<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Balu | Adatlap | 464512 | 2007. december 5. 13:49 | ![]() | |
Balu | Adatlap | 464511 | 2007. december 4. 19:36 | ![]() | |
Köszi az infót mindenkinek! :) | |||||
Fimre | Adatlap | 464510 | 2007. december 3. 20:30 | ![]() | |
Sziasztok! És az is kiderül a képből, hogy eredeti stug, nem átépített PZ III-as.Íg tényleg c vagy d, e -re nem tennék esküt.meg ha 41-es a kép mindent megmagyaráz...Sajna van pár stugom-most is vagy 3-4 épül , így egy kicsit van róla fogalmam:(( Imi | |||||
romsitsa | Adatlap | 464509 | 2007. december 3. 19:26 | ![]() | |
C vagy D lesz, de ebből a fényképből több nem derül ki. A Honvédség kapott mid Stugokat is. ad | |||||
Emerick | Adatlap | 464508 | 2007. december 3. 18:57 | ![]() | |
Látszik, hogy tankokról van szó, és nem puhatestűekről. Így csak megint sikerült tévednem, bevett szokásomhoz hűen... 8-O | |||||
Balu | Adatlap | 464507 | 2007. december 3. 11:32 | ![]() | |
Sziasztok! Szép kis diszkurzus alakult ki a Stugommal kapcsolatban... :) Ezért is tettem fel mert oldalról nézve sajnos én sem tudok kölönbséget tenni közöttük. Emerick! Szerintem a B-nek még a régi meghajtó kereke volt. Legalábbis sok képen ezt láttam. Valamint az első visszafutó görgő azokon, ha jól tudom hátrébb volt egy kicsit úgy 30-40 cm -el mint a későbbi verziókon. Ez inkább előrréb van (mondjuk a szög csalhat) Szóval szerintem a B kizárható. Fimre! Ennek minta már a nem lépcsőzetes irányzója lenne, amelyek valamivel meredekebbek voltak mint a lépcsősek. Szerintem ez is ilyen. Nagyobb nagyításban legalábbis mintha ez látszana. Szóval a B típus ezen ok miatt is kizárható. Ja még egy adalék amit elfelejtettem eddig: a kép nagy valószínűséggel 1941-ben készült a keleti fronton. Ugyan az az ember készítette, mint amit előtte rakotam fel páncélos hadtes vonulásáról. Üdv: Balu | |||||
Fimre | Adatlap | 464506 | 2007. december 3. 11:20 | ![]() | |
Emerick! Pár dolog a stugokhoz: -a b és a c/d verzió közt jelentős eltérés volt, ha megnézed szemből a rohamlöveget.A b-nél az irányzó előtt lépcsőzetesen volt kialakítva a páncél, a c-től kezdve sima volt a felület.Igazából a hátsó láncfeszítő kereket kéne nézni, mert ott is vannak különbégek és egyedi jellegzetességek.Elvben a motorház teteje is segíthetne az azonosításban.Az se mindegy, hogy gyári stugról van szó, vagy a gyárba visszavitt régi PZ III-asokat alakítoták át stuggá.A c/d és e verziót is elvben könnyű megkülönböztetni, mert míg az előbbieknek a felső páncélrésznél oldalt döntött lemezek voltak,az e verziónál már a későbbi -csak az F,F8 ra jellemző- rádiótartók voltak.Mindegyik stugban volt rádió-mint mindegyik német páncélosban- amiről Te beszélsz az a stugnak azon verziója ahol a küzdőtér mindkét oldalán volt rádió.Úgy lehet megkülönböztetni, hogy a simának csak 1 antennája volt, a parancsnokinak meg kettő..Az más kérdés, hogy a bogardok irányításához használt antennával ez a szám akár 3-ra is emelkedhetett:) Fő a változatosság.. Imi | |||||
Emerick | Adatlap | 464505 | 2007. december 3. 09:33 | ![]() | |
Gyors voltam, és tévedtem: Az első 30 db Ausf A-nak volt régi meghajtó kereke. A képen szereplő jármű még B is lehet. Szóval a sorozat/alvázszám nélkül B és E verzió közt bármi lehet. (Annyi a különbség köztük, hogy az E-kbe tettek/tehettek rádiót, mint szakaszvezető-járművekbe. Meg eltértek az optikák is. De amúgy mind ugyanolyan volt...) 8-O Kis érdekesség: 250db B (1940 novemberig gyártva), 100 C, 150 D, és 1941 szeptembertől 284 E gyártva. (...1942 tavaszáig. 1942 tavaszán még készül rövidcsövű is, de az E típusokat 1942 januárjától már L/43-as löveggel F-ként is kezdik gyártani.) Magyarország pedig elvileg összesen 40 db korai G-t kapott. 31db-ot a 7. rotü, 7-et meg a 2. páncélos hadosztály, mindet 1944-ben, valamikor a nyár folyamán. Szép napot! I. | |||||
Emerick | Adatlap | 464504 | 2007. december 3. 09:18 | ![]() | |
Szia Balu! :) Na, ez az, amit biztosan nem tudok megmondani, ugyanis azt csak ha élőben látnám, ott mellette állva, úgy lehetne azonosítani. Egyszerű az ok. Ha a gyártási számot nem látod (általában a frontpáncélra festették pici számokkal), akkor nem látsz különbséget. A 3 verzió ugyanolyan volt, a betű-beli eltérést a gyártási idejük szabta meg. (A következő megrendelést a hadsereg új alverzió-névvel kérte ugyanarra a típusra. Többször se csináltak ilyet...) Ha tippelnem kéne, akkor kicsit utánajárva a láncmeghajtó keréknek, talán D-t vagy E-t mondanék. :) Asszem C-n még a régi, korai PzIII-asok láncmeghajtói voltak. De ennek tényleg utána kellene nézni... :) Üdv: Em. | |||||
Balu | Adatlap | 464503 | 2007. december 2. 22:59 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 464502 | 2007. december 2. 20:16 | ![]() | |
Szia! :) Szerintem PzIIIH-k, kivéve az elsőt, ami egy PzIVE vagy valamilyen hasonló rövidcsövű. (bár csövet nem látok, de a sárvédő és a homlokpáncél más) PzIIIH, mert még a vékonyabb blendéjük van, és szimplán szegecseltek. Ha J-k, akkor pedig a széria elejéről, mert asszem abban a szériában vastagították meg később a páncélzatokat. Sajna nem látom a csöveket, de szinte bizti, hogy 50mm L/60-asok... (vagy L/42, tudja fene... :) ) Bezzeg az Einheitsdieselt simán kiszúrtam a két első tank között a háttérben... :) A féllánctalpas meg szerintem végülis egy 5 tonnás SdKfz 6, mert a futóműnek nagyobbak a nyílásai -nézem a foltokat a foltokon. :D Szép napot! I. | |||||
Balu | Adatlap | 464501 | 2007. december 1. 23:52 | ![]() | |
Balu | Adatlap | 464500 | 2007. december 1. 23:04 | ![]() | |
panzerlöwe | Adatlap | 464499 | 2007. december 1. 17:25 | ![]() | |
Kedves Számvéber Norbert! Épp megtaláltam az iwiw-en,ott küldtem inkább üzenetet. Inkább nem traktálom nyilvánosan a makettező kollégákat hosszas problémáimmal. Persze a makettezési problémáimmal igen:-) | |||||
SzamveberN | Adatlap | 464498 | 2007. november 30. 20:54 | ![]() | |
Kedves Panzerlöwe! Itt vagyok. Miben segíthetek? | |||||
Emerick | Adatlap | 464497 | 2007. november 30. 20:37 | ![]() | |
Szia! Szerintem ez egy sima Hanomag/Adler H kl 6 3tonás Kfz 11. Közelebbi kép nincs véletlenül? Ha látnám, hogy milyen a görgők mintázata, okosabbak lehetnénk. De tutira féllánctalpasról van szó, és németről. (Ha nem 3 tonnás, akkor 5 tonnás Kfz 6, de semmiképp sem nagyob...) Kár a Blitzért (is) a baloldalon, meg az azonosíthatatlan törmelékért is... Szép estét! I. | |||||
Balu | Adatlap | 464496 | 2007. november 30. 19:34 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem sem lehet Famo az ennél sokkal nagyobb. A Teherautó azért sanszos mert körülötte is azok vannak... Balu | |||||
romsitsa | Adatlap | 464495 | 2007. november 30. 18:54 | ![]() | |
tray | Adatlap | 464494 | 2007. november 30. 18:07 | ![]() | |
Egy Famo ennél sokkal nagyobb, tuti nem az. A plató alatt alig kivehetően három kerékszerű képződményt lehet megfigyelni, de ezek túl szabálytalanok, éppúgy lehetnek roncsolódott kerekek mint bármilyen más "törmelék". Én egy kisebb teherautóra szavazok, mondjuk legyen ZIS :D | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 464493 | 2007. november 30. 18:07 | ![]() | |
Sziasztok! Szükségem lenne Számvéber Norbert e-mail címére. Fontos lenne, egyetemi szakdolgozatom kapcsán kaptam azt az instrukciót, hogy keressem meg. Mivel ebbe a topicba szokott írni, talán tudtok segíteni. Ha igen, kérlek küldjétek el a címet:speckis@freemail.hu | |||||
Obi | Adatlap | 464492 | 2007. november 30. 17:44 | ![]() | |
Szia! Szerintem is féllánctalpas, Famo-nak nézem, ki is látszanak az első lánckerekei. Üdv: Obi | |||||
Nowotny | Adatlap | 464491 | 2007. november 30. 17:28 | ![]() | |
Szerintem féllánctalpas,de mintha nem Német volna. | |||||
Balu | Adatlap | 464490 | 2007. november 30. 17:18 | ![]() | |
Helyesbítek inkább a jobb szélén van... | |||||
Balu | Adatlap | 464489 | 2007. november 30. 17:18 | ![]() | |
zvereb | Adatlap | 464488 | 2007. november 30. 16:54 | ![]() | |
MSZL! Utánnanéztem neked a tatra motor miatt: RJ35263 Puma engine & engine compartment TBA R&J Products fogja gyártani, majd valamikor (USA) Ár: kb 50 dollár lesz. A régiekről már semmit sem találtam. A mosonmagyaróvári versenyen (2005 vagy 2006) viszont volt egy sdkfz 234/4 es motorral, érdemes lenne kinyomozni kié volt és ő talánmeg tudja mondani honnan szerezte. Ódv:Z | |||||
Balu | Adatlap | 464487 | 2007. november 30. 16:47 | ![]() | |
Köszi az infót romsitsa! | |||||
romsitsa | Adatlap | 464486 | 2007. november 30. 14:05 | ![]() | |
Csodabogár | Adatlap | 464485 | 2007. november 30. 13:32 | ![]() | |
Sziasztok! Ez a "Kurland Tiger" elég komolytalanul hangzik. Létezik róla valami hiteles forrás is? (Én spec. kétlem...) Valaki lentebb kérdezte, hogy Jg.Pz.IV létezett-e zimmerit nélkül. Létezett, bár nem sok. Azokat viszont ráadásul "korong"-mintázattal festették, és már csak három visszafutógörgőjük volt. Cs | |||||
Balu | Adatlap | 464484 | 2007. november 30. 13:02 | ![]() | |
KeyPi | Adatlap | 464483 | 2007. november 29. 22:14 | ![]() | |
Szia, nem hiszem, hogy SIG 33 lenne, túl rövid a cső a szánon, és kisebb is az űrmérete. Valószínű, hogy 75-ös. Üdv. keyPi | |||||
Joce | Adatlap | 464482 | 2007. november 29. 21:04 | ![]() | |
Szia Balu! Csak egy tipp, lehet hogy egy 75mm-es Schneider löveg, a Franciák használták nagy számban. Joce | |||||
Emerick | Adatlap | 464481 | 2007. november 29. 20:01 | ![]() | |
Szia Balu! Nem hiszem, hogy német lenne, nem hasonlít a lövegmozdony. A cső az olyan, mint a SiG33-é, tehát szerintem ez itt egy eredetileg monarchia-béli gyártásból egy cseh Skoda löveg ( a pontos nevét nem tudom), a SiG33 eredeti konstukciója. Aki úgy gondolja, megcáfolhat! :D Üdv: Em. | |||||
Balu | Adatlap | 464480 | 2007. november 29. 16:22 | ![]() | |
Nowotny | Adatlap | 464479 | 2007. november 29. 13:23 | ![]() | |
Hát igen a Francia kapcsolatok. Ugye jaffa kolega? | |||||
jaffa | Adatlap | 464478 | 2007. november 29. 11:48 | ![]() | |
egy könybe olvastam a nyáron volt egy foto amin 7db t/34volt KÜLÖMBÖZÖ lövegel egy sorba a képaláirás szerint egyi maradt a 11böl az alakulatra nem emlékszem de ök csinálták a sima 88as lövegü 34eseket is meg ami a flak 20asokal voltak átalakitva az alakulat használta a kv-2 eseket is átalakitva 88as ágyukal ... | |||||
G.Nagy | Adatlap | 464477 | 2007. november 29. 10:57 | ![]() | |
Kurland tigris 1944 augusztusában talán 1 tengerészeti kikötőben(Libau) alakítottak át 1 t34/85öt,amely 1 sérült tigrisből kapta a lövegét,meg torony hátuljára 1 "dobozt",44 végén vetették be a 12 páncéloshadosztálynál,hogy ne keverjék össze festettek rá egy nagy balkan keresztet, és 18-as azonosítót kapott.8 ellenséges egységet lőtt ki,azért van a csövén a szimbólum...Számot ne ír h mennyi volt belőle. | |||||
gábor76 | Adatlap | 464476 | 2007. november 29. 10:28 | ![]() | |
A szöveg alalpján egy db biztosan létezett amit a 12.páncéloshadosztály használt Libau kikötöjében.A festését meghagyták,és nagy azonositokat festettek rá. | |||||
gula | Adatlap | 464475 | 2007. november 29. 10:03 | ![]() | |
Akkor onnan tudja hogy létezett 11 db belőle!!! | |||||
rumcajsz | Adatlap | 464474 | 2007. november 29. 09:41 | ![]() | |
Talán Jaffát kérd meg. Ha jól sejtem Ő beszéli a nyelvet. | |||||
gula | Adatlap | 464473 | 2007. november 29. 09:04 | ![]() | |
Valaki franciául beszélővel le kellene fordíttatni a szöveget!!! Hátha... | |||||
romsitsa | Adatlap | 464472 | 2007. november 29. 01:20 | ![]() | |
jaffa | Adatlap | 464471 | 2007. november 28. 21:20 | ![]() | |
létezet 11 db | |||||
Nowotny | Adatlap | 464470 | 2007. november 28. 18:58 | ![]() | |
Igen meg lehet csinállnide létezett ez élőben?? vagy csak képzelet szülötte. El nem tom képzelni hogyan fért el a löveg a toronyban? | |||||
Amon | Adatlap | 464469 | 2007. november 28. 18:53 | ![]() | |
Ahogy nézem nem egy bonyolult megépíteni csak kell egy T34/85 egy armorscale tiger 1 lövegcső meg egy tigris hátsó doboz. A lövegpajzsot meg méretre szabod aztán kész. | |||||
Hickory | Adatlap | 464468 | 2007. november 28. 18:00 | ![]() | |
Urak! Korai jagdpanzer IV-esek L/48-as löveggel mind kaptak zimmeritet?Amikről képet találtam be voltak vonva a pasztával,én pedig zimm nélkülit szeretnék varázsolni.Jó lenne megtámogatni valami referenciával. | |||||
Nowotny | Adatlap | 464467 | 2007. november 28. 16:57 | ![]() | |
Kösz kolega, gondoltam. | |||||
jaffa | Adatlap | 464466 | 2007. november 28. 14:34 | ![]() | |
saját épités max | |||||
Nowotny | Adatlap | 464465 | 2007. november 28. 13:51 | ![]() | |
Kiatta ezt makettba valaki,egész érdekes téma? | |||||
jaffa | Adatlap | 464464 | 2007. november 28. 10:57 | ![]() | |
használtak a németek még 75mm panter ágyuval és pz3/4 hátso dobozal .stb stb | |||||
gula | Adatlap | 464463 | 2007. november 28. 10:27 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Itt egy újabb Pz. III. Ez milyen típus lehet? H vagy J?
Előre is köszi!
Üdv: Balu