<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Elnar | Adatlap | 469825 | 2010. december 19. 12:24 | ![]() | |
Gyártott egyeltalán valamelyik magyar gyár féllánctalpast? /Az Uhri-felépítményű Sd.Kfz. 11 nem ér/ Pl a HSCS KV 50L féllánctalpasa létezett vagy csak kamu? forum.index.hu/Article/viewArticle Előzmény: (469824) Csodabogár 2010. december 19. 11:26 | |||||
Csodabogár | Adatlap | 469824 | 2010. december 19. 11:26 | ![]() | |
Végig nézegetve az általad belinkelt oldalt, azt kell mondja, hogy nagyon jó képanyag van fent - rengeteg ostoba szöveggel. Itt pl.: http://www.ww2incolor.com/hungary/Units+Defending+Bp.html Ezek a képek Győrött készültek... Ezen a képen szerintük magyar gyártású (Rába) jármű látható: http://www.ww2incolor.com/hungary/Halftrack+by+Don_+1942-1943.html | |||||
Csodabogár | Adatlap | 469823 | 2010. december 19. 10:54 | ![]() | |
Ez mind szép és jó, de komolytalan. A személyzet német egyenruhában van... | |||||
romeo | Adatlap | 469822 | 2010. december 19. 10:23 | ![]() | |
Csodabogár | Adatlap | 469821 | 2010. december 19. 08:02 | ![]() | |
Ez az 5."Wiking"SS-páncéloshadosztály II. páncélososztályának parancsnoki Párduca, egész konkrétan a parancsőrtiszté. A kép 1944. nyarán készült (vagy tán őszén?) Lengyelországban. üdv bp | |||||
Elnar | Adatlap | 469820 | 2010. december 19. 01:47 | ![]() | |
Talán a parancsnokra rá tudok képzelni egy posztóujjú bőrmellényt. Szerintem viszont csak szeretnénk ha magyar volna. Számvéber úr talán majd el tudja dönteni. | |||||
Bubu | Adatlap | 469819 | 2010. december 19. 00:54 | ![]() | |
A 001-es kép az eredeti! | |||||
romeo | Adatlap | 469818 | 2010. december 19. 00:29 | ![]() | |
Valóban Tarczay Ervin kocsija? | |||||
romeo | Adatlap | 469817 | 2010. december 19. 00:28 | ![]() | |
Érdekes, hogy a 001-es fotón az ablak mellett egy katonát látni, míg a 6188-as hozzászólás fotóján hiányzik... | |||||
romeo | Adatlap | 469816 | 2010. december 19. 00:16 | ![]() | |
Ez tényleg magyar lenne? | |||||
romeo | Adatlap | 469815 | 2010. december 19. 00:15 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 469814 | 2010. december 18. 20:18 | ![]() | |
Felejtős... :) Hogy über... no szóval ez keményre sikerült, de igen, értjük, és igen, csak egyes német páncélos alakulatok kaptak Wirelwindeket. ;) | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 469813 | 2010. december 18. 19:58 | ![]() | |
Helló Kontár! Hihetetlen jók ezek a képek! Régóta gyűjtök képet Wirbelwindről, de ezek felét mégcsak nem is láttam. üdv. | |||||
kinggi | Adatlap | 469811 | 2010. december 18. 19:20 | ![]() | |
Igen :) Azóta is mentegetem a képeidet(másokét is) :) kinggi | |||||
Számvéber | Adatlap | 469810 | 2010. december 18. 17:30 | ![]() | |
Ez a s. Pz. Abt. 503 gépe 1944. október 15-én a körúton.:)) Üdv | |||||
mercure47 | Adatlap | 469809 | 2010. december 18. 17:16 | ![]() | |
kössz! | |||||
Elnar | Adatlap | 469808 | 2010. december 18. 17:07 | ![]() | |
Ilyen négycsövű csoda szolgált magyar személyzettel, vagy ez csak az übermenscheknek jutott? | |||||
Kontár | Adatlap | 469807 | 2010. december 18. 15:50 | ![]() | |
Kontár | Adatlap | 469806 | 2010. december 18. 15:44 | ![]() | |
Kontár | Adatlap | 469804 | 2010. december 18. 15:34 | ![]() | |
Heló kinggi! Látom visszaköszönnek a feltöltéseim :) Sajna több hazai vonatkozásút azóta sem találtam. A 4. kép szerintem is budapesti és ha nem csal a szemem a bal szélen lévő táblán az áll, hogy "PÁLINKA" :) K | |||||
sdsdaf | Adatlap | 469803 | 2010. december 18. 15:32 | ![]() | |
Ha a felig nyitottak ra gondolsz, azok az alapszinnel megegyezoek voltak belulrol, pl nashorn, marder generaciok. A zartak pl stugok, elefantcsont feher volt belul ahogy a tobbi nemet tankok. | |||||
Kontár | Adatlap | 469802 | 2010. december 18. 15:28 | ![]() | |
Heló mercure47! Elefántcsont fehér, mint általában a német páncélosok. Emlegetik a zöldesszürkét és hogy 44 novemberétől már csak a vörös-oxid alapozó volt. A búvónyílások belső felületét, amik ugye néha láthatóvá váltak a külső alapszínek megfelelően kezelték, de természetesen nem minden esetben. K | |||||
mercure47 | Adatlap | 469801 | 2010. december 18. 15:13 | ![]() | |
Sziasztok! A német pálcélvadászok belülröl milyen színűek voltak? mercure47 | |||||
kinggi | Adatlap | 469799 | 2010. december 18. 13:14 | ![]() | |
Tyimosenko | Adatlap | 469798 | 2010. december 18. 13:01 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 469797 | 2010. december 18. 10:48 | ![]() | |
Hali! Ha keresgélsz a neten, képkereső funkcióban, sztem előbb-utóbb találsz képet Wirbelwindről is. Roncsokat fogsz csak találni (kivéve egy homályos budapesti képet), és onnan ismered majd meg a magyarországi vonatkozást, hogy a szovjetek két-, vagy háromjegyű nyilvántartási száma szerepelni fog valahol a kilőtt járművön. (szabadkézzel, fehér festékkel festve). I. | |||||
Barni83 | Adatlap | 469796 | 2010. december 18. 00:14 | ![]() | |
Szia Kontár! Nagyon megköszönném, de ha tudsz internetes oldalt az is megteszi. Köszi :Barni | |||||
Kontár | Adatlap | 469795 | 2010. december 18. 00:06 | ![]() | |
Heló Barni83! Bevetettek, de tudtommal egyik sem volt "magyar jármű". Majd keresek képeket :) K | |||||
Barni83 | Adatlap | 469794 | 2010. december 17. 23:57 | ![]() | |
Sziasztok! Érdeklődnék a II. világháborúban Mo.-on bevetettek Flakpanzer IV. Wirbelwind-et? A neten már sok helyen kerestem, de még nem találtam konkrétan magyar járművet. Ha jól értesültem (1 netes fórumról) 1944. májusától kezdték el gyártani. Ha valaki találkozott már hasonló képpel kérem tegye fel ide. Előre is köszi a segítséget! Barni | |||||
Elnar | Adatlap | 469793 | 2010. december 17. 19:35 | ![]() | |
Nekem ez akkor is túl vastag magyar keresztnek. Meg a fekete alapot sem látom. | |||||
romsitsa | Adatlap | 469792 | 2010. december 17. 11:47 | ![]() | |
panzerlöwe | Adatlap | 469791 | 2010. december 17. 09:35 | ![]() | |
Tyimosenko! Köszönöm neked is. Eddig még nem találtam többet, de majd keresek. | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 469790 | 2010. december 17. 09:33 | ![]() | |
Kontár! Köszönöm szépen! Én a neten nem találtam, bár próbáltam keresni. Már csak azt kéne eldöntenem, hogyan építhetném meg a jelenetet 1/35-ös HobbyBoss készletből. :-) Köszi még egyszer! | |||||
romsitsa | Adatlap | 469789 | 2010. december 17. 09:32 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 469788 | 2010. december 17. 07:58 | ![]() | |
Tyimosenko | Adatlap | 469787 | 2010. december 17. 01:31 | ![]() | |
Üdv. Nemzetközi fórumon lenne érdemes szerintem utánaérdeklődni. A ház a nagy árkáddal és a szoborral egész egyedinek tűnik, hátha valakinek beugrik a helyszín vagy valaki már kutatott utána. | |||||
Elnar | Adatlap | 469786 | 2010. december 17. 01:03 | ![]() | |
romeo! Ez ugyanaz a téma, mint a 6084. Ez is bolgár. Még a ruha egyezése is kérdéses nekem. | |||||
romeo | Adatlap | 469785 | 2010. december 17. 00:02 | ![]() | |
Kontár | Adatlap | 469784 | 2010. december 16. 21:21 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 469783 | 2010. december 16. 21:12 | ![]() | |
Helló Norbi! Köszönjük a külön történetet a páncélvonat(ok)hoz! ;) Nekem különösen tetszik, mert a kispesti kihúzó vágányok 10 perc sétára vannak tőlem... :) A vasút és minden berendezési tárgya vagy 80 éve változatlan. :) Kicsit piszkos, de izgi hely. :) Pláne így, hogy annó az állomás (valószínűleg) 1-es vágányán egy ilyen hadieszköz állomásozott. Apropó: a vaúti forgalmakról, főleg a pesti oldaléról 1944 őszétől a front elvonultáig honnan lehet tájékozódni? Ugyanis több esetben láttam (fényképeken), hogy számos vasúti eszköz is a városban rekedt. Üdv: I. | |||||
Kontár | Adatlap | 469780 | 2010. december 16. 19:21 | ![]() | |
Üdv panzerlöwe! Ahogy leírtad egyből beugrott az a felvétel csak épp az nem, hogy a gyűjteményemben hol van, így hát maradt az internet :) K | |||||
panzerlöwe | Adatlap | 469779 | 2010. december 16. 18:40 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy nehéz kérdésem. Van egy fotó Robin Cross: A sas bukása c. könyvben, 186-187. o.-nál. Ide nem tudom feltenni, mert nyomtatásban van meg, eleve elég rossz minőség, különben is copyright:-). A képen szerintem egy roncs keretantennás Sd. Kfz. 223 van, a képaláírás alapján a helyszín Berlin, 1945. július. Előtte nők mosnak egy kútnál, háttérben Busch feliratú cégtábla az út túloldalán. Tudom, hogy ez így eléggé bonyolult, de ha valamelyikőtöknek ismerős esetleg, hálás lennék bármilyen infóért... (Típus, helyszín stimmel-e, van-e valahol jobb minőségben stb.) | |||||
Számvéber | Adatlap | 469778 | 2010. december 16. 16:08 | ![]() | |
Persze, hogy van hasonlóság. Mindkettő magyar páncélvonat lövegkocsija... Ám a Keleti pu. előtti egy rögtönzött változat. Ez amúgy látszik is rajta.:) | |||||
romeo | Adatlap | 469777 | 2010. december 16. 16:06 | ![]() | |
Azért van hasonlóság köztük... | |||||
romeo | Adatlap | 469776 | 2010. december 16. 16:04 | ![]() | |
Alaposabban megnéztem, igen van némi eltérés. | |||||
Számvéber | Adatlap | 469775 | 2010. december 16. 15:59 | ![]() | |
Szerintem a teljes szerelvényt ábrázoló fotón nemugyanaz a lövegkocsi látható. A Keleti pályaudvar előtt lefényképezett lövegkocsinak nem ugyanott van a lövege, és a tetőn lévő figyelő és forgótorony helye sem stimmel... | |||||
romeo | Adatlap | 469774 | 2010. december 16. 15:48 | ![]() | |
A vagon megegyezik a fotón látható páncélvonat első vagonjának típusával. forrás: www.netlabor.hu/roncskutatas/node/6714 | |||||
romeo | Adatlap | 469773 | 2010. december 16. 15:40 | ![]() | |
Számvéber | Adatlap | 469772 | 2010. december 16. 14:37 | ![]() | |
Elnézést a karakter-átváltozásokért! :) | |||||
Számvéber | Adatlap | 469771 | 2010. december 16. 14:36 | ![]() | |
Nagyon jó kép! Köszi! Hingyi László kutatása szerint: "Mivel a ®Fővezérség a ®Honvédség állományában lévő 4 páncélvonatot (páncélvonat) nem kívánta Budapest védelmében bevetni, a ®Nyilaskeresztes Párt-Hungarista Mozgalom katonai bizottsága mint Hungarista Harcparancsnokság további 3 könnyített páncélvonat azonnali megépítését adta ki a GANZ és a MÁVAG gyárak nyilas vezetőségének. Az első, amely a nyilaskeresztes pajzs mellé az 1. számot kapta, már 1944. nov. 1-én bevetésre készen állt a kispesti vasútállomáson. Személyzete önkéntesekből tevődött össze. A szerelvény 3 kocsiból állt: egy előfutó negyedes teherkocsi sínekkel és talpfákkal megrakva; mögötte egy páncélozott lövegkocsi, homlokfalában 40 milliméteres légvédelmi gépágyú, tetején egy golyószóró, a kocsiban 4 fő kísérő katona; a végén egy félig páncélozott kismozdony. Parancsnoka Horváth (?) volt légvédelmi őrmester, aki nyilas párttagként hadnagy ®rendfokozatot kapott. Első bevetésként Lajosmizse felé kellett kifutnia egy katonai ®kórházvonat biztosítására és bekísérésére Kispest vasútállomásra. Ezután visszaküldték Ócsára, hogy a beszivárgó szovjet harckocsikat derítse fel, s ha lehet, okozzon kárt bennük. Szöllősgyál után keresztezték az ®Attila-vonal fő védőövét. Félúton Ócsa felé egy 5 darab ®T-34-esből álló csoportra 5 lövést adtak le, 3 épület és egy T-34-es égni kezdett, majd a vonat visszahúzódott Kőbányára. Ott átvette parancsnokságát Wirth Károly, a ®Dolgozó Nemzet Hivatásrendjének országos vezetője. Utasítására a vonat többször kifutott Vecsés és Rákoskeresztúr irányába, majd a Gödöllőre vezető HÉV vonalára. Minden esetben tűztámogatást adott meghatározott célpontokra. Dec. 24-28. között a nagyiccei kitérő és Rákosfalva megálló között, majd az Örs vezér térnél tartózkodott és adott le lövéseket. Végül visszafutva a Keleti pályaudvarhoz, részt vett egy ellenlökésben a Kerepesi utat követve a Pongrácz útig, majd az Ügetőpályára adott le 5 lövést. Ekkor a német pályaudvarparancsnokság vette át a szerelvényt, és a villamossínen a Baross térnél keresztbe állították a Rákóczi út előtt, hogy a pályaudvar felől ne legyen belátás az útra. Minden második kerekét berobbantották. – A másik 2 könnyített szerelvény is elkészült. A 2. és 3. 8 centiméteres tábori löveggel és tetőgolyószóróval volt felszerelve. A 2.-at nov. 21-én a Háros-szigetre irányították, ahol álcázva a Dunával párhuzamosan helyezkedett el. Támogatta a Csepel-szigeten harcoló magyar alakulatokat, s folyamvédelmet is ellátott. A mögöttes pályatest megrongálódása miatt helyben rombolták és visszahagyták. A 3. Óbuda aquincumi részén helyezkedett el, és többször kifutott Esztergom-tábor irányába. A dec. 25-26-i Bécsi úti előretörésnél lőtte a szovjet csapatokat az óbudai temetőnél lévő vasúti átjárónál. Vonatbiztosítóként a 8/15. SS-lovasezred egy harccsoportját osztották be hozzá. Végül az óbudai vasútállomás filatori letérőjénél rombolták és hagyták el." Na most, a fényképen lévő lövegkocsiban én 8 cm-es löveget vélek felfedezni, nem pedig 4 cm-es gépágyút... Üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |