<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
sdsdaf | Adatlap | 468902 | 2010. június 18. 21:47 | ||
Szerintem amcsik :D Előzmény: (468901) Sennás 2010. június 18. 21:46 | |||||
Sennás | Adatlap | 468901 | 2010. június 18. 21:46 | ||
Kontár | Adatlap | 468900 | 2010. június 18. 20:45 | ||
Szépjóestét! Tiv! Elküldhetem az egészet, ha érdekel a dolog, de csak vasárnap este érek haza. Ma ezt a pár képet kutyafuttában szedtem össze, így beleolvasni sem volt időm, ezért egyenlőre nem tudok biztosat mondani róla. Ránézésre azonban nem úgy tűnik, mint ami be lenne húzva és a "csavarozás" is arról árulkodik, hogy ez egy masszív burkolat. Ahogy Inkvizítor említi ez is egy "verzió" és a bőr behúzás vagy a pótülés is előfordult.Nem vagyok fényképész (nem értek hozzá), de talán a vaku miatt (is) fénylik úgy a berendezés. K | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 468899 | 2010. június 18. 18:45 | ||
most megfogtál :) igazából hóttbiztosat csak azzal kapcsolatban tudnék mondani amit a saját szememmel láttam, és a korai Sdkfz 250 belsőtere nem ez a kategória...fekete - fehér képek esetében ráadásul néha nem lehet egyértelműen dönteni - viszont, SZERINTEM a színe más mint a belső tér többi részének, és ismervén a németek állandó fejlesztéseit - gondolj bele, hány fajta kipufogó volt pölö a Panthereken - tuti hogy nem 1 fajta verzió volt... | |||||
Elnar | Adatlap | 468898 | 2010. június 18. 18:37 | ||
Elképzelhetetlen, hogy volt hozzá külön egy bőrpárna, amit lehetett rá rögzíteni? Ezen a fotón én a jobb kezembe fogadnék, hogy fém van. Főleg az alsó rögzítésnél látszik nagyon. A színe sem olyan mint az ülésnek. | |||||
Tiv | Adatlap | 468897 | 2010. június 18. 18:08 | ||
Én elhiszem, hogy bőr burkolat van a váltó házon, úgy mint az üléseken, és én is így festettem az enyémet, de ezen a képen nem úgy néz ki mintha bőrrel lenne bevonva. Úgyhogy ez továbbra is egy rejtély, úgy néz ki nagyon változó volt járművenként. | |||||
PzZoll | Adatlap | 468896 | 2010. június 18. 17:47 | ||
Köszi szépen a válaszokat! | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 468895 | 2010. június 18. 17:44 | ||
váltó burkolat : Forintos Kálmán bá azt írta anno a pro modell egyik régebbi számában, amelyben benne volt az általa összerakott korai 250es, hogy az ülések párnájának bevonatával azonos a burkolat / " az ülések közt, a sebeségváltóházon pótülést képeztek ki, ennek színe a többivel volt azonos, nem az alapszínnel " pro modell 2000 /4 / - elég régóta van a szakmában,nyilván tudja mit beszél. PzZoll szerintem válaszd a Dragont, ha az árban nincs sok különbség...bár maratás meg fém lövegcső ahhoz is kell... | |||||
Tiv | Adatlap | 468894 | 2010. június 18. 17:40 | ||
Tényleg! Az oldal páncél is olyan sima és fényes mint a tükör, borotválkozni lehetne benne. Kontár Úr honnan szedi ezeket a fotokókat? :) | |||||
Jutas | Adatlap | 468893 | 2010. június 18. 17:21 | ||
Üdv Én most építek pont egy ilyen párducot. Szerintem nem rossz darab, bár találkoztam már jobbal is. A minősége szerintem azért túlmutat az árán. Személy szerint úgy gondolom, hogy egy próbát megér. | |||||
Elnar | Adatlap | 468892 | 2010. június 18. 17:18 | ||
Üdv! Szerintem fém, festve, csak vadonatújan. Ha megnézed az oldalfala is tükrözi a mellette lévő dolgokat, pedig az valószínűleg nem műanyag :D A váltó szerintem azért csillog annyira, mert felette nyílás/lámpa van közvetlenül | |||||
Amon | Adatlap | 468891 | 2010. június 18. 17:17 | ||
SZia! Ha küzdeni akarsz akkor kiváló! Még hasonlít is rá! De nemrég mintha valaki árult volna egyet a csereberén szerintem nézz ott szét első körben. Üdv: Amon | |||||
PzZoll | Adatlap | 468890 | 2010. június 18. 17:10 | ||
Üdv! Gondolkodom az ICM 1/35-ös Panther Ausf D készletének a megvásárlásán. Mi a véleményetek róla, megéri? Esetleg volt már, aki épített ebből a készletből? Néztem róla neten dobozbontást, szerintem ígéretes, szépen kidolgozott darabnak tűnik. Nektek mi a véleményetek? Köszi előre is: Zoli | |||||
Tiv | Adatlap | 468889 | 2010. június 18. 16:44 | ||
Szia! Jó képek, ha jól látom ez egy korai típusú 250/1-es? A váltó burkolat témát újra felhozhatjuk, most akkor mi is az a képen? Müanyag, vagy fém borítás? Tükör fényes az egész... Tiv | |||||
Labe | Adatlap | 468888 | 2010. június 18. 12:20 | ||
Sziasztok! Nagy kérésem, kérdésem van. Keresek egy makettet: BMW R75 oldalkocsis motor 1:9-es méretarányban. Sajnos azt mondták, hogy már nem lehet kapni. Nincs valakinek egy felesleges, amitől meg tudna válni? (akár dupláját is kifizetem a vételárnak!) Ha esetleg lenne, kérlek jelezzétek mail-ben! Előre is köszönöm! | |||||
Kontár | Adatlap | 468887 | 2010. június 18. 09:15 | ||
Ufi | Adatlap | 468886 | 2010. június 18. 09:15 | ||
Szia XINKVIZITOR X! Köszönöm a tájékoztatást és útmutatást, tényleg tudom használni.Látom, Te foglalkozol egyenruhákkal.Sajnálom, hogy ezt nem tudtam hamarabb, ui tavaly adtam oda egy itt nyaraló németmagyar srácnak origi német gázálarctartót gázálarccal,eredeti szőrős borjút ,sátorlapokat habár ezek nagyon avittak voltak már, de a havernak még van egy oldalkocsija.Ha megadnád az email címedet, megköszönném. Egyenruhával kapcsolatban szertnék tanácsot kérni.Ez már régebben megtörtént egyszer.Köszönettel. Mindenkitől elnézést ezért a kissé magánjellegű közlésért. pontyos@freemail.hu | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 468885 | 2010. június 18. 08:40 | ||
egy Tiger I lett kipróbálva a japán delegáció által, meg is akarták venni, de végül nem kapták meg és a járművet valamelyik nehézpáncélos osztályba sorolták be a németek Csodabogár köszönöm a részletes tájékoztatókat, pont erre gondoltam, az ilyen hozzászólásokból tudnak a kezdők informálódni, és tanulni :) ha belegondolok, amikor én voltam fiatal, az égvilágon SEMMI tájékoztatás nem volt, csak a hős Vörös Hadsereg legendája, meg az ostoba háborús filmek...mi még azt tanultuk, hogy Osztapenkót meg Steinmetz kapitányt galád módon megorvgyilkolták a hitlerfasiszták..és olyan " történeszek " írogattak cikkeket, akik képesek voltak " fél európa vérengzéseiben kipróbált vadállatok " - nak titulálni a német harckocsizókat / és ez az ember még mindig publikálhat, többek közt a Regiment és Haditechnika magazinokban../ mindenki : srácok, a helyesírásra tényleg figyelni kellene, tiszteljük már meg egymást és magunkat azzal, hogy nem analfabéták módjára firkálunk összevissza...én elhiszem, hogy kapkodás, meg figyelmetlenség, de akkor is. Ami pedig a makettekhez mellékelt használat - festési útmutatókat illeti, nagyon sokszor marhaság ami ott van / az amúgy precíz Tamiya is adott anno olyan opciót a Jagdtigerhez, amelyben szinte az összes SS hadosztály jelzése megtalálható volt, köztük például a Florian Geyeré is.../ azokat a fotókat is fenntartásal kell kezelni, amelyek restaurált járművekről készültek, a színek ott sem szoktak stimmelni..meg sokszor az alkatrészek sem... például a németek az egyik Jagdpanzer IV / L48-at úgy összezimmeritezték hogy még a váltómű felett lévő ajtók sem látszanak :):) a nullszériás verzió pedig egyik oldalán acél támgörgők vannak, a másikon pedig gumikerekesek ! szóval, próbáljunk minél több archív fotót összeszedni, mert az segitHET a legtöbbet. Bubi 777 ami a Hetzert illeti, annak a futóművében meg a motorjában valóban megvan a cseh precizitás, de a többi már tudtommal a németek műve :) Ufi ha kicsit visszaolvastál volna, a Várban alkalmazott Tiger IIB - kről firkantottam pár sort :) de mégegyszer, ha nincs időd visszakeresni :) alakulat : 503 SPzAbt / amely NEM Waffen SS alakulat !, bár némely külföldi könyvek hazai kiadásában = pl. A Waffen SS fegyverei és harceljárásai című műben is azt írják, hehehe / 1-2-3 századának járművei, zimmerites - szériatornyos / Henschel toronynak is nevezik / sárga alapon zölddel - vörösbarnával fújt mintázat és mégegyszer ez is :):) : bővebb infó Számvéber Norbert " Nehézpáncélosok - A német 503. nehézpáncélos osztály magyarországi harcai " című könyvében. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468884 | 2010. június 18. 06:03 | ||
Nyelvében haldoklik a nemzet... :-( Mindenesetre, ha esetleg valakit érdekel a téma, a mai napon felkerül egy írás a lentebb emlegetett fórumra a Magyarországon bevetett nehézpáncélosokról. (Azért oda, mert ott egy zárt, tehát bármikor könnyen visszakereshető topicba kerül.) üdv cs | |||||
Sámán | Adatlap | 468883 | 2010. június 18. 01:00 | ||
Tisztelt Urak! Tessék csak nyugodtan odafigyelni arra helyesírásra - nekem sem megy mindig. Szerintem elvitatkozunk itt szervezeti felépítéstől kezdődően a festésen át a toronyszámokig mindenen. Kellő részletességgel, precizitással készítjük makettjeinket, ami önmagában is odafigyelésre, kitartásra nevel. Miért ne tennénk ezt anyanyelvünkkel is? Ennyit igazán megérdemel.Mindenki törekedjen az igényességre képzettségi szinttől függetlenül. A másik dolog az újra felmerülő kérdések. Higgyétek el nagyon nehéz újra és újra ugyanazokat a köröket lefutni egy-egy probléma (zimmerit, afrikai "zöld" Tigrisek, stb.) megválaszolása körül. A saját módszerem az, hogy témák szerint el-el mentegetek egy-egy hozzászólást (névvel), hivatkozást és ha kell megnézem a saját dokumentumok között... Senkit sem akartam megbántani, csak ez már egy ideje kikívánkozott belőlem. Most már fáradt vagyok, holnap megint érettségiztetek, de nyugodjatok meg nem magyarból, csak történelemből... Üdvözlettel: Lovas Zoltán (Sámán) | |||||
Murmuc | Adatlap | 468882 | 2010. június 17. 23:31 | ||
Nekem rémlik valami a Roger Ford " A Tigris harckocsi" című könyvből! Ha más nem írja meg utánanézek. | |||||
PzZoll | Adatlap | 468881 | 2010. június 17. 22:52 | ||
Üdv! Japán hány Tigris I-est kapott a németektől és mikor? Gyártani is szerették volna, vagy csak vásárolni belőle? Lehet erről olvasni valahol? Előre is köszi! Üdv: Zoli | |||||
bubi777 | Adatlap | 468879 | 2010. június 17. 20:28 | ||
Szerintem a Hetzer-ben a Cseh precizitás tükröződik vissza. | |||||
Dééé | Adatlap | 468878 | 2010. június 17. 15:15 | ||
Ajánlott irodalom az 501. SS-nehézpáncélos-osztályhoz magyarul. mek.niif.hu/05000/05002/html/index.htm | |||||
Murmuc | Adatlap | 468877 | 2010. június 17. 14:46 | ||
Sziasztok! "Rohamkukac" tette fel az "érdekes képek" topicba: www.youtube.com/watch És ami számomra fantasztikus azok a futómű csapágyak! Hiába a német precizitás ! | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468876 | 2010. június 17. 14:44 | ||
Hááát ez tényelg veszett fejsze nyele... ennyit a csuhásokról. Tiger B - ne hazudjak...! Úgy fogalmaznék, hogy a célegyenes előtti kanyarra fordul épp rá. De most lesz egy szabad hétvégém! :-) Üdv És a Drilling is rajta van a listán! :-) | |||||
Ufi | Adatlap | 468874 | 2010. június 17. 13:30 | ||
Szia Csodabogár! Oda írtam az emil címem is , hogy ha valaki személyesen akar közölni valamit nekem, ot tegye.Te nem ezt teted, így itt utóljára itt válaszolok.Igen. Fontos az anyanyelvem,és igen van egy Piarista érettsigém és egy főiskolám is és tanultam is ezt-azt.De ettől még egy átlag senki vagyok, és főleg egy lusta disznó aki nem figyel oda bizonyos dolgokra.A festés és a szám pedig azért fontos mert ha nagyritkán csinálok valamit azt szeretem precízen csinálni.Politikától függetlenül "imádom2 a a német hadsereget, szerintem a világon nem lesz és nem volt még , olyan. Talán még az angolok , de mindenesetre nem az amcsik. HÁROM! NAGYSÁNDOR, NAPOLEON, HITLER, habár az utóbbinál a tábornokai és stratégiái.Kár volt. Látod így visszanézve ez is televan hibákkal.most pötyögtessek vissza kijavítani? Egy frászt, aki elolvassa , úgyis tudja. Mégegyszer, üdvözlettel, és ha netán erre is reagálsz akkor tényleg magánban, ne mások szórakoztatására, főleg, hogy semmi köze a harcjárművekehez.Ja és katonaként, harckocsizó voltam, innen a hobby. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468873 | 2010. június 17. 12:53 | ||
Ufi! Nem bántottál meg senkit - legalábbis engem biztos nem (ellenben megnevettettél). De szeretném megkérdezni, hogy elolvasod-e, amiket ide írunk, és ha igen, akkor értelmezed-e? Ugyanis minden, általad kihangsúlyozott kérdésre ott van a válasz is. Azt viszont nagyon szomorúnak tartom, hogy a helyesírást nem tartod fontosnak. Ha a saját anyanyelved nem fontos, akkor miért fontos egy régi történetben szereplő harcjármű festése és toronyszáma? cs | |||||
Roadblock | Adatlap | 468872 | 2010. június 17. 12:45 | ||
Dehogynem, csak nem szabad feladnod... :) Az a baj a mai netes háttéranyag keresgéléssel, hogy bár gyors, de néhá fals eredményt hoz... Kicsit olyan, mint amikor az Intel és a Motorola processzor beszélgetnek.. Mot: Mennyi 2x2? Int: 5 - vágja rá gyorsan. Mot: 5 ?, de hát az 4. Int: Ja, de milyen gyors voltam. Szóval a neten található infók is ennyire pontosak sok esetben. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468871 | 2010. június 17. 12:38 | ||
Látom, ez tényleg nem fog összejönni... :-( A s.SS.Pz.Abt.501 1945. februárjában érkezett Magyarországra az 1."LSSAH"SS-páncéloshadosztály alárendeltségében. 1945. február 17-től részt vett a garami szovjet hídfő sikeres felszámolásában (Operation "Südwind" - a Dunától északra), majd ennek végeztével 1945. március 6-tól a Balaton és Velencei-tó közötti terepszakaszról meginduló Operation "Frühlingserwachen"-ben. Ennek elakadása, illetve a március 16-án meginduló orosz bécsi támadó hadművelet kényszerítette az alakulatot (az összes többi német-magyar csapatokkal együtt) visszavonulásra. Ez azonban március végéig elhúzódott! Ez (nagyon) tágabb értelemben véve tényleg Győr környéke, én azonban pontosítanám picit. cs | |||||
Ufi | Adatlap | 468870 | 2010. június 17. 12:32 | ||
Szia Csodabogár! Én nem akartam és nem is akarok megbántani senkit.Az érettségit azért említettem mert addig azthiszem elég történelmet tanultunk, de sem az általánosben sem agimnáziumban, sőt még afőiskolákon sem azt tanítják történelemből, hogy milyen színű királytigrisek voltak a várban.Ami helyesírást illeti , látod ez is hemzseg a helyesírási hibáktól , attól még én is és a többiek is tudnak helyessen írni.Más ott ülni egy tiszta papírlap előtt, és gondolkozva fogalmazgatni, vagy pötyögtetni a gépet amihez nem is nagyon értünk és gépíró iskolánk sincs.Ha meg elszúrtunk valamit minek visszanyomkodni úgyis érthető.A lényeg a lényeg .Még senki nem fikázott le senkit a helyesírásért.Nem Magyartanárok , hanem makettezők vagyunk.Itt nem Pulitzer díjjas írók irkálnak .Főleg ne legyen senkinek kisebbségi érzése. Még mindig nem derült ki, hogy az sdsdaf kollegánk részéről feltett képek5210/5241, hogy az azon szereplő királytigriseknek, MILYEN A FESTÉSE, MI A TORONYSZÁMA , ÉS MILYEN ALAKULAT? Ez a lényeg nem a ide-oda magyarázás, meg ,hogy ki mit tanult , hogy ír helyesen meg ,hogy mennyi a vércukorszintje. Üdvözlettel. Ufi Ha valakit megbántottam, BOCSI! Vagy keressen meg magánban ,csak ne itt! Várom a kérdésre a pontos választ. pontyos@freemail.hu | |||||
Roadblock | Adatlap | 468869 | 2010. június 17. 12:14 | ||
Maradjunk abban, hogy '45 február elején Győr környékén vetették be őket és hátráltak Ausztriába, ott is érte őket a háború vége. | |||||
rumcajsz | Adatlap | 468868 | 2010. június 17. 11:29 | ||
At SS.Pz.Abt 501et Ny-Magyarországon vetették be '45 februárjától. Ez így nem igaz mert a garamnál vetették be őket elösször a dátum stimmel csak utánna keröltek a balaton és székesfehérvár közé. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468867 | 2010. június 17. 10:37 | ||
Lemaradtam! Pár apróság: A s.SS.Pz.Abt.503-nak SEMMI köze nem volt a 3."Totenkopf"SS-páncéloshadosztályhoz! A budapesti ostrom alatt NEM VOLT A VÁROSBAN OLYAN ALAKULAT, AMELY NEHÉZPÁNCÉLOSOKKAL VOLT FELSZERELVE! cs | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468866 | 2010. június 17. 10:34 | ||
Ufi! Ne vedd bántásnak, de kicsit hosszabban (tételesen) válaszolnék, mint két mondat: „Csak Freddy07-nek mondom, hogy az SS 505-el kapcsolatban,lehet,hogy tévedtem, de mentségemre legyen mondva, hogy az AFV club TigerI. late 1:35 dobozában rengeteg leírás és ábra van számokkal stb.Idézem "3th Company, 505 schwere SSPanzerabteilung, Poland, Summer 1944.Két festés egy dunkelgelb és a másik ez csak zöld csíkokkal megfejelve.A számok nem a tornyon hanem a lövegcső tövében 300, 301 ill312 sárga alapon.” Akárhogy olvasgatom, itt szó nincs Magyarországról. Az SS megjelölés az AFV Club tévedése. „Mi egyszerü makettezők, mint például én is, van éretségink értünk atörténelem hez, de nem a haditehnikához.Így csak a dobozokban lévő leírásokra hagyatkozunk feltételezve, hogy Ők tudják, hisz van elég emberük, hogy utnnajárjon.” Bevallom, nekem NINCS érettségim, nem értek a történelemhez, se’ a haditechnikához. Talán nem nagyképűség, ha azt állítom, hogy a történelem egy részecskéjéhez, s az ehhez kapcsolódó technikához konyítok egy picit. Viszont büszke vagyok a helyesírásomra. Ugyanakkor ahol csak megtehetem, felhívom a figyelmet arra, hogy a makettgyártó cégek leírásainak ne dőljünk be. Erre vannak a fórumok, kérdezzünk, járjunk utána! (Még egyszer elnézést az „önreklámért”, de újfent csak a lenti linket tudom ajánlani) „Egy egyenes rövid kérdés azokhoz akik amint látom és tudjuk otthon vannak ebben. Van egy zimmerites Henshel tornyos Királytigrisem Ezt szeretném egy dióba a Budapesti várba helyezni 1944 októbertől decemberig.” Kezdjük az elején: olyan, hogy Henschel vagy Porsche torony NEM VOLT. Mindkettő változatot a Krupp gyártotta, előbbit a Henschel, utóbbit a Porsche alvázakhoz. A budai várban s környékén csak egy igen rövid ideig voltak Királytigirsek – ha érdekel a téma, tessék utána olvasni: Számvéber Norbert: Nehézpáncélosok! „A kezelőszemélyzetem megvan hozzá ami Waffen SS figurák, így gondolom a tanknak is az SS használatában kell lennie.A konkrét kérdés milyena pontos festés , hanyas toronyszám, és az alakulati jelzés mint pl. a totnkopf egy halálfej.?” Alig pár hozzászólással lentebb írtam, hogy Magyarországon egyetlen Waffen-SS alakulat használt Tiger II-t: a s.SS.Pz.Abt.501. Ők 1945. elején érkeztek hazánkba, de Budapest addigra elesett. „Ennyi.Kérem azokat a kollégákat, hogy akik ezt biztossan tudják ,két mondatban közöljék.Fekete-fehér , igen -nem. Megtisztelő válaszukat köszönöm előre is.” Sajnálom, hogy nem tudtam két mondatban válaszolni – remélem azért némi segítséget nyújtottam. Cs | |||||
Roadblock | Adatlap | 468865 | 2010. június 17. 10:32 | ||
mint ahogy egy műkedvelő tud tanácsot adni egy másiknak... Pz.Abt 503 - járt Mo.-n (Csodabogár is megerősitette) pz.Abt 505 - nem volt SS, hanem Heer és nem jártak felénk SS pz.Abt 103 (503) - totenkopf - nem jártak Magyarországon. Olvasnivaló: www.lonesentry.com/panzer/tiger-tank-abteilung.html Szerintem nem is volt SS királytigris Pest ostrománál, csak Heer, de majd a szakik megerősitik vagy megcáfolják...At SS.Pz.Abt 501et Ny-Magyarországon vetették be '45 februárjától. | |||||
Ufi | Adatlap | 468864 | 2010. június 17. 09:36 | ||
Sziasztok Urak! Csak Freddy07-nek mondom, hogy az SS 505-el kapcsolatban,lehet,hogy tévedtem, de mentségemre legyen mondva, hogy az AFV club TigerI. late 1:35 dobozában rengeteg leírás és ábra van számokkal stb.Idézem "3th Company, 505 schwere SSPanzerabteilung, Poland, Summer 1944.Két festés egy dunkelgelb és a másik ez csak zöld csíkokkal megfejelve.A számok nem a tornyon hanem a lövegcső tövében 300, 301 ill312 sárga alapon.Mi egyszerü makettezők, mint például én is, van éretségink értünk atörténelem hez, de nem a haditehnikához.Így csak a dobozokban lévő leírásokra hagyatkozunk feltételezve, hogy Ők tudják, hisz van elég emberük, hogy utnnajárjon.A Dragon azt írja: 3,/s,Pz,Abt.503,Hungary 1945 toronyszám 314 , viszont a festés szine lemaradt a KingTigerről. Egy egyenes rövid kérdés azokhoz akik amint látom és tudjuk otthon vannak ebben. Van egy zimmerites Henshel tornyos Királytigrisem Ezt szeretném egy dióba a Budapesti várba helyezni 1944 októbertől decemberig.A kezelőszemélyzetem megvan hozzá ami Waffen SS figurák, így gondolom a tanknak is az SS használatában kell lennie.A konkrét kérdés milyena pontos festés , hanyas toronyszám, és az alakulati jelzés mint pl. a totnkopf egy halálfej.?Ennyi.Kérem azokat a kollégákat, hogy akik ezt biztossan tudják ,két mondatban közöljék.Fekete-fehér , igen -nem. Megtisztelő válaszukat köszönöm előre is. | |||||
Roadblock | Adatlap | 468863 | 2010. június 17. 09:23 | ||
A hiba onnan eredeztethető, hogy én az Abteilung-ot a magyar Zászlóalj kifejezéssel feleltettem meg...Ez valszinűleg az elégtelen német nyelvtudásom következménye is.. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 468862 | 2010. június 17. 07:46 | ||
Számvéber | Adatlap | 468861 | 2010. június 17. 06:41 | ||
Nem csak a német, de az 1945 előtti magyar katonai szaknyelvben is használták az osztályt zászlóalj méretű alakulatokra (pl. tábori tüzérosztály, légvédelmi tüzérosztály, felderítőosztály, stb.). Igaz, hogy a M. Kir. Honvédségben felderítő-zászlóalj is volt. A németeknél 1945 előtt a technikai (főleg gépjármű-) alapú vagy lovassági gyökerű, zászlóalj méretű alakulatot nevezték Abteilungnak. | |||||
Freddy07 | Adatlap | 468860 | 2010. június 16. 23:31 | ||
Ismereteim szerint a német katonai terminológiában a páncélosoknál (de a páncélozott tüzérségnél, vagy a páncélos felderítőknél is pl) nem zászlóaljnak hívták hanem osztálynak (abteilung). Viszont náluk is használatos volt a zászlóalj kifejezés (bataillon) a gyalogságnál. | |||||
Teuton | Adatlap | 468859 | 2010. június 16. 22:31 | ||
Szia Roadblock! Nem olvastál elég figyelmesen! :) A válasz egyértelműen benne van a Számvéber Norbert 5226-os hsz-ben. s.pz.Abteilung=nehézpáncélos osztály ami zászlóalj szintű alakulat volt, kb.500-1000 fő. A páncélos hadosztály (pz divizion)kb 10.000-21.000 fő, az pedig lebontható az általad leírt alakulatokra. Ezred-zászlóalj-század-szakasz. De már a két szó között is van különbség: osztály és hadosztály. Nem okoskodni akartam, csak az érthetőség kedvéért. Üdv. Teuton | |||||
Roadblock | Adatlap | 468858 | 2010. június 16. 22:20 | ||
Festési viták általában abból adódnak, hogy ritka az olyan WWII jármű, amelyet körbefotóztak volna és a fényképeken jól kivehetőek a szinek és a minták, már csak azért is, mert fekete-fehérek a képek. A toronyszámok jelentik a legkevesebb problémát, a kamo séma már annál parázsabb viták tárgya... :)) | |||||
Roadblock | Adatlap | 468857 | 2010. június 16. 22:14 | ||
Bocs, de a zászlóalj és a hadosztály az nem azonos az osztály és hadosztály megfeleltetéssel...nekem legalábbis. Kicsit fáradt vagyok már, de ha zászlóaljról és hadosztályról irt volna Csodabogár, akkor még én az abszolút laikus is megértettem volna... Az osztály mint olyan nem igazán használt terminus, ha jól tudom. Század-Zászlóalj-Ezred-Hadosztály ezeket tudom értelmezni, de ezek között nem szerepel az osztály. Azt mondjuk nem értem továbbra sem, hogy egy Panzer Abteilung hogyan lehetett 10-20e ember? 1 zászlóalj 3 századnyi tankról beszélünk...Az, hogy önálló feladatokkal ellátott egység volt az egy dolog, de attól még zászlóalj szintű egység. Nem? Nem kekeckedni akarok...csak megérteni végre. | |||||
Elnar | Adatlap | 468856 | 2010. június 16. 21:58 | ||
Szerintem fontos. Így pl nem fest föl olyan toronyszámot, vagy alakulatjelzést, ami a megjelenítendő helyen és időben nem létezett. Az átszervezésekből meg megmutatkozhat a gépek állapota, esetenként még pontos sérülései is. /én biztos felhasználnám ezeket/ | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 468855 | 2010. június 16. 21:56 | ||
Koszonom az infot! A Skorzeny-visszaemlekezest olvastam, ha jol emlekszem maga Gosztonyi is megjegyezte a cikkeben, hogy ez nem tekintheto hiteles forrasnak. Ilyen furcsa tevesztesre emlekszem, hogy Panthernek nevezi a harckocsikat. Egy szerencsetlen katonat meg allitolag kilapitott egy Tiger B valahol utkozben a Varba. Ez az info is megerositheto? Koszonom. udv. | |||||
Számvéber | Adatlap | 468854 | 2010. június 16. 21:45 | ||
Egyébként Csodabogárnak hihettek. Nagyon ritkán téved.:) Szerintem a makettezőknek nem kellene erőltetni a harcjárművek hadtörténeti (hadszervezeti és alkalmazásbeli) vonatkozásait. A festésből is éppen elég vita kerekedik...:) | |||||
Számvéber | Adatlap | 468853 | 2010. június 16. 21:38 | ||
"Nekem az osztály és a hadosztály között nincs különbség. :(" Talán az alapoknál kellene elkezdeni. A II. vh-s német osztály (Abteilung) zászlóalj méretű alakulat 500-1000 fős létszámmal, a hadosztály (Division) pedig 10-21 ezer fős. | |||||
Roadblock | Adatlap | 468852 | 2010. június 16. 21:20 | ||
Kezd egyre zavarosabb lenni.. Nekem az osztály és a hadosztály között nincs különbség. :( Ahány forrás, annyi különböző történetet irnak le... Amiket én olvastam ott az átszámozást az új Királytigrisek rendszerbe állitásával azonos időre teszik.Több helyen is.. Felmorzsolódott helyett pedig inkább azt kellett volna irnom, hogy súlyos veszteségeket szenvedett és Ausztriában érte a háború vége... '45 márciusára, 1 hónappal azután, hogy Győr környékére vezényelték őket a 34 Királytigrisből 8 volt üzemkész... Az én "forrásaim" szerint a 14 tank/század addig volt érvényes, amig Tigris I tankjaik voltak, Királytigrissel 1 század már csak 9+1 tankból állt.. Érdekes az is, hogy az SS.Pz.Abt 501 a Pz.Abt 509-től és 506-tól is kapott Tigris II-ket '44 végén, '45 elején és az 509esek '45 áprilisában "visszarekviráltak" 5 elhagyott nagymacskát Ausztriában. A 102ek pl az összes Tigris I tankjukat elvesztették '44 szept. 1-ig, akkor rendelték vissza őket Sennelagerbe és lettek 502 Királytigrisekkel felszerelve. Abban megegyezhetünk gondolom, hogy SS. Pz. Abt. 501es Pesten nem járt csak Ny-Magyarországon '45 február után... :)) | |||||
Számvéber | Adatlap | 468850 | 2010. június 16. 20:28 | ||
Kedves Tyimosenko! Az úr a nyolcvanas évei legvégén jár. Szellemileg és fizikailag KIVÁLÓ állapotban van. Nagyon sok mindenre emlékszik. Többek között ennek a képnek a keletkezéstörténete is érdekes...:)) Gosztonyi (nyugodjék békében!) hadtörténeti szempontból erősen felejtős. Mondjuk a Panzerfaust akció részleteire Skorzeny sem mindig emlékszik jól. Amit én levéltári forrásokból összeszedtem, azt anélkül megerősítette, hogy ismerte volna őket. Ilyen például a Tiger B-ben hatodiknak beült magyarországi "népi német" SS-katona, aki miután a Tiger B lövegtornya ráfordult a Nimródra, kidugta a fejét és megkérdezte őket magyarul: " Most jól besz...tatok, mi?":))) Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |