<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
mig23papa | Adatlap | 442340 | 2008. január 30. 21:20 | ||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 442339 | 2008. január 30. 20:39 | ||||||||||||||||||||
Urak Nem unjátok még ezt a meddő vitát , mert mi már igen . | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442338 | 2008. január 30. 20:37 | ||||||||||||||||||||
herat68! Latod... Ha felteszek kepet az a baj... Ha nem teszek fel kepet az a baj... Ha nem adok kepet az a baj... Ha adok kepet az is baj...:)) " Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat " Az ertelmezest meghagyom masoknak, en leirtam nehany tenyt, amit az erintett(tek) kozoltek az esemennyel kapcsolatban. Mint a meseben: " Aki nem hiszi, jarjon utana " | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442337 | 2008. január 30. 20:25 | ||||||||||||||||||||
Muzzy! Nem ertem mi ez a Satanuldozes... Mi lett volna ha, bla-bla-bla... Senki nem serult meg, a gep tulterhelesmeroje nem jelzett akkora erteket, ami barmi kovetkezmennyel jart volna. A pilota latvanyos elismeresben reszesult a jelen levo legugyi attasektol(keleti, nyugati egyarant) Nekem nem tisztem, megis nekem kell itt megvedenem egy koztiszteletben allo, patyolattiszta, nem hetkoznapi repulomulttal rendelkezo pilotat, olyan emberek koholmanyaitol, akik soha nem repultek a szuhojjal, de megcsak nem is dolgoztak rajta...rohej...itt teljesen felrecsusznak a dolgok... Kerdesedre a valasz ott van a 83-as hozzaszolasomban: "Az orosz ezt tanitottta is odakint Krasznodarben 1983-ban, a tipusatkepzesen." Meg magyarabbra leforditva: ki lettek ra kepezve. | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442336 | 2008. január 30. 20:14 | ||||||||||||||||||||
ja, es mivel MiG-23 foto, duplan is huzzunk el ebbol a topicbol | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442335 | 2008. január 30. 20:12 | ||||||||||||||||||||
1. semmilyet 2. tokmindegy, mivel a tobbi forumozo nem lathatja a kepet, igy ne farasszuk itt ezzel a jonepet (egyebkent az egyik volt szazadtarsad lediktalta a neveket, hadd ne emlekezzek ra fejbol, ha ez neked fontos, husvetkor megnezem a fuzetemben, es megirom neked) | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442334 | 2008. január 30. 18:55 | ||||||||||||||||||||
sainz miért kezdem egyre jobban azt érezni, hogy te csak mondod a magadét, de a neked feltett kérdésekre sohasem vélaszolsz, nem akarsz, vagy nemtudod a válaszokat? 1. tehát milyen repcsit vezettél te magad is? 2. ki tartja az eligazítást azon a képen amit emailban küldtél nekem? | |||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 442333 | 2008. január 30. 13:56 | ||||||||||||||||||||
Saintz! Az alabbi mondat egy kicsit felkavart " legautentikusabb szemelyt - a pilotat, ha ez nem lett volna egyertelmu a leirtakbol - ideztem szo szerint. + amit a fekernyos leszallasrol megtudtam a tobbi erintettol, szuhoj soforoktol, muszakiaktol..." Ezek szerint csak hallomasbol tudta, hogyan kell vegrehajtani, Nem ismerem a tipust, de kivancsi vagyok mig23papa velemenyere, hogy ez az eljaras szerepel-e a legiuzemeltetesi utasitasban? Akar orosz, akar magyar? Ha nem akkor baromi felelotlen volt a pilcsi. Radasaul megfelelo kikepzes, oktatas nelkul hajtotta vegre. Na az ilyen brahikba szoktak meghalni... Muzzy | |||||||||||||||||||||||
Hind | Adatlap | 442332 | 2008. január 30. 06:37 | ||||||||||||||||||||
Csak bele-bele olvasok,és egyre jobban azt kell hogy érezzem,nyugdíjba kell mennem! Már meg sem tanulom az Ancsát!Inkább megírom, hogyan húzták ki alólam a repterem. | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442331 | 2008. január 30. 04:29 | ||||||||||||||||||||
Sainz! Igen ,sok ismeröst látok a képeken:-) Sajna én nem voltam kint, késöbb csatlakoztam a Müszakiak népes táborához, akkor is a kistestvért dédelgettem:-) Amugy miért légiháboruztok ebben a topicban? A betükaraténak nincs értelme.Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat.Hogy az ajtó szomszédomat idézem/ Csongrádi Imit/ Nem mindegy? a lényeg hogy egyben lent van , amugy hoztál sört?:-):-) | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442330 | 2008. január 29. 23:25 | ||||||||||||||||||||
" hisz az csak egy rutineljárás, szerinted " Nem szerintem, hanem a tipura kepzett pilotak, muszakiak, orosz oktatok, es az uzemeltetesi leiras szerint. De ez ugy tunik neked mindegy. Irhatok barmit, meg vagyok talalva... | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442329 | 2008. január 29. 23:11 | ||||||||||||||||||||
Ahoz hogy masokat korrektul idezzek, nem kell repgepvezetoi tudas - csak egy diktafon, es nemi odafigyeles... | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442328 | 2008. január 29. 22:44 | ||||||||||||||||||||
sainz ebben neked teljesen igazad van a gyalugépről én sem tudom hogy jön ide :-) a gyalugépvezetés is lehet nagyszerű dolog, (10 éve dolgozom már a faiparban , bár a tanult szakmám nem az asztalos) amúgy én repülőgépvezetésről kérdeztelek különben az igazi pilóták tudják csak igazán hogy ne repülj sohasem rutinból | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442327 | 2008. január 29. 22:32 | ||||||||||||||||||||
A legautentikusabb szemelyt - a pilotat, ha ez nem lett volna egyertelmu a leirtakbol - ideztem szo szerint. + amit a fekernyos leszallasrol megtudtam a tobbi erintettol, szuhoj soforoktol, muszakiaktol... Ettol te meg gondolhatod maskent. Hogy milyen gepet vezettem legutobb? Ma delutan egy gyalugepet, szep egyenesen egy ceruzavonal menten...:) Csak azt nem ertem megint, hogy jon ez ide? | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442326 | 2008. január 29. 22:20 | ||||||||||||||||||||
ja rutineljárás... a dokik is ezt szokták mondani a mandulaműtétekre, ezért kellet nem egy pácienst holtan kitolni a műtőből, a rutinműtét közepén... mint ahogy ez is egy rutinleszállás volt, mert ugyebár Eberhardt Gyuri minden nap így szállt le a gépével, csak ez az egy rutin eljárasa végződött kissé máshogy mint ahogy azt tervezte,nem egy gépet törtek már össze hasonló rutin dolgok miatt, igaz a pilóta mosolyra fakadt arcát senki sem látta sainzon kívül, inkább az járhatott a fejében, hogy a fenébe ezt elbaltáztam rendesen :-) A dolog lenyege - amint az az igazan hozzaertoknek feltunt, hogy elbénázta kicsit, ami bárkivel előfordulhat már aki vezet is repülőgépet sainz, milyen gépet vezettél legutóbb? hisz az csak egy rutineljárás, szerinted | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442325 | 2008. január 29. 21:56 | ||||||||||||||||||||
..."szorgos hangyak" a 07-esen 1988, Taszar ... heart68! Gondolom sok ismeros akad a kepen, talan meg Te magad is...:)) Te kint voltal Krasznodarban 1983-ban Szuhoj tanfolyamon? | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442324 | 2008. január 29. 21:46 | ||||||||||||||||||||
A fekernyos leszallas: Az egvilagon semmi extra nem tortent, a pilota(Eberhardt Gyuri) rutineljarast mutatott be anno. Az orosz ezt tanitottta is odakint Krasznodarben 1983-ban, a tipusatkepzesen. A dolog lenyege - amint az az igazan hozzaertoknek(mint pl. Ruth Anderson az akkori US katonai attase, ex-F-4 pilota) feltunt, hogy az elso kijaratnal lejott a gep a betonrol! A kunmadarasi szovjet 1.gvapib. Su-17M2-esei tobbszor attelepultek hadgyakorlatokon Taszarra(1985,1987...), ok ket pottartallyal, fuggesztett zavaokontenerrel, es kh-23-as raketaval vigan nyitogattak leszalasnal a fekernyot a levegoben, es a leheto leghamarabb elhagytak a betont.Ennek az eljarasnak ugyanis ez a celja, az hogy latvanyos is, csak jol jon egy repulonapon. A "Mozdony"-nak ez meg sem kottyant, erre terveztek. Hogy itthon ilyet keveset lathattunk, annak a sporolas, a technika feltese volt az oka - tobbek kozt ezert nem jartak a fuvesre sem Szuhojaink. Az hogy a pilota elete veszelyben forgott...hmmm, az illeto jot mosolygott ezen. | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442323 | 2008. január 28. 22:15 | ||||||||||||||||||||
ott voltam akkor Taszáron, de a leszállást nem láttam (csak később videóról ) mert éppen akkor mentem ki az északi egyes zónába megnézni az amerikai gépeket a lényeg hogy előtte ezt soha nem gyakorolták, tehát nem lehetett előre tudni hogy viselkedhet a gép ha leszállásnál nyitnak fékernyőt, a pilóta jó ötletnek tartotta olyant mutatni a nagyközönségnek amilyent előtte még nem láttak fékernyőt nyitott az utolsó métereken, mire a gép feladta az orrát, ő ezt egy durva mozdulattal előrenyomva a botot próbálta korrigálni, de mivel közben tovább sújedt a gép az orrfutó fogott előbb talajt, ettől viszapattant a gép, de közben a további sűjedésnek köszönhetően a főfutó is leért, a szokottnál nagyobb erővel , de akkorra már lecsengett ez a hullámzás, így nem lett géptörés, a futó azért elég jól bírta a túlterhelést A Vágvölgyi Laci is valami hasonlót produkált, igaz ő fékernyő nélkül, néhány 23-as leszállás után , de ott tört az orrfutó, majd becsuklottak a főfutók, és kigyulladt a gép is. Kivételesen beteszek ide egy képet Mig23 fékernyős leszállásről, (az első és az utolsó ami volt )azért lett ilyen "béna " a felvétel, mert bár megvolt beszélve a Safival hogy fényképezni fogom ha nyit fékernyőt leszálláskor, és addig nem száll fel Pápán amíg mi nem szállunk le a Mi 8-al taszáron, hogy oda érjek mire kell, a harcálláspontról felszállást kapott, amiről mi nem tudtunk, futottam ahogy bírtam, így sikerült, futás közben nem volt már időm a 300-as telét kisebbre cserélni, a fékernyő zsinór látszik a fékernyő sajna nem, ezért nem is reklámozom ezt a képet nagyon, mert a lényeg lemaradt | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 442322 | 2008. január 28. 20:43 | ||||||||||||||||||||
igen mig én irtam addig megjött a válasz , de tudsz bővebbet az eseményről ? | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442321 | 2008. január 28. 20:41 | ||||||||||||||||||||
már válaszoltem is kérdésedre mielőtt még kimondtad volna :-) | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 442320 | 2008. január 28. 20:39 | ||||||||||||||||||||
Lacikám Senki se akarja a jogaidat megkúrtitani, de szerintem várja meg mindenki a könyvet és akkor nyilvánitsunk véleményt. MIT SZÓLSZ A KÉPEKHEZ ? HOGY VAN EZ A FÉKERNYŐ DOLOG ? | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442319 | 2008. január 28. 20:39 | ||||||||||||||||||||
hát igen szép ez a kép fékernyőnyitás leszállás közben, bár majdnem az életébe került ez a manőver a pilótának | |||||||||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 442318 | 2008. január 28. 20:34 | ||||||||||||||||||||
Bocsi, én csak éltem az alkotmány biztosította szabad vélemény nyílvánítási jogommal, (már csak azért is mert több helyről kapva megerősítést, mely szerint nem igazán én beszélek kissé mellé) remélve hogy a könyv szerzője cserébe jelzi minden képhez, történethez a forrás eredetét is, ha már annyian segítenek neki önzetlenül annak a könyvnek a megszületésében, és már én is egyre kíváncsibbá válok hogy mi is lehet majd abban a sokat emlegetett könyvben | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 442317 | 2008. január 28. 20:24 | ||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442314 | 2008. január 28. 04:26 | ||||||||||||||||||||
Sainz! A 07-es minta szerü felszállását is közelröl láttam:) lövészet volt...3-as zonáztam.Fekete É-on:) Miértünk elöször Pajához elsönek/Nyugodjon Békében/. Este 11-ig éget szegény 07-es... Várom a Könyved!!! | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442313 | 2008. január 27. 20:47 | ||||||||||||||||||||
Van sok, a javat nemsokara lathatjatok majd egy konyvben. | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442312 | 2008. január 27. 20:43 | ||||||||||||||||||||
Igen, mert ez meg ropogosan friss. 1984 tavasz, a gyari orosz berepulopilota vezeti a gepet, masik UM-bol lett fotozva. | |||||||||||||||||||||||
Hondarider | Adatlap | 442311 | 2008. január 27. 20:31 | ||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 442310 | 2008. január 27. 20:24 | ||||||||||||||||||||
Ilyen újszerű terepszínben még nem is láttam 22-est! | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442309 | 2008. január 27. 18:09 | ||||||||||||||||||||
...elsullyedt...:)) | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442308 | 2008. január 27. 18:07 | ||||||||||||||||||||
Nehany ritka foto a gyujtemenyembol, a " 07 " -es meg csillagos koraban: A 07_0091 foto az NDK-ban, Laage repteren keszult 1987-ben. Ez volt talan a tipus legerdekesebb elesloveszete. Volt ott minden...a fedelzet szintje alatt riogattak a Rostock elott varakozo teherhajokat, dobtak bombat kiselejtezett nemet orhajokra - Ivancsik "Vanya" Gabor ugy telibeverte a bombasorozattal az egyik celhajot, hogy az gerictoressel percek alatt elsujjedt - olyan dunsztos idojarasban talaltak meg a mieink a celokat, amilyenben a nemetek repulni sem akartak aznap... 07_0038 - 1988 Taszar | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442307 | 2008. január 27. 17:53 | ||||||||||||||||||||
07_0304 : Erdekes, a torzskozepresz teljesen elolvadt, de a gerinc alatt futo kabelek eleg jol viseltek a tuzet. | |||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442306 | 2008. január 27. 17:51 | ||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442305 | 2008. január 27. 17:49 | ||||||||||||||||||||
A " 07 " -es balesete Taszaron. Nagyon-nagyon jol mukodtek a katapultulesek, 10-15 meteren kattintottak. Lorincz "Dinnye" az elso kabinbol, Racsko Misi az oktatoi ulesbol(R.M. huzta meg a fogantyut). Tulajdonkeppen mindketten megusztak, Misinek eltort a laba, mivel szerencsetlenul a beton szelen levo vizelvezeto csatorna elen fogott talajt. | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 442304 | 2008. január 27. 15:57 | ||||||||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 442303 | 2008. január 26. 16:21 | ||||||||||||||||||||
A Pantera "Sidra Gulf" os dobozában,csillagos Magyar jelzéssor van hozzá.A dobozfedele ugyanaz. | |||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 442302 | 2008. január 26. 11:32 | ||||||||||||||||||||
Szia Ákos! Ezek talán segítenek. | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 442301 | 2008. január 26. 11:09 | ||||||||||||||||||||
De, sajna! 1/72-ben nincs valami átalakító? | |||||||||||||||||||||||
Figaro | Adatlap | 442300 | 2008. január 25. 23:20 | ||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 442299 | 2008. január 25. 21:03 | ||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 442298 | 2008. január 25. 19:02 | ||||||||||||||||||||
Migfun! A Pantera nem 72-es? Az Eses törzs 48-as, a KP/Mastercraft maketthez való. Heart68! Nagyon jók a kabinfotók! A kétüléses kabinjáról (főleg a hátsóról) nincs fotód? Sajnos a pápai gépbe nem tudtam bejutni, azt mondják, a sokéves állás alatt annyira beszorult a kabintető, hogy feszítővassal sem lehet kinyitni. | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 442297 | 2008. január 25. 17:07 | ||||||||||||||||||||
Ööö annyiban pontosítanék, hogy nem kaptuk/kapták, hanem VETTÜK. Pénzért. Az oroszok a szifiliszen, meg a Lenin összes kiadási jogán kívül nem nagyon adtak ingyen semmit. :) | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 442296 | 2008. január 25. 17:01 | ||||||||||||||||||||
Hali! Nem tudsz valami kontaktot hozzá? Én már szétdaraboltam a pantera Su-22-est, de nem érzek elég ügyességet magamban a törzsvég felhízlalásához... | |||||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 442295 | 2008. január 25. 14:25 | ||||||||||||||||||||
És lefényképezted ,felraktad ide a makettezök gyönyörűségére.nahát mégis jó makettezőnek lenni? | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442294 | 2008. január 25. 14:22 | ||||||||||||||||||||
Ha ezekböl a képekböl valaki nem talál fogához valott, amiket feldobáltam, az ne is kezdjen bele a Szu22M3 épitésébe!! Ezt a tipust a VSZ belül CSAK mi üzemeltettük, az NDK-sok már az M4 tip. kapták meg. | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442293 | 2008. január 25. 14:10 | ||||||||||||||||||||
Az ugyan nincs:):) de üzemeltetem, ha közvetve is... | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442292 | 2008. január 25. 14:08 | ||||||||||||||||||||
bigboy | Adatlap | 442291 | 2008. január 25. 14:01 | ||||||||||||||||||||
EZ igen le a kalappal ,véletlenül nincs a garázsodba betolva egy su 22 es.üdv bigoy. | |||||||||||||||||||||||
heart68 | Adatlap | 442290 | 2008. január 25. 13:52 | ||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 442289 | 2008. január 25. 13:13 | ||||||||||||||||||||
Nem baj, a 21-es is szép! :-)) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
ezt én sem értem, de mint emailodra írt válaszomban elmondtam, aki dolgozik az hibázik, a pilótáknál az a gond hogy ezért néhányan már csak az égi leszállópályákon landolhatnak
aki meg túléli az vagy bevallja,vagy nem a bakiját, a hibák ellenére még részesülhet elismerésben bármalyikük nem kell senkit sem megvédeni hisz nem vádolt senki senkit semmivel , nincs semmi koholmány ebben, hogy idézzelek , csupán elmondtam a másoktól hallott (repülős szakemberek)verziót, mint ahogy te is teszed a beírásaidban, nem voltál ott, hallottál valamit és azt elmondod itt
végezetül újra csak idézni tudlak
" Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat "
a magam részéről befejeztem az eszmecserét veled, az olvasók vagy elhiszik amit mondasz vagy nem, a kételkedőknek emailben szívesen elmondom a véleményemet
beírásaiddal kapcsolatban, de itt semmiképpen sem mert még zokon vennéd, ha nem egyezik a te verzióddal a másoké
További jó leszállást Kedves Róbert
migi
én is meguntam , hát be is fejeztem, többek között az irántad érzett tisztelet miatt is, márcsak azért is mert veled már kezet is foghattam, sainzal meg nem