<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
vlevi | Adatlap | 459805 | 2009. október 21. 18:33 | ||
lucky | Adatlap | 459804 | 2009. október 21. 18:26 | ||
Levix | Adatlap | 459803 | 2009. október 21. 18:23 | ||
www.airliners.net/photo/USA---Navy/McDonnell-Douglas-F-A-18B/1597042/L/ Új kamó a VFA-125-ös század gépén. Szuper jó! | |||||
vlevi | Adatlap | 459802 | 2009. szeptember 30. 16:51 | ||
Nemhiszem, hogy ilyen formában kellene ezt művelni. Akit érdekel, milyen verseny lesz, az elég, ha benéz a versenyek topicba. | |||||
borisz | Adatlap | 459801 | 2009. szeptember 30. 16:39 | ||
Csak félholt, mert a makettezők ragaszkodnak hozzá. | |||||
H.András | Adatlap | 459800 | 2009. szeptember 30. 08:36 | ||
Nagyon helyesen csinálja. A főoldalra nem kerül ki, csak így jut el a makettezőkhöz. Csak így lehet elérni, hogy ne merülhessen fel még egyszer ez a kérdés: "És én miért nem tudtam róla, hogy XXX-helyen kiállítás van?" Sajnos a makettezők továbbra is ragaszkodnak ehhez az oldalhoz valamiért, amikor ez már rég megdöglött :-( | |||||
vlevi | Adatlap | 459799 | 2009. szeptember 29. 23:19 | ||
Ezt most te csinálod, hogy televágsz minden egyes topicot a Bolyai reklámjával, vagy valami robot szopat minket? | |||||
borisz | Adatlap | 459797 | 2009. szeptember 3. 13:25 | ||
Köszönöm. | |||||
KormosP | Adatlap | 459796 | 2009. szeptember 3. 12:09 | ||
A P-51 meg P-40 -rol nekem van fotom, szoval azok igaziak | |||||
zsury | Adatlap | 459795 | 2009. szeptember 3. 10:58 | ||
Elvileg a Japánok is zsákmányoltak ellenséges gépeket... ha igen, gondolom ki is próbálták őket. Saját légtérben meg ugye nem túl egészséges angol v. amerikai felségjellel repkedni...:D | |||||
borisz | Adatlap | 459794 | 2009. szeptember 2. 22:03 | ||
Zoli | Adatlap | 459793 | 2009. augusztus 28. 09:34 | ||
Köszi a felvilágosítást! Én arra gondoltam, hogy pl súrlódás miatt fényesednek ki enyhén a gépek, míg a leállítottak meg csak fakulnak, vagy ilyesmi... z | |||||
Levix | Adatlap | 459792 | 2009. augusztus 27. 22:28 | ||
Az olvadáspontot költői túlzásnak szántam! :). Igazad van. Gépészmérnökként én is halottam már ezekről a dolgokról :). | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 459791 | 2009. augusztus 27. 17:55 | ||
Zoli A repülés közben fotózott gépek azért is látszhatnak fényesebbnek a valóságosnál, mert vizszintes vagy emelkedő repülés közben egyaránt lehet párakiválás a felső felületeken /a relative kisebb nyomás, a felhajtóerőt létrehozó szivás miatt/. Bármilyen vékony is ez a páraréteg, ha erre rásüt a nap - főleg a kamera felé tükröződve - egy krétamatt gép felülete is látszólag fényesnek fog látszani. R. | |||||
Muzzy | Adatlap | 459790 | 2009. augusztus 27. 17:47 | ||
Bocsi! Félreérthető volt, valóban a teljesítmény igény nő meg, ami a hatékonyságot csökkenti. Muzzy | |||||
Zoli | Adatlap | 459789 | 2009. augusztus 27. 10:07 | ||
Sziasztok! Bocs a belepofázásért, csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a makettezők nagyon gyakran szoktak csalni a fényesség beállításakor, mert a teljesen krétamatt és a nagyon fényes felület is hülyén néz ki egy maketten, nem lesz élethű. Amúgy már láttam mindenféle felületű gépről képet, és úgy rémlik, mintha a múzeumiak lennének inkább mattak, a használtak (repülés közben fotózottak) pedig kicsit fényesek, selyemfényűek. Bár lehet, hogy ez hülyeség... z | |||||
búza | Adatlap | 459788 | 2009. augusztus 26. 21:32 | ||
A mai utasgépeket nem csak esztétikai okokból tisztítják rendszeresen, hanem azért is mert a koszos felületnek nagyobb a súrlódása, ebből következően nő a fogyasztás és a szükséges teljesítmény. | |||||
Muzzy | Adatlap | 459787 | 2009. augusztus 26. 21:21 | ||
Csak egy kis eszmefuttatás. Teljesen igaz, amit Rumcájsz írt. 3 Machnál (3 szoros hangsebességnél) mintegy 250 fok Celsius fokra is felmelegedhet a belépőél, illetve a sárkány többi része is. Hiperszónikus tartományban igen fontos a káros légellenállás csökkentése, ami egyrészt súrlódást okoz - melegedést, illetve jelentősen növeli a légellenállást. Hyperszónikus tartományban a legkisebb turbulencia is jelentős teljesítmény csökkentést okoz. A fényes festéknek jóval kisebb a súrlódási tényezője, mint a matté (éppen ezért matt, mert a felületen durva szemcsék - szétszórják a fényt, ezáltal a súrlódási tényezője is megnő. A mai utasgépeket nem csak esztétikai okokból tisztítják rendszeresen, hanem azért is mert a koszos felületnek nagyobb a súrlódása, ebből következően nő a fogyasztás és a teljesítmény. Muzzy | |||||
emerson | Adatlap | 459786 | 2009. augusztus 26. 19:57 | ||
Örekkengoo | Adatlap | 459785 | 2009. augusztus 26. 19:13 | ||
Srácok! Ugyanaz a félfényes felület mindkét kép kailakítására alkalmas, minden attól függ, milyenek a fényviszonyok, és a fgép pozíciója. Ezzel nem akarom köcsögbe vonni a festék kifényesedésének tényét. | |||||
lucky | Adatlap | 459784 | 2009. augusztus 26. 18:54 | ||
Ez így igaz, de a lényegen nem változtat. A cél a szilárdság megőrzése a hőmérséklet csökkentése által. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 459783 | 2009. augusztus 26. 18:33 | ||
Levix Nagysebességű gépek sárkányszerkezeti elemeinél (akár a szerkezeti anyagok megválasztásánál, akár a festékanyagok kiválasztásánál) nem az OLVADÁSPONT elkerülése, hanem a jóval alacsonyabb hőmérsékletnél jelentkező kilágyulás, az anyagszilárdság elvesztésének, a képlékeny anyagváltozásnak az elkerülése a cél. A hőmérséklet növekedésekor a fémek jóval a megfolyás előtt kilágyulnak, képlékennyé válnak, szilárdságuk jelentősen gyengül, kevésbé bírják mind az aerodinamikai, mind a mechanikai terhelést. Képzeld el ezt hideg gyúrmát melegítve, először csak puhul, majd lágy lesz, és jóval később következik a megfolyás. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 459782 | 2009. augusztus 26. 18:09 | ||
Főleg a hőálló megoldásokat tesztelték az X-15-ön Na ez az. Épp ezért írtam, hogy a festéket is tesztelhették. De közben nézegettem a régi X-15 fotókat és be kellett látnom, hogy ez nem ugyanaz a felület, mint a Blackbird-é. :) | |||||
Levix | Adatlap | 459781 | 2009. augusztus 26. 17:44 | ||
Főleg a hőálló megoldásokat tesztelték az X-15-ön. A kialakítása sem a radarkeresztmetszet csökkentést szolgálta. Szóval meglepne. De idézz forrást! A fekete szín jobban sugároz ezért választották az egyébként is extrém hőmérsékletre hevülő X-15 és SR-71 esetében, persze az SR-71-nél játszott még az éjszakai repülés, a szinte sötétkék háttér előtt. 75 fokkal volt a fekete gép sárkánya hidegebb mint a festetlen. Jó ez nem tűnik soknak, de ha ezzel sikerült olvadáspont alatt tartani szerkezeti elemeket, akkor meg felbecsülhetetlen értékű megoldás. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 459780 | 2009. augusztus 26. 17:18 | ||
Azért gondoltam rá, mert elképzelhető, hogy a festéket is tesztelték az X-15-ön. De mondom: tudni nem tudom, csak spekulálok. :) | |||||
elmo | Adatlap | 459779 | 2009. augusztus 26. 16:04 | ||
Logikus amit irsz. | |||||
lucky | Adatlap | 459778 | 2009. augusztus 26. 15:46 | ||
Ráadásul a polírozás se legyen egyenletes.Pl belépőélek környéke fényesebb hátrébb kevésbé. | |||||
Levix | Adatlap | 459777 | 2009. augusztus 26. 15:32 | ||
Nem hiszem, hogy az X-15-ön Iron Ball festék lett volna. | |||||
Levix | Adatlap | 459776 | 2009. augusztus 26. 15:22 | ||
elmo, az is "selyemfényű". Ott van a tévedés, hogy a selyemfényű nem azonos azzal, amit a makettre lakként felkensz. Az egy lakk. Állíthatod, hogy személyesen láttad, akkor is selyemfényű, vagy pontosabban az eredeti matthoz képest a kopás által többé kevésbé kifényesedett a felülete. Hol jobban hol kevésbé. Ahogy az SR-71 is. Hihetetlen gyorsan megváltozik a felület fényvisszaverőképessége ha minimális por kerül rá. A múzeumi, meg főleg a kinti gépek porosodnak. Nézd meg otthon egy szekrény lapját, majd töröld le róla a port. A porszemcsék sok irányba verik vissza a fényt és ezzel csökkentik a felület fényességét. A felületek fényessége meg nem három lépésben változik, matt, félfényes fényes, hanem végtelen lépésben, de nincs 1 milliárd szavunk az adott felület fényességének kifejezésére. A használat során meg fordítva van. A viszonylag nagyobb szemcseméretű, mattnak látszó festéket koptatja a levegőben levő vízpára, por, kerozin, ami szépen be szokta teríteni a gépet tankoláskor. És szépen elkezd a felület kifényesedni. Próbálj meg egy matt felületet nem búra alatt megtartani mattnak. Már egy ujjlenyomat kifényesíti. Ha közelről nézed a felületet kevesebb fény jut a szemedbe, főleg egy zárt helyen. Ezért nem veszed észre, hogy az bizony erősebb fényben csak megcsillanna. Az igaz, hogy az SR-71 festése sokkal kevésbé fényesedett ki mint bármelyik más gépen alkalmazott festék. És a legmattabb fél-félfényes nagysebességű gép a történelemben. Ezért javasoltam, hogy ne lakkozza hanem polírozza. | |||||
zsury | Adatlap | 459775 | 2009. augusztus 26. 12:37 | ||
Meg a fényviszonyoktól... | |||||
Örekkengoo | Adatlap | 459773 | 2009. augusztus 26. 09:03 | ||
Egy újabb igazságtalanság a sorstól: a szuperszónikus gépek még csillogóbbá lesznek, a vén légcsavaros csotrogányok meg kikrétásodnak... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 459772 | 2009. augusztus 26. 08:34 | ||
Tudni ugyan nem tudom, de nagyon logikusan hangzik, hogy az X-15-öst is ugyanazzal az Iron Ball festékkel festették, mint a Blackbird-öt. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 459771 | 2009. augusztus 26. 07:32 | ||
Némely képen egyértelműen matt, másokon egyértelműen selyemfényű. Gondolom, a festés korától és elhasználódásától függően. | |||||
elmo | Adatlap | 459769 | 2009. augusztus 26. 00:49 | ||
Levix, az X-15-tel mi a szitu? Az is matt, es mellesleg a leggyorsabb nyilvanossagra hozott "madarunk"? | |||||
elmo | Adatlap | 459768 | 2009. augusztus 26. 00:42 | ||
Szia lucky! Az SR-71 is es az YF-12 is matt fekete szinu, majd hogy kreta matt! Ezek a gepek eleg sokat tekertek odafenn, ennek ellenere nyoma sincs rajtuk selyemfenynek. Daytonban a legiero muzeumaban volt hozzajuk szerencsem. Hitelesebb helyet nem tudok. Mindezek ellenere azt mondom, olyanra fesd, ahogyan neked tetszik. :) udv, elmo | |||||
Levix | Adatlap | 459767 | 2009. augusztus 25. 21:39 | ||
Nagysebességű gépeken egyszerűen nem marad matt a festés. | |||||
lucky | Adatlap | 459766 | 2009. augusztus 25. 18:51 | ||
Köszi!:) Ez lesz az NJL Togo után a köv projekt... | |||||
Levix | Adatlap | 459765 | 2009. augusztus 25. 18:39 | ||
Eredetileg matt de a súrlódástól selyemfényű. Ha mattal fested egy ronggyal fel tudod fényesíteni sokkal szebb lesz mint ha eleve selyemfényűvel festenéd. | |||||
lucky | Adatlap | 459764 | 2009. augusztus 25. 18:34 | ||
eddig 3 semmivel a selyemfény vezet...:) | |||||
Rag | Adatlap | 459763 | 2009. augusztus 25. 18:18 | ||
Tavaly valamelyik tavaszi Aranysasban volt egy cikk a blackbirdről, ott van egy pár fotó- plusz egy szavazat a selyemfényre :) | |||||
lucky | Adatlap | 459762 | 2009. augusztus 25. 16:04 | ||
Az én tippen is a selyem volt, de több szem többet lát. Köszi. | |||||
vlevi | Adatlap | 459761 | 2009. augusztus 24. 17:08 | ||
Idézek a wikipédiából (persze az ott leírtak sem tekinthetően szentírásnak) hu.wikipedia.org/wiki/SR& "A gépet majdnem fekete sötétkékre festették, hogy így a súrlódási hőt minél jobban le tudja adni, és beleolvadjon az égbolt sötétjébe." És szerintem amolyan selyemfényű illene hozzá leginkább. A szuperszonikus repülésnél a legtöbb gép fényesre kopik, még ha mattra van festve, akkoris. | |||||
lucky | Adatlap | 459760 | 2009. augusztus 24. 10:05 | ||
Levi! Nem tudod véletlenül ( v szándékosan) SR-71-n matt vagy fényes volt-e a fekete? | |||||
Levix | Adatlap | 459759 | 2009. augusztus 22. 22:02 | ||
Trendi. | |||||
borisz | Adatlap | 459758 | 2009. augusztus 22. 22:01 | ||
Mi értelme?... | |||||
Levix | Adatlap | 459757 | 2009. augusztus 22. 21:32 | ||
www.airliners.net/photo/Netherlands---Air/Lockheed-C-130H-Hercules/1562829/L/ Holland lowvis felségjel! | |||||
Hunyo | Adatlap | 459756 | 2009. augusztus 22. 17:53 | ||
Levix | Adatlap | 459755 | 2009. augusztus 22. 16:30 | ||
Hát csak mixelni tudod. Pl. Humbrol 65 + fehér aulra 89+ fehér és 109 + fehér felül. | |||||
Lala | Adatlap | 459754 | 2009. augusztus 22. 10:02 | ||
Tibcsi | Adatlap | 459753 | 2009. augusztus 22. 06:46 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
Nemigazán a kedvencem a zöld.