<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Wrecker | Adatlap | 465522 | 2008. október 3. 19:11 | ||
Mty | Adatlap | 465520 | 2008. október 3. 15:24 | ||
Ez nekem sok:)) | |||||
panzermeyer | Adatlap | 465519 | 2008. október 3. 12:49 | ||
Sziasztok! Egsy problémám lenne! A 12.SS Páncéloshadosztály 1.Páncéloszászlóaljánák a harmadik század egyik járművének a festése érdekelne ,a 304-es ami a századparancsnoknak Rudolf Von Ribbentropnak volt a járműve. Az 1944-es Ausf A Párduc érdekelne! Segítségeteket előre is köszönöm! | |||||
Mty | Adatlap | 465518 | 2008. október 2. 19:06 | ||
Köszönöm nektek a segítséget! | |||||
hoekloos | Adatlap | 465517 | 2008. október 2. 07:47 | ||
Jpz. 38 inkább darálóba való. | |||||
romsitsa | Adatlap | 465516 | 2008. október 2. 00:06 | ||
A Jagdpanther kidologzása közepes, méretheLYes, ugyanez igaz a Jpz. IV-re is, a Jpz. 38 kuka. ad | |||||
Mty | Adatlap | 465515 | 2008. október 1. 15:38 | ||
Sziasztok! az lenne a kérdésem h: Mit tud az Italeri SD.kfz Jagdpanzermakett? Mérethejes? kidolgozása milyen? | |||||
Rico94 | Adatlap | 465514 | 2008. szeptember 28. 15:57 | ||
Van esetleg valakinek képe Királytigris festésekről? | |||||
Sulyok | Adatlap | 465513 | 2008. szeptember 28. 08:43 | ||
amúgy azé nem építek egy szinű páncélosokat mert volt egy rossz tapasztalatom egy t 34 esel | |||||
Sulyok | Adatlap | 465512 | 2008. szeptember 28. 08:42 | ||
ja a tigris is revell meg a t 34 es is revell | |||||
windischz | Adatlap | 465511 | 2008. szeptember 27. 22:29 | ||
A Tigrist felismertem, a T34-est nem. Építettem én is kb 5 éve Revell Tigrist 72-ben, de a terepminte nem lett jó, azért is próbálom kerülni a "terepezést". Tigrised is Revell? | |||||
Sulyok | Adatlap | 465510 | 2008. szeptember 27. 20:41 | ||
Az enyém 1/72 revell párduc.Én a terepmintás járműveket szeretem.Ja és ha megnézed az általam feltett 1. képet a párduc mellet látható balra egy tigris jobbra meg egy T 34 es. | |||||
windischz | Adatlap | 465509 | 2008. szeptember 27. 20:17 | ||
Mondjuk, ez Ausf. A, amiről feltettem a képeket | |||||
windischz | Adatlap | 465508 | 2008. szeptember 27. 20:16 | ||
Melyik gyártó készlete? Revell? Mi a méretarány? 35 vagy 72? Tanács: ha még nem festetted le, inkább egy színűre fesd szerintem, terepmintát sokkal nehezebb szépen és élethűen festeni, mint terepmintát. Én inkább az egyszínű járműveket részesítem előnyben, mert amiket terepszínűre kentem, hát azok elég siralmasan mutatnak. De ez persze csak tanács. | |||||
Sulyok | Adatlap | 465507 | 2008. szeptember 27. 19:57 | ||
Sulyok | Adatlap | 465506 | 2008. szeptember 27. 19:25 | ||
addig felteszek a másik párducomról képet ok? | |||||
windischz | Adatlap | 465505 | 2008. szeptember 27. 19:18 | ||
Ok! Várom a képeket! | |||||
Sulyok | Adatlap | 465504 | 2008. szeptember 27. 16:02 | ||
Szia nekem már van egy kész panther ausf G.Majd szúrok fel a készröl ok? | |||||
windischz | Adatlap | 465503 | 2008. szeptember 27. 12:11 | ||
Sulyok | Adatlap | 465502 | 2008. szeptember 27. 08:32 | ||
Szia én nem vagyok egy profi de szerintem csináljál hozzá kamuflázst is én pl egy zsákmánylt francia párducot csinálok most | |||||
windischz | Adatlap | 465501 | 2008. szeptember 26. 22:28 | ||
Tiszteletem! Pár kép Dragon Panther Ausf. A-ról. A toronyszámot és a "felségjelzést" képzeljétek hozzá. Még nem festettem rá őket. A lánctalp színe barna valójában, de ez a képekről nem jön le. Sajna csak telefonnal fényképeztem és messze nem lett tökéletes. Várom a véleményeket és a kritikákat, hogy mit javítsak, ill. legközelebb mit csináljak másképp! | |||||
Sulyok | Adatlap | 465500 | 2008. szeptember 26. 18:55 | ||
Sziasztok egy rafkós kis kérdés nem tudja valaki mi történt a 213 torony számú párducal anyit tudok rola hogy 16. panzer regimentben szolgált.Aki tud valamit léccives írjon már!Ja és mi volt a toronyszáma ernst barkman párducának? | |||||
Amon | Adatlap | 465499 | 2008. szeptember 25. 11:31 | ||
Csak egy szimpla kérdés. A késői D párduc zimmeritea és a korai A között a külömbség ha jól tudom a torny kupola és az első sárhányó. Illetve a torny oldalán lévő nyílás elhagyása az A verzón. | |||||
Nowotny | Adatlap | 465498 | 2008. szeptember 24. 18:16 | ||
A DAK-nál például Tommy-kuktának hívták őket,mert idézem a személyzet nem képes elhagyni őket és benne égnek a páncélosban. | |||||
phun | Adatlap | 465497 | 2008. szeptember 24. 17:21 | ||
Volt többféle becenevük is. Nevezték például "Tommy sütőnek" is | |||||
Gyurma | Adatlap | 465496 | 2008. szeptember 24. 15:15 | ||
úgy tudom, hogy a német tankok benzin, az orosz tankok dízel, míg az amerikaiak benzin vagy dízel üzeműak voltak. A csandes óceáni hadszíntéren és az oroszoknak szállított shermanok dízelek voltak... (asszem) | |||||
hoekloos | Adatlap | 465495 | 2008. szeptember 24. 14:13 | ||
A lőszertárolóban víz és etilén-glikol(fagyálló) volt(M4A3-tól kezdve), éppen a robbanások elkerülése végett. | |||||
pistike | Adatlap | 465494 | 2008. szeptember 24. 12:04 | ||
A Ronson öngyújtók reklámszlogenje így szólt: "Elsőre gyullad!" Mint a benzines Shermanok találat esetén. | |||||
iikk | Adatlap | 465493 | 2008. szeptember 24. 10:28 | ||
De a lőszertároló miért volt gyúlékony folyadékkal feltöltve? | |||||
gábor76 | Adatlap | 465492 | 2008. szeptember 24. 10:25 | ||
Úgy tudom a löszertárolók miat,ami valami folyadékkal volt feltöltve ami gyulékony volt. A Sherman dizel verzioi inkább a Szovjetunióban szerepeltek jobban. | |||||
iikk | Adatlap | 465491 | 2008. szeptember 24. 10:23 | ||
A német precizitás... azért köszi :) | |||||
Amon | Adatlap | 465490 | 2008. szeptember 24. 10:18 | ||
páncél vastagság, üzemanyag taráj elhejezkedése | |||||
iikk | Adatlap | 465489 | 2008. szeptember 24. 10:07 | ||
De akkor miért hívták a shermanokat úgy ahogy, a német harckocsikat meg nem? a technika miatt? | |||||
iikk | Adatlap | 465488 | 2008. szeptember 24. 10:04 | ||
JA! Ebbe már tényleg nem akarok beleokoskodni, de olvastam már itt egyet s mást a Wittmann és legénysége haláláról. Mi van akkor, ha üzemanyag hiánya miatt fel robbantoták a tigrist (ha jól emlékszem a lövegtorony nincs vagy nem volt annyira szétlőve). de ez csak egy feltételezés. E mellet elfogadom a tényt, hogy kilőtték.. | |||||
Amon | Adatlap | 465487 | 2008. szeptember 24. 10:02 | ||
Majdnem a német tankok benzinnel mentek az oroszok gázolajjal. És az amik is benzinnel ezért hívák a shermaneket ha jól emlékszen ronson öngyujtónak | |||||
iikk | Adatlap | 465486 | 2008. szeptember 24. 09:55 | ||
Emerick! A második világháborús tankokon, szerintem még alul nem volt menekülő kijárat, csak a t-34 eseknél lehetett. Vagy tévedek? | |||||
iikk | Adatlap | 465485 | 2008. szeptember 24. 09:53 | ||
Muzzy! Igazad lehet (csak úgy belekaptam a témába, de ha nem tévedek akkor Wittmann-ról és az esetleges haláláról beszéltek). Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a Német tankok tudtommal nem benzinnel működtek, hanem gázolajjal. A shermanoknál volt ez a probléma, a német tankoknál nem hallottam még ilyet. | |||||
hoekloos | Adatlap | 465484 | 2008. szeptember 23. 21:19 | ||
Szerintem is kijuthattak. | |||||
phun | Adatlap | 465483 | 2008. szeptember 23. 20:51 | ||
Harckocsiból kijutni akkor van esélye a személyzetnek, ha a találat nem járt azonnal robbanással a küzdőtérben. Elég kicsi. Nem feltétlenül azért, mert mondjuk ég a motor, hanem leginkább azért, mert nem észlelik. A gylogság nem véletlen hívja guruló koporsónak a harckocsikat. Személy szerint inkább azt mondanám, nagy szerencsével igen. | |||||
Emerick | Adatlap | 465482 | 2008. szeptember 23. 20:37 | ||
Ha tippelnem kell, akkor igen. Lehetett szökni felül és alul is. Belső robbanást leszámítva találatkor nem mindig maradt ott mindenki... | |||||
Gyurma | Adatlap | 465481 | 2008. szeptember 23. 15:17 | ||
huhh... mindenkinek köszönöm az nfókat, hozzászólásokat! az üres tartály tényleg veszélyesebb. arra lennék még kíváncsi, hogy a személyzetnek lehetett-e ideje elhagyni a tankot, mielőtt az égő benzin elérte a lőszereket? | |||||
Muzzy | Adatlap | 465480 | 2008. szeptember 23. 11:00 | ||
Gyurma! Bocsánat, hogy repülősként beleszólok, de az Üres/tele tartály robbanásveszélye nem kizárólagosan harckocsis téma. Meglepő, de a tele tank kevésbé robbanásveszélyes, mint az üres. Mint arra Phun rámutatott, igazából a benzingőz az, ami robban. Ugyanis a gőzök sokkal jobban robbannak be, mint a folyadékok. Ezért van az, hogy légijárműveken a tüzelőanyag tartályokban különböző eljárásokkal megakadályozzák a gőzképződést. Már a második világháborúban alkalmazták a kipufogó gázok (lehült) tüzelőanyag tártályba vezetését, illetve semleges gázzal feltöltését kifogyasztás során. Ma pl. a MI-24-es tüzelőanyag tártályába speciális szivacs szerű anyagot tesznek, amelynek feladata a kerozin gőzök megkötése. (csak szemléltetésként, a grillgyújtó folyadék sokkal jobban belobban szétlocsolva, mint egyben, de nem javaslom, hogy valaki otthon ezzel kisérletezzen. Másik, a német harckocsik ismereteim szerint benzint használtak, ami nem égett, hamnem robbanásszerúen terjeszkedik, (ugye éppen ezért használják a belső égésű otto motorokban) Tehát ha a benzingőzök begyulladnak, akkor nagyon gyors terjeszkedés megy végbe, amit robbanásnak szoktak hívni. Ez igen nagy erőt produkál, ami szerintem alkalmas egy torony eltávolítására is. Muzzy | |||||
romsitsa | Adatlap | 465479 | 2008. szeptember 23. 00:11 | ||
Azt azért tegyük hozzá hogy egy jármű, főleg egy ekkora vas, nem valószínű hogy egyetlen lövést kapna, gondolom addig lőtték amíg biztosak nem voltak abban, hogy ártalmatlaná tették. A Wittmann fotó érdekessége, hogy a torony nem a test mögé repült, hanem közvetlenül mellé, csak utólal elmozdították, feltehetően a testet. ad | |||||
hoekloos | Adatlap | 465478 | 2008. szeptember 22. 22:01 | ||
Én meg arra, hogy szerintem ritka eset volt az, hogy csak a motortér égett ki( lerepült a torony=felrobbant a lőszerkészlet a küzdőtérben) A hadtörténeti vitában pedig feladom:)) A végső nyughelyét illetően igazad van, bocsánat a fals infoért. | |||||
Emerick | Adatlap | 465477 | 2008. szeptember 22. 21:15 | ||
Gyurma! Én arra akartam rávilágítani, hogy nem kell szétkapni, ha csak a motorteret érte találat. ;) I. | |||||
Salieri | Adatlap | 465476 | 2008. szeptember 22. 21:08 | ||
De Gyurma ez csak egy 45-ös elmélet...ha kicsit vissza lapozgatsz akkor mi ezt már kibeszéltk talán itt.Mivel nincs túlélő és szemtanú ezért ez csak elmélet. | |||||
Gyurma | Adatlap | 465475 | 2008. szeptember 22. 21:04 | ||
Mindenkinek köszönöm a válaszokat! Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben. Salieri! Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt... hoekloos! Köszönöm a képeket! De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!) Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból... Mégegyszer mindent nagyon köszönök! | |||||
Gyurma | Adatlap | 465474 | 2008. szeptember 22. 21:03 | ||
Mindenkinek köszönöm a válaszokat! Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben. Salieri! Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt... hoekloos! Köszönöm a képeket! De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!) Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból... Mégegyszer mindent nagyon köszönök! | |||||
Salieri | Adatlap | 465473 | 2008. szeptember 22. 20:52 | ||
Számvéber | Adatlap | 465472 | 2008. szeptember 22. 20:50 | ||
Sziasztok! Karl Wagner irányzólövész volt, nem megfigyelő. Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv!
A kép egy Marder II páncélvadászt ábrázol.
Érdekelne, hogy a PAK-38 lövegpajzsára utólag hegesztett lemezek milyen célt szolgálhattak?