/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
jaffa 464836 2008. január 18. 21:26
Válasz erre
az elsö egy e-100 prototip alváza a második egy grasshopper üdv
Atlasz 464835 2008. január 18. 21:03
Válasz erre
Szia Taxis!
Ha esetleg nem tudsz választani a szürke és a sárga között, akkor szerintem a sárgán jobban mutat a fehér álca.
De ezt a tetszik-nemtetszik módszert csak a legvégső esetben használd!!
Én is a sárgára szavazok!
Üdv:
Atlasz
KeyPi 464834 2008. január 18. 21:00
Válasz erre
Szia,
a második kép nekem Grasshopper (Heuschrecke IVb 10.5cm le.F.H.18/6(Sf.) auf Geschuetzwagen III/IV) gyanús.
Üdv. KeyPi
Zoli28 464833 2008. január 18. 20:47
Válasz erre
E-100 vagy Maus?
E-100 vagy Maus?
Sdkfz 300  Borgvard vagy Dicker Max,más?
Sdkfz 300 Borgvard vagy Dicker Max,más?

Sziasztok!
Szeretném a segitségsteket kérni.Megtudnátok e mondani,hogy a képeken látott tankok milyen tipusuak?Szeretném öket beazositani.
Üdv.Zoli28.
Taxis 464832 2008. január 18. 17:54
Válasz erre
Aha, bocs. Úgy gondoltam én is, hogy szurke alapon lehetett fehér festés. A gondom a Dragon útmutatójával kezdodott, amelyikben a fehér alá sárgát ajánlanak, ami nem egészen smakkol nekem.

Taxis
romsitsa 464831 2008. január 18. 17:47
Válasz erre
Most vagy nem értem, vagy ugyanazt mondjuk:)
Lehetett szürke alapon fehér és nem dunkelgelb alapon sárga, fehér meszeléssel, nem?

ad
romsitsa 464830 2008. január 18. 17:40
Válasz erre
Nyugi:)

Azt meg merem kockáztatni, hogy nem hazudnak.
Ha ez igaz akkor a restaurálás során a toronydoboz mögött és talán a görgősoron két szín találtak egy világoszöldet és egy sárgát.
www.tiger-tank.com/secure/journal27.htm

Azt aláírom, hogy a minta akár fiktív is lehet.

Üdv
ad
Taxis 464829 2008. január 18. 17:37
Válasz erre
Na mert ha jól tudom akkor a sárgát csak 43 feruárban vezették be, és bár a harc márciusig tartott, szerintem azok a Pz.IV-esek még február előtti produkció. Ha átnézem a töbi fényképet, akkor sok gépen Charkovból látszik, hogy szürke alapja volt. Ilyenek pl. a Totenkopf gépei az 500-as számokkal, meg a GD gépek is. Ha el is ért a parancs az alapfestékváltásról, akkor sem hiszem, hogy a tél kozepén a harcba vetett gépeket a fehér szín alá átfestették volna. Hisz még a Kurski csata idejébol is vannak képek szürke gépekről, ha addig nem győzték...
Az az érv, hogy az F2-es verzió óta sárga alap volt minden Pz.IV-en, sem szólított meg igazán, mert a fényképek nem ezt valják. Legalábbis az én képtáram kb. 8:2 arányban van tele szürke festésű gépekkel, és a sárgák inkább az afrikai és görög kivételek.
Na és az utolsó, amire alapozom, azok a fényképek. Konkrétan az LAH 200-as számú gépek esetén nem tenném tűzbe a kezemet azért, hogy sárga alapúak. Sajnos a szürkéért sem. Ezért az a sok kérdőjel.

Udv
Taxis
Panther 464828 2008. január 18. 17:27
Válasz erre
Ádám!

Ne dühíts fel mert ha valamire ugrom az ez a tigris téma! Hogy a t...ben lehet azt mondani hogy a bovingtoni tigrisnek jó a festése?
még helyel közzel sem!!! Mi az a zöld f.s benne? Te az eredetin láttál ilyet? Ott volt náluk 60 évig zöld foltozás nélkül és akkor restaurálják ezzel a british hígagyú ... ááá

Panther

nnne húzzzá fel
romsitsa 464827 2008. január 18. 16:49
Válasz erre
Taxis 464826 2008. január 18. 16:24
Válasz erre
Panther, romsitsa!

Koszi szépen a válaszokért. Akkor megfestem sárga alapúra, bár magam a szurkéért szavaztam volna.

Udv
Taxis
romsitsa 464825 2008. január 18. 16:06
Válasz erre
Hali,

dunkelgelb nem lehetett, de sárga igen.

Voltak panzergrau példányok és a trópusokra (Afrika és Déli Hadseregcsaoport) szánt verziók is, ez utóbbiaknál kérdés, hogy a szürkére festették fel a sárga-zöld álcát, vagy ez volt az alapszín.
A bovingtoni tigris kb. szín és minta helyes a trópusi festéshez.

ad
Panther 464824 2008. január 18. 15:25
Válasz erre
Taxis!

A Panzer IV F2-től kezdődően sárgával nyomták a németek az alapszínt! Ez már G verzió ergo 99% hogy sárga. A Kharkov-ba érkező új páncélosok zöme mégis még szürkén érkezett. De az azért mert azok nem 43 januári gyártásúak! Akkorra ugyanis rendelet szabályozta hogy minden német páncélos alapszíne sárga kell hogy legyen.

Üdv: Panther
Nowotny 464823 2008. január 18. 12:57
Válasz erre
Szia Zoli28!
Köszi meg kéne építeni a későbbiekben. A kötény mintázatával vok gondba hogy is mint is kéne belevágni,ez a szőlőfürt minta hát nem egyszerű,...de mi az.
Üdv Nowy.
Taxis 464822 2008. január 18. 12:12
Válasz erre
Pz. IV G LAH [11]
Pz. IV G LAH [11]
225 b
225 b
225
225

Sziasztok!

Újra megkérdezem, mert már nagyon aktuális. A Charkovi Pz.IV G gépek panzergrau vagy dunkelgelb alapfestésűek voltak? Konkrétan a 225-ös gépről lenne szó. A Dragon útmutató és a dobozrajz a sárgát ajánlja, de a fényképről nem olyan biztos, legalábbis számomra nem. A modellem már szurf előtt áll, és még mindig nem tudom melyik színnel alapozzam. Tudtok segíteni?

Taxis
romsitsa 464821 2008. január 18. 11:14
Válasz erre
Barna, de elég fiktívnek tűnik ez a festés.

ad
Panzer 464820 2008. január 18. 11:12
Válasz erre
Királytigris kérdés...
Királytigris kérdés...

Hello!

Némi infó kellene ezzel a géppel kapcsolatban.
Vajon a barna árnyalat miféle szín: A vörösesbarna álcaszín vagy a míniumvörös alapozófesték?
Zoli28 464819 2008. január 18. 08:26
Válasz erre
Stug IV
Stug IV

Ödv Nowotny!
Ha megakarod épiteni a Stugot, akkor itt egy kis segitség a festéshez.
Üdv Zoli28.
Lacko1988 464816 2008. január 17. 21:33
Válasz erre
Volt haszna, mert a bordázott, bepasztázott felület megnehezítette (nem teljes mértékben megakadájozta) a mágneses aknák felhelyezését. Egyes források szerint azért hagyták el, mert táplálta az égést. Az egész azonban egy nagy körforgás. 1. a szövetségések(szovjetek) tapadóaknáznak 2. a németek kifejlesztik a zimmerit bevonatot 3. a szövetségesek nem használnak több aknát, mondván, a zimmerit miatt úgyis hatástalan 4. a németek elhagyják az antimagnetikus anyag használatát, mivel az ellenség nem használ tapadóaknákat. Ennyi
Emerick 464815 2008. január 17. 21:13
Válasz erre
Hát szerintem azért a mozgó alacsonytámadó gépek irányából igenis számított, hogy az érdes felület sokkal inkább megbontotta a tank kontúrját, pláne egy rahedli gallyal, mint a natúr, akár csont mattra festett sík lemezeknél. Bár ez lehet, nem teljesen igaz, de szerintem a sima (ha nagyon ragaszkodni akarunk az elmélethez, akkor matt) felület jobban tudott csillogni, mint az érdesített, mintás lap.
Az egyetlen indok, amiért szerintem elhagyták a gyártásból, az pontosan a gyártás felgyorsításának nyomós oka volt (az említett száradás). Valahol olvastam, hogy rengeteg Zimmerit-alapanyag maradt különböző raktárakban, mely végül angolszász zsákmány lett.

Em.
romsitsa 464814 2008. január 17. 16:32
Válasz erre
Az biztos, ez csak véletlen plussz volt.

ad
halaci 464813 2008. január 17. 16:18
Válasz erre
Hát, lehet, hogy a sok apró fény-árnyék változás becsapja valamennyire a szemet, ez végül is elképzelhető, bár a ráfordítással aligha állt arányban a haszon.
romsitsa 464812 2008. január 17. 14:59
Válasz erre
Természetesen nem fog sziklának tűnni a Zimmerittől, de ha megnézel egy sima és egy Zimmeritezett járművet, a Zimmeritezett sokkal sötétebb és kontúrtalanabb. Ehhez képzeld hozzá, hogy nem fényképen, hanem egy harckocsi lövegtávcsövén át nézed.

Üdv

ad
Andris 464811 2008. január 17. 14:52
Válasz erre
Persze esztétikai szempontból nekem jobban bejönnek a zimmerites példányok, sokkal dögösebben néznek ki.
halaci 464810 2008. január 17. 14:42
Válasz erre
Andris, romsitsa: köszi! Megnyugodtam, hogy nem alaptalanul tűnt értelmetlennek. Fura, mert a németeket egyébként elég praktikus gondolkodásúaknak tartottam (a Führer kedvéért tervezett marhaságokat nem számolom). Ez az álcázásos dolog nekem kicsit urban legend ízű, kétlem, hogy mondjuk 500 méterről egy Pantheren a zimmerites felület egyenetlensége egyáltalán kivehető lett volna.
romsitsa 464809 2008. január 17. 14:13
Válasz erre
A szövetségesek nem használtak mágneses aknákat, tudtommal csak az angoloknak volt egy hasonló, de az sem mágneses, csak ragadós.
Eredeti funkcióját így nem tudta ellátni, de állítólag nagyon jól álcázott mert még jobban megtörte a jármű alakját.

ad
Andris 464808 2008. január 17. 13:20
Válasz erre
Hello halaci!
Én úgy tudom amíg a németek voltak fölényben (kb. kurszk 1943) igenis volt értelme, mivel az orosz gyalogság használt ilyen jellegű fegyvereket az előretörő német páncélosok ellen. Viszont a német visszavonulás során kevésbé voltak elterjedtek a mágneses aknák. Számomra érdekes hogy ezidőtájban készültek döntő számban olyan német páncélosok amelyek zimmeritet viseltek, viszont funkció szempontjából nem sok értelmük volt. A felfokozott gyártási tempót is csökkentette, mivel több napos száradást igényelt, míg teljesen megkeményedett.
halaci 464807 2008. január 17. 13:06
Válasz erre
Bocs: Akkor -> akkora
halaci 464806 2008. január 17. 13:05
Válasz erre
Csak egy érdeklődő és nagyon nem hozzáértő kérdés a zimmerittel kapcsolatban: Mennyire volt ennek értelme? Úgy értem, hogy ez - ha jól tudom - a mágneses rögzítésű pctörő eszközök rögzülését akadályozta meg. Akkor volt az ilyen jellegű veszteségek aránya a keleti fronton, hogy megérte a macerát?
Zsenya 464805 2008. január 17. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!

Stug III-ról kérdés: a "G late" verziót mikortól kezdték el gyártani?

Üdv:
Zsenya
Panther 464804 2008. január 17. 10:40
Válasz erre
Emerick!

Nos a D verzió nagyrésze ugyan zimmerit nélkül készült ám a frontra nagymennyiségben küldtek ki Zimmerit alapanyagokat. Így nem csak a sérült járműveket látták el zimmerittel nagyszervíz alakalmával, hanem bizony a fronton ép és új járműveket is ha tudták bevonták!
Igen az A változat 99%-a zimmerittel készült. Sőt sztem az összes, bár magam is láttam fotót A kupolás zimmeritezetlen járműről, de a magam részéről inkább azt mondanám hogy a sérült D kupolát cserélték A-ra.
A G korai verzió mind zimmerittel készült a közép verzió fele és a késői verzió egyáltalán nem!

Üdv: Panther
Emerick 464803 2008. január 17. 10:17
Válasz erre
Sziasztok!

Egy sajátos Panther kérdés (-ek):
Jól gondolom, hogy a D-k közül a nagyrészük zimmerit nélkül készült; az A-k 99%-a zimmerittel; és a korainak nevezett G-k (azaz a G-k valamivel kevesebb, mint fele) lettek zimmerittel ellátva? Ezt a www.panther1944.de táblázataiból próbáltam kiszaszerolni. A kezdeti D-k átépítése is még a zimmerites korszak előtt történt, így elméletben nem nagyon kellene rajtuk bevonatnak lennie. (gyakorlatban?)Kivétel sztem csak a frontról hazaküldött, gyári javításra szoruló példányok lehettek (értelem szerűen frontról működőképes példányt nem vonnak ki azért, hogy bekenjék vmi kulimásszal... :) A frontalakulatokhoz vajon küldtek ki zimmerit alapanyagot, vagy csak a gyári üzemekben kenték fel?)

Ha nagyon tévedek, kijavítanátok? :) Érdekelnének a válaszok. ;)

Üdv:
Em.
Nowotny 464802 2008. január 17. 07:44
Válasz erre
Üdv Zoli28; romista!
Jól látom hogy zimmeritezve van? Szerintetek harci körülmények közt is volt ilyen
Stug vagy csak egyszerűen bemutató darab volt. Jó lenne megépíteni,de hirtelen átgondolva fogalmam sincs hogyan kezdjek neki a köténylemez festésének,már magának a mintának(pisztolyal).
Köszönöm nektek Üdv Nowy.
romsitsa 464801 2008. január 17. 02:07
Válasz erre
Itt van még egy.

www.panzernet.net/panzernet/stranky/galerie/stihace/stug4/galeriestugIV18.htm

Valami bemutató darab lehetett, mert 5-6 kép készült róla ezen a helyszínen.

ad
Zoli28 464800 2008. január 16. 23:48
Válasz erre
stug4
stug4

Szia Nowotny!
Találtam még egy képet a Stug-ról.De szerintem csak a köténylemez volt ilyenre festve.
Kössz Panther!
Üdv.Zoli28
Panther 464799 2008. január 16. 23:16
Válasz erre
Zoli28!
Igen kivétel nélkül! még az utsó kép is pedig az még proto. Bár a legutolsó prototípus de proto!
Panther 464798 2008. január 16. 23:12
Válasz erre
131_001
131_001

Emerick!

Igen a kötényen hibátlan szőlőfürt minta látható!
Zoli28 464797 2008. január 16. 23:01
Válasz erre
Porsche Tigris 1
Porsche Tigris 1
Porsche Tiger 2
Porsche Tiger 2
3
3
3
3

Üdv!
Az elöbb lemaradtak a képek.
Üdv.Zoli28.
Zoli28 464796 2008. január 16. 22:51
Válasz erre
Sziasztok!
Pár kép Porsche tigrisekröl.Zimmeritezve vannak,vagy sem?
Üdv.Zoli28
Zoli28 464795 2008. január 16. 22:33
Válasz erre
Szia.Nowotny!
Sajnos nimcs meg más szögböl.Valami lengyel honlapon találtam,de csak ez a kép volt rola.
Üdv.Zoli28
Nowotny 464794 2008. január 16. 22:09
Válasz erre
Szia.
Fúúú ez ritka jó kép. Hol találtad? Más szögből nincs meg véletlen?
Zoli28 464793 2008. január 16. 22:02
Válasz erre
Szőlőfürtmintás Stug IV.
Szőlőfürtmintás Stug IV.

Üdv Emerick!
Emerick 464792 2008. január 16. 18:40
Válasz erre
Hali!

Én hiszek Neked, de ezen a képen is a kötény nekem nagyon hasonlít a korábbi Panther torony apró "morzsáira" és foltjaira a mintázatban.
fotodiguerra.altervista.org/php/cpg143/displayimage.php

Em.
Kamovos 464791 2008. január 16. 16:31
Válasz erre
Szia Panther!

+ tudnád mondani nekem, hogy az európai hadszintéren, vagy az Afrika Korp ban voltak a világos homok színek?
Esetleg Tamiya festék kód?

Köszi!

Üdv: kamovos
Panther 464790 2008. január 16. 16:12
Válasz erre
Testa!

Logika miatt. Ha mozgó alkatrészen két fajta szín van az óhatatlanul is felkelti a figyelmet.

Üdv: Panther
Testa 464789 2008. január 16. 15:21
Válasz erre
Nowotny 464788 2008. január 16. 13:21
Válasz erre
Mindezek ellenére pöpec kis gép.(kicsit túl tiszta) :DD
Amon 464787 2008. január 16. 13:17
Válasz erre
Szia!

Az alap az jó csak a pöttyözés túl nagy elég a harmada negyede. És jó "sok"
Panther 464786 2008. január 16. 13:14
Válasz erre
Emerick!

Ez nem a szőlőfürt minta!
Este hazaérek rakok fel neked róla képet milyen az. Sőt azt is megnézem, hogy ennek mi is a pontos leírása.

Gábor76!

Semmiféle képpen nem állja meg a helyét ez a festés! Egyrészt a prototípuson kívül minden porsche tornyos királytigris zimmerites volt, másrészt ezek a pöttyözések hatalmasak. Illetve ha már zöld alapos a futógörgők nem foltosak! Német szabályok tiltották 44 októberétől az egy futógörgőn két árnyalat megjelenítését.

Üdv: Panther
gábor76 464785 2008. január 16. 12:53
Válasz erre
shieldstigerc
shieldstigerc

Sziasztok!
Reális ez a festés ezen a tipuson?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.