/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.
notarius 442569 2009. január 19. 20:29
Válasz erre
Tud valaki biztos infót aról, hogy vajon a magyar M3-asokhoz rendszeresítettük-e a H-58-ast és a Vjuga konténert? Rajzot láttam (nem magyar) M-3-ról,ezzel a függezstménnyel, de az irodalom az M-4-hez írja csak.
romeo 442568 2008. december 21. 22:57
Válasz erre
Szu
Szu

Szu
romeo 442567 2008. december 21. 22:33
Válasz erre
Szu-22 M-3
Szu-22 M-3

Szu
romeo 442566 2008. december 21. 20:35
Válasz erre
Szu-22 M-3
Szu-22 M-3

Üdv!
romeo 442565 2008. december 21. 20:27
Válasz erre
Szu-22 M-3
Szu-22 M-3

Üdv!
Cébés 442564 2008. december 21. 11:35
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Elég rövid a videó,de jól látom hogy ez egy gurulóról száll fel?
migfun 442563 2008. december 19. 09:01
Válasz erre
Solo!
Egy ilyen törzshátsórészre én is vevő lennék! Reméljük az is olvassa a topicot, aki készíti :)
Figaro 442562 2008. december 17. 20:43
Válasz erre
A fotó lehet,hogy nem a legjobb, a "beton" alap sötétebb a valóságban,
de jogos az észrevétel.
Solo 442561 2008. december 17. 16:01
Válasz erre
szárnyak
szárnyak
hátsó
hátsó
hátsó2
hátsó2

Helló!

Nem tudom, hogy egy gyártó terméke vagy házi készítésű.
A szárny kilépőélek nálam kicsit érdekesek.
Az egyik pengeéles, a másik kb. 1mm vastag. :)
PETI 442560 2008. december 17. 12:02
Válasz erre
Szia Tibor!
Annál is inkább, hogy a megépített 09-es a 08-asnál sötétebb vót. :)
Tibcsi 442559 2008. december 17. 08:40
Válasz erre
Azt akartam mondani, hogy az Italeri vette át a Bilek szerszámait. :)
Tibor 442558 2008. december 17. 08:38
Válasz erre
Druszám!
A lényeg ugyanaz!
Tibor
Tibcsi 442557 2008. december 17. 08:32
Válasz erre
Fordítva: az Italeri olyan Bilekes. :)
Tibor 442556 2008. december 17. 08:24
Válasz erre
Kösz!
Hát akkor ez is sajnos olyan Italeris. A franc tudja, miért kell olyan vaskossá önteni egy masina jópár alkatrészét és miért nem lehet normális lemezelést csinálni.
Egyébként megvan az Italeri harci is meg az UM is. A harcit össze is raktam, de fotóm nincs róla.
Sajnos hasonló a vélemémyem az Italeri IL-28-asról is. Azon meg még a kabintetőt is eltolták.
Szóval, ha újra építeném, valószínüleg újra panelezném az egészet.
Üdv.: Tibor
Tibcsi 442555 2008. december 17. 08:11
Válasz erre
Tibor 442554 2008. december 17. 07:06
Válasz erre
08-1
08-1

Fiúk!
A Bilek nem azonos véletlenül az Italerivel?

Figaró! Jól néz ki a madár, csak nem túl élénkek a színek?
Üdv.: Tibor
borisz 442553 2008. december 16. 22:31
Válasz erre
Szép lövészárkok vannak rajta:)
Figaro 442552 2008. december 16. 21:21
Válasz erre
Szu-22 2
Szu-22 2
FT Szu-22 _05
FT Szu-22 _05
FT Szu-22 _06
FT Szu-22 _06
FT Szu-22 _15
FT Szu-22 _15

Nekem egy Bilek gyártmány van 1:72-ben, kb. 10 éve vettem, talán a Király utcában.
Dobozból, vagyis zacskóból építve, + precíz stúdió ülések.

Figaro
migi 442551 2008. december 16. 20:58
Válasz erre
Szia
Ki gyártja a törzs hátsórészt ? nincs képed róla ?
PETI 442550 2008. december 16. 20:52
Válasz erre
Akkor ne is nézd meg, nem is szóltam... :) :)
Solo 442549 2008. december 16. 20:44
Válasz erre
Ott még nem tartok, de köszi a jó hírt. :)
PETI 442548 2008. december 16. 20:18
Válasz erre
Szia Solo!
De azért a szárnyak kilépőélével is lehet szívni nagyokat... Jó fél centi vastagok emlékeim szerint. A szárnymechanizáció miatt rontották el az olaszok. :(
Solo 442547 2008. december 16. 20:14
Válasz erre
Helló!

Már egy jó ideje az italeri UM3K-val szenvedek. Alapból nem olyan rossz makett, de a gyanta fülke és az extratech réz sokat dob rajta.
Ha nem magyar kétüléses Su-22-t szeretnél építeni, akkor a gyanta fülke befaragásán kívül nem lesz sok gondod vele.
Ha magyart szeretnél ,ami ugye UM3 akkor a hajtómű részt is át kell faragni.
Nekem Óváron sikerült vennem egy gyanta széles törzshátsórészt, de nem tudom lehet e még kapni.
Miggyuri 442546 2008. december 16. 19:37
Válasz erre
Az Italerinek is van UM3-a, volt ha igaz a Pantheranak is. 1:72-ben
Miggyuri
migi 442545 2008. december 16. 19:30
Válasz erre
Szia
Én csak a Mastercraft sorozatát ismerem és csinálgatom , a vörös szárnyak oldalon találsz pár képet , és a makettek topikba van egy dobozbontás róla .
mazsi 442544 2008. december 16. 19:19
Válasz erre
sziasztok! Tud valaki szu-22um3 tipusról mely cég gyárt jó minőségű makettet. Sehol nem találok. Köszi előre is
migfun 442543 2008. december 8. 13:09
Válasz erre
Sziasztok!
Valakinek kósza Szu-20-as kabinfotója? Sehol se találtam...
vlevi 442542 2008. november 28. 14:52
Válasz erre
Szia Cébés!
Megvannak még a 151-es hozzászólásból a képeid? (2008 február 13).
Következő makett, amit leemeltem a polcról, egy L-39 lenne, és a 120-ast szeretném összehozni belőle. Ha a kep.tar.hu-ra fel tudnád rakni nagyméretben, azt nagyon megköszönném!
sainz 442541 2008. október 18. 12:25
Válasz erre
zsury 442540 2008. szeptember 8. 15:19
Válasz erre
su22lk7
su22lk7
su22lk8
su22lk8
su22lk9
su22lk9
su22lk10
su22lk10
su22lk11
su22lk11
su22lk12
su22lk12

Szia HADvezér! Ezt találtam:
HADvezér 442539 2008. szeptember 8. 13:43
Válasz erre
sziasztok!

Van valakinek Su-22 M3/M4 ünnepi festésről (bármilyen nemzetiségű) fotóanyaga?
késztíteni szeretnék matricát a magyar mellé jól jönne egy kis kurriózum.
köszönettel: HADvezér info@had.hu
Rumcájsz_52 442536 2008. augusztus 19. 22:49
Válasz erre
szia, migi
Szu-22-re CH-29 rakétát az AKU-58 inditóval lehet függeszteni, de ez nem sines inditó, hanem katapultos, tehát lefelé ellöki a rakétát inditásnál. A rossz hir viszont az, hogy ezt nem lehet a szárnyra függeszteni, csak a törzs alá. Leszerelik a négy törzs alatti függesztőt, és a mellső függesztők hátsó bekötési pontjain, a hátsóknak meg a mellső bekötési pontjain felszerelnek egy-egy Sz-54-8812 tipusú tartót, erre jönnek az AKU-58-ak, és ezekre a rakéták.
migi 442535 2008. augusztus 19. 21:43
Válasz erre
Sziasztok urak
Megtudná esetleg valaki mondani :
hogy Su-22 M-3 a szárny külső tartójára szeretnék egy Ch-29 ( As-14 Kedge ) rakétát felrakni , milyen rakéta inditó sin való hozzá ?
mig23papa 442534 2008. augusztus 13. 09:43
Válasz erre
sainz 442532 2008. augusztus 12. 12:48
Válasz erre
Untitled-Scanned-91_resize
Untitled-Scanned-91_resize

Most így hirtelen csak a taszári szárnyas Zilről akadt egy fotó a kezembe.

Ez egy speciális változat volt, csak a Szuhojokhoz lett rendszeresítve.
Különleges rendeltetése az odafent meghibásodott, repülésképtelenné vált gépek haza(le)vontatása volt.

A beosztás ezen a járművön nem igényelte, hogy képzett pilóta legyen az illető.
Csupán egy speciális, WC-kategóriás jogosítvány kellett hozzá.
Ez tulajdonképpen nem sokban különbözik az egyszerű C-kategóriás teherautó jogosítványtól, de a polgári életben elég ritka.
A ROVKI urológusainak kellett igazolniuk - 3 havonkénti megerősítéssel - hogy az illető a jármű vezetéséhez szükséges koncentráció különösebb leromlása nélkül képes "visszatartani" annyi ideig, ami megfelel a Taszár-Kazincbarcika útvonal oda-vissza, 40km/órás vontatási átlagsebességgel történő megtételének, plusz hozzátoldva 20 percet, ami a vonórúd felcsatlakoztatásához és a gyors hibafelméréshez volt szükséges.
Ugyanis elég gyakran előfordult, hogy a "lerobbant" pilóta türelmesen várakozott a mentésre - mint tudjuk a Szu-22 kabinja meglehetősen kényelmes, és hát a repidő után jómagyar Forintok járnak - ahelyett, hogy kiszállva szemrevételezte volna a gépet.
Kisebb meghibásodásokat, eseményeket, mint pl. a beömlőnyílásba szorult nagytestű madár, vagy hajtóműtűz, egy kicsit más hozzáálással egyedül is képesek lettek volna elhárítani a hajózók.
Bár a pilóták védelmében fel kell említenem egy esetet, amikor nagy magasságban egy strucc szorult a 05-ös oldalszámú Szuhoj beömlőnyílásába.
A hajózó önállóan megpróbálkozott a hibaelhárítással, de az idegen "tárgy" olyannyira be volt szorulva, hogy még a kiérkezett vontató sofőrjének segítségével sem sikerült azt kihúzni onnan. A körzetben repkedő kecskeméti hajózók körüldongták a látványos eseményt, és remek fotók készültek az utókor számára.
Később ez miatt némi mosolyszünet következett a két ezred személyi állománya körében, mivel a Taszárra visszavontatást követően három műszaki már különösebb erőlködés nélkül eltávolította a struccot.
Ha csak két percre megálltak volna segíteni...
Később üzemanyaghiányra hivatkozva megúszták a felelősségre vonást az érintettek.

A taszári műszaki állomány körében is feszültségeket szított a mentőjármű, különösen a rajta szolgálatot adóknak járó extra illetmény.
A sörivók nehezményezték, diszkriminációnak tartották, hogy ők teljesen esélytelenek erre a beosztásra.
Mielőtt a helyzet teljesen elmérgesedett volna, a leleményes ezredmérnök az 1965M mintájú kacsa fedálzeti rendszeresítésével könnyített a helyzeten.
Szabvány zöld színe ellenére "sárga-angyalnak" hívta mindenki Taszáron a járművet...

ui.:
Reggelinél elgurult a gyógyszerem.
Nem találta meg valaki?
Zozó 442531 2008. augusztus 12. 09:20
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a '80-as években a magyar reptereken (Taszár, Pápa, stb.) használt oxigén töltő Zil-ek festésére. Ha esetleg valaki rendelkezik ilyen képekkel (még, ha fekete-fehér is), kérem ossza meg velem.
Mail: zoltan.pribelszki@chapman-freeborn.hu

Előre is köszönöm
Zozó
Hunyo 442530 2008. augusztus 11. 10:28
Válasz erre
Su-7 UM, szép kis madárka =)

Amugy asszem, hogy ezt a célvontatót Kometa-nak hívták ( a típusszámára nem emlékszem sajna)
Tibcsi 442529 2008. augusztus 11. 08:32
Válasz erre
Ez nem valami célvontató lehet?
sainz 442528 2008. augusztus 11. 00:53
Válasz erre
24-06_resize
24-06_resize

Nem 22-es, de a felmenők közül való.
A függesztmény pedig kifejezetten érdekes.
notarius 442527 2008. augusztus 7. 19:33
Válasz erre
migi 442526 2008. augusztus 7. 18:48
Válasz erre
Kép 156
Kép 156

Na ez lett belőle 1/72 méretben , még kicsit csálénak néz ki .
Miggyuri 442525 2008. augusztus 3. 18:15
Válasz erre
migi 442524 2008. augusztus 3. 16:37
Válasz erre
Igen tudom meg is csináltam , de most 1/72 mérethez kellene valamit kreálnom ,
notarius 442523 2008. augusztus 3. 16:06
Válasz erre
Amit adtam másolni, az pont oda való. :)Mármint 48-ban gondolkodva.
migi 442522 2008. augusztus 3. 15:57
Válasz erre
1231241
1231241

Szia Laci
Igen én is hasonló fegyver összetételben szeretném megcsinálni a gépet csak szlovák felségjelzéssel ( lásd a képen ) Valami megoldást kell még keresnem az infracsapda szórókra mert amit adtak az borzalmas .
üdv: migi
Rumcájsz_52 442521 2008. augusztus 3. 13:29
Válasz erre
Szia, migi
ha a Szu-22-re felszerelik a KKR-felderitőkonténert, fent lehetne ugyan hagyni a két mellső törzs alatti fegyverfüggesztőt, de szerintem semmi értelme, mert fegyver már nemigen fér rá. A cseh 4+ kiadvány a felderitő-konfiguráció felszereltségét a következőképpen adja meg
- KKR feld. kont.
- 2 x R-60 infravezérlésű lev-lev rakéta önvédelemre a szárny alatti középső tartókon
- SPS elektronikai zavaró-konténer a bal belső szárny alatti tartón
- UB-32-57 rakéta-sorozatlövő blokk a jobb belső szárny alatti tartón /a rakéták kö-
zött passziv lokátorzavaró - alufóliaszóró - és aktiv rádiózavaró cuccal felszerelt
tipusok vannak, tehát NEM harctevékenység, hanem a felderités sikere a cél/
- 2 x 800 l póttartály a szárny alatti külső tartókon
Gondolom, ha a súlylimitbe beleférne, akkor a nagyobb póttankot függesztenék fel, de ha az se fér bele, akkor egyéb fegyver pláne nem. A KKR-függesztőről majd próbálok fotót küldeni még ma.
Hunyo 442519 2008. augusztus 3. 13:15
Válasz erre
Szia!

A KKR konténert egy központi konzolra szerelik fel. Szerintem akkor amikor a konténer fent van, akkor a két oldalsó konzolt leszedik, gondolom azért, hogy a felderítő berendezéseket ne takarja ki semmi, másrészt azért mert ugy sem használják. Ugyhogy szerintem nyugodtan lehet leszerelt konzollal készíteni makettot, nekem is így van=)
migi 442518 2008. augusztus 3. 12:38
Válasz erre
szu-22m-3_017_of_129
szu-22m-3_017_of_129
Su_22_weap_JG018
Su_22_weap_JG018

Sziasztok
Olyan kérdésem lenne ha felrakják a gép hasa alá a felderitő konténert akkor azt milyen tartóra , és a két másik tartót leszerelik vagy marad a has alatt ? van két képem le van szedve meg a másikon fentvan , segitsetek eldönteni.
Rumcájsz_52 442517 2008. június 22. 22:02
Válasz erre
kétféle póttank van, PTB-800 /820 l/, PTB-1150 /1150 l/, elméletileg mindkettő függeszthető a törzs és a szárny alá is, persze betartva a max felszállósúly-
korlátot, tehát ha a nagyobbikból négyet felfüggesztenek, egyéb más külső függeszt-
mény már a limiten túl lenne, igy csak távolsági átrepülésre alkalmas a gép.
borisz 442516 2008. június 22. 21:27
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.