<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
GRIFX | Adatlap | 467739 | 2009. augusztus 27. 09:38 | ||
Az én kérdésemre senki nem tud válaszolni? | |||||
Számvéber | Adatlap | 467738 | 2009. augusztus 27. 07:11 | ||
Mindkettő magyarországi felvétel. Az első benne van a Kard a pajzs mögött című könyvemben is helyszínnel és időponttal. A "Konrad" alatt készült. A második szerintem nem "Konrad 2", hanem a "Konrad 3" utáni visszavonulás alatt készült, 1945. január végén. Csodabogár jön és megmondja a tutit!:))) Üdv | |||||
mico | Adatlap | 467737 | 2009. augusztus 26. 23:25 | ||
Wrecker | Adatlap | 467736 | 2009. augusztus 26. 23:03 | ||
Ez egy Sd.kfz 7/2 alváz amit Lengyelországban találtak. | |||||
GRIFX | Adatlap | 467735 | 2009. augusztus 26. 21:55 | ||
A keleti fornton vettteték-be. | |||||
bubi77 | Adatlap | 467734 | 2009. augusztus 26. 20:54 | ||
Emerick | Adatlap | 467733 | 2009. augusztus 26. 20:37 | ||
Erre egyszerű a válasz. Bizakodtak. Amúgy az a háború első napjától így volt, hogy minden esetben minden hídról nem lehetett biztosan megállapítani, alkalmas-e harckocsik átkelésére. Pláne, ha kevésbé jól feltérképezett területről van szó... ;) | |||||
Mty | Adatlap | 467732 | 2009. augusztus 26. 20:37 | ||
köszönöm! a párduc harckocsi címszó után egy pz4, is3, T-28 után ezt az "izét" találtam... (a párducok közt persze)ez 1 famo? | |||||
Amon | Adatlap | 467731 | 2009. augusztus 26. 20:28 | ||
Szia ausf A párducotot nézz. Ha jól látom. És asszem az italeri add ilyen matrincákat is | |||||
Mty | Adatlap | 467730 | 2009. augusztus 26. 20:24 | ||
Különben valakinek megvan ijem kopier felirat nélkül? bocsánat az elírásért! | |||||
Mty | Adatlap | 467729 | 2009. augusztus 26. 20:23 | ||
Külömben valakinek megva Ilyem kopier felirat nélkül? | |||||
Mty | Adatlap | 467728 | 2009. augusztus 26. 20:21 | ||
Szia! Én 5 perce néztem a www.jatek-makett.hu -n hogy melyik párducot vegyem meg hozzá:) Talán a Bolyain láthatjátok gyerek-ifi korcsoportban;) Különben ti melyiket ajánljátok hozzá? | |||||
Puma | Adatlap | 467727 | 2009. augusztus 26. 20:15 | ||
Hi!Érdekes képek a németek,hogy hihették,hogy egy összetákolt fa híd el bír egy párduc hk-t ez a kép nagyon jó dió téma :-))) | |||||
mico | Adatlap | 467726 | 2009. augusztus 26. 19:18 | ||
1000 köszönöm érte. | |||||
Wrecker | Adatlap | 467725 | 2009. augusztus 26. 19:07 | ||
mico | Adatlap | 467724 | 2009. augusztus 26. 11:11 | ||
GRIFX | Adatlap | 467723 | 2009. augusztus 26. 09:54 | ||
Don | Adatlap | 467722 | 2009. augusztus 26. 06:35 | ||
Wrecker! Pár posttal előbb linkeltemn be egy képet pont a 415-ösről (nálad 2. kép). Több vélemény alapján nem zöld-sárga, hanem zöld-sárga-barna, tehát háromszínű kamója volt, ezek alapján a rajz megtévesztő lehet. Vagy én vagyok vak, és a rajzon is három szín van? Ilyenkora reggel még nem látok rendesen. :) :) :) A Kagero könyvben lévő rajzon kétszínűre csinálták. Don | |||||
Wrecker | Adatlap | 467721 | 2009. augusztus 25. 22:48 | ||
Emerick | Adatlap | 467720 | 2009. augusztus 25. 21:36 | ||
Ezek a járművek már a háromszínű időszakban készültek. Már a '44 elején nálunk feltűnt Lehres Pumák (az első legyártott példányok) is hármszínű festéssel közlekedtek. A gyárból sárgán jöttek ki, de éles bevetésre már álcázással mentek. A festési utasításoknak megfelelően a csapatoknál, a képek tanusága szerint a festést végző szerelő vérmérsékletén múlott, mennyire is lett hangsúlyos a vörösesbarna és zöld foltozás. ;) (az elmélet 1/3 - 1/3 - 1/3 arányt írt előa teljes felületen) | |||||
Puma | Adatlap | 467719 | 2009. augusztus 25. 20:56 | ||
Számvéber | Adatlap | 467718 | 2009. augusztus 25. 19:49 | ||
A felderítés is harccselekmény... Sőt, van harcfelderítés is.:) | |||||
Puma | Adatlap | 467717 | 2009. augusztus 25. 18:29 | ||
Köszönöm a választ még egy kérdésem lenne illetve kettő az egyik,hogy a Puma "család" előfordulhatott 3 színű terepfestéssel 1944-ben Normandia vagy Francia hon környékén vagy csak a sárga alap és zöld csíkos volt esetleg önmagában sárga nos lehet,hogy hülyeség amit kérdezek remélem azért el tudtok rajtam igazodni a másik,hogy valahol olvastam, hogy néhány puma nem csak felderítőként szolgált hanem harci cselekményben is részt vett Normandiában ez igaz? Üdv!Peti | |||||
Emerick | Adatlap | 467716 | 2009. augusztus 25. 10:46 | ||
Ja igen, az 1, 5, 8-as képek Franciaországban/Normandiában készültek... :) | |||||
Csodabogár | Adatlap | 467715 | 2009. augusztus 25. 10:42 | ||
Sziasztok! Puma Magyarországon csak "nyomelemekben"... :-) Egész konkrétan, ami biztos: a 20. páncéloshadosztály páncélos-fekderítőosztályának volt 13 darab Sd.Kfz.234/2-e. Ők 1945. január elején érkeztek hozzánk, pontosabban az Ipolyságba. Ott egy kicsit harcoltak, aztán mentek is tovább... Ennyi biztos a(z akkori) Magyarországon bevetett 2346"-ről. Egy kimutatás szerint a 13. páncéloshadosztály is kapott egyet 1944. decemberében, de egyre valószínűbb, hogy ez elírás (tekintve, hogy egyetlen jelentésben szerepel, se előtte, se utána) Üdv Cs Ui.: Amit hirtelenjében be tudok azonosítani: a 3. képen a 20.pc.hod járműve, de NEM nálunk, a 6-7 pedig az Ardennes-ben készült. | |||||
Emerick | Adatlap | 467714 | 2009. augusztus 25. 10:30 | ||
Jajjj. Puma '44 márciusában volt biztosan Magyarországon. Ezek mind a Panzer Lehr járművei voltak. A front ideérkeztével pedig a Felvidéken harcolt néhány a 20. páncélos hadosztályban. A többi, magyar területen megfordult 234-es (de NEM Puma) elég változatosan, több német egységnél is harcolt (ezt nem sorolnám fel így hirtelen). A képen a kerékhiány egyedinek minősíthető; valamilyen harccselekmény következménye lehet. Egyet azért kérdeznék én is: a 6-os és 7-es képek honnan vannak? I. | |||||
Mty | Adatlap | 467713 | 2009. augusztus 25. 09:49 | ||
Szia! 99% százalék hogy volt puma magyarhonban, de csak nagyon elszórva.Tekintve hogy a "fél WH megfordult itt egy kis SS szel fűszerezve:) | |||||
i.csab | Adatlap | 467712 | 2009. augusztus 24. 23:24 | ||
Az 5.sz kép elég érdekes. Erről a "kerékhiányról" mit lehet tudni? Ez eseti, vagy netán "gyakori" volt? Mert eddig még nem láttam "6RAD" pumát...Ez a megoldás vajon a kezelők általi direkt megoldás lehetett (jobb, gyorsabb haladás a burkolattal ellátott utakon)?...vagy kényszer megoldás lehetett valamilyen baleset után (defekt, kilőtték)? | |||||
Puma | Adatlap | 467711 | 2009. augusztus 24. 22:07 | ||
Emerick | Adatlap | 467710 | 2009. augusztus 24. 21:28 | ||
Don! A Puma valszeg 3-színű volt. ;) Vincus! Eléggé "sok" 234-es volt a kelei fronton. A felül nyitott járművek belső tereit előírás szerint a külső alapszínnel megegyezővel kellett lefesteni. Az már csak az én szőrözésem a témában, hogy az utolsó '45-ben legyártott járműveknél simán el tudnám képzelni, hogy késői gépeknél belül csak vörös alapozót festettek festék- és időhiány miatt. De maradjunk a sárgánál... :) I. | |||||
vincus | Adatlap | 467709 | 2009. augusztus 24. 11:29 | ||
köszi | |||||
Don | Adatlap | 467706 | 2009. augusztus 24. 10:55 | ||
Csodabogár | Adatlap | 467705 | 2009. augusztus 24. 10:34 | ||
vincus! Valószínűleg sárga volt, és előfordult a keleti fronton. Cs | |||||
vincus | Adatlap | 467704 | 2009. augusztus 23. 16:20 | ||
Sziasztok Az sdkfz 234/3-nak a belsejét milyen színüre festették és ez a jármű előfordulhatott a keleti fronton ? | |||||
Roadblock | Adatlap | 467703 | 2009. augusztus 20. 21:27 | ||
sdkfz kell még a 2db Balkenkreuz? dobj meg 1 maillel, ha igen. | |||||
Monty | Adatlap | 467702 | 2009. augusztus 19. 12:45 | ||
Értem, köszi. Akkor így készítem el én is. | |||||
romsitsa | Adatlap | 467701 | 2009. augusztus 18. 10:00 | ||
Hali, nem nyílt vízszintig, nézz meg néhány képet, ránézésre azt mondanám 60 fok körül állt meg. Emerick, a kupolát mindig ugyanúgy rakták fel, a felső gyűrű (amire az ajtó felfekszik)lehetett több állású. Üdv ad | |||||
Emerick | Adatlap | 467700 | 2009. augusztus 18. 09:38 | ||
Több változata is létezett az emelőalátéteknek. Volt, ahol több hasábot fogtak össze a fémpánttal, és volt egy tömbből kifaragott. Az előbbiből volt szerintem a több. I. | |||||
GRIFX | Adatlap | 467699 | 2009. augusztus 18. 08:44 | ||
Ram | Adatlap | 467698 | 2009. augusztus 18. 08:19 | ||
Grifx, esetleg az emelő alátámasztására szolgáló "jackblock"-ra gondolsz? Ez kb. minden német harckocsin rajta volt, és akár láda-formájúnak is mondható, de nem az :) | |||||
Monty | Adatlap | 467697 | 2009. augusztus 17. 21:38 | ||
Csak közben arra gondoltam, hogy egyes fotókon látszik pl. a katonák oldalán a nem kis méretű SS-tőr... :) | |||||
Emerick | Adatlap | 467696 | 2009. augusztus 17. 21:32 | ||
Maga a szabás azonos volt. A sima nyári zubbonyok inkább egyforma zöldesszürkék (de igen, volt az SS-nek terepmintása is), a klasszikusnak vett vattakabátok pedig mintázatukban tértek csak el. Szóval a festéssel lehet bőven játszani. A különbség a nyári ruhák paroliján, gallérján van. Azok tértek el. Téli vattakabátnál ez csak akkor látszott, ha kilógott a kabát alól. ;) Minden további eszköz (pl szuronytartó, csajka, kenyérzsák stb) azonosak voltak. Harckocsizóknál a tányérsapkák is különböztek, de szintén a felvarrók miatt... Azaz: bármelyik figuból lehet WH vagy SS verziót csinálni az említett apró átalakításokkal... :) I. | |||||
Monty | Adatlap | 467695 | 2009. augusztus 17. 21:25 | ||
Köszi. Még egy kérdésem lenne. Miben különbözött egy SS katona ruházata/felszerelése egy Wehrmachtostól? Most makettezésben gondolkodjunk... Ha van egy natúr bábum, ami eredetileg Wehrmachtos, átalakítható SS katonává? (SS terepzubbonyt lehet festeni, a mellkas jobboldaláról le lehet csiszolni a jelvényt, matricával pótolható a bal karon... Egyébiránt a felszerelés ugyanaz lehetett? Tehát az átalakítás így hiteles lehet vagy sem? | |||||
Emerick | Adatlap | 467694 | 2009. augusztus 17. 21:06 | ||
Faláda az faláda. :) Szerszámokat vagy a taposólemezen (értsd sárhányó) rögzítettek gyárilag, vagy egy mindenes ládát (fém, fa, ami volt) raktak valahova hátra, de azt korántsem minden kocsin (és oda is főleg a személyes motyókat tették). Szerszámosládák konkrétan a műhelykocsikon voltak, több méretben. (a kézitől a nagy batárig). Tankokon gyakorta lőszeresládákat látni, de azokat is igyekeztek (előírás szerint) inkább betárazni belül a helyükre. Minden tankon volt továbbá egy fatömb az emelőnek. Nem tudom, Grifx, melyik fatárgyra gondoltál... Megpróbáltam körbetotózni. Más: PzIV toronynyílás zsanérok álltal nyílt, mint egy kukafedél. A súlya miatt legstabilabb fektetve, teljesen kinyitva volt, de megállt az szinte bárhogy (attól függ, mennyire volt meghúzva a csavar, vagy mennyire volt bedögölve a zsírozás... :) ) Célszerűen sokszor teljesen nem nyitották le,mert ha hamar be kell csukni, nincs idő és mód kinyúkálni, kibújni és a fogantyút keresgélni. Az viszont már eltérő lehetett, hogy maga a toronykupola hogyan volt rögzítve, ugyanis láttam már képeken, hogy ha másképp rakták fel a kupolát, bizony nem azonos irányba nyíltak a tetőajtók. I. | |||||
GRIFX | Adatlap | 467693 | 2009. augusztus 17. 18:09 | ||
Sziasztok Nekem annak a faládának a neve kellene ami szinte minden német tankon volt.(asszem szerszámosláda) | |||||
Monty | Adatlap | 467692 | 2009. augusztus 17. 11:18 | ||
Sziasztok! A Pz.IV H-nál le lehetett nyitni vízszintbe a torony fedelét? Ha nem, akkor kb. hány fokban állt meg? | |||||
doom | Adatlap | 467691 | 2009. augusztus 16. 20:17 | ||
Udv. Keresek Tamiya 88mm GunFlak 36/70 1/35 aranyu meketthez kereket,ha tud valaki segitsen. | |||||
sdsdaf | Adatlap | 467688 | 2009. augusztus 12. 19:18 | ||
Szerintem küld el a panzerkeil-nak ha harcjárműves, mert szerintem aki német tankról keres infót akkor az odamegy. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 467687 | 2009. augusztus 12. 16:15 | ||
Szervusztok. Rengeteg képem van német technikáról de ahoz túl sok szerintem, hogy azt it felrakjam (nem esztétikus..stb). Ötlet ? | |||||
Emerick | Adatlap | 467686 | 2009. augusztus 9. 10:35 | ||
B2bis leFH18-as löveggel a tetején, illetve Renault UE Chenilette Stuka zu Fuß. Mind2 a németek kreálmánya francia zsákmánytankokból. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |