<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elektrolakatos | Adatlap | 464228 | 2007. szeptember 16. 10:21 | ||
Atlasz | Adatlap | 464227 | 2007. szeptember 16. 10:14 | ||
Sziasztok! Tudna esetleg valaki mutatni képet vagy linket Sd.Kfz.9 FAMO-ról? Üdv: Atlasz | |||||
Balu | Adatlap | 464226 | 2007. szeptember 15. 23:07 | ||
tass-lee | Adatlap | 464225 | 2007. szeptember 14. 11:49 | ||
Hi midenki, Valaki tudna nekem segíteni eredeti fötót találni kései g párdducokról a 116. páncélos hadosztály kötelékéből? Köszi makettinfo.hu/upload/200709/37839_62768_panthertv01.jpg makettinfo.hu/upload/200709/37839_62787_panthertv02.jpg | |||||
romsitsa | Adatlap | 464224 | 2007. szeptember 13. 10:39 | ||
Balu | Adatlap | 464223 | 2007. szeptember 12. 21:37 | ||
Szia Emerick! Köszi az infót! | |||||
Emerick | Adatlap | 464222 | 2007. szeptember 12. 21:26 | ||
Az Italeri is a két verzióban ad ablakot: natúrban a szélvédő és a leponyvázott. A képen tényleg úgy néz ki, mintha lenne rajta, de egyébként én még nem láttam képen soha. De ez sokat nem jelent... :) | |||||
liverpool | Adatlap | 464221 | 2007. szeptember 12. 21:01 | ||
liverpool | Adatlap | 464220 | 2007. szeptember 12. 20:54 | ||
Üdv, Volt rendszeresítve a Schwimmwageneken szélvédő-védő (ezt jol kifejeztem :)) ponyva? MErt kübeleken láttam ilyet, de schwimmen még nem? Van esetleg vkinek ilyen fotója? Köszi liverpool | |||||
Emerick | Adatlap | 464219 | 2007. szeptember 12. 20:40 | ||
Szia! A WL rendszámok sztem a WH-s listában, azok közt szerepelnek, de egyenlőre nem vagyok biztos ebben az állításomban. :) Az általad feltett képen szereplő rendszám új volt nekem, és a környező néhányszáz szintén hiányzik, úgyhogy per pill nem tok többet nyilatkozni. Az biztos sztem, hogy az első, ilyen járművekkel nagyobb mennyiségben felszerelt egységek egyikéről van szó, 1940 tájáról (az év elejéről). Üdv: E. | |||||
romsitsa | Adatlap | 464218 | 2007. szeptember 12. 18:14 | ||
Az egyik korai a másik közép verzió, korai: kipufogódob a farlemezen, kétkaros lövegrögzítő közép: más farlemez, kipufogó a test két oldalán, más lövegrögzítő Üdv ad | |||||
Amon | Adatlap | 464217 | 2007. szeptember 12. 16:59 | ||
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne, hogy a Dragon által kiadott Hummelek között mi a külömbség? Magára a páncélosra gondolok. Kellene hozá kiegészítő csak nem tudom, hogy part vagy eduard vagy lion-roar. Üdv: Amon | |||||
Panther | Adatlap | 464216 | 2007. szeptember 12. 10:20 | ||
WL = Luft Waffe | |||||
Balu | Adatlap | 464215 | 2007. szeptember 11. 22:02 | ||
Ja és ezt a Luftwaffe-s dolgot nem értem. Hiszen vannak WL-... rendszámok is, most akkor ezek benne vannak a WH- listában is? Balu | |||||
Balu | Adatlap | 464214 | 2007. szeptember 11. 22:00 | ||
Szia Emerick! Azt hiszem kezdem kapisgálni a dolgot, de valóban elég bonyolult... :) Értesíts ha jutsz valamire a rendszámommal kapcsolatban... Köszi! | |||||
liverpool | Adatlap | 464213 | 2007. szeptember 11. 14:57 | ||
Csodabogár! Az emlitett hadosztályok toronyszámaival kapcsolatban megfelelő kiindulási alap lehet mondjuk egy korábbi, a keleti front más szektorában készült fotó? Tehát mennyire változott a hónapok során a toronyszámok felfestésére vonatkozó utasítás(ha volt ilyen és nem a technikai személyzetre volt bízva..)? Azaz változhattak a stencilek (a méretük, az alkalmazott szinek)? Mert ha nem, akkor ki lehetne indulni egy korábban készült fotóból. liverpool | |||||
Emerick | Adatlap | 464212 | 2007. szeptember 11. 14:05 | ||
Szia Balu! Oké. A háború elején bizton állíthatom, hogy a rendszámokat szakaszosan osztották, ahogyan egy-egy pl. századot alárendeltek egy eggyel felette álló pl zászlóaljnak. Erre volt egy meghatározott állománytábla, ahol a kézifegyverektől a motorokon és gépkocsikon át a szekerekig minden fel volt tűntetve. Ezeket ugyan mindig formálgatták, válzotatták, de az 5-számjegyűeknél (6-nál is) még bőven működött ez az elmélet, ez a rendszer. A rendszámok úgy következtek tehát egymás után, hogy a pl századtörzs (bármi lehet, itt most legyen felderítő század, sima motorizált) motorjai és gépjárművei után a szakaszok motorjai, a gépköcsik, majd végül az ellátó- és műhelykocsik egymás utánban következtek. Korai 251-es (A és B) esetében ez úgy volt, hogy általában egymás után 6 volt, (a képen ugye ez nem megállaptható, hogy melyik 6-ból és melyik a 6-ból), előtte mögötte más, könnyebb járművekkel, majd vhol ez ismétlődött, épp ahány 6-járműves szakasz volt beosztva a századba. (pardon, itt lejjebb mentünk a felépítésben, de sztem érthető :))A rendszámmal így hirtelen, fejből nem tok semmit mondani. Ahhoz át kell előbb böngésznem a listámat, ahol próbálom a szállításokat összeszedni, és alakulatonként beazonosítani. :) Kissé macerás dolog, de asszem lassan, de haladok... A háború második felében azonban, nem tudni, épp mikor és miért a rendszámok vezetése megváltozott, és a gyárakba helyezték át a rendszámkiosztást. Azaz egy teljes szállítmány, akár századnyi mennyiségnél is több kész jármű (akkor legyen 251 Ausf D) kapta az egymást követő számokat, majd ezeket igényelt darabszám szerint szanaszét szállították vonattal a lehető legkülönfélébb helyekre. Amúgy a háború végére már 7-jegyűek lettek a számok, a majdnem eljutottak a 2000000-hoz is, de az vmiért elmaradt. A fura az az, hogy ennél sokalta több jármű készült önmagban Németországban is, márpedig a zsákmányjárműveket is bevonták a számrendszerbe! Úgy gondolom jelenleg, hogy a Luftwaffe járművei a WH-listávban benne vannak, illetve az SS és a rendőrség (Pol-os számokkal) külön lettek vezetve. De ebben nem vagyok teljesen biztos, a WL-ekkel kapcsolatban! Ha pedig vki rendszám nélküli járművet lát egy fényképen, ott általában az egységhez jutás után festették át, mert a gyári fotókon láthatóan -de olvashatatlanul- látszanak, még 1945-ben is! Maketteseknek: az Italeri és több esetben más gyártóknál is fals számok szerepelnek!!! Pl.: Italeri Panzerwerfer auf Opel Maultier. ezer százalék, hogy nem a hatjegyű számot katák, hanem már 7-jegyűt viseltek! Egy szám hiányzik a számsorozat közepéből! És ez nem egyedüli eset! Remélem most tisztább lesz. Ha nem, szólj tényleg, és akkor apróbb részekre szétbonthatom a dolgot. :) Örömmel beszélek erről, csak nem biztos, hogy könnyen átlátható, amit épp mondok/írok. :) Üdv: Emerick. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464211 | 2007. szeptember 11. 10:29 | ||
Liverpool! Az alakulatok, amelyeket felsoroltam, mind 1944 decemberében érkeztek Magyarországra. Jelzés-ügyben merő egy homály az egész... sajna alig van olyan kép, ami nálunk készült olyan német páncélosról, amin van hadosztály-jelzés... :-( Viszont bátran álcázhatod őket fehérrel! :-) Cs | |||||
Wakama | Adatlap | 464210 | 2007. szeptember 11. 07:54 | ||
Szia Balu! A "German Armored Trains In World War 2" nekem is megvan a Schiffertől. Szeretnék egy biztosan létező járművet csinálni. Ha nem találok konkrétan erről olyan képet, akkor inkább megcsinálom egyszínűre. De nagyon köszönöm a fáradozásodat. Üdv Wakama | |||||
Balu | Adatlap | 464209 | 2007. szeptember 10. 22:19 | ||
Ja és a háború vége felé hány jegyűek szerepeltek?? | |||||
Balu | Adatlap | 464208 | 2007. szeptember 10. 22:18 | ||
Szia Emerick! Akkor szólok hogy nem világos... :D Főleg a vége nem, hogy: rendeltetés szerinti század-zászlóalj rendben lettek kiosztva, ahogy elmélet szerint kiszabták az állományokat... ?? Ennek a rendszáma ha jól olvasom WH-19675, akkor ebből kihúzhatunk vmi infót? Balu | |||||
Emerick | Adatlap | 464207 | 2007. szeptember 10. 21:04 | ||
A háború elején zömmel 5 meg 6jegyű számok szerepeltek -értelem szerűen, a 6jegyűből is az első számok...- és az Ausf A ésB-k zömmel korábbi rendszámokat kaptak... Vhogy így... :D (a 4jegyűek általában puhatestűek, meg a kiszolgált 6radok, a többi meg már kb 43-ig rendeltetés szerinti század-zászlóalj rendben lettek kiosztva, ahogy elmélet szerint kiszabták az állományokat... Ha nem volt világos, szólj nyugodtan, majd átfogalmazom. :) E. | |||||
Balu | Adatlap | 464206 | 2007. szeptember 10. 20:33 | ||
Szia Emerick! Köszi a gyors választ! Ezt a rendszámdolgot hogy érted? Balu | |||||
Balu | Adatlap | 464205 | 2007. szeptember 10. 20:18 | ||
Szia Wakama! Megnéztem a Schiffer kiadványát. Mondjuk erről a tipusról speciel nincs terepmintás kép, de egyéb típusokról elég sok van. Szóval valószínű ebből is volt terepmintás. Ha gondolod el tudom küldeni scannelve... kb 20 Mb. ha kell akkor olyan címet mondj ahol tudsz ennyit fogadni! Üdv! | |||||
Emerick | Adatlap | 464204 | 2007. szeptember 10. 20:14 | ||
Szia Balu! SdKfz 251/valahány (sztem sima /1), valószínűleg -a rendszám kapcsán- Ausführung A, de lehet B is. (vegyesen kapták a rendszámokat, elég hosszú időintervallumban.) E. | |||||
Balu | Adatlap | 464203 | 2007. szeptember 10. 20:10 | ||
liverpool | Adatlap | 464202 | 2007. szeptember 10. 18:35 | ||
Köszönet Csodabogár! Most már csak az alakulat jellemző jelzéseit kell megnéznem (toronyszám, esetleg egyedi dolgok, etc.) Kaptak/kaphattak ezek fehér meszelést? Nem fotóról dolgozom ugyan, de amennyire lehet szeretném kiiktatni a bizonytalansági tényezőket. Mert feltételezhető hogy mondjuk egy nem éleskontúros festésűről van fotó hogy téli meszelés van rajta, akkor valszeg az alakulat többi, le nem fotózott Panthere (köztük az éleskontúros festésűek is) lemeszelődtek. :) liverpool | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464201 | 2007. szeptember 10. 16:44 | ||
izé...I/26 | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464200 | 2007. szeptember 10. 16:44 | ||
Hirtelenjében: 3.páncéloshadosztály, 6. páncéloshadosztály, I/24 páncélososztály, I626 páncélososztály | |||||
liverpool | Adatlap | 464199 | 2007. szeptember 10. 16:33 | ||
Üdv, Egy 1944 nov/dec fordulóján gyártott Panthert építek (már lassan egy éve..), annak minden sajátosságával (legalábbis remélem semmi sem kerülte el a figyelmem). A festése a szokásos háromszínű, zöld alapon. A gond ott kezdődik, hogy arról fogalmam sincs mely alakulatok kaphattak ekkori gyártású, éleskontúros festésű Panther G-t. Van vkinek ötlete, vagy forrása a dologgal kapcsolatban? Ha igen azért nagyon hálás lennék. :) Ugyanis nem akarok addig semmiféle jelzést ráfesteni. liverpool | |||||
Balu | Adatlap | 464198 | 2007. szeptember 9. 19:25 | ||
Szia Wakama! Van egy Shiffer könyvem ami a témával foglalkozik. Holnapra megpróbálom előkeresni neked... :) Balu | |||||
Balu | Adatlap | 464197 | 2007. szeptember 9. 17:02 | ||
Szia Muzzy! Új képek az Orosz rovatban! ;) | |||||
Wakama | Adatlap | 464196 | 2007. szeptember 8. 19:04 | ||
Balu | Adatlap | 464195 | 2007. szeptember 7. 14:50 | ||
Szia Muzzy! Nézz át kicsit légyszi a Szovjet/Orosz harcijárművek topicba... :) Balu | |||||
Emerick | Adatlap | 464194 | 2007. szeptember 6. 21:34 | ||
Inkább Kfz 11. 251-eseket nemigen használtak lövegek vontatására, mert ahhoz kevés volt belőlük. A lövegek évjáratát sajna nem tom, de az 1. páncélosok jelentősebb feltöltést még 43 végén kaptak utoljára. 44 őszén asszem egy zászlóaljat kaptak a páncélgránátosok, de semmire sem merek megesküdni... | |||||
sarkanyhuzo | Adatlap | 464193 | 2007. szeptember 6. 21:27 | ||
hali! meg tudja vki mondani, hogy az 1.pzdiv. 1944 szept. végén-okt elején milyen (korai, vagy késői) 10,5-sel rendelkezett? és a vontatáshez mit használtak? sdkfz11 vagy 251? és abból a C vagy a D változatuk volt? köszi: Joe | |||||
heart68 | Adatlap | 464192 | 2007. szeptember 6. 16:30 | ||
halaci | Adatlap | 464191 | 2007. szeptember 5. 21:04 | ||
Köszi, ezt nem tudtam, nagyon furán nézett ki a képen. | |||||
Emerick | Adatlap | 464190 | 2007. szeptember 5. 20:51 | ||
Sziasztok! Minap hibáztam, hát itt az összehasonlítás egy most felbukkant képen: cgi.ebay.de/Foto-SdKfz-Panzer-L-61b-EMIL-K18-Sfl-IVa-MAX-SELTEN_W0QQitemZ170146228487QQihZ007QQcategoryZ15504QQcmdZViewItem Remélem működik. :O (Az egyik Dicker Max a kettőből és a két Sturer Emil.) Üdv: E. | |||||
gábor76 | Adatlap | 464189 | 2007. szeptember 5. 11:04 | ||
Csak azért vetődött fel a kérdés mert a szinte minden harckocsi amit eddig láttam,akár elhagyott akár kilött úgy állt ghogy ajtó ablak nyitva.Mintha direkt a nézelődöknek lenne... | |||||
Stefan | Adatlap | 464188 | 2007. szeptember 5. 10:27 | ||
Meg, hát egy belső robbanástól, ami azért egy telitalálatnál nagy eséllyel előfordult a légnyomás biztos kifele nyomott mindent (még a darálthúst is, ha a brutális részét is bele akarom venni)... | |||||
Balu | Adatlap | 464186 | 2007. szeptember 5. 09:49 | ||
Szia gábor76! Az egyik ok valóban az amit mondasz, hogy a kiváncsi bámészkodók bele nézegettek főleg ha ellenséges járműről volt szó és még nem láttak előtte olyat, aztán meg nem csukták vissza. További ok lehet még hogy a kilövés során olyan deformációk jöttek létre a jármű testén amitől eleve nem lehetett visszacsukni. És talán az egyik leglényegesebb, hogy a kifelé menekülő esetleges túlélöknek nem az ajtók visszacsukása volt a legfőbb gondja. :) Balu | |||||
gábor76 | Adatlap | 464185 | 2007. szeptember 5. 09:32 | ||
Lenne egy kérédésem ami talán másoknak etalon.Miért van a kilött harcjármüveken mindig minden nyitva.Kifosztják öket fotozás elött vagy csak hagyomány? Bocs ha furcsát kérdeztem. | |||||
IRon | Adatlap | 464184 | 2007. szeptember 5. 09:16 | ||
Az E-10 különleges lengőkarokat kapott volna és a hasa a földig ültethatő lett volna ezáltal. Igy egy nagyon alacsony védelmi pozíciot vehetett volna fel. Ebben a pozicioban nem tudott volna mozdulni, csak mintegy beásott löveg tevékenykedett volna. | |||||
halaci | Adatlap | 464183 | 2007. szeptember 5. 08:44 | ||
A PMMS-re felkerült egy pár kép a Trumpeter októberben megjelenő E-10-eséről. Nem ismerem a jószágot, csak annyit tudok, hogy a Hetzer utódváltozata lett volna, de a képeken a futómű fura. Az egyik változaté olyan, mint ha fejjel lefelé szerelték volna be, nehezen tudom így elképzelni a lépcsőmászást. Csak a Trumpi a hülye, vagy valóban volt ennek két, eltérő konfigurációjú futóműve? Ja, a link (a dobozgrafikára kattintva nyílik a galéria, eléggé alul van): www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/trumpeter.htm | |||||
Emerick | Adatlap | 464182 | 2007. szeptember 4. 21:51 | ||
Amúgy sztem az első Lengyelország elfoglalása után készült -viharvert járművek, szimpla fehér keresztekkel-, a második talán franciaországi, a harmadik meg ugye már oroszországi. :) | |||||
Emerick | Adatlap | 464181 | 2007. szeptember 4. 21:47 | ||
Szia Balu! A K betű az a Kleist hadcsoport jelvénye (Ewald von Kleist neve nyomán, mint a kisebb harccsoportoknál is), mely több gépesített, páncélos és gyaloghadosztályból állt. Franciaországban ez még "csak" a XXII. hadtestet jelentette (két alárendelt páncélos hadtesttel), állandóan váltakozó alárendelt kisebb egységekkel, majd 1940 novemberétől kibővítve és átnevezve 1. páncélos csoporttá. Ekként harcolt a keleti fronton, ahol is 41 októberében megkapta az 1. páncélos hadsereg nevet. Ezen belül belőni, milyen egységhez is tartoznak a képeken látható szépséges járművek, szinte lehetetlen. Általában rendesen -ha van- csak a felfestett G és K betűk látszanak. (a két nagy páncélos csoport: Guderian és Kleist) Üdv: Emerick. | |||||
Balu | Adatlap | 464180 | 2007. szeptember 4. 21:30 | ||
Sziasztok! Itt van újabb 2db kép Sd.Kfz. 222 és 232-kről (esetleg 231) kinek mi a véleménye? A képek szerintem a háború korai szakaszában készülhettek 40 talán 41-ben. A járművek elején felfestett "K" betűk találhatók. Van valakinek ötlet, hogy ez mit jelenthet? Valamint van egy képem Franciaországban zsákmányolt Citroen kisteherautókról amiken szintén látható a "K" betű. A kép 1940-ben készült Franciaországban. Érdekes... Üdv: Balu | |||||
Balu | Adatlap | 464179 | 2007. szeptember 4. 14:45 | ||
Azaz későbbit akartam irni! :) | |||||
Balu | Adatlap | 464178 | 2007. szeptember 3. 22:16 | ||
A 24. páncélos ho. 1943-09-10-ig szolgált Olaszországban, elvileg először az ausf. H -kat látták el zimmerittel. 1943-09 hó után. Egyböl ilyen "szép" munkát végeztek volna? :) Szóval lehet hogy 24. pánzélos ho.ban szolgált a jármű de kép szerintem régebbi.. Balu |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mivel látom a Google kezelése még mindig nem megy így egy kis segítség!
Üdv:Elektro
images.google.hu/images