/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Panther 464253 2007. szeptember 19. 19:38
Válasz erre
Jazzz!

Természetesen volt. Ha megveszed a Dragon kirlytigrisét, akár a Henschel, akár a Porsche változatot, akkor mindkettőt meg tudod csinálni fehérre, mert az összerakási rajzban is fogsz olyat találni!

Üdv: Panther
Panther 464252 2007. szeptember 19. 19:35
Válasz erre
Romsitsa!

Szia Ádám! Ne utálj annyira mert sajnos nem jutunk ki. De jövőre én szervezem és igérem senkit nem rakok ki az autóból, vagy akármi másból két nappal az indulás előtt. Ádám bennem a jószándék megvolt meg a gépemben a memória kártya. Majd legközelebb!

Üdv: Gergő
JazzZ 464251 2007. szeptember 19. 18:47
Válasz erre
Sziasztok!

Láttatok már olyan Királytigrist, ami télire volt meszelve?? Téli diót akarok, de ha ilyen nem létezett, akkor inkább nem:))
Előre is köszönöm a segítséget!
J.Z.
romsitsa 464250 2007. szeptember 19. 15:30
Válasz erre
Panther

Most egy kicsit utállak benneteket, de majd elmúlik:)

Rohadt mázlisták.

Üdv

ad
Panther 464249 2007. szeptember 19. 11:07
Válasz erre
Romsitsa!

Ádám kérlek csörgess meg a 20/5747-800 as számon!

SÜRGŐS!

Üdv: Panther
Balu 464248 2007. szeptember 18. 23:04
Válasz erre
Szia Emerick!

Hmm... Hát én nem látom azt az 1 est... :)

A Horch-al kapcsolatos dolgot én erre a képre alapozom:

http://www.achtungpanzer.com/votw/horch830b.htm

ennél jobbat nem nagyon találtam. Az ajtók kialakítása és a sárvédő is eléggé hasonlít. Véleményed?

Üdv: Balu
liverpool 464247 2007. szeptember 18. 20:03
Válasz erre
Köszi Csodabogár! Most már sikerült teljesen összezavarodnom, de majd kisül belőle valami. A lényeg hogy makettezzek egy jót. :)
Emerick 464246 2007. szeptember 18. 19:32
Válasz erre
Szia Balu!

Nos: én inkább WL-207176-ra szavaznék. ;) A kölni-t úgy értem, hogy volt Ford gyár Kölnben is. A háború alatt nem volt kapcsolatuk az anyavállalattal, hanem a német hadiipart szolgálta. Éptettek BB, G917T, G997T (e két utóbbi volt a magyar királyi hadserek egyik igáslova), még egy 3 tonnás típusú tehert, melynek nem ugrik be a neve, ugyanennek a Maultier vontató verzióját, néhány SdKfz 7-es (8 tonna hasznosterhet bíró) vontatót, személyautókat és hasonló szösszeneteket. :) Hogy Ford, az meg onnan van, hogy a motorház burkolata arra hasonlít. :)

A Horchnál igazad lehet, mert SdKfz 12 néven ilyen nyitott verziója is volt a 380R-es Kübelwagennek. Bár a sárvédők sztem elég hasonlók pl egy Wandererrel összehasonlítva.

Üdv:
E.
Csodabogár 464245 2007. szeptember 18. 15:37
Válasz erre
Liverpool!

Hááát... szóval, az úgy van, hogy is-is. Találtam egy képet, amin a toronyra van felfestve a szám, de ez csak azért látszik, mert hiányos a pótlánctalp a torony oldalán. Konkrétan egyetlen szem lóg a kampóról a torony oldalfalán. Viszont a ferde hátsó falon végig megvan. Én aszondanám, hogy fel volt festve a toronyra is, meg utána a lánctagokra is. Persze, ennyit az egységes dolgokról: amit eddig találtam magyarországi képet I/24-es Pantherről, azon érdekes módon fordítva volt fent a lánctalp a tornyon. Mármint, vezetőkörmökkel befelé(!!!) Ezen a legutóbbin meg hagyományos módon... CSináltak ezek össze-vissza mindenfélét!
:-)

A hadosztályjelzésben pedig szintén nem vagyok biztos. Egy képen tökéletesen látszik a homlokpáncélon, a többi, Magyarországon készült képen nem. Az, hogy hátul volt-e??? Egy korábban, még a nyugati fronton készült fotón ott van a bal tárolódobozon. De amikor idejöttek, akkor ugye új páncélosokat kaptak. Azokra vagy felkerült, vagy nem. Biztoss válasz erre sincs - de TERMÉSZETESEN Panther-kollégáé NEMJÓÓÓ, mert nem jó... :-)

Cs
Balu 464244 2007. szeptember 17. 22:28
Válasz erre
Ja megtaláltam az előző képen lévő terpjárót, az első sárvédő elég jellegzetes, így szerintem ez egy Horch 830 B
Balu 464243 2007. szeptember 17. 22:00
Válasz erre
Ja azt honnét tudod vagy hogy érted hogy kölni?
Balu 464242 2007. szeptember 17. 21:59
Válasz erre
1
1

Itt egy kép amin kicsit jobban látszik...
Szerintem: WL-20776

Balu
Emerick 464241 2007. szeptember 17. 21:15
Válasz erre
Hali!

(Épp chaten voltam...) Ez egy kölni Ford BB. 3 tonnás. Kitűnő teher, de a Blitznél gyengébb. Sztem eleinte civilként indult a pályafutása, de 39-40 táján besorozhatták (a fényképen lévőt persze). A rendszámot meg nézem, de a kezdő 20-án túl semmit nem tok sajna kiolvasni. Gyűlölöm, amikor ilyen félig éles-félig homályos vmi látszik, mert a teherautón kívül a hovatartozást szinte soha sem tudhatja meg az ember.
Na, mindegy.
De egyértelműen WL-s, tehát Luftwaffe.
Ha érdekelnek a könnyűvasak, itt ehy oldal:www.autogallery.org.ru
Itt jó képek vannak, típusonként lebontva. ;)

Amúgy köszönöm a képet. Tényleg nem rossz kép!
Üdv:
Emerick.
Balu 464240 2007. szeptember 17. 21:07
Válasz erre
Teher_pub
Teher_pub

Ja a kép:
Balu 464239 2007. szeptember 17. 21:06
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszi az infót! Itt egy újabb rendszám, ha érdekel? :)
Ez Luftwaffe egy Opel Blitz 3,6-36S - en azthiszem??

Üdv: Balu
liverpool 464238 2007. szeptember 17. 16:37
Válasz erre
Hmm.. Felmerült egy kérdés bennem a Panther-féle Panther kapcsán. Feltételezhető hogy mindegyik I/24-es járműnek volt az oldalán pótlánctag, és azon a toronyszám? Ugye neeem? :(
liverpool 464237 2007. szeptember 17. 11:52
Válasz erre
Köszönet az infókért Csodabogár! Akkor I/24-ből lesz a járgány.. Hadosztály-jelzést el ne felejtsem mint Panther kolléga! :D
Krisztián 464236 2007. szeptember 17. 11:47
Válasz erre
Hello!

Segítséget kérnék minedkitől aki tudt segíteni!
Mégpedig az lenne, hogy amit elterveztem dioráámát
azon a Wehrmacht katonái fényképezkednek egy King Tiger
Porsche álltal tervezet tankkal. Közben a személyzet a
tankon lévő kisebb karban tartásokat végzik el. Ja a Tiger
az 505. Nehéz-Páncélos Hadosztály egyik tankja és itt jön a segítség
ezzek a tankoknak milyen volt a festése, ha lehet küldjetek hozzá képet

Előre is köszönöm minden kedves makettezőnek.
Üdv Krisztián
Csodabogár 464235 2007. szeptember 17. 10:59
Válasz erre
Liverpool!

Ebbe belenyúltál... :-(
Egyelőre tök homály mindkét alakulat számozása... Sajna sokszor ezreden belül is eltért a számozás megjelenése a két páncélososztály közt. (pl. Wiking)
Egy képet ismerek, ami majdnem biztos, hogy a 6. páncéloshadosztály Panthereiről készült, de persze hátulról, meszeléssel, és katonákkal, akik gyakorlatilag mindent eltakarnak.
:-(

Cs

Ui.: Tudom ajánlani esetleg az I/24 páncélososztályt, nekik egyszerű fehér toronyszámaik voltak. Lásd Panther-kolléga -elég gyatra- Párduc makettjét... :-)
Emerick 464234 2007. szeptember 16. 21:06
Válasz erre
Szia!

Erről nem nagyon tok nyiltakozni, bár sztem századon belül ritkán módosítottak az adott és használt sémán. Bár a feltöltések, átcsoportosításos összevonások révén akár keveredhetett is. Az említett két eygség sztem egységeset használt, mert találomra nem olvasztottak be hozzájuk idegen egységeket. (legalábbis ha jól tom...)

E.
Emerick 464233 2007. szeptember 16. 21:03
Válasz erre
Szia Balu!

Ez egy leichte Einheits PKW-nak nevezett összkerékkormányzásos terepjáró (42 táján eltűntek, mert túl bonyolult volt a karbantartásuk és rövid az élettartamuk), még 30-as évek beli tervekből. Ez többféle típus is lehet, mert nem látni a hűtőmaszkot. Lehet Wanderer W11, BMW 325-ös, Horch vagy Stöwer is. De nagyon pöpec kép! Nekem tetszik minden ilyen! :)

Üdv:
E.
liverpool 464232 2007. szeptember 16. 17:24
Válasz erre
Üdv,

Még mindig a Pantherhez gyűjtenék infót. Van vkinek fotója a 3. illetve 6. PD Pantherjeiről amin látszik a toronyszám is? Csupán a 3 PD PzIVeseikről találtam korábbi fotókat, még Oroszországból. Az a bizonyos medvés jelzés. Ezeken ugye a századot a toronyszám színe is jelölte. Vajon a Panthereken is eltérő szinű toronyszámokat használtak századonként? Volt fehér szegélyük vajon? Vagy ezekről a dolgokról annyira nincs infó hogy teljesen szabad kezet kap a makettező? :)

liverpool
jaffa 464231 2007. szeptember 16. 14:08
Válasz erre
a www.ok.hu ra menj fel jelöld be a teljes web ,képek ,utána pipáld ki a felnöt tartalom kiad annyi képet belefuladsz
a többieknek a pornora is komoly :::)))PL ( silvia saint )
Elektrolakatos 464228 2007. szeptember 16. 10:21
Válasz erre
Attila!

Mivel látom a Google kezelése még mindig nem megy így egy kis segítség!

Üdv:Elektro

images.google.hu/images
Atlasz 464227 2007. szeptember 16. 10:14
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mutatni képet vagy linket Sd.Kfz.9 FAMO-ról?
Üdv:
Atlasz
Balu 464226 2007. szeptember 15. 23:07
Válasz erre
kocsi_sor_pub
kocsi_sor_pub

Sziasztok!

Újabb kép egy valószínűleg Luftwaffe konvojról. Ismeri valaki a sor elején álló terepjáró típusát??

Előre is köszi:
Balu
tass-lee 464225 2007. szeptember 14. 11:49
Válasz erre
panthertv-01
panthertv-01
panthertv-02
panthertv-02

Hi midenki,

Valaki tudna nekem segíteni eredeti fötót találni kései g párdducokról a 116. páncélos hadosztály kötelékéből?

Köszi

makettinfo.hu/upload/200709/37839_62768_panthertv01.jpg makettinfo.hu/upload/200709/37839_62787_panthertv02.jpg
romsitsa 464224 2007. szeptember 13. 10:39
Válasz erre
Balu 464223 2007. szeptember 12. 21:37
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszi az infót!
Emerick 464222 2007. szeptember 12. 21:26
Válasz erre
Az Italeri is a két verzióban ad ablakot: natúrban a szélvédő és a leponyvázott. A képen tényleg úgy néz ki, mintha lenne rajta, de egyébként én még nem láttam képen soha. De ez sokat nem jelent... :)
liverpool 464221 2007. szeptember 12. 21:01
Válasz erre
SchwimmwgnFrundsberg
SchwimmwgnFrundsberg

Bár most hogy így elnézem, ezen mintha lenne ponyva.. Szerintetek?
liverpool 464220 2007. szeptember 12. 20:54
Válasz erre
Üdv,

Volt rendszeresítve a Schwimmwageneken szélvédő-védő (ezt jol kifejeztem :)) ponyva? MErt kübeleken láttam ilyet, de schwimmen még nem? Van esetleg vkinek ilyen fotója?

Köszi

liverpool
Emerick 464219 2007. szeptember 12. 20:40
Válasz erre
Szia!

A WL rendszámok sztem a WH-s listában, azok közt szerepelnek, de egyenlőre nem vagyok biztos ebben az állításomban. :)
Az általad feltett képen szereplő rendszám új volt nekem, és a környező néhányszáz szintén hiányzik, úgyhogy per pill nem tok többet nyilatkozni. Az biztos sztem, hogy az első, ilyen járművekkel nagyobb mennyiségben felszerelt egységek egyikéről van szó, 1940 tájáról (az év elejéről).

Üdv:
E.
romsitsa 464218 2007. szeptember 12. 18:14
Válasz erre
Az egyik korai a másik közép verzió,

korai: kipufogódob a farlemezen, kétkaros lövegrögzítő

közép: más farlemez, kipufogó a test két oldalán, más lövegrögzítő

Üdv

ad
Amon 464217 2007. szeptember 12. 16:59
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne, hogy a Dragon által kiadott Hummelek között mi a külömbség? Magára a páncélosra gondolok. Kellene hozá kiegészítő csak nem tudom, hogy part vagy eduard vagy lion-roar.

Üdv: Amon
Panther 464216 2007. szeptember 12. 10:20
Válasz erre
Balu 464215 2007. szeptember 11. 22:02
Válasz erre
Ja és ezt a Luftwaffe-s dolgot nem értem.
Hiszen vannak WL-... rendszámok is, most akkor ezek benne vannak a WH- listában is?

Balu
Balu 464214 2007. szeptember 11. 22:00
Válasz erre
Szia Emerick!

Azt hiszem kezdem kapisgálni a dolgot, de valóban elég bonyolult... :)
Értesíts ha jutsz valamire a rendszámommal kapcsolatban...

Köszi!
liverpool 464213 2007. szeptember 11. 14:57
Válasz erre
Csodabogár!

Az emlitett hadosztályok toronyszámaival kapcsolatban megfelelő kiindulási alap lehet mondjuk egy korábbi, a keleti front más szektorában készült fotó? Tehát mennyire változott a hónapok során a toronyszámok felfestésére vonatkozó utasítás(ha volt ilyen és nem a technikai személyzetre volt bízva..)? Azaz változhattak a stencilek (a méretük, az alkalmazott szinek)? Mert ha nem, akkor ki lehetne indulni egy korábban készült fotóból.

liverpool
Emerick 464212 2007. szeptember 11. 14:05
Válasz erre
Szia Balu!

Oké. A háború elején bizton állíthatom, hogy a rendszámokat szakaszosan osztották, ahogyan egy-egy pl. századot alárendeltek egy eggyel felette álló pl zászlóaljnak. Erre volt egy meghatározott állománytábla, ahol a kézifegyverektől a motorokon és gépkocsikon át a szekerekig minden fel volt tűntetve. Ezeket ugyan mindig formálgatták, válzotatták, de az 5-számjegyűeknél (6-nál is) még bőven működött ez az elmélet, ez a rendszer. A rendszámok úgy következtek tehát egymás után, hogy a pl századtörzs (bármi lehet, itt most legyen felderítő század, sima motorizált) motorjai és gépjárművei után a szakaszok motorjai, a gépköcsik, majd végül az ellátó- és műhelykocsik egymás utánban következtek.
Korai 251-es (A és B) esetében ez úgy volt, hogy általában egymás után 6 volt, (a képen ugye ez nem megállaptható, hogy melyik 6-ból és melyik a 6-ból), előtte mögötte más, könnyebb járművekkel, majd vhol ez ismétlődött, épp ahány 6-járműves szakasz volt beosztva a századba. (pardon, itt lejjebb mentünk a felépítésben, de sztem érthető :))A rendszámmal így hirtelen, fejből nem tok semmit mondani. Ahhoz át kell előbb böngésznem a listámat, ahol próbálom a szállításokat összeszedni, és alakulatonként beazonosítani. :) Kissé macerás dolog, de asszem lassan, de haladok...
A háború második felében azonban, nem tudni, épp mikor és miért a rendszámok vezetése megváltozott, és a gyárakba helyezték át a rendszámkiosztást. Azaz egy teljes szállítmány, akár századnyi mennyiségnél is több kész jármű (akkor legyen 251 Ausf D) kapta az egymást követő számokat, majd ezeket igényelt darabszám szerint szanaszét szállították vonattal a lehető legkülönfélébb helyekre.
Amúgy a háború végére már 7-jegyűek lettek a számok, a majdnem eljutottak a 2000000-hoz is, de az vmiért elmaradt. A fura az az, hogy ennél sokalta több jármű készült önmagban Németországban is, márpedig a zsákmányjárműveket is bevonták a számrendszerbe! Úgy gondolom jelenleg, hogy a Luftwaffe járművei a WH-listávban benne vannak, illetve az SS és a rendőrség (Pol-os számokkal) külön lettek vezetve. De ebben nem vagyok teljesen biztos, a WL-ekkel kapcsolatban!
Ha pedig vki rendszám nélküli járművet lát egy fényképen, ott általában az egységhez jutás után festették át, mert a gyári fotókon láthatóan -de olvashatatlanul- látszanak, még 1945-ben is!
Maketteseknek: az Italeri és több esetben más gyártóknál is fals számok szerepelnek!!! Pl.: Italeri Panzerwerfer auf Opel Maultier. ezer százalék, hogy nem a hatjegyű számot katák, hanem már 7-jegyűt viseltek! Egy szám hiányzik a számsorozat közepéből! És ez nem egyedüli eset!

Remélem most tisztább lesz. Ha nem, szólj tényleg, és akkor apróbb részekre szétbonthatom a dolgot. :) Örömmel beszélek erről, csak nem biztos, hogy könnyen átlátható, amit épp mondok/írok. :)

Üdv:
Emerick.
Csodabogár 464211 2007. szeptember 11. 10:29
Válasz erre
Liverpool!

Az alakulatok, amelyeket felsoroltam, mind 1944 decemberében érkeztek Magyarországra. Jelzés-ügyben merő egy homály az egész... sajna alig van olyan kép, ami nálunk készült olyan német páncélosról, amin van hadosztály-jelzés... :-(
Viszont bátran álcázhatod őket fehérrel! :-)

Cs
Wakama 464210 2007. szeptember 11. 07:54
Válasz erre
Szia Balu!
A "German Armored Trains In World War 2" nekem is megvan a Schiffertől. Szeretnék egy biztosan létező járművet csinálni. Ha nem találok konkrétan erről olyan képet, akkor inkább megcsinálom egyszínűre.
De nagyon köszönöm a fáradozásodat.
Üdv
Wakama
Balu 464209 2007. szeptember 10. 22:19
Válasz erre
Ja és a háború vége felé hány jegyűek szerepeltek??
Balu 464208 2007. szeptember 10. 22:18
Válasz erre
Szia Emerick!

Akkor szólok hogy nem világos... :D
Főleg a vége nem, hogy: rendeltetés szerinti század-zászlóalj rendben lettek kiosztva, ahogy elmélet szerint kiszabták az állományokat... ??

Ennek a rendszáma ha jól olvasom WH-19675, akkor ebből kihúzhatunk vmi infót?

Balu
Emerick 464207 2007. szeptember 10. 21:04
Válasz erre
A háború elején zömmel 5 meg 6jegyű számok szerepeltek -értelem szerűen, a 6jegyűből is az első számok...- és az Ausf A ésB-k zömmel korábbi rendszámokat kaptak... Vhogy így... :D (a 4jegyűek általában puhatestűek, meg a kiszolgált 6radok, a többi meg már kb 43-ig rendeltetés szerinti század-zászlóalj rendben lettek kiosztva, ahogy elmélet szerint kiszabták az állományokat... Ha nem volt világos, szólj nyugodtan, majd átfogalmazom. :)

E.
Balu 464206 2007. szeptember 10. 20:33
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszi a gyors választ! Ezt a rendszámdolgot hogy érted?

Balu
Balu 464205 2007. szeptember 10. 20:18
Válasz erre
Szia Wakama!

Megnéztem a Schiffer kiadványát. Mondjuk erről a tipusról speciel nincs terepmintás kép, de egyéb típusokról elég sok van. Szóval valószínű ebből is volt terepmintás. Ha gondolod el tudom küldeni scannelve... kb 20 Mb. ha kell akkor olyan címet mondj ahol tudsz ennyit fogadni!

Üdv!
Emerick 464204 2007. szeptember 10. 20:14
Válasz erre
Szia Balu!

SdKfz 251/valahány (sztem sima /1), valószínűleg -a rendszám kapcsán- Ausführung A, de lehet B is. (vegyesen kapták a rendszámokat, elég hosszú időintervallumban.)

E.
Balu 464203 2007. szeptember 10. 20:10
Válasz erre
fel_lanc_1_pub
fel_lanc_1_pub
fel_lanc_2_pub
fel_lanc_2_pub

Sziasztok!

Van valakinek ötlete, ilyen kevés részletből hogy melyik féllánctalpas látható a képeken?

Üdv: Balu
liverpool 464202 2007. szeptember 10. 18:35
Válasz erre
Köszönet Csodabogár!

Most már csak az alakulat jellemző jelzéseit kell megnéznem (toronyszám, esetleg egyedi dolgok, etc.) Kaptak/kaphattak ezek fehér meszelést? Nem fotóról dolgozom ugyan, de amennyire lehet szeretném kiiktatni a bizonytalansági tényezőket. Mert feltételezhető hogy mondjuk egy nem éleskontúros festésűről van fotó hogy téli meszelés van rajta, akkor valszeg az alakulat többi, le nem fotózott Panthere (köztük az éleskontúros festésűek is) lemeszelődtek. :)

liverpool
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.