/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
vlevi 468925 2010. június 20. 23:19
Válasz erre
Hát akkor ott a Valejo valamit nagyon elnézett. Mert a RAL 6003 most is Olive Green.
Direkt nem makettfestéket keresten a guglival, de akkor is azt dobja ki.

www.e-powdercoating.com/powder+coating/index.php
És itt is Olive Green www.tikkurila.com/industrial_coatings/metal_surfaces/ral_colour_cards/ral_classic_colour_card/ral_6003.3190.xhtml
X INKVIZÍTOR X 468924 2010. június 20. 23:13
Válasz erre
szerintem a szemedben...állítólag az 50es években megváltoztak a RAL -kódok, és emiatt / ha ez igaz egyáltalán / LEHETSÉGES hogy mostani 6003 nem ugyanaz mint a 40es években gyártott...én amúgy Gunzét használok,ha terepmintát festek,a Vallejo inkább telibefújt - nagyfelületű alap festésre jó...
Vidgul 468923 2010. június 20. 19:32
Válasz erre
Üdvözlet az uraknak!

Kissé zavart vagyok a Párducom festését illetően. Vallejo Air festékeket használok, csakhogy a szakirodalom által említett RAL-6003 Olivgrün a festék gyártója szerint nem Olivgrün hanem közép zöld (medium green). A Vallejo gyárt ugyan olíva zöldet (mely még ránézésre passzol is a harcjárműveken használt festék színére), de a RAL kód nem egyezik. A kérdésem az, hogy szerintetek melyikben bízzak? A RAL kódban vagy a szememben?
Tyimosenko 468922 2010. június 20. 03:46
Válasz erre
Hat nem tudom, szerintem a haboruban alkalmaztak vegyesen a gumirozott es acel visszafutogorgot, de hogy itt egyik oldalra ilyen kerult, masikra olyan...gondolom nem akartak a muzeumlatogatot megzavarni azzal, hogy csalen allnak a gorgok. :) Szerintem ennyi belefer.
A zimmerites jagdpanzer egyebkent pont Aberdeenbol szarmazik, a 60as evek korul adtak vissza, a nemetek lathatoan jobban megbecsulik mint a jenkik.
Igen, Aberdeenben es Kubinkaban vannak bosszanto dolgok. USA-ban valtozik a helyzet, epp most szallitjak a kiallitasi anyagot egy masik allamban kialakitott muzeumba, allitolag fedett helyen lesznek. Az Elefantot nemreg restauraltak kulsoleg, a Tiger I-esuket is, talan mostanra mar Amerikaban is van ujra.
Az oroszok szerintem a restauralasi szerencsetlenkedeseik ellenere tiszteletremelto modon bannak azzal a gyujtemennyel, meg legalabb nem vagdaltak a harckocsik oldalat. A snegiri-i Tigris I viszont felhaborito, hogy ott rohad a parkban ementaliva juggatott allapotban.
udv
X INKVIZÍTOR X 468921 2010. június 20. 02:55
Válasz erre
MunsterCollection-170
MunsterCollection-170
MunsterCollection-172
MunsterCollection-172

hööömmm, lehet én vagyok naiv, vagy túlságosan szőrszálhasogató, de nem találtak volna olyan fémmegmunkáló üzemet - vállalatot - manufaktúrát, ami öntött - esztergált - gyártott volna nekik a hiányzó támgörgőkből egy mintadarab alapján annyit, amennyi kell ?Azért ott nem olyan csórók mint az itteni múzeumok...sőt, szerintem úgy is legyártották volna hogy nem kell érte fizetni, mert reklám a cégnek, hogy segíthetik a múzeumot.
olyan képet láttam már, hogy 1-2 görgő hiányzott, vagy acélperemes helyett gumiperemes volt vagy fordítva / oroszoknál is a T34 nél szokás volt különböző futógörgőket alkamazni / , de hogy a két oldal teljesen különböző legyen, olyat nem :)
ami a munsterieket illeti, valóban szépek a munkáik,például az aberdeeni sarlatánok példát vehetnének róluk, mert az az igazi gyalázat amit ott csinálnak...és Kubinkában is vannak érdekes dolgok :):)
Tyimosenko 468920 2010. június 19. 19:26
Válasz erre
Hu INKVIZITOR, szepen leosztottad szegeny nemet restauratorokat. :)) Mentsegukre legyen mondva, azert a felemas visszafutogorgo nem olyan nagy hiba, ha hiba egyaltalan, raadasul ezt jarmuvet a franciak restauraltak, borzaszto rossz allapotbol, nagyon hianyos futomuvel. A masikon viszont a sok zimmerit tenyleg eleg feltuno. Munsterben profik dolgoznak, sok hibat ott nem lehet amugy felfedezni szerintem.
udv
romeo 468919 2010. június 19. 13:14
Válasz erre
Üdv Freddy!

Szerintem nagyon jól sikerült! Gratulálok!
Freddy 468918 2010. június 19. 12:52
Válasz erre
PzIVF1_2_1
PzIVF1_2_1
PzIVF1_2_2
PzIVF1_2_2
PzIVF1_2_3
PzIVF1_2_3
PzIVF1_2_4
PzIVF1_2_4
PzIVF1_2_5
PzIVF1_2_5
PzIVF1_2_6
PzIVF1_2_6
PzIVF1_2_7
PzIVF1_2_7
PzIVF1_2_8
PzIVF1_2_8

Viszont itt van egy frissen elkészült makettem, tegnap a Festés-topikban nyaggattam vele kapcsolatban a népet:)
A jó öreg Italeri Pz IVF1 magyar színekben, HAD-matricával, és egy régi Resination-harckocsizóval.
Freddy 468917 2010. június 19. 12:50
Válasz erre
Ja, erre. Az orosz formatervezés mindig is híres volt:) Visszafoglalt példányról még nem is hallottam.
Kontár 468916 2010. június 19. 12:47
Válasz erre
SU_76i_pic1
SU_76i_pic1
SU_76i
SU_76i
SU-76i
SU-76i
su76i
su76i
pz3
pz3
pz3stug
pz3stug
Soviet-PanzerIII-01
Soviet-PanzerIII-01

Hali

Erre gondolsz?
Nem vitték túlzásba a "dizájnerek" :) Egyébként én olyan Pz.III-ra gondoltam, amit nem alakítottak át. 
K
Freddy 468915 2010. június 19. 12:31
Válasz erre
A fehér csillag zavarhatta meg őket, a katonák egyenruhája alapján egyértelműen oroszokról van szó.
Kontár: PzIII-ból még egy orosz változatot is csináltak, Szu-76/L-42 néven, 7,62-es orosz löveggel.

A zsákmánycuccokkal mondjuk csak az a baj, hogy német tankok vezetésénél jóval kevesebbért/kamubb indokkal is küldtek gulágra embereket...
Kontár 468914 2010. június 19. 11:32
Válasz erre
Üdv!

Korábban én is olvastam arról, hogy a ruszkik kijavították és hadrendbe állították a német páncélosokat. StuG-ról és Pz. III -ról is láttam ilyen képeket. 
K
Csodabogár 468913 2010. június 19. 11:28
Válasz erre
Sziasztok!

Sokkal valószínűbb, hogy ezeket a Panthereket nem egyszerre zsákmányolták, hanem egyenként, s csak miután összegyűlt egy komolyabb mennyiség, abból szerveztek egy alakulatot. Ilyen történt Magyarországon is - zsákmányolt Panthereket és Hummeleket alkalmaztak együtt egy ideig. Ugyanakkor megtörtént, hogy az oroszok egyszerre 14 (legalábbis ha jól emlékszem) Tiger I-t tudtak zsákmányolni, mivel a németeknek nem volt kapacitásuk elmenekíteni egy komplett javítóbázist. És azok a Tigerek még javíthatóak voltak...

A németek leggyakrabban egyébként úgy tették tönkre a páncélosaikat -ha volt rá idejük-, hogy kiengedték a hidraulika-folyadékot a löveg zárszerkezetéből, és úgy sütötték el.

Az X INKVIZÍTOR X által említett kép valóban nálunk készült - Szentkirályszabadja közelében, egy, a 8. útról nyíló úton. Azok a járművek már nem igazán voltak használhatóak, amikor az oroszok kezébe kerültek - valószínűleg környéken lévő több német javítóbázisról szedték őket, hogy elvigyék őket. A Pz.IVL70(A)-nak pl. rövidre van kötve a lánctalpa vontatáshoz, a Pantherek seggén meg tartalék lánctalpak vannak felstócolva - ráadásul a legtöbbnek le van robbantva a csőszájféke.

cs
BÉPÉ 468912 2010. június 19. 11:24
Válasz erre
Szia PzZoll!
Lelkiekben készülj fel arra, hogy jó néhány helyen méretproblémákkal fogsz találkozni,vagyis egyik elem nem illik bele a másik darabon számára kialakított helyre, ráadásul nem eldugott(nem látható) területekről van szó.
Üdv: BÉPÉ
Wrecker 468911 2010. június 19. 11:20
Válasz erre
Szia Sennás !

Akkor valami nem stimmel !
Ha elfogott német páncélosokról lenne szó, akkor az a minimum, hogy a keresztek minél jobban látszódjanak a harckocsikon.
Itt szerintem az a lényeg, hogy hadrendbe állított, működőképes, csillaggal átfestett páncélosokról van szó !
Sennás 468910 2010. június 19. 11:09
Válasz erre
Háát a Németeket nem ilyennek ismerem.Tudod a mondást nem hagyunk az ellenségnek hátra semmit{esetleg csapdát csinálni belőle--az meg sok idő}.A fene tudja.Biztos voltak olyan helyzetek amiben nem volt más lehetőség.A Wrecker 5278 hozzászólása ugyan az a kép csak ellentétes oldalról mint a 5274.Lehet propaganda képnek készült."Komplett Német hadosztályt ejtettünk fogságba!"URRÁÁÁ!
X INKVIZÍTOR X 468909 2010. június 19. 10:50
Válasz erre
ha kifogyott az üzemanyag és / vagy a lőszer,megadta magát a motor vagy a váltómű, nem nagyon volt más lehetőség, mint otthagyni a járművet - lévén a német tankok súlya, és a műszaki - mentő páncélosok kis száma miatt az elvontatás nem volt könnyű feladat... az Ardennekben is otthagyták a Tiger IIB -k egy részét, felrobbantás nélkül, Józsa Béla " Tigrisek az Ardennekben " című könyve teli van ilyen képekkel.
a kézigránátokat meg inkább önvédelemre magukkal vitték, minthogy a toronyba - csőbe dobálják...SZERINTEM :)
Van orosz könyvem, ahol van olyan kép, hogy egy Panther oszlop - legalább 6-8 jármű egymás mögött - áll egy úton otthagyva, legelöl egy Pz IV / 70 (A), a képaláírás szerint ráadásul Magyarországon készült a fotó...
Sennás 468908 2010. június 19. 10:26
Válasz erre
Szia Wrecker és vereri05d!Igazából nekem az a furcsa,hogy lehetett így lerohanni egy német csapatot{hanyatt homlok}elmenekültek,fogságba estek? Ennyi működőképes járművet hátrahagyni.Meddig tart egy gránátot a csőbe,a toronyba dobni?Nem hagyok ott nekik semmit.Nemde?
Wrecker 468907 2010. június 19. 00:42
Válasz erre
003
003
004
004
005
005

Ennek a Panther egységnek a parancsnoka Sotnikov gárdahadnagy volt.
vereri05d 468906 2010. június 19. 00:00
Válasz erre
Van egy könyvem abban jenkiknek vannak írva.
Erik
Wrecker 468905 2010. június 18. 23:27
Válasz erre
001
001
002
002

Ezeket a Panther harckocsikat a szovjet hadsereg zsákmányolta 1944 közepén Lengyelországban.
A képek 1944 szeptemberében készültek Lengyelországban.
Sennás 468904 2010. június 18. 21:58
Válasz erre
121
121
pz5
pz5
0_2b2f2_89c36da6_L
0_2b2f2_89c36da6_L

Ezek is ott voltak
Sennás 468903 2010. június 18. 21:52
Válasz erre
Most nézegetem a WW2Photos--Soviet Forces ott találtam.{attól még lehet amcsi}
sdsdaf 468902 2010. június 18. 21:47
Válasz erre
Sennás 468901 2010. június 18. 21:46
Válasz erre
Soviet_20Panthers
Soviet_20Panthers

Ezeket jó állapotú Párducokat hol szedték össze ezek a orosz fiúk?
Kontár 468900 2010. június 18. 20:45
Válasz erre
Szépjóestét!
Tiv! Elküldhetem az egészet, ha érdekel a dolog, de csak vasárnap este érek haza. Ma ezt a pár képet kutyafuttában szedtem össze, így beleolvasni sem volt időm, ezért egyenlőre nem tudok biztosat mondani róla. Ránézésre azonban nem úgy tűnik, mint ami be lenne húzva és a "csavarozás" is arról árulkodik, hogy ez egy masszív burkolat. Ahogy Inkvizítor említi ez is egy "verzió" és a bőr behúzás vagy a pótülés is előfordult.Nem vagyok fényképész (nem értek hozzá), de talán a vaku miatt (is) fénylik úgy a berendezés.
K
X INKVIZÍTOR X 468899 2010. június 18. 18:45
Válasz erre
most megfogtál :)

igazából hóttbiztosat csak azzal kapcsolatban tudnék mondani amit a saját szememmel láttam, és a korai Sdkfz 250 belsőtere nem ez a kategória...fekete - fehér képek esetében ráadásul néha nem lehet egyértelműen dönteni - viszont, SZERINTEM a színe más mint a belső tér többi részének, és ismervén a németek állandó fejlesztéseit - gondolj bele, hány fajta kipufogó volt pölö a Panthereken - tuti hogy nem 1 fajta verzió volt...
Elnar 468898 2010. június 18. 18:37
Válasz erre
Elképzelhetetlen, hogy volt hozzá külön egy bőrpárna, amit lehetett rá rögzíteni? Ezen a fotón én a jobb kezembe fogadnék, hogy fém van. Főleg az alsó rögzítésnél látszik nagyon. A színe sem olyan mint az ülésnek.
Tiv 468897 2010. június 18. 18:08
Válasz erre
Én elhiszem, hogy bőr burkolat van a váltó házon, úgy mint az üléseken, és én is így festettem az enyémet, de ezen a képen nem úgy néz ki mintha bőrrel lenne bevonva. Úgyhogy ez továbbra is egy rejtély, úgy néz ki nagyon változó volt járművenként.
PzZoll 468896 2010. június 18. 17:47
Válasz erre
Köszi szépen a válaszokat!
X INKVIZÍTOR X 468895 2010. június 18. 17:44
Válasz erre
váltó burkolat : Forintos Kálmán bá azt írta anno a pro modell egyik régebbi számában, amelyben benne volt az általa összerakott korai 250es, hogy az ülések párnájának bevonatával azonos a burkolat / " az ülések közt, a sebeségváltóházon pótülést képeztek ki, ennek színe a többivel volt azonos, nem az alapszínnel " pro modell 2000 /4 / - elég régóta van a szakmában,nyilván tudja mit beszél.

PzZoll

szerintem válaszd a Dragont, ha az árban nincs sok különbség...bár maratás meg fém lövegcső ahhoz is kell...
Tiv 468894 2010. június 18. 17:40
Válasz erre
Tényleg! Az oldal páncél is olyan sima és fényes mint a tükör, borotválkozni lehetne benne.
Kontár Úr honnan szedi ezeket a fotokókat? :)
Jutas 468893 2010. június 18. 17:21
Válasz erre
Üdv

Én most építek pont egy ilyen párducot. Szerintem nem rossz darab, bár találkoztam már jobbal is. A minősége szerintem azért túlmutat az árán. Személy szerint úgy gondolom, hogy egy próbát megér.
Elnar 468892 2010. június 18. 17:18
Válasz erre
Üdv!

Szerintem fém, festve, csak vadonatújan. Ha megnézed az oldalfala is tükrözi a mellette lévő dolgokat, pedig az valószínűleg nem műanyag :D A váltó szerintem azért csillog annyira, mert felette nyílás/lámpa van közvetlenül
Amon 468891 2010. június 18. 17:17
Válasz erre
SZia!
Ha küzdeni akarsz akkor kiváló! Még hasonlít is rá!
De nemrég mintha valaki árult volna egyet a csereberén szerintem nézz ott szét első körben.
Üdv: Amon
PzZoll 468890 2010. június 18. 17:10
Válasz erre
Üdv!

Gondolkodom az ICM 1/35-ös Panther Ausf D készletének a megvásárlásán. Mi a véleményetek róla, megéri? Esetleg volt már, aki épített ebből a készletből? Néztem róla neten dobozbontást, szerintem ígéretes, szépen kidolgozott darabnak tűnik. Nektek mi a véleményetek?

Köszi előre is: Zoli
Tiv 468889 2010. június 18. 16:44
Válasz erre
Szia!
Jó képek, ha jól látom ez egy korai típusú 250/1-es?
A váltó burkolat témát újra felhozhatjuk, most akkor mi is az a képen? Müanyag, vagy fém borítás? Tükör fényes az egész...
Tiv
Labe 468888 2010. június 18. 12:20
Válasz erre
Sziasztok!

Nagy kérésem, kérdésem van. Keresek egy makettet: BMW R75 oldalkocsis motor 1:9-es méretarányban. Sajnos azt mondták, hogy már nem lehet kapni. Nincs valakinek egy felesleges, amitől meg tudna válni? (akár dupláját is kifizetem a vételárnak!)
Ha esetleg lenne, kérlek jelezzétek mail-ben!

Előre is köszönöm!
Kontár 468887 2010. június 18. 09:15
Válasz erre
250_1_01
250_1_01
250_1_02
250_1_02
250_1_03
250_1_03
250_1_04
250_1_04

Szevasztok!

Milyen szerényen osztanak itt az Elvtársak :)

Újra a 250-es téma, fogadjátok nagy szeretettel!
K
Ufi 468886 2010. június 18. 09:15
Válasz erre
Szia XINKVIZITOR X!
Köszönöm a tájékoztatást és útmutatást, tényleg tudom használni.Látom, Te foglalkozol egyenruhákkal.Sajnálom, hogy ezt nem tudtam hamarabb, ui tavaly adtam oda egy itt nyaraló németmagyar srácnak origi német gázálarctartót gázálarccal,eredeti szőrős borjút ,sátorlapokat habár ezek nagyon avittak voltak már, de a havernak még van egy oldalkocsija.Ha megadnád az email címedet, megköszönném. Egyenruhával kapcsolatban szertnék tanácsot kérni.Ez már régebben megtörtént egyszer.Köszönettel.
Mindenkitől elnézést ezért a kissé magánjellegű közlésért.
pontyos@freemail.hu
X INKVIZÍTOR X 468885 2010. június 18. 08:40
Válasz erre
egy Tiger I lett kipróbálva a japán delegáció által, meg is akarták venni, de végül nem kapták meg és a járművet valamelyik nehézpáncélos osztályba sorolták be a németek

Csodabogár

köszönöm a részletes tájékoztatókat, pont erre gondoltam, az ilyen hozzászólásokból tudnak a kezdők informálódni, és tanulni :) ha belegondolok, amikor én voltam fiatal, az égvilágon SEMMI tájékoztatás nem volt, csak a hős Vörös Hadsereg legendája, meg az ostoba háborús filmek...mi még azt tanultuk, hogy Osztapenkót meg Steinmetz kapitányt galád módon megorvgyilkolták a hitlerfasiszták..és olyan " történeszek " írogattak cikkeket, akik képesek voltak " fél európa vérengzéseiben kipróbált vadállatok " - nak titulálni a német harckocsizókat / és ez az ember még mindig publikálhat, többek közt a Regiment és Haditechnika magazinokban../

mindenki :

srácok, a helyesírásra tényleg figyelni kellene, tiszteljük már meg egymást és magunkat azzal, hogy nem analfabéták módjára firkálunk összevissza...én elhiszem, hogy kapkodás, meg figyelmetlenség, de akkor is.

Ami pedig a makettekhez mellékelt használat - festési útmutatókat illeti, nagyon sokszor marhaság ami ott van / az amúgy precíz Tamiya is adott anno olyan opciót a Jagdtigerhez, amelyben szinte az összes SS hadosztály jelzése megtalálható volt, köztük például a Florian Geyeré is.../
azokat a fotókat is fenntartásal kell kezelni, amelyek restaurált járművekről készültek, a színek ott sem szoktak stimmelni..meg sokszor az alkatrészek sem... például a németek az egyik Jagdpanzer IV / L48-at úgy összezimmeritezték hogy még a váltómű felett lévő ajtók sem látszanak :):) a nullszériás verzió pedig egyik oldalán acél támgörgők vannak, a másikon pedig gumikerekesek !
szóval, próbáljunk minél több archív fotót összeszedni, mert az segitHET a legtöbbet.

Bubi 777
ami a Hetzert illeti, annak a futóművében meg a motorjában valóban megvan a cseh precizitás, de a többi már tudtommal a németek műve :)

Ufi
ha kicsit visszaolvastál volna, a Várban alkalmazott Tiger IIB - kről firkantottam pár sort :)
de mégegyszer, ha nincs időd visszakeresni :)

alakulat : 503 SPzAbt / amely NEM Waffen SS alakulat !, bár némely külföldi könyvek hazai kiadásában = pl. A Waffen SS fegyverei és harceljárásai című műben is azt írják, hehehe / 1-2-3 századának járművei, zimmerites - szériatornyos / Henschel toronynak is nevezik / sárga alapon zölddel - vörösbarnával fújt mintázat
és mégegyszer ez is :):) : bővebb infó Számvéber Norbert " Nehézpáncélosok - A német 503. nehézpáncélos osztály magyarországi harcai " című könyvében.
Csodabogár 468884 2010. június 18. 06:03
Válasz erre
Nyelvében haldoklik a nemzet... :-(

Mindenesetre, ha esetleg valakit érdekel a téma, a mai napon felkerül egy írás a lentebb emlegetett fórumra a Magyarországon bevetett nehézpáncélosokról.
(Azért oda, mert ott egy zárt, tehát bármikor könnyen visszakereshető topicba kerül.)

üdv

cs
Sámán 468883 2010. június 18. 01:00
Válasz erre
Tisztelt Urak!

Tessék csak nyugodtan odafigyelni arra helyesírásra - nekem sem megy mindig. Szerintem elvitatkozunk itt szervezeti felépítéstől kezdődően a festésen át a toronyszámokig mindenen. Kellő részletességgel, precizitással készítjük makettjeinket, ami önmagában is odafigyelésre, kitartásra nevel. Miért ne tennénk ezt anyanyelvünkkel is? Ennyit igazán megérdemel.Mindenki törekedjen az igényességre képzettségi szinttől függetlenül.
A másik dolog az újra felmerülő kérdések. Higgyétek el nagyon nehéz újra és újra ugyanazokat a köröket lefutni egy-egy probléma (zimmerit, afrikai "zöld" Tigrisek, stb.) megválaszolása körül. A saját módszerem az, hogy témák szerint el-el mentegetek egy-egy hozzászólást (névvel), hivatkozást és ha kell megnézem a saját dokumentumok között...

Senkit sem akartam megbántani, csak ez már egy ideje kikívánkozott belőlem. Most már fáradt vagyok, holnap megint érettségiztetek, de nyugodjatok meg nem magyarból, csak történelemből...

Üdvözlettel: Lovas Zoltán (Sámán)
Murmuc 468882 2010. június 17. 23:31
Válasz erre
Nekem rémlik valami a Roger Ford " A Tigris harckocsi" című könyvből! Ha más nem írja meg utánanézek.
PzZoll 468881 2010. június 17. 22:52
Válasz erre
Üdv! Japán hány Tigris I-est kapott a németektől és mikor? Gyártani is szerették volna, vagy csak vásárolni belőle? Lehet erről olvasni valahol?

Előre is köszi!

Üdv: Zoli
bubi777 468879 2010. június 17. 20:28
Válasz erre
Szerintem a Hetzer-ben a Cseh precizitás tükröződik vissza.
Dééé 468878 2010. június 17. 15:15
Válasz erre
Ajánlott irodalom az 501. SS-nehézpáncélos-osztályhoz magyarul.
mek.niif.hu/05000/05002/html/index.htm
Murmuc 468877 2010. június 17. 14:46
Válasz erre
Sziasztok!
"Rohamkukac" tette fel az "érdekes képek" topicba: www.youtube.com/watch És ami számomra fantasztikus azok a futómű csapágyak! Hiába a német precizitás !
Csodabogár 468876 2010. június 17. 14:44
Válasz erre
Hááát ez tényelg veszett fejsze nyele... ennyit a csuhásokról.

Tiger B - ne hazudjak...! Úgy fogalmaznék, hogy a célegyenes előtti kanyarra fordul épp rá. De most lesz egy szabad hétvégém! :-)

Üdv

És a Drilling is rajta van a listán! :-)
Ufi 468874 2010. június 17. 13:30
Válasz erre
Szia Csodabogár!
Oda írtam az emil címem is , hogy ha valaki személyesen akar közölni valamit nekem, ot tegye.Te nem ezt teted, így itt utóljára itt válaszolok.Igen. Fontos az anyanyelvem,és igen van egy Piarista érettsigém és egy főiskolám is és tanultam is ezt-azt.De ettől még egy átlag senki vagyok, és főleg egy lusta disznó aki nem figyel oda bizonyos dolgokra.A festés és a szám pedig azért fontos mert ha nagyritkán csinálok valamit azt szeretem precízen csinálni.Politikától függetlenül "imádom2 a a német hadsereget, szerintem a világon nem lesz és nem volt még , olyan. Talán még az angolok , de mindenesetre nem az amcsik. HÁROM! NAGYSÁNDOR, NAPOLEON, HITLER, habár az utóbbinál a tábornokai és stratégiái.Kár volt.
Látod így visszanézve ez is televan hibákkal.most pötyögtessek vissza kijavítani? Egy frászt, aki elolvassa , úgyis tudja.
Mégegyszer, üdvözlettel, és ha netán erre is reagálsz akkor tényleg magánban, ne mások szórakoztatására, főleg, hogy semmi köze a harcjárművekehez.Ja és katonaként, harckocsizó voltam, innen a hobby.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.