<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
MDSca | Adatlap | 464992 | 2008. március 17. 10:31 | ![]() | |
Köszi, akkor asszem belevágok :) Előzmény: (464991) Csodabogár 2008. március 17. 10:29 | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464991 | 2008. március 17. 10:29 | ![]() | |
Szia! Legjobb tudomásom szerint csak a protók készültek zimmerit nélkül... :-( (lásd, pl. Bovington-Tiger) Üdv Cs | |||||
MDSca | Adatlap | 464990 | 2008. március 17. 09:22 | ![]() | |
Üdv urak! Azt szeretném megkérdezni, hogy Porsche tornyos Királytigrist használtak-e zimmerit réteg nélkül? Valahogy nincs kedvem eröltetni.. | |||||
Blackarmy | Adatlap | 464989 | 2008. március 14. 12:50 | ![]() | |
Ádám, a válasz ott van a fellülnézeti műszaki rajzon, nézd meg tüzetesen. Balázs | |||||
romsitsa | Adatlap | 464988 | 2008. március 14. 12:45 | ![]() | |
Na a kép meg lemaradt...Újra Panther, Balázs Köszi, lehet mégis mezei A lesz. Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja. A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:). Erről esetleg kép? Köszi ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 464987 | 2008. március 14. 12:38 | ![]() | |
Panther, Balázs Köszi, lehet mégis mezei A lesz. Viszont, az Italeri készletét építem (tudom, hogy szar, de ez volt a legolcsóbb) és tegnap felsejlett valami olyan, hogy nem jó a toronyajtó forgópántja. A gyári egy majdnem félkör, az eredti viszont úgy rémlik máshogy van törve (lásd rajz:). Erről esetleg kép? Köszi ad | |||||
Panther | Adatlap | 464986 | 2008. március 13. 10:15 | ![]() | |
Ádám! Biztosan le lehetne követni, de sajnos nekem nincsenek meg az ehhez szükséges dokumentumok. A legvalószínűbb (sok fotó tanúsítja) hogy a Wiking kapott ilyeneket, sőt még talán egyet kettőt Magyarországon is használtak belőlük! Igen az lenne a rögzítés helye, illetve igen jól látod ott is használtak gumi tömítést illetve a parancsnoki kupolánál is, ezt később elhagyták, gondolom anyaghiány miatt. A kevés kb 40-50 db körül lehetett, lévén hogy ezek amolyan gyári öszvérek voltak, átmenetek, kisérletezések, pontosítások voltak két típus között, a legénység visszajelzései alapján! Üdv: Gergő | |||||
Blackarmy | Adatlap | 464985 | 2008. március 13. 08:43 | ![]() | |
Ádám, igen a műszaki rajzon látható horony és a fotón látható fekete tömlős "gyűrű" alapján úgy tűnik gumitömítés. Micsoda precizitás, nem? Nehogy befújjon a cúg, és megfázzon a hátuk! :-) | |||||
romsitsa | Adatlap | 464984 | 2008. március 12. 15:46 | ![]() | |
Szuper, köszi! Panther az első képen a felső fül (ovális nyílással) lenne ugye az ajtót rögzítő kampó ellendarabja? És a te harmadik illetve Balázs utolsó képen jól látom, hogy van egy gumitömítés az ajtón? A kevés kb. mennyit takar? Azt lehet tudni, hogy milyen alakult kapott ezekből? Helyesebben csak az érdekel, hogy lekövethető-e egyáltalán vagy sem. Üdv ad | |||||
Panther | Adatlap | 464983 | 2008. március 12. 13:38 | ![]() | |
Ádám! igen létezett nagyon kevés darab. Az elenevezése Aufs D volt még de A (öntött) kupolával. Igen volt esővédővel is. A verzióról onnantól beszélünk hogy a homlokpáncélon gömb formája lett a géppuskaháznak. | |||||
Blackarmy | Adatlap | 464982 | 2008. március 12. 13:37 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 464981 | 2008. március 12. 11:44 | ![]() | |
Halihó! Öntött kupolás, pisztolynyílás nélküli Párduc torony létezett-e olyan kivitelben amin még nem volt Nahwerteidigungswaffe és a lövegtávcső "dupla" kivitelű, mint a D-ken? Illetve a D blendén volt-e esővédő a távcső felett? Egy ilyen Párduc milyen verzió lenne D vagy már A? Illetve valaki küldene képet a torony hátsó ajtajának zárszerkezetéről, és az ajtót nyitott állapotban rögzítő fülről? Köszi ad | |||||
Emerick | Adatlap | 464980 | 2008. március 10. 21:24 | ![]() | |
Sziasztok! Én pedig néhány fényképet keresnék Hummel küzdőteréről. Tudna valaki segíteni? Üdv: Em. | |||||
romsitsa | Adatlap | 464979 | 2008. március 10. 19:44 | ![]() | |
Halihó, Számvéber Norbertnek volt itt egy hozzászólása a magyar párducokkal kapcsolatban (mikor honnan mit kaptunk), de nem találom, viszont kéne. Ha valaki megtalálná, berakná ide? Köszi ad | |||||
Ram | Adatlap | 464978 | 2008. március 10. 16:16 | ![]() | |
Sziasztok! Ha bárkinek bármilyen fotója van a Panzer II ausf F motorjáról (Maybach HL 62 TRM), motorteréről, az jelezzen, legyen szíves! Köszi előre is! üdv, Ram | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464977 | 2008. március 4. 11:15 | ![]() | |
Hát épp ez az!!! Röviden: 1943 februárjában jelent meg egy utasítás, miszerint a járműveket, felszerelési tárgyakat sötétsárgára kell festeni, már a gyárakban. Ugyanakkor a már a csapatoknál lévő technikát is át kellett festeni. Előbbi ugye egyértelmű, utóbbit viszont többféleképp is értelmezték. Volt alakulat, ahol az egész járművet átfestették sárgára, volt, ahol csak terepmintaként, foltokban/sávokban/stb... vitték fel a sárgát az eredeti szürkére. A sárga szín megjelenésével zöld és barna festékkel is ellátták a csapatokat, amelyeket azoknak kellett felfesteni a technikára. Ehhez a műhelyeknek, karbantartó-alakulatoknak volt szórópisztolya, de nem minden esetben. Ha volt, azzal festették, ha nem, akkor maradt az ecset. Ugyanígy, a téli álcázásnál. Ha volt készleten, akkor fehér festéket használtak, ha nem, akkor meszet. (Létezik fotó szórópisztollyal felvitt fehér álcázásról is!) Gyakorlatilag tehát az adott alakulatnál dőlt el, hogy milyen színkombináció, és milyen módszerrel került fel a páncélosokra. 1944 augusztus-szeptemberétől kezdték el az ún. gyári terepminták kipróbálását. Ekkor még mindig a sárga volt az alapszín! A korong-minta (szőlőfürt) egy viszonylag rövid időszakban -1944 augusztus-október legeleje- került felfestésre, meglepően sok járművön (Panther, Grille, Brummbar, Hummel, Pz.IVL70, Hetzer, stb...)1944 novemberétől az előírások szerint már a zöld lett az alapszín, de ez a legtöbb esetben nem valósult meg. Ugyanebben az időszakban több festésmintát is kipróbáltak, úgyhogy ettől az időszaktól kezdve már igen-igen sokféle változattal lehet találkozni. Ugyanakkor jellemző, hogy sok esetben (de nem mindig) még a sárga alapszínű járműveken is nagyobb felületen volt álcázószín, mint az alapsárga. Érdekes a Tiger B-k festése is. Adott szabvány szerint készültek, de nem sablonnal. A legvalószínűbb, hogy egy adott skicc alapján festették őket, kisebb-nagyobb eltérésekkel, ecsettel. Üdv Cs | |||||
bubi | Adatlap | 464976 | 2008. március 3. 19:43 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretnék csatlakozni a festési kérdéssorhoz. Láttam képet melyen szórópisztolyos módszerrel hordták fel a festéket, a járműre tábori körülmények között. Kérdésem, hogy mikor, hol alkalmaztak ecsetes festést ill. szórást? Melyik módszert gyárban, melyiket az alap, melyiket a foltozáshoz és melyik mintáknál használtak sablont? A "szölőfürtös" tuti, hogy sablonos, de csak ez? A téli festés pedig ha tábori, akkor ecsettel let felhordva (vagy seprüvel vagy puszta kézzel, mésszel vagy ami volt). De ennyi! Többet nem tudok. Várom megtisztelő válaszotokat. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464975 | 2008. március 3. 15:06 | ![]() | |
Erre valahol válaszoltam... :-) Naná, hogy érdekel! köszi Cs | |||||
Számvéber | Adatlap | 464974 | 2008. március 3. 14:46 | ![]() | |
Szia Csodabogár! Ha érdekel, már megvan Gen. Insp. d. Pz. Tr. "A/3-as lepedős" kimutatásokból a "Beute-Panzer" adatsor is...:)) Üdv: Sz. Norbert | |||||
basio | Adatlap | 464973 | 2008. március 3. 14:07 | ![]() | |
Csodabogár! köszi a segítséget. a sárga alapszín már fent van. 7végén befejeztem csak nem mertem belevágni folytatásba. akkor a testen is ezt a vékony csíkozást csinálom. még1x köszi basio | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464972 | 2008. március 3. 13:55 | ![]() | |
Nosza! :-) Amit szem előtt kell tartanod: StuG.IV-en sárga alapszín, a háború végéig. Erre kerül(HETET)t zöld vagy barna, vagy mindkét féle álcázószín. Minta és mennyiség nem volt szabályozva, az épp festést végző személyzettől függött. Lehetett akár StuG.IV-en is. Cs | |||||
basio | Adatlap | 464971 | 2008. március 3. 13:47 | ![]() | |
Csodabogár | Adatlap | 464970 | 2008. március 3. 13:47 | ![]() | |
Sziasztok! FONTOS!!! Ha bárki szeretne Friul-lánctalpat venni a mosonmagyaróvári kiállításon, az kérem jelezze felém a lehető leghamarabb!!! barnaky@promodell.hu 0670/328-05-64 Cs | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464969 | 2008. március 3. 13:35 | ![]() | |
StuG IV, és általában német harcjárművek festése. Nem akarok senkit elkedvteleníteni, de úgy tűnik, a többnézeti, helyes festési útmutatók a német páncélosokkal kapcsolatban mindig is álmok maradnak. Akárhogy nézzük, egy német páncélos makettjének megfestése az esetek 90%-ában blöff. A legritkább esetben találni ilyen anyagot (én komplettről nem is tudok), és még pl. a Királytigrisek esetében sem lehet teljes bizonyosságra menni, pedig ott már szabvány szerint történt (többé-kevésbé) a festés. basio! Ha kicsit szűkíted a kört, talán lehet pontosítani a dolgokat. Milyen időszakról, melyik hadszíntérről, esetleg melyik alakulatról van szó? | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464968 | 2008. március 3. 13:10 | ![]() | |
Miért érdekes? Elméletileg és gyakorlatilag is sok 421-es toronyszámú Párduc létezett. Pár kivételtől eltekintve minden Párduc-osztályban... A parancsnoki Pz.III esetében, ha tudjuk, hogy az ezred- vagy az osztálytörzsbe tartozott, akkor már meg lehet közelíteni a toronyszám kérdését. Persze, pontosan valószínűleg soha nem fogjuk tudni beazonosítani... :-( Cs | |||||
basio | Adatlap | 464966 | 2008. március 3. 12:24 | ![]() | |
Hello! Van valakinek Stug IV-esről festési (esetleg többnézeti) rajza? előre is köszi és üdv: basio | |||||
Tass-Lee | Adatlap | 464965 | 2008. március 1. 13:29 | ![]() | |
Számvéber | Adatlap | 464964 | 2008. március 1. 08:49 | ![]() | |
Kedves Emerick! A 13. Pz. Div.-nek 1944. dec. 30-án (tehát már Budapesten) levéltári források szerint egy 5 cm-es hosszúcsövű Pz. III (J vagy M?) és egy parancsnoki Pz. III harckocsija volt. Előbbi javítás alatt, utóbbi bevethető állapotban. Az általad említetteken kívül magyarországi fényképet nem ismerek róluk. :( Üdv | |||||
Zoli28 | Adatlap | 464963 | 2008. február 29. 23:02 | ![]() | |
Erre gondoltál? | |||||
Emerick | Adatlap | 464962 | 2008. február 29. 14:52 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem nekem is, hogy esetleg találkozott-e valaki olyan fényképpel, amin a 13. német páncélos hadosztály PzIII-asai vannak (nem fővárosi kép is szóba jöhet...). A festése érdekelne, illetve a valószínűsíthető toronyszám. (Én bárminek örülnék... :) PzIII-asról budapesti fotót kettőt láttam eddig, ugyanazon a gyűjtőhelyen: egy kötényezés nélküli leharcolt példányról és egy szétlőtt Turán mögött /talán a 165-ös számú/ megbújó kötényesről. Sajna a festésük nem kivehető...) Köszönöm előre, ha esetleg tud valaki segíteni; akár "csak" írásban is!) Üdv: Em. | |||||
Zsóti | Adatlap | 464961 | 2008. február 29. 12:01 | ![]() | |
Sziasztok! Abban kérném a segitségeteket, hogy háború végi Stug III Ausf. G-t készitek, és a festésével vagyok gondba. Valami egyszerűbb festésre gondoltam. Lehetett például ebben az időszakban egyszinű festésű? Várom a segitséget!Köszi előre is! Üdv:Zsóti | |||||
Emerick | Adatlap | 464960 | 2008. február 29. 10:13 | ![]() | |
Megnéztem én is még1X, és tényleg J-k. A visszafutógörgők is fém kivitelűek. 8-O | |||||
romsitsa | Adatlap | 464959 | 2008. február 28. 21:31 | ![]() | |
Ami hátulról is látszik az szerintem mindegyik J, mert egyiken sem látom a toronyforgató motor generátorának dobját. Az oldalról fényképezett is inkább J-nek tűnik, mert látom a lövegoptika melletti ablakot. ad | |||||
Emerick | Adatlap | 464958 | 2008. február 28. 20:34 | ![]() | |
Nekem először az tűnt fel, hogy a Hinterhaltos előtétpáncélos tankok mellett több régebbi típus is van előtétpáncél nélkül, egy rakat lánctalppal. Azok vajh' H-k? Vagy korai J-k? (Tipikusan nekem egy gigászi dioráma jutott eszembe... :) ) Üdv: Em. | |||||
romsitsa | Adatlap | 464957 | 2008. február 28. 15:45 | ![]() | |
Most hogy mondod, el is felejtettem, pedig azok is megvannak. Fényképet megkérdeznéd? Lszi. Köszönöm ad | |||||
Tass-Lee | Adatlap | 464956 | 2008. február 28. 13:32 | ![]() | |
Sziasztok, Segítségeteket szeretném kérni. Késői G párduc fotókat keresek. Pláne azokat amelyikek festése kétszínű. Olyan amelyik a Dragon smart kiadásának a dobozán látható. Eddig két képet találtam róluk régebben, de egyik sincs meg, sőt most a neten se találtam meg őket sehol (google, ok, foto di guerra). Az egyiken ki van lőve és le van szakadva a jobb páncéllemez, ha jól emlékszem akkor ez a "411"-es volt. Egy másik képen pedig kettő ugyanolyan festésű van egymás mellett. Előre is köszönöm a segítséget, Üdv. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464955 | 2008. február 28. 12:40 | ![]() | |
Sziasztok! Nem akarok reklámot csinálni, de tessék megvenni Dr. Számvéber Norbert, az alföldi páncéloscsatáról és a "Konrad" hadműveletekről szóló könyveit! Előbbiben olyan szenzációs fotósorozat van thoma-hálós, "hinterhalt" festésű Pz.Iv-ekről, hogy az ember szeme elkerekedik!!! Az 1. páncélosezred viszonylag új járművei, gyönyörűek. Igaz "mászt bí" anyag!!! :-) Cs | |||||
romsitsa | Adatlap | 464954 | 2008. február 28. 10:55 | ![]() | |
bubi | Adatlap | 464953 | 2008. február 26. 21:02 | ![]() | |
Üdvözlet! A képekre feltétlenül számítanék én is Romista, ha megosztható. Már elég sokat költöttem a páncélos megvalósításához nem szeretném ha mindez kárba vészne egy hiteltelen sohasem létezett makett konstukcíó miatt. (nekem a TAMIYA 35262 készlete van meg) Nem tudjátok a DRAGON nem tervezi a Pz IV J újabb (részletesebb) kiadását mert úgy tudom a mostani sorozatban egyenlőre a G-nél megáltak. Előre is köszi! | |||||
papgyuri | Adatlap | 464952 | 2008. február 25. 22:04 | ![]() | |
Fijugg! A Dragon régi készlete - Pz.IV J late 6080- tartalmazza mindkét variációt, tehát meg lehet csinálni 4 vagy 3 görgős változatban is, illetve a kipufogó illetve a vonószemek kialakítása is opcionális! A Tamiya inkább korai J. Romsitsa! A Thoma hálós magyarországi képeket átküldhetnéd ha megvannak neked! papgyuri@hotmail.com papgyuri | |||||
romsitsa | Adatlap | 464951 | 2008. február 25. 14:44 | ![]() | |
A képeden talán négy görgős a hálós Pz IV, de nem tudnám biztosra mondani. Úgy tűnik az első három görgőpár felett van visszafutó akkor a negyedik felett is kellett hogy legyen. Egyébként a négy görgőseket is szerelték Thoma hálóval, van 1-2 mo-i fénykép róluk. Tudtommal a Dragon J három görgős, a tamiya viszont nem késői, inkább H-ra hajaz (sajnos) ad | |||||
Amon | Adatlap | 464950 | 2008. február 25. 14:14 | ![]() | |
A Thoma hálót a Pz4 late szerelték az a tank már eléggé le volt butítva. A zimmerittel abba hagyása pedig a száradási időben keresendő illetve kellettek a frontra a tankok. A németeknek kb 100tonna volt. | |||||
bubi | Adatlap | 464949 | 2008. február 25. 14:03 | ![]() | |
Sziasztok! De voltak olyan Pz.IV J késői változatok (full hálókötényezve) melyeken 4-4 visszafutó volt? Mivel csak ennek megfelelő makettről tudok. Én is egy késői Nibelungwerke gyár által készített típust szeretnék csinálni. A nagyított képen mintha látható lenne 2 visszafutógörgő. Ezek elhelyezkedéséből (közelségéből) nektek mi a véleményetek 4 görgős lehetett? Érdekes a háború vége felé ismét eltünt a zimmerit! Úgy tudtam, hogy ekkor lett igazán "divat" annak ellenére, hogy a mágneses aknák veszélye fokozatosan csökkent. Persze lehet, hogy ezt is érintette a nyersanyaghiány. Bocsi ha untattam laikus kérdéseimmel a téma iránt érdeklődőket de én szívesen veszek minden informácíót. Mmmm... Aztán találtam egy IV-est 3görgőst zimmerit nélkül. Ja! Mi az a korongfestés? (ecset) | |||||
Csodabogár | Adatlap | 464948 | 2008. február 25. 11:44 | ![]() | |
Ténylegesen korábban. Létezik fénykép késői Jg.Pz.IV-ről, amin már nincs zimmerit (korong-festés) és három visszafutó-gögője van, 1944. októberi gyártású. Cs | |||||
romsitsa | Adatlap | 464947 | 2008. február 24. 01:33 | ![]() | |
Amon | Adatlap | 464946 | 2008. február 24. 00:08 | ![]() | |
szia! Olyan 44 közepe vége fele, mert mindent hafelhasználtak amit tudtak. | |||||
Emerick | Adatlap | 464945 | 2008. február 23. 21:40 | ![]() | |
Sziasztok! Egy teknikai kérdés: a PzIV alvázakon (PzIV J, Jagdpanzer IV Alkett és Vomag)mikortól lettek a visszafutógörgők 4-ről 3-ra leredukálva? Köszi előre is! Üdv: Em. | |||||
pistike | Adatlap | 464944 | 2008. február 22. 08:01 | ![]() | |
Sőt, állítólag a britektől zsákmányolt, nagyobb mennyiségű rózsaszínű festéket sem hagyták veszendőbe menni... Bár ennek, sajnos, még nem láttam bizonyítékát. | |||||
Emerick | Adatlap | 464943 | 2008. február 21. 20:06 | ![]() | |
A sárga szín meg tényleg maga a káosz. A DAK-nál volt néhány jármű, ami a birdalmi vasútnál használt homoksárgát kapta, aztán kikutyultak néhány verziót, melyek nemigazán váltak be, de legalább sárgák voltak és nem sötétszürke. Szerintem azzal festettek, ami volt. :) | |||||
Emerick | Adatlap | 464942 | 2008. február 21. 20:02 | ![]() | |
Szia! Miket tudsz Te kérdezni?! Egyetlen jármű rendszámát ismerem (hiába gyűjtöm a rendszámokat), a többinek biztosan valamelyik szomszédosnak kellett lennie, de hogy az pontosan mi volt, fene tudja. Talán ha előkerülne néhány fénykép a semmiből a járművek fotóival egyenesen a Várban készítve, amin a rozsda alól kisejlik a rendszám... (Egyébként nem akarok hülyeséget mondani, de szerintem egy hasonló Flakbus, vagy egyéb nehéz teherautó állt lenn a Mechwart téren is néhány lövészpáncélos mellett...) Üdv: Em. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |