<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Monty | Adatlap | 469262 | 2010. október 7. 00:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És szerintetek XF-64 red brown-t használhatok a kamuflázsnál? (Itt pedig wood brown-t ír az összerakási... de ilyen színe tudtommal a Tamiya-nak nincs) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469261 | 2010. október 6. 20:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ja, igaz. Szóval alapvetően nem rossz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monty | Adatlap | 469260 | 2010. október 6. 20:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469259 | 2010. október 6. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello Monty, Ha viszonylag új állapotúra fested, akkor szerintem fontos lehet hogy "jó" legyen a szín. Annak a Tamiya dark jelónak hanyas a száma? Nekem TS-3 festéksprében van ilyenem, azon nincs XF szám, de asszem XF-59 lehet. A tuti szín Tamiyában kb. az XF-59 és XF-60 1:1 arányú keveréke, de végülis persze jó a sima sötét sárga is, ez nyilván belefér. üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monty | Adatlap | 469258 | 2010. október 6. 18:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Örülök, hogy találtam itthol dark yellow-t (Tamiya), nemhogy az árnyalatokon törjem a fejem :) Úgyhogy ezzel szeretném vagy ma este, vagy holnap fújni. A párducom időben '43 augusztusa körül lenne elhelyezve, tehát viszonylag új állapotban lehetett akkor még, hiszen sem a tél, sem az "idő" nem dolgozott még rajta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469257 | 2010. október 6. 16:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen igaz, kinek mi fekszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 469256 | 2010. október 6. 15:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha filterezed, fakitod a makettet, akkor a H403 végül jó lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469255 | 2010. október 6. 14:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Korábban én is a 403-al csináltam (útmutató szerint), de aztán áttértem a 413-ra (újabban pedig a 4-es és 329-es sárgákkal is kísérletezem, igaz ezeken nemárt egy picit setétíteni). Szerintem azért jobb ha világosabb színekkel dolgozol, mert később az átmosás, koszolás még sötétít rajta és így meglesz a kellő árnyalatod. Ízlés dolga, nálam ez jobban bevált, mint amikor a dunkelgelbel indítottam. Persze attól függ te mit szeretnél végeredményként elérni. A sandy brown hasonlóan "sötét", szerintem érdemes fakítani, ha azt választod. K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monty | Adatlap | 469253 | 2010. október 6. 14:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ok. Köszi a gyors választ! nagy nehezen én is megtaláltam, hogy a h-403 dark yellow :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Roadblock | Adatlap | 469252 | 2010. október 6. 14:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gunze H403 alapszinnek tökléletes lesz | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Monty | Adatlap | 469251 | 2010. október 6. 14:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Párducomat festeném (D változat), a Dragon valami sandy brown színt ír. Dark yellow-al lefújhatom szerintetek? Előhalásztam egy G változatú Párducom összerakásiját, ott simán dark yellow-t ír. Szerintetek? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469250 | 2010. október 4. 21:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tényleg, köszi! Hátulról teljesen olyan mintha egy Wespe lenne pz38(t) futóművel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469249 | 2010. október 4. 20:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Tyimosenko! Egy Sd.Kfz. 138/1 Ausf. M (Grille) Valamint itt van még egy "sorozat" szintén Prágából. K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469248 | 2010. október 4. 19:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello Kontár! Jó képek! Utolsó képen szerinted mi lehet a másik jármű? üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469247 | 2010. október 4. 17:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép napot! Az 5613-as hozzászólásomba feltöltött képeket kicsit alaposabban szemügyre vettem és gyanús volt, hogy nem téli, hanem keleti lánctalpon van. Kutakodtam és rábukkantam néhány felvételre, amin jobban kivehetők a részletek. Így már látszik, hogy valójában ostkette a helyes megoldás. K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469246 | 2010. október 3. 17:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Már biztos látták néhányan, de aki még nem annak ittvan a "2vbtrop" című képen szereplő StuG III G kiszabadítása képekben. www.detektorweb.cz/index.4me Azért a jagdpanzeren is jól mutatott volna. Valaki egyszer ezt mondta: "Abban a bolond háborúban talán ez is megtörténhetett" :) K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469245 | 2010. október 3. 11:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ja, benéztem, télleg III. típus :) kevés látszik a járműből, takarva van az oldala. ami az Ardenneket illeti, szerintem ott is csak normál láncos vadászpáncélosokat vetettek be, lásd fotók... ha lett volna ilyen lánccal felszerelt JPz, akkor a Frühlingserwachen során biztos bevetették volna, hiszen olyan talajviszonyok voltak helyenként, hogy a nehézpáncélosok is elsüllyedtek...de a sok Magyarországon kilőtt jármű képei közt egy ilyen sincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469244 | 2010. október 2. 22:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elkezdtem kutakodni én is az ostkette-témában. Ezen az oldalon is rákattantak a srácok a kérdésre ahogy látom, bár nincs egy ostkettés jgdpz IV kép se. Viszont van 1 kép az INKVIZÍTOR által feltett Bergepanzerről, amin látszik hogy III tipusú, bár ez nem tartozik a tárgyhoz. www.network54.com/Forum/571595/thread/1202834919/last-1208932126/JPz+IV+and+a+Stug+with+Ostketten Az ugrott még be nekem is, ahogy az oldalon is felmerült, hogy a nyugati fronton, mondjuk az Ardennekben esetleg vetettek-e be ostkettés vadászpáncélost. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hehe | Adatlap | 469243 | 2010. október 2. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X INKVIZÍTOR X, KONTÁR, köszi a válaszokat. Sajnos én is erre jutottam. A lengyel Wybawnictwo Militaria sorozat Budapest-Balaton 1945(246 számú könyv) kiadása tele van Jagdpanzer IV-ekkel,de mind a sima lánctalppal. Most választanom kell mit építsek: Jagdpanzer IV-et, vagy egy különleges lánctalpat :-) Hehe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469242 | 2010. október 2. 18:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
utólag : az egyik Stug III és a Bergepanzer IV Ostkettével van felszerelve, a többin van Winterkette | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469241 | 2010. október 2. 18:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469240 | 2010. október 2. 17:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469239 | 2010. október 2. 17:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
én eddig csak Pz III,Pz IV,StuG III típusokon láttam ilyesmit. SZERINTEM JPz. IV típusokon nem alkalmazták - de ha valaki fotóval bizonyítja elhiszem :) 1. : mire a JPz IV/ L48 - Pz IV/70 vadászpáncélosok rendszerbe kerültek, a németek már európai hadszíntereken harcoltak, nem olyan terepen mint az orosz fronton - itt ugyanis voltak bitumenutak :):) tehát nem igazán volt szükség az orosz viszonyokra,a sártengerré változott utakhoz-terephez kifejlesztett szélesített lánctalpakra 2.: ezeknek a páncélvadászoknak elég vékony oldalpáncélzata volt, ezért szériatartozéknak számított a kötényezés - más kérdés hogy sokszor nem alkalmazták - ennek pedig olyan a kialakítása, hogy a szélesített lánctalpnak egyszerűen nincs hely. Az általam mellékelt képeken láthatod, milyen közel vannak a köténytartók és a köténylemezek a jármű oldalához. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hehe | Adatlap | 469238 | 2010. október 2. 16:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, van valakinek infója Winterketten alkalmazásáról Jagdpanzer IV-en? Köszi, Hehe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kamovos | Adatlap | 469237 | 2010. október 2. 11:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Gyulus Lehet hogy igazad van! De, ha jó vagy Olaszból, elolvashatod a típus történetét is, és akkor kiderül, hogy az első kép lehet, hogy BMW. Bár ki tudja! Talán a gazdája tudja miből rakta össze! :) www.google.hu/imgres Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyulus | Adatlap | 469236 | 2010. október 1. 23:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, valószínüleg Ural M-61-es. Erre utal az első fékdob, az első sárvédő, az egész első villa alakja, a berúgókar, a váz kialakítása. Bár nem lennék meglepve, ha lenne rajta egy kicsi ebből is - abból is. Elég ritka a "tipustiszta" veterán motor. Üdv! Gyulus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 469235 | 2010. október 1. 23:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, igen a 750-es, boxer Uralt a mai napig gyártják, a szokásos orosz minőségben. Hiába a nagynevű Brembo fék és satöbbi rajta, olyan hegesztésekkel készül, hogy egy szakember sírva fakad... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 469234 | 2010. október 1. 23:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem az első nem R75. Akár még URAL is lehet, erre utal a váz alakja a hátsó tengelynél. Teljesen más a henger, az első, hátsó felfüggesztés. Az R75 hengere elég jellegzetes, azzal a két félgömbbel. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 469233 | 2010. október 1. 18:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kieg: a Triumph motorok kiegészíthetőek TWN és Ardie márkanevekkel is, ugyanis a 3 üzem hasonló, könnyű kategóriájú motorkerékpárokat gyártott, ráadásul azonos márkajelzéssel a benzintankjukon. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469232 | 2010. október 1. 18:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Akkor már én is! Milyen szépen csiripel az R12 :) K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kamovos | Adatlap | 469231 | 2010. október 1. 16:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Kontár Ez a BMW R12 www.youtube.com/watch Ez pedig a BMW R75 www.youtube.com/watch Kicsit szétnéztem a barátaimnál (origo, google)én is. arra a megállapításra jutottam, hogy az 1-es és a 3. képen is BMW-R75 van Üdv: kamovos Ui: köszönöm mindenkinek a segítséget! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vukitomi | Adatlap | 469230 | 2010. szeptember 27. 20:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia kamovos! A harmadik képen egy R 75-ös BMW van. Az első motoron a fékdob orosz gyártmány.Inkább uralnak tűnik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyulus | Adatlap | 469229 | 2010. szeptember 27. 19:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia kamovos! A 3. képen egy BMW R75 látható. A pálmafa törzsén a szvasztika helyén a "Viharsarok Veteránjármű Klub Békéscsaba" emblémája látható. Több képet is találsz róla ha a guglin a rendszám alapján rákeresel! Üdv! Gyulus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469228 | 2010. szeptember 27. 18:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kamovos | Adatlap | 469227 | 2010. szeptember 27. 18:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469226 | 2010. szeptember 27. 15:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valóban jó lenne tudni. Jól látom a "1011-001" képen a háttérben azok Nebelwerferek? K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wittman44 | Adatlap | 469225 | 2010. szeptember 27. 15:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó lenne tudni, hol készültek a képek? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469224 | 2010. szeptember 26. 00:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi az infót. Ez szuper. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 469223 | 2010. szeptember 25. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Természetesen a múzeum tulajdon. Restaurált és tökéletesen működik! (a múzeum udvarán tesztelték is :) ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 469222 | 2010. szeptember 25. 13:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 469221 | 2010. szeptember 24. 23:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem a múzeumé, elég régóta ott van. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469220 | 2010. szeptember 24. 23:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi. Magyarországon is van pár tudtommal, gondolom valaki odaadhatta kölcsönbe a múzeumnak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 469219 | 2010. szeptember 24. 18:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én úgy tudom, egyike a kevés megmaradt eredetinek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 469218 | 2010. szeptember 24. 18:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem tudja véletlenül valaki megmondani hogy vajon a Hadtörténei Múzeumban kiállított Schwimmwagen eredeti-e vagy sem? A felvigyázó nénik szerint "másolat", de akkor szerintem nagyon profi. Köszönöm előre is, üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469217 | 2010. szeptember 17. 18:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasztok! Sokmindent szerettem volna írni a makettről, de túlságosan felbosszantottak... Röviden annyit, hogy ez egy már korábban elkészült és most új köntösbe bújtatott makettem. Az első építést megsínylette, ami néhol látszik is. Mivel rég nem maketteztem és kezdő is vagyok úgy gondtam nem árt egy kis gyakorlás, ezért szinte mindent kipróbáltam rajta. Éppen ezért nem ragaszkodtam a "valósághoz", amitől néhány húzás túlzásnak tűnhet, viszont öröm volt vele játszani. Arról nem is beszélve, hogy sokat tanultam belőle mit szabad és mit nem... K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontár | Adatlap | 469216 | 2010. szeptember 15. 21:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nem tartom valószínűnek. Egy picit utánaolvastam és tulajdon képpen lényegesen nem változott a torony. A löveg eltávolítása viszont elég helyet szabadított fel, ami könnyebbé tette a bent ülők munkáját. A rádiók megegyeztek a parancsnoki változatéval, valamint a korábbiaknál kifinomultabb távolságmérő eszközök, periszkópok álltak renelkezésre. A hangsúly a "látáson" volt. Alapavetően egy korszerű járművet hoztak létre, ami hatékonyabban látta el a feladatát, mint a korábbi lövészpáncélosokkal mozgó tüzérségi megfigyelők. Mivel "alig" külömbözött a többi harckocsitól a háttérben dolgozva értékes információkat tudott továbbítani a tüzérség felé. Nagyjából úgy működött a dolog, hogy meghatározták saját helyzetüket, aztán a kiszemelt célpontot (területet) és ezeket az adatokat továbbították a tüzérségnek, akik ezen információk segítségével tüzet nyitottak. Ezután ha szükséges volt módosították a koordinátákat. Tapasztalatok szerint igen eredményes volt, mert a korábbiaknál kevesebb munícióra volt szükség a sikerhez. Egy tapasztalt tüzérségi tisztnek mindehhez elég volt egy távcső, iránytű és a térkép, viszont a páncélos biztosította a megfelelő mobilitást és a védelmet, valamint az állandó összeköttetést, amire harctéri körülmények között nagy szükség volt. A gyártást azért hagyták abba mert a Párducra, mint harckocsira nagyobb szükség volt és ha jól tudom a gyártása sem volt egyszerű. Így a jármű nem került további fejlesztésre pedig mai szemmel nézve is komoly eredményt értek el ezen a téren, aminek fejlesztését kár volt abbahagyni. Terv volt arra nézve, hogy a továbbiakban a tüzérségi megfigyelők egy 38(t) alvázra épült járműben működjenek. Nagyvonalakban ennyit találtam, ha tévednék javítsatok ki. :) K | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 469215 | 2010. szeptember 15. 20:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 469214 | 2010. szeptember 15. 19:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Magyarországon harcoló, vagy magyar tulajdonú? Abból a 3-ból, ami volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
proo0 | Adatlap | 469213 | 2010. szeptember 15. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ezeket a módosításokat a sebesség növelése miatt csinálták? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
darvasdavid | Adatlap | 469212 | 2010. szeptember 15. 18:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sziasztok! magyarországon harcoló tigris 1-es festése(i) kellenének ha tud valaki segiteni megkősszőnném üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |