/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
seelow 470197 2011. január 24. 21:45
Válasz erre
Köszönöm! A Kp. pontosan mire utal? Akkor a kiadványban is hibás?
Emerick 470196 2011. január 24. 21:39
Válasz erre
Kieg: történetek képlékenyek. Egyes esetekben selejtezéek, hadi veszteségek szerepelnek,de teljes éetpályát nem lehet rekonstruálni. Ezzel szemben egy sorrendet, mikor és hol volt egy-egy jármű (sacc/kb), az összeszedhető. Darabszám is necces, mert 100%-osnak kellene lennie a honvédségi rendszámjegyzéknek, azonban ez fizikailag lehetetlennek tűnik. (csempészett és a titkosszolgálatok által rendszámok nélkül használt eszközei csak rontanak a helyzeten, és akkor a zsákmányanyagokról még nem beszéltünk...)
Egyszóval. Régen létezett a "Nagykönyv", amiben a rendszámmal ellátott honvédségi gépkocsik "anyakönyvezése" volt. Ez a könyv a legszigorúbban kezelt anyagok egyike lehetett, mert még a csendőrségnek/rendőrségnek sem adták ki baleseti és egyéb bűnügyi nyomozások kapcsán.

A Fiatokohz: a képen látható 508 M az elődjétől nemkülönbözött túlságosan. A Coloniale (1937-38) volt áramvonlasabb. A "Kübelwagen" jellegű volt a 508 C (1939-1944), illetve más néven Fiat Torpedo Militaire.

I.
Elnar 470195 2011. január 24. 21:26
Válasz erre
Ha jól értem, a Nagykönyv= pontos típus, rendszám, darabszám, történet? Dicséretes munka.

A Fiat 508-at ismerem, de bárhol keresek róla bármit, ellentmodásokat találok. Hol egy szappantartóra hasonlító autó, hol egy szögletes, Kübelwagen jellegű, hol meg ilyen klasszikus formájú. Tudom, hogy volt C meg M meg Torpedo meg még akárhány fajta, de sehol nem találtam információt, hogy melyik melyik. (a képhez a még nem azonosítottat meg úgy értettem, hogy még nem kerestem utána)
Az összesítő listáknak én sem nagyon hiszek, pusztán abból kiindulva, hogy a Légierőnek hány típusú gépe volt. Gépjárműből pedig több fajta létezett sokkal.
Sszabi 470194 2011. január 24. 21:13
Válasz erre
Tiszteletem!

Nemsokára a birtokomban lesz egy tamiya 1/35-ös Panther ausf A-t, és azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható festési séma megállja e a helyét? Keresgéltem én a neten mindenhol az elmúlt 4 órában, de fényképet nem találtam (de remélem van azért)amelyiken ilyen mintázatú párduc lenne. Nem szeretném agyon foltozni, egyszerű letisztult camo-t szeretnék majd rá festeni.

Előre is köszönöm a választ!

Sszabi
Emerick 470193 2011. január 24. 21:02
Válasz erre
Hogy válaszoljak: kutatok. :) Szerencsém van, mert rájöhettem, hogy mindezt hol tehetem meg. (...nem teszem túl régen; előte magyar vonulattal ilyen mélyrehatóan nem foglakoztam.)

Valami, amit kevesen tudhatnak. A különböző weboldalakon megjelenő "összesítés", hogy mi minden került akkoriban (pontosabban 1921 és 1945 között, ami azért egy durván hosszú periódus, a technológiai fejlődés egyik kiemelkedő szakasza) az MKir Honvédséghez. Elárulom: nevetségesen rövidnek hat mindaz, amiket láttam eddig. Még töredéke sincs annak, amit valóban használtak. :)

A darabszám alapján a képen látható Fiat 508 M a Fiat evolúciójának második tagja volt e méretben, alapvetően meghatározták a Honvédség motoizálási hullámának megindulását. ;) (Fiat 508; 508 M; 508 Coloniale 1100 (1937-1938); Torpedo Militaire, illetve utóbbi más néven 508 Coloniale 1100 (1939-1944).)

Pontos darabszámokat senki ne kérdezzen! Mert az ISMERETLEN. :)

A fényképek nagyon jó dolgok, csak a legtöbbször ahhoz nem elegendők, hogy azonosíthassunk pontos (!) típust, alakulatot, helyszínt, évet, esetleg személyeket. Az iratok segítségével azonban ezeken lehet dolgozni. (...jó sokat!)

A legtárgyilagosabb válaszom: a kutatás kapcsán reprodukálás alatt áll a régi "nagykönyv", amibe a honvédségi gépjárművek voltak vezetve.
Ez persze nem hétpecsétes titok (csak hat :) mert eyelőre 1941-ig megbízható), így ha felmerül valami (pl az iménti fényképek), én szívesn közlöm, mit is lát a nagyérdemű.

Uff én beszéltem.
I.
Számvéber 470192 2011. január 24. 20:51
Válasz erre
1. Pz. Div., 9. (Kp.)/Pz.Gren.Rgt. 113, többi stimmel.:)
seelow 470190 2011. január 24. 20:35
Válasz erre
Tisztelt dr. Számvéber Norbert!

Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-)
Válaszát előre is köszönöm!

Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék.
Köszönettel: Nagy Szilárd

Megnézve a kiadványt a következőt írja:
1945 Március, Gárdony, I.Pz.Div. 9.Pz.Gren.Rgt. 113.
Számvéber 470189 2011. január 24. 20:16
Válasz erre
A levéltári kutatás bizony csodákra képes...:)))
Ha valóban eredeti kimutatásai vannak neki otthon, és azokon van tulajdonjogi bélyegző, saját kezűleg zsigerelem ki Emericket.:)))
Elnar 470188 2011. január 24. 20:12
Válasz erre
Honnan a fenéből tudos te ezeket? Eredeti kimutatásokat tartasz otthon? Én örülök, ha az alakulatjelzésről be tudom azonosítani.
Emerick 470187 2011. január 24. 20:04
Válasz erre
Illetve kiegészítésnek: a H.191 rendszámos CV-35 Ansaldo a 2. gépkocsizó dandár, feldertő zászlóalj, kis harckocsi századához tartozott. (később 2. felderítő zászlóalj). Azon járművek közé tartozott (azt hiszem 10db), melyek 1942 nyár végén a rendőrségnek lettek átadva. Rendőrségi munkájuk rövid volt, ugyanis ezeket a kisharckocsikat 1942 októberében eladták Horvátországnak.

I.
Emerick 470186 2011. január 24. 19:52
Válasz erre
A személyautó még csak véletlenül sem azonosítatlan. :) Így nézett ki a Honvédség egyik alapvető tiszti személyautója, a Fiat 508 M (Militaire)! ;) Az összes közül azonban a közé a néhány közé tartozik (10 alat van ezeknek a száma), amelyiknek nem ismeretes az alakulata (egyelőre).

I.
Elnar 470185 2011. január 24. 17:36
Válasz erre
CV 33 - H-191
CV 33 - H-191
I-936
I-936

Itt meg egy közeli kép az Ansaldo rendszámáról. Meg egy még azonosítatlan, hadi rendszámos tiszti autó.
Ugyancsak arról az oldalról.
romeo 470184 2011. január 24. 16:23
Válasz erre
seelow 470183 2011. január 24. 14:37
Válasz erre
Tisztelt dr. Számvéber Norbert!

Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-)
Válaszát előre is köszönöm!

Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék.
Köszönettel: Nagy Szilárd
Számvéber 470182 2011. január 24. 13:59
Válasz erre
Kedves Szilárd!

Elolvastam a belinkelt polémiát.:)
A helyzet valóban az, hogy Jagdpanzer IV néven CSAK az L/48-as löveggel szerelt vadászpáncélost nevezték. Az L/70-es változatot a csapatok iratanyaga Pz. IV/70 (A) vagy Pz. IV/70 (V) formában jelölte. Ebből következik, hogy amit jómagam Jagdpanzer IV-nek neveztem a szóban forgó kötetben, az L/48-as lövegű változatra vonatkozik.
Galambospusztánál 1945. január 30-án tudomásom szerint Pz. IV/70 egyik változata sem harcolt.

Üdv:
Számvéber N
seelow 470181 2011. január 24. 11:46
Válasz erre
Kérdésem lenne Tisztelt dr. Számvéber Norbert Úrhoz!
Az egyik hazai fórumon felmerült egy olyan kérdéskör, amiben a segítségét, szakértelmét kérném. Röviden az lenne a kérdés, hogy 1945. január 30. a Galambospuszta környéki harcokban német részről volt-e Jagpanzer IV. L/70-es? A Kard a pajzs mögött c. munkájban olvastam erről és engem nagyon érdekelne. Amennyiben bővebben szeretne tudni a kérdésről, úgy előzményként itt egy link:
http://www.makett.org/index.php?topic=2926.0
Bízom benne, az ön személyével sikerül erre a kérdésre pontos választ kapni.
Köszönettel: Nagy Szilárd (seelow)
seeloo@citromail.hu
SENNÁS 470180 2011. január 23. 14:34
Válasz erre
hussar_35_schwimmwagen-whls-box
hussar_35_schwimmwagen-whls-box

Keresnék ilyen HUSSAR 1:35 SCWIMMI kereket.Vagy ennek gyanta másolatát.
Köszönet. duro0607@freemail.hu
SENNÁS 470179 2011. január 23. 13:23
Válasz erre
90608881_YtYzD-O
90608881_YtYzD-O
90608886_kuwA3-O
90608886_kuwA3-O
90608885_jcwqQ-O
90608885_jcwqQ-O
93922584_WPBns-O
93922584_WPBns-O

Szép részletfotók.
Elnar 470178 2011. január 22. 20:29
Válasz erre
Lehet. Nem raktam még össze Pz IV-t, és annyira elvetemült sem voltam még, hogy egy fotón megszámoljam, hány tagból áll. Azért vettem +10-et, mert a láncfeszítő kerék excentrikus. 4-5 tagnyit biztosan lehet rajta változtatni. A 10 lehet, tényleg sok.
Gyurma 470177 2011. január 22. 20:11
Válasz erre
Üdv!
Szerintem a 99-100 a reális, most raktam össze egy Friult, 100 taggal van kis belógás.
11szerintem borzasztó sok lenne rá, de nemtudom..
Elnar 470176 2011. január 22. 20:09
Válasz erre
panzerivuniverse.phelpscomputerservices.com/Specs-02.htm

Itt írja: 99 db. Gondolom, ez a minimum. Feszítéstől függően szerintem olyan 110-ig ment fel max (legnagyobb távolság a feszítőkeréknél, nyári melegben kitágult lánctagok)
gaben21 470175 2011. január 22. 18:53
Válasz erre
Én az Academy zemenkénti láncát vettem meg abba 224 db van.Szerintem kb 100 -112 darabból állhat ahogy én próbálgattam. De ha nem akarsz sokat vacakolni akkor a kész szemeket ragasztás nélkül tedd rá maszkoló szallagra és úgy tedd fel a láncot és ha kevés akkor gond nélkül raksz vagy éppen elveszel belőle. Remélem tudtam segíteni.
Kferro 470174 2011. január 22. 12:57
Válasz erre
Meg tudná valaki mondani, hogy a Panzer IV-nek hány lánctagból állt a lánctalpa?
mortyi 470173 2011. január 20. 15:17
Válasz erre
Bocsi most látom hogy rosszul linkeltem be a könyvet erre gondoltam Panzers in Italy 1943-45 by Tom Cockle a Concord Publications ARMOR AT WAR SERIES sorozatában jelent meg :)
mortyi 470172 2011. január 20. 15:14
Válasz erre
mercure47!

Azért egy kicsit fogalmazhatnál konkrétabban mert ahogy Han is írta "Szerintem jó sokféle..." az általad feltett kérdés egyszerűen egy külön honlapba sem férne bele :) de nem kioktatni akartalak csak ez így nem megy esetleg konkrét típus stb.
De itt van egy kis segítség ha tudod szerezd be ezt a könyvet www.concord-publications.com/pricelist.htmez konkrétan ezzel a hadszíntérrel foglalkozik igaz azt nem állítanám ,hogy teljesen kivesézi a témát de azért egyfajta segítség lehet :) nem egy ökör összeg, talán elektronikus formában is beszerezhető ;)
miles 470171 2011. január 20. 12:30
Válasz erre
Kicsit vissza kéne olvasni ezen a topikon. Egészen részletes válaszokat kaphatsz, még fel nem tett kérdéseid többségére is.
Han 470170 2011. január 19. 21:38
Válasz erre
mercure47 470169 2011. január 19. 21:15
Válasz erre
Üdv! Az Olaszországban szolgált,német harckocsik,és páncélvadászok festése milyen volt?

mercure47
Ufi 470168 2011. január 19. 19:56
Válasz erre
Uraim!
Ha valakinek lenne rajza egy PzKf IV-es toronybelsőről megköszönném.
Üdv.
pontyos@freemail.hu
atu71 470167 2011. január 18. 08:01
Válasz erre
PanIR
PanIR
PanIR2
PanIR2

Hello!
Ketto szep kep az infrarol.
Udv.
Számvéber 470166 2011. január 17. 19:25
Válasz erre
A Konrad 3 hdm.-ben nem voltak infrás Pantherek.
1945 jan. elején volt egy kísérleti bevetés Székesfehérvárnál, de annak nem volt köze egyik Konradhoz sem.
Robpanzer 470165 2011. január 17. 18:39
Válasz erre
Ha jól tudom Magyarországon is harcolt egy ilyen alakulat a Konrad III. hadműveletben. Infrás Párducaik voltak. 
morteinxx 470159 2011. január 17. 12:20
Válasz erre
Sziasztok!

A Pz.III.ausf.E verziónak az alap szürke színe megfelel a festékgyártók által kiadott panzergray színnek? (ModelMaster) Illetve, hogy ezen tipusok kaptak bármilyen különleges festést?
Köszi
Elnar 470158 2011. január 17. 11:38
Válasz erre
Üdv, egy kérdésem volna, kicsit off. Igaz nem harcjármű, de német. Sok helyen sok mindent olvastam már, a lényeg: voltak Vampir egységek (STG 44+éjjellátóval felszerelt kis számú csapatok) vagy egyeltalán nem?
atu71 470156 2011. január 16. 18:41
Válasz erre
jeep 470154 2011. január 16. 17:45
Válasz erre
Igazi ritkaságok ezek a párduc grafikák, köszönjük! Tudja valaki milyen színű a királytigris, vagy használták e magyarországon esetleg 1:35 ben gyártják e? Egyik barátom már látott képet tigris tankról, olyan tényleg létezett?
atu71 470153 2011. január 16. 12:55
Válasz erre
atu71 470152 2011. január 16. 12:52
Válasz erre
jagdtiger-88-front-rohbau[1]
jagdtiger-88-front-rohbau[1]
hb029[1]
hb029[1]

Hello!
Nekem ennyi van. Udv.
atu71 470151 2011. január 16. 12:35
Válasz erre
Hello!
1945 aprilisaban 4 db szereltek fel,ennyi tudok.
Udv.
TAMAS78 470150 2011. január 16. 12:26
Válasz erre
Sziasztok, urak!

Van-é valaki, aki már behatóbban foglalkozott a 8,8 cm-essel felszerelt Jagdtigerekkel? Van ezekről megbízható, pontos információ, esetleg fénykép vagy hihető, vmiféle visszaemlékezésen alapuló grafika? Nagyon megköszönném a segítséget.

(Ha esetleg valahol valaki már válaszolt erre a kérdésre, akkor kérem, ne toljon le, azért fordultam hozzátok, mert a neten egymásnak nagyon ellentmondó és elég hiányos és kevés információt találtam, pl. egyesek szerint 4 db, mások szerint meg 26 db készült így. Én meg nem tudom, melyiket higgyem el.)

Tamás
Icebreaker 470149 2011. január 16. 10:15
Válasz erre
Üdv az uraknak!

Ugyan nem harcjármű, de szükségem lenne a II.v.háborúban szolgálatot teljesitő gőzmozdonyok fotóira. Leginkább olyan képek kellenének, ahol rajta van a birodalmi sas.
Segitségeteket előre is köszönöm!

Ice
atu71 470148 2011. január 14. 21:11
Válasz erre
Panther%20Ausf%20G[1]
Panther%20Ausf%20G[1]

Hello!
Teli alca.
Udv.
Hrothgar 470147 2011. január 13. 18:58
Válasz erre
Panther
Panther
Panther 1
Panther 1
Panther 2
Panther 2
Panther Wiking
Panther Wiking
Panther winter
Panther winter

Üdvözletem george109!

Nem tudom, hogy mennyire tudok segíteni, de kicsit keresgéltem a "pdf"-jeim között, hátha akad valami különleges...

Remélem tudtam segíteni!
atu71 470146 2011. január 13. 18:10
Válasz erre
CCF16012009_00003
CCF16012009_00003

Hello!
Ez eleg jo.
Udv.
Mauro 470145 2011. január 13. 11:04
Válasz erre
filmhiradok.nava.hu/watch.php
elég jó felvételek, néhol felfedezni véltem német technikát (így laikusként), kár hogy nincs magyar topic...
george109 470144 2011. január 13. 09:23
Válasz erre
Sziasztok. Elkezdtem egy Párduc építését. Szeretném különlegesre megcsinálni. Nincs valakinek színes fotója, vagy képe ezen harcjárműről különleges, érdekes festéssel. Esetleg téli festés is érdekelne.

segítségeteket előre is köszönöm.

George109
Elnar 470143 2011. január 12. 22:54
Válasz erre
Azért írtam akusztikus radart, mert külföldiül így hívják.
Magyar használatból 37M Galileoról tudok, és 39M Goerzről. A Goerz eléggé ismert, a Miki egpr füleivel, a Galileo meg egy szintén gyakran említett katonanaptáron látható legjobban. (érdekes, hogy a Strömbergre is mennyire hasonlít, szinte megtévesztően. Meg a háború végén német RRH-ra kaptak átképzést, de hogy használatban violt-e azt nem tudom. /talán RRH2-est olvastam valahol/
Mateapot 470142 2011. január 12. 22:44
Válasz erre
Commissar 470141 2011. január 12. 20:46
Válasz erre
Üdv!
Az az M3a1-es lehet jenki, brit meg orosz is. Viszont a páncéltest oldalán lévő géppuska takarólemeze hiányzik, az már le volt takarva ezen a típuson, most mégis nyitva van.
Olyan, mintha szürkével vagy feldgrau-val foltozták volna a gyári olive drab/vagy orosz zöld festést. Az orrán meg sár van talán vagy téli meszelés.
Nem tudom mennyire igaz, de lehet, hogy ezen a néven használták a németek: Panzerkampfwagen M3 740(a), hátha segít valamit.

Commissar
manta 470140 2011. január 12. 20:31
Válasz erre
Ilyen szerintem(kicsi valószínűségét látom, de a szakértő kollégák majd elmondják:) ) még gyantából sem létezik ( :((( ), műanyagból meg sajnos nem szabad ilyesmi kuriózumokat várni, úgy...2376 előtt :DDD Esetleges lehetőség sztirollapokból megépíteni, de ahogy elnézem, ez elég "idegölő" lenne! :D De mindenféle képpen érdekes "színfolt" lenne egy ilyen!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.