/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
MDSca 464992 2008. március 17. 10:31
Válasz erre
Csodabogár 464991 2008. március 17. 10:29
Válasz erre
Szia!

Legjobb tudomásom szerint csak a protók készültek zimmerit nélkül... :-(

(lásd, pl. Bovington-Tiger)
Üdv

Cs
MDSca 464990 2008. március 17. 09:22
Válasz erre
Üdv urak!
Azt szeretném megkérdezni, hogy Porsche tornyos Királytigrist használtak-e zimmerit réteg nélkül?
Valahogy nincs kedvem eröltetni..
Blackarmy 464989 2008. március 14. 12:50
Válasz erre
Ádám,

a válasz ott van a fellülnézeti műszaki rajzon, nézd meg tüzetesen.

Balázs
romsitsa 464988 2008. március 14. 12:45
Válasz erre
mandruc
mandruc

Na a kép meg lemaradt...Újra

Panther, Balázs

Köszi, lehet mégis mezei A lesz.

Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja.
A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:).
Erről esetleg kép?

Köszi

ad
romsitsa 464987 2008. március 14. 12:38
Válasz erre
Panther, Balázs

Köszi, lehet mégis mezei A lesz.

Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja.
A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:).
Erről esetleg kép?

Köszi

ad
Panther 464986 2008. március 13. 10:15
Válasz erre
Ádám!

Biztosan le lehetne követni, de sajnos nekem nincsenek meg az ehhez szükséges dokumentumok. A legvalószínűbb (sok fotó tanúsítja) hogy a Wiking kapott ilyeneket, sőt még talán egyet kettőt Magyarországon is használtak belőlük!
Igen az lenne a rögzítés helye, illetve igen jól látod ott is használtak gumi tömítést illetve a parancsnoki kupolánál is, ezt később elhagyták, gondolom anyaghiány miatt.
A kevés kb 40-50 db körül lehetett, lévén hogy ezek amolyan gyári öszvérek voltak, átmenetek, kisérletezések, pontosítások voltak két típus között, a legénység visszajelzései alapján!

Üdv: Gergő
Blackarmy 464985 2008. március 13. 08:43
Válasz erre
Ádám,

igen a műszaki rajzon látható horony és a fotón látható fekete tömlős "gyűrű" alapján úgy tűnik gumitömítés. Micsoda precizitás, nem? Nehogy befújjon a cúg, és megfázzon a hátuk! :-)
romsitsa 464984 2008. március 12. 15:46
Válasz erre
Szuper, köszi!

Panther az első képen a felső fül (ovális nyílással) lenne ugye az ajtót rögzítő kampó ellendarabja?
És a te harmadik illetve Balázs utolsó képen jól látom, hogy van egy gumitömítés az ajtón?

A kevés kb. mennyit takar? Azt lehet tudni, hogy milyen alakult kapott ezekből?
Helyesebben csak az érdekel, hogy lekövethető-e egyáltalán vagy sem.

Üdv

ad
Panther 464983 2008. március 12. 13:38
Válasz erre
panther_64
panther_64
panther_142
panther_142
panther_205
panther_205

Ádám!

igen létezett nagyon kevés darab. Az elenevezése Aufs D volt még de A (öntött) kupolával.
Igen volt esővédővel is.
A verzióról onnantól beszélünk hogy a homlokpáncélon gömb formája lett a géppuskaháznak.
Blackarmy 464982 2008. március 12. 13:37
Válasz erre
toronybelső
toronybelső
torony felülnézet A-G
torony felülnézet A-G
torony felül nézet D
torony felül nézet D
oldalsó nyílás
oldalsó nyílás
kibúvó belülről
kibúvó belülről
hátsó torony nyílás A
hátsó torony nyílás A

Ádám, nem tudom megfelelnek-e ezek a képek.
romsitsa 464981 2008. március 12. 11:44
Válasz erre
Halihó!

Öntött kupolás, pisztolynyílás nélküli Párduc torony létezett-e olyan kivitelben amin még nem volt Nahwerteidigungswaffe és a lövegtávcső "dupla" kivitelű, mint a D-ken?
Illetve a D blendén volt-e esővédő a távcső felett?
Egy ilyen Párduc milyen verzió lenne D vagy már A?

Illetve valaki küldene képet a torony hátsó ajtajának zárszerkezetéről, és az ajtót nyitott állapotban rögzítő fülről?

Köszi

ad
Emerick 464980 2008. március 10. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!

Én pedig néhány fényképet keresnék Hummel küzdőteréről. Tudna valaki segíteni?

Üdv:
Em.
romsitsa 464979 2008. március 10. 19:44
Válasz erre
Halihó,

Számvéber Norbertnek volt itt egy hozzászólása a magyar párducokkal kapcsolatban (mikor honnan mit kaptunk), de nem találom, viszont kéne.

Ha valaki megtalálná, berakná ide?

Köszi

ad
Ram 464978 2008. március 10. 16:16
Válasz erre
Sziasztok!
Ha bárkinek bármilyen fotója van a Panzer II ausf F motorjáról (Maybach HL 62 TRM), motorteréről, az jelezzen, legyen szíves! Köszi előre is!
üdv,
Ram
Csodabogár 464977 2008. március 4. 11:15
Válasz erre
Hát épp ez az!!!
Röviden: 1943 februárjában jelent meg egy utasítás, miszerint a járműveket, felszerelési tárgyakat sötétsárgára kell festeni, már a gyárakban. Ugyanakkor a már a csapatoknál lévő technikát is át kellett festeni. Előbbi ugye egyértelmű, utóbbit viszont többféleképp is értelmezték. Volt alakulat, ahol az egész járművet átfestették sárgára, volt, ahol csak terepmintaként, foltokban/sávokban/stb... vitték fel a sárgát az eredeti szürkére. A sárga szín megjelenésével zöld és barna festékkel is ellátták a csapatokat, amelyeket azoknak kellett felfesteni a technikára. Ehhez a műhelyeknek, karbantartó-alakulatoknak volt szórópisztolya, de nem minden esetben. Ha volt, azzal festették, ha nem, akkor maradt az ecset. Ugyanígy, a téli álcázásnál. Ha volt készleten, akkor fehér festéket használtak, ha nem, akkor meszet. (Létezik fotó szórópisztollyal felvitt fehér álcázásról is!)
Gyakorlatilag tehát az adott alakulatnál dőlt el, hogy milyen színkombináció, és milyen módszerrel került fel a páncélosokra. 1944 augusztus-szeptemberétől kezdték el az ún. gyári terepminták kipróbálását. Ekkor még mindig a sárga volt az alapszín! A korong-minta (szőlőfürt) egy viszonylag rövid időszakban -1944 augusztus-október legeleje- került felfestésre, meglepően sok járművön (Panther, Grille, Brummbar, Hummel, Pz.IVL70, Hetzer, stb...)1944 novemberétől az előírások szerint már a zöld lett az alapszín, de ez a legtöbb esetben nem valósult meg. Ugyanebben az időszakban több festésmintát is kipróbáltak, úgyhogy ettől az időszaktól kezdve már igen-igen sokféle változattal lehet találkozni. Ugyanakkor jellemző, hogy sok esetben (de nem mindig) még a sárga alapszínű járműveken is nagyobb felületen volt álcázószín, mint az alapsárga. Érdekes a Tiger B-k festése is. Adott szabvány szerint készültek, de nem sablonnal. A legvalószínűbb, hogy egy adott skicc alapján festették őket, kisebb-nagyobb eltérésekkel, ecsettel.

Üdv

Cs
bubi 464976 2008. március 3. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék csatlakozni a festési kérdéssorhoz.
Láttam képet melyen szórópisztolyos módszerrel hordták fel a festéket, a járműre tábori körülmények között. Kérdésem, hogy mikor, hol alkalmaztak ecsetes festést ill. szórást? Melyik módszert gyárban, melyiket az alap, melyiket a foltozáshoz és melyik mintáknál használtak sablont? A "szölőfürtös" tuti, hogy sablonos, de csak ez? A téli festés pedig ha tábori, akkor ecsettel let felhordva (vagy seprüvel vagy puszta kézzel, mésszel vagy ami volt). De ennyi! Többet nem tudok.
Várom megtisztelő válaszotokat.
Csodabogár 464975 2008. március 3. 15:06
Válasz erre
Erre valahol válaszoltam... :-)
Naná, hogy érdekel!

köszi

Cs
Számvéber 464974 2008. március 3. 14:46
Válasz erre
Szia Csodabogár!

Ha érdekel, már megvan Gen. Insp. d. Pz. Tr. "A/3-as lepedős" kimutatásokból a "Beute-Panzer" adatsor is...:))

Üdv:
Sz. Norbert
basio 464973 2008. március 3. 14:07
Válasz erre
Csodabogár!

köszi a segítséget. a sárga alapszín már fent van.
7végén befejeztem csak nem mertem belevágni folytatásba.
akkor a testen is ezt a vékony csíkozást csinálom.

még1x köszi

basio
Csodabogár 464972 2008. március 3. 13:55
Válasz erre
Nosza!
:-)

Amit szem előtt kell tartanod: StuG.IV-en sárga alapszín, a háború végéig.
Erre kerül(HETET)t zöld vagy barna, vagy mindkét féle álcázószín. Minta és mennyiség nem volt szabályozva, az épp festést végző személyzettől függött.
Lehetett akár StuG.IV-en is.

Cs
basio 464971 2008. március 3. 13:47
Válasz erre
Dra
Dra

Csodabogár!

Egy dragon figurakészleten láttam meg egy
festést. Ilyen vékony csíkos festést szeretnék
csinálni egy stug IV-re.

basio
Csodabogár 464970 2008. március 3. 13:47
Válasz erre
Sziasztok!

FONTOS!!!

Ha bárki szeretne Friul-lánctalpat venni a mosonmagyaróvári kiállításon, az kérem jelezze felém a lehető leghamarabb!!!

barnaky@promodell.hu
0670/328-05-64

Cs
Csodabogár 464969 2008. március 3. 13:35
Válasz erre
StuG IV, és általában német harcjárművek festése.

Nem akarok senkit elkedvteleníteni, de úgy tűnik, a többnézeti, helyes festési útmutatók a német páncélosokkal kapcsolatban mindig is álmok maradnak.
Akárhogy nézzük, egy német páncélos makettjének megfestése az esetek 90%-ában blöff.
A legritkább esetben találni ilyen anyagot (én komplettről nem is tudok), és még pl. a Királytigrisek esetében sem lehet teljes bizonyosságra menni, pedig ott már szabvány szerint történt (többé-kevésbé) a festés.

basio!

Ha kicsit szűkíted a kört, talán lehet pontosítani a dolgokat. Milyen időszakról, melyik hadszíntérről, esetleg melyik alakulatról van szó?
Csodabogár 464968 2008. március 3. 13:10
Válasz erre
Miért érdekes?
Elméletileg és gyakorlatilag is sok 421-es toronyszámú Párduc létezett. Pár kivételtől eltekintve minden Párduc-osztályban...

A parancsnoki Pz.III esetében, ha tudjuk, hogy az ezred- vagy az osztálytörzsbe tartozott, akkor már meg lehet közelíteni a toronyszám kérdését. Persze, pontosan valószínűleg soha nem fogjuk tudni beazonosítani... :-(

Cs
basio 464966 2008. március 3. 12:24
Válasz erre
Hello!

Van valakinek Stug IV-esről festési (esetleg többnézeti) rajza?

előre is köszi és üdv:

basio
Tass-Lee 464965 2008. március 1. 13:29
Válasz erre
Panther_421
Panther_421
panthergirfin
panthergirfin

Heló Zoli,

Nem konkrétan, de azért köszönöm. Már megvannak a képek. Én ezeket kerestem. Tévedtem mert ezeknek 421 a számuk és nem 411. Rosszul emlékeztem. Érdekesség, hogy ez két külön jármű, mégis ugyanaz a toronyszám.
Mindenesetre köszi,
Üdv.
Számvéber 464964 2008. március 1. 08:49
Válasz erre
Kedves Emerick!

A 13. Pz. Div.-nek 1944. dec. 30-án (tehát már Budapesten) levéltári források szerint egy 5 cm-es hosszúcsövű Pz. III (J vagy M?) és egy parancsnoki Pz. III harckocsija volt. Előbbi javítás alatt, utóbbi bevethető állapotban.
Az általad említetteken kívül magyarországi fényképet nem ismerek róluk. :(

Üdv
Zoli28 464963 2008. február 29. 23:02
Válasz erre
Párduc  V G  411
Párduc V G 411
Párduc G Pz.Reg 116  ×2
Párduc G Pz.Reg 116 ×2
Párduc G Pz.Reg 116   ×5
Párduc G Pz.Reg 116 ×5

Erre gondoltál?
Emerick 464962 2008. február 29. 14:52
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem nekem is, hogy esetleg találkozott-e valaki olyan fényképpel, amin a 13. német páncélos hadosztály PzIII-asai vannak (nem fővárosi kép is szóba jöhet...). A festése érdekelne, illetve a valószínűsíthető toronyszám. (Én bárminek örülnék... :) PzIII-asról budapesti fotót kettőt láttam eddig, ugyanazon a gyűjtőhelyen: egy kötényezés nélküli leharcolt példányról és egy szétlőtt Turán mögött /talán a 165-ös számú/ megbújó kötényesről. Sajna a festésük nem kivehető...)
Köszönöm előre, ha esetleg tud valaki segíteni; akár "csak" írásban is!)

Üdv:
Em.
Zsóti 464961 2008. február 29. 12:01
Válasz erre
Sziasztok!
Abban kérném a segitségeteket, hogy háború végi Stug III Ausf. G-t készitek, és a festésével vagyok gondba. Valami egyszerűbb festésre gondoltam. Lehetett például ebben az időszakban egyszinű festésű?
Várom a segitséget!Köszi előre is!
Üdv:Zsóti
Emerick 464960 2008. február 29. 10:13
Válasz erre
Megnéztem én is még1X, és tényleg J-k. A visszafutógörgők is fém kivitelűek. 8-O
romsitsa 464959 2008. február 28. 21:31
Válasz erre
Ami hátulról is látszik az szerintem mindegyik J, mert egyiken sem látom a toronyforgató motor generátorának dobját. Az oldalról fényképezett is inkább J-nek tűnik, mert látom a lövegoptika melletti ablakot.

ad
Emerick 464958 2008. február 28. 20:34
Válasz erre
Nekem először az tűnt fel, hogy a Hinterhaltos előtétpáncélos tankok mellett több régebbi típus is van előtétpáncél nélkül, egy rakat lánctalppal. Azok vajh' H-k? Vagy korai J-k? (Tipikusan nekem egy gigászi dioráma jutott eszembe... :) )

Üdv:
Em.
romsitsa 464957 2008. február 28. 15:45
Válasz erre
Most hogy mondod, el is felejtettem, pedig azok is megvannak.
Fényképet megkérdeznéd? Lszi.

Köszönöm

ad
Tass-Lee 464956 2008. február 28. 13:32
Válasz erre
Sziasztok,

Segítségeteket szeretném kérni. Késői G párduc fotókat keresek. Pláne azokat amelyikek festése kétszínű. Olyan amelyik a Dragon smart kiadásának a dobozán látható. Eddig két képet találtam róluk régebben, de egyik sincs meg, sőt most a neten se találtam meg őket sehol (google, ok, foto di guerra). Az egyiken ki van lőve és le van szakadva a jobb páncéllemez, ha jól emlékszem akkor ez a "411"-es volt. Egy másik képen pedig kettő ugyanolyan festésű van egymás mellett.

Előre is köszönöm a segítséget,

Üdv.
Csodabogár 464955 2008. február 28. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!

Nem akarok reklámot csinálni, de tessék megvenni Dr. Számvéber Norbert, az alföldi páncéloscsatáról és a "Konrad" hadműveletekről szóló könyveit! Előbbiben olyan szenzációs fotósorozat van thoma-hálós, "hinterhalt" festésű Pz.Iv-ekről, hogy az ember szeme elkerekedik!!! Az 1. páncélosezred viszonylag új járművei, gyönyörűek. Igaz "mászt bí" anyag!!!
:-)

Cs
romsitsa 464954 2008. február 28. 10:55
Válasz erre
pzivj
pzivj
pzivj2
pzivj2
pzivj3
pzivj3
pzivj4
pzivj4
pzivj5
pzivj5
pzivj6
pzivj6
pzivj7
pzivj7

Három, négygörgősek és talánok vegyesen, mind dunántúli.

Üdv

ad
bubi 464953 2008. február 26. 21:02
Válasz erre
Üdvözlet!

A képekre feltétlenül számítanék én is Romista, ha megosztható. Már elég sokat költöttem a páncélos megvalósításához nem szeretném ha mindez kárba vészne egy hiteltelen sohasem létezett makett konstukcíó miatt. (nekem a TAMIYA 35262 készlete van meg) Nem tudjátok a DRAGON nem tervezi a Pz IV J újabb (részletesebb) kiadását mert úgy tudom a mostani sorozatban egyenlőre a G-nél megáltak.
Előre is köszi!
papgyuri 464952 2008. február 25. 22:04
Válasz erre
Fijugg!
A Dragon régi készlete - Pz.IV J late 6080- tartalmazza mindkét variációt, tehát meg lehet csinálni 4 vagy 3 görgős változatban is, illetve a kipufogó illetve a vonószemek kialakítása is opcionális! A Tamiya inkább korai J.
Romsitsa!
A Thoma hálós magyarországi képeket átküldhetnéd ha megvannak neked!
papgyuri@hotmail.com
papgyuri
romsitsa 464951 2008. február 25. 14:44
Válasz erre
A képeden talán négy görgős a hálós Pz IV, de nem tudnám biztosra mondani. Úgy tűnik az első három görgőpár felett van visszafutó akkor a negyedik felett is kellett hogy legyen.
Egyébként a négy görgőseket is szerelték Thoma hálóval, van 1-2 mo-i fénykép róluk.

Tudtommal a Dragon J három görgős, a tamiya viszont nem késői, inkább H-ra hajaz (sajnos)

ad
Amon 464950 2008. február 25. 14:14
Válasz erre
A Thoma hálót a Pz4 late szerelték az a tank már eléggé le volt butítva.
A zimmerittel abba hagyása pedig a száradási időben keresendő illetve kellettek a frontra a tankok. A németeknek kb 100tonna volt.
bubi 464949 2008. február 25. 14:03
Válasz erre
Pz.IV J
Pz.IV J
Pz.IV J 2
Pz.IV J 2
Pz IV z
Pz IV z

Sziasztok!

De voltak olyan Pz.IV J késői változatok (full hálókötényezve) melyeken 4-4 visszafutó volt?
Mivel csak ennek megfelelő makettről tudok. Én is egy késői Nibelungwerke gyár által készített típust szeretnék csinálni. A nagyított képen mintha látható lenne 2 visszafutógörgő. Ezek elhelyezkedéséből (közelségéből) nektek mi a véleményetek 4 görgős lehetett?
Érdekes a háború vége felé ismét eltünt a zimmerit! Úgy tudtam, hogy ekkor lett igazán "divat" annak ellenére, hogy a mágneses aknák veszélye fokozatosan csökkent.
Persze lehet, hogy ezt is érintette a nyersanyaghiány.
Bocsi ha untattam laikus kérdéseimmel a téma iránt érdeklődőket de én szívesen veszek minden informácíót.
Mmmm... Aztán találtam egy IV-est 3görgőst zimmerit nélkül.
Ja! Mi az a korongfestés? (ecset)
Csodabogár 464948 2008. február 25. 11:44
Válasz erre
Ténylegesen korábban. Létezik fénykép késői Jg.Pz.IV-ről, amin már nincs zimmerit (korong-festés) és három visszafutó-gögője van, 1944. októberi gyártású.

Cs
romsitsa 464947 2008. február 24. 01:33
Válasz erre
Amon 464946 2008. február 24. 00:08
Válasz erre
szia!

Olyan 44 közepe vége fele, mert mindent hafelhasználtak amit tudtak.
Emerick 464945 2008. február 23. 21:40
Válasz erre
Sziasztok!

Egy teknikai kérdés: a PzIV alvázakon (PzIV J, Jagdpanzer IV Alkett és Vomag)mikortól lettek a visszafutógörgők 4-ről 3-ra leredukálva?
Köszi előre is!

Üdv:
Em.
pistike 464944 2008. február 22. 08:01
Válasz erre
Sőt, állítólag a britektől zsákmányolt, nagyobb mennyiségű rózsaszínű festéket sem hagyták veszendőbe menni... Bár ennek, sajnos, még nem láttam bizonyítékát.
Emerick 464943 2008. február 21. 20:06
Válasz erre
A sárga szín meg tényleg maga a káosz. A DAK-nál volt néhány jármű, ami a birdalmi vasútnál használt homoksárgát kapta, aztán kikutyultak néhány verziót, melyek nemigazán váltak be, de legalább sárgák voltak és nem sötétszürke. Szerintem azzal festettek, ami volt. :)
Emerick 464942 2008. február 21. 20:02
Válasz erre
Szia!

Miket tudsz Te kérdezni?! Egyetlen jármű rendszámát ismerem (hiába gyűjtöm a rendszámokat), a többinek biztosan valamelyik szomszédosnak kellett lennie, de hogy az pontosan mi volt, fene tudja. Talán ha előkerülne néhány fénykép a semmiből a járművek fotóival egyenesen a Várban készítve, amin a rozsda alól kisejlik a rendszám...
(Egyébként nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem egy hasonló Flakbus, vagy egyéb nehéz teherautó állt lenn a Mechwart téren is néhány lövészpáncélos mellett...)

Üdv:
Em.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.