/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Salieri 465471 2008. szeptember 22. 20:39
Válasz erre
014
014
wittmann_sir
wittmann_sir

Nah tehát!
Az internetes szakirodalom szerint a 007-es csak kölcsönbe volt nála amíg szervizelték az övét...de már vissza adni nem tudta vissza adni.
A robbanásról:
1945-ben egy Serge Varin nevezetű úriember megtalálta a 007-es roncsait és le is fényképezte. Ez újabb bizonyítékul szolgál a repülőgép elmélet pártolói számára. A két képen látszik, hogy a lerepült lövegtornyon nincs igazán sérülés, ez pedig elképzelhetetlen lenne, ha harckocsiágyútól kapott volna találatot.
A legénység:
A közös sírt 1983 márciusában, egy útépítés során találták meg. Miután fogászati kórlapok és az azonosítási cédula alapján azonosították a maradványokat, a harckocsi személyzetét végső nyugalomba helyezték a normandiai De La Cambe német katonai temetőjében. A temető Isigny-sur-Mer és Bayeux között a 13-as út mentén található, Wittmann és bajtársai sírja a 47-es parcella 3. sorának 120. helyén fekszik.

Wittmann és harcostársainak sírja a normandiai De La Cambe-ban.

Michael Wittmann (parancsnok) -- élt 30 évet
Karl Wagner (megfigyelő) -- élt 24 évet
Günther Weber (töltő-kezelő) -- élt 20 évet
Henrich Reimers (harckocsi vezető) -- élt 20 évet
Rudolf Hirschel (rádiós) -- élt 20 évet

Egy pár képet én is tettem még be.
És nem veszekedésből írtam le;)
Üdv
Salieri
Emerick 465470 2008. szeptember 22. 20:37
Válasz erre
Szia Gyurma!

Ha a farpáncélon át lőtték ki, széttépte a teljes motortér tartalmát odabenn, de a tűzfalon valószínűleg nem ment át (egy közel 500kg-os blokkban csak megáll a lövedék...). A lőszer a küzdőtérben volt, a benzin belobbanása meg nem hiszem, hogy önmagában elég egy torony ledobásához, vagy egyebekre...
Más, ha a lövedék oldalról, a tűzfal vonalában vág be, mert akkor a motortérbe is megy anyag és a küzdőtérbe is. Az viszont szétszed mindent (ugyanez van, ha felülről jön az áldás...). (darálthús, olaj mindenütt és társai...)
I.
hoekloos 465469 2008. szeptember 22. 20:27
Válasz erre
Bocs ezekről a részletekről lemaradtam.
Akkor pláne gratula!
Emerick 465468 2008. szeptember 22. 20:24
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a véleményeket! A "menet közben érte találat" címszó alatt volt az alibim, hogy a lánctalp eltűnhetett. Mivel kerekek és lánctalp felesleges alkatrészként nekem nem volt, így maradt ez az átmeneti megoldás. Mentségemül annyit a teljesen saját építés mellett, hogy sok korabeli fotón látni, miszerint a láncokat, kerekeket és egyéb mozdítható dolgokat elvisznek a katonák és a civilek... :)
Üdv:
I.
hoekloos 465467 2008. szeptember 22. 20:20
Válasz erre
Tudtommal a kék 007-es volt Wittmann utolsó harckocsija(a kép a 007-es tornyát ábrázolja).
Civilek a 007-es mellett temették el három másik emberrel együtt, majd a háború után exhumálták, azonosították és Németországban temették el újra.
Az valóban bizonytalan, hogy hogyan halt meg, de igen valószínű, hogy abban arobbanásban ami a tigrisben következett be és lerepítette a tornyot.
Salieri 465466 2008. szeptember 22. 20:06
Válasz erre
Én azért nem mondanám azt,hogy a 2-es Wittmann-é a 007-es csak a sírhelye;)
phun 465465 2008. szeptember 22. 19:59
Válasz erre
Gyurma!

Az üres benzintartály ugyanolyan veszélyes, mint a teli. Az üres tartályban ugyanis benzingőz halmozódik fel, ami ugyanolyan -ha nem jobban- veszélyes, mint a folyékony benzin.
Ugynakkor (bár nem ismerem annyira a Tigrisek fizikáját) elképzelhetőnek tartom, hogy farlövés esetén a motorblokk eleget tompított a robbanás erején. Persze ez lövedéktől is függ.
hoekloos 465464 2008. szeptember 22. 19:50
Válasz erre
Elhagyott_tigris1
Elhagyott_tigris1
Elhagyott_tigris2
Elhagyott_tigris2
felrobbant_tigris1
felrobbant_tigris1
felrobbant_tigris2
felrobbant_tigris2
kilott_tigris1
kilott_tigris1

Gyurma!
Tigrisekről olyan képeket láttam, melyeken lerepült a tornya, vagy felnyílt. Párducnál láttam olyat, hogy csak a motortér égett ki, de a párducnál is az volt a jellemzőbb, hogy lerepült a torony.
Viszont gyakran egyébb okból kellett a személyzetnek elhagyni a tigrist(pl.:lánctalp szakadás) és ilyenkor gyakran használhatatlanná tették a harckocsit(felrobbantott löveg, tönkretett motor).
A 2-es felrobbant tigris Wittmané
pepe 465463 2008. szeptember 22. 19:48
Válasz erre
Szia emerick
Zsír! Nekem nagyon tetszik. A leégett rész és a festett között nem túl rövid az átmenet? Amúgy jobb mint ami hasonlót én csináltam. "Az enyém a "Kilőtt panzer 38 T""
Szóval nagyon tetszik szép munka. Készül estleg róla Cikk? Remélem!
Gyurma 465462 2008. szeptember 22. 18:49
Válasz erre
üdv mindenkinek!
olyan gondom lenne, hogyha egy Tigrist (I) eltaláltak a hátulján, akkor lehetséges volt-e, hogy csak a motor eés a tankok robbanjanak fel?
Szerintem ha figyelembe vesszük, hogy milyen szomjas is volt, akkor megeshetett, hogy kevesebb benzinnel a tankokban, kisseb volt a robbanás, nem,
hoekloos 465461 2008. szeptember 22. 18:49
Válasz erre
Bocsánat teljesen félreérthető amit írtam. Nagyon jó az amit láthatunk, én is szeretnék ilyen jót:))
BÉPÉ 465460 2008. szeptember 22. 18:43
Válasz erre
Szia Emerick!
Nekem is nagyon tetszik. Függetlenül az előttem szólók véleményétől elsősorban az égés nyomok, a rozsda és egyáltalán a lerobbantság ábrázolása az, ami megragadta a figyelmemet. Szeretnék én is egy hasonlóan "döglött" harcjárművet létrehozni, de egyelőre ott tartok, hogy ami készülőben van az erre nem alkalmas. De ami késik, nem múlik. Nagyon jó ötletet adtál. Köszi. Üdv: BÉPÉ
hoekloos 465459 2008. szeptember 22. 18:35
Válasz erre
Szia Emerick!
Sz'tem technikailag nagyon jó vagy, de...
Ha jól láttam, az első kerekeken élégett a gumi: miért nincs felette megégve a kaszni? A gumi általában teljesen leég a felniről és alatta gyűlik össze egy kupacban(szóval a felni felső részén látszik a felni. Miért nem égett el a ponyva a kabin fölött? Nem látszik jól a képeken, de mintha hiányozna néhány kerék. A lánctalpakat sem látom.
iikk 465458 2008. szeptember 22. 14:57
Válasz erre
Helló Emerick!

Csak annyit, hogy amennyit én értek hozzá: nagyon sirály mint a külső, mind a belső égésnyom, meg felrobban tűzoltó készülék, meg stb..., csak olyan hiányérzetem van. Lehet a kerék miatt.. ;) XD
csabesz83 465457 2008. szeptember 22. 07:55
Válasz erre
Megeszem reggelire ezt a laza 40 oldalt, amit vissza kell nézni... :)
csabesz83 465456 2008. szeptember 22. 07:51
Válasz erre
Köszi! Ez a két kép nagyon jó a gépről...
Panzerbéci 465455 2008. szeptember 22. 06:08
Válasz erre
11
11
10
10

Csabesz83!
Emerick 465454 2008. szeptember 21. 22:01
Válasz erre
Szia!

Lapozz itt vissza. Volt róla szó és kép is volt sztem róla! ;)

I.
csabesz83 465453 2008. szeptember 21. 21:53
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki valamit 314-es számú Királytigris harckocsiról? Elvileg 1945-ben Magyarországon harcolt. Elvben az 503. Nehézpáncélos zászlóaljban, ha jól tudom. Esetleg képet...
Festési útmutatón ez a számjelzésű tank fehér "kamuflázzsal" van ábrázolva. Esetleg erről is jó lenne 1-2 kép.

Kösz!
Emerick 465452 2008. szeptember 21. 21:08
Válasz erre
p1000691_1
p1000691_1
p1000692_1
p1000692_1
p1000693_1
p1000693_1
p1000694_1
p1000694_1
p1000695_1
p1000695_1
p1000696_1
p1000696_1
p1000697_1
p1000697_1
p1000698_1
p1000698_1

Sziasztok!

Készülőben a következő munkám. Kb 95%-on áll. Szolíd vagy karakán véleményeket egyaránt elfogadok. ;)

Üdv:
I.
Sulyok 465451 2008. szeptember 21. 20:42
Válasz erre
Na holnap neki kezdek a torony csinálásának
durva lesz "ha" kész lesz 1/72 párducot belsőtérel még nem nagyon láttam
hoekloos 465450 2008. szeptember 21. 18:55
Válasz erre
:))
Sulyok 465449 2008. szeptember 21. 18:50
Válasz erre
Kössz most már megtudom építeni a panther tejes belsőterét és az álltalam oly hűn áhított infrát is megtudom majd építeni
hoekloos 465448 2008. szeptember 21. 11:24
Válasz erre
400b0jd
400b0jd
PzV-37
PzV-37
PzV-21
PzV-21
PzV-20
PzV-20
PzV-19
PzV-19
PzV-18
PzV-18
PanzerV_Ausf_G_1_sk
PanzerV_Ausf_G_1_sk
panther_201
panther_201
panther_200
panther_200
panther_199
panther_199
panther_185
panther_185
panther_184
panther_184
panther_183
panther_183
panther_181
panther_181
panther_180
panther_180
panther_179
panther_179
panther_178
panther_178
panther_177
panther_177
panther_176
panther_176
panther_138
panther_138
panther_135
panther_135
panther_134
panther_134
panther_127
panther_127
panther_116
panther_116
panther_115
panther_115
panther_112
panther_112
panther_109
panther_109
panther_108
panther_108
panther_107
panther_107
panther_106
panther_106
panther_67
panther_67
panther_66
panther_66
panther_40
panther_40
PanIR2
PanIR2
PanIR
PanIR
LastScan_134
LastScan_134
LastScan_132
LastScan_132
LastScan_109
LastScan_109
F_G_1250-Bild_002
F_G_1250-Bild_002
F_G_1250-Bild_001
F_G_1250-Bild_001
bild9
bild9
bild3
bild3
722px-PanzerV_Ausf_G_2_sk
722px-PanzerV_Ausf_G_2_sk

Sulyok, remélem ez segít
Sulyok 465447 2008. szeptember 21. 10:14
Válasz erre
kössz és még kéne nekem egy kép a motor és a tank belseje között lévő elválasztó falról
hoekloos 465446 2008. szeptember 21. 09:55
Válasz erre
panther-g_uhu-1
panther-g_uhu-1
panther-g_uhu-2
panther-g_uhu-2
uhu-1
uhu-1
uhu-2
uhu-2

Sulyok!
Sulyok 465445 2008. szeptember 21. 09:02
Válasz erre
Sziasztok!
A párduc tank belsejének a motor felé oldaláról keresek képeket nem tudna valaki adni róla képet?
Gyurma 465444 2008. szeptember 20. 17:28
Válasz erre
mert keleti frontos diót tervezgetek, és csak a motorteret szeretném "felgyójtani"...
Amon 465443 2008. szeptember 20. 17:18
Válasz erre
Szia!

Vegyesnek mondanám.
Valamikor csak a motor robban fel, de nagyobb százalékban a teljes pusztulás.
Gyurma 465442 2008. szeptember 20. 17:06
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
az a kérdésem lenne, hogyha egy Tiger I-et a hátsó felén találtak el, akkor csak a motortér égett ki, vagy berobbant az egész?
A személyzet élve juthatott ki belőle?
(esetleg ha valaki tudna képpel szolgálni, nagyon megköszönném!)
szezsolt 465441 2008. szeptember 19. 14:13
Válasz erre
Babek!

tigris 1, vagy 2?
hányas számú járműről van szó?

De általában ugyanolyan színű volt mint a jármű többi része.
Babek 465440 2008. szeptember 18. 19:32
Válasz erre
Nekem is van egy téli tigrisem a revell 1:72-es darabja. kérdésem: a téli tigris kereke nem a fogas hanem a sima ami a lánctalpat mozgatja na az mien szinű volt.
Ram 465439 2008. szeptember 16. 20:20
Válasz erre
Csodabogár 465438 2008. szeptember 16. 14:20
Válasz erre
windischz!

A Királytigrisek festéséről ebben a topikban hozzávetőlegesen csilliárd hozzászólást és megemlékezést találsz, keress vissza! :-)

Üdv

Cs
Amon 465437 2008. szeptember 16. 14:12
Válasz erre
Ram 465436 2008. szeptember 16. 12:04
Válasz erre
Sziasztok!
Panzer II szakértőket keresek, a kérdésem pedig az, hogy van-e infója bárkinek arról, hol, és milyen formában tárolták a lőszert(rekeszek? dobozok? nejlonzacskók?), mind az MG34-esre, mind a 20mm-es lövegre értve a kérdést... a tippeket és a válaszokat is előre köszi,
üdv,
Ram
VonSponeck 465435 2008. szeptember 7. 07:25
Válasz erre
Szia.Számomra az idézett szövegből nemderül ki a bomba eredeti tulajdonosa.Mindamellett
párszor elöfördult már a saját élöerő támadása a történelemben.
András 465434 2008. szeptember 6. 22:32
Válasz erre
Sziasztok!

Ahogy én tudom a német légierő bombázta Budapestet.

1945. január 15.
A román 19. gyaloghadosztály hadinaplójának napi helyzetösszefoglalója.
A f. év I. 14/15-i éjszaka a hadosztály tovább halad és mindenhol erős ellenséges állásokba ütközött, a megerődített háztömbökből és épületekből, az ellenség minden fajta fegyvert bevetett. Az utcákat elbarikádozták.
4 óra felé egy repülőgépről ledobott bomba telibe találja a 96. gy.e. parancsnokságát (Budapest Központi Pályaudvara közelében), megsemmisítve azt és számos áldozatot szedve.
Szolgálatteljesítés közben elesett Gheorghiu Mihail ezredes, a 96. gy.e. parancsnoka is. A parancsnoki posztot Cosma Gavril alezredes veszi át. Az ellenséges bomba áldozatai voltak még Panoiu Romulus százados, a 96. gy.e. hadműveleti tisztje, Mojoiu százados a 42. tüzérezredből, Grusescu hadnagy és Br(d((eanu tartalékos alhadnagy az 1/36. páncéltörő ütegből, valamint a következő tisztek sebesültek meg: Vintil( őrnagy, a 42. tüzérezred első osztályának parancsnoka, aki néhány napi szenvedés után elhunyt; Micu hadnagy a 96. gy.e. híradótisztje, Curtu alhadnagy, a 96. gy.e. elhárító tisztje, Filip alhadnagy, a 96. gy.e. rohamosztagának parancsnoka és 17 sebesült közlegény.

Erőd a Duna mentén
A Budapestért 1944-45-ben folytatott harcok katonai iratai a Hadtörténelmi Levéltárban
A kötet megjelenését a Nemzeti Kulturális Alapprogram támogatta
Szerkesztette és a bevezető tanulmányt írta Számvéber Norbert levéltáros
Emerick 465433 2008. szeptember 6. 21:05
Válasz erre
Szia!

Sehogy. :) Ha konkrétan Budapestet nézzük, a német légierőnek annyi gépe sem volt, hogy megfelelő utánpótlást tudjanak szállítani, nemhogy bombázzanak. Szovjet kisebb űrméretű, és mindenféle méretű jenki és angol bomba hullodt a városra. Amiket találtak óriásbombákat, mint jenkik voltak.
A német bomba megnevezés a legegyszerűbb, mert az volt a rossz.
Egyébként az országban voltak német bombázások, de főleg a csatarepülő egységek körében közvetlenül szovjet alakulatok ellen.
Természetesen biztosan lesznek pontosabb információk is a szakértő kollegák révén. ;)

Üdv:
Em.
bubi777 465432 2008. szeptember 6. 20:44
Válasz erre
Sziasztok!

Szakértő véleményetekre lennék kíváncsi. Idén nyáron is sok bomba került elő az építkezések során a fővárosban. Volt olyan, több száz kilós is melyeket német bombának tituláltak. Az én olvasatomban a "bomba" olyan robbanó eszköz melyeket repülőgépekről dobálnak le (ha csak nem vízi). De tudtommal csak a szovjet és amerikai légierő bombázott hazánkban. Hogy jön a képbe a német...?
windischz 465431 2008. szeptember 6. 09:24
Válasz erre
sPzAbt. 501
sPzAbt. 501
1
1
2
2
4
4

Na kb erre gondoltam. Valami hasonlót szeretnék összepakolni, amikor még működőképes állapotban voltak.
Még 1 kérdés. Friul lánchoz létezik valamiféle összefeszítő szerkezet? Vagy igen nagy baromságot kérdeztem?
windischz 465430 2008. szeptember 6. 09:17
Válasz erre
Tiszteletem!

Egy hosszú kérdéssor, amelyekben a segítségeteket szeretném kérni:
1, A s.Pz.Abt. 501 Királytigriseinek (Henschel tornyos) mi volt az alapszínük a "Battle of the Bulge" idején? Sárga vagy zöld?
2, Melyik gyártó melyik számkódú festékeit ajánlanátok (sárga, zöld, barna) az álcafestéshez?
3, Magyarországon van olyan makettbolt, ahol Voyager vagy Part maratást tudok beszerezni hozzá, vagy külföldről kellene megrendelnem?

Előre is köszönöm a válaszaitokat! További jó makettezést! Legjobbakat!
Csodabogár 465429 2008. szeptember 3. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!

Kis kiegészítés: A három, Párducról készült fotó mind magyarországi, de egyik sem budapesti. Az AI9 valószínűleg a "DR" páncéloshadosztályé, de nem biztos. Az ostrom alatt sem Tiger I, sem Tiger II NEM harcolt Budapesten! A Wiking soha nem kapott Ausf. G Panthereket, kizárólag korábbi változatokkal harcoltak végig.

Üdv

Cs
Toth_Gabor 465428 2008. szeptember 3. 10:37
Válasz erre
Taxis!

Köszi a segítséget és a képeket! Szép (nagy)macskatár!
Milyen anyagot használtál?
A linket a munkahelyemen nem tudom megnyitni, ott van valami lépésről - lépésre fotósorozat? Inkább vizuális típus vagyok...

A hengerelt acél felület imitálásával foglalkoztál? Ha igen, hogyan?

Üdv,
Tóth Gábor
romsitsa 465427 2008. szeptember 3. 10:36
Válasz erre
halaci 465426 2008. szeptember 3. 07:42
Válasz erre
Szia,

amennyire én tudom, német cuccokat csak átmenetileg használtak, amíg valamelyik begyűjtő brigád el nem vitte vagy meg nem jött a saját utánpótlás (a szövetségeseknél ez ugye kisebb gond volt, mint a németeknél). Ezért az átfestést én kétlem, ha igen, akkor legfeljebb tábori körülmények között, elnagyolva (az átlapoló kerekeket pl. aligha szedték le).

A csillag általában szövetséges azonosító is volt, a partraszállás után egy csomó Commonwealth járműre is felfestették. A mellette álló tiszt szerintem angolszász (angol, kanadai, lengyel, dél-afrikai, stb.), az amerikaiak táborban nem nagyon hordták ezt a fajta tiszti sapkát. Az időt a felgyűrt ujjakból én 44 nyarára tippelném Olaszország vagy Franciaország, vagy 45 késő tavasza, esetleg rögtön a háború vége után.
pepe 465425 2008. szeptember 3. 06:10
Válasz erre
köszi az infót Roadblock, sokat segítettél!
Utánna nézek a kiadványoknak.
Taxis 465424 2008. szeptember 3. 01:05
Válasz erre
KT H 233 [1]
KT H 233 [1]
KT P 314 [2]
KT P 314 [2]
Tiger I [1]
Tiger I [1]

A képeket meg már megint elfelejtettem...
Taxis 465423 2008. szeptember 3. 01:04
Válasz erre
Szia!

Nemrég fejeztem be két Királytigris meg egy Tiger I zimmeritezését. Sok próbálkozás után a Magic Sculp és az AFV zimmerit aplikátor kombinációjánál jukadtam ki. Persze, mindenkinek valami más felel meg, a csavarhúzós módszer is megteszi. Személyszerint 4-5 mm széles csavarhúzót használnék. Egz egész hasznos oldal: panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/zimmerit/zimmerit.htm

Üdv
Taxis
Toth_Gabor 465422 2008. szeptember 2. 22:58
Válasz erre
Sziasztok!

Tiger I és Tiger II zimmeritezéssel kapcsolatban kérdezném:
Megépíteném a Dragon maketteiből a Wittmann-féle késői gépet, 212 oldalszámmal, és érdekel egy szintén zimmerites Tiger II, ami Budapesten masírozott.
Van valami bejáratott méret a zimmerit minta alkalmazásánál? (hány milliméter széles egy csík) Arra gondoltam, egy régi csavarhúzóból alakítanám ki a szerszámot...

Üdv,
Tóth Gábor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.