<<< Vissza | Tovább >>> |
f2d | Adatlap | 441593 | 2008. július 28. 23:01 | ||
f2d | Adatlap | 441592 | 2008. július 28. 22:57 | ||
Fujimi, Esci/Italeri, Hasegawa és Airfix a mostani kínálat. Egyenlőre ezt tartják a legjibbnak: http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=3415&origin=sparte De majd jönnek a Kínaiak.:-) | |||||
balaton | Adatlap | 441591 | 2008. július 28. 22:47 | ||
A Gr3-nak van 1/72-es makettváltozata? (Lehetőleg nem Airfix.) | |||||
HUJBI | Adatlap | 441590 | 2008. július 28. 22:14 | ||
van egy kiállítva Le Bourget-ban, le is fotóztam. | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 441589 | 2008. július 28. 21:47 | ||
Hali! Tudomásom szerint az álló Harrieren a fékszárnyak alaphelzetben van, tehát ahogy a gyártók is egybe öntik a szárnnyal. A törzsféklap tényleg lóg. A segédbeömlőknek nincs működtető mechanizmusa, ahogy az minden ilyennel rendelkező "csöves" gépnél lenni szokott, a hajtómű extra levegőigényét kiszolgálandó. (pl a Mig-21-es 23-as, Szu-22 is rendelkezik ilyennel.) Álló gépnél tehát a felsők lógnak befelé, alsók zárt helyzetűek. (Az ominózus fotón a madár gyorsít. Ilyenkor, és lebegéskor a legszebb a hangja) Ha kivágod a maketten a felső zsalukat, úgy alakítsd ki a beömlőt, hogy a turbina látható legyen, és a beömlő felülete találkozzon a külső felülettel. Sajnos ez több maketten elég nagy feladat. Ha még kezdő vagy, nem baj, ha az egészet kihagyod. (nem tudom, hogy a Tamiya makett alapból milyen) Én a 72-es Hasegawa GR7-nél nagyon megszenvedtem ezt. (A Revell által is kiadott 48-as nagyon jó!) A fotók zöme a www.superfighter.hu oldalról való, de ha rákeresel még a neten, találsz dögivel... Üdv, T.G. | |||||
bigboy | Adatlap | 441588 | 2008. július 28. 17:55 | ||
Pontosan ezt látni a kiadványokban amik nekem vannak ,a hétköznapi használatban vagy netán harchejzethez közeli fotókon igenis koszosak ápolatlanok a a pedáns angolok repgépei is .üdv bigboy | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 441587 | 2008. július 28. 17:51 | ||
Vigyázat, ez Norvégiai hadgyakorlat, a RAF ilyenkor a zöld felületeket átfesti fehérre, valszeg vizzel oldható, lemosható festékkel ami persze jobban is kopik, azért ilyen toprongyosak a gépek | |||||
Tibcsi | Adatlap | 441586 | 2008. július 28. 17:46 | ||
A második képen ott a pilóta, csak kissé előrehajolt. Nézd meg jobban, jól látszik a sisak. :) De első blikkre tényleg olyan, mintha nem ülne benne senki. :)) | |||||
f2d | Adatlap | 441585 | 2008. július 28. 17:21 | ||
Én ezt építeném, épphogy koszos.:-D És még az A-10-re mondják, hogy varacskosdisznó. | |||||
f2d | Adatlap | 441584 | 2008. július 28. 17:16 | ||
Tudom, hogy ezek a képek nem mérvadók, mert kiállított gépek vannak rajtuk, de arra nagyon jók, hogy összekavarják az óvatlan makettezőt miközben az aprórészleteket próbálja ellesni. (Az első képen pl nagyon szépen látszanak a panelvonalak, de a csalafintaság is ott van.) Azért is mondtam Sztrikinek, mindegy hogy csinálja legfeljebb azt mondja kiállított gépnek készült.:-) | |||||
sztriki | Adatlap | 441583 | 2008. július 28. 16:45 | ||
köszönöm a segítséget, valszleg így járok majd el, úgyhogy macerásabb lesz, mint gondoltam, mivel a fékszárnyak nem mozdíthatóak, ki kell a szárnyból vágni előtte, meg a zsalugáterek sincsenek kivágva, csak a körvonalaik vannak belekarcolva, vagy öntve... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 441582 | 2008. július 28. 16:37 | ||
Az első fotón a Harrier vagy fékez,vagy gyorsit.Mivel mögötte homályos, átlátszatlan a lég, tehát nyomja a gázt, szerintem gyorsit, valószinűleg lebegésből, mert a mellső fúvócső sincs teljesen toló helyzetben /fokbeosztás szerint három egységre lefelé, tehát átállás közben van/. Fékszárny még nyitva /kis sebesség miatt/, futót is csak most csukja / a szátnyvégi támasztófutó még nincs zárt helyzetben/, szóval nagy gázon üzemelő hmü, kis sebesség, nyitott zsaluk. A másik tényleg gyanús, ha van benne pilcsi,jól belebújt a műszerfalba, de nem egyértelműen eldönthető a szitu. | |||||
Solo | Adatlap | 441581 | 2008. július 28. 16:29 | ||
Helló. Szerintem az eslő képen éppen fékez valszeg ezért vannak már nyitva a zsaluk. A második képen a gépnek jár a hjtóműve és világítanak a lámpái. Ott van az a pilóta csak biztos keres valamit. :) | |||||
f2d | Adatlap | 441580 | 2008. július 28. 16:05 | ||
Teljesen jogos, véletlen eltévesztettem a flap-et, de magyarul már jól írtam, úgyis tudják mire gondoltam.:-) És ehez a két képhez mit szólsz? Nem hiszem, hogy fake. Az elsőn láthatóan elégnagy sebességgel előre repül a gép és még is nyitva vannak a zsaluk. A második képen mintha nem lenne a gépbe pilóta (de lehet, hogy van). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 441579 | 2008. július 28. 15:38 | ||
Egy kis kiigazitást tennék a HARRIER pót-levegő bevezető nyilások ajtóinak müködéséhez. Ezeket két dolog müködteti, álló hajtómünél a saját súlyuk, ezért a felsők lefelé lógnak, vagyis nyitva vannak, az alsók szintén lefelé lógnak, vagyis ezek zárva vannak. A másik müködés járó hajtómünél jön létre, ekkor a levegőbevezető csatorna belső, ill. a környezeti külső levegő közti nyomáskülönbség müködteti, vagyis járó hajtómünél földön állva, gurulva,lebegésnél, kis sebességnél /gyorsitás ill. lassitás közben/ a hajtómü "beszivja", nyitja az összes kis ajtót, nagysebességü repülés közben, amikor elölről sok levegő jut a csatornába, a magasabb belső nyomás bezárja az összes pótlevegő-ajtót. A másik kiigazitás - a Harrieren nincs flaperon, ami a fotókon lenyitva látható a szárny belső, törzs melletti részén, az angolul "flap", magyarul fékszárny vagy ivelőlap. A flaperon az csürő és fékszárny együtt, vagyis egyirányba és ellentétesen is ki tud térni, a flap csak lefelé, de mellette ott a csürő - ang. aileron - ami a két szárnyon ellentétesen kitéritve bedönti a gépet. | |||||
f2d | Adatlap | 441578 | 2008. július 28. 15:11 | ||
Nem igazán lenne logikus egy helyböl felszálló gépnél, ugyanis minden szemetet magaalá söpör (pl első kép), azért van az is, hogy a segéd beömlőknél fel/leszállásnál az alsók mindig csukva vannak. Ha jobban megnézed akkor látod, hogy három osztású a futóaknaajtaja, pont azért, hogy kiengedett futóval is csukva lehessen a futóműaknája. Én még a belső flaperonokat is full lehajtott állapotban csinálnám meg. Elég sok képet megnéztem a Harrier-ekről, valójában úgy kombinálod ezeket ahogy akarod, pl a második, harmadik képen minden segéd beömlő zsalu nyitva van. Igazábol túl nagyot nem lehet tévedni, legfeljebb azt mondod, hogy kiállítási darab, ott mindent kinyitogatnak a gépeken a látogatok kedvéért. Én így csinálnám: - segéd levegő beömlő zsalugáterek alul csukva, felül nyitva - futóműakna ajtók csukva (persze futóművek kiengedve) - törzsféklap nyitva - belső fékszárnyak teljesen lehajtva | |||||
sztriki | Adatlap | 441577 | 2008. július 28. 02:14 | ||
ja, hogy a futómű aknája...lassan felszedem a szakzsargont, meg igazából azért is nem értettem először, mert azt hittem, úgy a logiks, hogy ki van nyitva, ha a gép parkol...na, beleásom magam akkor a gépbe, mert szépre akarom megcsinálni:) köszi! | |||||
f2d | Adatlap | 441576 | 2008. július 27. 20:06 | ||
sztriki | Adatlap | 441575 | 2008. július 27. 19:41 | ||
köszi szépen! ööö...a futóakna ajtó az melyik? egyelőre még csak a képeket nézegettem, de kerítek majd valami pontos leírást róla... | |||||
f2d | Adatlap | 441574 | 2008. július 27. 19:08 | ||
Igen nyithatók/csukhatók a segéd levegő beömlő zsalugáterek (supplementary air intake doors). Ha földön építed, akkor ahogy Big is mondja az alsók zárva a fölsök nyitva. Arra figyelj, hogy parkoló helyzetben a törzsféklap alul mindig nyitva van, valamint a futóakna ajtók is csukva vannak. Az első két képen szervíz állapotban vannak, gondolom a kiállítás miatt. | |||||
bigboy | Adatlap | 441573 | 2008. július 27. 18:39 | ||
Üdv le és felszáláskor kis sebeségü repülésnél repülési mod váltáskor függölegesből visszintesbe vagy forditva nyitva voltak parkoló állásban a fölsök nyitva az alsok zárva a többi átzmenetben a zártól a nyitottig .De kiadványom van róla vagy 6-8 füzet . üdv bigboy | |||||
sztriki | Adatlap | 441572 | 2008. július 27. 18:19 | ||
tudja valaki, hogy a sea harrier turbinájánál lévő kis ablakok csukhatóak/nyithatóak -e? minden képen csak nyitott ablakokat láttam eddig, de a tamiya makettemen csak nagyon halvány árkolás van ott, most készülök ezt is szétszedni, és megadni a tisztességet, de nemtom, hogy vágjam -e ki, vagy csak emeljem ki, hogy az nyitható... | |||||
hofi | Adatlap | 441571 | 2008. június 30. 12:30 | ||
Nekem már csak a Jak2, -4 és UT-2 hiányzik :) | |||||
balaton | Adatlap | 441569 | 2008. június 28. 21:28 | ||
Kössz, így már látom. Nem maradtam le semmiről :D | |||||
Vorangee | Adatlap | 441568 | 2008. június 28. 21:18 | ||
Apaka | Adatlap | 441567 | 2008. június 28. 21:17 | ||
kattints rá itt felül az összes hozzászólás mutatása gombra. most az "off"-okat nem látod. | |||||
Vorangee | Adatlap | 441566 | 2008. június 28. 21:16 | ||
Nekem is ezt csinálja :) | |||||
balaton | Adatlap | 441565 | 2008. június 28. 21:15 | ||
Annak vajon mi lehet az oka, hogy pl. ebbe a topikba már minimum 3 olyan bejegyzés íródott, ami az én gépemen csak a topiklistában jelenik meg, ha ide belépek, akkor még mindig csak a saját hsz-emet látom legfelül? Másnak is van ilyen, vagy csak az én gépem csinálja? Vírust nem jelez. | |||||
Máté | Adatlap | 441563 | 2008. június 28. 15:29 | ||
Nálam a II.világháborús Yak-ok viszik a prémet. | |||||
balaton | Adatlap | 441559 | 2008. június 27. 22:31 | ||
xcraft | Adatlap | 441558 | 2008. június 27. 20:30 | ||
Jópár éve 72-ben is, szintén a FM kiadásában. | |||||
balaton | Adatlap | 441557 | 2008. június 27. 11:08 | ||
balaton | Adatlap | 441556 | 2008. június 27. 11:04 | ||
Jól tudod, ez torlósugár-hajtóműves gép. Nem vadászgép, amennyit én tudok róla, csak kísérleteztek vele. Abban az időben ('50-es évek) a franciáknál nagy repülőélet folyt :) Maga a Griffon 1957-ben repült. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 441555 | 2008. június 27. 08:21 | ||
Ha jól tudom... :-)) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 441554 | 2008. június 27. 08:20 | ||
A "nagy dög" hajtómű egy torlósuugár hajtómű. Kell a nagy átmérő, hogy adjon elegendő tolóerőt. | |||||
f2d | Adatlap | 441553 | 2008. június 27. 08:02 | ||
Ez a gép engem a mostani Eurofighter-re emlékeztet, törzsalatti beömlő, deltaszárny, kacsa vezérsík. Érdekes, hogy egy nagy dög hajtóművet tettek bele nem két kisebbet. Szerintem is nagyon szép ez a repülőgép. | |||||
balaton | Adatlap | 441552 | 2008. június 26. 23:03 | ||
Kelemen | Adatlap | 441551 | 2008. június 25. 19:37 | ||
Nekem van, Airfix 1/72-ben, olcsó volt, de megérte, szerintem | |||||
Hickory | Adatlap | 441550 | 2008. június 25. 19:33 | ||
www.aerospaceweb.org/question/history/jet/meteor.jpg nem tudom ki hogy van vele,de nekem a Meteor nagyon tetszik... Jó lenne egy a vitrinbe is... | |||||
Kelemen | Adatlap | 441549 | 2008. június 25. 19:31 | ||
ÁÁÁHHH! Igen a Suhoj-22-es. Nekem is nagyon bejön, nagyon sajnálom, hogy a magyar hadvezetés nem tartott igényt a gépekre... | |||||
Cébés | Adatlap | 441548 | 2008. június 25. 19:28 | ||
Kelemen | Adatlap | 441547 | 2008. június 25. 19:16 | ||
Kelemen | Adatlap | 441546 | 2008. június 25. 19:14 | ||
Kelemen | Adatlap | 441545 | 2008. június 25. 19:04 | ||
Igen ebben igazad van, csak ez a MiG-21F-13 Fel lett újitva, ezért kapta ezt az éket, de amugy, ha a történelmi hitelességét nézzük, akkor el lett tolva. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 441544 | 2008. június 25. 12:13 | ||
Nagyon szép. Csak a felségjelzés nem stimmel. Ha jól tudom az ék jelzés bevezetése előtt ez a változat ki került a hadrendből. Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 441543 | 2008. június 24. 21:05 | ||
Kelemen | Adatlap | 441542 | 2008. június 24. 20:35 | ||
Cébés | Adatlap | 441541 | 2008. június 24. 20:30 | ||
zsury | Adatlap | 441540 | 2008. június 1. 18:02 | ||
Zoli | Adatlap | 441538 | 2008. június 1. 17:35 | ||
Szia! Ugye nem gondolod komolyan! Más gépnek talán jól állna ez a szárny, de ennek? Hosszabb orral talán jól nézne ki. Egyébként épp azért tetszik, mert ilyen idétlen... z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Mindenre van ellenpélda.:-) [1. kép]
Ez még kimaradt. Általában a vízszintes vezérsíkok is el vannak billentve. [2. kép]
A Harrier hálás téma akárhogy csinálod mindenhogy jó.:-)