/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.
Solo 442404 2008. február 14. 22:41
Válasz erre
Már láttam őket. A fotókat én készítettem.
Reméljük valami múzeumba kerülnek.
borisz 442403 2008. február 14. 22:15
Válasz erre
Cébés 442402 2008. február 14. 21:47
Válasz erre
Sajnos hamarosan a MIG-29-es ről készült képek is kuriózumnak fognak számítani...
Ezért próbálok róluk minél többet készíteni...
Érdekes hogy a Szuhojokat is akkor vonták ki,miután több száz milcsit költöttek rájuk...

Ha jól emlékszem...
mig23papa 442401 2008. február 14. 21:41
Válasz erre
Solo

ha látni akarod még élőben, akkor igyekezned kell, mert eladták a gépeket
Solo 442400 2008. február 14. 21:27
Válasz erre
08
08
082
082

Kicsit lepukkant , de még így is szép.
Cébés 442397 2008. február 14. 15:39
Válasz erre
Köszönöm!

A gépem Canon EOS 350D az objektív szintén Canon 75-300mm USM III.
Eredeti méretben persze komolyabbak ezek a képek,csak hát le kellett butítani őket egy kicsit...hogy fel tudjam ide tölteni.
zoli1989 442396 2008. február 14. 14:11
Válasz erre
SZia!

Tényleg nagyon-nagyon jók a képek! Gratula!
Egy kis szakmai kérdésem lehetne? Milyen objektívvel készültek a képek?
Otti 442395 2008. február 14. 09:21
Válasz erre
Nagyon szuper képek! Szinte érzem a kerozin-szagot :-)))
mig23papa 442394 2008. február 13. 22:17
Válasz erre
Cébés

nyugi a képeid egyszerűen csodálatosak :-)
VO101_Papi 442393 2008. február 13. 21:07
Válasz erre
Szia Cébés!
Királyak a fotók.
Holnap nem tudsz csinálni, az egyik ismerösöm repül fél 1 körül.
Üdv: Papi
Cébés 442392 2008. február 13. 08:56
Válasz erre
Kecsó 2008.01.12 061
Kecsó 2008.01.12 061
Kecsó 2008.01.12 071
Kecsó 2008.01.12 071
Kecsó 2008.01.12 085
Kecsó 2008.01.12 085
Kecsó 2008.01.12 087
Kecsó 2008.01.12 087
Kecsó 2008.01.12 099
Kecsó 2008.01.12 099
Kecsó 2008.01.12 142
Kecsó 2008.01.12 142
Kecsó 2008.01.12 151
Kecsó 2008.01.12 151
A kedvenc
A kedvenc
Kecsó 2008.01.12 160
Kecsó 2008.01.12 160
Kecsó 2008.01.12 166
Kecsó 2008.01.12 166
Kecsó 2008.01.12 172
Kecsó 2008.01.12 172
Kecsó 2008.01.12 175
Kecsó 2008.01.12 175
Kecsó 2008.01.12 202
Kecsó 2008.01.12 202
Kecsó 2008.01.12 223
Kecsó 2008.01.12 223
Kecsó 2008.01.12 234
Kecsó 2008.01.12 234
Kecsó 2008.01.12 242
Kecsó 2008.01.12 242
Kecsó 2008.01.12 259
Kecsó 2008.01.12 259
Kecsó 2008.01.12 279
Kecsó 2008.01.12 279
Kecsó 2008.01.12 296
Kecsó 2008.01.12 296
Kecsó 2008.01.12 297
Kecsó 2008.01.12 297
Kecsó 2008.01.12 307
Kecsó 2008.01.12 307
Kecsó 2008.01.12 308
Kecsó 2008.01.12 308

Sziasztok!

A beígért képek Kecsóról.
Igaz nem Szu-22,de ha már repnap,érkezés és Kecsó...
Akkor pár kép,a tegnapi napról...
Sajna eredeti méretben nem tudom őket ide fölrakni,de remélem így is élvezhető...

üdv:Cébés
mig23papa 442391 2008. február 12. 23:19
Válasz erre
Cébés

köszi, lehet hogy én is kiállnék a beton mellé amikor érkeznek a repcsik, a taszári
92-es repülőnapon volt szerencsém az egészet végig fotózni a leszír bungi tetejéről
a képeket kíváncsian várom magam is, még szokni kell a fiúknak a "Gruppeneket",
mig23papa 442390 2008. február 12. 23:15
Válasz erre
mig23papa 442389 2008. február 12. 23:14
Válasz erre
Cébés 442388 2008. február 12. 21:48
Válasz erre
Szia mig23papa!

Ezt ennyi idővel előre,még nem igazán tudni.
De holnapra leinfózom neked:))
Legalábbis azt hogy mikor szoktak...

Csináltam ma egy kis repnap előzetest...majd töltöm a képeket...
Nem volt egy nagy eresztés a mai nap Kecsón...
Nem is értem minek nekünk ennyi Gruppen,mikor egész nap csak a 43-as repült...
Tibcsi 442387 2008. február 12. 19:47
Válasz erre
MiG-21 LanceR
MiG-21 LanceR

A romániában (izraeli segédlettel) modernizált 21-esek. A tavalyi kecskeméti repülőnapon lőttem ezt a képet. :)
mig23papa 442386 2008. február 12. 19:43
Válasz erre
Cébés

már lehet tudni melyik gép mikor érkezik?
mig23papa 442385 2008. február 12. 19:42
Válasz erre
Otti
megnéztem, de milyen tipus az a MiG-21 Lancer ?
Cébés 442384 2008. február 12. 19:10
Válasz erre
Max akkor fogod látni levegőben,ha kimész a gépek érkezésére...
Én ezt fogom tenni...
Rumcájsz 442383 2008. február 12. 17:40
Válasz erre
Mostmár csak az a kérdés, hogy a levegőben láthatjuk-e, vagy csak a földön, mint múlt évben is számos tipust. Nekem ugyanis az az "AIRSHOW", amit a levegőben látok, nem az, amit a hangárokban.
Otti 442382 2008. február 12. 10:05
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/visszajelzesek/Úgy tűnik, lesz alkalom SZU-22-est látni idén :-)
mig23papa 442381 2008. február 9. 20:13
Válasz erre
Előzetes 1
Előzetes 1
Előzetes 2
Előzetes 2
Repelőtti 1
Repelőtti 1
Repelőtti 2
Repelőtti 2

Újabb érdekesség, a 10-es oldalszámú Szu22 sárkány hajtómű munkanaplójából 4 oldal mutatóképpen
Cébés 442380 2008. február 8. 22:10
Válasz erre
www.indavideo.hu/video/Szu-22

Már volt az infón ez a videó,de nem bírtam ki hogy ne tegyem be ide is...:)))
Kecsó nyílt nap.2005 vagy 2006 júniusa,már nem is emlékszem...
Tankoltak és mentek is...
gyönyörűek voltak...

cébés
key-man 442378 2008. február 8. 03:52
Válasz erre
Na most látom... Elkalandoztam a fórumok közt és így utólag látom csak, hogy ez a topic a SU-22-ről szól és nem a bolhapiac. Ezt olvasgattam, majd egy órával később visszaültem és lazán nyomtam egy "új hozzászólás"-t, mert úgy emlékeztem, hogy a bolhapiacon jártam utoljára :)
Ha jár erre egy moderátor, akkor kiemelheti innen az előbbi "hozzászólásomat", mert nem ide való.
Bocs mindenkitől.
key-man 442377 2008. február 8. 03:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az alábbi megkezdetlen, 1/72 és 1/43 méretarányú maketteket keresem.
Némelyiket meg tudom szerezni boltból is, de mégis felírtam a listára, hátha van, aki jó áron (minimum, hogy a bolti árnál olcsóbban) meg szeretne válni tőlük.
Aki bármelyiktől megválna, kérem keressen a lenti mail címen.

1/43:

- Opel Omega B Caravan (lehet fém is)
- Opel Astra F Caravan (lehet fém is)

1/72:

- SU-22 M3
- Lockheed Electra L-10
- Z-142
- UH-12 Hiller helikopter
- L-29 Delfin
- JAK-11
- TU-128
- MIG-21 BIS
- MÁVAG Héja II. (csak a II.)
- F-101 Voodoo (RF-101 sajna nem jöhet szóba)
- Messerschmitt Bf-109B, vagy C, vagy D.
- Spitfire Mk. II.
- BO-105 helikopter
- Mi-24 D/E
- Iráni F-14 Tomcat (Fujimi-ről tudok, hogy kiadta)
- P-59 A/B Airacomet
- AH-1S Cobra helikopter
- Vautour
- J-22 Orao
- Tornado ADV (F3) kabin üveg (Revell lenne a legjobb)

mail: tamas.deckner@gmail.com
mig23papa 442376 2008. február 4. 21:44
Válasz erre
Muzzy

valóban szerepel ez az eljaras a legiuzemeltetesi utasitasban, ami viszont nem azt jelenti hogy gyakorolták is és kellőképpen tudják is alkalmazni
mig23papa 442375 2008. február 4. 21:42
Válasz erre
migi

én a 81 / 133 bejegyzésedben beírt kérdésedre válaszolva a taszári elbaltázott fékernyős leszállásról beszéltem, nem a kecskeméti Éberhardt Gyuri által végrehajtottra,
mig23papa 442374 2008. február 1. 21:15
Válasz erre
Forszázs
túlléptem, bár nem értem egészen , milyen serpenyőről van szó
Forszázs 442373 2008. február 1. 20:59
Válasz erre
Sainz, Mig23papa!

Lehetne, hogy túllépjetek a egyik kezdte - másik folytatta cívódáson? Minket baromira nem érdekelnek a vég nélküli, értelmetlen személyeskedős vitáitok. Azt rendezzétek le levélben. Minket a repülők, a képek és az infók érdekelnek.

Köszönjük, amit az utóbbi serpenyőbe letettek!
Cébés 442372 2008. február 1. 09:43
Válasz erre
Én nem kérdőjelezem meg senki véleményét,főleg nem a pilótákét...
1996 nyarát töltöttem Taszáron.Sajnos én képekkel nem tudok nektek szolgálni,amit manapság már nagyon bánok.Így csak emlékeimben él ez az időszak,mikor még nagyüzemben döngettek a kályhacsövek...Manapság egy hét alatt,több száz képet készítek odabent...akkoriban ez nem ment...még gépem se volt.

Köszönöm a képeket

Cébés
mig23papa 442371 2008. január 31. 22:32
Válasz erre
Daala
szerintem előbb utóbb biztosan kerülnek elő olyanok is
Daala 442369 2008. január 31. 22:29
Válasz erre
Bocs fiúk, ha galibát és kavarodást okoztam, csak jó lenne már találni egy igazán jó felülnézeti képet azokról a bizonyos érdekes festésű Bisz és UM-ekről. Bocs ha off voltam!
Nem a további vitaszítás volt az érdeklődésem a Kiséris képek iránt...
Daala
mig23papa 442368 2008. január 31. 22:29
Válasz erre
írd úgy hogy más is értse, ne csak te :-)
mig23papa 442367 2008. január 31. 22:28
Válasz erre
bocsi, ezekszerin már te is rájöttél hogy Taszáron nem Éberhardt Gyuri tartotta a bemutatót, mint már mondtam, de semmi gond
sainz 442366 2008. január 31. 22:26
Válasz erre
Daala-nak ment az a valasz, nem neked.
sainz 442365 2008. január 31. 22:25
Válasz erre
Es te ehez hozzagondoltad a magadet...
Mi lenne ha egyszer ugy ertened a dolgokat, ahogy oda vannak irva.
sainz 442364 2008. január 31. 22:23
Válasz erre
A dolog lenyege h EGy mar Kemeten egy evvel korabban bemutatta a fekernyos mokat hibatlanul, vagyis a fel orszag lathatta, tudhatta h ez megy a Szuhojnak es a pilotainak.

" a lényeg hogy előtte ezt soha nem gyakorolták, tehát nem lehetett előre tudni hogy viselkedhet a gép ha leszállásnál nyitnak fékernyőt,
a pilóta jó ötletnek tartotta olyant mutatni a nagyközönségnek amilyent előtte még nem láttak "
Kiveve egyeseket...

Mi az ami nem korrekt a hozzaszolasomban?

" Az egvilagon semmi extra nem tortent, a pilota(Eberhardt Gyuri) rutineljarast mutatott be anno.

Az orosz ezt tanitottta is odakint Krasznodarben 1983-ban, a tipusatkepzesen.
A dolog lenyege - amint az az igazan hozzaertoknek(mint pl. Ruth Anderson az akkori US katonai attase, ex-F-4 pilota) feltunt, hogy az elso kijaratnal lejott a gep a betonrol!
A kunmadarasi szovjet 1.gvapib. Su-17M2-esei tobbszor attelepultek hadgyakorlatokon Taszarra(1985,1987...), ok ket pottartallyal, fuggesztett zavaokontenerrel, es kh-23-as raketaval vigan nyitogattak leszalasnal a fekernyot a levegoben, es a leheto leghamarabb elhagytak a betont.Ennek az eljarasnak ugyanis ez a celja, az hogy latvanyos is, csak jol jon egy repulonapon.
A "Mozdony"-nak ez meg sem kottyant, erre terveztek.
Hogy itthon ilyet keveset lathattunk, annak a sporolas, a technika feltese volt az oka - tobbek kozt ezert nem jartak a fuvesre sem Szuhojaink.

Az hogy a pilota elete veszelyben forgott...hmmm, az illeto jot mosolygott ezen "

Az hogy a Kemeten tortentekre stimmel amit irtam + a korai fekernyonyitasra.
Es EGy-nek tulajdonitottam a taszari landolast.
mig23papa 442363 2008. január 31. 22:23
Válasz erre
hát csakis a te bejegyzésedben :
sainz Adatlap 112 / 120 ma 21:12
Válasz erre

Kiseri Nagy Ferenc nyugdijban van, nagyon korrekt oregur, azt a keveset, amit sikerult neki hazamenteni, jo penzert eladta nekem.
mig23papa 442361 2008. január 31. 22:18
Válasz erre
1
1
2
2

semmi gond , ezek szerint Éberhart György ex. Szu 22-es pilóta beszélt nekem össze vissza.
"Anno eltöltöttem egy nyarat a Taszári bázison"
időben behatárolható, mikor volt ez az időszak?
amúgy a barátságom jeleként dobok pár képet neked is
sainz 442359 2008. január 31. 22:14
Válasz erre
105-112
Ez valami szamrejtveny?

112-t en irtam, nem kerulte el figyelmemet.
105-t olvastam, EGy ugyanazt monta el neked amit nekem, a kulonbseg kb 8 honap, en ugyanis tavaly nyaron Szegeden az otthonaban beszelgettem vele errol.
sainz 442358 2008. január 31. 22:07
Válasz erre
" most meg ugyanarról a képről azt mondod hogy Kiseri Nagy Ferenctől vetted "

Ezt a hulyeseget hol olvastad?
Vettem par szep diat KNF-tol, de ha ez neked ennyire izgi, megkerdezem tole, fotozott e 1980-ban 23-ast.
mig23papa 442356 2008. január 31. 21:53
Válasz erre
1-24f
1-24f

sainz
az már biztos hogy összevisza beszélsz
arról a képről azt mondtad amikor küldted , hogy egy orosz pilóta barátod készítette egy An12 gép szárnyáról, most meg ugyanarról a képről azt mondod hogy Kiseri Nagy Ferenctől vetted, amúgy mint azt már emailben is elmondtam , több helyen is megjelen abban az időben amikor készült, küldök neked egyet abból a sorozatból, ezt nem tőled kaptam, megnyugtatlak, de mivel 23-asok vannak rajta , hát a 23-as topicba teszem be
amúgy Kiseri Nagy Ferenc valóban egy nagyon korrekt oregur,
ami azt jelenti, hogy nem szokta hazamenteni a munkáltatója tulajdonában lévő képeket, filmeket.
Nem azért vagyok felhaborodva , hogy nem kapom meg a gyujtemenyedet, hanem azért mert
álandóan ellentmondásba keveredsz a sajátmagad által leírtakkal.
például figyelmedbe ajánlanám a 105 / 112 bejegyzést is ami csak úgy elrepült a füled mellett, ezt hívják alkalmi halláskárosodásnak, csak azt hallod meg amit meg akarsz hallani

nézegesd az említett képet (23-as topic) amit véletlenül nem tőled kaptam,

de dobok ide is egyet , lehet hogy ezt is te csináltad?
Cébés 442355 2008. január 31. 21:47
Válasz erre
A szemem egyenlőre még rendben van...úgyhogy tudom mit láttam.
Abszolút nem veszek sértésnek semmit sem.
Nem repülőnapon vagy nyílt napon láttam ilyesmit.
Anno eltöltöttem egy nyarat a Taszári bázison.Ez idő alatt minden repülési napon,de 10h-tól hajnali 1h-ig a betonon voltam.Nem a zónában hanem a pálya mellett közvetlen,sőt...mielőtt forszázst kapcsoltak a pilcsik,még adtunk egy pacsit a szárnyvégre.Ilyen távolságból,vagy inkább közelségből még egy vak is látja mikor nyit ernyőt a pilcsi...Azt nem mondom hogy egy iskolakör után,már a negyedik fordulónál kinyitották...de az biztos hogy volt pár alkalom,mikor közvetlen a földetérés előtti pillanatban már lobbant az ernyő...Legyen itt szó a Szuhojról vagy a 21-esről

N.G
sainz 442354 2008. január 31. 21:29
Válasz erre
" végezetül újra csak idézni tudlak
" Van aki igy, van aki ugy akarja értelmezni a dolgokat " "

Itt eppen heart68-at idezted es nem engem...:))
sainz 442353 2008. január 31. 21:12
Válasz erre
Kiseri Nagy Ferenc nyugdijban van, nagyon korrekt oregur, azt a keveset, amit sikerult neki hazamenteni, jo penzert eladta nekem.
sainz 442351 2008. január 31. 21:09
Válasz erre
Kuldtem neked egy negativrol szkennelt fotot a gyujtemenyembol, amin a teljes 23-as muszaki szazad felsorakozott a gepek elott 1980-ban, minden arc felismerheto.
Ez a ep ebben a minosegben senkinek nem volt meg, aki a 23-assal foglalkozott.
Azzal a megkotessel kaptad tolem ajandekba, hogy csak neked, nem a netre, nem csereberere stb...
Erre te mar azon vergodsz, hogyan publikalhatnad itt stb.

Es te vagy felhaborodva azon hogy nem kapod meg a gyujtemenyemet???
Hihetetlen...

" husvetkor megnezem a fuzetemben" hát jól eldughattad az biztos :-) "

Ez azt jelenti h kulfoldon keresem a kenyerrevalot es husvetkor lesz legkozelebb alkalmam kotoraszni a dolgaim kozt otthon.
mig23papa 442350 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Hind

köszönöm a szíves meghívást, az egy-két TÜSKÉT inkább kihagynám, de cserébe nyitva áll az ajtóm, ha erre jársz kopogtass be bátran :-)
Daala 442349 2008. január 31. 20:55
Válasz erre
Emlékszik még valaki a régi Néphadsereg és Igaz Szó újságokra? Asszem a légierős képek túlnyomó többségét egy bizonyos Kiséri Nagy Ferenc készítette. Jó lenne tudni, ki ő és elérhető-e valamilyen módon, talán tudna megosztani velünk képeket a gyűjteményéből...
Daala
sainz 442348 2008. január 31. 20:53
Válasz erre
Cebes!

Teged nem fognak tamadni, mivel szakmabeli, bennfentes vagy...

De azt sem fogjak elismerni, hogy fogalmuk sem volt arrol, hogy a Szuhoj tudja ezt es az allomany gyakorolja a leheto legrovidebb leszallast.

Pedig errol igazabol nem ok tehetnek, annyira nem volt athallas az ezredek kozott, hogy hihetetlen, a Szuhoj pedig Taszaron belul is kulon kaszt volt.
mig23papa 442346 2008. január 31. 20:50
Válasz erre
Cébés

megnyugtatlak hogy már én is egyre kevésbé értem, már csak azért is mert épp az imént beszéltem telefonon Éberhart György ex. Szu 22-es pilótával.
Ő megerősített abban hogy valóban lehetséges ez a manőver, szerepel is a legiuzemeltetesi utasitasban , Krasznodárban csak elméleti szinten foglalkoztak a kérdéssel, nem gyakorolták az átképzés során, Gyuri egy alkalommal alkalmazta a kecskeméti repülőnapon a 80-as évek végén. Ő előre készült is erre, szólt az ejéseknek, hogy ne a magyar, hanem az eredeti orosz gyártmányú fékernyőt rakják a gépbe. Az viszon igaz hogy az akkori amerikai légügyi atasénak is leesett az álla a látványtól, nem is maradt el a dicséret-jutalom Gyuri részére.
A taszári repülőnapon nem ő tartotta a bemutatót, amint megtalálom a pilótát megkérdezem tőle , hogy is történt az eset.

"Anno Taszáron rengeteg ilyen leszállást láttam a saját szememmel." ezen infók alapján nem igazán értem mit is láttál valójában. Ezen megjegyzésemmel nem kívántalak megtámadni, egy vacak fékernyő miatt tényleg nem érdemes összeveszni, igaz?

Amúgy egyszer meg felszállás közben nyitott fékernyőt egy pilcsi, igaz Mig 23-assal, és éjszakai repülésen, az ernyő be is lobbant de a forszázs lángjában össze is olvadt egy pillanat alatt és ez csak leszállás után derult ki,amikor valójába nyitni akarta, de akkor már csak az összeolvadt ernyő lebegett csak a gép mögött. Behúzta a zónába , és többek örömére a hevederből nagyszerű vontatókötelek lettek autós körökben.
Egyelőre ennyi újdonságot tudtam kideríteni, ezzel a zavaros üggyel kapcsolatban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.