wiki.scramble.nl/index.php
F-18 lista. Itt látható melyik spanyol gép honnan jött. A legtöbb márt állt az AMARCon ezért voltak annyira lepukkantak kívülről. |
A barnák 30117/33531 az átfestések helyi sárga. Azért a Horneten volt pár jó kamó. Szerintem ha tudsz várni a festéssel az agresszor F-5 után sort kerítek rájuk is. |
wow!
köszönöm szépen, azt hiszem mégis előbb kerülnek a tervben a hornetek!
esetleg van segítség a színekhez is, vagy helyben kerverték?
köszi! |
|
01j_F18C 162415 NJ 01 VFA 127
|
|
02 F18A NJ 02 162416
|
|
04 F18A 04 162446
|
|
06 162465 USN F A-18A VF-45 ACM
|
|
300 F-18A 161926 AF-300 VFA-203 RARE
|
01 162415 VFA-127
02 162416 VFA-127
04 162446 VFA-127
06 162465 VF-45
300 161926 VFA-203 ?
Ezek már megvannak gyári szám alapján. |
Na ebből el lehet indulni.
C.15-73 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161936. To Spain in 1995.
C.15-74 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162415. To Spain in 1995.
C.15-75 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162416. To Spain in 1995.
C.15-76 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162426. To Spain in 1995.
C.15-77 Ex F/A-18A-15-MC BuNo 162446. To Spain in 1995.
C.15-78 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162471. To Spain in 1995.
C.15-80 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161944. To Spain in 1996
C.15-82 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162456. To Spain in 1996
C.15-84 Ex F/A-18A-16-MC BuNo 162465. To Spain in 1996.
C.15-86 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161939. To Spain in 1999
C-15-87 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161950. To Spain in 1999.
C-15-88 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161953. To Spain in 1999.
C.15-91 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161926. To Spain in late 1999/early 2000C.15-92 Ex F/A-18A-11-MC BuNo 161935. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-93 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161954. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-94 Ex F/A-18A-12-MC BuNo 161958. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-95 Ex F/A-18A-13-MC BuNo 161977. To Spain in late 1999/early 2000.
C.15-96 Ex F/A-18A-13-MC BuNo 162444. To Spain in late 1999/early 2000. |
Ja. még meleg. :) |
Az a Growler nagyon érdekesen néz ki.Gyári berepülés ez,vagy hogyan lehetséges,hogy semmilyen azonosítójel nincsen rajta?
Keri |
|
11-10 8855f-18%2011-10
|
|
21-02 spainafm3
|
|
21-04 C.15-76 11-04 F-18A
|
|
21-05 124499
|
|
21-07 fa18
|
|
21-08 C15-77 F-18 1996
|
|
21-10 F-18 C15-82 SPANISH AF BLUE AGRESSOR
|
Szia!
Erről a gépről nincs másik oldali fotóm, de körül nézek majd az agresszorok között.
Addig is itt van még pár ex-agresszor.
A 11-10, 21-02, 21-04, 21-05, 21-07, 21-08, 21-10 gépekről van fotóm. |
Szia Levi!
Spanyol aggressor kamos hornetről nincsen esetleg több, rajz, bármi?
Most ugyan nem ezzel foglalkozom, de jövőre is gondolni kell!
kösz
üdv
Balázs |
|
JA-37 FC SWEDISH AF, SWEDEN 1960,S
|
|
MIG-21U 195 Croatian AF in Nov-1995
|
|
Saab-AJ-37A Viggen-SwedAF-F.7-37-37031-Büchel-SEP1973-Grondstein-2-1024
|
|
RH-53D '2' Nimitz, Iran hostage rescue 24 Apr1980
|
|
VF- 162691 101 SP.CAMO jul89 F14B
|
|
xAP-2H%20135620%20NAS%20Alameda%20Mar-2-68
|
|
mig21r1921akf1
|
|
xMG_0832
|
|
Resize of MirageIIIS 81a
|
|
P1000605_filtered
|
|
MiG-29_09_Antoxa (2)
|
|
kkj
|
|
MiG-21UM_110_U
|
|
SPAINISH AF F18 C15-76 21-07
|
|
2955fdb2cimg187
|
|
C130 63-9815
|
|
C-130E_DESERT_CAMMO-md
|
|
1615340
|
|
0502 2 Hahn
|
|
1227795239
|
|
1227795335
|
|
C-130E 314 TAW 40504 rare camoufl
|
|
c130w5qu
|
|
C-130E, 63-7813, 317TAW, USAF, 1983
|
|
C-130 37.94 1980
|
|
C-130E 06581, 1980
|
|
69-6582 C-130E USAF 435 TAW experimental desert camo
|
|
773945 1986
|
|
741111 1983
|
|
C-130E 37767, 1981
|
|
C130H 37767
|
|
01265 USAF C-130E DESERT CAMO 1981
|
|
C-130 40602 DELIVERY
|
|
USAF C-130 64-0527
|
|
C130 63-9810 USAF MAC
|
|
C-130E 70-1260 MAC Iran camo in snow
|
|
C-130, USAFMAC, 01260. Taken June 1981
|
|
US Navy LC-130F 148320
|
|
C-130H, 06581, USAF, 1980
|
|
64-0502 C-130E
|
|
C130E 37767
|
|
AirlinersNetPhotoID500161
|
|
C-130E 64-0502 MAC
|
|
C-130 #39810
|
|
03128 USAF C-130E HERCULES MAC 1980
|
|
6225image34lg
|
|
c130_usaf4
|
És egy utolsó adag.
-Lemezszínű Viggen.
-Horváth 21U, borzasztó kamóval.
-Még egy Viggen a korai időkből, full felfegyverezve.
-RH-53 ami balul elsült iráni túszszabadítás idején, ideiglenes sivatagi festéssel.
-A sok vízfestékkel festett átmeneti kamók egyike egy F-14-esen.
-P-2es a vietnámi háború idejéből. Akkoriban több gépen is használták ezt a háromszínű szürke kamót.
-MiG-21R zöld szürke kamóval.
-Growler alapozóval.
-Svájci Mirage III speciális agresszor jelzésekkel.
-Egy jobb kép az új ukrán mintáról.
-A zöld festéses MiG-29 másik oldala.
-Elegáns festés a Szu-27-esen.
-Érdekes kamó egy ukrán MiG-21UM-en.
-Ex agresszor F-18-as, spanyol színekben.
-Egy ritka jó minőségű kép egy egyiptomi Mirage 5-ös.
-Rövid ideig használta az USAF ezt a sivatagi kamót a C-130-as gépeken. |
|
1260526465_2a68085126
|
ez tetszik... |
|
|
1826263
|
|
1826839
|
|
1827739
|
|
1831959
|
|
200910_22_45_d0138045_6344025
|
|
295470eabMIG27_015
|
|
3012bf1c0Scan1025
|
|
407 Clip_3
|
|
6b1b531bdd3ec11d817e3a3bf476ef2b390521_standart
|
|
898
|
|
ad8388e9d32a
|
|
ARGELIA SU-30MKA KF-22
|
|
BarclayCamouflage
|
|
comp_41+56 344
|
|
Egypt MiG-23
|
|
F-4C 64-761 184TFS Ark ANG in March-1986
|
|
File0682
|
|
File2513
|
|
IMG_0234
|
|
IMG_0289
|
|
MiG 23 80 old red star Bulgarian AF
|
|
Mig-21 9713 slovak AF
|
|
MIG-21BIS 365 jun91
|
|
MiG-21Bis_Fin
|
|
MIG-21MF 7713 Slovak AF in June-1998
|
És még egy adag kamómix.
-Tornado ARTF festéssel.
-Ritka jó kép a dél-afrikai Mirage III-ról.
-Remek felülnézet VFA-122 101.
-Bolgár BN-ek felülről.
-Igazi kihívás, japán agresszor F-15J.
-Új felségjelzés a sri lankai gépeken.
-Üzemeltetők egy gépen.
-Új festést kaptak az ATAC civil agresszor cég Kfirjei.
-Frissen festett orosz MiG-29-esek. Érdekes az élénk zöld kamó.
-Szu-27-es felülnézet, kétszínű kamó.
-Az ukránok szakítottak a szilánkos kamóval?
-Algériai Szu-30-as.
-Kísérleti festés a II VH előtt. USNAVY
-Átmeneti festés ezen a német Alpha Jeten. Az oldalról való láthatóságot szürke festéssel csökkentették. Hasonlót használtak az F-4F gépeken is.
-Egyiptomi 23-asok.
-Nemrég olvastam, hogy egyes F-4-es gépeken az Euro kamó nem 34079/36081/34102 volt hanem ahogy az A-10 esetén 34092/36081/34102. Ez állítólag egy ilyen gép.
-Téli festés egy Jaguáron. Az érdekessége, hogy nem a zöldet festették át hanem a szürkét.
-Olasz Tornádó öbölháborús festéssel és zöld függesztményekkel.
-Üzbég 29-es és 27-es, az új sivatagi festéssel.
-Egyszínű Szu-27-es.
-Bolgár 23-as, a magyar 01, 02-eshez hasonló kamóval.
-Az egyik szlovák kísérleti festés. Ma múzeumban van. A standard festés színei meg vannak fordítva és sötétebbek.
-Ritka kép egy bolgár 21bisről, csillaggal.
-Finn 21-es téli kamóval.
-Másik szlovák kísérleti festés. |
|
Majd az ami agresszorok után csinálok egy japi agresszor válogatást is. Egyenlőre rendezgetem az usa agresszorokat. 4700 képem van a USA agresszorairól. Nagyrészt rendezve vannak. De a NAVY agresszorai egy zűrzavaros téma. Század átszervezések, gépátvételek, gép átszámozások, átfestések, belefestések brrr. |
A japánoknak nagyon érdekes agresszoros festéseik vannak,mindig is nagyon tetszettek.Ez a kockás is lenyűgöző! |
|
303 vfa-203 06
|
|
1
|
|
1012_1
|
|
1012202
|
|
086 1012203
|
|
14098fd54dJFL7388
|
|
14106 F-5E TURKISH AF, 1960,S
|
|
155858_VF-201_Dallas_1986
|
|
1603758
|
|
16427f6a86img848
|
|
1642ec5ec6img427
|
|
1817372
|
|
1820484
|
|
1821397
|
|
1828879
|
Pár érdekes kamó a nagyvilágból karácsonyra.
Az első egy érdekes kamó a Blue Dolphins agresszor századból. Az F-18 -as szokatlan tiszta 36081-el volt festve. A napokban bukkantam rá erre a képre soha nem láttam eddig.
Az oroszoknál egy csomó új kamó jelent meg az utóbbi időben. Itt van egy pár.
Élénk kétszínű kék Szu-27-es. Szörnyen néz ki a zöld panel a f.vezérsík tetején.
Ősszel új festés jelent meg a japán F-15 agresszor flottánál. Eddig nagyon ritkán festettek szögletes kamót. Egy picit régebbi, de ez a zöld festés is viszonylag friss.
Érdekes az Öbölháborús pinkre festett póttartály és tankolócső a zöld Tornádón.
Két kísérleti festés török F-5A-kon. A barna zöld abszolút újdonság számomra is.
Ritkán de előfordult egyszínű Phantom.
Líbia már nem a gonosz országa, így már kaphattak C-130-at. Nem értem, a sötétszürke kamó mennyire lehet hatásos a sivatagban?
Vietnámból kimenekített F-5E-k várják a sorsukat. Agresszor lett belőlük.
Érdekes háromszínű AV-8 -as az Öbölháború idejéből. A háttérben 35237/36375 festéssel áll egy másik. Ezen meg talán 36375/36173/36099 színek vannak. A színek egy részét úgy állították elő, hogy a meglevő 36375 színhez feketét adtak. A gépeken eredeti gyári színből a 36099 és a 36375 fordult elő. És talán a 35237, amit kiterjedten használtak a helikopteresek.
www.colorserver.net/showcolor.asp
Egyszínű MiG-29-es VVSZ Rosszii felirattal.
Egy dögös román MiG-21-es. Úgy látszik szakítottak a korábbi sokszínű élénk festéssel. Legalábbis egy gép erejéig biztosan.
A perui légierő szépen lassan átfesti a gépet szürke kékre. Kezdték a korábban barna sárga Mirage 200-el, majd folytatták a Szu-25-el és most már az MB-329-el. |
35237 a kék. |
Ebben jól el van írva az F-16N kódja, a három színhez csak kettőt írt oda. |
Az RF-5 verziókat, meg az F-5F szaudit. |
Ááá látom! Helyes :). |
|
Ákos! Várom az első agresszorodat :). |
Figyelünk! És mentünk szorgalmasan :) |
|
Clip_7
|
|
Clip_8
|
|
Clip_9
|
|
Clip_10
|
|
Clip_11
|
|
Clip_12
|
A második rész. A cikk részben már nem aktuális, hiszen 10 éves, és van néhány apró pontatlanság benne.
Az agresszorok dobozban és a géptípusok bemutatása Gál István munkája, a rajzokat és a festésminta részeket közösen, a századokat és az előzményeket én írtam. |
|
Clip
|
|
Clip_2
|
|
Clip_3
|
|
Clip_4
|
|
Clip_5
|
Bevezetésként a 2001-ben a Modell és Makettben megjelent agresszor cikkemet kapjátok.
A makettismertető és a rajzok fele Gál István munkái. |
Gondoltam rá. Csak nem lehet a képeket beszerkeszteni. Úgy meg nem olyan jó. |
Nagy respect neked ezért!Köszi!
Feltehetnéd cikkbe is ide,hogy ne vesszen el az idők forgatagában.
Agresszort kérünk,kérünk! |
Nem akarok nagyképűsködni de ilyen összefoglalót sehol nem találhattok sem a neten, sem könyvben, sem újságban magyarul, amilyet az elmúlt pár hónapban posztoltam az F-5-ről. Angolul van ilyen pl. ez home.eblcom.ch/f5enthusiast/index.html. Innen sok infót vettem át. De ezen az oldalon sem találhattok ennyi képet.
Bevallom némelyik ország kissé felületes lett, meg a festéseket akartam első sorban bemutatni, ezért sem a századokat, darabszámokat, sem a részletes jellegzetességeket nem érintettem, de talán a bőséges válogatott képanyag kárpótolt ezért benneteket. Egy egy hosszabb poszt bizony eltartott nekem 3 órát is, amíg utánaolvastam az országnak, ne írjak hülyeségeket, kiválogattam a képeket, igyekezve minden jellegzetes mintából egy egy képet felrakni. Ha tényleg van rá igény, akkor jönnek az USA agresszor századai, ha már unjátok, vagy más típus érdekelne, akkor írjatok. Köszi a figyelmet és boldog Karácsonyt mindenkinek. |
|
|
00449_6241image28lg
|
|
00889 USAF F-5F LA 1989
|
|
00891 xF-5F-73-0891LAweb
|
|
01383 F-5E, 405 TFTW, 72-1383 Nellis AFB, NV, January 1983
|
|
01401
|
|
01513 la 425tfts
|
|
01573 F-5E, Brazilian AF, 74-1573FAB 4879 Nellis AFB, NV, September 1988
|
|
01602 F-5B%2001602%20October%201986
|
|
01603
|
|
224bb28ebFile0010
|
|
439 xF-5 439 LA 1980
|
|
640 xF-5E, 73-1640, 425TFTS, Feb 1979
|
|
72405 USAF F-5E LA
|
|
73-0881 LA F-5E USAF 425thTFTS
|
|
F-5 406 LA
|
|
F-5B 20440 LA, 1983
|
|
F-5E 30885 LA, 1983
|
|
F-5E 72-01403 'LA' 425th TFTAS Feb 80
|
|
F-5E 72-1387 'LA' 425th TFTS '45 TFTS' 9.87
|
|
USAF F-5E 72-1402 LA 425 TFTS Saudi mark
|
|
USAF F-5E 72-1387 LA 425 TFTS
|
|
xF-5F 73-889 LA 6-1982
|
A 425-ösök az utolsó években. A gépek egy része a program végén ezzel a kamóval ment Braziliába.
Pár kép korábban kimaradt.
Pl. ez 439 xF-5 439 LA 1980.jpg Érdekes, hogy a 30219 Tan helyén részben valami más szín van. A 34102 sem az igazi. A másik érdekesség a saudi zászló, ami azt jelzi, hogy saudi pilótanövendék vezeti a gépet.
F-5 406 LA.jpg
Még egy saudi.
És itt a vége! |
Bevallom, győztél.
Az F-5 téma nálam régen lezárt, de ma mégis lementettem hármat a képeid közül.
p-51 |
|
01386 4859FAB
|
|
1071_USAFF5E009281000_1
|
|
1217312065
|
|
1225999263
|
|
1233816805
|
|
18-4-2002-12-48-f-5_tiger_e-model
|
|
40457 fotografia119
|
|
91700 F-5E JORDANIAN AF 1981 (HS10)
|
|
97109 F-5A pre-delivery Moroccan AF
|
|
F-5E 40401 MCLELLLAN AIR FORCE BASE 1975
|
|
F5e_2
|
|
F-5F 01613 USAF(for Jordania) 1971 !
|
|
F-5F 50683 FOR IRANIAN AIR FORCE RARE SHOT
|
|
F-5F 50713 AFFTC 1978
|
|
f-5f_74
|
|
USAF F-5E 74-1512 LA 425 TFTS
|
Átadásra váró gépek. A FAB kóddal a Braziliának szállított (saját szárnyon) gépek, korábbi agresszorok. |
|
0889 IAAFA (Inter American Air Forces Academy) GF-5F Tiger II 73-0889 LD seen at Homestead AFB in November 1996
|
|
251943
|
|
F-5F_LD_73899_side
|
Az Inter-American Air Forces Academy gépe. Itt spanyolul oktatják a latin-amerikai országokból érkezetteket. |
|
2131344362_dcbf9fd819_o
|
|
43 248751a8c6876
|
|
51 2482364c57138
|
|
Resize of 46 95092002
|
|
52 00889 Y F5F AFFTC
|
|
65 F-5E, 01390, USAF, 1973 - Paris
|
|
9 RF-5 11420 1979
|
|
9 xRF-5E 11420 NORTHROP RF-5E 1979
|
|
F-5E, 01386 USAF, 1974 Demo in Switzerl.
|
Promo/demo gépek.
43 az első F-5F később ment a 425-höz. Azért van rajta két tigris, mert kétüléses.
46 a Northrop upgrade programjának promo gépe. Senkinek nem kellett, mindenki az izraeli upgradet választotta, vagy helyben oldotta meg.
51 airshow gép
52 az első F-5F tesztgép lásd 43
65 másik airshow gép itt Párizsban
9 bemutató RF-5E gép, távcsöves tigrissel.
Szám nélküli demó gép, Svájcban. |
|
00889 USAF XF-5F AFFTC 1975
|
|
01390
|
|
061006-F-1234S-081
|
|
061006-F-1234S-082
|
|
11417 F5E AFFTC
|
|
11419 YF-5E AFFTC (1975)
|
|
50713 F-5F AFFTC Jun 1981
|
|
F-5A 38381 AFFTC at 7-March-1983
|
|
F-5A63-8381KellyAFB1985
|
|
F-5E 11417 8 OCT 1975 AFFTC
|
|
F-5F 00891 20 FEB 1976
|
|
VERY RARE SPIN TEST F-5E 11417 1976
|
|
XF5F 00889 AFFTC 17 NOV 1974
|
|
xF-5F 73-0891 WITH LONG NOSE TUBE 3 FEB 1976
|
|
YF5A 71-11417 20 FEB 1976
|
AFFTC a tesztszázad.
Ennél a századnál természetesen nem csak az F-5 gépeket tesztelték. |
Szia Keri!
Fogalmam sincs. A piros kakukktojás, mert ez a teszt század színe, gondolom rögtön ment a 425.-hez és maradt egy ideig a teszt század feltűnő festése. A másik kakukk tojás az első F-5F ami Ghost sémával ment a 425.-hez. Érdekes, hogy nem is minden gépen volt a sárga sáv, némelyiken csak a függőleges tetején volt egy kék vagy sárga csík. |
|
66-232 LZ F-5B USAF 425thTFTS
|
|
F-5F, 425 TFTS, 72-0439 1977
|
|
00887 USAF F-5E 1974
|
|
01403 USAF F-5E 425TFTW 1974
|
|
409713047
|
|
B22 F-5E 73-870
|
|
F5E_73-881_LA_RANDOLPH1705 1981
|
425. század SEA kamós gépek.
Az LA kód a 58th Tactical Training Wing kódja. |
Hali!
Jó képek!Nekem még mindig az Rf-5a formája "jön be" a legjobban.
Miért van a 425-ösöknél egyik gépen sárga,másikon piros csíkozás?
Keri |
|
01603 LOAN TO SAUDI AF FOR RED FLAG
|
|
38441 T-38 USAF Aug 1979
|
|
38443 f5b
|
|
F-5B 20449 425TFTS
|
|
F-5B 63-8443 58 TFTW ACM mks 1976
|
|
F-5B72-0441405thTTWELP19801
|
|
01389 USAF F-5E OLD CS 425 TFTW 1973
|
|
01400 F5E 452thTFS
|
|
044
|
|
11417 F5E 427thTFS
|
|
70223
|
|
8835F-5%2001392
|
|
F-5E 38381 425TFTS
|
|
F-5E 70-1530 425th TFTS Oct 78
|
|
F-5E72-1398405thTTWNellis1980
|
|
F-5F 00891 SAUDI AIR FORCE
|
|
F5G
|
|
USAF F-5E sn 72-1390 (10.78)
|
|
xF-5E 720405, 72-404 425TFTS 1974
|
A 425. kiképző század. |
|
060905-F-1234S-009
|
|
061006-F-1234S-067
|
|
061006-F-1234S-069
|
|
061006-F-1234S-080
|
|
061006-F-1234S-084
|
|
1225999603
|
|
24877b0d54248
|
|
224a0df26File0016
|
|
30855 F-5E 73-0855 425TFTS 1979
|
|
346d11901395
|
|
38367predeliveryf5a_jpg
|
|
69-7168_RF-5A_19701017
|
|
889 xF-5E 730899LA 1980
|
|
F-5%201
|
|
f52ndprot
|
|
USAF F-5E sn 71-0276 LZ (RF) since del to Morocco
|
|
USAF F-5E sn 74-1636 (03.78) ex SVNAF
|
USA
Az Usa soha nem állította hadrendbe az F-5 gépet. Ennek ellenére rengeteg F-5 gépen szerepelt az USAF felirat. A 4441. CCTS (Combat Crew Training Squadron) Williams légibázison használta először 1964-től az F-5B majd az F-5A gépeket a baráti F-5-el felszerelendő országok légierőinek pilótakiképzésére. A 425. TFTS-t 1969-ben aktiválták, hasonló céllal mint a 4441-est, a külföldi pilóták és műszakiak kiképzésére.
Az első F-5E/F gépek a 425. Tactical Fighter Training Squadron-hoz 1973-ban érkeztek meg. Később az század Luke bázisra települt. Itt deaktiválták 1989-ben. Eddig az időpontig 1499 pilótát képeztek ki.
Szinte minden változat megfordult a Air Force Flight Test Center (AFFTC)-nél, ahol tesztelések folynak.
A rövid életű Skoshi programról már írtam. Az agresszorokról pedig ezután fogok.
Minták
A gépek többsége alu színű volt. A tesztelő századnál a jobb láthatóság miatt a gépek sokszor piros/narancs festést kaptak. A kiképző századoknál szintén az ezüst szín dominált eleinte. A gépek többsége feltűnő sárga fekete vagy fekete fehér csíkokat kapott.
A vietnámi háború után a visszahozott gépek is bekapcsolódtak a kiképzésbe, ezek SEA kamóval repültek. A gépek egy részén látható volt a későbbi üzemeltető felségjele. Pl. Szaud Arábia.
Az utolsó években a selejtezett agresszor gépek is kiképzési célokat szolgáltak, mielőtt eladták őket Braziliának. Ezek az utolsó agresszor festést viselték, míg más gépeket már átfestettek világosszürkére.
A Northrop több esetben a hadseregtől kért kölcsön gépeket promóciós célokra. Ezeket átfestették. Ilyen pl. a Tiger IV upgrade program reklám gépe, vagy az RF-5E konfigurációt népszerűsítő gép.
A hadsereg kiértékelő repülései alatt a gépek szinte mindig ezüst színűek voltak.
A gépek külön csoportja az ideiglenesen USA regisztrációval repülő gépek, amelyek repülve tették meg az utat a felhasználókhoz. Ezeken a gépeken USA felségjel de a célország kamója látható.
A NASA is használt pár gépet, követésre. |
|
116705
|
|
116837z
|
|
116839 CF-5D 1992
|
|
116839
|
|
359015
|
|
359016
|
|
359056
|
|
6881
|
|
9819
|
|
CAF-0670
|
|
CF116809
|
|
CF-116B 116826 419 SQ
|
|
CF-5 #116839
|
|
CF-5 #116839
|
|
F-5 #116812
|
|
photo_42919
|
|
photo_50688
|
116705.jpg
Érdekes felderítő orros gép. Agresszor számmal, szürke felderítőorral, sárga RESCUE felirattal, félig színes kokárdával, de lovis jelzésekkel. Piros hajtóműszétszedést segítő piros csíkkal, sötétszürke póttartállyal, miközben a mögötte álló zöld szürke gépen, Ghost színű tartály van.
116837z.jpg
Szabvány Ghost.
116839 CF-5D 1992.jpg
Sötétszürke kokárda, nem szabványos (de lehet hogy csak nem terjedt már el) helyen. Érdekesség, hogy a póttartályon is van ál kabin festés.
359015.jpg
A vízszintesek meg a pótos egy Ghost mintás gépről származnak.
359016.jpg
Jól látszik a falskabin festés.
359056.jpg
ACMI poddal. (Air Combat Maneuvering Instrumentation)
9819.jpg
Kazettás bombával, Sidewinderrel.
CAF-0670.jpg
Gyakorló nem irányított rakétavetőkkel.
CF-5 #116839.jpg
Minden jelzés sötétszürke.
F-5 #116812.jpg
A tesztszázad gépein egy piros X van.
photo_42919.jpg
Nyitva a pótlevegő-beömlő zsalu. Valamelyik apró festési módosításban benne volt, hogy a beömlő első része legyen fekete. Ez azonban pár gépen szürke, mint ezen is. |
|
116839-sep81
|
|
116840ColdLake
|
|
236
|
|
CAF F-5B sn 116832 (06.90)
|
|
CF-116 116833 REFRAMED
|
|
CF5421b
|
|
CF5B116832A
|
|
F-5 #116833
|
Jól látszik a neonnarancs ha van elég fény.
236.jpg
Formációs fények alu színű gépen. Ilyet sem látni sűrűn.
A demó gépen nincs a vízszintes vezérsík előtt a törzsön a pótlevegő beömlő zsalus nyílása, nincs fékhorog, nincs utántöltőcső. |
|
rghost minta gyári
|
|
rkorai minta gyári
|
|
wraparound minta gyári
|
|
F5_005
|
|
CF5dart
|
|
CF-5A R 116749
|
|
CF5A 116757
|
|
CF116744
|
|
canadacf5s
|
|
Canada CF-5A sn 116765
|
|
AirlinersNetPhotoID296946_1980
|
|
2243103CF5A116738
|
|
20050424IMG01_700
|
|
img454
|
|
F-5E, RCAF, 116717March 1989
|
|
f564
|
|
CF5A 116715
|
|
116764 CF-5A 1988
|
|
RF-5A 116721 Canada
|
|
img5981985
|
|
CF5A 116785
|
|
CF-5 116740 CAF 1990
|
|
CF116742
|
|
CF116721
|
|
9259RF5%20116720
|
|
F-5A 116727 CAF 1983
|
|
116b1
|
A képek.
Érdekes, hogy nem csak a póttartályoknál van színkavalkád, hanem a felderítő orroknál is. Szürke orr, zöld gépen stb. Egyetlen fotóm van olyan felderítő gépről amin nincs utántöltő, mellékeltem. A venezuelai gépeknél (ex-kanadai) megjegyeztem, hogy nem tudom miért festették feketére a függőleges előtti panelt. Most sem tudom, de a kanadai gépeken is előfordul, sőt, más panel is és nem csak feketével. Több gépen látható az ACMI pod a Sidewinder sínen. Metálkék póttartály a szárnyon, dögös.
Egy közbenső felújításkor kerültek fel az irányfények.
Érdemes a téli kamós gépeket is szemügyre venni.
A szürkékkel jövök vissza. |
Kanada
Kanada a 60-as évek közepén szerette volna leváltani a drágán üzemeltethető CF-101 vadász és CF-104-es vadászbombázó gépeit. Először az F-4 merült fel, mint lehetséges
váltótípus amivel mindkét gépet ki lehetett volna váltani, de ez túl drága volt. Később kiírást, szűkítették új csapásmérőkre. A szóba jöhető típusok, mint az A-4, A-6, A-7, F-5 közül az utóbbi nyert, nem azért mert ez volt a legjobb, hanem mert ez volt a legolcsóbb. A hadsereg az A-7-est favorizálta. Az F-5-ösnél lehetséges volt a licencben, gyártás amivel a helyi repülőgépes ipart támogatták. A gépet után lehetett tölteni a levegőben, ami a hatalmas laktalan kanadai területek felett életfontosságú és volt kétüléses változata. Az F-5-ös került a kanadai európai erőkhöz is, azonban ezek már nem Németországba hanem a kevésbé veszélyes Norvégiába kerültek, távolabb a VSZ főcsapásirányától.
A kanadai F-5 volt a legjobb F-5A változat. Erősebb hajtóművet, kétállású orrfutót, jobb avionikát, páncélt, légi utántöltő csonkot, pótlevegő-beömlőt, fékezőhorgot, cserélhető kamerás felderítő orrot kapott. A kanadaiak gyártották a Holland gépeket is, amik pl. a szárny alatt 1400 literes póttartályt is tudnak hordozni.
A gép gyártását és üzemeltetését folyamatos pénzügyi problémák zavarták. A tervezett darabszámnak alig több mint a fele épült meg. Az üzemeltetésre sem volt pénz, ezért többet letároltak, eladtak Venezuelának, ami miatt később 9 millió dollárt fizethettek a Northropnak a licenc jogok miatt. Később anyagfáradási problémák miatt a gépek töredéke maradt használható. Ekkor a gépek egy részének felújításáról döntöttek, ami magában foglalta a szerkezetei megerősítésen túl a korszerű avionikát is, aminek a célja az volt, hogy megkönnyítésék a pilóták áttérést az F-18-as gépre. Kanadában sem ismeretlen fogalom a pazarlás. Az utolsó felújított gép 94-ben egyenesen a tároló helyre repült ahol lekonzerválták.
Festés
Korábban már volt szó arról a két gépről amit a demó repüléskre kanadai felségjelzéssel láttak el. Ezeknél figyelni kell, hogy ezek Northrop gépek, nem Canadair gyártásúak. Nincs fékhorog, nincs pótlevegő-beömlő stb.
A gyárból a CF-5D (CF-116) gépek natúr fémszínben, vagy ezüst festéssel, az A változatok felül zöld szürke, alul szürke színnel jöttek ki. A D-ken hi-vis piros festések is voltak a könnyebb követhetőség miatt.
A Maple Flag gyakorlatok alkalmával a kanadaiak repülték az ellenséget, ezt 1979-ben azzal tették realisztikusabbá, hogy 9 gépet amerikai mintára "szovjet" sínekre festettek át. Erről korábban már volt egy posztom.
1980-ban a felső zöld szürkét az alsó felületekre is kiterjesztették.
Az utolsó festésváltozat 1988-ban jelent meg. Ez a korábban az agresszor gépeken használt Ghost festés. A színei megegyeznek az amerikai Ghost 35237, 36251, 36307. A minta része volt a megtévesztő kabin festés.
Jelzések
A
Kezdetben a beömlőn volt a kokárda és a függőlegesen a kanadai zászló, mindkettő színesben. Canadian Armed Forces felirat a törzsön bal oldalon, míg ugyanez franciául a másik oldalon.
1973 után a kokárda az orra került a két oldalán franciául és angolul, Forces Armeés illetve Armed Forces felirat, a törzsön Canada. A feliratok feketék és fehérek, a felségjelzések még színesek. Felségjel ekkor nem volt a szárnyakon. Ezt szimmetrikus mintának hívták mert a törzs mindkét oldalán ugyanaz volt.
Később a fehér színt törölték, mind a zászlóból, mind a kokárdából. A korábbi fehér feliratok is feketével lettek festve. A kokárda felkerült csak pirossal a szárnyra.
Még később a zászló fekete lett. Majd a kokárda is teljesen fekete lett. A függőleges tetején egy színes sávba festették fel a századjelvényt, ez később szintén feketére váltott. De érdekes módon sok gépen már megjelent a lovis kokárda és zászló, miközben a nagyméretű színes sáv a helyén maradt. A zászló mérete is változott, hol csökkent hol megnőtt. A nyolcvanas években a Canada felirat a beömlőre került és az a betű fölé felkerült a kanadai zászló.
Ezek a változások nem köthetőek egy pontos dátumhoz, annak ellenére, hogy a kiadott utasításnak van egy konkrét dátuma. A képeken látszik, hogy a gépeken vegyesen jelentek meg a változások.
A Ghost mintánál a kokárda visszakerült a beömlőre a Canada felirat nagyobb lett és az a-n fent volt a zászló. A zászló is nagyobb lett. Minden felirat és jelzés világosszürke. De van fotóm olyan gépről ami Ghost mintás, kétszínű kokárdával és régebbi kis méretű fekete Canada felirattal.
D
Érdekes, hogy a kétüléses gépeken a szárnyakon volt kokárda, ami a törzsön volt nem a beömlőn és CAF és gépszám volt a kokárda két oldalán. A törzsön a francia és angol felirat, mint az A-kon.
A nyolcvanas években a felirat a törzsön Canada lett, az a betű felett a kanadai zászlóval. Az orron levő kokárda két oldalán nem vlt felirat. A szárnyon csak a bal oldalon volt felségjel.
Ghost mintánál lásd A. Egyes gépeken a feliratok, felségjelek sötétszürkék, ezeken a kokárda az orron van és a Canada felirat van a beömlőn.
Fegyverzet
A legritkább esetben látni fotót felfegyverzett kanadai gépekről. Az eredeti gépek nem hordozhattak Sidewindert, de a póttartály helyére a sín felszerelhető volt, amin ACMI podot hordoztak max. A póttartályokat a legváltozatosabb színkombinációban látni. Szürke gépen, zöld szürke, zöld szürke gépeken lovis tartályok. A felújított gépek képesek a Sidewindert alkalmazni.
Minták
Zöld szürke
Zöld szürke alul felül
Ezüst
Natur fém
Ghost
53/105 |
Sziasztok remélem tud valaki segíteni a 222 es toronyszámú henschel tornyos királytigris festési terve kellene meg lehetőleg többnézeti méretarányos rajz lehetőleg 1:35 ben szintén ugyanilyen tornyos királytigrishez!Kérlek beneteket aki tud linket vagy birtokában van ilyesminek az tegye fel ide előre is köszönöm! |
|
|
wwwfotogalerialietadlacei6
|
Itt az eredeti kép. |
Igen, nyugodj, meg ez csak Photoshop. |
|
1292
|
Tejóisten! Ez ugye csak fotoshopp? |
F-18 lista. Itt látható melyik spanyol gép honnan jött. A legtöbb márt állt az AMARCon ezért voltak annyira lepukkantak kívülről.