<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
pepito | Adatlap | 465120 | 2008. április 29. 13:29 | ||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465119 | 2008. április 25. 13:07 | ||||||||||||||||
Hali! Itt van az a fotó, amit alapul vettem. Tartozik még hozzá néhány, melyek zömmel oldalról vannak fényképezve és valószínűleg több másik járműről készültek ugyanannál az egységnél. Aukciós képekről van szó, remélem nem sértek semmit, hogy felteszem ezt a példányt. Bár sérült a kép, maga a lényeg látszik. (asszem egy lengyel oldalon találtam...) Üdv: Em. | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465118 | 2008. április 24. 13:36 | ||||||||||||||||
Hali, per pillanat nem tudom hol, de van valahol fotó a pótcsövek nyitott dobozáró (Flak 38) abban mindkét csövön rajta van lángrejtő. Másrészt a pótcső lényege az lett volna, hogy ha túlhevülés esetén viszonylag gyorsan folytathassák a tüzelést. Így nem lenne túl logikus még külön fecsavarozni a csővéget. A festésnél ami effektíve a gépágyú része pl. a tokfedél vagy a cső végénél a kikönnyített vastagabb cső fémszínű kellene hogy legyen. Üdv ad | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465117 | 2008. április 23. 21:23 | ||||||||||||||||
Szia! A halálfejes bigyó tényleg furi volt először. A fényképen -majd felteszem a képet, csak másik gépen van- szerepel egy ehhez nagyon hasonló koponya csontokkal ugyanott a 34-esre végződő rendszámú kocsin, ezért tettem fel. A tárolók hátfala tényleg elveszett valahol. Ez már így marad. :) Ezt a műanyag kiszabásánál és ragasztásánál elfelejtettem. Kérdés a lángrejtőhöz: a tartalékként szállított csövön volt gyárilag lángrejtő, vagy az az eredetiről került át csere során? A gépágyú festésénél korrepetálnál? Amúgy a tetőrácson a festékfolyás az valójában a pillragacs átfutása volt a rács ragasztásakor, amit nem tudtam korrigálni. Amit tudtam, az nem is látszik... Csáó! Em. | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465116 | 2008. április 23. 18:50 | ||||||||||||||||
Halihó, technikailag alapvetően nem rossz, de kis odafigyeléssel lehetne szebb szerintem, értem itt pl. a matricákat és a festékes rácsokat. "Történetileg" a gépágyú lángrejtőjének hiánya és a gépágyú festése zavaró. Nem láttam még olyan kiskaliberű fegyvert ami a vázszerkezet kivételével festett lett volna. A megnyitott panelek szépek, de ha jól látom a bal első dobozból kipotyogott volna minden, mert nincs hátfala. A Totenkopf matrica egyébként hogy kapcsolódik a 25. pcgr. ho.-hoz? Üdv ad | |||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 465115 | 2008. április 23. 17:23 | ||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 465114 | 2008. április 23. 17:22 | ||||||||||||||||
Helló! Sd.Kfz. 251/22-hez számnak jó-e a 432-es vagy a 233-as ill. ez a rendszám? | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465113 | 2008. április 23. 14:03 | ||||||||||||||||
Szia! Hát nézzük: kopás az vóna rajta dögivel apró fekete pöttyök és rozsdafoltocskák képében. Agyonsarazni nem szándékoztam, mert 45 áprilisában nem árasztott el mindent Szilézia területén az eső, ráadásul önkéntelenül -én legalábbis- arra gondolok ilyenkor, hogy a festést elcsesztem és így jótékonyan eltakarom kosszal. Ja, és akkoriban nem ismerték a krétamatt festékeket, ráadásul ez egy újonnan gyártott jármű lett volna. Erről a típusról, méghozzá kései gyártásból még sosem láttam agyongyötört, kifakult példányt. A porral meg próbáltam játszani a felső vízszintes felületeken. (Én egyébként sem szeretem feltétlenül mattra készíteni a harcjárműveket. Nem attól lesz élethű, ha döglött mattá válik a cucc... Ezért sem lehetek soha díjazott a versenyeken. :))) ) Na, ha esetleg keménynek tűntem, elnézést! Ha gondolod, küldhetek mailben egy-két eredeti fényképet. Sajna a felére kellett csökkentenem minden téren őket, mert másképp nem tudtam volna ide feltenni. Tény, hogy kicsit összemosta a dolgokat. Az eredetik olyan apróságokat is sikeresen megmutatnak, amelyek még az életben sem látszanak. :)) Köszönöm, hogy reagáltál! Üdv: Em. | |||||||||||||||||||
rumcajsz | Adatlap | 465112 | 2008. április 22. 23:27 | ||||||||||||||||
Nekem kicsit fénylik... Lehet hogy csak a fénykép nem az igazi. Valamint még kicsit szűz a cucc se kopás se sár se fakítás. | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465111 | 2008. április 22. 22:11 | ||||||||||||||||
Ja igen, ez lemaradt: ez a kocsi a német 25. páncélgránátos hadosztály felderítő osztályának a törzsszázad parancsnoki kocsija akar lenni, kiszerelt géppuskával és rádióval. :) | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465110 | 2008. április 22. 21:59 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Elkészült egy német kocsim. Végre! Ez a kocsi fényképeken alapuló festéssel rendelkezik. A rendszám bár nem képről van, de biztosan ilyen típuson, ilyen festés mellett szerepelt. Ami nem tuti, az az egység jelzése. (a 34-es testvérkéjén voltak ezek a jelzések, de az nem parancsnoki volt. Értelem szerűen Ő lenne a parancsnoki kocsi. :) ) A teljes sárhányó-tárolórekesz rész sajátépítésű cucc, kevés pezsgős fólia (a sérült rész elöl) és sztirol. Itt-ott korrózió, meg a jobb hátsó elemen picit légnyomásos. :) Az első és hátsó tengelyek enyhén kitérítettek. És aki szemfüles, láthatja, hogy ez bizony e régi Italeri készlet. :) (Újjászületett régi makettemről van szó...) Egy elhagyott kocsi lesz megmintázva vele, ugyanis a deszkalapon egy kis dioalap is lesz (még nem tom, mi lesz rajta...) és ugye a tárolók is mind nyitottak és üresek. Az ne zavarjon senkit, hogy felfelé állnak az ajtók: bár ezen a típuson így ég nem láttam, az ilyen ajtók gyakran felfelé is meg tudtak állni. :) És hogy miért Audi? Mert az egyszerűsített sárhányó-tároló párosítást, 3 külön, de összeillő elemből a háború legvégén az Auto Union Audi üzemében rakták sok 234/1, /3 (ebből kevés) és /4-re, azonos festési sémát is alkalmazva. (...bár ebben az utóbbiban én itt-ott elcsúsztam, de szerencsémre az eredetiken is ecsettel mázolt dolog sem mindig stimmelt...) Kritikát, egyéb véleményt ez esetben is szívesen fogadok! ;) Üdv: Em. | |||||||||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 465109 | 2008. április 21. 10:31 | ||||||||||||||||
vfrtom! Sajnos 100%-os bizonyíték nincs rá, hogy Magyarországon használtak-e Sd.Kfz.251/22 Pakwagent, de úgy tűnik, a 12."HJ"SS-páncéloshadosztály páncélgránátos-ezrede kapott pár darabot 1945 március legelején. Fejből sajnos nem tudom, melyik századba kerültek, így most nem tudok számot említeni, de utánanézek. Más jelzés valószínűleg nem került rá (lehet, hogy szám sem), de ezt végképp nem lehet tudni (egyenlőre). Üdv Cs | |||||||||||||||||||
Mty | Adatlap | 465108 | 2008. április 20. 08:20 | ||||||||||||||||
Áhá nemis tudtam h van a hellernek Opel Blitzje. | |||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 465107 | 2008. április 20. 04:02 | ||||||||||||||||
Helló! Köszi a képet KeyPi. Még egy kérdés valszeg lerágott csont.Számozás , készül egy 251/22 háromszínü festéssel (sárga,zöld és vörösesbarna) milyen számot ,alakulatjelzés tegyek rá ha olyat szeretnék ami járt Magyarországon? Köszi vfrtom | |||||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465106 | 2008. április 19. 21:10 | ||||||||||||||||
kész vannak- Opel Blitz+40mm pack( életem első makettje-tehát épp, hogy elmegy kategória), és S35 somua, ami szintén nem a csúcs.. | |||||||||||||||||||
rumcajsz | Adatlap | 465105 | 2008. április 19. 18:08 | ||||||||||||||||
Gondolom Heller volt, ha régi akkor Renault R35 vagy Hockiss H39 esetleg Somua, ha ujjabb akkor Amx. 1:35 ben 1:72 ben nem vagyok otthon. Amúgy nincs baj a Hellerrel, általában. Nem egy Dragon vagy tasca de az ára sem annyi. Szerintem középkategóriás cuccokat gyárt de kis melóval szép cuccokat lehet építeni. | |||||||||||||||||||
Mty | Adatlap | 465104 | 2008. április 19. 18:00 | ||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465103 | 2008. április 18. 17:49 | ||||||||||||||||
én is vettem a tesco-ban, ( 1:72)2-t, de a minősége, kidolgozása, illeszkedése nincs éppen a toppon... | |||||||||||||||||||
Mty | Adatlap | 465102 | 2008. április 17. 16:24 | ||||||||||||||||
Szia! Köszi de egyszer bementem az Arénába anno 2007.12 hó és azon kapom magam h a Tescoban vagyok.Gondoltam megnézem a maketteket hááátha, s naon de naon megtetszett egy francia tank.Azóta arra vádászok eredménytelenül. | |||||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465101 | 2008. április 17. 14:39 | ||||||||||||||||
hát... én azokat kezdőknek ajánlanám, gyakorlásnak. de, ettől függetlenül feljavítókkal szebben meg lehet csinálni. | |||||||||||||||||||
Mty | Adatlap | 465100 | 2008. április 16. 21:29 | ||||||||||||||||
Szasztok a Heller tankjai milyen minőségűek? | |||||||||||||||||||
KeyPi | Adatlap | 465099 | 2008. április 16. 16:51 | ||||||||||||||||
Sziasztok, itt egy kép a Koblenz-i példányról: Üdv. KeyPi | |||||||||||||||||||
Ram | Adatlap | 465098 | 2008. április 16. 14:59 | ||||||||||||||||
Hát ez egy jó kérdés... mivel ezeket a gépeket használatból kivont Panzer I-ek alapjára építették rá, én a sajátomnál úgy okoskodtam, hogy az "alsó" küzdőtér az eredeti belső szín, vagyis "elfenbein", míg a felső rész a külső álcázószín alapjával egyező, vagyis szürke ha európai, sárga ha afrikai hadszíntéren harcoló PzJägerről beszélünk... de lehet hogy nincs igazam, így már ketten várjuk a hozzáértők válaszát :) üdv, Ram | |||||||||||||||||||
Ram | Adatlap | 465097 | 2008. április 16. 14:59 | ||||||||||||||||
Hát ez egy jó kérdés... mivel ezeket a gépeket használatból kivont Panzer I-ek alapjára építették rá, én a sajátomnál úgy okoskodtam, hogy az "alsó" küzdőtér az eredeti belső szín, vagyis "elfenbein", míg a felső rész a külső álcázószín alapjával egyező, vagyis szürke ha európai, sárga ha afrikai hadszíntéren harcoló PzJägerről beszélünk... de lehet hogy nincs igazam, így már ketten várjuk a hozzáértők válaszát :) üdv, Ram | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465095 | 2008. április 15. 13:55 | ||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465094 | 2008. április 15. 13:54 | ||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 465093 | 2008. április 5. 21:06 | ||||||||||||||||
Helló' Az a kérdésem lenne , hogy a panzerjager I.-nek a belsejét milyen színűre festették? És a vezető része az különbözött-e a löveg küzdőterétől? Köszi vfrtom | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465092 | 2008. április 5. 20:49 | ||||||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 465091 | 2008. április 4. 17:48 | ||||||||||||||||
A 20. páncéloshadosztály 20. páncélos-felderítőosztályában használták, valószínűleg egy sérült Sd.Kfz.234/3 átépítésével. Valahol van még róla egy kép, ami akkor készült, amikor a németek épp megadják magukat az amerikaiaknak. (Azt hiszem a Panzerwrecks 4-ben) Üdv Cs | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465090 | 2008. április 4. 15:32 | ||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 465089 | 2008. április 4. 15:31 | ||||||||||||||||
Köszi szépen, akkor jól emlékeztem. Valaki azt írta, hogy ez is csak paperpanzer volt, de rémlett, hogy láttam róla képet. | |||||||||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 465088 | 2008. április 4. 12:56 | ||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 465087 | 2008. április 4. 08:34 | ||||||||||||||||
Az SdKfz 234-nek a Schwebelafette-vel szerelt példányát adta ki most a Cyberhobby. Jól emlékszem, hogy mintha itt rakott volna fel valaki képet az eredetiről (talán kilőtt példány volt)? | |||||||||||||||||||
Mty,Matyi | Adatlap | 465086 | 2008. április 3. 21:19 | ||||||||||||||||
barnamedve | Adatlap | 465085 | 2008. április 2. 18:36 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Azt kérdezném, hogy a "Tizedes, meg a többiek" című filmben milyen tipusú volt Molnár motorja? BMW R75? | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465084 | 2008. április 2. 15:11 | ||||||||||||||||
Kedves romsitsa! A később átképzésre használt Tigerek 1944. április második felében előbb harc közben támogatták a magyar csapatokat. Az átképzés csak 1944. májusban kezdődött. Üdv | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465083 | 2008. április 2. 14:18 | ||||||||||||||||
Kedves Norbert, megvallom őszintén nem tudom mi takar a támogató időszak? A 123-as mögötti fasor szerintem ugyanaz mint azon a képen amin az előtérben a 115 áll mellette a Stug IV és mögötte egy mobil daru. A sár pedig az elakadt 312-es fényképére hasonlít, bár az időjárás elég kiszámíthatatlan. Jó megfigyelés, a fülei alapján ő lesz az:) ad | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465082 | 2008. április 2. 11:50 | ||||||||||||||||
Jaj! Lemaradt: Szerintem ezek a képek még a "támogató időszakban" készültek, az átképzés előtt. A terep és magyar bakák is ezt támasztják alá. Üdv | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465081 | 2008. április 2. 11:48 | ||||||||||||||||
Kedves romsitsa! Köszi szépen! Akkor egyre gondoltunk. Elég lett volna annyi, hogy fotók. Azt hittem, valami plusz-dokumentumot találtál. Egyébként nem Kurzmaul áll ott a 2. képen a Tiger előtt középen zsebrevágott kezekkel? :) Üdv | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465080 | 2008. április 2. 11:37 | ||||||||||||||||
Kedves Norbert, Ez a két kép szerintem stimmel az átképzés alatt készült többi fotóval és valahol van még egy sorozat ahol vagy magyar személyzet, vagy a 114-es vagy 115-ös látszik a 123 mellett. Nem emlékszem pontosan, de otthon megvan, este felrakom. ad | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465079 | 2008. április 2. 10:43 | ||||||||||||||||
Kedves romsitsa! Mi a forrása annak, hogy a "123"-as Tiger is ott volt Nadvornán 1944 május-június folyamán? Üdv: Számvéber Norbert | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465078 | 2008. április 2. 09:59 | ||||||||||||||||
Szerintem nekünk annyiból érdekes, hogy a tigrise is résztvett a magyar személyzet átképzésében. Legalábbis ugyanakkor ugyanott volt. ad | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465077 | 2008. április 1. 18:56 | ||||||||||||||||
Kurzmaul semmi különöset nem tett. Harcolt, mint a többi bajtársa. A kitüntetései sem különösebben extrák. Talán a Dragon szerette volna konkrét személyhez kötni a két harckocsi-makettet. Kurzmaul annak a 233-as toronyszámú Tiger B-nek az egyik kezelője volt, amelyik az 1944. okt. 16-i "Panzerfaust" művelet alatt a Kapisztrán téren állva a Nándor laktanyát (a mai munkahelyemet!) blokkírozta. Üdv: Számvéber Norbert | |||||||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 465076 | 2008. április 1. 17:34 | ||||||||||||||||
Köszönöm. De vajon mi füződik a nevéhez hogy a Dragon két tankot is kiad az ő nevével? | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465075 | 2008. április 1. 15:51 | ||||||||||||||||
Obergefreiter Alfred Kurzmaul was born in Schwarzenbach, Germany. In 1940 he joined the 7th Panzer Division as a driver on Mk IV's. He was later on the Tiger 1's and at the end of the war on the King Tiger tanks. While on Tiger 1's he was with the 503rd Regiment [helyesebben s.Pz.Abt. 503 - Sz.N.], tank number 123. Most of his time served was on the Eastern front. As the war was nearing its end, Alfred was wounded and hospitalized in Weinernaustadt, Austria, for three weeks. Then the Russians broke through and he hitchhiked home to Germany. Decorations include Assault Badge, Winter Campaign Medal and Wound Badge. Egyes helyeken azt írják, hogy a 503/2. nehézpáncélos-században szolgált. Üdv | |||||||||||||||||||
gábor76 | Adatlap | 465074 | 2008. április 1. 15:31 | ||||||||||||||||
Sziasztok. Egy kérdésem lenne:Ki volt Alfred Kurzmaul? Miröl hires? | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465073 | 2008. április 1. 15:19 | ||||||||||||||||
Helló! Hát, én felvetettem már témaként a németeknél, de a szokásos Wehrkreis beosztáson kívül nem tudtam újat kitalálni ők sem. Az biztos, hogy az sem volt olyan egyszerű, ahogyan az ismert táblázat kinézett, mert abban az esetben is legalább 4 körletből jöttek volna össze a motorok, autók és vontatók egyetlen tüzérosztályban (vagy bármi másban). (1. PD asszem 3. vontatott ütege az példaként, amihez vannak számaim /5 és 6jegyű, azon belül is többféle/, mind '40 Franciaország beli.) Ami bekavar: a civil rendszámokat Nagy-Németország szinten adták ki, tartományonként más-más betűkombinációval. A bevonultatott civil járművek úgy néz ki csak betűcserét kaptak. A Reichswehr állománya szintén át lett véve. Sőt, a Kriegsmarine összes járműve is a WH-listában van, KM betűkóddal. A többiről volt szó. :))) Tankoknál és önjáróknál is az a bajom, hogy sosem láttam, még gyári fotón sem, csak alvázszámot. Én is azt gondoltam, a német ne számozott volna be mindent?! Ahogy én okoskodom, azt hiszem a rendőrségnél kéne lennie papíroknak, mert ugye ők adják ki a mai napig is a rendszámokat. (Itt a bibi, hogy betagozták őket az SS-be és sztem a dokumentumokból gyújtós lett...) Bár a bánat tudja... Én folytatom, amit elkezdtem. :) WolfI. | |||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465072 | 2008. április 1. 13:32 | ||||||||||||||||
Az Axis Historyn gyűjtögetik a rendszámokat, de mindig arra lyukadnak ki, hogy valamikor a háború folyamán megváltoztatták a korábbi Wehrkreisokon alapuló rendszert (vagy valami hasonló) és onnanstól nem tudják követni a logikát. A rendszámok végképp távol állnak tőlem, de abból indulok ki, hogy ha a Honvédségnél beszámoztak mindent aminek volt motorja, még a zsákmány harckocsikat is, akkor gondolom a németek is. ad | |||||||||||||||||||
Számvéber | Adatlap | 465071 | 2008. április 1. 11:24 | ||||||||||||||||
"Harckocsin eddig rendszámot egyszer láttam: a 9. SS egy Hummelén" Vagyis az sem volt harckocsi, mivel önjáró tarack az istenadta...:))) Kizártnak tartom, hogy a németek éppen a rendszám-rendszert ne szabályozták volna kismillió szabályzatban, és ezt a témát még senki nem kutatta meg. Én igazán nem akarok beleszólni, de talán a doksikban kellene előbb utánanézni. Üdv | |||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465070 | 2008. április 1. 11:04 | ||||||||||||||||
Szia Ad! Harckocsin eddig rendszámot egyszer láttam: a 9. SS egy Hummelén (az SS teljesen más tészta. Ott a zöm külön kapott számot, mindenkitől függetlenül, de volt a Heeren belül a Wehrmachttól és a Luftwaffétól is átvett járművük. Tankokkal ott is bajban vagyok...), meg egy kísérleti tankon. (max még az ideiglenes 0-ás kezdetűvel, pl a zsákmány Sherman M4A1, vagy a Steyr művek számos prototípusa, amiken ugyanaz a rendszám vándolort végig...) Ami egy nagy közös listát tett ki, az az alvázszámok halmaza, ami kicsit más. A tankok szerintem nem kaptak rendszámot (az méginkább bonyolítaná a dolgot...). De ki tudja?! Ami leginkább bebonyolít, hogy számos civil, bevonultatott jármű is van, sokszor civil rendzsámmal, már a fronton, de ahogy jelenleg gondolom, ezeket mind átvették vagy WL vagy WH rendszámmal. Borzasztó... :) Üdv: WolfI. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szeretném megkérdezni, hogy a pzkpfw. I. F típusának milyen színű alapfestése volt? Panzergrau?
Köszi