/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Tyimosenko 469353 2010. október 15. 23:29
Válasz erre
Hello Kontár,

Nem lett rossz. Diorámába teszed majd?

Érdekes a képeken, hogy több járműről is a hátsó lemez ugyanúgy illesztésnél szakadt le.
üdv.
Kontár 469352 2010. október 15. 21:53
Válasz erre
Még annyit, hogy a számozás azért nem passzol, mert jobb minőségben csak később sikerült megtalánom a felvételtí, így több dolog is homályba veszett...
Kontár 469351 2010. október 15. 21:51
Válasz erre
Nashorn
Nashorn
Nashorn_1.72_ 003
Nashorn_1.72_ 003
Nashorn_1.72_0 008
Nashorn_1.72_0 008
Nashorn_1.72_0 016
Nashorn_1.72_0 016
Nashorn_1.72_0 018
Nashorn_1.72_0 018
Nashorn_1.72_ 005
Nashorn_1.72_ 005
Nashorn02
Nashorn02
Nashorn03
Nashorn03
Nashorn07
Nashorn07
Nashorn09
Nashorn09
Nashorn11
Nashorn11
Nashorn14_Pak43_L71
Nashorn14_Pak43_L71
Nashorn15
Nashorn15

Jóestét!

Mostanában ez készül nálam több-kevesebb sikerrel. Plusz néhány kép a témához, az első az ihletet adó.
K
Amon 469349 2010. október 15. 18:06
Válasz erre
Szia!

Maga a washok nem túl színezettek de a thinner for wash magában hordozza a nevét. Azzal higitható. Amúgy nem lesz túl fekete a feketétől sem! Meg kell tanulni használni én évek óta használom. Rutin és elhatározás kérdése az egész.

Monty: letöltötted a videót minden tökéletesen bemutat, plusz ha a másikat is nem értem mi a gond?

Üdv: Amon    
X INKVIZÍTOR X 469348 2010. október 15. 17:59
Válasz erre
na, most megint lesz bonyodalom :)

ÉN művészolajat NEM használok bemosáshoz,(csak figurákhoz, de ott is csak a tesfelületekhez, de higítani nem szoktam, sőt inkább kissé ki is szárítom papírra nyomva´) - harckocsihoz bemosásra csak enamelt, ahhoz jó a szintetikus higító :)

viszont, ha már megvannak ezek a MIG wash kenceficék, minek a művészolaj plusszba ?
azt mondtad túl barna lesz : és ha összekevered a kettőt ? a darkot a brownnal ?
persze elöször csak keveset próbaképp :):)
mivel enamel style wash, nyilván ugyanúgy keverhetők mint egymással mint az enamel festékek, nem ? :)
meg az is lehet ám, hogy sok benne a festékanyag, azé lesz túl barna, én kb 90-95 % higítót használok ilyesmihez, ami épp csak max 2-3 árnyalattal sötétíti az alap sárgát.
Monty 469347 2010. október 15. 16:58
Válasz erre
"egyébként mér más színűek mint a páncéltest ?"
kísérleteztem a frissen érkezett MIG pigmentekkel :))
A kerekek nincsenek beragasztva, azért állnak olyan csálén, gondoltam, hogy szemet szúr majd. :)
A lánctalp valóban egy nagy kalap sz@r. Alig tudtam összeragasztani a nyavalyás vinil lánctalpat.

Viszont a Párducot nagy nehezen felmatricáztam (jobb oldalon a tornyon 2x egymás után szétszakítottam a lőrésnél), a matricákat lelakkoztam. Most már tényleg a végleges kamuflázs van rajta, tehát ez már közvetlenül az átmosás előtti állapot. Holnap veszek fekete és barna művészolajat. És a biztonság kedvéért mé egyszer: az olajfestéket szintetikus higítóval keverjem?
Jó lenne nem elcseszni, ha már eddig eljutottam. :D

ÚJ KÉPEK az adatlapomon a Párducról. Azért hagytam fenn a régebbi képekből is párat...
X INKVIZÍTOR X 469346 2010. október 15. 14:52
Válasz erre
Monty

egész jó irányba mész a 251-el, csak a görgők eléggé hogyismondjam, rapszódikusan állnak, erre figyelj oda - ráadásul a tamiya ráönti a lengőkarokat a páncéltestre, úgyhogy nem olyan nehéz őket rendesen felrakni:)
egyébként mér más színűek mint a páncéltest ?
a lánctalpat dobd ki a fenébe, potom pézé lehet a hobbybosstól rendelni szemenkéntit / postával max 2000/, vagy cseréld le egy Dragon készletből, azokhoz ugyanis 2 fajta lánctalpat adnak, korait kereten, és későit Magic Track formátumban, ha valaki a későit tette fel, biztos elküldené neked a fel nem használt másikat.
hehehe, legalább egy hónapod elmegy rá, mire lesorjázod-összerakod-kifestedszépen-bekoszolod a szemenkéntit, de a végeredmény mindenképp megéri a fáradtságot.
(az AFV -nek is van ugyan 4 fajta szemenkénti lánca 251hez, de szerintem az nem jó a tamiyához - még a saját lánckerekéhez is alig passzol )
még talán a kipufogó lehetne vörösesbarna.
Monty 469341 2010. október 15. 08:43
Válasz erre
Csak azért kérdeztem ezt a barnás mosást, mert nekem túlságosan barna lesz, nem igazán élethű. Hát igen, az élelmes üzletemberek az olyanoknak fejlesztették ki ezeket a kész löttyöket, mint én. :) Itthon nem tudom mennyi, én nem találtam sehol ahol meg tudtam volna rendelni, úgyhogy megrendeltem spanyolból a webshopjukból.
Hogy ne legyek off:

Tettem fel két új képet egy Sd.Kfz.251-ről. Keleti front, leharcolt példány.
Vélemény róla?
X INKVIZÍTOR X 469339 2010. október 14. 23:48
Válasz erre
Monty

nem KELL a felpolírozott, félfényes felület, de szép :):)
a lényeg : ha megnézel egy tankot vagy bármilyen más katonai járművet, láthatod hogy nem krétamatt a felülete, mert van fénye a festéknek - nézz meg akár egy magyar T 72 - t például - de a Kecelen kiállított gépek között se mind krétamatt, pedig régóta állnak a szabadban.
Csak azok a járművek mattulnak le, amelyek éveken át állnak egy helyben, kitéve az időjárás viszontagságainak.
Ráadásul több helyen olvastam-hallottam hogy a németek aránylag jó minőségű festéket használtak, így a karbantartott járművek nem igazán mattultak le...amúgy is a páncélosoknak nem túl hosszú az életartama harctéren, nincs idejük lemattulni

azért barnás színt használok, és nem feketét, mert a fekete túl " direkt " szín, és hazavágja a világos alapszíneket, ahelyett hogy kiemelné a részleteket, és patinásan koszossá tenné a járművet( a barnás színtől viszont úgy fog kinézni, ha jól sikerül, mintha az esőviz lefolyt volna a koszos felületen ) - nézz meg akár egy építkezésen használt lánctalpas munkagépet, fekete koszt max ott látsz rajta, ahol folyik az olaj, vagy megfogja a kipufogófüst.
máshol inkább szürke és barna színek dominálnak :)
feketével csak lövegcsövet meg kipufogót koszolok.
és ezen a selyemfényűre felpolírozott felületen a befolyatáshoz használt kence sem terűl úgy szét mint a matt felületen.
és persze ha ráfújod a mattlakkot hogy védd a járművet,és attól nagyon lemattul, vissza lehet fényesíteni a lakkozott felületet - de a makettezésben nincs semmi kőbe vésve, ez csak az én módszerem :):)

megnéztem ezeket a MIG wash cuccokat, azt írja a dobozán a felirat ENAMEL type wash, ezekkel szerintem jól lehet dolgozni akril alapra - de ez is csak higító + pigmentanyag :):):)
amit meg elő lehet állítani házilag is, csak úgy nem lehet belőle élelmes üzletembereknek 6 eurót keresni a forgalmazásával...itthon mennyibe is kerül ? :)

de ez már erősen offf, , át fognak zavarni festés fórumba.
X INKVIZÍTOR X 469334 2010. október 14. 17:06
Válasz erre
Monty

az általad említett dark wash, meg brown wash tulajdonképpen micsoda ? folyadék ? pigment = porfesték ? ha pigment, ugyanúgy tudsz vele dolgozni mint az enamellel, csak össze kell keverni higítóval / én ezt is szintetikus higítóval szoktam, de ahogy észrevettem, a víz is oldja,tehát azzal is szét lehet maszatolni - de én Gunze pigmenteket használok, a MIG termékeit nem próbáltam még /

amit a Pzll-ről írtál, ott vmit nagyon benézhettél a festékkel, ugyanis az olajfesték száradási ideje 2-4 nap, de még az enamelé is 4-6 óra, úgyhogy szerintem sem olajfestéket pöttyöztél oda - én is Pannoncolort használok, és órák múlva is olyan mintha frissen lenne felkenve, le is törölhető...megnéztem a tubusokat, kb 1 centis az OLAJ felirat rajta, ha a tiéden nincs akkor nem az.

És a MIG Thinner ? azt mihez ajánlja a cég, enamelhez ? mert ha akrilhigító, lehet azért nem volt kompatibilis az általad olajnak nevezett festékhez...

ami a polírozást illeti,nem igazán tudom bővebben kifejteni, már 1-2 alkalommal leírtam asszem festés topikba.
kb ennyi : felfújom az akrilt, több,vékony rétegben.Van egy erős szőrű, kb másfél centi széles ecsetem / fogalmam sincs, honnét van és mire való eredetileg, kb fogkefe sörtéihez hasonló, erős anyag, tehát nem a festésre való szőrös ecset, műanyagból vannak a szálak /, azzal átdörzsölöm ÓVATOSAN a felületet, több irányból is, persze FINOMAN, nehogy letördeljem a fotómaratásokat, meg ledörzsöljem a festéket.Ha jól csináljuk, szép félfényes lesz a matt festékkel lefújt felület, mert az ecsettel ledörzsöljük a legfelső poros száraz festékréteget - ez Tamiya és Gunze akriloknál működik igazán ( Vallejonál nincs rá szükség mert azok félfényesre-selyemfényűre száradnak ).
sőt még a Gunze akril matt lakkjánál is működik, ahogy az ecset összekaristolja a lakkot, olyan mintha festék lenne elhasználódva :) Tehát a lelakkozott matt felületnek is lehet fényt adni vele.
Ez a módszer olyan járműveknél hatásos igazán, ahol nagy sík felületek vannak, (Tiger, Panther, T 34,Tiger IIB ), azokon a részeken persze ahol nem porozunk : vízszintes részek, torony...

lágy szőrű, kis fejű fogkefével is működik, csak én azért szeretem ezt az ecsetet, mert a fogkeféhez képest jóval kisebb fejjel könnyebb dolgozni.
először persze selejt darabon próbáld,az akril felfújását követő kb 2 óra száradás után, hogy ne dörzsöld le a festéket, tönkrevágva addigi munkádat - főleg az éleknél kell vigyázni, azokhoz ugyanis az akril kevésbé ragaszkodik.

így leírva lehet bonyolult, de nekem elsőre sikerült, igazából nem bukhatsz bele, ha netán leszedi a festéket - ami több rétegnél nem valószínű - akkor átfújod óvatosan, és máris ki van javítva.
a lényeg hogy óvatosan csináld, nem smirglizni kell a felületet :):)
Freddy 469333 2010. október 14. 13:44
Válasz erre
én tamiya meg humbrol enamelt használok / xf64, fekete,vagy humbrol 170 sötétbarna / , művészolajat csak figurához / lassan szárad, másrészt mivel a bemosáshoz szét kell higítani, nem bírja úgy, mint az enamel, porszerűre szétesik, de lehet vkinek épp ez a cél, akkor jó lehet /
Terpentinnel nem esik szét, hanem kb végtelenig hígítható. Benzinnel nekem is szétesett.
A PzII-vel az volt a baj, hogy felvittem olajfestékből pöttyöket: vörös, sárga, fehér. majd MIG thinner-el át (akartam) mosni, csak mire odajutottam már megszáradt. Már nem emlékszem melyik, de a 3 szín közül az egyik rohadtul nem akart feloldódni, ill. olyan szemcsés is volt valamelyik. Pannoncolor volt,
Ott valami nagyon el volt kefélve, olajfesték száradása több nap. Nem akril volt véletlen? Azt is árulnak, tök ugyanolyan tubusban.
Monty 469332 2010. október 14. 12:10
Válasz erre
Ezt a polírozást részleteznéd egy kicsit?
Sajnos nincs enamel festékem, tehát ez az eljárás kilőve.
Van viszont MIG dark wash és brown wash itthon. majd valahogy átmosom...

A PzII-vel az volt a baj, hogy felvittem olajfestékből pöttyöket: vörös, sárga, fehér. majd MIG thinner-el át (akartam) mosni, csak mire odajutottam már megszáradt. Már nem emlékszem melyik, de a 3 szín közül az egyik rohadtul nem akart feloldódni, ill. olyan szemcsés is volt valamelyik. Pannoncolor volt, de nem kellett volna a kész hk-ra felvinnem az egészet, hanem csak egy darabon és utána eldolgozni. Meg a mennyiséggel is baj volt, nagyon sokat tettem fel. De gyakorló makett volt, annyira nem kár érte.
börni_75 469331 2010. október 13. 20:32
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X 469330 2010. október 13. 20:29
Válasz erre
szerintem ugyanúgy át tudod mosni a humbrolt is a cég többi festékével,mert más árnyalattal mosod át, mint a makett színe :)
csak ki kell várni a TELJES száradást, ez kb 3-4 nap, hogy az átmosáshoz használt humbrol szín és a higító ne szedje fel a jármű színét.
én azért használom az akrilra-enamel módszert, mert a higításhoz használt szintetikus higító nem szedi fel akrilt, aminek jóval gyorsabb a száradási ideje mint az enamelé, és így nem kell napokat várnom mire kiszárad a makett színe...és persze nem olyan büdös az akril mint az enamel :):)
börni_75 469329 2010. október 13. 20:19
Válasz erre
Sziasztok! Ha valaki humbrollal fest az mivel mossa át a makettet?
Üdv!
X INKVIZÍTOR X 469328 2010. október 13. 20:10
Válasz erre
én szintetikus higítót használok, ha van a környékeden festékbolt, ott tudsz venni, 1000 ft körül van, és nem szedi fel az akril cuccot, de ha van humbrol higítód az is jó.
én tamiya meg humbrol enamelt használok / xf64, fekete,vagy humbrol 170 sötétbarna / , művészolajat csak figurához / lassan szárad, másrészt mivel a bemosáshoz szét kell higítani, nem bírja úgy, mint az enamel, porszerűre szétesik, de lehet vkinek épp ez a cél, akkor jó lehet /
vörösbarnát meg feketét szoktam keverni össze ha sárga alapszínű német vasra akarom használni, a víz / kosz lefolyásokat meg sötétszürkével, miután az átmosás megszáradt.
a mélyedésekbe ugyanazt a vörösbarna-fekete lét folyatom,csak kevesebb higítóval, hogy kiemelje a paneleket.
de én nem szoktam lakkozni, ahogy megszárad az akril, úgy mosom át.
csak én fel szoktam az akrilt polírozni elötte egy erős szőrű ecsettel / a gunzet és a tamiyát lehet ugyanis,sőt szerintem kell is, mert a festék már szárazon érkezik a felületre, és ezért marad egy vékony festékporréteg, viszont ha óvatosan fel van polírozva, szép félfényes lesz - ez se nagy tudomány, csak óvatosan végig kell dörzsölni, hogy kifényesedjen a felület /

de a Pz ll-n mit toltál el ?
Monty 469327 2010. október 13. 19:43
Válasz erre
Mi gond lehet? He-he :)
Pz.II-esem próbáltam olajfestékkel koszolni (átmosás után) - hát csak azért nem teszek fel róla képet, mert egész héten ezen röhögnének a fórumozók. Még a feleségem is nevetőgörcsöt kapott, amikor meglátta, pedig ő igazán laikus a harcjárművek terén.
Van roncs makettem... nem a PzII volt az egyetlen, amit elrontottam :(

A higító pontosan mi legyen? A sötétbarna szín pedig mi legyen olajfesték vagy enamel festék? Köszi.
X INKVIZÍTOR X 469326 2010. október 13. 19:25
Válasz erre
mi gond lehet ? :)
95 % higító, 5% sötétbarna, széles ecset, felülről lefelé haladva húzni, ne tocsogjon a mosólében az ecset, kb ennyi a tudomány.

próbáld elöször vmi roncs maketten, hogy ne a kész munkát told el !

jahh, lövegcső végire fújj mattfeketével kormozást, ugyanis a lőporfüsttől bekoszolódik, a kipufogók legyenek sötétszürkék vagy vörösesbarnák / pölö humbrol 62 leather, Jimenez is úgy szokta / ekkis rozsdával, azokon ugyanis nem marad meg a terepszín a hő miatt, a végüket szintén fúj kormosra, azt ugyanis a füst szintén besötétíti.
Monty 469325 2010. október 13. 19:12
Válasz erre
Szia!

Köszi az infókat. Azt nem is tudtam, hogy a hátsó ülések készültek fából is. Akkor valószínű, hogy a hátsó üléseket feketére festem (marad a bőrborításos verzió).

A Párducomon tovább javítottam és már le is lakkoztam. Péntek délutánra biztos megszárad. Jöhet az átmosás hétvégén. Na nálam itt kezdődnek majd a gondok...
X INKVIZÍTOR X 469324 2010. október 13. 18:55
Válasz erre
vezetőtér
vezetőtér
fapados
fapados
fapados restaurálva
fapados restaurálva
Sd_Kfz_251
Sd_Kfz_251

Monty

a félhernyó ülései lehetnek sötétbarnák, vagy akár feketék is,amennyiben a bőrborítású ülést csinálod a fapados helyett - én a 251 maketteimen csináltam ilyet is, olyat is:)
a kormány meg általában feketének van jelölve az összes cég összeállítási rajzán - képeim csak restaurált gépekről vannak, azokon fekete - de ha szürkére fested szerintem azzal se nyúlsz mellé mert az összeépített járművön sem sok látszik belőle.

a Panthert meg koszold, mert úgy néz ki mintha most tolták volna ki a garázsból - amúgy kezdetnek egész jó.
German42 469323 2010. október 13. 14:40
Válasz erre
Sziasztok!
Arról szeretnék érdeklődni/segítséget kapni hogy Ardennekben előfordulhatott-e
Mercedes Benz g4/w31?
És ha nem akkor milyen tiszti jármű lehetett még ott?
Előre is köszönöm!
Email:tmilan@globonet.hu
romeo 469322 2010. október 12. 20:04
Válasz erre
72028prev01
72028prev01

Üdv!
Monty 469321 2010. október 12. 18:20
Válasz erre
Meg tudjátok mondani, hogy az Sd.Kfz.251-nél milyen színűek voltak az első ülések, ill. a hátsók? A kormány pedig fekete vagy szürke volt?
Ez a makettem már előrehaladottabb állapotban van, a külső rész koszolása majdnem kész, nemsokára teszek fel róla képeket.
Amon 469320 2010. október 12. 14:35
Válasz erre
Szia Tiv

43ban még foltozva csíkozva voltak a kerek majd 44től lett kiadva, hogy tilos. Ha jól emlékszem. 
Monty 469319 2010. október 12. 13:35
Válasz erre
Tehát Panther D, időben és térben pedig: 1943 augusztus, Karachev. (Grossdeutchland vagy Pz.Abt.52).

Ebből az időszakból láttam én is egyszínű alapfestésű kerekeket, de a többség zöld-barna kamuflázsos.

Hát örülök, hogy jobbnak találjátok. Azért még finomítok rajta holnap.
Tiv 469318 2010. október 12. 13:16
Válasz erre
Szia Monty!
Mosmár sokkal jobb. Még az jutott eszembe, hogy a görgőkön lévő csíkozás helyes e, mert azokat sokszor teli sárgára vagy zöldre, barnára festették, és nem volt rajta csík. Attól függ mikori a párducod.
Tiv
Monty 469317 2010. október 12. 12:41
Válasz erre
Szia Amon!

Sajnos a vaku miatt valahogy fényesnek hat...
Akkor átködölöm még a zöld részeket...
Amon 469316 2010. október 12. 12:34
Válasz erre
Szia Monty!

Na sokkal jobb és szebb is lett! De! Pár helyen mintha a ződ erős lenne és fényes.
Ha azt még javítod akkor ok.

Üdv: Amon
Monty 469315 2010. október 12. 12:30
Válasz erre
Sziasztok!

Két új kép van a galériámban az újrafújt Párducról.
A kérdésem, hogy szerintetek jobb lett-e, mint volt?
Ha szükséges még javítanom, azt hol tegyem?

A rosszabb fényviszonyok miatt sajnos az új képek vakusak, ellentétben a régiekkel.
Monty 469314 2010. október 12. 12:13
Válasz erre
Szia Tiv!

Újrafújtam a csíkokat, és a csíkok mentén látszódó ködölést eltüntettem, ott ahol nagyon csúnya volt, ill. ahol jobban látszódott a festék a csíkon, ott is átködöltem dark yellowal hogy homogénebb összhatást adjon.. Jobban higított festékkel és picit alacsonyabb nyomással fújtam újra. Nemsokára teszek fel képeket a javított változatról.
A stukkerem egy Straus AT-13 BS. Ha ez mond valamit. Gondolom valami klónnak a klónjának a klónja. :)
A lövegcsövet is javítottam.
Talán nem lett olyan a Párduc, mintha egyből vastagabbra fújtam volna a csíkokat, de majd megmondjátok a tutit. Igyekeztem azért :)
üdv.
Tiv 469313 2010. október 12. 11:17
Válasz erre
Szia!
Én a helyedben mindenképpen átfújnám a camo csíkokat, mert nagyon látszik, hogy nem egyenletes a vonal, és így nem szép szerintem. Az igaz, hogy kicsit vastagabb lesz a csík, de nem is baj, mert most aránytalanúl vékony helyenként. Példul a barna csíkok a jármű elején nem az igaziak, de a zöld szép, ahhoz talán ne is nyúlj. Csak ott javítsd ahol nem egyenletes a vonal, és nem baj ha a csíkok nem azonos vastagságúak. Ja és nem kell hozzá Evo... Milyen pisztolyod van?
Na és mindezek után, ha átfújtad és szép a csíkozás, akkor az alap sárgával átködölheted, hogy összeolvadjanak a színek. Talán így a lövegcső sem fog elütni a többitől. De ha gondolod megpróbálhatod imitálni, hogy az a lövegcső egy másik járműről származik, és akkor direkt jól néz ki ha elüt...
Ugyanakkor szerintem a koszolás koptatás nem tenné homogénebbé a csíkokat, a "göcsörtök" úgy is láthatóak maradnának.
Üdv
Tiv
kisocsike 469311 2010. október 11. 23:29
Válasz erre
Hát utólag már én is ilyesmi megoldásra gondoltam, de most már mind1. Mindig tanul az ember. Köszönöm az infót! Amúgy már oda van minden ragasztva, nehogy már egyszerű legyen a dolgom. A dobozban lévő fém lövegcsövet kapja meg a többi motyóval együtt, már amit sikerült felvarázsolnom rá: www.1999.co.jp/eng/image/10049841n/40/1

KisÖcsike
Monty 469310 2010. október 11. 23:04
Válasz erre
A nyomás nekem is eszembe jutott, sajna csak utólag. (Ez az, amikor később okos az ember, hogy mit kellett volna esetleg csinálnia.)
Monty 469309 2010. október 11. 23:02
Válasz erre
A lánctalp dolgon törtem a fejem én is, végül én az alábbi megoldást választottam.

Feltettem ideiglenesen a kerekeket az alvázra. A lánctalpat eszerint formáztam meg, addig amíg a ragasztó rugalmas volt, beállítottam a formát és hagytam megszilárdulni. Ezután lealapoztam az összes alkatrészt, majd lefújtam a makettet, ill. a lánctalpat.
Nem tudom, hogy nevezik pontosan, de a hátsó kereket és a meghajtó kereket beleillesztettema lánctalpba, mivel eredetileg erre volt "ráhajtva", pontosan bepasszolt, nem is kellett ragasztani, pláne ne maszatoljam össze a festést utólag. Szét eleve nem eshet hiszena tengelyen vannak, amik persze be vannak ragasztva. Majd ezután szépen beletettem a már lefestett kerekeket a lánctalpak közé. Mindig először szárazpróba, aztán ragasztás. Legvégül, ahol szükséges volt, ott odaragasztottam a kereket a lánctalp felső részéhez.
Leírni bonyolultabb volt, de nálam tökéletesen működött így a dolog.
Jó lesz a Párducod, de most takarhatod majd ki a lánctalpat, amikor fújod a felépítményt. De ha még nincsenek a tengelyekhez ragasztva, akkor nem szóltam.
Majd küldök még fotókat privátban az építésről.
Amúgy fém lövegcsövet kap a Párducod?
Amon 469308 2010. október 11. 21:59
Válasz erre
Ha nagy az átszóródás akkor jobban hígítsd a festéket vagy játsz picit a nyomással.
Vagy amit én szoktam. Isopropil alkohollal át ködölöm és úgy finomítani lehet az átszóródáson. De még a fújás után 1-2óra múlva gunze vagy tamiya festékek esetén.

Amit linkeltem videón láttam nekem bejött
kisocsike 469307 2010. október 11. 21:54
Válasz erre
Párduc épül
Párduc épül
Párduc épül2
Párduc épül2

Szia!

A felépítmény és alváz összeillesztése nekem is egy tortúra volt. Tank első felén szűkös hely, a többi részen szépen be lehetett húzni. De elöl komolyan kellett feszíteni a cuccot, recsegett-ropogott is szegény! :) Raktam fel képet. A alsó rész csak sacc/kb van lefestve, hogy a nehezen hozzáférhető részeken ne legyen gond később. Bár megmondom őszintén, kicsit el lett cseszve a dolog, mert most próbáltam ki, hogy készre építem a kerekeket, meg a lánctalpat, és csak utána festek mint a nagyok... csak nem biztos, hogy ezt pont egy párducnál kellett eljátszani, ahol elég sűrű ott környék. A Miguel Jimenez féle FAQ-ba láttam, hogy párducot így csinálta, gondoltam nekem is menni fog! :)Most fogom a tornyot lefújni belülről, aztán megy rá a hátsó fele a toronynak.

KisÖcsike

ui: ment mail
Monty 469306 2010. október 11. 21:34
Válasz erre
Szia Roadblock!

Nézegetem közben a képeket, a lövegcső végén javítom a festést, az úgy nekem se teszik. Holnap megpróbálom újrafújni, szerencsére még nem lakkoztam le...
Roadblock 469305 2010. október 11. 21:23
Válasz erre
Szia Monty

Jo lesz, csak szerintem is a zold es barna csikok kisse vekonyak... Lehet, hogy at kellene menned a csikokon, hogy vastagabbak legyenek..
Igazabol csak azert fura, mert a lovegcsovon vastag a barna es zold csik, a testen meg vekonyak.

Jol higitott festekkel meg lehet oldani, hogy csak 1.5-2x vastagabb legyen a mostaninal...
Monty 469304 2010. október 11. 21:22
Válasz erre
Köszönöm.
A lövegcső direkt ilyen, de szerintem is kicsit elüt.
A baj ott volt, hogy próbáltam a pisztolyon csökkenteni a festékmennyiséget, mert a vonal mellett még "ködölt", ezért fogtam és leragsztottam maszkolószalaggal a csík helyét a lövegcsövön. Így viszont borotvaéles vonalakat kaptam, ezért átfújtam mégegyszer, így már jobb lett. A lövegcső vége felé furcsa, hogy nem látszik az alapszín, hanem a zöld és a vörös váltogatja egymást.
Átgondolom az újrafújást... de kérdés tényleg, hogy koptatással, koszolással nem mutat-e homogénebb képet majd?
Monty 469303 2010. október 11. 21:14
Válasz erre
Nem tudom, hogy volt anno? Így kerültek a csapatokhoz kamuflázsal? Vagy a helyszínen (ha volt rá idő persze) fújta le Jürgen az adott terepviszonyok figyelembevételével?

Megnéztem egy pár Panthert az 1943 július-augusztusi időszakból. Volt többféle kamuflázs. Az enyémet is konkrétan képről fújtam. Néztem a képet és hasonló csíkokat próbáltam fújni én is. Attól félek, ha mégegyszer rámegyek túl vastag lesz. Sajna nem egy Evolution-al dolgozok.
Monty 469302 2010. október 11. 21:06
Válasz erre
Szia!

A csatok hajlítása nekem is feladta a leckét. :( Nem is mindenhová tettem... Néhány a kukában végezte. Örülök, hogy tetszik, bár messze van még a késztől.
Hol tartasz? Nem tudom, hogy neked volt-e gondod, de én alig tudtam a felépítményt és az alvázat összepattintani. De összességében tényleg jó kis készlet.
Amon 469301 2010. október 11. 21:04
Válasz erre
Szia!

Amit proo is mondott érdemes lenne átfújni a kamót. Illetve a löveg csövön direkt lett ilyen a festés, mert nagyon elüt.

Gondolom ez után jön a koptatás koszolás.
Így elsőre szép építésnek tűnik.
proo0 469300 2010. október 11. 21:02
Válasz erre
de szép lesz ha kész lesz!:)átmosod barnával a csíkok is egyenletesebbnek fognak látszani
Amon 469299 2010. október 11. 21:01
Válasz erre
Szia4

Miért hogy állsz vele?

Nekem minden földi jóval dobozba mind a 3 :D
Tiv 469298 2010. október 11. 20:51
Válasz erre
Szia!
Megnéztem a képeket, nagyon jól néz ki, főleg a templom azt nagyon eltaláltad. A Párduc csíkjait szerintem fújd át mégegyszer, hogy kicsit vastagabbak és homogénebbek legyenek, nagyon látszik, hogy nem egyenletes a csík.
Tiv
kisocsike 469297 2010. október 11. 20:50
Válasz erre
Ja, és lényeg lemaradt, szupi lett a párducod! :) Bár itt tartana már az enyém is...
kisocsike 469296 2010. október 11. 20:49
Válasz erre
Szia Monty!

Nekem is pont ugyanaz készül most, bár én még most fogok nekiesni az apró fotómaratásoknak. Félek, egy-kettő le lesz nullázva belőlük, olyan aprók, legalább is nekem nagyon meggyűlt velük néha a bajom, egyébként meg remek szett sztem.

Matricában tudok segíteni, dobok majd mailt.

KisÖcsike
Monty 469295 2010. október 11. 20:45
Válasz erre
Szia!

Még nincs kész! :)
Amúgy ez az első kamuflázsos harcjárművem.
proo0 469294 2010. október 11. 20:39
Válasz erre
szia én a párducot még át filterezném egy híg sötétbarnával az épületnél a kilátszó téglákat egymástól kicsit eltérőbb színűre festeném kicsit narancsosabb a másik kicsit barnásabb...
Monty 469292 2010. október 11. 20:18
Válasz erre
Szioasztok!

Tettem fel képeket a Párducomról.

A makett a Dragon 6164 készlete + Voyager és Griffon.

A romos templom a második diorámám. Teljesen saját készítés.

A konkrét helyszínt még nem döntöttem el a diorámát illetően. Várom az építő kritikákat, mind a Párducot, mind pedig az épületet illetően.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.