/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Wrecker 465522 2008. október 3. 19:11
Válasz erre
Pak-38-02
Pak-38-02
Pak-38-01
Pak-38-01

Üdv!

A kép egy Marder II páncélvadászt ábrázol.
Érdekelne, hogy a PAK-38 lövegpajzsára utólag hegesztett lemezek milyen célt szolgálhattak?
Mty 465520 2008. október 3. 15:24
Válasz erre
panzermeyer 465519 2008. október 3. 12:49
Válasz erre
Sziasztok! Egsy problémám lenne! A 12.SS Páncéloshadosztály 1.Páncéloszászlóaljánák a harmadik század egyik járművének a festése érdekelne ,a 304-es ami a századparancsnoknak Rudolf Von Ribbentropnak volt a járműve. Az 1944-es Ausf A Párduc érdekelne! Segítségeteket előre is köszönöm!
Mty 465518 2008. október 2. 19:06
Válasz erre
Köszönöm nektek a segítséget!
hoekloos 465517 2008. október 2. 07:47
Válasz erre
Jpz. 38 inkább darálóba való.
romsitsa 465516 2008. október 2. 00:06
Válasz erre
A Jagdpanther kidologzása közepes, méretheLYes, ugyanez igaz a Jpz. IV-re is, a Jpz. 38 kuka.

ad
Mty 465515 2008. október 1. 15:38
Válasz erre
Sziasztok! az lenne a kérdésem h:
Mit tud az Italeri SD.kfz Jagdpanzermakett?
Mérethejes?
kidolgozása milyen?
Rico94 465514 2008. szeptember 28. 15:57
Válasz erre
Van esetleg valakinek képe Királytigris festésekről?
Sulyok 465513 2008. szeptember 28. 08:43
Válasz erre
amúgy azé nem építek egy szinű páncélosokat mert volt egy rossz tapasztalatom egy t 34 esel
Sulyok 465512 2008. szeptember 28. 08:42
Válasz erre
ja a tigris is revell meg a t 34 es is revell
windischz 465511 2008. szeptember 27. 22:29
Válasz erre
A Tigrist felismertem, a T34-est nem. Építettem én is kb 5 éve Revell Tigrist 72-ben, de a terepminte nem lett jó, azért is próbálom kerülni a "terepezést". Tigrised is Revell?
Sulyok 465510 2008. szeptember 27. 20:41
Válasz erre
Az enyém 1/72 revell párduc.Én a terepmintás járműveket szeretem.Ja és ha megnézed az általam feltett 1. képet a párduc mellet látható balra egy tigris jobbra meg egy T 34 es.
windischz 465509 2008. szeptember 27. 20:17
Válasz erre
Mondjuk, ez Ausf. A, amiről feltettem a képeket
windischz 465508 2008. szeptember 27. 20:16
Válasz erre
Francia Párduc
Francia Párduc
Francia Párduc 2
Francia Párduc 2

Melyik gyártó készlete? Revell? Mi a méretarány? 35 vagy 72?
Tanács: ha még nem festetted le, inkább egy színűre fesd szerintem, terepmintát sokkal nehezebb szépen és élethűen festeni, mint terepmintát. Én inkább az egyszínű járműveket részesítem előnyben, mert amiket terepszínűre kentem, hát azok elég siralmasan mutatnak. De ez persze csak tanács.
Sulyok 465507 2008. szeptember 27. 19:57
Válasz erre
27-09-08_1931
27-09-08_1931
27-09-08_1932
27-09-08_1932
27-09-08_1934
27-09-08_1934

Szia itt van egy kép a kész német párducról.Van még 2 kép a francia párduc jövőbeli festésére.
Sulyok 465506 2008. szeptember 27. 19:25
Válasz erre
addig felteszek a másik párducomról képet ok?
windischz 465505 2008. szeptember 27. 19:18
Válasz erre
Ok! Várom a képeket!
Sulyok 465504 2008. szeptember 27. 16:02
Válasz erre
Szia nekem már van egy kész panther ausf G.Majd szúrok fel a készröl ok?
windischz 465503 2008. szeptember 27. 12:11
Válasz erre
01
01
02
02

Szervusz Sulyok!
Ez téli, azért nem festettem kamuflázst. Később én is tervezem zsákmányolt Panther Ausf. G építését.
Ausf. A-t fogsz építeni? Szúrhatnál fel képet róla, hogy hol tartasz!
Sulyok 465502 2008. szeptember 27. 08:32
Válasz erre
Szia én nem vagyok egy profi de szerintem csináljál hozzá kamuflázst is én pl egy zsákmánylt francia párducot csinálok most
windischz 465501 2008. szeptember 26. 22:28
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Tiszteletem!
Pár kép Dragon Panther Ausf. A-ról. A toronyszámot és a "felségjelzést" képzeljétek hozzá. Még nem festettem rá őket. A lánctalp színe barna valójában, de ez a képekről nem jön le. Sajna csak telefonnal fényképeztem és messze nem lett tökéletes. Várom a véleményeket és a kritikákat, hogy mit javítsak, ill. legközelebb mit csináljak másképp!
Sulyok 465500 2008. szeptember 26. 18:55
Válasz erre
Sziasztok egy rafkós kis kérdés nem tudja valaki mi történt a 213 torony számú párducal anyit tudok rola hogy 16. panzer regimentben szolgált.Aki tud valamit léccives írjon már!Ja és mi volt a toronyszáma ernst barkman párducának?
Amon 465499 2008. szeptember 25. 11:31
Válasz erre
Csak egy szimpla kérdés.

A késői D párduc zimmeritea és a korai A között a külömbség ha jól tudom a torny kupola és az első sárhányó. Illetve a torny oldalán lévő nyílás elhagyása az A verzón.
Nowotny 465498 2008. szeptember 24. 18:16
Válasz erre
A DAK-nál például Tommy-kuktának hívták őket,mert idézem a személyzet nem képes elhagyni őket és benne égnek a páncélosban.
phun 465497 2008. szeptember 24. 17:21
Válasz erre
Volt többféle becenevük is. Nevezték például "Tommy sütőnek" is
Gyurma 465496 2008. szeptember 24. 15:15
Válasz erre
úgy tudom, hogy a német tankok benzin, az orosz tankok dízel, míg az amerikaiak benzin vagy dízel üzeműak voltak.
A csandes óceáni hadszíntéren és az oroszoknak szállított shermanok dízelek voltak... (asszem)
hoekloos 465495 2008. szeptember 24. 14:13
Válasz erre
A lőszertárolóban víz és etilén-glikol(fagyálló) volt(M4A3-tól kezdve), éppen a robbanások elkerülése végett.
pistike 465494 2008. szeptember 24. 12:04
Válasz erre
A Ronson öngyújtók reklámszlogenje így szólt: "Elsőre gyullad!"
Mint a benzines Shermanok találat esetén.
iikk 465493 2008. szeptember 24. 10:28
Válasz erre
De a lőszertároló miért volt gyúlékony folyadékkal feltöltve?
gábor76 465492 2008. szeptember 24. 10:25
Válasz erre
Úgy tudom a löszertárolók miat,ami valami folyadékkal volt feltöltve ami gyulékony volt.
A Sherman dizel verzioi inkább a Szovjetunióban szerepeltek jobban.
iikk 465491 2008. szeptember 24. 10:23
Válasz erre
A német precizitás...

azért köszi :)
Amon 465490 2008. szeptember 24. 10:18
Válasz erre
páncél vastagság, üzemanyag taráj elhejezkedése
iikk 465489 2008. szeptember 24. 10:07
Válasz erre
De akkor miért hívták a shermanokat úgy ahogy, a német harckocsikat meg nem? a technika miatt?
iikk 465488 2008. szeptember 24. 10:04
Válasz erre
JA!

Ebbe már tényleg nem akarok beleokoskodni, de olvastam már itt egyet s mást a Wittmann és legénysége haláláról. Mi van akkor, ha üzemanyag hiánya miatt fel robbantoták a tigrist (ha jól emlékszem a lövegtorony nincs vagy nem volt annyira szétlőve).
de ez csak egy feltételezés. E mellet elfogadom a tényt, hogy kilőtték..
Amon 465487 2008. szeptember 24. 10:02
Válasz erre
Majdnem a német tankok benzinnel mentek az oroszok gázolajjal.
És az amik is benzinnel ezért hívák a shermaneket ha jól emlékszen ronson öngyujtónak
iikk 465486 2008. szeptember 24. 09:55
Válasz erre
Emerick!

A második világháborús tankokon, szerintem még alul nem volt menekülő kijárat, csak a t-34 eseknél lehetett. Vagy tévedek?
iikk 465485 2008. szeptember 24. 09:53
Válasz erre
Muzzy!

Igazad lehet (csak úgy belekaptam a témába, de ha nem tévedek akkor Wittmann-ról és az esetleges haláláról beszéltek). Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a Német tankok tudtommal nem benzinnel működtek, hanem gázolajjal. A shermanoknál volt ez a probléma, a német tankoknál nem hallottam még ilyet.
hoekloos 465484 2008. szeptember 23. 21:19
Válasz erre
Szerintem is kijuthattak.
phun 465483 2008. szeptember 23. 20:51
Válasz erre
Harckocsiból kijutni akkor van esélye a személyzetnek, ha a találat nem járt azonnal robbanással a küzdőtérben. Elég kicsi. Nem feltétlenül azért, mert mondjuk ég a motor, hanem leginkább azért, mert nem észlelik. A gylogság nem véletlen hívja guruló koporsónak a harckocsikat.
Személy szerint inkább azt mondanám, nagy szerencsével igen.
Emerick 465482 2008. szeptember 23. 20:37
Válasz erre
Ha tippelnem kell, akkor igen. Lehetett szökni felül és alul is. Belső robbanást leszámítva találatkor nem mindig maradt ott mindenki...
Gyurma 465481 2008. szeptember 23. 15:17
Válasz erre
huhh...
mindenkinek köszönöm az nfókat, hozzászólásokat!
az üres tartály tényleg veszélyesebb.
arra lennék még kíváncsi, hogy a személyzetnek lehetett-e ideje elhagyni a tankot, mielőtt az égő benzin elérte a lőszereket?
Muzzy 465480 2008. szeptember 23. 11:00
Válasz erre
Gyurma!
Bocsánat, hogy repülősként beleszólok, de az Üres/tele tartály robbanásveszélye nem kizárólagosan harckocsis téma.
Meglepő, de a tele tank kevésbé robbanásveszélyes, mint az üres. Mint arra Phun rámutatott, igazából a benzingőz az, ami robban. Ugyanis a gőzök sokkal jobban robbannak be, mint a folyadékok.
Ezért van az, hogy légijárműveken a tüzelőanyag tartályokban különböző eljárásokkal megakadályozzák a gőzképződést. Már a második világháborúban alkalmazták a kipufogó gázok (lehült) tüzelőanyag tártályba vezetését, illetve semleges gázzal feltöltését kifogyasztás során.
Ma pl. a MI-24-es tüzelőanyag tártályába speciális szivacs szerű anyagot tesznek, amelynek feladata a kerozin gőzök megkötése.
(csak szemléltetésként, a grillgyújtó folyadék sokkal jobban belobban szétlocsolva, mint egyben, de nem javaslom, hogy valaki otthon ezzel kisérletezzen.
Másik, a német harckocsik ismereteim szerint benzint használtak, ami nem égett, hamnem robbanásszerúen terjeszkedik, (ugye éppen ezért használják a belső égésű otto motorokban)
Tehát ha a benzingőzök begyulladnak, akkor nagyon gyors terjeszkedés megy végbe, amit robbanásnak szoktak hívni. Ez igen nagy erőt produkál, ami szerintem alkalmas egy torony eltávolítására is.
Muzzy
romsitsa 465479 2008. szeptember 23. 00:11
Válasz erre
Azt azért tegyük hozzá hogy egy jármű, főleg egy ekkora vas, nem valószínű hogy egyetlen lövést kapna, gondolom addig lőtték amíg biztosak nem voltak abban, hogy ártalmatlaná tették.

A Wittmann fotó érdekessége, hogy a torony nem a test mögé repült, hanem közvetlenül mellé, csak utólal elmozdították, feltehetően a testet.

ad
hoekloos 465478 2008. szeptember 22. 22:01
Válasz erre
Én meg arra, hogy szerintem ritka eset volt az, hogy csak a motortér égett ki( lerepült a torony=felrobbant a lőszerkészlet a küzdőtérben)
A hadtörténeti vitában pedig feladom:))
A végső nyughelyét illetően igazad van, bocsánat a fals infoért.
Emerick 465477 2008. szeptember 22. 21:15
Válasz erre
Gyurma!
Én arra akartam rávilágítani, hogy nem kell szétkapni, ha csak a motorteret érte találat. ;)
I.
Salieri 465476 2008. szeptember 22. 21:08
Válasz erre
De Gyurma ez csak egy 45-ös elmélet...ha kicsit vissza lapozgatsz akkor mi ezt már kibeszéltk talán itt.Mivel nincs túlélő és szemtanú ezért ez csak elmélet.
Gyurma 465475 2008. szeptember 22. 21:04
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben.

Salieri!
Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt...

hoekloos!
Köszönöm a képeket!
De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!)
Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból...

Mégegyszer mindent nagyon köszönök!
Gyurma 465474 2008. szeptember 22. 21:03
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
Akkor egy kicsit jobban "szétkapom" a tigrisemet, mint korábbi terveimben.

Salieri!
Ezt én is megtaláltam, elég gáz, hogy egy páncélos ászt egy repülő offolt...

hoekloos!
Köszönöm a képeket!
De mi köze lenne a motortér felrobbanásának a torony lerepüléséhez? (csak azért kérdezem, mert nem tudom, nem pedig azért, mert kötözködni akarok!)
Nekem az logikusabb lenne, hogy a küzdőtérbe is jut a cuccból...

Mégegyszer mindent nagyon köszönök!
Salieri 465473 2008. szeptember 22. 20:52
Válasz erre
Köszi!
Mindent még én sem tudhatok:)
Számvéber 465472 2008. szeptember 22. 20:50
Válasz erre
Sziasztok!

Karl Wagner irányzólövész volt, nem megfigyelő.

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.