<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
Tibcsi | Adatlap | 442895 | 2012. március 5. 08:43 | ||
lacipapa | Adatlap | 442894 | 2012. március 5. 08:16 | ||
Szervusztok! Keresek Su 22M3 KP-s dobozbontást.Köszönöm. Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 442893 | 2012. március 4. 19:49 | ||
Szervusztok! Tudom,hogy ez nem a csere-bere,de ide is felteszem mert Su22. Szeretnék egyet építeni 1:48-ban,mindegy melyik gyártótól! Cserébe tudnék adni Mig-21U (Academi PF+gyanta átépítő),vagy Mig-21F-13 (AcademiPF+gyanta átépítő) ha érdekel az ötlet,beszéljük meg,több verzió is lehetséges!Pénz szűkében vagyok ,ezért a csere jöhetne szóba! Adatlapon az elérhetőségem. Laci | |||||
Murmuc | Adatlap | 442892 | 2012. március 4. 18:50 | ||
Üdv Migi! Ez nem az egyik őse a 22-esnek hanem az őse! Legalább is konstrukció szemszögéből. :) Sajnos képekben, rajzokban nem segíthetek. | |||||
migi | Adatlap | 442891 | 2012. március 4. 17:24 | ||
Nyugger | Adatlap | 442890 | 2012. március 3. 13:50 | ||
Szia Murmuc, Nem, én a média oldalát képviseltem. Neten egészen biztosan nincs sisakszám lista, szerintem max. a magassági épületben lehetet a hajózó ruhákkal ill. sisakokkal foglalkozó karbantartó, javító, öltöztető állománynál. | |||||
Murmuc | Adatlap | 442889 | 2012. március 3. 13:09 | ||
Üdv Nyugger! Kit tisztelhetek benned a filmen? Csak nem Te vagy az átadó? Egyébként kerestem a neten listát, de nem találtam a sisakok számozásáról, illetve tulajdonosairól. Létezik ilyen? | |||||
Nyugger | Adatlap | 442888 | 2012. március 3. 12:38 | ||
Igen, a 10-s gépet a Máté László alez. repülte át Pápára. Érdekes 16 év távlatában magamat és a Dunai Repülőgépgyár Rt-s ismerősöket viszontlátni a filmen... | |||||
Murmuc | Adatlap | 442887 | 2012. március 3. 12:17 | ||
Üdv Cenci,! Ha jól értelmeztem "Elektrolaktos" által feltett levelet, Máté László nyug.áll alezredes úrtól, akkor a 10-es gépátvételben, illetve a berepülésben Ő vesz részt? Mert nagyon hasonlít! Övé volt a 41-es sisak? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 442886 | 2012. március 3. 11:31 | ||
Mik kerülnek elő ! :) Nagyon jó videó! (Szerintem amikor már üzemel a gép, nem fontos alá a zene, de ez csak egy vélemény:) ) | |||||
Szu-22 | Adatlap | 442885 | 2012. március 2. 22:00 | ||
Helló! Tudna esetleg valaki nekem DVD-n küldeni Szu-22-ről(magyar) videókat? Mert van egy adag felvételem már Szűcs László Pápai Mig-23-asoknál szolgált "mázlistától", aki jelenleg eltűnt a látó távolságomból(ha tudjátok hol lelhető, szóljatok), tőle is kértem Szu-22 felvételt, de nem tudott szolgálni vele, illetve megszakadt a kapcsolat, nem jött válasz egy idő után a mail-ekre! Mindenesetre egyikünket sem hibáztatom ezért! Szóval, ha esetleg volna ilyenre lehetőség, szívesen állnék rendelkezésre üres DVD-kkel stb... Üdv: Józsi bravojuliett.bpj@gmail.com | |||||
cenci2 | Adatlap | 442884 | 2012. március 2. 21:38 | ||
Bocsi rosszulm írtam 1996-os felvételről beszélünk . | |||||
cenci2 | Adatlap | 442883 | 2012. március 2. 21:37 | ||
Sziasztok! Ha érdekel titeket feltettem a jutyubra egy 2006-os videót a PG-s SU22-es nagyjavítás utáni átadásról .Áprilisra elkészült a 04 és a 10-es gép amit már Pápára vittek át ,sajnos 1 évre rá ki is vonták őket .Majd még teszek fel nagyjavítási felvételeket is . www.youtube.com/watch Üdv.: Pepe | |||||
MrTiff | Adatlap | 442882 | 2012. március 1. 14:59 | ||
Köszönöm!Ott eddig miért nem néztem,azt nem tudom. | |||||
vini | Adatlap | 442881 | 2012. március 1. 14:33 | ||
Sziasztok! A Szu-22 es ügyében nézd meg az avia infó.hu ott találtok rajzokat! Üdv:Vini | |||||
MrTiff | Adatlap | 442880 | 2012. március 1. 13:57 | ||
Szia! Nekem van pár fegyverem(2 zacskó) ami Neked jó lenne.Ha megbeszéljük hogyan,viheted. Természetesen ingyen.Írd meg pontosan mi kell és hány db. | |||||
MrTiff | Adatlap | 442879 | 2012. március 1. 13:55 | ||
Planes, pofátlan lennék ha arról a rajzról kérnék egy képet,másolatot? | |||||
Ati75 | Adatlap | 442878 | 2012. március 1. 08:50 | ||
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy Szu-22-es ügyében. A Makett amúgy jó és pontos(Mastercraft) ,de a fegyverzet elég szegényes.Magyar gépet építenék és ehhez kéne egypár rakétablokk,R-60-as, stb...előre is köszi a segítséget... | |||||
Planes | Adatlap | 442877 | 2012. február 25. 10:54 | ||
Sziasztok! Az általam gyártott 48-as S52M3K (Su-22M3?) műgyanta törzs ,ami a KP ,EDUARD M4-es maketthez készült "magyar" átalakításhoz,tartalmazott egy mm-ben méretezett rajzot az M4-M3 -as különbségekről,amit egy gépen mértek.Ez szerint egy rajz sem jó,még az orosz sem.Legalább is szigorú mm-átszámítás mellett. Üdv.! Eses Sándor | |||||
Murmuc | Adatlap | 442876 | 2012. február 25. 10:41 | ||
Üdv Búza! Az R-60 mellé felszerelhető még a 22-esre R-13M típusú rakéta is, bár a lengyelországi éleslövészeten kívül, nem tudom mennyire volt ez gyakorlat! | |||||
Murmuc | Adatlap | 442875 | 2012. február 24. 22:11 | ||
Murmuc | Adatlap | 442873 | 2012. február 24. 21:41 | ||
Üdv MrTiff! Ha van olyan része, nagyobb elem amin eltéréseket találsz, akkor csak nézd meg az eredeti méretet, oszd el a méretaránnyal, és ellenőrizd. Hossz, fesztáv, magasság... Ennyi! Már dobhatod is a rosszat! A baj csak akkor van ha mindkettő rossz! :) | |||||
MrTiff | Adatlap | 442872 | 2012. február 24. 20:34 | ||
Az a baj,hogy elég nagy eltérések vannak.Tuti a jót dobnám ki. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 442871 | 2012. február 24. 20:21 | ||
Nalátod. Akinek van órája, az tudja, hogy mennyi a pontos idő. De akinek kettő van, már nem lehet biztos benne. Dobd ki az egyiket :) | |||||
migi | Adatlap | 442870 | 2012. február 24. 19:07 | ||
Szívesen , a Vaterán is van egy eladó | |||||
MrTiff | Adatlap | 442869 | 2012. február 24. 16:46 | ||
Sziasztok! Tudna valaki a Magyar SU-22M3-ról alakhű méretarányos 3nézeti rajzot adni,mert nekem van 2 de nem tudom,hogy melyik a pontos. Előre is köszönöm! | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 442868 | 2012. február 24. 15:26 | ||
Mi köszönjük, alezredes Úr! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 442867 | 2012. február 24. 15:00 | ||
Mivel 21:49-kor érkezett a levél :) | |||||
Ati75 | Adatlap | 442866 | 2012. február 24. 08:42 | ||
Köszi a gyors segítséget Migi,már ment is a levél! :) Remélem jó lesz,és akkor már csak matricaszettet kell találni hozzá! Üdv! | |||||
Murmuc | Adatlap | 442865 | 2012. február 23. 22:54 | ||
Üdv! Érdekes hogy ezt most tetted fel. Máté László Úr képeit most láttam a TopGun, "Fürkészdarázs fészek" című cikkekben! Első hazai csoportkép '84-ből, gépátvétel... | |||||
Murmuc | Adatlap | 442864 | 2012. február 23. 22:50 | ||
Üdv! Pedig átlapoztam pár TopGunt de semmi utalást sem találtam erről, még csak képet sem! De, legalább felfrissítettem a 22-es ismereteimet! :) | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 442863 | 2012. február 23. 21:57 | ||
Sziasztok! A makettinfo kapott egy levelet, mely a témához kapcsolódik. Írója vélhetően ide szánta,csak valamiért a központi mélre küldte el. Bemásolom az egészet. Üdv:Elektro "Nagyon jóleső zés hogy szóba került a számomra legkedveltebb repülőről írtok és többen vannak, akik hozzá is szólnak. Van egy-két pontosítani való információ. Az összes Szuhojt az Belorusziai (Baráranoicsi) gyárban újították fel a Pestvidéki Gépgyár és Pinkóczi József alezredes, repülésvezető közreműködésével. Nem a 08 volt az első nagyjavított gép ! Most engedjétek meg- hogy részletezzem a berepülés előzményeit rövid lefolyását és egy kicsit az epilógust is. A nagyjavítások előkészítése érdekében Tökölre érkezett a Baranovicsi repülőgépgyár berepülője Pogrbán Szergej (róla a hozzászólásom végén írok). Jó pár óra elméleti felkészülés, majd földi előkészítés után a kezembe adott egy kb. 200 oldalas berepülési tervet, amelyből amikor beszámoltam,, azt a feladatot kaptam SZERGEJ-től, hogy készítsek magamnak egy rövid Check-list szerű emlékeztetőt, amely a mai napig nálam található, mivel az összes nagyjavított gépet én repültem be. Egy kivétel volt, éspedig a 08-as kétüléses oktatógép, amelyet Kovács László őrnagy úrral repültem be. Itt ő a hátsó ülésben megfigyelőként vett részt. Az utolsó repülőt 1997.december 12-én “repültem át” Pápa repülőterére és azóta is ott lógatják az orrukat.Tehát a nagyjavítás után, valószínű volt olyan gép, amelyik több órát repült, azonban az utolsó nagyjavítottak mindössze 40 percet ! A Szu-22-eseket nem biztos, hogy a pénzhiány miatt vonták ki, mivel az sokkal kevesebbe került volna, mint 14 darab Grippent venni. Szerintem, mint nem kívülállónak sz erény véleményem az, hogy hisztérikusan szabadulni szerettünk volna a “szovjet” fegyverzettől, esetleg ez is lehetett az egyik feltétele Nato tagságnak. Persze akkor F-16-t lett volna illendő venni, azonban itt “gazdasági” érdekek szóltak közbe. Hozzáteszem, hogy számomra is ez volt az utolsó felszállás és kényszer-nyugdíjba küldtek, mivel a Taszár Repülőbázis felszámolásakor nem ajánlottak fel semilyen, számomra megfelelő beosztást másik repülőtéren. A gyári berepülő barátomról annyit, hogy volt szerencsém megismerni a családját 1997-ben, amikor Baranovicsi-ben tartózkodtam huzamosabb ideig is . A fia An-26 első pilóta volt. Szabadidőm nagy részét velük töltöttem. Történt egyszer, hogy haza kellett jönnöm és amikor visszatértem, közölték velem, hogy a barátom Szergej Pogrbán feladat-végrehajtás közben életét vesztette. A legborzalmasabb az volt, hogy a berepülést a repülőtér fölött hajtotta végre és a fia szeme láttára zuhant le. Nos Uraim ennyit szerettem volna hozzátenni az eddig elhangzottakhoz. Köszönöm a figyelmüket, tisztelettel Máté László nyug.áll.alezredes" | |||||
búza | Adatlap | 442862 | 2012. február 23. 21:29 | ||
Sziasztok! Vártam az infóra, most megjött, kösz Dudus! "Beszéltem volt szuhojosokkal. Adtak készűltséget valóban. Mégpedig nem földi célok ellen,hanem ugyanúgy,mínt mi,csak időjárástól függetlenűl folyamatosan harmadfokban voltak." A lokátor hiánya miatt én sem értettem a dolgot, bár az F-13-asnak sem volt és mégis adtak vele keszit. Mondjuk az R-60-nak sem kell lokátor és az mégsem egy K-13! Üdv: Búza | |||||
Murmuc | Adatlap | 442861 | 2012. február 23. 20:36 | ||
Üdv Tankos srác és Mirazsmarci! '91-től, '97-ig bezárólag átlapoztam a TopGun számait. Végig olvastam a fontossabb 22-esekkel foglalkozó, illetve Taszárrl kapcsolatos cikkeket. Sehol nem írtak ilyet! Illetve volt egy félreérthető rész a '94/8-as számban, ahol is Petőfi rádió egyenes közvetítésben adott műsort Taszárról, "Célkeresztben a rádióriporter" címmel. Akkor Balogh Imre egyenes közvetítésben beszélt egy 22-es fedélzetéről, és a leszállás utáni interjujában az alábbiakat mondta a 22-es mellett álva: "Jelenleg is az első lépcsőben vagyunk, mivel közel van hozzánk a déli határ, és a feladatunk a ránk eső határszakasz, illetve a Dél-Dunántúl védelme" De, ezt mint akkori ezredparancsnok mondta, és a Kapos harcászati repülőezredre vonatkozott! És hát "Piratvitorla" is rámutatott a problémára, ennek a típusnak, nem ez volt a feladata, nem erre készítették! | |||||
migi | Adatlap | 442860 | 2012. február 23. 19:13 | ||
Most raktak a csereberében egyet föl :48347 / 48347 kzoli91 | |||||
piratvitorla | Adatlap | 442859 | 2012. február 23. 11:10 | ||
Szia Simán R-60-assal nincs sok értelme keszit adni. Hiába a rakéta, ha nincs légi célokra felderítő eszköz (pl. radar). Ráadásul akkoriban még volt egy csomó 21-es... Talán nagyon rövid ideig tényleg adhattak keszit, de csak földi célok ellen (mint a Mi-24-esek is). bár a Szu-22 fegyverzete jóval speciálisabb, így nem biztos, hogy annak is sok értelme lett volna... üdv Zoli | |||||
Ati75 | Adatlap | 442858 | 2012. február 23. 10:31 | ||
Hali mindenkinek! új lennék az oldalon és érdekelne a Szu-22es mert szeretnék építeni egyet a többi magyar gép mellé,már csak ez hiányozna... Ha tudna valaki segíteni hogy hol kaphatnék 1/72-es mérteben ilyet ,kérem segítsen! Köszi! | |||||
tankos_srac | Adatlap | 442857 | 2012. február 23. 08:55 | ||
Nem is állítottam, hogy 100% biztosan így történt, de arra emlékszem, hogy felkaptam a fejemet rá annak idején, hogy miért látnak el légvédelmi feladatot a 22-esek. Hogy hol volt ez a cikk és mennyi volt a valóságtartalma azt nem tudom... | |||||
Murmuc | Adatlap | 442856 | 2012. február 22. 17:55 | ||
Üdv Mirazsmarci! Ha már ketten állítjátok hogy ez így van, akkor holnap utánnanézek. '91 és '97-között öt alkalommal jelent meg nagyobb cikk a TopGun-ban, ebből egy átfogó, a 22-es magyarországi történrtét dolgozza fel. Utánnjárok. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442855 | 2012. február 22. 17:20 | ||
Üdv! Nem akarok okoskodni, vagy belekotyogni, de arra én is emlékszem, hogy egy régi TOP GUN-ban az egyik Taszárral, vagy Szuhojjal foglalkozó cikkben megemlítették, hogy volt rá példa, hogy SU-22-es adott készültséget. Persze az is lehet, hogy az interjúalanynak volt túl élénk a fantáziája. | |||||
Murmuc | Adatlap | 442854 | 2012. február 22. 16:01 | ||
Üdv Tankos srác! Én elnézem neked, de "Búza" már nem bíztos! :) Annak mi értelme lett volna? Abban az időben Taszár és Kecskemét folyamatosan adták a keszit. 21-es Bisz-el, és MF-el. Nem a típús feladata volt, illetve a felszerelhető "levegő-levegő" rakéták, a 22-es önvédelmét szolgálták! Azt el tudom képzelni hogy a térségben felderítő tevékenységet végeztek és ehhez kapták a R-60-asokat, de hogy készültségben nem voltak, az bizti. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 442853 | 2012. február 22. 13:14 | ||
Már elnézést, de én úgy emlékszem, hogy valahol sok-sok évvel ezelőtt olvastam olyat, hogy a délszláv háborúk idején adtak készültséget a 22-esek 2 db R-60-assal. De a forrást megjelölni nem tudom. Elég valószínű, hogy régi Top Gunban olvashattam. | |||||
Murmuc | Adatlap | 442852 | 2012. február 22. 12:23 | ||
Üdv Mindenkinek! Valószínűleg ez a videó csak nekem új! www.youtube.com/watch Nem hittem volna hogy a 22-es ennyire jó műrepülhető. Tudja valaki mi lett ezzel a cseh csapattal? | |||||
Tibor | Adatlap | 442851 | 2012. február 22. 08:01 | ||
Akkor kezd a Jak-9P Vércsével, folytathatod a Mig-15Bisz-el, stb.,stb., de a SU-22-t felejtsd el. | |||||
MrTiff | Adatlap | 442850 | 2012. február 21. 22:02 | ||
Csak meg akartam csinálni az összes gépet ami nálunk szolgált keszi állapotban.Igaz erről már le is tettem ma.Marad a full fegyverben verzió. | |||||
búza | Adatlap | 442849 | 2012. február 21. 21:56 | ||
Miért sajnos? Így azt akasztasz rá, amit csak akarsz! Nincs róla kép, nem lehet rajta vitatkozni, csak a max. terhelhetőséget, meg a függesztési lehetőségeket kell szem előtt tartani! Mondjuk az R-60-as sinjére nem illik bombát rakni! | |||||
MrTiff | Adatlap | 442848 | 2012. február 21. 21:37 | ||
Köszönöm a választ.Sejtettem,sajnos. | |||||
búza | Adatlap | 442847 | 2012. február 21. 20:52 | ||
A további felesleges polémiát elkerülendő: nem adott készültséget és nem volt állandóan felfegyverezve. Üdv: Búza | |||||
MrTiff | Adatlap | 442846 | 2012. február 21. 20:50 | ||
Szia! A technikai adatokat és a mögötte álló tényeket(nálunk rendszeresített fegyvereket) tudom,csak érdeklődtem,hát ha olyan gép ami állandóan fel volt fegyverezve. | |||||
Murmuc | Adatlap | 442845 | 2012. február 21. 19:48 | ||
Üdv! "Kapitalisták elleni félelem"? Abban az időben az volt a nézet, hogy a kapitalisták rettegtek tőlünk! :) Ha gondolod van egy Szu-22-est bemutató '93-as TopGun ujságom abban pedig az alábbi cikk: "Fürkészdarázs négy tonna fegyverzettel" Ha gondolod és persze ha ráérek beszkenelem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
www.modellversium.de/kit/artikel.php
A KP is ugyanez, de gyanták és maratás nélkül. Persze a matrica is más, de az öntőkeretek ugyanezek.
Tibcsi