<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Fimre | Adatlap | 464565 | 2007. december 22. 21:04 | ![]() | |||||||||
JazzZ | Adatlap | 464564 | 2007. december 22. 20:46 | ![]() | |||||||||
Emerick! Köszi a segítséget! Én is légszűrőre gondolok, hogy másmilyen lehetett (később)! A 90es években a Safari rallyn indulóknak a levegőszűrője ki volt vezetve (pl a tetőre..), hogy ne a motortérben kavargó levegőt szívja be.. Lehet, hogy itt is kivezették valahová..? Legyek kreatív?:))) Üdv JZ | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464563 | 2007. december 22. 10:31 | ![]() | |||||||||
Jazz! Ballonkerekek és trópusi légszűrők. Kb ennyi. A ballonkerék ugye gyárilag van a makettekhez, a légszűrőt passzolom, mert még nem láttam képről. Gondolom nem túl komoly egység. Viszont egy jó adag Kübelt még szürkén és légszűrők nélkül vittek a DAKhoz. Em. | |||||||||||||
Taxis | Adatlap | 464562 | 2007. december 22. 10:15 | ![]() | |||||||||
Még egyszer köszönöm Csodabogár! Sajnos a Sas utca nekem pár száz kilométerre van, tehát megpróbálom a fényképek alapján valahogyan összerakni a képet. Üdv Taxis | |||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 464561 | 2007. december 21. 16:13 | ![]() | |||||||||
Taxis! Jó rajzot még nem láttam, maradnak a fotók. Nézd végig az összes ardennes-i képet, az mind ilyen. Vagy ha van rá lehetőséged, gyere be a SAS-ba valamikor, és kerítek NEked egy rajzot. Egy-két éve elkezdtem megcsinálni, bár a fara és a teteje mindmáig kérdőjel, mert arról nem akad használható fénykép. Legalábbis én még nem találtam... :-( Üdv Cs | |||||||||||||
JazzZ | Adatlap | 464560 | 2007. december 21. 15:33 | ![]() | |||||||||
Srácok!! A Kübelwagen Africa-Korps verziójának a motorja különbözött a "hagyományostól"? Értem ez alatt pl. a légszűrőt...vagy a hűtést Előre is köszönöm a segítséget! JZ | |||||||||||||
Taxis | Adatlap | 464559 | 2007. december 21. 12:50 | ![]() | |||||||||
Köszi szépen Csodabogár! A gyári festés szabványra van valahol rajz, vagy valami amiből ki lehetne indulni? Üdv Taxis | |||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 464558 | 2007. december 21. 10:26 | ![]() | |||||||||
Szia Rozsdi! Köszi, akkor keresek tovább... :-( Taxis! Van időd? :-) Az első képen valóban a s.SS.Pz.Abt.501 páncélosa, míg a másodikon a s.Pz.Abt.509-é van - valószínűleg. Mindkét osztály 1944 végi gyártású Tigereket kapott, amelyeknek minimális eltéréssel mind ugyanolyan volt a festése, ami szabvány szerint készült. A meghajtó kerék még a hagyományos, 9 foggal (magyarországi fotón eddig még nem találtam a késői kivitelűt) Az 501-ek toronyszámai mindmáig talányosak, de a 3. szd. valószínűleg fehér keretes piros számokat használt. Egyébként, ha jobban megnézed, ezen a páncéloson is látszik a téli álca maradéka. Az 509-ek Tigrisein (akárcsak az 503-okén) többször látható ilyesmi pótpáncélozás. Ezek eltakarták a toronyszámot, mert gyakorlatilag az eredeti két sor helyett négy sorban voltak felrögzítve a lánctagok. A szám amúgy fehér keretes fekete... A foltok pedig fehér festék, illetve sár nyomai. :-) Üdv Cs | |||||||||||||
Taxis | Adatlap | 464557 | 2007. december 20. 22:42 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem két királytigris festésével és egy-két apróság egyeztetésével. Az asztalomon hever két Dragon KT és természetesen, a magyarországi harcokban résztvevő tigrisek közül választottam nekik festést. A fényképeket a lengyel Militaria publikácókban találtam. Az első gépet az 501. SSsHPzAbt - ból szeretném megcsinálni. Ezzel a géppel a következő pontokban nem vagyok teljesen tisztában: - a szám tényleg 322? - a szám színe piros fehér kontúrral / más? - a meghajtó kerék korai 9 fogú / későbbi 18 fogú? - a festés éles festékátmenetekből áll - ez a festés standardizált volt / a foltok véletlenszerűen voltak festve? - van még valami amire vigyázzak az építésénél? A második tigris a Bison Decals - Balaton 45 készlet kínálatából lenne, 509. sHPzAbt a 123-as számú. Amiben nem vagyok biztos: - a pót lánctalpszemek a tornyon nem egészen standardok - fedhették a számot? - a kereszt csak fekete? - a festés - a színek diffúz / éles átmenetűek? - a foltok a gépen fehér festék maradványok / sár? - van még valami amire oda kellene figyelnem? Minden segítségért, véleményért meg tanácsért előre hálás vagyok. Taxis | |||||||||||||
Rozsdás | Adatlap | 464556 | 2007. december 20. 22:23 | ![]() | |||||||||
Üdv! A Szárföldit egy ismerősöm találta meg, a többit korabeli katonai térkép és helyismeret segítségével. Természetesen 1-2 órát a szakirodalom fölött kell tölteni. Üdv, Rusty | |||||||||||||
Mekett | Adatlap | 464555 | 2007. december 20. 22:16 | ![]() | |||||||||
Szia Rozsdás! A szárföldi képeket illetően megkérdezhetem, hogy honnan jutottatok el a településhez? A készítő mondta, vagy egyszerűen kerestétek és ráakadtatok? | |||||||||||||
Rozsdás | Adatlap | 464554 | 2007. december 20. 20:57 | ![]() | |||||||||
Üdvözletem! Az utóbbi időben találtam egy két képet, az első kép Szárföldön készült, egy öreg fotós készítette közvetlenül a háború után. Sajnos miután meghalt a családnál csak ez az egy háborús vonatkozású kép maradt meg. Csodabogár! Sajnos nem tudom a székesfehérvári képek történetét, én interneten böngészve találtam rá. Visszatérve a 333-as (104) Pz IV L/70-re szerintem 80%, hogy a 9.SS Pz. Div.-hez tartozott. A 91-es számú Wirbelwind Sér-hegy, a 99-es Bergehetzer szintén Balatonfűzfő vasútállomás. Most jött elő a környékről pár Horch alkatrész is. Üdv, Rusty | |||||||||||||
tray | Adatlap | 464553 | 2007. december 19. 15:47 | ![]() | |||||||||
Hajjaj, ennél sokkal több különbség volt az egyes verziók között, bár ezek a leglátványosabbak. Rakok fel még pár képet a Csörömpös topikba, majd ott folytassuk! | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 464552 | 2007. december 19. 12:21 | ![]() | |||||||||
Új visszafutógörgők, új tetőlemez, új kupolaajtó, kitekintőnyílások a torony oldalán, vékonyabb homlokpáncél, esetleg más motorfedél, légszűrő vagy van, vagy nincs a jobb oldalon, más csőszájfék, vékonyabb fedőlemez a toronyventilátoron, más hosszúságú cső. De a konkrét járművek alapján több-kevesebb változtatnivaló is lehet. ad | |||||||||||||
bope | Adatlap | 464551 | 2007. december 19. 11:39 | ![]() | |||||||||
Köszönöm! Míg válaszoltam kaptam az új hozzászólást. Nincs valahol, vagy valakinek olyan több nézetes műszaki rajza, amin összevethetőek a különbségek? Az Academi kittje lehet hogy nem teljesen OK? (Pz IV. J/H) Bope | |||||||||||||
bope | Adatlap | 464550 | 2007. december 19. 11:32 | ![]() | |||||||||
Kösz! Elég kimerítő volt. Gondolom az F és a J között akkor még jóval több a különbség. A fotókon nem nagyon láttam eltérést, igaz azok többnyire oldalról, ill. elölről készültek. csak azért érdekel a dolog mert láttam egy jó festésű F2-t nekem meg egy J hever otthon bedobozolva, és miminden kell az átalakításhoz, ill. házilag megoldható-e. Üdv: Bope | |||||||||||||
Zoli28 | Adatlap | 464549 | 2007. december 19. 11:19 | ![]() | |||||||||
bope! Az F2 és a G között a látható külömbség a csőszájfékben volt,meg a lővegcső hosszában.Az F2-en 1 terelőlappal látták el a csőszájféket,mig a G kettővel.A lövegcső az F2-ön Kwk-40 L/43,mig a 1942 végétöl gyártott G-en Kwk-40 L/48 hosszúságu volt.A H-nál megváltoztatták a láncfeszitő és a meghajtó kerék kialakitását.A légszűrőket a tank oldalán helyezték el.Új parancsnoki kupolát kapot,amit egy darabbol álló tetőajtóval láttak el.Légvédelmi géppuskafelfogatást tettek a parancsnoki kupolára.A vezető és rádiós oldalsó figyelő nyilását elhagyták.A gumiperemes támasztógörgök helyet acélperemest is használtak.Gyárilag zimmerit réteggel vontákbe.A J-nél még válktoztattak a láncfeszitő kerék kialakitásán,és a kipufogódobot elhagyták,helyette két csővet használtak. Üdv Zoli28 | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 464548 | 2007. december 19. 09:57 | ![]() | |||||||||
Az F2/G-ről van két jó rajz a csörömpös topikban kicsit lentebb. A H/J között: Darutartó bakok a tetőlemezen Mérgesgáz detektor a tetőlemezen Nahwerteidigungswaffe a tetőlemezen Oldalsó és front kitekintőnyílások részleges vagy teljes hiánya a tornyon Pk-i kupola ajtaja nem felfele hanem oldalra nyílik Csöves kipufogó dob helyett Toronyforgató motor hiánya - hátul bal oldalon hiányzik a kisebb kipufogódob Vonószemek elöl hátul nem külön darabok, hanem az oldalpáncélból vágták ki öntött láncfeszítő egyes verziókon gumimentes visszafutók először négy majd három per oldal A váltóház fedelén nincsenek hűtőnyílások csak két nyitófül Jobboldali légszűrő hiánya a vezető és rádiós nyílásai előtti golyófogók alakja változik Lemezkötény helyett Thomaháló Ezek a lényegesebbek ad | |||||||||||||
bope | Adatlap | 464547 | 2007. december 19. 09:00 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy a Pz. IV. családon belül az F2, G, H, J típusok között milyen külső látható különbségek voltak, ha a kötény lemezeket nem vesszük figyelembe? Köszönöm! Bope | |||||||||||||
Fimre | Adatlap | 464546 | 2007. december 18. 19:15 | ![]() | |||||||||
Sati! At OT 251-esnek mindkét oldalán volt a kerék mögött kipufogó és dob, míg a 251-esnek csak bal oldalon.Erről is meg lehet őket különböztetni... Imi | |||||||||||||
Szpal | Adatlap | 464545 | 2007. december 18. 17:56 | ![]() | |||||||||
Csodabogár! KÖSZÖNÖM! Akkor keresek vmi mást! | |||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 464544 | 2007. december 18. 17:48 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Hellyel-közzel... mármint az internet. Tigris I-et nem valószínű, illetve NAGYON nem valószínű, hogy "ambus"-ra festettek. Ráadásul addigra a "DR"-nek már nem is volt Tiger-alakulata Üdv Cs | |||||||||||||
Szpal | Adatlap | 464543 | 2007. december 18. 17:36 | ![]() | |||||||||
Köszönöm!! És nem lehetséges h a fronton festettek mintákat?? Még egyszer kösz! | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 464542 | 2007. december 18. 17:33 | ![]() | |||||||||
Csodabogár | Adatlap | 464541 | 2007. december 18. 17:28 | ![]() | |||||||||
Szpal! Tigris I-en nem. Az "ambush"-festést gyárilag készítették, 1944 augusztu végétől. Ekkor Tiger I-et már nem gyártottak. Üdv Cs | |||||||||||||
Szpal | Adatlap | 464540 | 2007. december 18. 17:24 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Van egy Tigris 1-esem és az SS Pz. Div. ’DAS REICH’ alakulat matricáival látom majd el! Azt szeretném kérdezni h az ambusb kamuflázst (sárga alapon barna ill zöld ,barna és zöld alapon sárga pettyes minta) használhatom e rajta mert nem láttam ilyen képet de tetszik és szerintem jól nézne ki a Tigrisemen :) Segítsen valaki!! KÖSZÖNÖM | |||||||||||||
Sati | Adatlap | 464539 | 2007. december 15. 17:08 | ![]() | |||||||||
Köszönöm Romsitsa! Részemről az OT-251 megkülömbüztetés, a teteje nélkül nem megy, viszont szépen látszik a féklámpa: valóban G-13 a delikvens. Üdv! | |||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 464538 | 2007. december 15. 16:54 | ![]() | |||||||||
Itt egy másik kép róla www.zweiter-weltkrieg-lexikon.de/phpBB2/userpix/5_Hetzer_3.jpg A háttérben lévő féllánctalpas nekem nagyon cseh OT-nek tűnik, így arra szavaznék, hogy nem világháborús a kép, hanem valamilyen hadijátékon készült. Esetleg a Hetzer sem Hetzer, hanem egy átépített svájci G-13. üdv ad | |||||||||||||
Sati | Adatlap | 464537 | 2007. december 15. 16:42 | ![]() | |||||||||
Ave! Kis segítséget kérek egy fotó értelmezéséhez: images.google.hu/imgres ehelyt, felülről a harmadik, Hetzer áll a pusztában. A farlemez bal felső sarkán pedig valami ami nagyon hasonlít egy vlsz. okkersárga Wolfsangelre. Probléma a következő: az MBI 2001-es kiadású Hetzerkönyvében (csehek tehát hiszek nekik)felsorolják milyen egységek kaptak Hetzert, a Das Reich nincs köztük. Tud valaki olyan adatot miszerint az MBI téved? (a belinkelt oldalon említik a 2. SS-t, de a fotó alapján nekem is ez lenne az első tippem, aminek az említett adat ellentmond) Kösz! Sati | |||||||||||||
Fimre | Adatlap | 464536 | 2007. december 11. 13:24 | ![]() | |||||||||
Emerick! SDKFZ megnevezést tutira nem, mert az a különleges meghajtású megnevezést rejti.Max kfz besorolást, mint pl a kübelwagen.. Imi | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464535 | 2007. december 10. 20:37 | ![]() | |||||||||
Egyébként a valós nevük Opel Olympia OL 38, illetve a korábbi 1936/37 voltak. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a kis Oly-knak mi volt a katonai szakzsargonban a neve. Esetleg ők is SdKfz 1 megnevezést kaptak? Asszem alapvetően a Spieß kocsija volt, meg egyéb szakaszparancsnoki járműként osztották be az alegységekhez. Na mindegy... :D | |||||||||||||
lucky | Adatlap | 464534 | 2007. december 10. 20:11 | ![]() | |||||||||
romsitsa | Adatlap | 464533 | 2007. december 10. 20:08 | ![]() | |||||||||
Szia, sajnos több szempontból sem. A 251/20 infra (ez világította meg a célterületet az infrával szerelt Párducoknak) nem légvédelmi reflektor, túl értékes ahhoz, hogy bármit vontasson, másrészről a Flak 18-at nem bírta el a 251. Általában Pak 40 vagy lFh 18 vontatására használták. Üdv ad | |||||||||||||
lucky | Adatlap | 464532 | 2007. december 10. 20:02 | ![]() | |||||||||
Urak! Elképzelhető-e az alábbi összeállítás? SdKfz 251/20( lv. reflektoros), mint vontató és egy Flak 18 mint vontatmány. | |||||||||||||
Balu | Adatlap | 464531 | 2007. december 10. 16:13 | ![]() | |||||||||
Szia Polar! Köszi az infót! Balu | |||||||||||||
Polar | Adatlap | 464530 | 2007. december 10. 14:21 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Mindenkinek igaza van. 1936-ban az olimpia évében került piacra. Az elképzelések szerint "népautó" lett volna, de az eladási árat nem tudták a kívánt mértékekig csökkenteni (ha jól emlékszem 1000 birodalmi márka alá kellett volna pozicionálni, de az alaptípus 1100 birodalmi márkába került). Az olimpia tiszteletére keresztelték Olimpiának. A későbbiek folyamán, a háború elejétől kapta a Kadett nevet, és ez lett a Kadett A, a Kadett sorozat első darabja. Tehát mind a két megnevezés helytálló, de a hűtőrács és a lámpa alapján ez egy korai modell, ekkor még Olimpia néven kerültek forgalomba. A háború kitörése után egyszerűsítették, és olcsóbbá tették a gyártást. A későbbi Moszkvics típusok már ennek az egyszerűsített "orrú" autónak a másolatai. Polár | |||||||||||||
Gébics | Adatlap | 464529 | 2007. december 10. 14:04 | ![]() | |||||||||
Szia! A féllánctalpas az M3 Halftrack.Az első verziója az M2 volt,az M3 lett a legnagyobb széria.Ezenkívül volt még az M4 aknavetős és az M16-os légvédelmi változat,legalábbis ezek ugranak be most hirtelen. Gábor | |||||||||||||
Krisztián | Adatlap | 464528 | 2007. december 10. 14:02 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! tudnátok nekem Tigris tank képeket küldeni olyasmit amin látszik, hogy a tigris leharcolt álapotban van és az alakulat jelzése is látszik. Valamit azt szeretném még tudni, hogy az amerikiaknak mi az a féllánctalpas páncélozot-csapatszállítója? Előre is köszönöm Krisztián | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464527 | 2007. december 8. 20:14 | ![]() | |||||||||
Az tuti... :) Enyém lett a 900 hsz is! :D Témánál maradva, én Kadettet mondok végleges válaszként, de nem 1000%. E. | |||||||||||||
Balu | Adatlap | 464526 | 2007. december 8. 15:11 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Mindenkinek köszi az infót. Kicsit utánna néztem a feldobott típusoknak. Az szerintem biztos, hogy Opel de nem Kapitan. Az Olimpia és a Kadett közül szerintem inkább a Kadett a nyerő! Emerick! Úgy sem bírod ki, hogy ne olvasd a fórumot!!! :) Üdv: Balu | |||||||||||||
Polar | Adatlap | 464525 | 2007. december 7. 21:16 | ![]() | |||||||||
Szia Balu! Ez egy Opel Olimpia. 1936-tól gyártották, és bár zavaró a felirat a képen, mert pont a lényeget takarja, ez egy 1938-as coupe, azaz 2 ajtós változat. Üdv. Polar | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464524 | 2007. december 7. 19:54 | ![]() | |||||||||
vagy Kadett... :) Opelnek Opel. (Amúgy rengeteg a hasonló angolszász cucc is a német hadseregben, amiket megkülönböztetni alíg lehet -én nem tom-, szóval valami ilyesmi...) :) | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464523 | 2007. december 7. 19:52 | ![]() | |||||||||
Szia Balu! Sztem egy Opel Kapitän. :) www.autogallery.org.ru/k/o/opkap2drwh.jpg E. (Ez most kivételes, de a jöv héten tényleg nem leszek...) :) | |||||||||||||
Balu | Adatlap | 464522 | 2007. december 7. 19:12 | ![]() | |||||||||
Ori | Adatlap | 464521 | 2007. december 7. 16:54 | ![]() | |||||||||
Igen arra,ami az oldalukon volt!!! Kicsit megtunningolnám a dragon 72es StuGját,meg majd a Pzkpfw III. is a későbbiekben!!! | |||||||||||||
rumcajsz | Adatlap | 464519 | 2007. december 6. 22:34 | ![]() | |||||||||
Ori | Adatlap | 464518 | 2007. december 6. 21:48 | ![]() | |||||||||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy StuG IV.Late versionhoz vki tudna nekem anyaogt kuldeni h volt e páncélköpenye vagy sem??? | |||||||||||||
Balu | Adatlap | 464515 | 2007. december 5. 22:31 | ![]() | |||||||||
Fimre! Azért ez a kép nem is olyan kicsi, csak kicsit sötét...:) Köszi az infót! Emerick! Köszi neked is! Sajnálni fogom ha kevesebbet leszel itt! Csak nem történésznek tanulsz? :) Üdv! | |||||||||||||
Emerick | Adatlap | 464514 | 2007. december 5. 21:00 | ![]() | |||||||||
Keine Ahnung. Passzolok. Bár ezt a megoldást már láttam a torony tetejére tett benzineskannákkal egy-két alkalommal. Szerintem nem volt túl gyakorian alkalmazott teknika, talán megtalálható lehet a század, ahol használták. Nem tom, lehet megint porhintek, ne higyetek nekem! :) Üdv: I. Ui offként.: mostantól még ritkábban és rövidebben fogok reagálni, mert gyün a vizsgaidőszakom. X( | |||||||||||||
Fimre | Adatlap | 464513 | 2007. december 5. 18:59 | ![]() | |||||||||
Balu! Nincs valami normális méretű képed?:) A tank J-rövid csövű 50 mm-es kivitel.Szerintem egyszerű: a homlokpáncélon már az új kügelblendés géppuska van.A H-nak még a régi fajta.Mindkettő itt áll az asztalon előttem:)mármint makettben Imi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ennyire ne legyél kreatív!Külső, látható jele nem volt, max a ballonkerék , meg a ponyva a visszapillantó tükrön...:)
Imi