<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
Daala | Adatlap | 458866 | 2007. november 9. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458865 | 2007. november 9. 16:01 | ||||||||||||||||||||||||||||
Most pedig egy különlegesség. Az F-15E bevezetése előtt teszteltek többféle kamót. Tudjuk mi lett a vége, az egyszínű 36118, de lehetett volna más is :). A teszteken egy-egy Grey Ghost, Mod. Eagle, Strike Eagle és egy négyszínű mintás gép vett részt. A mellette álló gépek alapján valószínűsíthető a 36375/36320/36307?/36118. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458864 | 2007. november 9. 15:37 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458863 | 2007. november 9. 15:24 | ||||||||||||||||||||||||||||
Itt van még már sajnos nem túl jó minőségű kék gép, magyarázatokkal. Az utolsó kép igazi kuriózum. Négy napig francia kokárda és trikolor az oldalkormányon volt ezen az F-15-ös gépen, 1976-ban. Promócius túrnén nem szokatlan dolog. Daala! Engem érdekelne a szkennelős dolog. Ha van a könyvben fotó a Ferris mintás gépekről az is! Köszi. pls@freemail.hu | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458861 | 2007. november 9. 13:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
f2d! A 47-es jó választás! A minta a rajzról egyértelmű. Én csak egy lehelletnyi fényességkülönbséget csinálnék. Mert főleg 72-ben a méret miatt nagyon csillogna az alja. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458860 | 2007. november 9. 13:03 | ||||||||||||||||||||||||||||
eles! Hmm belinkeltél két oldalt, amin rajzok vannak. A rajz művészi interpretáció. Nem a valóság. Az első linken láthatsz szürke (Grey Ghost) gépeket fehér tailcode-val mert a rövidéletű, de hivatalosan használt kék festést követően minden gépet a későbbi standard színekkel és mintával festették át. Az afwing szájton, az a rajz, amin kék színek vannak az F-15-ön a Grey Ghost mintával, kitalálció! Azok a Don Color képei, ráadásul az a bizonyos F-15-ös rajz még át is van rajzolva. Ha megnézed a korábban betett eredeti Technical Order razjot, akkor látod, hogy másképpen alkalmazták a kék mintát mint a Grey Ghostot. www.makettinfo.hu/upload/200711/tn_65368_53837_Clip_2.jpg Azért nem értelek, hogy ragazkodsz a kép félre visz gondolatodhoz, mert leírtam, hogy konkrétan AZ A GÉP volt az ELSŐ gép, amit hivatalosan átadtak az USAF-nak és akkor a standard festés az a bizonyos kék volt. Tudjuk a gyári számot, tudjuk a hivatalos festést, arról a gépről nagyon sok kép készült. Mit kell azon rágózni, hogy de a kép félrevihet, amikor egy fekete fehér képről is lehetne tudni, hogy az a gép kék volt. Nem tudom mit értesz a fényképezéshez, de ha megnézed a képet, az nagyon rendben van. A kabinon át lehet látni, látod az üvegen át az üveg másik oldalát. Milyen túlezpozícióról beszélsz? Ha túl lenne exponálva a fehérek összeolvadnának a világos kékkel, de sehol nincs ilyen. Még a hegyek is látszanak a köd mögött a héttérben. A színek is rendben vannak. A háttérben álló Phantom barnája, zöldje nagyon jó. Pedig az aztán nagyon el tud csúszni. Még ezen a kicsinyített, tömörített képen is látszik, hogy volt elég fény, mert kis belndével tudott a fényképész dolgozni, nagy a mélységélesség. Az expozíciós idővel sem volt gond sok fény miatt valszeg, a gép nem remegett be. Persze lehet, hogy álványról fotózták. A háttérben mi a gyanús? Nem kék az ég? Lehet, por, szmog, füst. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 458859 | 2007. november 9. 12:46 | ||||||||||||||||||||||||||||
OK ez is igaz, de akkor is kékek voltak egy pár évig az F-15-ösök a 70-es években! Minden referenciaanyag ezt írja feketén-fehéren! És nehogy már az összes fotó rossz legyen... Daala | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 458858 | 2007. november 9. 12:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Daala! Amit digitális fotókról írtál, azzal vitába szállnék! Bizony ott is van színelcsúszás vagy árnyalateltérés, viszont a hiba könnyen korrigálható. Nem mindegy, hogy napfényes vagy borult időben exponálsz (még a gépben lévő alkalmazások ellenére sem) ráadásul az égbolt visszatükröződő kék fénye is jelentős eltéréseket okozhat (lásd az Sr-72 festését, amiről hosszú idő után közölték, hogy semmilyen "kékítő" adalékot nem kevertek bele, szimpla mattfekete. Az F-15-ök esetében meg van adva a gyári színkód. vitatkozni esetleg azon lehet, hogy a képek színe mennyire tér el attól. Kalóz | |||||||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 458857 | 2007. november 9. 11:55 | ||||||||||||||||||||||||||||
Olyannyira kék, hogy még az ezek előtti nullszéria és protogépek alapszíne is ez volt! A kétkedőknek ajánlom Don Logan USAF F-15 Eagles 352 oldalas könyvét töméntelen mennyiségű színes képpel, adjatok e-mail címet és tudok szkennelt oldalakat küldeni a kék gépekről. Ja és az új amerikai agresszor F-15-ösök kétszínű kék festésvariációjának világoskékje is ugyanez az árnyalat! Meg lehet keresni az Airliners.net-en. Ezek pedig már digitális fotók, nem negyon van fakulás, színelcsúszás. Ne idegesítsük egymást feleslegesen gyerekek! Daala | |||||||||||||||||||||||||||||||
eles | Adatlap | 458856 | 2007. november 9. 11:35 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi! Én nem értek hozzá,(annyira érdekel az amerikai erforsz, mint egy veresbolha töke), de ha előbb megnézed az alábbi két címet: http://www.cbrnp.com/profiles/quarter4/eagles.htm http://www.afwing.com/intro/usmodern_scheme.htm talán ráérzel a dilemmámra. Nem zárom ki a kék szín alkalmazását (mert tényt kizárni ugye balgaság volna), de az adott gép(kép) esetében már nem lennék ebben annyira biztos. A két adott képen nem vélem, nem úgy vélem felfedezni az Air Supriority Blue alkalmazását, mint a sztenderd sémán. Ráadásul a kép egyébb (mondjuk úgy, hogy háttérszínei) is gyanúsak. Ehhez egy kicsit (csak szerényen mondom) én is értek. Nagyon sok megtévesztő alúl, vagy túlexponált felvétellel lehet találkozni repülős témában, ameyek erősen félrevihetik a nótát. Mindzek ellenére én, mint "gyenge" véletlenül sem akarnék vitatkozni, csupán egy impressziómat osztottam meg, csak úgy általában (talán kár volt). Mély tisztelettel, LS | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458855 | 2007. november 9. 10:50 | ||||||||||||||||||||||||||||
Akkor a gyengébbek kedvéért. Látom a képet. Ok, mintha kék lenne. Látom a gyári számot, látom a TAC feliratot. Megnézem a könvyveimet (persze ismerős a kép, de a biztonság kedvéért). Lám az a gép volt az első széria gép. Oppá. Megnézem, az akkor érvényes TO 1-1-4-et (mellékelve korábban) a hivatalos festés a két kék. A könyvekben mindenhol Air Superiority Blue-ként hivatkoznak az első széria gépek festéseire. Ok. Ez biztos kék (höh mintha nem tudnám :). Megnézek pár fotót, kettőt mellékeltem, kétség nem fér hozzá, hogy kék. A friss Ghost Grey esetén a két színt, azért meg lehet különböztetni, főleg ha tutod a szabvány minta hol van a gépen. Ezek után lehet okoskodni, fontoskodni, hogy hozzászóljunk valamihez, amihez nem értünk, vagy nincs tapasztalatunk. Okké szóljatok hozzá, de akkor valami vicceset, ha mást nem tudtok. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458854 | 2007. november 9. 10:38 | ||||||||||||||||||||||||||||
Jól van, akkor még vitatkozzatok egy kicsit. -- Tibcsi -- KÉK és KÉSZ! -- éles -- NEM NEM LEHET! Én amikor írok valamit akkor nem azt írom, hogy asszem, úgy emlékszem, úgy hallottam. Ha valamit leírok, akkor előtte minden elérhető irodalmat (ami nem kevés) átnézek, megnézem a képeket (ami nem kevés), benézek fórumokra stb. Amit leírok, az az elérhető információk alapján a legvalószínübb, vagy pedig mint az USA gépei esetén egyszerűen a TÉNYSZERŰ információ. Ha meg nem, akkor azt írom, hogy a véleményem szerint, szerintem stb. Levi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458853 | 2007. november 9. 09:29 | ||||||||||||||||||||||||||||
A Ghost festés színei (36375/36320) amúgy is elég kékes tónusúak, főleg ha friss a festés. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
eles | Adatlap | 458852 | 2007. november 9. 09:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szevasztok! Nem lehet,hogy az a gép nem is kék csupán a kép van alulexponálva (vagy erős reflexféynt kapott exponáláskor)? | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458851 | 2007. november 9. 09:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi! Csíkoshátú vagyok én még a "szakmában", amikor a gépeket festettem, még nem volt könnyű netközelbe kerülni, hát még bogarászni rajta. Ami képeket találtam (főleg múzeumi példányok) azokon valóban ilyen kékes szín volt látható. Már hajlok arra, hogy valóban a fények huncut játéka csalta meg szemem, de köszönöm az infókat! trooper | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458850 | 2007. november 8. 22:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, nagyon klassz ez a kék szín, kár hogy rövid volt a pályafutása. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458849 | 2007. november 8. 22:44 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458848 | 2007. november 8. 22:31 | ||||||||||||||||||||||||||||
trooper! Te a 16473-ra Aircraft Greyre gondoltál. AZ NAGYON NEM 35450 és soha nem használták az F-15-ön. ADC (Air Defence Color) greyként is hivatkoznak rá. A honi vadászok sora volt ezzel festve F-100, F-101, F-102, F-106, F-4. Standard festés volt a kamuflázzsal el nem látott gépeken. Pl. C-9, C-141, KC-135, E-3 stb. Felhőtlen időben az ég kékje a fényes festékről tükröződve az egész gépnek egy kékes árnyalatot adott. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458847 | 2007. november 8. 21:34 | ||||||||||||||||||||||||||||
Akkor jó, ha egyszínűre festem Humbrol 47-el plusz egy kis fehér hozzá, majd félfényes vagy matt lakkal lefújom? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458846 | 2007. november 8. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
trooper! Kérdezni kell itt és kapsz :)! Levi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458845 | 2007. november 8. 21:31 | ||||||||||||||||||||||||||||
Az idézet képen az első széria F-15 van, amit az USAF megkapott. Ez a gép minden korai F-15-ös könyvben szerepel. A festés mint Sainz barátom idézte a weblapomról 35450/15450. Az a minta, amit f2d a 229-es hozzászólásban belinkelt kék színekkel NEM létezett! Mellékelem a hivatalos festési utasítást. A fényes és matt részek nagyon rövid idő alatt hasonló fényességűvé váltak, a fényes felületek lemattultak, a mattok kissé kifényesedtek és hamarosan megkülönböztethetetlenné váltak. A festésnek megengedhetetlenül nagy volt az infrasugárzása ezért hamarosan a jól ismert Ghostgreyre cserélték. Az 58. TTW Luke bázison használt kizárólag ilyen festésű gépeket (LA kód). Holnap ajánlok ennél érdekesebb USAF festést az F-15-re, bár a közel száz! féle japán agresszro sem lenne rossz választás. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 458843 | 2007. november 8. 20:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ha már kamuflázsnál tartunk: nincs valakinek közeli fotója arról, hogy az idei kecskeméti repnapra átfestett L-29-ek szárnyvégén milyen reklámfeliratok vannak? Megvan az MPM Albatrosa, zümi lett volna belőle, de az idei festés jobban tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458842 | 2007. november 8. 20:12 | ||||||||||||||||||||||||||||
Air Superiority Blue F-15-öshöz: www.afwing.com/intro/scheme/usafmodern/f15blue.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458841 | 2007. november 8. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi azt írja, hogy van világoskék Eagle, szerintem a képen is az van, én hiszek neki. (Sőt minden kétséget kiárólag az van rajta.:-D) | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458840 | 2007. november 8. 19:41 | ||||||||||||||||||||||||||||
Hejj, bár én is találtam volna ilyen kimerítő útmutatást anno az F-102 és társaihoz... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458839 | 2007. november 8. 19:35 | ||||||||||||||||||||||||||||
Egyetértek, nekem is úgy tűnik, meg szerintem a kép se adja vissza a helyes árnyalatokat. A hi-viz jelzések rajta voltak ezen a mintán is, úgy rémlik, mintha az otthoni bázisok gépeit így festették volna korábban. z | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 458838 | 2007. november 8. 19:32 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ez nagyon úgy tűnik, mint egy normál 36375/36320 kamós Eagle, csak még zsír új festéssel. Eleinte festették az F-15-ösöket Air Superiority Blue-ra is, erről Levi weboldalán bővebb infót találsz (ha jól emlékszem). De én arra szavazok, hogy ez nem kék, csak (vadiúj) kétféle szürke. | |||||||||||||||||||||||||||||||
sainz | Adatlap | 458837 | 2007. november 8. 19:28 | ||||||||||||||||||||||||||||
plasticwings.hu/f15/f15.htm Air Superior Blue Az F-15 már az airsuperiority azaz légifölény követelmények szerint készült. Az első gépeket világoskékre festették alkalmazkodva a gép feladatköréhez. Ennek színeit és a mintát a TO 1-1-4*-ben is rögzítették Air Superior Blue néven. A gép teljes felső felületét és a törzsközéprészt (a hajtómű gondolák között egészen a radarburkolatig) alul FS35450-re, a vízszintes vezérsík, a szárnyak és a törzs alsó felületeit (hajtómű gondolák a fémrészektől a beömlőnyílásig) 15450-re festették. A tesztrepülések alatt a gépek a szárnyakon, a vezérsíkokon és a beömlőnyílás elején élénk pirosra (valószínűleg 28913) voltak festve a könnyebb észlelhetőség kedvéért. | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458836 | 2007. november 8. 19:23 | ||||||||||||||||||||||||||||
Jóvammána:) A lényeg, hogy a színek helyesek:D | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458835 | 2007. november 8. 19:19 | ||||||||||||||||||||||||||||
Te melyik képet nézed.:-D | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458834 | 2007. november 8. 19:16 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ehh... Tiszta hülye vagyok. Az egy Phantom... na ennyit az éleslátásomról | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458833 | 2007. november 8. 19:14 | ||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458832 | 2007. november 8. 19:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Á! Köszi, szóval, akkor van ilyen.:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458831 | 2007. november 8. 19:12 | ||||||||||||||||||||||||||||
Most látom, hogy a háttérben egy terepszínű F-102 áll. Annak helyesek a színei, ebből gondolom, hogy az Eagle is valós színben pomoázik... | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458830 | 2007. november 8. 19:06 | ||||||||||||||||||||||||||||
Lehet, de sokminden fura rajta, pl hivis jelőlések, bordó kabintetőmerevítő, valamint teljesen egyszínű. Én úgytudom, hogy az A,B,C,D-k mind kétféle szürkével készűltek, ezért elég unalamsak is az F-15-ösök. Remélem van ilyen világoskék:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
trooper | Adatlap | 458829 | 2007. november 8. 19:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
f2d Az F-101, F-102 és F-106-nak volt ilyen színe. Szívtam is vele, kétféle Humbrol színből kevertem ki. Ha meglelem a keverési arányt, megadom. (szürke és kék keverék) | |||||||||||||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 458828 | 2007. november 8. 18:57 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem ez nem világoskék, csak rossz a kép, vagy furcsa a fény. | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458827 | 2007. november 8. 18:55 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458826 | 2007. november 3. 15:05 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 458825 | 2007. november 3. 15:02 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Bár ez "csak" walkaround galéria, szerintem jól fog jönni: www.cybermodeler.com/aircraft/tornado/tornado_walk.shtml. F.3-asokról nincs sok képem, csak oldalnézetek főleg szaudi gépekről. z | |||||||||||||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 458824 | 2007. november 3. 13:43 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Angol sivatagi tornádókról (Gr.1), valamint ADV F.3-asokról keresek fotókat felül- és alulnézetből leginkább. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 458823 | 2007. október 30. 13:47 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458822 | 2007. október 29. 22:39 | ||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458821 | 2007. október 29. 22:12 | ||||||||||||||||||||||||||||
www.hawkeyemodels.com.au/FramesetRAN.htm
Aussi Navy Kiowa www.hawkeyemodels.com.au/FramesetArmy.htm Aussi Army Kiowa flightdecs.ca/A_aussie.html Aussie decals www.ipmsaustralia.com.au/html/links.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 458819 | 2007. október 29. 21:07 | ||||||||||||||||||||||||||||
Szia levi! Nagyon jók a képeid. :) Lentebb említetted, hogy van matrica Ausztrál OH-58 Kiowa-hoz. Segíthetnél ebben, hogy hol. (És, ha vannak még képeid-festésed Kiowa-ról, azt is szeressük.) :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458818 | 2007. október 29. 17:09 | ||||||||||||||||||||||||||||
Akkor folytassuk az A-4-esek a világkörül című sorozatot. Az argentínokkal végeztem. Jöjjenek a brazilok. A Kuvaittól vásárolt gépeket újították fel. Az első gép egyszínű szürke festést kapott, a többi egy nagyon szép háromszínű kamót. A Condor és az FCM is gyárt matricát a brazil Skyhawkokhoz. Az A-4KU és TA-4KU gépek, a Marines A-4M gépeihez hasonlítanak leginkább, de nincsenek meg a nukleráis fegyverek, valamint a Shrike és Walleye rakéták bevetéséhez szükséges eszközök/elektronika. www.alide.com.br/artigos/vf1/index.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458817 | 2007. október 28. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||
Csillagvadász! Küldj egy mailt és megbeszéljük, hogyan tudom elküldeni a cuccot! | |||||||||||||||||||||||||||||||
Csillagvadász | Adatlap | 458816 | 2007. október 28. 20:15 | ||||||||||||||||||||||||||||
Ja, ami a Modelling Manualt illeti, megköszönném, ha tudnád küldeni:D CSV | |||||||||||||||||||||||||||||||
Csillagvadász | Adatlap | 458815 | 2007. október 28. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Levi! Ez sokkal több,mint reméltem! Ebből már simán indulhatok tovább:) Mégeccer nagyon köszi! CSV | |||||||||||||||||||||||||||||||
Levi | Adatlap | 458814 | 2007. október 28. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
Mél ment!
Daala