez egyébként az interferencia légellenállás.
A Kármán féle őrvénysor viszont a szárny kilépőélnél felül és alul futó levegő találkozásánál jön létre.
Muzzy
Foxbat 441267 2009. október 19. 14:26
Válasz erre
A 30-asévek derekán volt egy, a jóizléssel és az aerodinamikával össze nem egyeztethető tervezési irányvonal:
Doboz testre jó vastag szárnyakat, 2 főfutót, 2 hajtóművet meg ahová sikerül:
Francia:
Bloch MB-200
Amiot 143
Potez 540

Brit:
Armstrong Whitworth Whitley
Boulton Paul Overstrand
Fairey Hendon
Handley Page Heyford

Ezt gondolták "többfeladatúnak".
Nem hiába a mondás: "ami jól néz ki, az jól repül."

Lehetnek egyéni izlésbeli viták, de a lamináris légáramlás nem nagyon tűr extravagáns formákat. Minél több a frin-franc annál inkább a turbulens felé megyünk. A Rutan és Colani féle "divat aerodinamika" buktatója, hogy két aerodinamikus felület találkozásánál lép fel a "Kármán-örvénysor" ami miatt a névadó öreg pl. a DC-2-es vízszintes vezérsík bekötőjének burkolatát javasolta.
Lacy 441266 2009. október 15. 18:15
Válasz erre
ang
ang
ang2
ang2
ang3
ang3

Valaki egyszer az mondta, hogy az angoloknál extra ronda technika tervezési képesség genetikailag kódolt. Egyetértek! RAF 30 Sq Beverley C1, Aden 1967
Égilovag 441264 2009. szeptember 11. 18:09
Válasz erre
nehogy vita legyen itt, a Belfegorról inkább mondjuk azt, érdekes, mert se nem csúnya, de azért nem is egy szépség(legalábis nekem). érdeks:) megjegyzem, nekem elég őrültségnek tünt mikor először látom, hogy gázturbinát egy mezőgazgasági gépre:)
PETI 441263 2009. szeptember 10. 16:36
Válasz erre
Foxbat, ezt rossz helyre tetted be. :) Ez egy szép masina, nekem az egyik kedvencem! Tessék már meglátni a szépet! :) :)
Üdv
mig23papa 441262 2009. szeptember 7. 17:18
Válasz erre
Marci7

A Bronco nekem kifejezetten tetszik.
mig23papa 441261 2009. szeptember 7. 17:17
Válasz erre
Örekkengoo

Egy körre azért beülnél a hátsó kabinba?
Foxbat 441260 2009. szeptember 7. 16:33
Válasz erre
M-15_belphegor
M-15_belphegor

Ilyet láttam élőben is Farkashegyen. Én is -mint mindenki- féltem.
Miggyuri 441259 2009. szeptember 2. 15:10
Válasz erre
Ahogy Kahane rabbi mondta: "Nekünk nem szép bombáink vannak, hanem hatékonyak!" (Amúgy végül őt is felrobbantották. :) )
Égi lovag 441258 2009. szeptember 2. 12:41
Válasz erre
7 db-ból áll? az jó azt még én is megtudom csinálni XDXDXD
egyébként ugy értettem, ha kapnék egy ilyet, akkor raknám össze, saját kevéske pénzemből a valamivel szebb gépekre gyűjtök;)
SIG 441257 2009. szeptember 1. 23:08
Válasz erre
Nekem van egy 48-as :) Szörnyű egy készlet, ha annak lehe nevezni mid a hét darab alkatrészt...
Vadász 441256 2009. szeptember 1. 22:37
Válasz erre
Zozó 441255 2009. szeptember 1. 22:24
Válasz erre
A Testors adta ki 1/48-ban. Kesress rá a Gugliban: Testors Gee Bee.
Tibcsi 441254 2009. szeptember 1. 22:07
Válasz erre
Létezik makettben, de fogalmam sincs, hol lehet beszerezni.
Égi lovag 441253 2009. szeptember 1. 21:58
Válasz erre
Sziasztok! hú, ez nehezemre eset, vhogy nekem nincs ronda repülő, de talán ha választanom kell:
www.airfields-freeman.com/MA/GeeBee_R-2replica_96.jpg www.richard-seaman.com/Wallpaper/Aircraft/Civil/GeeBee.jpg
eléggé csúnyácsak versenygép, de mondjuk ha van ilyen makettben és kapnék egyet, nem mondom hogy nem épitném meg:)
Örekkengoo 441252 2009. június 2. 15:57
Válasz erre
Jak-38U
Jak-38U

Lori, bocs, hogy csak most reagálok rá, de ez tényleg a legrondább levegőnél nehezebb repülő szerkezet, amiről valaha is hallottam. Csak azért mentem vissza az időben, hogy lássam: másnak is ez a véredénye!

Már az együléses változata is elég borzasztó volt, de ez a NEGATÍV CSÚCS! A Harrier is létezik hasonlóan aránytalan formában, de a Jak-38U győzött.

Olyan, mintha a Metró lejáratánál kétoldalról összecsapta volna a lengőkorlát...

ÖK
Tibcsi 441251 2009. május 19. 14:53
Válasz erre
02
02

Az ARC-n találtam ezt a gyönyörűséget. :)

www.aircraftresourcecenter.com/Gal9/8701-8800/gal8770-Horten-Stern/00.shtm
borisz 441250 2009. május 19. 13:10
Válasz erre
Marci7 441249 2009. május 18. 18:11
Válasz erre

Sziasztok!
Hát könyörgöm! Hogy a francba lehet ilyen ronda maketteket eladni?:D Ez még csak "néhány" a sok közül:P

Marci7
Muzzy 441248 2009. május 18. 16:50
Válasz erre
Sanjuro!
Egyrészt merevebb a szárny, mert doboz szerkezetű, másik, nagyobb felületet ad kisebb fesztáv mellett, továbbá kisebb az interferencia ellenállás.
Muzzy
Sanjujro 441247 2009. május 18. 11:01
Válasz erre
elipsis
elipsis
elipsis
elipsis
elpisisi
elpisisi
5
5

Sziasztok!

Láttam már ilyen aerodinamikai ficamot, egy Nasa tervezetben,talán egy DC-9-es törzsén, de ez Szovjet/Orosz tervezett mindenen túl tesz minek(kinek) jó ez (aerodinamikának, vagy könnyebb szárnyszerkezetet lehet alkalmazni, jobb lesz a manöverező képesség talán?) nem tudom, az esztétikának biztos nem...
sixt67 441246 2009. április 7. 10:04
Válasz erre
Szervusz!

A spéci izraeli izé nem más mint a Republic Seebee gépe.
Az uszótestú gépek kategóriájában kalsszukis. Elnyűhetetlen mindenes.
Ha utánanézel az iraki légirő modernizuálási folyamatáának meglepve fogod látni, hogy a gép kicsit feltuningolt változata is repül már náluk.
A neten sok képet találhatsz a gépről. Tematukus oldala is van (többek közt film részletet is láthatsz James Bopnd filmből, hiszen természetesen abban is "szepepelt"). Link: http://www.seabee.info
Legutóbb a Mach2 adta ki. De "kőbaltával faragott" kit így csak erős idegzetőeknek és mazohistáknak ajánlható.

Üdvözlettel:

sixt67
Ltg. 441245 2009. április 7. 09:32
Válasz erre
izé1
izé1
izé2
izé2

Brrr!
Fodi 441244 2009. április 6. 22:13
Válasz erre
Pár hónapja még egy videót is belinkeltem róla. Youtube-on megtalálod, ha érdekel.
Fodi 441243 2009. április 6. 22:11
Válasz erre
Nem kóser és nem is izraeli. :)
Republic Seabee. RC-3
en.wikipedia.org/wiki/Republic_RC-3_Seabee
soca 441242 2009. április 6. 21:58
Válasz erre
d39e76d0
d39e76d0

Ez meg valami "kóser" izraeli valami lehet!
hofi 441241 2009. április 6. 21:58
Válasz erre
Tudott. Ez egy kísérleti gép, a Caproni Stipa. Ezen próbálták ki a csőlégcsavart kb. 1938-ban.
soca 441240 2009. április 6. 21:52
Válasz erre
10d5409b0
10d5409b0

Ez tud repülni?
Mpower 441239 2009. március 31. 21:31
Válasz erre
Én hülye meg azt hittem hajtómű is kell hozzá.
Boeing 441238 2009. március 31. 21:31
Válasz erre
Airbus Beluga
Airbus Beluga

Fúj :)
Tibcsi 441237 2009. március 31. 21:24
Válasz erre
Mert eltaszítja magától a föld. :-))
Mpower 441236 2009. március 31. 21:14
Válasz erre
Monnyuk tényleg elég ronda ahhoz, hogy helyből fel tudjon szállni:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.