<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
Levi | Adatlap | 458753 | 2007. szeptember 26. 20:48 | ||||||||||||||||||||
Na jóvan! Ne röhögtessen már a zitaleri! Láttátok, hogy hányféle századjelvény volt, meg jelzés kombó, ezek meg beteszik ua.-t a matricát egy tök más kamó rajzzal. Egyébként egy rajzot feltettem már ezzel a színösszeállítással, ami szokatlan, de előfordult és a VF-41-nél is. Azzal nincs baj, csak ehhez sem stimmel a matrica :). f2d szerintem hagy a csudába az Italeri matricáját! Cserélj valakivel egy Tomcat matricát, vagy kérj valakitől maradékot. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458752 | 2007. szeptember 26. 19:44 | ||||||||||||||||||||
Viszont a csillogásgátló nem fekete, hanem (a rajz szerint) 36375.. a gép többi része meg 36440. Érdekes... de legalábbis szokatlan. :) | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458751 | 2007. szeptember 26. 19:39 | ||||||||||||||||||||
Ez a VF-41 kamó eléggé érdekes színösszeállítás... | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458750 | 2007. szeptember 26. 19:28 | ||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458749 | 2007. szeptember 25. 22:13 | ||||||||||||||||||||
f2d! Nem, a helyzetfények NEM ilyen rikítóak. | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458748 | 2007. szeptember 25. 21:56 | ||||||||||||||||||||
Igen! Ezek akkoriban készültek, mint az amit a 131-es hozzászólásban betettem. Ja csak, az a gond mint már írtam, hogy forméra oké, de a matrica színei nem stimmelnek ehhez a változathoz. Sőt mint írtam, tökéletesen a korai TPS-hez sem. Várom a rajzot f2d! 4. A korai TPS Ha már itt tartunk korai TPS és a TPS szabvány. Nem sok képet találtam a korai TPS mintáról, konkrétan ezt az egy színeset. 5. És lőn, megjött a végső válasz, a kamuflázsok kamuflázsa, TPS! A szabványban 35237/36320/36375 szerepel. A napsütötte részek a legsötétebbek, az oldalsó részek 36320, az alsó és árnyékos részek 36375 színt kapnak. És hát, a kivételek. Sok esetben a 35237 csak a kabin körüli részre korlátozódik. Sokszor el is hagyták és az F-18-hoz hasonlóan 36320/36375 kombinációt használtak. De volt tiszta 36320, tiszta 36231, tiszta 36375, 35237/36320, 35237/36375 és talán 35237/16440 is. Képek, rajzok később. Valamikor a 90-es éve végén törölték az antiglare festést! Elvileg azóta nem festenek feketét, meg sötétszürkét a szélvédő elé/mögé. | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458747 | 2007. szeptember 25. 21:41 | ||||||||||||||||||||
Levi! Szerintem ez a két gép nagyon hasonlít az Ita által megadott Tomcat-hez. Mit szólsz hozzá? www.airliners.net/open.file www.airliners.net/open.file A matricát azt látatlanban mondtam, mert nem vagyok most otthon, de az összeállítási az 100%, hogy más mint amit Te beraktál. Amint haza megyek az lesz az első, hogy feldobom ide mindkettőt. | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 458746 | 2007. szeptember 25. 21:31 | ||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458745 | 2007. szeptember 25. 21:24 | ||||||||||||||||||||
Mekett! Orosz bombázók? Mire gondolsz? Modern vagy II. vh? | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458744 | 2007. szeptember 25. 21:22 | ||||||||||||||||||||
Tadááám! A jelzések alakra stimmelnek ehhez az állapothoz, de sajnos a színek nem! Ez a gép vagy 35237/36320-al volt festve és a felső szín kifakult és megkopott, (szél, eső, sósvíz, bakancsok, kesztyűk, mosás, olaj, javítások) vagy 36320/36375 volt. DE ERRE NEM JÓ az Italeri matricája. Az Italeri által megadott jelzések a korai TPS mintához passzolnak, ahol a jelzések mindig a másik álcázó színnel voltak festve. Ezzel meg az a baj, hogy a pikk, meg a 105 kerülne a 36320-ra és pont ezek a jelzések a matricán a középszürkék. A felségjeleknek meg 36320-nak kellene lenniük, erre azok a kékek, ami a 35237-re hasonlít. Pont fordítva mint kellene. Sajnos. Ez van. Ez a matrica nem sikerült, vagy valamit nagyon nem értek. Aki tud alternatív magyarázatot, fotót, bármit adja elő! Bár f2d szerint az Ő makettjéhez már nem ez a matrica van. Kiváncsian várom. | |||||||||||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 458743 | 2007. szeptember 25. 21:02 | ||||||||||||||||||||
Levi! Köszönjük a sok szép képet!!! Orosz bombázók festéseivel nem szoktál foglalkozni? Nem akarok telhetetlennek tűnni, de azok olyan szívmelengető témák a számomra :) Ha esetleg egyszer kedved támadna a távoli jövőben ;-) Előre is köszi! Mekett | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458742 | 2007. szeptember 25. 20:47 | ||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458741 | 2007. szeptember 25. 12:21 | ||||||||||||||||||||
Igen erről, azaz amit belinkeltél Italeri 1156. | |||||||||||||||||||||||
levi | Adatlap | 458740 | 2007. szeptember 25. 12:15 | ||||||||||||||||||||
De ugye erről az F-14-esről beszélünk? Italeri 156 F-14A. | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458739 | 2007. szeptember 25. 11:45 | ||||||||||||||||||||
Be, csak egykis idő fog telleni, ugyanis nincs scanner-em. | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458738 | 2007. szeptember 25. 11:22 | ||||||||||||||||||||
Szia f2d! Be tudnád szkennelni a te rajzodat és a festésmintát? Levi | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458737 | 2007. szeptember 25. 08:50 | ||||||||||||||||||||
Szia Levi! Köszi a minden igényt kielégítő felvilágosítást. Most aztán minden összekeveredett bennem, minden esetre az általad megadott minta alapján fogom festeni a gépet. (Szerintem nekem nem ugyanez a kiadás van meg, mert a lowvis jelölések nálam teljesen egyszínűek és a festésminta sem ilyen, viszont a helyzetfények ugyanilyen rikítók. Ez jó? Mármint a helyzetfények színe?) | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458736 | 2007. szeptember 24. 23:22 | ||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458735 | 2007. szeptember 24. 23:20 | ||||||||||||||||||||
A folytatás előtt nézzük azt a bizonyos Italeri F-14-est. A VF-142-es egyértelmű, 16440 és a kabin előtti rész fekete. A kabin előtti részből kivágtam egy pici részt és ez passzol a fekete raszterhez. Lásd kép. A VF-41 valóban kissé zavaros. Először is, az orr rész NEM fekete, ahogy f2d állította. Ha jobban megnézitek, akkor látszik, hogy az Italeri sem feketének jelöli, hanem 35237-nek. Lásd raszterminta a rajzon! A 36373-al nem tudok mit kezdeni, nem tudom mit akart ezzel az Italeri. Lehet, hogy csak annyit, hogy több festéket vegyen meg a makett építő. A 36495 szerepeltetése egyértelművé teszi, hogy ez egy korai TPS festés. Lásd korábbi értekezésem. Eleinte a 35237/36320/36495 volt a favorit, amit aztán sorrendben leváltott, a 35237/36320/36375. Tehát csak a 36495 esett ki és helyette lépett be a 36375. A rajz jól ábrázolja a színek elhelyezkedését. Amit nem tudok, az az, hogy létezett-e ezen a gépen a korai TPS minta. Tehát a minta jó. A színek a korai TPS-nek kis javítással jók. Már csak a jelzések a kérdésesek. A következőkben megvizsgálom, hogy ezek a jelzések milyen korszakban fordultak elő a VF-41-nél. Ebből talán kiderül mit lehet velük kezdeni. Bár lehet, hogy érdemesebb körülnézni a matrica piacon :). | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458734 | 2007. szeptember 24. 21:19 | ||||||||||||||||||||
3. 16440 amikor a fehér nyugdíjba ment A fehér elhagyása az első lépés volt. Lassan elmaradtak a színek, csökkent a felségjel. Persze ezek számtalan kombinációban történtek. A Radome Tan vagy fekete orrkúp és a fekete csillogásmentesítő panel is eltünt. A teljes elszürkülés után, már csak a parancsnoki gépeken, a kegbördökön (CAG) voltak színes jelzések. A képeken jól megfigyelhető a változás a "bazári majom" állapottól az igazi dögös harci tone down jelzésekig. Igaz annyi csalás van a sorozatban, hogy a legszínesebb gép valójában valamikor 1989-ben készült, de hűen tükrözi a korai színes időket. | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458733 | 2007. szeptember 24. 20:39 | ||||||||||||||||||||
levi | Adatlap | 458732 | 2007. szeptember 24. 15:22 | ||||||||||||||||||||
Tibcsi! Nem tévedtél. Azon a fotón ténlyeg egy olyan gép van, amit 35237/36320/36375-el festettek, más kérdés, hogy az Italeri festési utasítása és a matrica NEM ehhez a festéshez készült. De erről később. Elemezni fogom azt a bizonyos festési utasítást, talán holnap. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458731 | 2007. szeptember 24. 12:21 | ||||||||||||||||||||
Khmmm... naigen. Én csak első közelítésben néztem a dolgokat, kösz a részletes kiegészítést. :-)) (remélem, azért nem írtam szamárságot. :)) | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458730 | 2007. szeptember 24. 11:14 | ||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458729 | 2007. szeptember 24. 10:51 | ||||||||||||||||||||
Az 1980-as évek elején jelent meg a TPS festés (Tactical Paint Scheme). A flotta összes gépét éríntette és a mai napig is érvényben van. A korábban általános fehér és 16440/36440 színeket lecserélték a 36495 / 36375 / 36320 / 35237 (36081 / 36231) színekre. A kamuflázshoz a 36495 / 36375 / 36320 / 35237 színeket, a jelzésekhez a 36231 / 36081 színeket használták. A lényeg, hogy a napsütötte részek sötétebb színeket, míg az árnyékban levő részek világosabb festést kaptak. A fenti színeket a legváltozatosabb kombinációban használták és használják. Eleinte az alsó színnek a 36495-öt választották, de ezt viszonylag hamar leváltotta a 36375 és pár helikoptert és az A-4-et kivéve nem nagyon használták álcázásra. Több helyen a 35237-et tévesen 36237-nek írják, ez ne tévesszen meg senkit, 36237 nincs. | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458728 | 2007. szeptember 22. 15:28 | ||||||||||||||||||||
Azért annyira nem egyértelmű az F-14 festése. Nézzük sorban milyen standard kamókat hordott. Az 1950-es évek közepétől cserélték le a NAVY-nél a korábban sötétkék festést az új 36440/17875 festésre. Erre a Matt Light Gull Gray / Gloss White néven is szoktak hivatkozni. Az F-14-esen az orrkúp fehér / Radom Tan (33613) volt. A csillogásmentesítő panel (A/G) 37038 fekete. A 70-es évek elején a fehér/sárga orrkúpot is átfesetteték 16440-el felül és fehérrel alul. 1977-től az egész gépet 16440-re festteték. Persze az új utasítások kiadását követően nem azonnal történt meg a csere. Később a jelzések mérete csökkent, majd a színek kezdtek eltünedezni. --- to be continued Gondolom erről az F-14-ről van szó! www.cybermodeler.com/hobby/kits/it/kit_it_1156.shtml | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458727 | 2007. szeptember 22. 10:22 | ||||||||||||||||||||
Naszóval összefoglalva: A rakéták (és a bombák is) modulokból épülnek fel. Ezek azonos tipuson belül felcserélhetők, tehát egy rakétán belül lehet keverve is: - az érzékelő fej - a harci rész - a hajtómű (bombáknál a hátsó "szárnyak") Az érzékelő fej általában mindig "él". Ha a harci rész nem éles, akkor kék gyűrűt festenek rá, ha éles, akkor sárgát. Ha a hajtómű-modul "éles", akkor arra barna gyűrűt festenek, ha nem, akkor kéket. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458726 | 2007. szeptember 22. 09:19 | ||||||||||||||||||||
Közben utánanéztem: rakétákon lehet barna gyűrű is, ez "éles" hajtóműre utal (magyarul: ki is lehet lőni..:)) | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458725 | 2007. szeptember 21. 22:02 | ||||||||||||||||||||
Ez jóhír, mert pont kékem van matricába. Nem baj, majd fújom, úgy kevesebb meló. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458724 | 2007. szeptember 21. 21:54 | ||||||||||||||||||||
Amerikaiéknál tutti. :) | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458723 | 2007. szeptember 21. 21:34 | ||||||||||||||||||||
Köszi! Biztos, hogy sárga az éles? | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458722 | 2007. szeptember 21. 21:29 | ||||||||||||||||||||
Az attól függ, hogy éles, vagy "fadugós" rakétát teszel rá. :) Ha éles, akkor sárga, ha gyakorló, akkor kék a gyűrű. | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458721 | 2007. szeptember 21. 21:24 | ||||||||||||||||||||
Gondolatolvasó vagy. Honnan tudtad, hogy szépfokozatosan minden színt kakartam cslni tőled? :-)) Egyébként ezt a nagyfokú lustaságom eredményezi, sokkal egyszerűbb itt a fórumon megkérdezni mint utánajárni. :-) Hát tulajdonképpen akkor minden szín meg van, márcsak a rakétákon lévő csíkok színei kellenek. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458720 | 2007. szeptember 21. 21:16 | ||||||||||||||||||||
A kabinbelső színe FS36231 = Humbrol 140 = ModelMaster 1740. A katapultülés alapszíne fekete, olivedrab üléspárnával, néhány sárga fogantyúval és a fejtámla tetején sárga-fekete csíkos duplafogantyú, piros összekötővel. A futószárak, futóaknák és a keréktárcsák fehérek, a futóakna-ajtók szegélye piros, belsejük szintén fehér. A kabinban a futómű működtető kar végén középszürke gomb van. :-))) És a pilóta szeme kékes-zöld, a fegyveroperátoré pedig (kompatibilitási okokból) barna. :-))) | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458719 | 2007. szeptember 21. 20:56 | ||||||||||||||||||||
Rendben, akkor ez alapján fogom csinálni. Esetleg a cockpit-hez és a katapulthoz is tudod a színeket? Most arra törekszem, hogy nekem már semmi dolgom ne legyen a színek kutatásával.:-) (Hú már telejesen kizsákmányollak színügyileg:-)) | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458718 | 2007. szeptember 21. 20:40 | ||||||||||||||||||||
Bízom benne, hogy betartották a szabványt. :)) Ezek a standard low-vis színek. A svanc javítószíne csak tipp volt. :) A színek: FS36375 = Humbrol 127 = ModelMaster 1728 FS36320 = Humbrol 128 = ModelMaster 1741 FS35237 = Humbrol 145 = ModelMaster 1721 | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458717 | 2007. szeptember 21. 19:48 | ||||||||||||||||||||
Erről a képről hogyan tudod megállapítani, hogy milyen színekkel van lefestve? Ezek az FS kódok Humbrollra vagy más festékre lefordítva mittakarnak? | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458716 | 2007. szeptember 21. 19:42 | ||||||||||||||||||||
A képen egyértelmű, hogy a törzs felső része FS35237, a törzsoldal FS36320 az alja pedig FS36375. Feltéve, ha előírás szerint festették a Cicust. :) A svanc FS36320, FS35237 javításokkal. | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458715 | 2007. szeptember 21. 15:11 | ||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458714 | 2007. szeptember 21. 15:03 | ||||||||||||||||||||
Szerintem is előfordulhat. Láttam már olyan gépek fotóit, amelyeken csak a jelzéseket festették át, szóval a feketét akár meg is hagyhatták. z | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458713 | 2007. szeptember 21. 14:55 | ||||||||||||||||||||
Ehez a géphez adnak matricát: http://www.airliners.net/open.file?id=0305579&size=L&width=1024&height=736&sok=JURER%20%20%28ZNGPU%20%28nvepensg%2Cnveyvar%2Ccynpr%2Ccubgb_qngr%2Cpbhagel%2Cerznex%2Ccubgbtencure%2Crznvy%2Clrne%2Cert%2Cnvepensg_trarevp%2Cpa%2Cpbqr%29%20NTNVAFG%20%28%27%2B%22is-41%22%27%20VA%20OBBYRNA%20ZBQR%29%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=16 Itt a csillogásgátló sötétebb szürke, mint a gépen lévő festés. Viszont a festéstérképen ez fekete színűnek van megadva. Italeri kitt, ezért ez nekem gyanus. Aki jobban otthon van Tomcat ügyileg, az megtudja mondani, hogy volt-e ilyen, mert amúgy látványosabb mint a szürke/szürke kombináció. | |||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458712 | 2007. szeptember 21. 14:29 | ||||||||||||||||||||
Létezhet. Mondjuk a VF-41-nél nemigen jellemző... De pontosítsunk: "orrész" alatt az orrkúpot érted, vagy csak a csillogásgátló felületet. (amúgy melyik kit?) | |||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458711 | 2007. szeptember 21. 13:48 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Az létezhet, hogy a lowvis-es F-14A-knál a kabintetőt és az orrrészt feketére festik? Én eddig csak sötétszürkeszínűt láttam, pontosabban a VA-41 "Black Aces" 105-ös gépének a fetése érdekelene. Hozzá kell tenni, hogy ez az Italeri szerint ilyen. Dehát kitudja, lehet, hogy mégis létezik ilyen kivitel? | |||||||||||||||||||||||
hofi | Adatlap | 458710 | 2007. szeptember 21. 08:24 | ||||||||||||||||||||
Van 2 képem egy Agusta-Bell 206-os műszerfalról. Köll? | |||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458709 | 2007. szeptember 19. 21:22 | ||||||||||||||||||||
Azért azt tudni kell, hogy tégé Bell 206-sokat tett fel nem OH-58A-kat. Bár külsőleg szinte semmi különbség nincs :). De pl. feltűnő a farokrotortengely burkolt volta. | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458708 | 2007. szeptember 19. 19:20 | ||||||||||||||||||||
Nincs mit. Tudod, hogy főleg az egzotikusabb témákat kedvelem, azért csak ezek vannak. Amúgy ezek közül is sok elég unalmas, de én inkább a jelzéseket részesítem előnyben, mint a színeket. z | |||||||||||||||||||||||
tégé | Adatlap | 458707 | 2007. szeptember 19. 17:18 | ||||||||||||||||||||
Levi, Zoli! Köszönöm mindkettőtöknek a képekeket. Én ettől csak unalmasabbakra akadtam rá. tégé | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458706 | 2007. szeptember 19. 14:13 | ||||||||||||||||||||
Sziasztok! Találtam én is pár képet a gépemen, talán ennek is hasznát veszi valaki. z | |||||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 458705 | 2007. szeptember 19. 13:48 | ||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458704 | 2007. szeptember 19. 10:57 | ||||||||||||||||||||
Az OH-58A/Bell 206-nak sokféle változata van. Érdemes a megépítendő változatról felhajtani fotókat. Bár, ez lehet, hogy csak a kedvedet veszi el :). Ha nem viszed versenyre, akkor csak élvezd az építést és a festést, ne törödj pár púppal, vagy antennával. Az ausztrál nagyon jól néz ki, szerintem. Matricát is lehet hozzá szerezni. Érdekes, hogy a NAVY is ezzel a kamóval repüli. Az US Army két gépe a harcjárműveken alkalmazott MERDEC kamóhoz hasonlót visel. Itt eleresztheted a fantáziádat. A kanadai gép is nagyon szép. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |