/ Fórumok / Cikkek, leírások, beszámolók /

Titanic rézből

A Bolyai főiskolán sokan láthatták Bicskei János hajóját, az 1:72-es Titanicot, melyet a saját keze munkájával formált meg. Ezt a döbbenetes modellt, mely úszóképes és melynek tömege 42 kg (!) 4 év alatt építette fel készítője. Reméljük, mihamarabb a festéssel is elkészül, hogy teljes pompájában csodálhassuk meg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.
1., 2.
Tibcsi 725456 2024. május 31. 21:00
Válasz erre
Csak nemrég kapcsoltam össze a Hajókovács nick-et Bicskei Janival.

Még kanizsai koromban találkoztam Vele, egy modell/makett kiállítással egybekötött előadást tartott a Szent István csatahajóról (főleg), és hozott magával rengeteg hajómodellt. A 30 centistől a másfél méteresig. A Titanic akkort nem volt ott. Én is vittem a magam kis repülőmakettjeit, az egyik asztalt azok foglalták el... az ő hajói mellett elég komolytalan kis játékoknak tűntek... :)

Úgy emlékszem, arra kért, hogy segítsek a kiállítás "őrzésében", amíg a helyszín (a kanizsa Centrum) be nem zár. Néha szállingóztak érdeklődők, közben sokat beszélgettünk. Pontosabban inkább Ő mesélt mindenféle érdekességet a régi magyar hajókról, én meg csak hallgattam.

Közvetlen, barátságos ember volt... Minden tiszteletem az Övé.
Mekett 622436 2017. február 2. 22:23
Válasz erre
Sajnos az alkotó már nem láthatja a Titanic modelljét beúszni New York kikötőjébe, ahogy annak idején álmodozott róla.
2017. január 28-án, életének 64. évében Bicskei Jani itthagyott bennünket.
hajosnep.blog.hu/2017/01/29/gyaszhir_479

Rövid ismertségünk a Titanic kapcsán köttetett 10 éve és azóta is ámulattal adózom a munkájának.
Keri 524367 2013. február 4. 20:30
Válasz erre
Az alkotónál,Bicskei Janinál.Sajna,nem fejezte még be egyéb bokros( TIT,Lajta,naszád stb)teendői miatt,de ami késik,nem múlik.Amúgy bitang nagy,impozáns "dög"!
lacipapa 524339 2013. február 4. 19:32
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!
Teljesen fel idegesítettek,hol lehet látni ezt a remekművet?
hajómester 524327 2013. február 4. 18:30
Válasz erre
Elkészült ez a hajó, vagy félbemaradt, akár a cikk.
Jozsi 442065 2009. szeptember 3. 20:56
Válasz erre
A TIT. Hajózástörténeti és Hajómodellező Klub-ból. Az adatlapodon ott van.
RMSTitanic 442064 2009. szeptember 3. 18:13
Válasz erre
Jozsi 442063 2009. augusztus 9. 18:16
Válasz erre
Szeva..!
Ki vagy Te? Nem ismerlek a Klub-ból.
RMSTitanic 442062 2009. július 5. 21:33
Válasz erre
Tök cool ez a Titanic model
Sajnos az én revell Titanic modellem tönkrement miközben ki akartam javítani rajta egy hibát, darabjaira szedtem és már nem tudom olyan jól összeragasztani, ugyhogy gondoltam csinálok egyet, ugyanekkora lesz 1:100, csak ez színes lesz és ki lesz világítva.De senki ne higgye hogy Bicskei úr Titanic-ját akarom lemásolni és őt "lekörözni"
Ez az ötletem mér 2007 tavaszán támadott meg azaz hónapokkal a Titanic kiállítás előtt!-és én csak a kiálításon szereztem tudomást a model létezéséről!

Nos a hajó fedélzetei készen vannak, és holnap el is kezdem a hajó alját, oldalait valamint a belső támasztófalak építését!
A ledeket is nem sokára megrendelem, de van itt néhány dolog amit nem tok megoldani:
pl:hajókorlát, horgony.
Aki tudja hogy tudnám megépíteni ill felszerelni ezeket az kérem írjon!
Előre is kössz mindenkinek :)
anonimus 442061 2008. május 11. 10:08
Válasz erre
Szépnek szép,
De megmonta Fábrynak fél millíó dollár!
80 millió forint!
Lehet h Bicskeinek a bőre allat is pénz van
de ez már örültség, azt mondaná erre Mty barátom h !A diliház jobravan
Hajókovács 442060 2007. január 30. 23:56
Válasz erre
Tudom , hogy jogos az igény egy kicsit részletesebb ismertetőre az épitéssel kapcsolatban.Nem titok és remélem nem tekintitek konkurenciának a hajomakett.hu veboldalt de ott is elindult a titanic és megy egy cikksorozat az épitésről,ha gondoljátok olvassátok el.
Hajókovács 442059 2007. január 30. 23:48
Válasz erre
szia Kalóz
Éppen a Veled való beszélgetés is hozzájárult ahoz, hogy itt a tpicon is az a kérdés, hogy festeni vagy nem festeni.Nagyon ugy tünik, hogy a nem az erősebb.
A Kalóz véleménye egyben válasz is lehet Tibcsi -nek.
üdv Hajókovács
Kalóz 442058 2007. január 30. 21:01
Válasz erre
szia, hajókovács!
Ha mlékszel, astefin beszélgettünk hajódról és már akkor is megpróbáltalak lebeszélni a festésről. Az általad leírtak alapján csak annyit tennék hozzá az akkori véleményemhez, hogy egy ekkora modell beúszása a new yorki kikötőbe nem lesz akkora szenzáció. mint egy ekkora (és ilyen kivitelű) makett megjelenése a kiállításon
Üd: Kalóz, a hajómérnök
Tibcsi 442057 2007. január 30. 17:45
Válasz erre
Ez igen! Akkor hadd ragozzam tovább: valami rádió távvezérlés is lesz, vagy szabadon úszó lesz? Egyáltalán: tervezed vízrebocsájtani és időnként "forgalomba állítani"? :)
Mekett 442056 2007. január 30. 15:10
Válasz erre
Mea culpa, a Titanic méretaránya valóban 1:100, én emlékeztem tévesen 1:72-re.
Hajókovács 442055 2007. január 30. 14:56
Válasz erre
Maga a hajótest uszóképes, már volt is vizen, a fotókon is lehet látni, le volt ballasztolva a végleges merűlésig. Kiállta a hosszlengési próbákat is , és még vizálló is volt, bár a tangelykilépők le voltak akkor blindelve. Motor még nincs benne, egyébként dugattyus gőzgépet terveztem bele rakni.
Tibcsi 442054 2007. január 30. 14:43
Válasz erre
Azt írta Mekett, hogy úszóképes: valami motor is van benne?
Tibcsi 442053 2007. január 30. 14:42
Válasz erre
Akármekkora is, gratulálok a hajóhoz! Gyönyörű munka! :)
Elektrolakatos 442052 2007. január 30. 14:24
Válasz erre
Attól még had poroljuk Mekettet! :D:D:D:d
Hajókovács 442051 2007. január 30. 14:22
Válasz erre
Biztosan állitom, hogy a méretarány 1:1OO , csak tévedésből lett 72 irva ,de ezért nem kell a Mekett- en elverni a port, részben már javitotta is ,ezért van két féle módon irva.
kekfeny 442048 2007. január 29. 21:41
Válasz erre
Egyet értek vadász kollégával, ezt a remekművet vétek volna lefesteni. Ez igy tökéletes ahogy van. Én a stefánián láttam, de egy fél óráig bámultam. Gyönyörű darab. Bicskei úr, elismerésem és gratulálok! Szép munka.
Üdv:kékfény.
Vadász 442047 2007. január 29. 18:56
Válasz erre
Hajókovács!

Elképzelem a többi Titanicot festetlen állapotban.

Egyik sem fogja ilyen élethűen visszaadni az akkori épitők munkájának a szépségét.
A munkádban EZ az egyedülálló. Miért akarsz egy lenni a többi között, amikor az egyetlen is lehetsz.

Gratulálok

Vadász
Hajókovács 442046 2007. január 29. 15:15
Válasz erre
Ahogy a Szabi is jelezte adós vagyok az eredeti elképzeléseim ismertetésével.
Amikor elkezdtem épiteni a hajót,müködő modelként képzeltem el ,müködő gőzgéppel,RC vezérléssel, fedélzeti computerrel , a géptérben veb kamerával, akár GPS navigációval is.Szeretném ha a hajó 2O12. április 17.- én befutna a New-York -i kikötőbe a 1OO éves évforduló alkalmábol ( a várható megérkezés évfordulója).Ennek szellemében épült a hajó a jelen állapotáig, minden feltétel adott a gépészeti egységek beépitésére és müködtetésére.Számitásaim szerint egyszeri tápviz és gáz üzemanyagfeltöltéssel 2O km megtételére lenne képes , akár 2O - 3O cm es hullámok közt is.Biztos vagyok abban is, hogy az emlitett időben nem ez az egy Titanic fog megjelenni New-York- ban,jelen idő szerint min 1O db Titanic épül , még 1 :48 léptékben is, de töbségében , mint az enyém is 1 : 1OO - as léptékű.Ismereteim szerint egy model kivételével, csak makettek készülnek. Anyagát tekintve tulnyomórészt fa és mügyanta kivitelüek, fém épitésűről nincs tudomásom.Tisztában vagyok a magam korlátaival és képességemmel, ezért tudom, hogy nem vehetem fel a versenyt az Angliában 17O OOO angol font költségvetéssel , NC technológiával épülő valoságos műremekkel.Az Én költségvetésem ezidáig cca: 25O OOO Huf anyagáron számitva.Ha megtartom a jelenlegi megjelenését, le kell mondanom a müködő képességről, tehát nem uszik be a kikötőbe ,mint ahogy a többi sem, de valamiben azért külömbözni fog a sok szépen megmunkált és festett makettől.Az utóbbi egy két hónapban elég sokan látták a mostani állapotban és 1O:1 arányban a festetlen változatot tartották az értékesebbnek.Ez látszik igazolodni a jelen fórumon is, ezért köszönöm a véleményeteket és a segitségeteket is.
bringa 442045 2007. január 29. 14:20
Válasz erre
Gratulálok! Bringa
gyurmakoma 442044 2007. január 29. 12:49
Válasz erre
egy kósza ötlet a gratuláció mellé:
csak részletes festés?
csak az egyik felét pl...igy minden látszana :)
MrChef 442043 2007. január 29. 12:31
Válasz erre
Szervusz! Külön gratulálok neked ezúton is!
Tényleg nagy dilemma: festetlenül látszik rajta a rengeteg belefektetett munka, és sajátos érzetet ad az egész hajó, festve is látszana rajta (bár nem annyira), viszont totál élethű darabot lehetne belőle varázsolni.
Hátha lesz még Titanic-film, amire jó pénzért kölcsönvennék tőled! ;-)
Stefan 442042 2007. január 29. 12:19
Válasz erre
Én a bolyain láttam először a remekművet és úgy hallottam, hogy ekkor fogjuk utoljára látni festés nélkül. Utána találkoztam vele a Stefánián is.. :D
Egyébként ezt én sem tudnám eldönteni :D
Hajókovács 442041 2007. január 29. 12:16
Válasz erre
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam, ha már ekkora vihart kavartam.
Bicskei János budapesti nyugdijjas elektrikus vagyok és a Titanic elkövetője.
Nagy meglepetés volt a számomra,hogy az eltelt két nap alatt ilyen sok elismerő véleményt fogalmaztatok meg, ezért sokszoros köszönettel tartozom.Nekem ugy tünik, a festeni vagy nem festeni , a NEM irányába hajlik.Nem titok , Én is ezen a véleményen vagyok jelenleg, de még nyitott a kérdés.
üdv mindenkinek és köszönöm
kobra 442039 2007. január 29. 10:09
Válasz erre
CSodálatos!
ahogy nézem a képeket, egy mondat fogalmazódott meg bennem, (ne haragudjon meg érte)
"Te jó ég! ez vagy örült ,vagy a világ legügyesebb és legkitartobb embere!"

Öszinte elismerésem ! Ha van helye a "szavazásnak" ,én is a jelenlegi állapot meghagyására szavaznék. de ez tényleg csak ha...
Ha lesz kiállitás, (remélem hogy lesz) ,biztosan elmegyünk az egész családdal!

Gratulálok!
Tisztelettel

C. Krisztián (Kobra)
MrChef 442038 2007. január 28. 21:12
Válasz erre
Döbbenetes ez a Titanic!
Azt hiszem, erre nyugodtan rá lehetne izzítani a sajtót!
lori 442037 2007. január 28. 21:04
Válasz erre
Természetesen az alkotó egyéni döntésén múlik az, hogy a Titanic makettje le lesz-e festve, vagy sem. Inkább arról van szó, hogy így festetlenül látszik igazán az a rengeteg energia amit alkotója 4 év alatt belefektetett. Másrészről igazat kell adnom azoknak is, akik a festés mellett törnek pálcát. A Tomcat által javasolt megoldás lehetne az arany középút.

lori
Tomcat 442036 2007. január 28. 20:32
Válasz erre
-Elnézést a hibákért (helyezni)-
Tomcat 442035 2007. január 28. 20:31
Válasz erre
Nem kívánok sem vitát folytatni, sem kezdeményezni egy újabbat. A következő sorok csak saját gondolataim, hogy véleményem szerint mi lenne a legjobb megoldás, ha már kétféle vélemény létezik.
Tény, hogy ez egy nagyszerűen megépített remekmű. Makettként monumentális, szemet gyönyörködtető a belé fektetett munka megláthatósága miatt. Egyedi volta és elkészítése miatt pedig műalkotás.
Véleményem szerint viszont szükséges a festés. Ha makett mivoltát és funkióját tekintjük, akkor ugye a makett a valóság kicsinyített mása, tehát a festés is megegyező, s egyáltalán meglévő. A kiállítása szerintem is szükséges, hogy sokan megcsodálhassák a hajót. Viszont, mint láttuk, rengeteg kép készült róla építés közbeni állapotokról, s az elkészült, de még festetlen hajóról. Ezeket pl. egy album, vagy néhány nagyobb poszter, fotó formájában az elkészült, lefestett, kiállított makett köré lehetne elhejezni. Ezek a képek is vissza tudnák adni a belé fektetett több évnyi munka hatását és eredményét. Ugyanakkor makettként pedig a valódi hajót mutatná be.
Üdv.: Vincze "Tomcat" Tamás
Falcon 442033 2007. január 28. 19:38
Válasz erre
Osztom az előttem leírt véleményeket! Az alkotó saját kézzel kidolgozott, nem készen megvásárolt részekből épített nem is makettje, műremekje, múzeumban a helye, hogy mindenki láthassa e csodás alkotást. A festéssel is szép lenne, de így adja igazi szépségét, azt az érzést keltve, hogy ezen egy ember éveken át munkálkodott (ami igaz is), hogy elérje célját, egy gyönyörű, a vivál legnagyobb hajójának (amely tragikus módon elsüllyedt az első útján) makettjét. Tiszteletem Bicskei Jánoshoz, aki ilyen módon, akár vért izzadva is elkészítette ezt a remékművet. Ilyen szép makettet nem láttam még (ezen kívül).
Tisztelettel: "Falcon"
Sz.Szabi 442032 2007. január 28. 18:36
Válasz erre
Tisztelt Topictársak!

Talán hagyjuk meg Jánosnak a döntést, hogy a SAJÁT hajójával mit szeretne kezdeni... :)

Ha kedden jön a klubba, akkor megkérem rá, hogy írjon ide a topicba (ha már így megtiszteltétek egy külön topic-kal) és ossza meg a terveit a hajóval kapcsolatban, mert az is megér egy misét...

A többit majd a készítő!

Üdv.: Szabolcs, Bolyai M.K.
KossuthLajos 442031 2007. január 28. 16:43
Válasz erre
Osztom Rittal véleményét. Festetlenül mutatja meg magát igazán. Akkor lehet a földi halandóknak ámulni-bámulni.
Akos 442030 2007. január 28. 16:07
Válasz erre
Legyünk demokratikusak: osszuk ketté a hajót, a bal fele legyen festve, a jobb fele meg maradjon festetelenül csak lelakkozva. Én ezt csinálnám...
Topi 442029 2007. január 28. 12:13
Válasz erre
Hali!
http://www.craftsmanshipmuseum.com/Park.htm
Ezt tessenek megtekinteni!Ezek nincsenek lefestve,de itt nem is az a lényeg.
Üdv: Topi
Tophatters 442028 2007. január 28. 11:32
Válasz erre
Hát igen, szerintem is így látszik rajta az igazán nagy munka, ezt így kellene hagyni. Lefestve is biztos szép lenne, de ez tipikusan az a makett amin festetlen állapotban látszódik az igazi munka.
rittal 442027 2007. január 28. 11:23
Válasz erre
Lefestve is biztosan szép lenne és meg is csodálnám, mint makettet, mint hajót, de abszolút egyetértek Vadásszal, a Bólyain látva, igy a mezetenül, a rezet nézve legelőször mint műremek, mit évekig tartó odaadó, szeretet teljes munka (mert ilyet csak így lehet csinálni) váltotta ki minden elismerésem!
Topi 442026 2007. január 28. 10:42
Válasz erre
Hali!
A Közlekedési Múzeumban sok mozdony modell/makett/ látható,amik szintén fémből
készültek.Gyönyörűen lefestették őket és ez semmit nem von le az értékükből!Sőt!
Szerintem lényeg a festés minősége.Attól válik autentikussá.Vagy ez nem cél?
Mindenki kínlódik antikolással, rozsdásítással,akkor ezt hajót miért ne lehetne
lefesteni?
Üdv: Topi
Kumancs 442025 2007. január 28. 10:18
Válasz erre
Én apszolut nem vagyok oda a hjókért, így ha festve lett volna csak a méretén ámultam volna kerek 2 másodpercig aztán tovább. De látván hogy miböl készült 20 percig csodálgatam. Ebböl is látszik hogy festve "tucatárunak" nézne ki. De abszolut meghajlok a készitö elött. Elismerésem.
Adonyi Kumancs Norbert
hellodebil 442024 2007. január 28. 10:08
Válasz erre
Bár én nem vagyok a Titanic "rajongója", elismerésre méltó munka! Sztem a Közlekedési Múzeumba is simán elmenne... erre nem gondolt még senki? Komolyan! Ott legalább megcsodálhatná a Nagyérdemű...
ChevyG 442023 2007. január 28. 09:22
Válasz erre
én éhségsztrájkolni fogok!

Vadásznak osztom a váéleményét!

Lori: ha 1 megvolt, akkor lehetne még 1...
felügyõ 442022 2007. január 28. 09:15
Válasz erre
Csatlakozom. Ha lefesti, viszek egy gőzborotvát, és lemosom.
lori 442021 2007. január 28. 09:06
Válasz erre
Építeni kell még egyet, és azt le lehet festeni :-D
A viccet félretéve, ez így tényleg megdöbbentően jó. A festés pont azt a látványt venné el, ami eddig nagy szakértelemmel és aprólékossággal elkészült.

lori
Elektrolakatos 442020 2007. január 28. 08:57
Válasz erre
Gyűjtsünk aláírást érette!

Hara "Elektrolakatos" István
boriszjelszint 442019 2007. január 28. 08:09
Válasz erre
csatlakozom!

Antal "boriszjelszint" Fecó
Atlasz 442018 2007. január 28. 07:39
Válasz erre
Egyetértek Vadász kollégával, festve már nem látszik rajta annyira a
munka mennyisége.
Üdv:
Lantos "Atlasz" Attila
Vadász 442017 2007. január 28. 05:27
Válasz erre
Ellenzem a Titanic lefestését!!!

Jelen állapotában műalkotás, kézműipari remekmű.
Múzeumban a helye, hogy minnél többen láthassák.
Titanicot már sokan épitettek.Festve egy lessz a sok közül.
Igy adja vissza legszebben a munka szépségét.

A festés olyan lenne mintha Pest legszebb aranymozaikos épületeit (Kodály körönd), vagy az Iparművészeti Múzeum tetejék valoki átfestené.

Vadász István
  Tovább >>>
1.,2.
1., 2.