/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
GRIFX 467739 2009. augusztus 27. 09:38
Válasz erre
Az én kérdésemre senki nem tud válaszolni?
Számvéber 467738 2009. augusztus 27. 07:11
Válasz erre
Mindkettő magyarországi felvétel. Az első benne van a Kard a pajzs mögött című könyvemben is helyszínnel és időponttal. A "Konrad" alatt készült. A második szerintem nem "Konrad 2", hanem a "Konrad 3" utáni visszavonulás alatt készült, 1945. január végén. Csodabogár jön és megmondja a tutit!:)))

Üdv
mico 467737 2009. augusztus 26. 23:25
Válasz erre
3_SS_Panzer_Division_Hungary
3_SS_Panzer_Division_Hungary
Konrad_II
Konrad_II

Azt szeretném kérdezni - elsősorban Számvéber Úrtól - hogy az alábbi képekről van-e valamilyen infoja valakinek. Valóban Mo-n készültek-e, estleg helyszín, időpont, stb.
Wrecker 467736 2009. augusztus 26. 23:03
Válasz erre
mvc-007f1
mvc-007f1

Ez egy Sd.kfz 7/2 alváz amit Lengyelországban találtak.
GRIFX 467735 2009. augusztus 26. 21:55
Válasz erre
A keleti fornton vettteték-be.
bubi77 467734 2009. augusztus 26. 20:54
Válasz erre
GRIFX!

Hol alkalmazták ezt a típust?
Emerick 467733 2009. augusztus 26. 20:37
Válasz erre
Erre egyszerű a válasz. Bizakodtak. Amúgy az a háború első napjától így volt, hogy minden esetben minden hídról nem lehetett biztosan megállapítani, alkalmas-e harckocsik átkelésére. Pláne, ha kevésbé jól feltérképezett területről van szó... ;)
Mty 467732 2009. augusztus 26. 20:37
Válasz erre
parduc
parduc

köszönöm!
a párduc harckocsi címszó után egy pz4, is3, T-28 után ezt az "izét" találtam...
(a párducok közt persze)ez 1 famo?
Amon 467731 2009. augusztus 26. 20:28
Válasz erre
Szia ausf A párducotot nézz.
Ha jól látom.
És asszem az italeri add ilyen matrincákat is
Mty 467730 2009. augusztus 26. 20:24
Válasz erre
Különben valakinek megvan ijem kopier felirat nélkül?
bocsánat az elírásért!
Mty 467729 2009. augusztus 26. 20:23
Válasz erre
Külömben valakinek megva Ilyem kopier felirat nélkül?
Mty 467728 2009. augusztus 26. 20:21
Válasz erre
Szia!
Én 5 perce néztem a www.jatek-makett.hu -n hogy melyik párducot vegyem meg hozzá:)
Talán a Bolyain láthatjátok gyerek-ifi korcsoportban;)
Különben ti melyiket ajánljátok hozzá?
Puma 467727 2009. augusztus 26. 20:15
Válasz erre
Hi!Érdekes képek a németek,hogy hihették,hogy egy összetákolt fa híd el bír egy párduc hk-t ez a kép nagyon jó dió téma :-)))
mico 467726 2009. augusztus 26. 19:18
Válasz erre
Wrecker 467725 2009. augusztus 26. 19:07
Válasz erre
mico 467724 2009. augusztus 26. 11:11
Válasz erre
Panther
Panther

Fel tudná tölteni valaki a következő kép folytatását, vagy esetleg belinkelné (a Párduc alatt beszakad a híd). Akkoriban amikor megtaláltam csak ezt töltöttem le.
GRIFX 467723 2009. augusztus 26. 09:54
Válasz erre
Step18a_www_kepfeltoltes_hu_
Step18a_www_kepfeltoltes_hu_

Sziasztok
Elakadtam a rádiónál rengeteg képet néztem német rádiókról de nem találtam konkrétan ilyen kinézetűt hasonló az rengeteg van.
Nos a kép és a neve azért lenne fontos, hogy a kábelezést meg tudjam csinálni.(Még soha nem csináltam ilyet.)
Don 467722 2009. augusztus 26. 06:35
Válasz erre
Wrecker!

Pár posttal előbb linkeltemn be egy képet pont a 415-ösről (nálad 2. kép). Több vélemény alapján nem zöld-sárga, hanem zöld-sárga-barna, tehát háromszínű kamója volt, ezek alapján a rajz megtévesztő lehet. Vagy én vagyok vak, és a rajzon is három szín van? Ilyenkora reggel még nem látok rendesen. :) :) :)
A Kagero könyvben lévő rajzon kétszínűre csinálták.

Don
Wrecker 467721 2009. augusztus 25. 22:48
Válasz erre
p1
p1
p2
p2
p3
p3
p4
p4
p5
p5

Pár rajz Francia Pumákról...
Emerick 467720 2009. augusztus 25. 21:36
Válasz erre
Ezek a járművek már a háromszínű időszakban készültek. Már a '44 elején nálunk feltűnt Lehres Pumák (az első legyártott példányok) is hármszínű festéssel közlekedtek. A gyárból sárgán jöttek ki, de éles bevetésre már álcázással mentek.
A festési utasításoknak megfelelően a csapatoknál, a képek tanusága szerint a festést végző szerelő vérmérsékletén múlott, mennyire is lett hangsúlyos a vörösesbarna és zöld foltozás. ;) (az elmélet 1/3 - 1/3 - 1/3 arányt írt előa teljes felületen)
Puma 467719 2009. augusztus 25. 20:56
Válasz erre
2PDPumaCaumontIanGrant
2PDPumaCaumontIanGrant

Már "captured"Érdekes kép a neten találtam!A kép Normandiában készült Caumont- térségében vagy pont ott ezt így nem merném kijelenteni de itt egy színű sárgának tűnik a festése.
Számvéber 467718 2009. augusztus 25. 19:49
Válasz erre
A felderítés is harccselekmény... Sőt, van harcfelderítés is.:)
Puma 467717 2009. augusztus 25. 18:29
Válasz erre
Köszönöm a választ még egy kérdésem lenne illetve kettő az egyik,hogy a Puma "család" előfordulhatott 3 színű terepfestéssel 1944-ben Normandia vagy Francia hon környékén vagy csak a sárga alap és zöld csíkos volt esetleg önmagában sárga nos lehet,hogy hülyeség amit kérdezek remélem azért el tudtok rajtam igazodni a másik,hogy valahol olvastam, hogy néhány puma nem csak felderítőként szolgált hanem harci cselekményben is részt vett Normandiában ez igaz?

Üdv!Peti
Emerick 467716 2009. augusztus 25. 10:46
Válasz erre
Ja igen, az 1, 5, 8-as képek Franciaországban/Normandiában készültek... :)
Csodabogár 467715 2009. augusztus 25. 10:42
Válasz erre
Sziasztok!

Puma Magyarországon csak "nyomelemekben"... :-)

Egész konkrétan, ami biztos: a 20. páncéloshadosztály páncélos-fekderítőosztályának volt 13 darab Sd.Kfz.234/2-e. Ők 1945. január elején érkeztek hozzánk, pontosabban az Ipolyságba. Ott egy kicsit harcoltak, aztán mentek is tovább...
Ennyi biztos a(z akkori) Magyarországon bevetett 2346"-ről. Egy kimutatás szerint a 13. páncéloshadosztály is kapott egyet 1944. decemberében, de egyre valószínűbb, hogy ez elírás (tekintve, hogy egyetlen jelentésben szerepel, se előtte, se utána)

Üdv

Cs

Ui.: Amit hirtelenjében be tudok azonosítani: a 3. képen a 20.pc.hod járműve, de NEM nálunk, a 6-7 pedig az Ardennes-ben készült.
Emerick 467714 2009. augusztus 25. 10:30
Válasz erre
Jajjj. Puma '44 márciusában volt biztosan Magyarországon. Ezek mind a Panzer Lehr járművei voltak. A front ideérkeztével pedig a Felvidéken harcolt néhány a 20. páncélos hadosztályban. A többi, magyar területen megfordult 234-es (de NEM Puma) elég változatosan, több német egységnél is harcolt (ezt nem sorolnám fel így hirtelen).
A képen a kerékhiány egyedinek minősíthető; valamilyen harccselekmény következménye lehet.
Egyet azért kérdeznék én is: a 6-os és 7-es képek honnan vannak?
I.
Mty 467713 2009. augusztus 25. 09:49
Válasz erre
Szia!
99% százalék hogy volt puma magyarhonban, de csak nagyon elszórva.Tekintve hogy a "fél WH megfordult itt egy kis SS szel fűszerezve:)
i.csab 467712 2009. augusztus 24. 23:24
Válasz erre
Az 5.sz kép elég érdekes. Erről a "kerékhiányról" mit lehet tudni? Ez eseti, vagy netán "gyakori" volt? Mert eddig még nem láttam "6RAD" pumát...Ez a megoldás vajon a kezelők általi direkt megoldás lehetett (jobb, gyorsabb haladás a burkolattal ellátott utakon)?...vagy kényszer megoldás lehetett valamilyen baleset után (defekt, kilőtték)?
Puma 467711 2009. augusztus 24. 22:07
Válasz erre
sdk234-2-1
sdk234-2-1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

Sziasztok!Én is egy pumát építek és kellene infó pár képről,hogy milyen álca lehet rajta illetve,hogy hol készülhetett és megköszönném ha esetleg valaki több infót tud a pumákról esetleg Magyarországon is előfordulhatott?Nagyon köszönöm a segítségét mindenkinek!Üdv!Peti
Emerick 467710 2009. augusztus 24. 21:28
Válasz erre
Don!
A Puma valszeg 3-színű volt. ;)

Vincus!
Eléggé "sok" 234-es volt a kelei fronton. A felül nyitott járművek belső tereit előírás szerint a külső alapszínnel megegyezővel kellett lefesteni.
Az már csak az én szőrözésem a témában, hogy az utolsó '45-ben legyártott járműveknél simán el tudnám képzelni, hogy késői gépeknél belül csak vörös alapozót festettek festék- és időhiány miatt. De maradjunk a sárgánál... :)

I.
vincus 467709 2009. augusztus 24. 11:29
Válasz erre
köszi
Don 467706 2009. augusztus 24. 10:55
Válasz erre
puma
puma

Sziasztok!

Ezt a pumát építem éppen. A festésnél lenn ekérdés, h ennek két vagy háromszínű volt a terepszíne? A sárga alapon elég eltérőek a foltok és nem tudom eldönteni...

Köszi előre is a segítséget!

Don
Csodabogár 467705 2009. augusztus 24. 10:34
Válasz erre
vincus!

Valószínűleg sárga volt, és előfordult a keleti fronton.

Cs
vincus 467704 2009. augusztus 23. 16:20
Válasz erre
Sziasztok
Az sdkfz 234/3-nak a belsejét milyen színüre festették és ez a jármű előfordulhatott a keleti fronton ?
Roadblock 467703 2009. augusztus 20. 21:27
Válasz erre
sdkfz kell még a 2db Balkenkreuz?
dobj meg 1 maillel, ha igen.
Monty 467702 2009. augusztus 19. 12:45
Válasz erre
Értem, köszi. Akkor így készítem el én is.
romsitsa 467701 2009. augusztus 18. 10:00
Válasz erre
Hali,

nem nyílt vízszintig, nézz meg néhány képet, ránézésre azt mondanám 60 fok körül állt meg.

Emerick,

a kupolát mindig ugyanúgy rakták fel, a felső gyűrű (amire az ajtó felfekszik)lehetett több állású.

Üdv

ad
Emerick 467700 2009. augusztus 18. 09:38
Válasz erre
Több változata is létezett az emelőalátéteknek. Volt, ahol több hasábot fogtak össze a fémpánttal, és volt egy tömbből kifaragott. Az előbbiből volt szerintem a több.

I.
GRIFX 467699 2009. augusztus 18. 08:44
Válasz erre
1
1

Igen arra gondoltam.
Köszi a segícséget :) Ismét okosabb vagyok.
Nos azt viszont nemértem hogy a gyártó vagy a képenlévő fadarab a jó?
A gyártó a műanyagot úgy adjaa mintha 3fadarab lénne.(DRAGON)
Itt meg 1kocka az egész.
(Aki 100%-os bisztos az mondja + pls)
Ram 467698 2009. augusztus 18. 08:19
Válasz erre
Grifx, esetleg az emelő alátámasztására szolgáló "jackblock"-ra gondolsz? Ez kb. minden német harckocsin rajta volt, és akár láda-formájúnak is mondható, de nem az :)
Monty 467697 2009. augusztus 17. 21:38
Válasz erre
Csak közben arra gondoltam, hogy egyes fotókon látszik pl. a katonák oldalán a nem kis méretű SS-tőr... :)
Emerick 467696 2009. augusztus 17. 21:32
Válasz erre
Maga a szabás azonos volt. A sima nyári zubbonyok inkább egyforma zöldesszürkék (de igen, volt az SS-nek terepmintása is), a klasszikusnak vett vattakabátok pedig mintázatukban tértek csak el. Szóval a festéssel lehet bőven játszani. A különbség a nyári ruhák paroliján, gallérján van. Azok tértek el. Téli vattakabátnál ez csak akkor látszott, ha kilógott a kabát alól. ;)
Minden további eszköz (pl szuronytartó, csajka, kenyérzsák stb) azonosak voltak. Harckocsizóknál a tányérsapkák is különböztek, de szintén a felvarrók miatt...
Azaz: bármelyik figuból lehet WH vagy SS verziót csinálni az említett apró átalakításokkal... :)

I.
Monty 467695 2009. augusztus 17. 21:25
Válasz erre
Köszi.
Még egy kérdésem lenne.
Miben különbözött egy SS katona ruházata/felszerelése egy Wehrmachtostól? Most makettezésben gondolkodjunk... Ha van egy natúr bábum, ami eredetileg Wehrmachtos, átalakítható SS katonává? (SS terepzubbonyt lehet festeni, a mellkas jobboldaláról le lehet csiszolni a jelvényt, matricával pótolható a bal karon... Egyébiránt a felszerelés ugyanaz lehetett? Tehát az átalakítás így hiteles lehet vagy sem?
Emerick 467694 2009. augusztus 17. 21:06
Válasz erre
Faláda az faláda. :) Szerszámokat vagy a taposólemezen (értsd sárhányó) rögzítettek gyárilag, vagy egy mindenes ládát (fém, fa, ami volt) raktak valahova hátra, de azt korántsem minden kocsin (és oda is főleg a személyes motyókat tették). Szerszámosládák konkrétan a műhelykocsikon voltak, több méretben. (a kézitől a nagy batárig).
Tankokon gyakorta lőszeresládákat látni, de azokat is igyekeztek (előírás szerint) inkább betárazni belül a helyükre.
Minden tankon volt továbbá egy fatömb az emelőnek. Nem tudom, Grifx, melyik fatárgyra gondoltál... Megpróbáltam körbetotózni.

Más: PzIV toronynyílás zsanérok álltal nyílt, mint egy kukafedél. A súlya miatt legstabilabb fektetve, teljesen kinyitva volt, de megállt az szinte bárhogy (attól függ, mennyire volt meghúzva a csavar, vagy mennyire volt bedögölve a zsírozás... :) ) Célszerűen sokszor teljesen nem nyitották le,mert ha hamar be kell csukni, nincs idő és mód kinyúkálni, kibújni és a fogantyút keresgélni. Az viszont már eltérő lehetett, hogy maga a toronykupola hogyan volt rögzítve, ugyanis láttam már képeken, hogy ha másképp rakták fel a kupolát, bizony nem azonos irányba nyíltak a tetőajtók.

I.
GRIFX 467693 2009. augusztus 17. 18:09
Válasz erre
Sziasztok
Nekem annak a faládának a neve kellene ami szinte minden német tankon volt.(asszem szerszámosláda)
Monty 467692 2009. augusztus 17. 11:18
Válasz erre
Sziasztok!
A Pz.IV H-nál le lehetett nyitni vízszintbe a torony fedelét? Ha nem, akkor kb. hány fokban állt meg?
doom 467691 2009. augusztus 16. 20:17
Válasz erre
Udv.
Keresek Tamiya 88mm GunFlak 36/70 1/35 aranyu meketthez kereket,ha tud valaki segitsen.
sdsdaf 467688 2009. augusztus 12. 19:18
Válasz erre
Szerintem küld el a panzerkeil-nak ha harcjárműves, mert szerintem aki német tankról keres infót akkor az odamegy.
MAZHL2005 467687 2009. augusztus 12. 16:15
Válasz erre
Szervusztok. Rengeteg képem van német technikáról de ahoz túl sok szerintem, hogy azt it felrakjam (nem esztétikus..stb). Ötlet ?
Emerick 467686 2009. augusztus 9. 10:35
Válasz erre
B2bis leFH18-as löveggel a tetején, illetve Renault UE Chenilette Stuka zu Fuß. Mind2 a németek kreálmánya francia zsákmánytankokból.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.