<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18. |
p-51 | Adatlap | 442949 | 2012. április 14. 15:57 | ||
Levix | Adatlap | 442948 | 2012. április 7. 20:09 | ||
Ok. A Szuhojok nem egy súlycsoportban vannak a standard mániás nyugati gépekkel :). Azért a chilei kék szürke, thai vagy koreia F-15 minta, a marokkói sárga barna, az izraeli, vagy a lengyel már ad egy kis változatosságot. Vagy a thai herceg gépe amit a blogomon is bemutattam. kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2011/04/thai-f-16.html | |||||
sanyi | Adatlap | 442947 | 2012. április 7. 14:44 | ||
Hali Mindenkinek! P-51! Köszi az ajánlatodat, de visszautasítalak, mert van már egy Zvezda és három Hobbyboss Hindem, szóval egyenlőre nem kell a talján készlet:) Lehet hogy én voltam kicsit agresszív - sajnos előfordul, ezért szeretem inkább beszédben kifejezni magam. Azért példálóztam/példálózok a Sólyommal, mert abból annyi van a piacon, hogy hidat tudsz építeni belőlük Hongkong és Lima között, de a keleti gépek még mindig el vannak felejtve... Levix! Mirázsmarci megírta azt, amire én gondoltam. A széria gépek között nincs akkora változatosság: holland, jordán, amcsi, bahreini egyre megy... Mondjuk gondolom hogy nem a makettezőkkel szembeni kicseszés miatt választották ezt a kamót:) Igazad van hogy a szürke-szürkében van változatosság, de mégse olyan látványos. És itt jön képbe a gyenge pontom a Szu-25, amiből már vagy 25 féle felségjellel ezer féle festést tudsz megépíteni. Őőőő tudnál, ha lenne olyan minőségű Békaláb a piacon, mint a leggyengébb F-16. Na mindegy, reménykedjünk, hátha egyszer jól bepiál a revell vagy a hászegává vezére és másnaposan - vagy aznaposan - megvilágosodik, hogy a vörös gépből is eladhatnának pár vagonnal:) Írhatnám a Szu-22-est, hiszen ez a topic róla szól, de azt nem rendszeresítették annyian, bár abból is jöhetne egy normális sorozat készlet, ami kiadja a 20-ast és M-3-ast is. | |||||
p-51 | Adatlap | 442946 | 2012. április 6. 19:08 | ||
Szerintem ez itt off, de a kamuflázsban megvitathatjuk. Én szavaznék még az indonézre, marokkóira, meg a thaiföldire is, bár arról kevés az infó. Na de hogy maradjunk Fitternél: Nekem a magyar után az angolai háromszínű tetszik. Meg a peruaiak, de azokat már régebben belinkeltem ide. Na de most is. www.airfighters.com/photosearch.php | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442945 | 2012. április 6. 18:54 | ||
Sziasztok, hát én is amondó vagyok, hogy F-16 témában azért nem sok izgalmas festési variáció van.Ha egy hagyományos szériagépet szeretnék csinálni, akkor nagyrészt csak a hagyományos szürke-szürke festés adott. Most a megannyi csiricsáré belga meg holland demo gépeket nem veszem figyelembe. Valójában csak a lengyel és a venezuelai gépek mozgatták meg a fantáziámat. Üdv | |||||
Levix | Adatlap | 442944 | 2012. április 6. 17:58 | ||
Egyébként a Sólyommal semmi bajom, van 2 és lehet hogy még lesz is, mert makettben egész jó téma, csak a festése lehetne változatosabb. ? Kb. 12 festés változatot számoltam fejben. + teszt változatok kb. 4-6. Agresszor változatok kb. egy tucat. 25-30 változat simán van. | |||||
sanyi | Adatlap | 442939 | 2012. március 31. 14:52 | ||
Szia Rumcájsz 52! Köszi szépen, nem tudtam. Azt tudtam hogy üzemszerűen szinkronban működnek, de erről még nem hallottam. | |||||
doky3 | Adatlap | 442938 | 2012. március 31. 12:31 | ||
Ok, hiszek nektek, nem mondom hogy lehetetlen, csak túl sterilnek tűnt minden. A Szu-27-re emlékszem. | |||||
Levix | Adatlap | 442937 | 2012. március 31. 10:55 | ||
Helyesbítek, nincs nagy oldalszél vagy hátszél :). Meg van egy nagy adag mázli. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 442936 | 2012. március 31. 10:14 | ||
Vagy van egy jó kis szembeszél; az a legjobb... Akkor kisebb a földfeletti sebesség: a műszer szerintiből még kivonódik a szél... üdv | |||||
Levix | Adatlap | 442935 | 2012. március 30. 23:37 | ||
Az F-16 90 csomóval még levegőben tartható, ez kb. 170 km/h. Ha ügyes a pilóta és nincs szél ki tudja használni a póttartály adta alátámasztást, ami gép súlyának egy részét kell csak átvegye, addig amíg nem lassul le eléggé. Pozsonyban a 90-es években volt szerencsém látni egy Szu-27-est ami a rakétatartó sínekre szállt le. | |||||
silent8 | Adatlap | 442934 | 2012. március 30. 23:35 | ||
Szia! Anno volt egy Su-27-es ami hasra szállt. Méghozzá ha jól emlékszem a Russkie Vityazi egyik gépe. Annak sem lett nagyobb baja, kivétel a has alatti két tartógerenda. Enyhén elcsiszolódott. :) | |||||
Levix | Adatlap | 442933 | 2012. március 30. 23:30 | ||
doky3 | Adatlap | 442932 | 2012. március 30. 22:37 | ||
Szasztok! Nekem valahogy nem tetszik a kép erről a 16-osról. Abszolút semmilyen sérülés nem látszik a képen, se egy apró törmelékdarab, a pótartály a gép súlyától behorpadt de semmi több, a Sidewinder-ek vezérsíkjai teljesen épek. A gépben már nincs pilóta, de létra sem, a háttérben 3 fószer egy jármű társaságába a gép felé halad (?), nincsenek műszakiak tűzoltók stb. Nem mondom, hogy nem történhetett ez így, de nekem ez akkor is furcsa. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442931 | 2012. március 30. 21:35 | ||
Szia sanyi A mai repgépek futóműveinek normál nyitása/zárása hidraulikával (nagynyomású olajjal)történik, a futóművek ekkor egyszerre működnek. Az orosz harcigépeken a vész-üzemmód általában sűrített levegős, a futókat ezzel csak nyitni lehet, ilyenkor is szinkronban működnek. Utolsó lehetőségként van a mechanikus vész-nyitás, gyakorlatilag a benti helyzeti rogzítő-zárak nyithatók vékony drótkötéllel, általában külön-külön, egyenként, tehát ilyenkor megválaszthatja a pilóta, melyik futót nyitja ki. A MiG-21-en pl. mechanikus nyitása csak az orrfutónak van, mert hasraszállni csak nyitott orrfutóval volt szabad, nagyon nagy volt az átvágódás veszélye a nagysebességű talajfogás miatt (az első 21-ek leszállósebessége 310-320 km/ó volt). Üdv R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 442930 | 2012. március 30. 09:26 | ||
Bocs'nem ide akartam,hanem a csereberébe! Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 442929 | 2012. március 30. 09:25 | ||
E L A D Ó ! 1:35-ös -BRDM-2-3,SA9 Gaskin,gyanta kerekek,Á:2000.- -Ital.No.312,Kübelwagen-ből a figurák (2db),sátor,asztal,szék,Á:1000.-+posta -Tam.Gaz-67B-ből a kerekes gp.-át húzó katona,1db "Maruszja" forg.ir.Á:1000.-+posta -Tam.No.15,Willis Jeep-ből,4db amerikai katona,MP matrica van hozzá,Á:2000.-+posta -Ital.No.349,SU-122 Howitzer,kezelők nélkül,Á:800.-+posta -PeerlesMAX No.3504(Italeri)Dodge M6 antitank gun,vagy Wolfra cserélhető,Á:4000.-+posta -Ital.No.230,Dodge truck WC-62,ez is lehet csere a Wolfra,Á:4000.-+posta 1:48-as -Tamiya No.100,Fiescheler Fi-156C Storch +Eduard interior+HAD magyar matrica, GYÖNYÖRŰ KÉSZLET,van benne 4db figura is! Á:14000.- Cserélni is lehet L-29 Delfin-re! -Mig-21 MF/Bis,Cápeti,HAD matrica,48048 Á:2000.-+posta 1:72-es -Tanks in Hungari 1941-45 ,HAD 72004, Á:1500.-+posta Elérhetőségem az adatlapon. Üdv,Laci | |||||
p-51 | Adatlap | 442928 | 2012. március 30. 08:52 | ||
Szia, üdv! Ha elolvasod figyelmesen alulról a negyedik sort a hozzászólásomban... Nálam egymás mellett állnaka keletiés nyugati gépek, a német és a szövetséges gépek, mert minden repülőgépet szeretek. És sanyival ellentétben nemírom minden hozzászólásom végére, hoy mi nem tetszik. Üdv és jó makettezést kívánok | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442927 | 2012. március 29. 23:57 | ||
Üdv! Pont ugyanez mondható el rólad is, csak a másik oldalról... | |||||
p-51 | Adatlap | 442926 | 2012. március 29. 20:57 | ||
Na látod, sanyi, hogy megcsinálta az F-16. Ráadásul még le is tudja lőni a Su-t. Meg több cucc fér rá. Meg pontosabban dobja le. Meg messzebbre tud repülni. És még sorolni lehetne. Persze neked attól csak fájjon nyugodtan a létezése, és ha lehet, minden témában (mint a kamuflázsban is) minden hozzászólásodban említsd meg minden topikban, hogy nem szereted, se igaziban, se makettben. Akkor is, ha a hozzászólásod nélkül is eldöcögne a társalgás. Így majd biztos kevesebbet ad el a Lockheed, meg a makettjei is gyengébben fogy majd a piacon. Te meg elnyered a legkonstruktívabb hozzászóló címet az info-n. Pedig lehet, hogy vannak olyan emberek is, akik egyformán szeretik a Su-22-t, meg az F-16-ot is. És nem szítják mindig a vitát. Offba kellett volna írnom, de így sikerült. Üdv. | |||||
migi | Adatlap | 442925 | 2012. március 29. 20:32 | ||
csehszko | Adatlap | 442924 | 2012. március 29. 19:49 | ||
Köszönöm a válaszokat! :) | |||||
erwyn | Adatlap | 442923 | 2012. március 29. 19:30 | ||
Nos, amint a melléklet "ábra" mutatja a 16-os is cifra dolgokra képes. Hozzá kell tenni, ezzel a madárral egy olyan, fiatal titán hajtotta végre a kényszerleszállást, aki még kiképzés alatt állt a típusra! | |||||
sanyi | Adatlap | 442922 | 2012. március 29. 17:33 | ||
A Szu-22-nél is lehet ilyet, hogy csak az egyik futót vagy csak az orrot nyitják ki? Nem vagyok szakértő, de erről még nem hallottam. Amúgy nagyon szépen csinálták, a gép szinte sértetlen maradt. Ezt csinálja meg az F-16!:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442921 | 2012. március 29. 14:53 | ||
Ha nem a főfutó "ment el" már a startnál, hanem egyik főfutóKERÉK, akkor minden világos! Ha már nekifutás közben, vagy elemelkedésnél elszáll a kerék, azt nyilvánvalóan észreveszi a földi személyzet, és fölrádióznak a pilcsinek. Ilyen aránylag nagy nyomtávú gépnél logikus, hogy nem az orrfutós/fél-főfutós leszállást választják, hiszen a gép csak bizonyos sebességhatárig tartható csűrővel a meglévő főfutókeréken, utána ráesik a másik oldalon a kerék nélküli fékagyra, és ettől kezdve kormányozhatatlan, irányíthatatlan a kb. 150-180-al robogó masina. Azonnal bepördül (berádlizik) a hiányzó kerék oldala felé, az orrfutó valószínűleg kiszakad, esetleg az egész gép felborulhat, szóval nemigen lehet fogadni a túlélésre, a gép meg tuti totálkáros lesz. Ezért inkéb kinyitották vésznyitó-rendszerrel csak az orrfutót, és csináltak egy mintaszerű kényszerleszállást, a gép se sérülhetett túlságosan a füvön csúszástól, némi lemez-cserével, kalapálással javítható maradt. Egyébként a kerék-leesés aránylag ritka, de azért előfordul, ha a kerékanya nincs rendesen meghúzva ÉS biztosítva (sas-szeggel vagy huzalbiztosítással), van rá esély, hogy összejön, az MN-Légierőben is volt rá példa. Üdv R. | |||||
Levix | Adatlap | 442920 | 2012. március 29. 13:48 | ||
Már a felszállásnál elment a kerék. Sajnos az nem derült ki pontosan ez mit jelentett. | |||||
búza | Adatlap | 442919 | 2012. március 28. 21:06 | ||
A főfutó elvesztése természetesen nem azt jelenti, hogy kiesett a futó gépből, csak nem nyílt ki! Egyébként mintaszerűen jártak el, tudomásom szerint ezt így tanítják. Katapultáláskor a süllyedés levonódik a katapultáláskor elérhető magasságból. Ezért van az, hogy egy vízszintesen vagy egy méteren repülő gépből lehet durrantani, de egy zuhanóból egy méteren már nem. Üdv: Búza | |||||
Levix | Adatlap | 442918 | 2012. március 28. 10:17 | ||
A szöveg szerint elvesztette az egyik főfutót. Kifogyasztotta az üzemanyagot és fűre szállt le, hogy csökkentse a súrlódásból eredő felmelegedést. A kabintetőt azért dobta le, hogy ha mégis katapultálni kell, csökkenjen az ahhoz szükséges idő. Pár méteren a tizedmásodpercek is számítanak. Az eset a 90-es években történt. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 442917 | 2012. március 28. 09:09 | ||
Szia csehszko A főfutók nem nyíltak ki, ez a működtető hidraulika-rendszerben lévő hibára utal. A kabintetőt nyilván azért dobták le, nehogy kényszerleszállás után az esetleg roncsolódó, torzuló törzs miatt megszoruló kabintetők alatt csapdába kerüljenek - egy esetleg kigyulladó, égő gépben. Ha katapultálni akarnak, akkor katapultálnak is, a mentőrendszer csak nagyon szélsőséges esetben nem működik - pl. ha bennehagyják a földi biztosítékot, de erre azért a pilóták is figyelnek! A szárnynak szerintem semmi baja, én csak festék-lekopásoket látok, ez meg - főleg a belépőélen - elég törvényszerű (ezért volt a mi Szuhojainkon is szemmel láthatóan utólagos festésjavítás a szárnyak elején). Üdv R. | |||||
csehszko | Adatlap | 442916 | 2012. március 27. 23:28 | ||
Sziasztok! Nektek biztos több infótok van erről a videóról! A kérdésem a következő lenne: Mi történt? A hátsó futómű nem nyílt ki...a kabintető hiányzik ( előzőleg katapultálni szerettek volna ? ), olyan megviseltnek tűnik a szárny...talán egy nagy madár rajjal találkoztak? www.youtube.com/watch | |||||
cenci2 | Adatlap | 442915 | 2012. március 25. 16:04 | ||
Ez lemaradt : www.youtube.com/watch | |||||
cenci2 | Adatlap | 442914 | 2012. március 25. 16:03 | ||
Feltöltöttem a PG-s SU22-M3-as nagyjavításának technológiai videóját .Akiket a részletek érdeklik annak ez nagyon jó kis csemege 1óra12percben .Jó szórakozást! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 442913 | 2012. március 23. 14:01 | ||
Az oktatóülésből meg pont a Varga "Tömör" száll ki, aki kijelölte a Reinhardt Róbertet arra az ellenőrző repülésre a Bakóval. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442912 | 2012. március 23. 12:45 | ||
Üdv! A 16-os MiG-23UB-ről sem túl gyakoriak a felvételek. Később ezzel a géppel zuhant le Bakó és Reinhardt Róbert. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 442911 | 2012. március 23. 11:56 | ||
Nagyon jó felvételek. Különösen jó, amikor a Bakó repülésirányít Szentkirályon. Nagyon menő volt. "Ne fékezz b.meg, ne fékezz." :) | |||||
cenci2 | Adatlap | 442910 | 2012. március 23. 11:16 | ||
Majd lesz még egy-két saját PG-s felvételem is feltőltve .De jó lenne ha esetleg a pápai,taszári kollégáktól is pár érdekes felvétel felkerülne mert láttam nagyon jó videókat amiket a mai napig nem tudok megszerezni ,ill. volt egy film a pápai tv-től is a mig23-ról amiben szenzációs felvételek voltak ,azt sem tudtam beszerezni .Továbbra is azt mondom hogy ne rejtegessük ezeket a szép felvételeket mert a VHS kazikra mentett anyagokat lassan a kukába dobhatjuk én is azért dobom fel a jutyira . | |||||
cenci2 | Adatlap | 442909 | 2012. március 23. 11:08 | ||
Ja azt elb...tam ,oda akartam feltölteni :) | |||||
Murmuc | Adatlap | 442908 | 2012. március 23. 10:57 | ||
Üdv Cenci2! Gyöngyszemet találtál! Mentettem is. Ettől függetlenül, ez a MIG-21 fórumban jobban mutatna. :) | |||||
cenci2 | Adatlap | 442907 | 2012. március 22. 23:46 | ||
Ritka felvételek a taszári MIG-21PF gépekről . Sajnos nem a legjobb minőség . www.youtube.com/watch | |||||
búza | Adatlap | 442906 | 2012. március 13. 20:55 | ||
Szia Marci! Kiegészítésül és újra: " Adtak készűltséget valóban. Mégpedig nem földi célok ellen,hanem ugyanúgy, mínt mi,csak időjárástól függetlenűl folyamatosan harmadfokban voltak." A "mi" az AP-Bisz gépeket jelenti. Ez nagyjából arra utal, hogy valahol a reptéren állt gép felfegyverezve kb. 2db R60-assal és a pilóta nem sörözhetett otthon. Magánban írj, ha jönni szeretnél, aztán majd egyeztetünk! Üdv: Búza | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 442905 | 2012. március 13. 09:15 | ||
Üdv! Sikerült megtalálnom az utalást a korábbi Szuhoj témához! " A Fürkészdarazsak repültek a Szárazföldi Csapatok alárendeltségében, de ha a szükség úgy hozta, adtak vadászrepülő-készültséget is, így belátható hogy sok minden belefért az elmúlt tíz évbe" TOP GUN 1995/6, A legerősebb mostohatestvér | |||||
cenci2 | Adatlap | 442904 | 2012. március 6. 16:39 | ||
Tudod az lenne a jó hogy ha azok akik hasonló videók ill. fotók birtokában vannak azokat nem dugdosnák a szekrényében ,hanem megosztaná azokkal akik működés közben még nem láttak ilyen gépet nem beszélve arról ,hogy ez a legjobb archiválási módja ha minnél több helyre kerül így talán megmaradnak ezek a ritka felvételek az utókornak .Az öregek akik az 60-as 80-as években szolgáltak és talán értékes felvételekkel rendelkeznek jó lenne ha azok hasonló képpen archiválnák illetve ezeknek az embereknek segítséget nyújtani hogy egyáltalán digitális formátumban át tudják alakítani a régi filmeiket és fotóikat . | |||||
Lala | Adatlap | 442903 | 2012. március 6. 15:04 | ||
cenci2 | Adatlap | 442902 | 2012. március 6. 00:09 | ||
Feltettem újabb videót az első két átadott szuhojról a 02,03-ról melyet 1995.12.08-án adtak át .www.youtube.com/watch | |||||
lacipapa | Adatlap | 442901 | 2012. március 5. 17:26 | ||
A 652/659 tegnapi hozzászólásom még mindíg érvényes! Üdv,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 442900 | 2012. március 5. 17:24 | ||
Köszi,megoldódott!Nem gondoltam,hogy ilyen gyorsan sikerül,most már "csak" a gépet kellene elcsereberélni! Üdv,Laci | |||||
Tibcsi | Adatlap | 442899 | 2012. március 5. 11:04 | ||
Ha az Eduard csinál hozzá maratást, akkor Csitei Bélát kérdezd meg ezügyben. A csiteibela kukac gmail.com email címen elérheted. | |||||
lacipapa | Adatlap | 442898 | 2012. március 5. 08:58 | ||
Azt is meg tudnátok mondani,hogy a Su22-höz maratást hol lehetne beszerezni? Van hazai forgalmazó? Köszi,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 442897 | 2012. március 5. 08:52 | ||
Köszönöm mindkettőtöknek! Üdv,Laci | |||||
Hunyo | Adatlap | 442896 | 2012. március 5. 08:44 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Az a problémám, hogy nem tudom a a magyar Su-22-esekre festett ezred (kapos) és századjelvény (fürkészdarázs) méretét. Valaki meg tudná mondani?
Üdv:
p-51