/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
busi 464308 2007. október 7. 23:10
Válasz erre
Emerick
Köszi az infót!!!
busi
Emerick 464307 2007. október 7. 20:20
Válasz erre
Busi!

A motorterek kadmium-vörös színűek voltak, a motor natúr fém volt, bár a rengeteg olaj és egyéb kenőanyag miatt feketés árnyalata lett.

Sys!

A Stug 40 nagyából ugyanaz, mint a Stug IIIG. Az utóbbi volt tudomásom szerint a valós megnevezés.

Üdv:
E.
sys 464306 2007. október 7. 00:01
Válasz erre
Sziasztok!
Amatőr kérdés egy repülőstől: mi a különbség a StuG IIIG és a StuG 40 között külsőleg? A választ előre is köszönöm.
Üdv
busi 464305 2007. október 5. 23:14
Válasz erre
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem:Tiger 1 late: motor,motortér színei érdekelnének.
Kár hogy nem tudom feltenni,de van egy képem egy restaurált gépről amin a
motortér kékes,a motor pedig szürke.Mig arhív képeken a moci inkább fekete.
Mások makettjén a motortér alapozó vörös,a motor fekete.Melyik az igazi?
Aki tud valamit légyszi irjon.
Köszi. busi
Panther 464304 2007. október 2. 16:24
Válasz erre
Krisztián!

Az atak zimmeritet a legolcsóbban a jadar model oldaláról tudod beszerezni. 3000-3500 as áron mozognak.

www.jadar.com.pl

Üdv: Panther
Krisztián 464303 2007. október 2. 15:03
Válasz erre
Hello!

Azt szeretném tudni, hogy hol és milyen áron lehet Atak zimmeritet venni
egy Tigris 2-re?

Kösz Krisztián
Balu 464302 2007. október 1. 11:49
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a sok infót! Hát ismét sok ujdonságot tudtam meg tőletek! :)

Emerick!
Én leginkább a rádiós kocsiról találtam infót és szögletes sárhányóval ezért nem sejtettem, hogy ez is Einheits Diesel. A rádiós kocsinak még makett változata is van 1:72-ben. Így először arra gondoltam, hogy valami zsákmányolt cucc lehet..:)

Üdv: Balu
tray 464301 2007. október 1. 02:13
Válasz erre
Hmmm. Akkor az tényleg az. Talán ha 50 fotót láttam eddig a kérdéses járműről, de ilyen kerek sárhányójút még egyet sem. De ez most annak tűnik.

Ezek után már nem lep meg az sem, ha a jobb oldalra is felraktak egy pótkereket, vagyis Balu képén a jobb szélső teherautó is EinheitsDiesel.
romsitsa 464300 2007. október 1. 00:49
Válasz erre
tray 464299 2007. szeptember 30. 22:10
Válasz erre
(Na jó, kicsit jobban megnéztem, a bal oldalira a tippjeim valószínűleg rosszak, és valóban egy Einheits-hoz hasonlít a legjobban, de a hátsó kerekek körül a sárhányója "kerek", nem olyan szögletes, mint amilyen az Einheits-oknak volt.)
tray 464298 2007. szeptember 30. 21:50
Válasz erre
Szerintem a bal oldali egy Praga vagy egy Mercedes LG3000, a jobb oldali leginkább az EinheitsDiesel-hez hasonlít, de annak csak a jobb oldalán volt pótkerék, tudtommal bal oldalon egy benzineskanna volt rendszeresítve.
Emerick 464297 2007. szeptember 30. 20:49
Válasz erre
Szia Balu!

Einheitsdieselek, egyértelműen. Talán a Borgward vagy Magirus üzemáből. Sajna itt sem állapítható meg, csak ha az emblémát látná az ember a hűtőmaszk felett. A normál számát nem ismerem, de ezek egyszerű csapatszállítónak tűnnek.
Rengeteg féle verzióban készültek, és igenis sok 4x6-os hajtású teherautója volt a német hadseregnek! :) Eredetileg Reichswehr által rendszeresített, és a Wehrmacht számára tövábbra is gyártott típus ez. Gyakogság szállításán kívül használták tüzérségi vontatóként, rádióskocsiként, műhelykocsiként, tüz megfigyelőként, és -bemérőként, törzsbusznak, mentő-sebesültszállítónak és lőszerszállítónak. Az egyetlen típus ez, melyet egységesen gyártott, szinte ugyanolyan kinézettel és kivitellel (más és más motorokkal) több üzem. (Magirus, Henschel, Borgward, Mercedes-Benz, Krupp és fejből nem tom a többit...)
Volt még más 4X6-os tgk is: Krupp Protze (2L43, vagy vmi ilyen a gyári típusneve). Illetve relatíve nagy számú angolszász járművet (Dunkerque), olyanokat, mint Studebaker, Daimond T, GMC és Ford tgk-k, Morris parancsnoki 3-tengelyes törzskocsik és számos hasonló...

Üdv:
E.
romsitsa 464296 2007. szeptember 30. 17:58
Válasz erre
Balu 464295 2007. szeptember 30. 17:13
Válasz erre
teher_konv_pub
teher_konv_pub

Sziasztok!

Van valakinek ötlete, hogy milyen típusú teherautók láthatók a képen? Annyi biztos, hogy németek. De nekik tudtommal nem nagyon voltak 6x6 teher gépjárműveik...

ÜDv: Balu
Balu 464294 2007. szeptember 29. 17:45
Válasz erre
Köszi az infót Emerick!
Amon 464293 2007. szeptember 29. 15:52
Válasz erre
Atlasz 464292 2007. szeptember 29. 15:44
Válasz erre
Szia !
Én H 47-eset szoktam használni.
Üdv:
Atlasz
Amon 464291 2007. szeptember 29. 13:05
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a német páncélosok piros alapozó színének a kodja kellene nekem gunze-ban.

Előre is köszi
vermate 464290 2007. szeptember 28. 21:58
Válasz erre
Sziasztok!
Kettenkrad motorteréről keresek fényképeket.
Ha valaki esetleg el tudná küldeni a WWP teljes Kettenkrados kiadványát, az lenne a legjobb, de külön motortér képeknek is örülnék!

Előre is köszönöm!
Vermate
Emerick 464289 2007. szeptember 28. 20:48
Válasz erre
Szia!

Frankfurter Maschinenbau AG. :) Nem tudom, mit gyártottak, de ez tuti, hogy vmi bányászati kompi. (Volt egy Framo nevű gyár is, de akkor nem tom, mi az "o".) Sztem a légkalapácsokkal kivájták a atalajt, és szimpla betongyűrűket-talapzatokat tettek le a Flakok köré. Ez a két (pontosabban valszeg 4 db ágyúállás volt ott összesen) vhol Németországban lehet. (...ugyebár a második löveg a katonák mögött látszik a háttérben kicsit homályosan)

E. :)
collins 464288 2007. szeptember 28. 16:09
Válasz erre
A korai Tiger B motorháztetején az a kiálló valami nem más mint a légperiszkóp(ha jól mondom..) helye. A gyártás elején még úgy készítették őket hogy képesek legyenek vízi átkelésre. Aztán-csakúgy mint a Panthernél-elhagyták ezt.
Balu 464287 2007. szeptember 28. 13:57
Válasz erre
Leg_V_2_pub
Leg_V_2_pub
Leg_V_5_pub
Leg_V_5_pub

Szia Emerick!

Valóban kompi lehet, mivel a következő képen mintha ásnának valamit a sportársak.. :)
Egy-két szerszámnak nagyon légkalapács formája van..
Ja és itt egy közelebbi kép a műszerről! :)

ÜDv: Balu
Amon 464286 2007. szeptember 28. 13:27
Válasz erre
Na hirtelen ezt találtam!
www.cyber-hobby.com/html/6349.htm
tray 464285 2007. szeptember 28. 13:21
Válasz erre
A Porsche torony homloka kerek, a Henschell torony eleje lapos, szögletes.
A motorház tetején, ahogy Amon is mondja, az ott a légszűrő (helyesebben "Opening for air intake").
Amon 464284 2007. szeptember 28. 08:38
Válasz erre
Szia!

Korai királytigris a hátó jeölésed az a kipüfogót védte a páncélos motorház tetején meg valószínű, hogy légszürő de nembiztos
Krisztián 464283 2007. szeptember 28. 08:20
Válasz erre
Tigris II
Tigris II

Hello Panther!

Azt szeretném tudni, hogy ezzen a képen egy Porche tornyos Tigris II-en
nem tugom mi az a két dolog a tankon? A képen az 334-es Tigrist szeretném elkészíteni!
Emerick 464282 2007. szeptember 27. 20:04
Válasz erre
Szia! :)

Sztem is ez egy Acht-acht. A masina meg nem tom mi, de bányászati eredetű cuccnak tűnik. Kompi lenne? De minek az egy hómező közepére?

E.
Sonka_papa 464281 2007. szeptember 27. 17:14
Válasz erre
JazzZ!
Sztem 72-ben meglehet könnyen ( az már más kérdés, hogy szép lesz-e :D )csinálni a zimmeritet, sztem...
Csak egy kis gyakorlás és kísérletezgetés kell, meg persze a megfelelő szerszámok/anyag amivel megcsinálod.
Balu 464280 2007. szeptember 27. 16:25
Válasz erre
Leg_V_1_pub
Leg_V_1_pub
Leg_V_4_pubJPG
Leg_V_4_pubJPG

Sziasztok!

Itt egy kép egy szerintem 88 lövegről, valamint a hozzá tartozó "valamiről"... :)
Mi lehet ez szerintetek? Talán áramfejlesztő?
Előre is köszi a segítséget!

Balu
JazzZ 464279 2007. szeptember 27. 14:16
Válasz erre
hmhm...mit ajánlasz? Vegyek olyan kit-et, ami gyárilag zimmerites?:) Készíteni izgalmasabb lenne...
Panther 464278 2007. szeptember 26. 20:32
Válasz erre
JazzZ 464277 2007. szeptember 26. 13:14
Válasz erre
A Tamiya zimmerit-kése használható 1/72-ben is? Ha nem, akkor nem venném meg...
Előre is köszönöm!
JZ
gipszjakab 464276 2007. szeptember 26. 07:53
Válasz erre
Szia bgysoldier!

PzIB 1/72 az italerinél asszem gyártásban van. 1-2 hete Budapesten a körúti HO-KI-ban és a körtéri Replikában is volt a polcon.

SHBalage
Emerick 464275 2007. szeptember 25. 21:19
Válasz erre
Szia!
PzII meg van ex Matchbox, ma Revellnek nevezve, sőt, kb 40-50 figurával is, meg két leFH18-al. ;)
bleki 464269 2007. szeptember 25. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Nem válalna valaki pénzért II. vh-s makettek összeszerelését és festését?

Ha van valaki, dobjon egy mailt:
bleki@freemail.hu
gábor76 464268 2007. szeptember 25. 11:14
Válasz erre
üdv
Panzer 1 et gyárt az Italeri 1/72 ben.
JazzZ 464267 2007. szeptember 25. 09:56
Válasz erre
Tiger II č[1][1].314 v Maďarsku 1944.1 (1)
Tiger II č[1][1].314 v Maďarsku 1944.1 (1)

Wow!! Tényleg Porsche!! És M.O.-on készült a kép!
Balu 464266 2007. szeptember 24. 23:39
Válasz erre
Szia Emerick!

Nekem nagyon tetszenek a beszámolóid mivel ebben a téma körben nem vagyok túl jártas... Köszi az infókat!
Amugy szerintem műgyantában mintha valaki gyártaná a járműveket :) Csak rohadt drága...

Üdv: Balu
JazzZ 464265 2007. szeptember 24. 21:17
Válasz erre
Anneliese nem Henschel volt? Egy Italeri kit-ben mintha nem Porsche toronnyal lenne..Amúgy köszi a bíztatást, képeket teszem fel, ha kész:))
bgysoldier 464264 2007. szeptember 24. 12:03
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok segíteni honnan tudnék beszerezni 1/72-ben PZ. I és II-t??
Emerick 464263 2007. szeptember 24. 10:16
Válasz erre
Szia Balu!

Még betegen is válaszolok. :)

Ez ugyanaz a bizonyos leichte geländegängige PKW melyről szó volt. (Korrigálnám magamat: a leichte Einheits PKW az más; azaz a bizonyos turcsi orrú kis terepjáró, melyről még a hűtőmaszk alapján se lehet tudni, vajon BMW vagy Hanomag vagy Stöwer-e...) Ezek között alig volt különbség. Tényleg csak az erőforrás és a hűtőmaszk volt az eltérés. Ezek is SdKfz 12-esek, azaz az ajtó nélküli 4 személyes csapatszállítók. A kép sztem Lengyelországban készült. Lehet megint Horch, Mercedes vagy Wanderer. (a lapos far miatt viszont szűkül a kör: Wanderer W11, Mercedes-Benz 260 Stuttgart, és az általad említett Horch 830R is lehet, de többeket már ki lehetett zárni.)
A minap találtam néhány képet, amin RW-s rendszámmal ezek a kocsik Pak 35/36-asokoat vontatnak. Ugyanis a konstrukció még a Reichswehr idejéből származik, mint az Einheitsdiesel-é. Talán pont emiatt váltak elavulttá a 41-es szovjet harcok során, és emiatt tűntek el 41-42-ben véglegesen. (Kár, mert ezek sztem marha jól néznek ki.)
(kicsit más: ugyanebből az időből származik pl a Phänomen Granit 25H is, mely sztem az egyik legtipikusabb mentő és műhelykocsi volt a háborút megelőzően, illetve az elején, és vmilyen oknál fogva -nem volt más helyette :)- még 44-ben is rendszersen feltűnik.

Üdv:
Emerick.

Ui.: ezek a kis bemutató szövegek természetesen úgy szólnak, hogy aki kicsit is érdeklődik ezek a korai gépek iránt, megtudhat ezt-azt felőlük. Marha nehéz eligazodni közöttük. Sajnos makettben ezek nem léteznek alapvetően, mely személy szerint igen csak nagy szívfájdalmam. Remélem tetszenek ezek a kis beszámolók másoknak is. :)
Balu 464262 2007. szeptember 23. 22:41
Válasz erre
disz_szem1_pub
disz_szem1_pub

Szia Emerick!

Találtam egy újabb képet. Szerintem a kérdéses terepjáró szerepel rajta egy diszfelvonuláson. Valószínűleg egy elfoglalt városban. Sajnos csak messziről látszik. De a sárvédője mintha hasonló lenne az előző képen szereplőhöz. Mit gondolsz ez is az a típus?
Ja valszeg a kép igy egy hátrébb haladó terepjáróból készült.

Üdv: Balu
dani.p90 464261 2007. szeptember 22. 22:06
Válasz erre
Sziasztok!

Csodabogár küldtem mailt a címedre nézd meg légyszives!

üdv.Dani
tray 464260 2007. szeptember 20. 18:15
Válasz erre
A legjobb példa erre Anneliese: Porsche-tornyos, zimmerites KT, jónéhány kép készült róla fehérre meszelt korszakából. Más típusok is biztosan átestek a meszelésen, szóval csak bátran :)
JazzZ 464259 2007. szeptember 20. 17:33
Válasz erre
Köszi a választ! Igazából nem a szinezéssel van a bajom, hanem hogy a valóságban létezhetett-e olyan Királytigris, ami le lett meszelve:)
Panther 464258 2007. szeptember 20. 13:43
Válasz erre
Krisztián!

Két megoldás létezik. Vagy Te készíted el a Zimmeritet, és akkor a szerszámot kell hozzá megvenned, vagy eleve a Zimmeritet vásárolod meg. Viszont akkor, csak ezt a harckocsit tudod annyiért beborítani, mint amennyiért veszel egy szerszámkészletet a Tamiyatól.
Ha az egyszeri dolog mellett döntesz akkor az Atak cég csodás Zimmeriteit tudom a figyelmedbe ajánlani: www.atakmodel.com.pl/ Ha a szerszám akkor Tamiya. Mindkettő beszerezhető ezen az oldalon: www.jadar.com.pl/

Üdv: Panther
Balu 464257 2007. szeptember 20. 09:34
Válasz erre
Ja és a W11-nek mintha a hátsó sárvédője is jobban kiálna.
Balu 464256 2007. szeptember 20. 09:32
Válasz erre
Szia Emerick!

Hát nem is tudom lehet igazad van. Csak egy dolog nem tetszik nekek: az ivelt sárvédő. A W11-nél amiről én láttam képet mindenhol visszafut a sárvédő a kerék mellé és nem nyúlik el annyira mint az én képemen.
Hát nem tudom...
Köszi a linket! Majd még keresgélek én is.

Balu
Krisztián 464255 2007. szeptember 20. 09:05
Válasz erre
Hello Panther!

Segítenél abban, hogy a Királytigrises diot szeretnék csinálni amin a tank Porsche tornyos csak azt nem tudom, hogy hol lehet a tankhoz hol lehet zimmeritet venni.

Üdv Krisztián
Emerick 464254 2007. szeptember 19. 20:07
Válasz erre
Szia Balu!

Sztem ott van az 1-es is, mert horpadtnak tűnik a tábla számomra. (nem azonos a "dőlésszöge" a számoknak) :)
www.autogallery.org.ru/wand11.htm
Én az mondom: vagy Horch, vagy Wanderer W11. (Utóbbira szavaznék :), mert abból volt talán a legtöbb...) Itt a link a Wandererről. Sztem ugyanazok a részletek. Csak más a maszk. A sárvédők és a Kübelwagen, ajtó nélküli karosszéria egyenkarosszéria volt. Leichte Personenkraftwagen-ként volt rendszeresítve. Volt Wandere, Horch, Stöwer, Mercedes (ez még nem volt írva, MB 170VK névvel létezett). Sztem. Az lenne a jó, ha előkerülne még egy kép, amin ugyanez a konvoly van, csak jobban látszik az autó. (sok különbség tényleg nem volt ezen autók közt...)

E. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.