<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
Levix | Adatlap | 459961 | 2010. február 27. 22:49 | ||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459960 | 2010. február 27. 22:26 | ||||||||||||||||||||||||
A JAWS II után 1978 szeptemberében a 75-0266 és 299 gépeket átfestették a későbbiekben Charcoal Lizardnak nevezett mintára. Ez 34092 és 34102 zöldekből és 36231 szürkéből állt, wraparound azaz alul felül ezekkel festve. A mintát rövid kísérleti periódus után hatékonynak ítélték bár a szürkét világosnak találták és lecserélték a 75-0259-es gépen 36118 sötétszürkére. A 148. (77-0254 más forrás szerint 223) géptől kezdve már a gyárból ezzel a mintával kerültek ki a gépek, de a szürkét 36081 még sötétebb szürkére cserélték, valamint csökkentették a szürke területeket a zöld javára. 1979-ben már Európában is feltűntek az átfestett gépek. A mintát később két esetben módosították hivatalosan és többször nem hivatalosan (azaz nem készült róla rajz, TO stb.). Az első változtatás a gyárban történt a jobb oldali hajtómű gondola teljes 34092 zöld volt, ebbe belevittek egy 34102 csíkot. A második változtatás az orr rész korábbi 34102-es zöldjének 36081-re cserélése. Ez valószínűleg a gépágyú kormozásának zöldről való rendszeres mosásigénye miatt született. Hasonlóan karbantartási okok miatt a korábban három színt is viselő szárnybelépőélet teljes hosszban 34092-re cserélték. A sokszor sérülő, kopó él karbantartására így csak egyféle festékre volt ezek után szükség, nem kellett vacakolni a színhatáron átnyúló sérülések esetén az akár három szín visszafestésével. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459959 | 2010. február 27. 21:35 | ||||||||||||||||||||||||
Upsz, most vettem észre, hogy a szürke színt elírtam, helyesen 36231. | |||||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 459958 | 2010. február 27. 21:13 | ||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 459956 | 2010. február 27. 12:14 | ||||||||||||||||||||||||
Helyes! :))) | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459955 | 2010. február 27. 10:31 | ||||||||||||||||||||||||
Ha megtörtént az eddigiek emésztése folytatom :). | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459954 | 2010. február 27. 10:30 | ||||||||||||||||||||||||
Kezdetben arra számítottak, hogy erős légvédelem ellen kell harcolniuk. Ezért került szürke a gépekre. Ezért próbálták ki a fals kabint, meg az aszimmetrikus festést. Megtévesztendő a csöves nem radarirányítású tüzérséget. Aztán átértékelték a fenyegetést és fontosabbá vált az alacsonyan repülő gépek védelme a rájuk vadászó orosz vadászgépek ellen. A warparound festés is azt a célt szolgálta, hogy a földközelben erősen manőverező gépeket a kivillanó alsó világos szín ne fedje fel. Az A-10-esek Németországban gyakran települtek FOL-okra, előretolt műveleti helyekre. Autópálya szakaszokra pl. Itt nagyon fontos volt a rejtés, amire a világosszürke nagyon nem volt megfelelő. Az Öbölháborúban nem festették át homokszínre a gépeket, mert a légifölény biztosított volt. Utána viszont úgy tűnt, hogy a jövőben már nem számíthatnak arra, hogy bármelyik potenciális ellenfél képes lesz fenyegetni az A-10-eseket a levegőből. Annál inkább számíthatnak fenyegetésre a földről. Ezért tértek vissza a szürkéhez és a fals kabinhoz. De erről majd később. Előbb jön a Charcoal Lizard festés. | |||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 459953 | 2010. február 27. 10:16 | ||||||||||||||||||||||||
Levix! Mi lehet az oka, hogy végül mégis visszatértek a szürkéhez? Nem hiszem, hogy már nem repülnek alacsonyan... Üdv.: Daala | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459952 | 2010. február 27. 00:24 | ||||||||||||||||||||||||
1977-ben a JAWS (Joint Attack Weapons System) gyakorlat alkalmával, ahol az A-10-es gép harcászati alkalmazását próbálták ki együttműködve az Army harci és felderítő helikoptereivel, kiderült, hogy az alkalmazott szürke álcázó szín nem alkalmas az alacsonyan repülőgép álcázására. Az F-5E agresszor gépek pilótái messziről kiszúrták a szürke A-10-ket a zöldes, barnás környezetben. A következő JAWS gyakorlatra négy gépet egy különleges foltozott álcázófestéssel láttak el. A nem mindennapi festésmintát állítólag a második világháborúban a Me109-esen alkalmazott sivatagi festés inspirálta. Szürke, homok és zöld alapra ötletszerűen a többi színnel foltokat festettek. A koncepció az volt, hogy az éppen alkalmazott földrajzi helynek megfelelően festenék át a gépeket. Az ötlet jó volt, viszont nehéz volt karbantartani. A következő évben aztán az Euro I minta vált sztenderdé. Az Európában állomásozó gépek egységesen valamilyen Euro I változatot használtak, a hidegháború végéig. Ebben a 34092 zöld, a 34102 olívazöld, a 36081 vagy 36118 (szállítógépek, helikopterek) szürke színeket használták. Az A-7-es rendhagyó módon 34079, 36081, az F-4-esek pedig 34079, 34102, 36081 színekkel repültek. Dana Bell alapján a fontos részletek, amik a későbbi gépeken már nem ilyenek voltak. - ESCAPAC 1E-9 katapult ülés. - Négyzet keresztmetszetű beszálló létra, később kör keresztmetszetű lett. - X-sávú antenna a jobb vezérsík tetején. Egy kis pöcöknek látszik. - UHF/TACAN az orrfutó akna előtt, később hátrébb került. - Doboz antenna az orron és a farokrészen. Lásd orr fotó. - Ahogy már korábban írtam nem voltak még az RWR púpok az orron és a farokrészen. - Előrevilágító fények sem voltak az 1-es és 12-es pilon belső oldalánál. - A bal oldalon a kabin alatt nem volt még a gépágyú gázlevezető nyílásán és az elektronikai rekesz hűtőnyílásán áramvonalazó. - Nem volt még csaliszóró sem a szárnyvégek alatt sem a főfutógondolák végén. A felhasznált színek: szürke 36213, sötétzöld 34092, olívazöld 34102, barna 30118, homoksárga 30227. 75-259 Mind az 5 színt használták, az alap olívazöld. 75-258 és 75-262 Homokszín alapon a két zöld és a barna. 258 Barna csillogásgátló az orron. 262 Zöld csillogásgátló az orron. 75-260 Szürke alapon a zöldek és a barna. Dana Bell cikke: www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_1.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_2.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_3.htm Az Italeri a 48-as A-10-séhez izgalmas korai festéseket ajánl a legfrissebb kiadásban. www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/italeri2659reviewbg_1.htm Remek JAWS fotók. www.cybermodeler.com/aircraft/a-10/a-10_jaws1.shtml | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459951 | 2010. február 27. 00:22 | ||||||||||||||||||||||||
1977-ben a JAWS (Joint Attack Weapons System) gyakorlat alkalmával, ahol az A-10-es gép harcászati alkalmazását próbálták ki együttműködve az Army harci és felderítő helikoptereivel, kiderült, hogy az alkalmazott szürke álcázó szín nem alkalmas az alacsonyan repülőgép álcázására. Az F-5E agresszor gépek pilótái messziről kiszúrták a szürke A-10-ket a zöldes, barnás környezetben. A következő JAWS gyakorlatra négy gépet egy különleges foltozott álcázófestéssel láttak el. A nem mindennapi festésmintát állítólag a második világháborúban a Me109-esen alkalmazott sivatagi festés inspirálta. Szürke, homok és zöld alapra ötletszerűen a többi színnel foltokat festettek. A koncepció az volt, hogy az éppen alkalmazott földrajzi helynek megfelelően festenék át a gépeket. Az ötlet jó volt, viszont nehéz volt karbantartani. A következő évben aztán az Euro I minta vált sztenderdé. Az Európában állomásozó gépek egységesen valamilyen Euro I változatot használtak, a hidegháború végéig. Ebben a 34092 zöld, a 34102 olívazöld, a 36081 vagy 36118 (szállítógépek, helikopterek) szürke színeket használták. Az A-7-es rendhagyó módon 34079, 36081, az F-4-esek pedig 34079, 34102, 36081 színekkel repültek. Dana Bell alapján a fontos részletek, amik a későbbi gépeken már nem ilyenek voltak. - ESCAPAC 1E-9 katapult ülés. - Négyzet keresztmetszetű beszálló létra, később kör keresztmetszetű lett. - X-sávú antenna a jobb vezérsík tetején. Egy kis pöcöknek látszik. - UHF/TACAN az orrfutó akna előtt, később hátrébb került. - Doboz antenna az orron és a farokrészen. Lásd orr fotó. - Ahogy már korábban írtam nem voltak még az RWR púpok az orron és a farokrészen. - Előrevilágító fények sem voltak az 1-es és 12-es pilon belső oldalánál. - A bal oldalon a kabin alatt nem volt még a gépágyú gázlevezető nyílásán és az elektronikai rekesz hűtőnyílásán áramvonalazó. - Nem volt még csaliszóró sem a szárnyvégek alatt sem a főfutógondolák végén. A felhasznált színek: szürke 36213, sötétzöld 34092, olívazöld 34102, barna 30118, homoksárga 30227. 75-259 Mind az 5 színt használták, az alap olívazöld. 75-258 és 75-262 Homokszín alapon a két zöld és a barna. 258 Barna csillogásgátló az orron. 262 Zöld csillogásgátló az orron. 75-260 Szürke alapon a zöldek és a barna. Dana Bell cikke: www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_1.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_2.htm www.clubhyper.com/reference/a10ajawsschemesdb_3.htm Az Italeri a 48-as A-10-séhez izgalmas korai festéseket ajánl a legfrissebb kiadásban. www.hyperscale.com/2007/reviews/kits/italeri2659reviewbg_1.htm Remek JAWS fotók. www.cybermodeler.com/aircraft/a-10/a-10_jaws1.shtml | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459950 | 2010. február 26. 17:20 | ||||||||||||||||||||||||
Egyébként a márványozott festés az Ákosnak vagy a Kormos Petinek és hasonló képességű versenyzőnek ajánlott, mert nem lehet egyszerű megcsinálni. Eredetileg a gépeket feketére festették és különböző vastagságban vitték fel rá a fehéret, ezzel érték el a különböző erősségű márványosságot. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459949 | 2010. február 26. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||
Ó meglepődtem, hogy ilyen sokan érdeklődnek az A-10 festési iránt. Így már nagyobb kedvvel folytatom a sorozatot. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459948 | 2010. február 26. 17:15 | ||||||||||||||||||||||||
Helo, A tűzoltó A-10-esből nem lett semmi, mert amíg az öbölháború előtt már az A-10-es selejtezését fontolgatták, mivel az európai nagy orosz páncélostámadás elmaradt :). De ugye az Öböl háború mindent megváltoztatott. Ép most kapnak új szárnyat a gépek. meg nagyjából már minden elektronika bekerült ami bekerülhetett. | |||||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 459947 | 2010. február 26. 16:58 | ||||||||||||||||||||||||
Végig néztem az oldalt...sajnos nincs...:-( Sajna nem igazán tartanak minket potenciális nagyhatalomnak...:-) Üdv, Zsury. | |||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 459946 | 2010. február 26. 16:53 | ||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 459945 | 2010. február 26. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||
zsury | Adatlap | 459944 | 2010. február 26. 15:51 | ||||||||||||||||||||||||
Egy érdekes kamó, ill. terv: Pár éve felvetődött, hogy A-10-eket használna az US Forest Service. Lett ebből valami? | |||||||||||||||||||||||||||
Marci | Adatlap | 459943 | 2010. február 26. 15:25 | ||||||||||||||||||||||||
Attól,hogy nem írok még olvasom:))) | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 459942 | 2010. február 26. 15:19 | ||||||||||||||||||||||||
Levi! Rendszeresen olvasom, szóval nem csak te vagy itt!:) Azért lásd be, ez nem egy sláger téma mint pl a F15 F16. De mit tegyek ha már a könyökömön jön ki a Falcon... Nálam egy Italeri A-10 van a dobozban ahhoz keresek vmi festést. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459940 | 2010. február 26. 13:57 | ||||||||||||||||||||||||
Hello gaborka! Köszi. Eljutunk majd az alaszkai festésig is. De ha lehet időrendben mennék. Nem is hozzászólást várok, csak annyit, hogy olvassa-e valaki, mert ha senki akkor nem erőlködöm :). Sajnos más fórumokkal ellentétben itt nem látszik, hogy egy egy hozzászólást hányan néztek meg. | |||||||||||||||||||||||||||
gaborka | Adatlap | 459939 | 2010. február 26. 13:05 | ||||||||||||||||||||||||
Olvassuk, olvassuk, de mivel te többet tudsz erről mint mi, nemigen tudunk hozzáfűzni semmit. De, ha már itt tartunk, egyszer láttam egy alaszkai téli festésű A-10-est egy könyvben, de nem voltak meg a színei, ennek esetleg tudod hogy mik a színei? Abban sem vagyok biztos hogy fehér-szürke volt-e vagy fehér-zöld. c[ ] | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459938 | 2010. február 26. 12:12 | ||||||||||||||||||||||||
Kérnék egy visszajelzést az A-10 rajongóktól. Ugyanis ha senki sem olvassa ezeket, akkor nem töltök el ezzel órákat, hogy magamnak írogassak, meg válogassak képeket a kamókról. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459937 | 2010. február 25. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||
Időrendben a korai szürke és a prototípusok között a következő festésminták jelentek meg az előszérián. 75-0258 36375 fényes lakkal fedve. A szélvédő előtt matt fekete csillogásgátló. A fényes lakk a felrakott képen nem igazán látszik. 75-0259 Matt 36375. 75-0260 Matt 36375. 75-0261 36375 felül és Mask-10A 50% alul, valamint a hajtóműgondolák elején. Később talán egyszínű 36320. Lásd WA kódos gép. 75-0261 Ez volt a 11. gép. Mask-10A 40% felül és 36320 alul. A 12. géptől a harmincadik gépig a korábban ismertetett aszimmetrikus séma (Intermediate Mask-10A), majd az ugyanezekkel a színekkel de jobb minőségű festékkel a 145. gépig a szimmetrikus séma került alkalmazásra. Már egy tucat különböző mintát tárgyaltam és még messze nincs vége! | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459936 | 2010. február 25. 17:17 | ||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459933 | 2010. február 24. 23:23 | ||||||||||||||||||||||||
A karikázott képen a függőleges vezérsík alján a két négyzet alakú dudor a rádió magasságmérő antennája. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459932 | 2010. február 24. 21:43 | ||||||||||||||||||||||||
Upsz. Kimaradtak a preszéria gépek! Hamarosan pótolom! | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459931 | 2010. február 24. 21:09 | ||||||||||||||||||||||||
Na ott hagytuk abba, hogy rendszerbe állították az A-10-est és kétféle mintával szürke színekkel. A szimmetrikus minta 1991-ben visszatért, de erről később! Most jöjjön pár kép az aszimmetrikus mintáról. Az aszimmetrikus minta nem jelentett előnyt, ezért a másikat véglegesítették. A Desothane festéke elég pocsék volt, kopott, fakult. Ez jól látszik a pár éves gépeken. Ez a minta szintén csak a korai gépeken volt, makettnél ezt figyelembe kell venni. Lásd 1303-as posztomat. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459930 | 2010. február 24. 20:54 | ||||||||||||||||||||||||
Igen! Ahogy Daala írja! Én nem írtam sehol helyzetjelző fényekről. Formációs fénycsíkot írtam. Kamovos a radarbesugárzásjelzőt, az volt pirossal karikázva gondolta, helyzetjelző lámpának, de én nem arra írtam, hogy nem találták fel, hanem a formációs fénycsíkokat nem találták fel. | |||||||||||||||||||||||||||
Daala | Adatlap | 459929 | 2010. február 24. 20:01 | ||||||||||||||||||||||||
Szerintem Levix a sárga, sötétben zöldessárga elektrolumineszcens helyzetjelző csíkokra gondol, amik valóban csak később lettek felszerelve a gépekre, a nem upgradelt példányokra nem is. Sima helyzetjelző lámpák természetesen ettől függetlenül minden légijárművön kötelezően jelen vannak. | |||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 459928 | 2010. február 24. 19:23 | ||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459927 | 2010. február 24. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1406487/L/ 2007-es gép és nincsenek fenn a csaliszórók. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459926 | 2010. február 24. 16:20 | ||||||||||||||||||||||||
Egyébként a szabványos helyzetfények voltak, de amiket karikáztam (oválisoztam) azok a formációs fények, amik éjszaka arra valók, hogy a gépek kötelékben tudjanak repülni, rádiócsendben egymás közelében. Ezek kevés fényt bocsátanak ki és csak közelről láthatóak. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459925 | 2010. február 24. 16:18 | ||||||||||||||||||||||||
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1235875/L/&sid=f455b2f0c0745a464490a8f70bb10ba5 Egy alulnézeti fotó. Ezen látszik a futóműgondolás és a szárnyvég alatt a chaff/flare dispenser. Na ezek sincsenek a 80-as évek gépein. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459924 | 2010. február 24. 16:11 | ||||||||||||||||||||||||
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1508066/L/&sid=ec7178edcfa74f61896f3a4fa7c6bc1f Ezen 1992-ben már a függőlegesen levő besugárzásjelzők is fenn vannak. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459923 | 2010. február 24. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||
www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1524857/L/ Ezen a gépen már fenn van 1992-ben. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459922 | 2010. február 24. 16:06 | ||||||||||||||||||||||||
Hát mert 78-ban még nem találták fel :). | |||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 459921 | 2010. február 24. 15:39 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Levix! A és B helyzetfények, ezek miért nincsenek a korai gépen? Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459920 | 2010. február 24. 14:48 | ||||||||||||||||||||||||
A képen betűkkel jelöltem azokat a látványos dolgokat amik nem lehetnek egy korai szürke A-10-esen. Aki olyat akar készíteni az ezeket csiszolja le/ne ragassza fel a makettre. A szárnyvég alatt van még egy csaliszóró, az sem volt a korai gépeken. A betűk sorrendje a felkerülés sorrendjét is jelzi. Az alábbi linken a kabin mögötti új ronda antennás A-10-es látható. www.airliners.net/photo/USA---Air/Fairchild-A-10A-Thunderbolt/1641967/L/ | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459919 | 2010. február 24. 14:25 | ||||||||||||||||||||||||
:) Ez mind korai szimmetrikus kamós. | |||||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 459918 | 2010. február 24. 13:20 | ||||||||||||||||||||||||
Nekem úgy tűnik, hogy mindegyik kép a korai kamót mutatja be. Egyedül talán a 1516000 kép, ami elbizonytalanít. :) | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 459917 | 2010. február 24. 12:22 | ||||||||||||||||||||||||
Levi! Akkor most a képeken melyik-melyik? | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459916 | 2010. február 24. 12:08 | ||||||||||||||||||||||||
A változatos festésű prototípusok után két teljesen más festéssel álltak szolgálatba a gépek. 30% Reflecting Mask-10A és 50% Reflecting Mask-10A festékkel lettek festve. A százalék a fényvisszaverés mértékét jelzi. Az egyiket szimmetrikusnak a másikat aszimmetrikus festésnek nevezték. A szimmetrikushoz hozzátartozott a 36118-al festett álkabin. Később ez a minta került 91-től az összes napjainkban is repülő A-10-re, felváltva a korábbi egyeduralkodó Euro I zöldet. Az asszimetrikus festésnek nincs utódja. Mivel a korai szimmetrikus minta azonos a jelenlegi mintával, érdemes tudni, hogy mi alapján lehet felismerni egy fotón, hogy az a korai vagy a kései minta. A korai minta színei között nagyobb a kontraszt. A világos szín piszkosfehérnek látszik, szemben a mai gépeken levő 36375-el, ami kékes. Persze ami egyértelműbb, azok a későbbi módosítások. Ha ezeket látod a szürke A-10-esen, az biztosan az Öbölháború utáni szürke festés. Pl. a radarbesugárzás jelző dudor az orron és a törzsvégen. Két fekete dudor formájában. Ez még a zöld A-10-eseken sem volt fenn az kezdetben. Formációs fénycsíkok a függőlegesen, a szárnyvégen. Szintén itt új négyszögletes besugárzásjelzők, GPS antenna a kabin mögött, a ronda nagy lapos szárnyas antenna szintén itt, a korábbi késantenna helyett. stb. | |||||||||||||||||||||||||||
EPAKSA | Adatlap | 459915 | 2010. február 23. 18:30 | ||||||||||||||||||||||||
Aha,tök jó képeket tettél föl! | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459914 | 2010. február 19. 20:59 | ||||||||||||||||||||||||
Ok. Hétvégén folytatom. | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 459913 | 2010. február 18. 16:16 | ||||||||||||||||||||||||
Igen! Az utsó 4 nagyon vagány! Mintha kopott meszelés lenne rajta.. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459912 | 2010. február 18. 15:31 | ||||||||||||||||||||||||
Hahó? Érdekel az A-10es bárkit? | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459911 | 2010. február 14. 23:00 | ||||||||||||||||||||||||
A prototípusok. 11369 Ezen még nem volt gépágyú, más volt a függőleges vezérsík eleje. Egy csomó berendezés és az ehhez tartozó antennák nem voltak rajta. A Matchbox kiadta ezt a gépet, de sajnos az nem YA-10 hiába van hozzá matrica. A gép 16473-al volt festve. 11370 mint az előző. Ez is 16473-al jött ki, de erről nincs fotóm. Később egy rossz minőségű matt hatású kb. 36118 színnel lett festve. Az A-9-essel való összevetéskor a bal szárnyat fehérre festették. 31664 Szintén egyszínű matt 36118 festést kapott. A brutál hosszú pitotot nem szabad lehagyni a makettről. 31665 Az antennák a gépágyú később már felkerültek rá. Repült egy orra szerelt áramvonalazóval is. Sajnos erről közeli képem nincs. A gépen egy érdekes kamót teszteltek. A gépet feketére festették majd lefújták fehérrel. Ezzel egy érdekes márványos (Mottled Grey) hatást értek el. Értelme álcázási szempontból nem sok volt. Viszont látványos és nehezen elkészíthető. 31666 A teljes gép 36320 volt. 31667 Ezen már a Pave Penny tartója és az eszköz is fenn volt. A festése az úgynevezett Mask-10A 40% volt. A Mask-10A rendszerben a festés fényvisszaverő képességét adták meg százalékban. Azonban ezek nem kizárólag fekete és fehér keverésével előállított szürkék voltak. Semmi közük nem volt a FS szabványhoz sem. A Mask-10A 40% egy világos drapp szín volt. 31668 Ezen a gépen a márványos festéssel már mintákat alakítottak ki. A fehér réteg vastagságának növelésével világosították a mintát. A cél 60%, 50% és 40%kos fényvisszaverést elérni. Ennek nem volt köze a Mask-10A rendszerhez! A jobb láthatóság miatt egy időben a gépen vörös festés került a szárnyvégekre és az oldalkormányra. Talán Insignia Red, de inkább lehet 12197 narancs ami az Arctic Markings színe. 31669 Hasonló a 31668-hoz de más a minta. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459910 | 2010. február 14. 22:03 | ||||||||||||||||||||||||
Az A-10-es gépen rengeteg álcázófestést kipróbáltak. Vegyük sorra először a prototípusokat, majd az első sorozat gépeit, aztán a korai kétféle szürke festést, aztán az Euro I kialakulását és változatait, végül az Öbölháború utáni szürke festéseket. | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 459909 | 2010. február 14. 21:08 | ||||||||||||||||||||||||
Levi! Köszi a Shak képeket. A10 szerintem jöhet. Van egy a dobozban, jó lenne vmi más, mint a szokásos zöld... | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 459908 | 2010. február 14. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60. |
3853989814_850063afab_b.jpg
A kísérleti Charcoal Lizard festés 36231-el a 266-os gépen.
A-10A 75-0259 WA 57TTW RARE CAMO.jpg
A 259-es gép. És most látom, hogy az előbbiekben elírtam 299-esnek.
1023858AFRES_A-10A_79187BD.jpg
Érdekes, ez a gép a 1990-es évekből. Már átfestették az orr részt, és a szárnybelépő is zöld, de a hajtóműgondolán nincs meg az 1979-es! módosítás.
0979715.jpg
A hajtómű gondolán már ott van a 34102-es befestés, az orr még 34102, a szárnybelépőél is háromszínű.
1254610154_a10a_800157ar.jpg
Nem szabványos függőleges, nem szabványos hajtómű gondola festés. Ami azonban több gépen is előfordult. Gyári unaloműzés? :)
3853992838_2e8dde1041_b.jpg
Más orr, más függőleges festés.
Folyt köv.