<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
notarius | Adatlap | 442569 | 2009. január 19. 20:29 | ||
Tud valaki biztos infót aról, hogy vajon a magyar M3-asokhoz rendszeresítettük-e a H-58-ast és a Vjuga konténert? Rajzot láttam (nem magyar) M-3-ról,ezzel a függezstménnyel, de az irodalom az M-4-hez írja csak. | |||||
romeo | Adatlap | 442568 | 2008. december 21. 22:57 | ||
romeo | Adatlap | 442567 | 2008. december 21. 22:33 | ||
romeo | Adatlap | 442566 | 2008. december 21. 20:35 | ||
romeo | Adatlap | 442565 | 2008. december 21. 20:27 | ||
Cébés | Adatlap | 442564 | 2008. december 21. 11:35 | ||
migfun | Adatlap | 442563 | 2008. december 19. 09:01 | ||
Solo! Egy ilyen törzshátsórészre én is vevő lennék! Reméljük az is olvassa a topicot, aki készíti :) | |||||
Figaro | Adatlap | 442562 | 2008. december 17. 20:43 | ||
A fotó lehet,hogy nem a legjobb, a "beton" alap sötétebb a valóságban, de jogos az észrevétel. | |||||
Solo | Adatlap | 442561 | 2008. december 17. 16:01 | ||
Helló! Nem tudom, hogy egy gyártó terméke vagy házi készítésű. A szárny kilépőélek nálam kicsit érdekesek. Az egyik pengeéles, a másik kb. 1mm vastag. :) | |||||
PETI | Adatlap | 442560 | 2008. december 17. 12:02 | ||
Szia Tibor! Annál is inkább, hogy a megépített 09-es a 08-asnál sötétebb vót. :) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442559 | 2008. december 17. 08:40 | ||
Azt akartam mondani, hogy az Italeri vette át a Bilek szerszámait. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 442558 | 2008. december 17. 08:38 | ||
Tibcsi | Adatlap | 442557 | 2008. december 17. 08:32 | ||
Fordítva: az Italeri olyan Bilekes. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 442556 | 2008. december 17. 08:24 | ||
Kösz! Hát akkor ez is sajnos olyan Italeris. A franc tudja, miért kell olyan vaskossá önteni egy masina jópár alkatrészét és miért nem lehet normális lemezelést csinálni. Egyébként megvan az Italeri harci is meg az UM is. A harcit össze is raktam, de fotóm nincs róla. Sajnos hasonló a vélemémyem az Italeri IL-28-asról is. Azon meg még a kabintetőt is eltolták. Szóval, ha újra építeném, valószínüleg újra panelezném az egészet. Üdv.: Tibor | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442555 | 2008. december 17. 08:11 | ||
De, ugyanaz. :) | |||||
Tibor | Adatlap | 442554 | 2008. december 17. 07:06 | ||
Fiúk! A Bilek nem azonos véletlenül az Italerivel? Figaró! Jól néz ki a madár, csak nem túl élénkek a színek? Üdv.: Tibor | |||||
borisz | Adatlap | 442553 | 2008. december 16. 22:31 | ||
Szép lövészárkok vannak rajta:) | |||||
Figaro | Adatlap | 442552 | 2008. december 16. 21:21 | ||
Nekem egy Bilek gyártmány van 1:72-ben, kb. 10 éve vettem, talán a Király utcában. Dobozból, vagyis zacskóból építve, + precíz stúdió ülések. Figaro | |||||
migi | Adatlap | 442551 | 2008. december 16. 20:58 | ||
Szia Ki gyártja a törzs hátsórészt ? nincs képed róla ? | |||||
PETI | Adatlap | 442550 | 2008. december 16. 20:52 | ||
Akkor ne is nézd meg, nem is szóltam... :) :) | |||||
Solo | Adatlap | 442549 | 2008. december 16. 20:44 | ||
Ott még nem tartok, de köszi a jó hírt. :) | |||||
PETI | Adatlap | 442548 | 2008. december 16. 20:18 | ||
Szia Solo! De azért a szárnyak kilépőélével is lehet szívni nagyokat... Jó fél centi vastagok emlékeim szerint. A szárnymechanizáció miatt rontották el az olaszok. :( | |||||
Solo | Adatlap | 442547 | 2008. december 16. 20:14 | ||
Helló! Már egy jó ideje az italeri UM3K-val szenvedek. Alapból nem olyan rossz makett, de a gyanta fülke és az extratech réz sokat dob rajta. Ha nem magyar kétüléses Su-22-t szeretnél építeni, akkor a gyanta fülke befaragásán kívül nem lesz sok gondod vele. Ha magyart szeretnél ,ami ugye UM3 akkor a hajtómű részt is át kell faragni. Nekem Óváron sikerült vennem egy gyanta széles törzshátsórészt, de nem tudom lehet e még kapni. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 442546 | 2008. december 16. 19:37 | ||
Az Italerinek is van UM3-a, volt ha igaz a Pantheranak is. 1:72-ben Miggyuri | |||||
migi | Adatlap | 442545 | 2008. december 16. 19:30 | ||
Szia Én csak a Mastercraft sorozatát ismerem és csinálgatom , a vörös szárnyak oldalon találsz pár képet , és a makettek topikba van egy dobozbontás róla . | |||||
mazsi | Adatlap | 442544 | 2008. december 16. 19:19 | ||
sziasztok! Tud valaki szu-22um3 tipusról mely cég gyárt jó minőségű makettet. Sehol nem találok. Köszi előre is | |||||
migfun | Adatlap | 442543 | 2008. december 8. 13:09 | ||
Sziasztok! Valakinek kósza Szu-20-as kabinfotója? Sehol se találtam... | |||||
vlevi | Adatlap | 442542 | 2008. november 28. 14:52 | ||
Szia Cébés! Megvannak még a 151-es hozzászólásból a képeid? (2008 február 13). Következő makett, amit leemeltem a polcról, egy L-39 lenne, és a 120-ast szeretném összehozni belőle. Ha a kep.tar.hu-ra fel tudnád rakni nagyméretben, azt nagyon megköszönném! | |||||
sainz | Adatlap | 442541 | 2008. október 18. 12:25 | ||
zsury | Adatlap | 442540 | 2008. szeptember 8. 15:19 | ||
Szia HADvezér! Ezt találtam: | |||||
HADvezér | Adatlap | 442539 | 2008. szeptember 8. 13:43 | ||
sziasztok! Van valakinek Su-22 M3/M4 ünnepi festésről (bármilyen nemzetiségű) fotóanyaga? késztíteni szeretnék matricát a magyar mellé jól jönne egy kis kurriózum. köszönettel: HADvezér info@had.hu | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442536 | 2008. augusztus 19. 22:49 | ||
szia, migi Szu-22-re CH-29 rakétát az AKU-58 inditóval lehet függeszteni, de ez nem sines inditó, hanem katapultos, tehát lefelé ellöki a rakétát inditásnál. A rossz hir viszont az, hogy ezt nem lehet a szárnyra függeszteni, csak a törzs alá. Leszerelik a négy törzs alatti függesztőt, és a mellső függesztők hátsó bekötési pontjain, a hátsóknak meg a mellső bekötési pontjain felszerelnek egy-egy Sz-54-8812 tipusú tartót, erre jönnek az AKU-58-ak, és ezekre a rakéták. | |||||
migi | Adatlap | 442535 | 2008. augusztus 19. 21:43 | ||
Sziasztok urak Megtudná esetleg valaki mondani : hogy Su-22 M-3 a szárny külső tartójára szeretnék egy Ch-29 ( As-14 Kedge ) rakétát felrakni , milyen rakéta inditó sin való hozzá ? | |||||
mig23papa | Adatlap | 442534 | 2008. augusztus 13. 09:43 | ||
sainz | Adatlap | 442532 | 2008. augusztus 12. 12:48 | ||
Most így hirtelen csak a taszári szárnyas Zilről akadt egy fotó a kezembe. Ez egy speciális változat volt, csak a Szuhojokhoz lett rendszeresítve. Különleges rendeltetése az odafent meghibásodott, repülésképtelenné vált gépek haza(le)vontatása volt. A beosztás ezen a járművön nem igényelte, hogy képzett pilóta legyen az illető. Csupán egy speciális, WC-kategóriás jogosítvány kellett hozzá. Ez tulajdonképpen nem sokban különbözik az egyszerű C-kategóriás teherautó jogosítványtól, de a polgári életben elég ritka. A ROVKI urológusainak kellett igazolniuk - 3 havonkénti megerősítéssel - hogy az illető a jármű vezetéséhez szükséges koncentráció különösebb leromlása nélkül képes "visszatartani" annyi ideig, ami megfelel a Taszár-Kazincbarcika útvonal oda-vissza, 40km/órás vontatási átlagsebességgel történő megtételének, plusz hozzátoldva 20 percet, ami a vonórúd felcsatlakoztatásához és a gyors hibafelméréshez volt szükséges. Ugyanis elég gyakran előfordult, hogy a "lerobbant" pilóta türelmesen várakozott a mentésre - mint tudjuk a Szu-22 kabinja meglehetősen kényelmes, és hát a repidő után jómagyar Forintok járnak - ahelyett, hogy kiszállva szemrevételezte volna a gépet. Kisebb meghibásodásokat, eseményeket, mint pl. a beömlőnyílásba szorult nagytestű madár, vagy hajtóműtűz, egy kicsit más hozzáálással egyedül is képesek lettek volna elhárítani a hajózók. Bár a pilóták védelmében fel kell említenem egy esetet, amikor nagy magasságban egy strucc szorult a 05-ös oldalszámú Szuhoj beömlőnyílásába. A hajózó önállóan megpróbálkozott a hibaelhárítással, de az idegen "tárgy" olyannyira be volt szorulva, hogy még a kiérkezett vontató sofőrjének segítségével sem sikerült azt kihúzni onnan. A körzetben repkedő kecskeméti hajózók körüldongták a látványos eseményt, és remek fotók készültek az utókor számára. Később ez miatt némi mosolyszünet következett a két ezred személyi állománya körében, mivel a Taszárra visszavontatást követően három műszaki már különösebb erőlködés nélkül eltávolította a struccot. Ha csak két percre megálltak volna segíteni... Később üzemanyaghiányra hivatkozva megúszták a felelősségre vonást az érintettek. A taszári műszaki állomány körében is feszültségeket szított a mentőjármű, különösen a rajta szolgálatot adóknak járó extra illetmény. A sörivók nehezményezték, diszkriminációnak tartották, hogy ők teljesen esélytelenek erre a beosztásra. Mielőtt a helyzet teljesen elmérgesedett volna, a leleményes ezredmérnök az 1965M mintájú kacsa fedálzeti rendszeresítésével könnyített a helyzeten. Szabvány zöld színe ellenére "sárga-angyalnak" hívta mindenki Taszáron a járművet... ui.: Reggelinél elgurult a gyógyszerem. Nem találta meg valaki? | |||||
Zozó | Adatlap | 442531 | 2008. augusztus 12. 09:20 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem. Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu Előre is köszönöm Zozó | |||||
Hunyo | Adatlap | 442530 | 2008. augusztus 11. 10:28 | ||
Su-7 UM, szép kis madárka =) Amugy asszem, hogy ezt a célvontatót Kometa-nak hívták ( a típusszámára nem emlékszem sajna) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442529 | 2008. augusztus 11. 08:32 | ||
Ez nem valami célvontató lehet? | |||||
sainz | Adatlap | 442528 | 2008. augusztus 11. 00:53 | ||
notarius | Adatlap | 442527 | 2008. augusztus 7. 19:33 | ||
Valóban a hátsó görbe. | |||||
migi | Adatlap | 442526 | 2008. augusztus 7. 18:48 | ||
Na ez lett belőle 1/72 méretben , még kicsit csálénak néz ki . | |||||
Miggyuri | Adatlap | 442525 | 2008. augusztus 3. 18:15 | ||
Ez egy M4. Nagyon szép! | |||||
migi | Adatlap | 442524 | 2008. augusztus 3. 16:37 | ||
Igen tudom meg is csináltam , de most 1/72 mérethez kellene valamit kreálnom , | |||||
notarius | Adatlap | 442523 | 2008. augusztus 3. 16:06 | ||
Amit adtam másolni, az pont oda való. :)Mármint 48-ban gondolkodva. | |||||
migi | Adatlap | 442522 | 2008. augusztus 3. 15:57 | ||
Szia Laci Igen én is hasonló fegyver összetételben szeretném megcsinálni a gépet csak szlovák felségjelzéssel ( lásd a képen ) Valami megoldást kell még keresnem az infracsapda szórókra mert amit adtak az borzalmas . üdv: migi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442521 | 2008. augusztus 3. 13:29 | ||
Szia, migi ha a Szu-22-re felszerelik a KKR-felderitőkonténert, fent lehetne ugyan hagyni a két mellső törzs alatti fegyverfüggesztőt, de szerintem semmi értelme, mert fegyver már nemigen fér rá. A cseh 4+ kiadvány a felderitő-konfiguráció felszereltségét a következőképpen adja meg - KKR feld. kont. - 2 x R-60 infravezérlésű lev-lev rakéta önvédelemre a szárny alatti középső tartókon - SPS elektronikai zavaró-konténer a bal belső szárny alatti tartón - UB-32-57 rakéta-sorozatlövő blokk a jobb belső szárny alatti tartón /a rakéták kö- zött passziv lokátorzavaró - alufóliaszóró - és aktiv rádiózavaró cuccal felszerelt tipusok vannak, tehát NEM harctevékenység, hanem a felderités sikere a cél/ - 2 x 800 l póttartály a szárny alatti külső tartókon Gondolom, ha a súlylimitbe beleférne, akkor a nagyobb póttankot függesztenék fel, de ha az se fér bele, akkor egyéb fegyver pláne nem. A KKR-függesztőről majd próbálok fotót küldeni még ma. | |||||
Hunyo | Adatlap | 442519 | 2008. augusztus 3. 13:15 | ||
Szia! A KKR konténert egy központi konzolra szerelik fel. Szerintem akkor amikor a konténer fent van, akkor a két oldalsó konzolt leszedik, gondolom azért, hogy a felderítő berendezéseket ne takarja ki semmi, másrészt azért mert ugy sem használják. Ugyhogy szerintem nyugodtan lehet leszerelt konzollal készíteni makettot, nekem is így van=) | |||||
migi | Adatlap | 442518 | 2008. augusztus 3. 12:38 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442517 | 2008. június 22. 22:02 | ||
kétféle póttank van, PTB-800 /820 l/, PTB-1150 /1150 l/, elméletileg mindkettő függeszthető a törzs és a szárny alá is, persze betartva a max felszállósúly- korlátot, tehát ha a nagyobbikból négyet felfüggesztenek, egyéb más külső függeszt- mény már a limiten túl lenne, igy csak távolsági átrepülésre alkalmas a gép. | |||||
borisz | Adatlap | 442516 | 2008. június 22. 21:27 | ||
Serintem ugyanazok. |
<<< Vissza | Tovább >>> |