<<< Vissza | Tovább >>> |
ChevyG | Adatlap | 441426 | 2007. február 5. 12:44 | ||
Biztos voltak más tényezők is, ami a 109 mellett döntött (pl emberi, pénz, imseretség, stb. hidd el hogy gyakran ezek döntöttek) Előzmény: (441423) lori 2007. február 4. 20:49 | |||||
ChevyG | Adatlap | 441425 | 2007. február 5. 12:41 | ||
Lori: Ha valaminek, akkor a 109es nek volt ideje letisztulni!:) Nekem is az Emilek tetszenek, főleg a trópusik! C | |||||
lori | Adatlap | 441424 | 2007. február 4. 20:54 | ||
És a lényeget kihagytam. Szerintem bármennyire is szép a 109-es (Emil), azért a He-100-as letisztult formája nekem jobban tetszik... Azért emelem ki, hogy az Emilhez hasonlítva, mert az F, G, K változatok jóval később, módosított (és esztétikusabb) sárkánnyal épültek. De ez csak az én szerény véleményem... lori | |||||
lori | Adatlap | 441423 | 2007. február 4. 20:49 | ||
Ha jól tudom anno a He-100 és a Bf-109 közötti verseny döntetlen lett. Az előszériákat mindkét típusból legyártották (A bécsi döntéskor jól jött egy kis erődemonstráció...), de végül a Messzer került sorozatgyártásra. Ennek főbb okai a következők voltak: 1. Egyszerűbb szerkezet 2. A tömeggyártás megvalósításának lehetősége 3. A He-100-nál alkalmazott, felűleti hűtőrendszer túl sérülékeny volt (egyetlen találat a törzsön, vagy a szárnyon működésképtelenné tette volna az egész gépet...) 4. A Heinkel gyár kapacitásának nagy részét lekötötte a He-111-es bombázók gyártása (később ez megismétlődött a B.F.-nél is, amikor a 109-es gyártása miatt az Me-262-re nem jutott elég kapacitás...) Az egyéni véleményem az, hogy a He-100 hiába rendelkezett rendkívüli repülőtulajdonságokkal, mégsem volt esélye egy komolyabb kerrier elérésére a Luftwaffe kötelékében. A tucatnyi legyártott gép így is magáénak mondhatott egy érdekes dolgot. A német propaganda olyan sikeresen "eladta" éjszakai vadásznak ezt a remek gépet, hogy eleinte az angol pilóták valósággal rettegtek éjjel Németország fölé berepülni... lori | |||||
kalóz | Adatlap | 441422 | 2007. február 4. 09:52 | ||
A 109-es végül is nem a legjobb variáns volt azok közül, melyeket az RLM pályázatára beneveztek, de Willy Messerschmitt gépe győzött, és nem voplt rossz választás, mint később kiderült. Sztem, ha heinkelét választják, az is befuthatott volna hasonló karriert, mert azért mindenen lehet változtatni ha kell. És a 109-esnek is voltak hibái, lásd futószerkezet. nem véletlenül futott be a FW 190-es a háború második felére. Ettől függetlenül persze a 109-es nagyszerű gép volt és nem véletlenül annyira népszerű. Kalóz | |||||
gumikacsa | Adatlap | 441421 | 2007. február 3. 19:32 | ||
kamionszim.fw.hu/kepek/kulsos/f141.jpg
kamionszim.fw.hu/kepek/kulsos/f142.jpg kamionszim.fw.hu/kepek/kulsos/f143.jpg Még a kilencvenes évek elején kb. 12-13 évesen láttam elősször a Végső visszaszámlálást, mondanom sem kell, hogy le sem tudtam venni a szemem a képernyőről. Már akkor beleszerettem a Tomcat-be, rajongás azóta is töretlen. Azt hiszem, ezt a típust nem kell bemutatni senkinek. | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 441420 | 2007. február 3. 19:05 | ||
(márcsak összekéne rakni) :D | |||||
hellodebil | Adatlap | 441419 | 2007. február 3. 12:02 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441418 | 2007. január 27. 19:59 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441417 | 2007. január 27. 19:57 | ||
| |||||
Zebi | Adatlap | 441416 | 2007. január 18. 13:17 | ||
Semennyi, egy nagyon sérülékeny, és nem továbbfejleszthető gép volt, valószínűleg hamar kikoptak volna a frontról. | |||||
ChevyG | Adatlap | 441415 | 2007. január 18. 13:10 | ||
Arra lennék kiváncsi, hogy ha a HE-100ast favorizálták volna úgy a LUFTWAFFE-ban mint a Bf-109est, akkor mennyi rajongója lenne az utóbbinak? (nekem inkább a 109 mint a 100, félreértés ne essék) | |||||
Zoli | Adatlap | 441414 | 2007. január 18. 06:40 | ||
A Jakok nekem is a kedvencek közé tartoznak, szóval nem vagy egyedül. Nem állítom, hogy szépek, de nekem az ilyen kotladékok tetszenek. z | |||||
lori | Adatlap | 441413 | 2007. január 17. 22:55 | ||
Sonka_papa, Nekem például a Jak-15/-17/-23 gépcsalád tetszik. Szerintem kevesen osztoznak velem ezen a véleményen... De furcsa és unalmas is lenne, ha mindenkinek csak a MiG-29-es tetszene... Ha kíváncsi vagy a véleményemre: az Albatros gyönyörű (nem is értem, hogy eddig hogyan maradhatott ki), de a korai Mi-24 például nekem nem tetszik (de ez az én szubjektív véleményem). További gyönyörködést a korai Mil-ben és az Albiban: lori | |||||
tsaba | Adatlap | 441412 | 2007. január 17. 21:32 | ||
Na meg kevés olyan gép volt eddig a világon, melynek megjelenése, jobban monva csak a hangja hallatán összerezzentek az emberek. Másik ilyen lélektani hatású gépről nem is tudok a történelemben. | |||||
Concorde | Adatlap | 441411 | 2007. január 17. 21:31 | ||
áááh a Stuka...kedvenc 2.világháborús gépem (a Messer Bf109 mellett) | |||||
hellodebil | Adatlap | 441410 | 2007. január 17. 21:27 | ||
| |||||
boriszjelszint | Adatlap | 441409 | 2007. január 17. 20:09 | ||
| |||||
Stefan | Adatlap | 441408 | 2007. január 17. 09:52 | ||
Találtam más képeket is, de azt inkább berakom a vicces topkba. | |||||
Wakama | Adatlap | 441407 | 2007. január 16. 18:06 | ||
Ne felejtsd el azt a "RedAlert"-es képet. Kíváncsi vagyok rá. | |||||
Wakama | Adatlap | 441406 | 2007. január 16. 18:05 | ||
Ne aggódj, Sonka_papa. Szerintem mindenkinek vannak olyan kedvenc repülőgépe/helikoptere, ami lehet, hogy másoknak nem olyan szép. | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 441403 | 2007. január 16. 17:14 | ||
| |||||
Stefan | Adatlap | 441402 | 2007. január 16. 13:02 | ||
Nagy ollóval, a "félmiliméteres" alkatrészeknek? :-O A "made of paper" topikban szerintem tudnak használhatóbb ötleteket adni, meg a tippek, trükkökben is van leírás. Egyébként meg értem a poént :DDD | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 441401 | 2007. január 16. 12:53 | ||
Stefan, ez tényleg nagyon szép, de megmondom őszintén, én nem mernék neki állni, egyelőre pórbálkozom a műanyag másával 1/72-ben meg is van. De azért mindenestre lementem, hátha egyszer mégis belevágok...a delfinbe, szószerint a nagy ollóval hehehe:) | |||||
Stefan | Adatlap | 441400 | 2007. január 16. 10:14 | ||
Ez a sok kámpáni kóperésön... Én már nem tudom, hogy mit, ki gyárt. Egyébként ez a tengeri emlős elnevezésű szitakötő létezik egész jó minőségben papír makettként is, méghozzá vektor grafikusan, úgyhogy nagyon szép a felbontása (istf.uw.hu/istf/HemsHelicopter.zip). | |||||
Stefan | Adatlap | 441399 | 2007. január 16. 10:12 | ||
Erről a Su-27 -es képről csináltam egyszer egy retusált "RedAlert" című képet, a háttér ugyanis egy Manhattani madártávlati kép volt. Már elég régen csináltam, de, ha nem felejtem el, akkor megpróbálom megkeresni otthon. | |||||
Wakama | Adatlap | 441398 | 2007. január 15. 20:54 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441397 | 2007. január 15. 19:59 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441396 | 2007. január 15. 19:55 | ||
Stefan! Az egy francia helikopter, bár a sors ironiája, hogy igen nagy számban vásárolták az Amcsik is pl.: a partiőrségnek (lásd Bájawaccs sorozat:), de az is nagyon szép madár, bocs szitakötő, és talán már tettek is fel ide képet róla, de próbálok én is egyet szerezni... | |||||
Stefan | Adatlap | 441394 | 2007. január 15. 14:58 | ||
Ennek nem a delfin a beceneve? Vagy egy másik típussal keverem? | |||||
Sanjurjo | Adatlap | 441393 | 2007. január 15. 14:40 | ||
| |||||
Sanjurjo | Adatlap | 441391 | 2007. január 15. 13:21 | ||
| |||||
Stefan | Adatlap | 441390 | 2007. január 15. 13:19 | ||
A Spitfire -el szerintem sokan egyetértenek velem. A Cessna -val már kevésbé (de én szeretem a kisdögöket). A Piaggo P-180 -nal viszont már megoszlanak a vélemények, de szerintem egy nagyon jól eltalált gép. | |||||
Archy | Adatlap | 441389 | 2007. január 15. 10:06 | ||
ok, a blackbird annyira alapvető, hogy nem is gondolt rá senki:-) Az egyik legszebb, ami valaha épült. Áron | |||||
Bundesign | Adatlap | 441388 | 2007. január 15. 00:28 | ||
hella. ezeket nem a legrondább topikba akartad tenni? :):) :P B | |||||
xcraft | Adatlap | 441387 | 2007. január 14. 22:20 | ||
Hello! Megépítem a PAV1-et és a PAV2-őt is, egymás mellé, tetszeni fog. Csak győzzed kivárni.:) | |||||
lori | Adatlap | 441386 | 2007. január 14. 21:40 | ||
A Letov S-231-es. Egyszerűen gyönyörű... lori | |||||
lori | Adatlap | 441385 | 2007. január 14. 21:27 | ||
lori | |||||
sanjurjo | Adatlap | 441384 | 2007. január 14. 21:08 | ||
Névtelen alatt futó An 22-es valóban gyönyörű! | |||||
Tophatters | Adatlap | 441383 | 2007. január 14. 20:35 | ||
Ja, és a múltkor lemaradt az egyik kedvenc bombázóm, az M-50 Bounder!! | |||||
sanjurjo | Adatlap | 441382 | 2007. január 14. 20:05 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441381 | 2007. január 14. 20:04 | ||
| |||||
boriszjelszint | Adatlap | 441380 | 2007. január 14. 19:57 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441379 | 2007. január 14. 19:46 | ||
| |||||
sanjurjo | Adatlap | 441378 | 2007. január 14. 19:45 | ||
| |||||
Sonka_papa | Adatlap | 441377 | 2007. január 14. 18:21 | ||
| |||||
Miggyuri | Adatlap | 441376 | 2007. január 14. 17:21 | ||
Nálunk is elfért volna a Gripen-féle papírrepülők helyett. Miggyuri | |||||
Archy | Adatlap | 441375 | 2007. január 14. 16:04 | ||
| |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 441374 | 2007. január 14. 10:21 | ||
| |||||
Sonka_papa | Adatlap | 441373 | 2007. január 14. 09:25 | ||
|
<<< Vissza | Tovább >>> |