<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Számvéber | Adatlap | 469980 | 2011. január 5. 07:53 | ![]() | |
Emlékeim szerint a Panzer-Abteilung 51-be vonták össze a Pz. Gren. Div. GD-nek alárendelt, és még bevethető Panthereket. Előzmény: (469979) Monty 2011. január 4. 21:00 | |||||
Monty | Adatlap | 469979 | 2011. január 4. 21:00 | ![]() | |
Köszönöm a helyesbítést! :) De azt még sem írharom majd a dioráma táblájára, hogy a Großdeutschland páncélgránátos-hadosztálynak ALÁRENDELT Panther. Ha csatolták is a Großdeutschland-hoz ezt a nagymacskát, akkor is valamelyik alakulathoz tartozott... de vajon melyikhez? | |||||
Számvéber | Adatlap | 469978 | 2011. január 4. 20:41 | ![]() | |
Max. a "Großdeutschland" páncélgránátos-hadosztálynak ALÁRENDELT Pantherről lehet csak szó, mert a hadosztálynak ekkor (1943. július) még nem voltak saját Pantherei. Üdv | |||||
Monty | Adatlap | 469977 | 2011. január 4. 20:36 | ![]() | |
Viccet félre téve... tegnap befejeztem a Párducom, mellékelek pár képet. Így fog elhelyezkedni a diorámán, illetve, a lépcső mellett lesz az elhagyott szekér. 3-4 figura lesz még rajta, na az külön feladja majd nekem a leckét... Minden nap javítgatok a templomon is, még lehullott gerendák, facserepek hiányoznak róla. Ajtót is szeretnék, de eddig nem találtam megfelelő anyagot hozzá. Várom az építő jellegű kritikákat. :) | |||||
Monty | Adatlap | 469976 | 2011. január 4. 20:29 | ![]() | |
Mauro | Adatlap | 469975 | 2011. január 4. 15:50 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Tamiya Wespe-hez keresek, láncot, láncfeszítő görgőket és minden egyebet, ami a "meghajtáshoz" tartozik, van valakinek ötlete hogy honnan tudnám beszerezni őket, vagy esetleg mivel tudnám helyettesíteni (lévén hogy teljesen át lesz alakítva, meglehetősen ramaty állapota miatt, így ez is hasznos megoldás lenne számomra) a segítséget előre is köszönöm! | |||||
Elnar | Adatlap | 469974 | 2011. január 4. 11:44 | ![]() | |
A lefelé fordított fehér háromszög az 1. vegyesdd. gépjármű szd. - 2 lovas dd. jele. (Forrás: Bíró-Éder-Sárhidai: A Magyar Királyi Honvédség külföldi gyártású páncélos harcjárművei 1920-1945(Petit Real, 2006), 198; 200. o.) Feltéve, hogy a bal alsó sarokban tényleg háromszög az alakulatjelzés. | |||||
romeo | Adatlap | 469973 | 2011. január 4. 11:40 | ![]() | |
Köszi Emerick! | |||||
Emerick | Adatlap | 469972 | 2011. január 4. 11:09 | ![]() | |
Ez biztosan győri Rába-Botond. ;) 2-619, az adott széria 6. gépe. Bejáratva a 6. gépkocsizó zászlóalj, 2. sázadánál volt. ;) A fényépen szereplő jelzésekből ÉN nem tudom megállapítani, hová tartozott a kép készültekor. De a rendszám nekem az iméntieket árulta el. :) I. | |||||
Számvéber | Adatlap | 469971 | 2011. január 4. 09:19 | ![]() | |
"Talán az új vonatokat a régi tervek alapján készítették." Szerintem is ez lehetett. A szükség-páncélvonatokat a korábbi tervek alapján, de a meglévő anyagokból rögtönözték. Ezért nagyon hasonlít a korábbi lövegkocsikra, de szvsz NEM AZ.:)) Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 469970 | 2011. január 4. 09:04 | ![]() | |
Az 100% hogy a tükrözött az igazi, a többi fotóval összehasonlítva is, ráadásul arra járok szinte minden nap. A kérdés már csak az, hogy mit látunk a képen :) (Tudom ám értékelni a régiek szokását, hogy mikor valami hülyén nézett ki a kiadványban, egyszerűen megtükrözték a képet...) | |||||
romeo | Adatlap | 469969 | 2011. január 4. 08:51 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 469968 | 2011. január 4. 08:35 | ![]() | |
Nos, akkor tényleg nem tudom mi lehet. Pedig teljesen úgy néz ki. Talán az új vonatokat a régi tervek alapján készítették. Pedig reménykedtem, hogy sikerül megoldani. | |||||
Számvéber | Adatlap | 469967 | 2011. január 4. 07:50 | ![]() | |
A 103. páncélvonat 1944-1945. évi tevékenységéről Hingyi László kutatásai alapján: 1944. nov. 6-11. között a Vecsés - Üllő - Monor, valamint a Rákoskeresztúr - Ecser - Mende vonalon harci bevetéseken vett részt, támaszpontja a Budapest-Kőbánya teherpályaudvar volt. 14-én Sárbogárdra vezénylik, erről a bázisról több bevetésben vett részt Cece, Vajta és Sárbogárd térségében. Dec. 5-én a sárbogárdi vasútállomás kiürítésekor leégett, dec. 7-én Budapest Déli pályaudvarra, onnan Óbudára vontatták, javításra. Dec. 15-én a Német Birodalomba vezényelték, további sorsáról csak annyi ismert, hogy Horvátországban partizánok ellen vetették be, már 1945-ben. Én továbbra sem látom bizonyítottnak, hogy ez a 103. pcv. lövegkocsija. Üdv | |||||
Elnar | Adatlap | 469966 | 2011. január 4. 01:01 | ![]() | |
Bocsánat, rossz képet küldtem el, ez a helyes | |||||
Elnar | Adatlap | 469965 | 2011. január 4. 00:56 | ![]() | |
Nem hagyott nyugodni az a páncélvagon. A 3. jelűről találtam egy képet, az erdélyi bevonulás idejéből. >>> www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/cikkek/cikk30.htm Ugyanolyan szerelvények, de valami nem stimmelt.Mintha egymás tükörképe lenne. Talán valamiért megfordították a régi elrendezést. Hirtelen ötlettől vezérelve, megtükröztem a képet. És pont ugyanolyan. A tükrözés után az is érthető lett, hogy a vagonon lévő vonalak valójában betűk. A harmadik kép erősített meg, hogy a fotó tükrözve helyes. A bal szélen álló épületek mai napig állnak /A kis kiálló tetővilágító ma a Baross City Hotel tetején van/ Ezek után én ki merem jelenteni, hogy ez a 3. páncélvonat lövegkocsija. | |||||
romeo | Adatlap | 469964 | 2011. január 3. 22:16 | ![]() | |
Gyurma | Adatlap | 469963 | 2011. január 2. 14:03 | ![]() | |
Üdv! Én ezeket találtam, hátha több a semminél. | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469962 | 2011. január 2. 13:12 | ![]() | |
köszönöm szépen a segítséget, megoldottam a problémát. ezek a képek is mutatják,hoigy a restaurátorok nagy mágusok - illetve hogy szakértelem vagy anyaghiány illetve korlátozott lehetőségek miatt milyen szükségmegoldásokat alkalmaznak: látszik a a 2 kis kép alsó sarkában az eredeti ülés fémcsőből hajlított kerete, és a rákötözött párna : tehát a fapados ülés valami utólag összeszerelt dolog, mert az eredeti nem ilyen. | |||||
nezelod | Adatlap | 469961 | 2011. január 2. 01:39 | ![]() | |
Szia ! Talán segít ez a pár kép, ennyit találtam. A képek a Squadron Signal Sdkfz 251 Ausf D című kiadványból valók. Minden bizonnyal múzeumi példányról van szó. Üdv: nezelod | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469960 | 2011. január 2. 01:06 | ![]() | |
nincs valakinek megbizható képe fapados sdkfz 251D-ről, hogy néztek az ülések konkrétan ? a Dragon használati útmutatója alapján nem igazán tudok rájönni, mer csak azt rajtoltál le, mit hová kellene tenni, de az nem, HOGYAN, és az egész dolog hogy néz ki összerakva, a saját fotókról meg nem derül ki :( | |||||
atu | Adatlap | 469959 | 2010. december 31. 17:27 | ![]() | |
b.u.e.k | |||||
Robpanzer | Adatlap | 469958 | 2010. december 31. 14:46 | ![]() | |
Köszi. Arrol tudtok valamit, hogy T 26-ost vittek Olaszorszägba? | |||||
gaben21 | Adatlap | 469957 | 2010. december 31. 11:15 | ![]() | |
Köszönöm a segítségeteket. A makettet jobban megnézve az öntőkeretre 1975 van írva:-) Szóval nem mai darab. | |||||
mortyi | Adatlap | 469956 | 2010. december 31. 10:02 | ![]() | |
gaben21! Megnéztem, az AchtungPanzer PzIV.-es kötetében is ilyen módon van rögzítve a kábel úgyhogy biztosan nem nyúlsz mellé ezek a "spórolós" megoldások amúgy is jellemzőek voltak a háború végső szakasza felé bár ha jól nézegettem a PzIV.-en már elég korán talán a D verziótól használták :) Amúgy ajánlom beszerezni ezt a könyvet egyszerűen még nem láttam ennél részletesebb könyvet! | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 469955 | 2010. december 31. 00:21 | ![]() | |
Ez a fotó oldalszögből talán még segíteni tud a kampók méretének meghatározásához. Amúgy a saumuri J-n is ugyanilyen kampók vannak hátul, úgyhogy nem hibázhatsz semmit sztem. üdv | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 469954 | 2010. december 30. 21:23 | ![]() | |
Helló! Tamiyáék biztos hogy nem J verziónak szánták, csak a gyártáskor a Pz IV J készlethez öntött teknőt dobozolták a Wirbelwindhez is. Innen-onnan szedték össze a makettet, kb. mint az eredeti Wirbelwindnél történt. :) Szerintem G verziót reprezentál a készlet. Nem hinném hogy nagyot hibáznál, ha így csinálnád mint ahogy ezen a múzeumi példányon van. üdv. | |||||
ANT | Adatlap | 469953 | 2010. december 30. 20:05 | ![]() | |
Szia. Innen szedd le a #207-et.www.filecrop.com/wydawnictwo-militaria.html Abban van egy pár Jagdpanther festésminta. | |||||
atu | Adatlap | 469952 | 2010. december 30. 17:41 | ![]() | |
Hello! www.finnhobby.comwww.thefewgoodmen.com Itt vannak jo szines kepekUdv Atu. | |||||
gaben21 | Adatlap | 469951 | 2010. december 30. 14:55 | ![]() | |
Bocs. Most visszaolvasva kicsit érdekesre sikerült az irományom. Nem úgy gondoltam hogy ne legyen hiteles. A kérdésem úgy értettem ha a képen látható kampókat készítek a régi"tüskék" helyére akkor hiteles marad-e a J verzióhoz.Mert doboz szerint egy J verzió a Wirbelwind alapja. | |||||
gaben21 | Adatlap | 469950 | 2010. december 30. 14:54 | ![]() | |
Bocs. Most visszaolvasva kicsit érdekesre sikerült az irományom. Nem úgy gondoltam hogy ne legyen hiteles. A kérdésem úgy értettem ha a képen látható kampókat készítek a régi"tüskék" helyére akkor hiteles marad-e a J verzióhoz.Mert doboz szerint egy J verzió a Wirbelwind alapja. | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469949 | 2010. december 30. 14:04 | ![]() | |
de miért akarsz valamit úgy átalakítani, hogy ne maradjon hiteles ? :):) | |||||
gaben21 | Adatlap | 469948 | 2010. december 30. 12:13 | ![]() | |
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469947 | 2010. december 30. 12:12 | ![]() | |
ha már mindenáron Revell színekben gondolkodunk a zöld inkább a 361 /RAL 6003/, a barna pedig a 81 /RAL 8017/...a 16 sötétsárga nem jó, inkább a Tamiya XF60, vagy a Humbrol 83, 84, Gunze 403, Vallejo 71025. a 37 pedig piros, az inkább alapozószínnek felel meg, de nem hinném hogy volt piros színű Jagdpanther,a zöld vagy sárga alapszín a reális. | |||||
silnet8 | Adatlap | 469946 | 2010. december 29. 17:11 | ![]() | |
silnet8 | Adatlap | 469944 | 2010. december 29. 17:04 | ![]() | |
Szia itt van 2, nézd meg! Az egyikhez a színkódok is megvannak. | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469943 | 2010. december 29. 17:00 | ![]() | |
hehehe, ne a festéket szedd le, hanem a sorját :):) azért nem látszik egyformán, mert nem tudják a két szerszámot ezredmilliméter pontossággal ugyanúgy zárni, amikor fröccsöntik. akárhogy forgatod , látszani fog, ugyanis max a görgők legalsó része lesz takarásban a lánc miatt :) azért gáz, mert hanyag munka benyomását kelti, ha rajta hagyod, meg az eredetin se volt, mert a harctéri használattól elég gyorsan lekopott. dolgozz szépen, és akkor nem kell trükközni azzal, mit hogyan takarj el :) | |||||
Rommel93 | Adatlap | 469941 | 2010. december 29. 16:12 | ![]() | |
Sziasztok! Aki tud küldeni egyedi Jagdpanther festésmintát, az legyen szíves, tegye meg! | |||||
Monty | Adatlap | 469940 | 2010. december 29. 16:11 | ![]() | |
Most jól megijesztettél a zimmerittel kapcsolatban! :D Görgők... Szerinted gáz így? Igen a hosszanti sorjával volt a gondom, pedig megfogadtam, hogy nagyon odafigyelek a sorjátlanításra, de itt már-már az önsanyargatás réme villant fel bennem :)) Van olyan görgő, amin kevesebb volt és nem is látszik, de volt olyan ahol eléggé érződött. Szikével hosszanti irányban kezdem szikével "tisztítani", majd csiszolópapírral folytatom. Ezek szerint még mindig van mit javítanom. Majd igyekszem úgy forgatni, hogy ne látszódjon. Vagy szedjem le a festéket? | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469939 | 2010. december 29. 15:56 | ![]() | |
először a zimmerit, mert az kevesebb szöveget kíván : csak pillanatragasztóval ragasztható, mivel műgyanta-így a makett ragasztó nem oldja !Super attack GEL-t használj, az pár másodperccel később köt mint a folyékony. SZÁRAZPRÓBA !mindent amit fel akarsz ragasztani, inkább 20x próbálj oda, minthogy eltold, mert a pillanatragasztóval nem lehet sokáig alkudozni: ha egyszer ezt a vékony hártyát megfogta, nem lesz lesz lehetőséged bűvészkedni vele, ugyanis nagyon könnyen darabokra szakad ! MINDIG FOKOZATOSAN RAGASZD!NE AKARD AZ EGÉSZET EGYSZERRE MEGRAGASZTANI, MERT TUTI HOGY ELRONTOD, ferde-pontatlan-hullámos lesz.Nézz ki egy egyenes vonalat a jármű testén ahová ragasztani akarod, ahhoz állítsd és attól a széltől indulj vagy lefelé, vagy előről-hátra.Ha függőlegesen indulsz, a legfelső szélét ragaszd végig, várj vele párpercet hogy odafogja a ragasztó - aztán kb 3-4 mmes csíkban kend végig a ragasztót a zimmerit teljes hosszában, jól simítsd rá, hogy ne hullámosodjon fel. ilyen 3-4 mmes csíkonként ragaszd fokozatosan, mintha tapétát ragsztanál felülről lefelé / vagy előről-hátra. görgők : hááát...ne sértődj meg, de mindig fogom a fejem, mikor ilyen problémákat csináltok :) először is : azoknak a görgőknek SEMMI BAJA nincs = semmilyen cég nem fog neked szebbeket gyártani.Max azok a görgők néznek ki jobban, amelyeknél a futófelület külön az abroncsra húzható gumigyűrű. Ami számodra a gondot jelentette, az az öntőformák két részből álló kialakítása miatti hosszanti sorja a futófelületen.Nem igazán értem, ez miért megoldhatatlan probléma, a makettezés lényege a MUNKA, és annak eredménye.Fröccsöntött maketteknél mindenhol látszik ez az öntőforma-nyom - de még a műgyanta maketteknél is, hiszen ott is két részből áll az öntőforma /hogy szednék ki belöle az alkatrészt ?/, tehát gyantából sem fogsz kapni olyan kereket, amit ne kellene csiszolni :) tehát, egyszerűen el kell tűntetni onnan, és ennyi : elöször egy szikével óvatosan lekaparni, aztán átcsiszolni 3-400-as vizes csiszolópapírral. Tipikus hiba a fiatalabb korosztálynál, hogy egyszerűen figyelmen kívül hagyják a felület megmunkálásának jelentőségét, és lehetőségeit, mert mindennel GYORSAN akarnak elkészülni. egy ismerősöm nem csiszolta meg a figurái illeszkedő részeit, összeragasztotta rosszul a nem megfelelő illeszkedés miatt, aztán meg nyaggatott, hogy mindenáron folyékony tömítő kell neki, mert az alkatrészek nem passzolnak :):):) én sehol nem láttam Pz lll vagy Pz IV görgőket műgyantából /t-34, js 2, t 72, sherman típusokhoz viszont igen), nyilván azért, mert a kiegészítő-gyártók megfelelőnek találják a gyári kitek eredeti görgőit. és ha lenne is ilyesmi, biztos legalább annyit ki kellene értük fizetni, mint egy Dragon makett ára, kb 5-7000 ft. ja, a "gumi" részét egy éles szikével farigcsáld meg a görgőknek, ugyanis ezekból a tömörgumi köpenyekből a terepen haladástól sérülések keletkeznek,a lánc és a görgők közé szorult tárgyak, például kövek miatt. ha megnézel akár egy T 72-t, láthatod, hogy nem olyan szép sima a felülete a görgők futófelületének, mint a képeiden. teszek be képet is az érthetőség kedvéért :) | |||||
Monty | Adatlap | 469938 | 2010. december 29. 15:54 | ![]() | |
Szia Amon! Köszönöm a segítséget! Mivel a Stug elejére felragasztottam a pótpáncélt még múltkorában, ahol a Dragon nagyon reklámozta a csavarfejek részletességét :) na azt most csiszolhatom majd mindet le a zimmerit felragasztása előtt. :( Száraz próbát pedig mindig csinálok, így szocializálódtam a régi maketteknél. :)) | |||||
Amon | Adatlap | 469937 | 2010. december 29. 15:48 | ![]() | |
Szia Monty! Géles állagú pillanat ragasztó! Az ha kifolyik könnyebben eltünteted mint a simát maszatolnád a felületen. Száraz próbát előtte csinálj! Illetve ne föntről lefele ragaszd hanem balról-jobbra vagy jobbról-balra így folyamatosan tudod adagolni a ragasztót és igazítani ha kell. Üdv: Amon | |||||
Monty | Adatlap | 469936 | 2010. december 29. 09:46 | ![]() | |
Paul | Adatlap | 469935 | 2010. december 29. 09:37 | ![]() | |
üdv Én is ezzela festéselcsináltam meg bár én fújtam és sárágval kezdtem. www.makettek.eoldal.hu/fotoalbum/elkeszult-makettek/dragon-king-tiger üdv | |||||
XINKVIZÍTORX | Adatlap | 469934 | 2010. december 29. 09:01 | ![]() | |
hát, kis helyekre nem nagyon tudsz befesteni ecsettel, max ha nagyon vékony... na, ha ecsettel dolgozol, méginkább a világossal kellett volna kezdeni. én azért is használok szórópisztoly, mert világos színeket sose tudtam normálisan megcsinálni, vagy nem fedett, vagy csíkos lett, ha már fedett, túl vastag volt, ehhh...ráadásul ecsettel szerintem nem lehet átszóródásos terepszínt csinálni, csak éleskontúrost. ha már mindenárom ecsettel akarsz dolgozni, akkor Lifecolor meg Vallejo Model Colort használj, ezeket sokkl szebben lehet ecsetelni mint a Revellt vagy a Humbrolt. Ráadásul a revellnek nem is nagyon vannak páncélosszínei, és azokat is összevissza csinálja : az egyik fényes , a másik matt, a harmadik selyemfényű, tehát ha össze is szednéd a II vh-s német tankszíneket a sárga matt lenne / és az árnyalat sem jó /, a zöld selyemfényű, a barna meg fényes. egyedül a páncélosszürkéjük használható... a Humbro matt színeiből össze lehet ezt azt keverni, de azok legalább egységes fényűek... | |||||
mykman | Adatlap | 469933 | 2010. december 29. 08:52 | ![]() | |
Commissar | Adatlap | 469932 | 2010. december 29. 08:29 | ![]() | |
Üdv! A 37mm Flak 36 és 37 között csak annyi az eltérés, hogy más célzóberendezést használnak. Commissar | |||||
Barni83 | Adatlap | 469931 | 2010. december 28. 22:13 | ![]() | |
Szia ! Ecsettel dolgozom, de a festés előtt ceruzával megrajzoltam a sárga csíkok helyét és azt festéskor kihagyom. Most vettem észre ,hogy a motornál lévő rácsokat már nem tudom leszedni és alatta csúnyán látszik a világos műanyag:( (én barom). Ezt csak fújással lehet orvosolni, ugye? Barni | |||||
mykman | Adatlap | 469930 | 2010. december 28. 22:07 | ![]() | |
Sziasztok ! Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől hogy a 3.7 cm es Flak 36 és Flak 37 közt mi a különbség ? | |||||
X INKVIZÍTOR X | Adatlap | 469929 | 2010. december 28. 21:59 | ![]() | |
nekem nem baj, inkább magadnak csináltál kis pluszmunkát :) :) ugyanis a sárga alapra könnyebb fújni a zöldet és a barnát, mivel a sötétebb színek jobban fednek a világoson, mint fordítva. a vékony sárga csíkokat felmázolni a jóval sötétebb zöldre elég macerás lesz,mert a sárga, mint a világos színek általában, rosszul takar = a zölddel és barnával egyszerűbb lett volna fokozatosan vékonyítani a sárga területeket. ööö...el is felejtettem megkérdezni, szórópisztollyal fested vagy ecsettel ? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |