<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Salieri | Adatlap | 465471 | 2008. szeptember 22. 20:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465470 | 2008. szeptember 22. 20:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyurma! Ha a farpáncélon át lőtték ki, széttépte a teljes motortér tartalmát odabenn, de a tűzfalon valószínűleg nem ment át (egy közel 500kg-os blokkban csak megáll a lövedék...). A lőszer a küzdőtérben volt, a benzin belobbanása meg nem hiszem, hogy önmagában elég egy torony ledobásához, vagy egyebekre... Más, ha a lövedék oldalról, a tűzfal vonalában vág be, mert akkor a motortérbe is megy anyag és a küzdőtérbe is. Az viszont szétszed mindent (ugyanez van, ha felülről jön az áldás...). (darálthús, olaj mindenütt és társai...) I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465469 | 2008. szeptember 22. 20:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs ezekről a részletekről lemaradtam. Akkor pláne gratula! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465468 | 2008. szeptember 22. 20:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszi a véleményeket! A "menet közben érte találat" címszó alatt volt az alibim, hogy a lánctalp eltűnhetett. Mivel kerekek és lánctalp felesleges alkatrészként nekem nem volt, így maradt ez az átmeneti megoldás. Mentségemül annyit a teljesen saját építés mellett, hogy sok korabeli fotón látni, miszerint a láncokat, kerekeket és egyéb mozdítható dolgokat elvisznek a katonák és a civilek... :) Üdv: I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465467 | 2008. szeptember 22. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tudtommal a kék 007-es volt Wittmann utolsó harckocsija(a kép a 007-es tornyát ábrázolja). Civilek a 007-es mellett temették el három másik emberrel együtt, majd a háború után exhumálták, azonosították és Németországban temették el újra. Az valóban bizonytalan, hogy hogyan halt meg, de igen valószínű, hogy abban arobbanásban ami a tigrisben következett be és lerepítette a tornyot. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Salieri | Adatlap | 465466 | 2008. szeptember 22. 20:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én azért nem mondanám azt,hogy a 2-es Wittmann-é a 007-es csak a sírhelye;) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
phun | Adatlap | 465465 | 2008. szeptember 22. 19:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyurma! Az üres benzintartály ugyanolyan veszélyes, mint a teli. Az üres tartályban ugyanis benzingőz halmozódik fel, ami ugyanolyan -ha nem jobban- veszélyes, mint a folyékony benzin. Ugynakkor (bár nem ismerem annyira a Tigrisek fizikáját) elképzelhetőnek tartom, hogy farlövés esetén a motorblokk eleget tompított a robbanás erején. Persze ez lövedéktől is függ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465464 | 2008. szeptember 22. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyurma! Tigrisekről olyan képeket láttam, melyeken lerepült a tornya, vagy felnyílt. Párducnál láttam olyat, hogy csak a motortér égett ki, de a párducnál is az volt a jellemzőbb, hogy lerepült a torony. Viszont gyakran egyébb okból kellett a személyzetnek elhagyni a tigrist(pl.:lánctalp szakadás) és ilyenkor gyakran használhatatlanná tették a harckocsit(felrobbantott löveg, tönkretett motor). A 2-es felrobbant tigris Wittmané | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pepe | Adatlap | 465463 | 2008. szeptember 22. 19:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia emerick Zsír! Nekem nagyon tetszik. A leégett rész és a festett között nem túl rövid az átmenet? Amúgy jobb mint ami hasonlót én csináltam. "Az enyém a "Kilőtt panzer 38 T"" Szóval nagyon tetszik szép munka. Készül estleg róla Cikk? Remélem! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465462 | 2008. szeptember 22. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
üdv mindenkinek! olyan gondom lenne, hogyha egy Tigrist (I) eltaláltak a hátulján, akkor lehetséges volt-e, hogy csak a motor eés a tankok robbanjanak fel? Szerintem ha figyelembe vesszük, hogy milyen szomjas is volt, akkor megeshetett, hogy kevesebb benzinnel a tankokban, kisseb volt a robbanás, nem, | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465461 | 2008. szeptember 22. 18:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat teljesen félreérthető amit írtam. Nagyon jó az amit láthatunk, én is szeretnék ilyen jót:)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BÉPÉ | Adatlap | 465460 | 2008. szeptember 22. 18:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! Nekem is nagyon tetszik. Függetlenül az előttem szólók véleményétől elsősorban az égés nyomok, a rozsda és egyáltalán a lerobbantság ábrázolása az, ami megragadta a figyelmemet. Szeretnék én is egy hasonlóan "döglött" harcjárművet létrehozni, de egyelőre ott tartok, hogy ami készülőben van az erre nem alkalmas. De ami késik, nem múlik. Nagyon jó ötletet adtál. Köszi. Üdv: BÉPÉ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465459 | 2008. szeptember 22. 18:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Emerick! Sz'tem technikailag nagyon jó vagy, de... Ha jól láttam, az első kerekeken élégett a gumi: miért nincs felette megégve a kaszni? A gumi általában teljesen leég a felniről és alatta gyűlik össze egy kupacban(szóval a felni felső részén látszik a felni. Miért nem égett el a ponyva a kabin fölött? Nem látszik jól a képeken, de mintha hiányozna néhány kerék. A lánctalpakat sem látom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
iikk | Adatlap | 465458 | 2008. szeptember 22. 14:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló Emerick! Csak annyit, hogy amennyit én értek hozzá: nagyon sirály mint a külső, mind a belső égésnyom, meg felrobban tűzoltó készülék, meg stb..., csak olyan hiányérzetem van. Lehet a kerék miatt.. ;) XD | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csabesz83 | Adatlap | 465457 | 2008. szeptember 22. 07:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megeszem reggelire ezt a laza 40 oldalt, amit vissza kell nézni... :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csabesz83 | Adatlap | 465456 | 2008. szeptember 22. 07:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi! Ez a két kép nagyon jó a gépről... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Panzerbéci | Adatlap | 465455 | 2008. szeptember 22. 06:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465454 | 2008. szeptember 21. 22:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Lapozz itt vissza. Volt róla szó és kép is volt sztem róla! ;) I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csabesz83 | Adatlap | 465453 | 2008. szeptember 21. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy tud-e valaki valamit 314-es számú Királytigris harckocsiról? Elvileg 1945-ben Magyarországon harcolt. Elvben az 503. Nehézpáncélos zászlóaljban, ha jól tudom. Esetleg képet... Festési útmutatón ez a számjelzésű tank fehér "kamuflázzsal" van ábrázolva. Esetleg erről is jó lenne 1-2 kép. Kösz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465452 | 2008. szeptember 21. 21:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 465451 | 2008. szeptember 21. 20:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na holnap neki kezdek a torony csinálásának durva lesz "ha" kész lesz 1/72 párducot belsőtérel még nem nagyon láttam | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465450 | 2008. szeptember 21. 18:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
:)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 465449 | 2008. szeptember 21. 18:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kössz most már megtudom építeni a panther tejes belsőterét és az álltalam oly hűn áhított infrát is megtudom majd építeni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465448 | 2008. szeptember 21. 11:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok, remélem ez segít | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 465447 | 2008. szeptember 21. 10:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kössz és még kéne nekem egy kép a motor és a tank belseje között lévő elválasztó falról | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoekloos | Adatlap | 465446 | 2008. szeptember 21. 09:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sulyok | Adatlap | 465445 | 2008. szeptember 21. 09:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A párduc tank belsejének a motor felé oldaláról keresek képeket nem tudna valaki adni róla képet? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465444 | 2008. szeptember 20. 17:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mert keleti frontos diót tervezgetek, és csak a motorteret szeretném "felgyójtani"... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amon | Adatlap | 465443 | 2008. szeptember 20. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Vegyesnek mondanám. Valamikor csak a motor robban fel, de nagyobb százalékban a teljes pusztulás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyurma | Adatlap | 465442 | 2008. szeptember 20. 17:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Mindenkinek! az a kérdésem lenne, hogyha egy Tiger I-et a hátsó felén találtak el, akkor csak a motortér égett ki, vagy berobbant az egész? A személyzet élve juthatott ki belőle? (esetleg ha valaki tudna képpel szolgálni, nagyon megköszönném!) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
szezsolt | Adatlap | 465441 | 2008. szeptember 19. 14:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Babek! tigris 1, vagy 2? hányas számú járműről van szó? De általában ugyanolyan színű volt mint a jármű többi része. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Babek | Adatlap | 465440 | 2008. szeptember 18. 19:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem is van egy téli tigrisem a revell 1:72-es darabja. kérdésem: a téli tigris kereke nem a fogas hanem a sima ami a lánctalpat mozgatja na az mien szinű volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ram | Adatlap | 465439 | 2008. szeptember 16. 20:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 465438 | 2008. szeptember 16. 14:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
windischz! A Királytigrisek festéséről ebben a topikban hozzávetőlegesen csilliárd hozzászólást és megemlékezést találsz, keress vissza! :-) Üdv Cs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amon | Adatlap | 465437 | 2008. szeptember 16. 14:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Itt nézz körül pontosabban töltsd le ha tudod. www.farposst.ru/2008/02/16/bronetankovaya_tehnika_germanii_1935_1945.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ram | Adatlap | 465436 | 2008. szeptember 16. 12:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Panzer II szakértőket keresek, a kérdésem pedig az, hogy van-e infója bárkinek arról, hol, és milyen formában tárolták a lőszert(rekeszek? dobozok? nejlonzacskók?), mind az MG34-esre, mind a 20mm-es lövegre értve a kérdést... a tippeket és a válaszokat is előre köszi, üdv, Ram | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VonSponeck | Adatlap | 465435 | 2008. szeptember 7. 07:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia.Számomra az idézett szövegből nemderül ki a bomba eredeti tulajdonosa.Mindamellett párszor elöfördult már a saját élöerő támadása a történelemben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
András | Adatlap | 465434 | 2008. szeptember 6. 22:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ahogy én tudom a német légierő bombázta Budapestet. 1945. január 15. A román 19. gyaloghadosztály hadinaplójának napi helyzetösszefoglalója. A f. év I. 14/15-i éjszaka a hadosztály tovább halad és mindenhol erős ellenséges állásokba ütközött, a megerődített háztömbökből és épületekből, az ellenség minden fajta fegyvert bevetett. Az utcákat elbarikádozták. 4 óra felé egy repülőgépről ledobott bomba telibe találja a 96. gy.e. parancsnokságát (Budapest Központi Pályaudvara közelében), megsemmisítve azt és számos áldozatot szedve. Szolgálatteljesítés közben elesett Gheorghiu Mihail ezredes, a 96. gy.e. parancsnoka is. A parancsnoki posztot Cosma Gavril alezredes veszi át. Az ellenséges bomba áldozatai voltak még Panoiu Romulus százados, a 96. gy.e. hadműveleti tisztje, Mojoiu százados a 42. tüzérezredből, Grusescu hadnagy és Br(d((eanu tartalékos alhadnagy az 1/36. páncéltörő ütegből, valamint a következő tisztek sebesültek meg: Vintil( őrnagy, a 42. tüzérezred első osztályának parancsnoka, aki néhány napi szenvedés után elhunyt; Micu hadnagy a 96. gy.e. híradótisztje, Curtu alhadnagy, a 96. gy.e. elhárító tisztje, Filip alhadnagy, a 96. gy.e. rohamosztagának parancsnoka és 17 sebesült közlegény. Erőd a Duna mentén A Budapestért 1944-45-ben folytatott harcok katonai iratai a Hadtörténelmi Levéltárban A kötet megjelenését a Nemzeti Kulturális Alapprogram támogatta Szerkesztette és a bevezető tanulmányt írta Számvéber Norbert levéltáros | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 465433 | 2008. szeptember 6. 21:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Sehogy. :) Ha konkrétan Budapestet nézzük, a német légierőnek annyi gépe sem volt, hogy megfelelő utánpótlást tudjanak szállítani, nemhogy bombázzanak. Szovjet kisebb űrméretű, és mindenféle méretű jenki és angol bomba hullodt a városra. Amiket találtak óriásbombákat, mint jenkik voltak. A német bomba megnevezés a legegyszerűbb, mert az volt a rossz. Egyébként az országban voltak német bombázások, de főleg a csatarepülő egységek körében közvetlenül szovjet alakulatok ellen. Természetesen biztosan lesznek pontosabb információk is a szakértő kollegák révén. ;) Üdv: Em. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
bubi777 | Adatlap | 465432 | 2008. szeptember 6. 20:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szakértő véleményetekre lennék kíváncsi. Idén nyáron is sok bomba került elő az építkezések során a fővárosban. Volt olyan, több száz kilós is melyeket német bombának tituláltak. Az én olvasatomban a "bomba" olyan robbanó eszköz melyeket repülőgépekről dobálnak le (ha csak nem vízi). De tudtommal csak a szovjet és amerikai légierő bombázott hazánkban. Hogy jön a képbe a német...? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
windischz | Adatlap | 465431 | 2008. szeptember 6. 09:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
windischz | Adatlap | 465430 | 2008. szeptember 6. 09:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszteletem! Egy hosszú kérdéssor, amelyekben a segítségeteket szeretném kérni: 1, A s.Pz.Abt. 501 Királytigriseinek (Henschel tornyos) mi volt az alapszínük a "Battle of the Bulge" idején? Sárga vagy zöld? 2, Melyik gyártó melyik számkódú festékeit ajánlanátok (sárga, zöld, barna) az álcafestéshez? 3, Magyarországon van olyan makettbolt, ahol Voyager vagy Part maratást tudok beszerezni hozzá, vagy külföldről kellene megrendelnem? Előre is köszönöm a válaszaitokat! További jó makettezést! Legjobbakat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csodabogár | Adatlap | 465429 | 2008. szeptember 3. 12:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kis kiegészítés: A három, Párducról készült fotó mind magyarországi, de egyik sem budapesti. Az AI9 valószínűleg a "DR" páncéloshadosztályé, de nem biztos. Az ostrom alatt sem Tiger I, sem Tiger II NEM harcolt Budapesten! A Wiking soha nem kapott Ausf. G Panthereket, kizárólag korábbi változatokkal harcoltak végig. Üdv Cs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 465428 | 2008. szeptember 3. 10:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taxis! Köszi a segítséget és a képeket! Szép (nagy)macskatár! Milyen anyagot használtál? A linket a munkahelyemen nem tudom megnyitni, ott van valami lépésről - lépésre fotósorozat? Inkább vizuális típus vagyok... A hengerelt acél felület imitálásával foglalkoztál? Ha igen, hogyan? Üdv, Tóth Gábor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 465427 | 2008. szeptember 3. 10:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Megtaláltam, nézeti és metszet rajzok. www.panzerbasics.com/index_files/10-tiger1/data/hull/track.htm ad | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
halaci | Adatlap | 465426 | 2008. szeptember 3. 07:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, amennyire én tudom, német cuccokat csak átmenetileg használtak, amíg valamelyik begyűjtő brigád el nem vitte vagy meg nem jött a saját utánpótlás (a szövetségeseknél ez ugye kisebb gond volt, mint a németeknél). Ezért az átfestést én kétlem, ha igen, akkor legfeljebb tábori körülmények között, elnagyolva (az átlapoló kerekeket pl. aligha szedték le). A csillag általában szövetséges azonosító is volt, a partraszállás után egy csomó Commonwealth járműre is felfestették. A mellette álló tiszt szerintem angolszász (angol, kanadai, lengyel, dél-afrikai, stb.), az amerikaiak táborban nem nagyon hordták ezt a fajta tiszti sapkát. Az időt a felgyűrt ujjakból én 44 nyarára tippelném Olaszország vagy Franciaország, vagy 45 késő tavasza, esetleg rögtön a háború vége után. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pepe | Adatlap | 465425 | 2008. szeptember 3. 06:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
köszi az infót Roadblock, sokat segítettél! Utánna nézek a kiadványoknak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taxis | Adatlap | 465424 | 2008. szeptember 3. 01:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taxis | Adatlap | 465423 | 2008. szeptember 3. 01:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nemrég fejeztem be két Királytigris meg egy Tiger I zimmeritezését. Sok próbálkozás után a Magic Sculp és az AFV zimmerit aplikátor kombinációjánál jukadtam ki. Persze, mindenkinek valami más felel meg, a csavarhúzós módszer is megteszi. Személyszerint 4-5 mm széles csavarhúzót használnék. Egz egész hasznos oldal: panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/zimmerit/zimmerit.htm Üdv Taxis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 465422 | 2008. szeptember 2. 22:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tiger I és Tiger II zimmeritezéssel kapcsolatban kérdezném: Megépíteném a Dragon maketteiből a Wittmann-féle késői gépet, 212 oldalszámmal, és érdekel egy szintén zimmerites Tiger II, ami Budapesten masírozott. Van valami bejáratott méret a zimmerit minta alkalmazásánál? (hány milliméter széles egy csík) Arra gondoltam, egy régi csavarhúzóból alakítanám ki a szerszámot... Üdv, Tóth Gábor |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nah tehát!
Az internetes szakirodalom szerint a 007-es csak kölcsönbe volt nála amíg szervizelték az övét...de már vissza adni nem tudta vissza adni.
A robbanásról:
1945-ben egy Serge Varin nevezetű úriember megtalálta a 007-es roncsait és le is fényképezte. Ez újabb bizonyítékul szolgál a repülőgép elmélet pártolói számára. A két képen látszik, hogy a lerepült lövegtornyon nincs igazán sérülés, ez pedig elképzelhetetlen lenne, ha harckocsiágyútól kapott volna találatot.
A legénység:
A közös sírt 1983 márciusában, egy útépítés során találták meg. Miután fogászati kórlapok és az azonosítási cédula alapján azonosították a maradványokat, a harckocsi személyzetét végső nyugalomba helyezték a normandiai De La Cambe német katonai temetőjében. A temető Isigny-sur-Mer és Bayeux között a 13-as út mentén található, Wittmann és bajtársai sírja a 47-es parcella 3. sorának 120. helyén fekszik.
Wittmann és harcostársainak sírja a normandiai De La Cambe-ban.
Michael Wittmann (parancsnok) -- élt 30 évet
Karl Wagner (megfigyelő) -- élt 24 évet
Günther Weber (töltő-kezelő) -- élt 20 évet
Henrich Reimers (harckocsi vezető) -- élt 20 évet
Rudolf Hirschel (rádiós) -- élt 20 évet
Egy pár képet én is tettem még be.
És nem veszekedésből írtam le;)
Üdv
Salieri