<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romsitsa | Adatlap | 464542 | 2007. december 18. 17:33 | ||
Csodabogár | Adatlap | 464541 | 2007. december 18. 17:28 | ||
Szpal! Tigris I-en nem. Az "ambush"-festést gyárilag készítették, 1944 augusztu végétől. Ekkor Tiger I-et már nem gyártottak. Üdv Cs | |||||
Szpal | Adatlap | 464540 | 2007. december 18. 17:24 | ||
Sziasztok! Van egy Tigris 1-esem és az SS Pz. Div. ’DAS REICH’ alakulat matricáival látom majd el! Azt szeretném kérdezni h az ambusb kamuflázst (sárga alapon barna ill zöld ,barna és zöld alapon sárga pettyes minta) használhatom e rajta mert nem láttam ilyen képet de tetszik és szerintem jól nézne ki a Tigrisemen :) Segítsen valaki!! KÖSZÖNÖM | |||||
Sati | Adatlap | 464539 | 2007. december 15. 17:08 | ||
Köszönöm Romsitsa! Részemről az OT-251 megkülömbüztetés, a teteje nélkül nem megy, viszont szépen látszik a féklámpa: valóban G-13 a delikvens. Üdv! | |||||
romsitsa | Adatlap | 464538 | 2007. december 15. 16:54 | ||
Itt egy másik kép róla www.zweiter-weltkrieg-lexikon.de/phpBB2/userpix/5_Hetzer_3.jpg A háttérben lévő féllánctalpas nekem nagyon cseh OT-nek tűnik, így arra szavaznék, hogy nem világháborús a kép, hanem valamilyen hadijátékon készült. Esetleg a Hetzer sem Hetzer, hanem egy átépített svájci G-13. üdv ad | |||||
Sati | Adatlap | 464537 | 2007. december 15. 16:42 | ||
Ave! Kis segítséget kérek egy fotó értelmezéséhez: images.google.hu/imgres ehelyt, felülről a harmadik, Hetzer áll a pusztában. A farlemez bal felső sarkán pedig valami ami nagyon hasonlít egy vlsz. okkersárga Wolfsangelre. Probléma a következő: az MBI 2001-es kiadású Hetzerkönyvében (csehek tehát hiszek nekik)felsorolják milyen egységek kaptak Hetzert, a Das Reich nincs köztük. Tud valaki olyan adatot miszerint az MBI téved? (a belinkelt oldalon említik a 2. SS-t, de a fotó alapján nekem is ez lenne az első tippem, aminek az említett adat ellentmond) Kösz! Sati | |||||
Fimre | Adatlap | 464536 | 2007. december 11. 13:24 | ||
Emerick! SDKFZ megnevezést tutira nem, mert az a különleges meghajtású megnevezést rejti.Max kfz besorolást, mint pl a kübelwagen.. Imi | |||||
Emerick | Adatlap | 464535 | 2007. december 10. 20:37 | ||
Egyébként a valós nevük Opel Olympia OL 38, illetve a korábbi 1936/37 voltak. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a kis Oly-knak mi volt a katonai szakzsargonban a neve. Esetleg ők is SdKfz 1 megnevezést kaptak? Asszem alapvetően a Spieß kocsija volt, meg egyéb szakaszparancsnoki járműként osztották be az alegységekhez. Na mindegy... :D | |||||
lucky | Adatlap | 464534 | 2007. december 10. 20:11 | ||
romsitsa | Adatlap | 464533 | 2007. december 10. 20:08 | ||
Szia, sajnos több szempontból sem. A 251/20 infra (ez világította meg a célterületet az infrával szerelt Párducoknak) nem légvédelmi reflektor, túl értékes ahhoz, hogy bármit vontasson, másrészről a Flak 18-at nem bírta el a 251. Általában Pak 40 vagy lFh 18 vontatására használták. Üdv ad | |||||
lucky | Adatlap | 464532 | 2007. december 10. 20:02 | ||
Urak! Elképzelhető-e az alábbi összeállítás? SdKfz 251/20( lv. reflektoros), mint vontató és egy Flak 18 mint vontatmány. | |||||
Balu | Adatlap | 464531 | 2007. december 10. 16:13 | ||
Szia Polar! Köszi az infót! Balu | |||||
Polar | Adatlap | 464530 | 2007. december 10. 14:21 | ||
Sziasztok! Mindenkinek igaza van. 1936-ban az olimpia évében került piacra. Az elképzelések szerint "népautó" lett volna, de az eladási árat nem tudták a kívánt mértékekig csökkenteni (ha jól emlékszem 1000 birodalmi márka alá kellett volna pozicionálni, de az alaptípus 1100 birodalmi márkába került). Az olimpia tiszteletére keresztelték Olimpiának. A későbbiek folyamán, a háború elejétől kapta a Kadett nevet, és ez lett a Kadett A, a Kadett sorozat első darabja. Tehát mind a két megnevezés helytálló, de a hűtőrács és a lámpa alapján ez egy korai modell, ekkor még Olimpia néven kerültek forgalomba. A háború kitörése után egyszerűsítették, és olcsóbbá tették a gyártást. A későbbi Moszkvics típusok már ennek az egyszerűsített "orrú" autónak a másolatai. Polár | |||||
Gébics | Adatlap | 464529 | 2007. december 10. 14:04 | ||
Szia! A féllánctalpas az M3 Halftrack.Az első verziója az M2 volt,az M3 lett a legnagyobb széria.Ezenkívül volt még az M4 aknavetős és az M16-os légvédelmi változat,legalábbis ezek ugranak be most hirtelen. Gábor | |||||
Krisztián | Adatlap | 464528 | 2007. december 10. 14:02 | ||
Sziasztok! tudnátok nekem Tigris tank képeket küldeni olyasmit amin látszik, hogy a tigris leharcolt álapotban van és az alakulat jelzése is látszik. Valamit azt szeretném még tudni, hogy az amerikiaknak mi az a féllánctalpas páncélozot-csapatszállítója? Előre is köszönöm Krisztián | |||||
Emerick | Adatlap | 464527 | 2007. december 8. 20:14 | ||
Az tuti... :) Enyém lett a 900 hsz is! :D Témánál maradva, én Kadettet mondok végleges válaszként, de nem 1000%. E. | |||||
Balu | Adatlap | 464526 | 2007. december 8. 15:11 | ||
Sziasztok! Mindenkinek köszi az infót. Kicsit utánna néztem a feldobott típusoknak. Az szerintem biztos, hogy Opel de nem Kapitan. Az Olimpia és a Kadett közül szerintem inkább a Kadett a nyerő! Emerick! Úgy sem bírod ki, hogy ne olvasd a fórumot!!! :) Üdv: Balu | |||||
Polar | Adatlap | 464525 | 2007. december 7. 21:16 | ||
Szia Balu! Ez egy Opel Olimpia. 1936-tól gyártották, és bár zavaró a felirat a képen, mert pont a lényeget takarja, ez egy 1938-as coupe, azaz 2 ajtós változat. Üdv. Polar | |||||
Emerick | Adatlap | 464524 | 2007. december 7. 19:54 | ||
vagy Kadett... :) Opelnek Opel. (Amúgy rengeteg a hasonló angolszász cucc is a német hadseregben, amiket megkülönböztetni alíg lehet -én nem tom-, szóval valami ilyesmi...) :) | |||||
Emerick | Adatlap | 464523 | 2007. december 7. 19:52 | ||
Szia Balu! Sztem egy Opel Kapitän. :) www.autogallery.org.ru/k/o/opkap2drwh.jpg E. (Ez most kivételes, de a jöv héten tényleg nem leszek...) :) | |||||
Balu | Adatlap | 464522 | 2007. december 7. 19:12 | ||
Ori | Adatlap | 464521 | 2007. december 7. 16:54 | ||
Igen arra,ami az oldalukon volt!!! Kicsit megtunningolnám a dragon 72es StuGját,meg majd a Pzkpfw III. is a későbbiekben!!! | |||||
rumcajsz | Adatlap | 464519 | 2007. december 6. 22:34 | ||
Ori | Adatlap | 464518 | 2007. december 6. 21:48 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy StuG IV.Late versionhoz vki tudna nekem anyaogt kuldeni h volt e páncélköpenye vagy sem??? | |||||
Balu | Adatlap | 464515 | 2007. december 5. 22:31 | ||
Fimre! Azért ez a kép nem is olyan kicsi, csak kicsit sötét...:) Köszi az infót! Emerick! Köszi neked is! Sajnálni fogom ha kevesebbet leszel itt! Csak nem történésznek tanulsz? :) Üdv! | |||||
Emerick | Adatlap | 464514 | 2007. december 5. 21:00 | ||
Keine Ahnung. Passzolok. Bár ezt a megoldást már láttam a torony tetejére tett benzineskannákkal egy-két alkalommal. Szerintem nem volt túl gyakorian alkalmazott teknika, talán megtalálható lehet a század, ahol használták. Nem tom, lehet megint porhintek, ne higyetek nekem! :) Üdv: I. Ui offként.: mostantól még ritkábban és rövidebben fogok reagálni, mert gyün a vizsgaidőszakom. X( | |||||
Fimre | Adatlap | 464513 | 2007. december 5. 18:59 | ||
Balu! Nincs valami normális méretű képed?:) A tank J-rövid csövű 50 mm-es kivitel.Szerintem egyszerű: a homlokpáncélon már az új kügelblendés géppuska van.A H-nak még a régi fajta.Mindkettő itt áll az asztalon előttem:)mármint makettben Imi | |||||
Balu | Adatlap | 464512 | 2007. december 5. 13:49 | ||
Balu | Adatlap | 464511 | 2007. december 4. 19:36 | ||
Köszi az infót mindenkinek! :) | |||||
Fimre | Adatlap | 464510 | 2007. december 3. 20:30 | ||
Sziasztok! És az is kiderül a képből, hogy eredeti stug, nem átépített PZ III-as.Íg tényleg c vagy d, e -re nem tennék esküt.meg ha 41-es a kép mindent megmagyaráz...Sajna van pár stugom-most is vagy 3-4 épül , így egy kicsit van róla fogalmam:(( Imi | |||||
romsitsa | Adatlap | 464509 | 2007. december 3. 19:26 | ||
C vagy D lesz, de ebből a fényképből több nem derül ki. A Honvédség kapott mid Stugokat is. ad | |||||
Emerick | Adatlap | 464508 | 2007. december 3. 18:57 | ||
Látszik, hogy tankokról van szó, és nem puhatestűekről. Így csak megint sikerült tévednem, bevett szokásomhoz hűen... 8-O | |||||
Balu | Adatlap | 464507 | 2007. december 3. 11:32 | ||
Sziasztok! Szép kis diszkurzus alakult ki a Stugommal kapcsolatban... :) Ezért is tettem fel mert oldalról nézve sajnos én sem tudok kölönbséget tenni közöttük. Emerick! Szerintem a B-nek még a régi meghajtó kereke volt. Legalábbis sok képen ezt láttam. Valamint az első visszafutó görgő azokon, ha jól tudom hátrébb volt egy kicsit úgy 30-40 cm -el mint a későbbi verziókon. Ez inkább előrréb van (mondjuk a szög csalhat) Szóval szerintem a B kizárható. Fimre! Ennek minta már a nem lépcsőzetes irányzója lenne, amelyek valamivel meredekebbek voltak mint a lépcsősek. Szerintem ez is ilyen. Nagyobb nagyításban legalábbis mintha ez látszana. Szóval a B típus ezen ok miatt is kizárható. Ja még egy adalék amit elfelejtettem eddig: a kép nagy valószínűséggel 1941-ben készült a keleti fronton. Ugyan az az ember készítette, mint amit előtte rakotam fel páncélos hadtes vonulásáról. Üdv: Balu | |||||
Fimre | Adatlap | 464506 | 2007. december 3. 11:20 | ||
Emerick! Pár dolog a stugokhoz: -a b és a c/d verzió közt jelentős eltérés volt, ha megnézed szemből a rohamlöveget.A b-nél az irányzó előtt lépcsőzetesen volt kialakítva a páncél, a c-től kezdve sima volt a felület.Igazából a hátsó láncfeszítő kereket kéne nézni, mert ott is vannak különbégek és egyedi jellegzetességek.Elvben a motorház teteje is segíthetne az azonosításban.Az se mindegy, hogy gyári stugról van szó, vagy a gyárba visszavitt régi PZ III-asokat alakítoták át stuggá.A c/d és e verziót is elvben könnyű megkülönböztetni, mert míg az előbbieknek a felső páncélrésznél oldalt döntött lemezek voltak,az e verziónál már a későbbi -csak az F,F8 ra jellemző- rádiótartók voltak.Mindegyik stugban volt rádió-mint mindegyik német páncélosban- amiről Te beszélsz az a stugnak azon verziója ahol a küzdőtér mindkét oldalán volt rádió.Úgy lehet megkülönböztetni, hogy a simának csak 1 antennája volt, a parancsnokinak meg kettő..Az más kérdés, hogy a bogardok irányításához használt antennával ez a szám akár 3-ra is emelkedhetett:) Fő a változatosság.. Imi | |||||
Emerick | Adatlap | 464505 | 2007. december 3. 09:33 | ||
Gyors voltam, és tévedtem: Az első 30 db Ausf A-nak volt régi meghajtó kereke. A képen szereplő jármű még B is lehet. Szóval a sorozat/alvázszám nélkül B és E verzió közt bármi lehet. (Annyi a különbség köztük, hogy az E-kbe tettek/tehettek rádiót, mint szakaszvezető-járművekbe. Meg eltértek az optikák is. De amúgy mind ugyanolyan volt...) 8-O Kis érdekesség: 250db B (1940 novemberig gyártva), 100 C, 150 D, és 1941 szeptembertől 284 E gyártva. (...1942 tavaszáig. 1942 tavaszán még készül rövidcsövű is, de az E típusokat 1942 januárjától már L/43-as löveggel F-ként is kezdik gyártani.) Magyarország pedig elvileg összesen 40 db korai G-t kapott. 31db-ot a 7. rotü, 7-et meg a 2. páncélos hadosztály, mindet 1944-ben, valamikor a nyár folyamán. Szép napot! I. | |||||
Emerick | Adatlap | 464504 | 2007. december 3. 09:18 | ||
Szia Balu! :) Na, ez az, amit biztosan nem tudok megmondani, ugyanis azt csak ha élőben látnám, ott mellette állva, úgy lehetne azonosítani. Egyszerű az ok. Ha a gyártási számot nem látod (általában a frontpáncélra festették pici számokkal), akkor nem látsz különbséget. A 3 verzió ugyanolyan volt, a betű-beli eltérést a gyártási idejük szabta meg. (A következő megrendelést a hadsereg új alverzió-névvel kérte ugyanarra a típusra. Többször se csináltak ilyet...) Ha tippelnem kéne, akkor kicsit utánajárva a láncmeghajtó keréknek, talán D-t vagy E-t mondanék. :) Asszem C-n még a régi, korai PzIII-asok láncmeghajtói voltak. De ennek tényleg utána kellene nézni... :) Üdv: Em. | |||||
Balu | Adatlap | 464503 | 2007. december 2. 22:59 | ||
Emerick | Adatlap | 464502 | 2007. december 2. 20:16 | ||
Szia! :) Szerintem PzIIIH-k, kivéve az elsőt, ami egy PzIVE vagy valamilyen hasonló rövidcsövű. (bár csövet nem látok, de a sárvédő és a homlokpáncél más) PzIIIH, mert még a vékonyabb blendéjük van, és szimplán szegecseltek. Ha J-k, akkor pedig a széria elejéről, mert asszem abban a szériában vastagították meg később a páncélzatokat. Sajna nem látom a csöveket, de szinte bizti, hogy 50mm L/60-asok... (vagy L/42, tudja fene... :) ) Bezzeg az Einheitsdieselt simán kiszúrtam a két első tank között a háttérben... :) A féllánctalpas meg szerintem végülis egy 5 tonnás SdKfz 6, mert a futóműnek nagyobbak a nyílásai -nézem a foltokat a foltokon. :D Szép napot! I. | |||||
Balu | Adatlap | 464501 | 2007. december 1. 23:52 | ||
Balu | Adatlap | 464500 | 2007. december 1. 23:04 | ||
panzerlöwe | Adatlap | 464499 | 2007. december 1. 17:25 | ||
Kedves Számvéber Norbert! Épp megtaláltam az iwiw-en,ott küldtem inkább üzenetet. Inkább nem traktálom nyilvánosan a makettező kollégákat hosszas problémáimmal. Persze a makettezési problémáimmal igen:-) | |||||
SzamveberN | Adatlap | 464498 | 2007. november 30. 20:54 | ||
Kedves Panzerlöwe! Itt vagyok. Miben segíthetek? | |||||
Emerick | Adatlap | 464497 | 2007. november 30. 20:37 | ||
Szia! Szerintem ez egy sima Hanomag/Adler H kl 6 3tonás Kfz 11. Közelebbi kép nincs véletlenül? Ha látnám, hogy milyen a görgők mintázata, okosabbak lehetnénk. De tutira féllánctalpasról van szó, és németről. (Ha nem 3 tonnás, akkor 5 tonnás Kfz 6, de semmiképp sem nagyob...) Kár a Blitzért (is) a baloldalon, meg az azonosíthatatlan törmelékért is... Szép estét! I. | |||||
Balu | Adatlap | 464496 | 2007. november 30. 19:34 | ||
Sziasztok! Szerintem sem lehet Famo az ennél sokkal nagyobb. A Teherautó azért sanszos mert körülötte is azok vannak... Balu | |||||
romsitsa | Adatlap | 464495 | 2007. november 30. 18:54 | ||
tray | Adatlap | 464494 | 2007. november 30. 18:07 | ||
Egy Famo ennél sokkal nagyobb, tuti nem az. A plató alatt alig kivehetően három kerékszerű képződményt lehet megfigyelni, de ezek túl szabálytalanok, éppúgy lehetnek roncsolódott kerekek mint bármilyen más "törmelék". Én egy kisebb teherautóra szavazok, mondjuk legyen ZIS :D | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 464493 | 2007. november 30. 18:07 | ||
Sziasztok! Szükségem lenne Számvéber Norbert e-mail címére. Fontos lenne, egyetemi szakdolgozatom kapcsán kaptam azt az instrukciót, hogy keressem meg. Mivel ebbe a topicba szokott írni, talán tudtok segíteni. Ha igen, kérlek küldjétek el a címet:speckis@freemail.hu | |||||
Obi | Adatlap | 464492 | 2007. november 30. 17:44 | ||
Szia! Szerintem is féllánctalpas, Famo-nak nézem, ki is látszanak az első lánckerekei. Üdv: Obi | |||||
Nowotny | Adatlap | 464491 | 2007. november 30. 17:28 | ||
Szerintem féllánctalpas,de mintha nem Német volna. | |||||
Balu | Adatlap | 464490 | 2007. november 30. 17:18 | ||
Helyesbítek inkább a jobb szélén van... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Újra van net?
Üdv
ad