<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SENNÁS | Adatlap | 470226 | 2011. január 30. 10:49 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 470225 | 2011. január 30. 10:35 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470224 | 2011. január 30. 10:12 | ![]() | |
Ok Planes én neked is hiszek csak nem fúrcsa ahol fúj a pufó ugyanott ugyanabból az irányból szívná a friss levegő is? | |||||
Planes | Adatlap | 470223 | 2011. január 30. 09:34 | ![]() | |
Commissar! A képen látható égéstől mentes két csövön szívta a motor a levegőt. Üdv.! Eses Sándor | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470222 | 2011. január 30. 09:22 | ![]() | |
Köszi Commissar!Ezt nem tudtam.És az első kép sehol nem találok róla infót. | |||||
Commissar | Adatlap | 470221 | 2011. január 30. 08:02 | ![]() | |
Üdv! A Panther A kipufogója mellett lévő két cső a motor hűtésére szolgált, azért nincsen kiégve. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470220 | 2011. január 29. 21:18 | ![]() | |
Monty | Adatlap | 470219 | 2011. január 29. 20:36 | ![]() | |
És még az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy volt-e a gránátok kilövésének szigorú sorrendje? | |||||
Monty | Adatlap | 470218 | 2011. január 29. 19:17 | ![]() | |
Sziasztok! Jól gondolom, hogy a harcjárműveken a ködgránátvető használata esetén először le kellett venni a záró kupakot? Ebből felmerül a kérdés, hogy akkor harci bevetésre úgy mentek eleve, hogy le voltak csavarva? Bocsánat, ha triviális dolgot kérdezek. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470212 | 2011. január 27. 20:29 | ![]() | |
Sajnos nem tudom milyen, én csak annyit látok hogy nem a terepgumi, majd a szakik véleményezik. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470211 | 2011. január 27. 20:23 | ![]() | |
Igen talán ő meg A.Spehr(ha jól írom)de a gumiról mi a véleményed? | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470210 | 2011. január 27. 20:17 | ![]() | |
Remek kép. Szerintem ez a Karinhall birtok és a stüszikalapos háttal a Göring. Milyen jól látszik a kamuflázs a falon. Ad ez némi plusz jelentést a képnek... | |||||
gaben21 | Adatlap | 470209 | 2011. január 27. 18:13 | ![]() | |
Helló. Most építek egy Tamiya Wirbelwindet 1:35 ben. A gépágyúkat és az mg-ét gun metalra festettem a Tamiya X-10-es akril festékével.A kérdésem az lenne ,hogy ezt milyen színekkel, milyen módszerrel kellene ill. érdemes koptatni. üdv gaben21 | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470208 | 2011. január 27. 18:13 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 470207 | 2011. január 26. 20:22 | ![]() | |
Hali! Szívesen. ;) A T-38-asokból 110db biztosan érkezett 1942-ben. :) A ládák nem tudom, mikor kerültek fel, de láthatóan nincs fenn a legtöbb harckocsin. Előfordulhat, hogy a hadműveleti területen rakták fel, egy bizonyos javító műhelyben? A Marmon-Ford G917T ST-III fülkés teherkocsi a Boforssal szintén izgi. :) Főleg, hogy egy gyakorlótéren járkált a két jármű. :))) I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470206 | 2011. január 26. 18:57 | ![]() | |
Köszönöm a pontosítást a Fiatokhoz. Ezt meg most leltem a V-n. Érdekes, az a meghosszabbított doboz, ami szinte kitakarja a felségjelet (bár olvastam, hogy nem igazán szerették az efféle "előre festett célkeresztet") | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470204 | 2011. január 25. 11:41 | ![]() | |
Bocs, hogy beelőzöm Norbit! Válasz a másik fórumban... ;-) üdv bp | |||||
seelow | Adatlap | 470203 | 2011. január 25. 10:01 | ![]() | |
Én ezt megértem, csak arra gondoltam a kérdésemmel, hogy az 1945. január-február napjainak és helyszíneinek alapján hova lehetne a makettet beilleszteni? | |||||
Számvéber | Adatlap | 470202 | 2011. január 25. 08:04 | ![]() | |
Kedves Szilárd! Tért (Galambospuszta) és időt (1945. január 30.) figyelembe véve sajnos a dolog sehogy sem illeszthető. NEM tudok ott és akkor harcoló Pz. IV/70-ről. Üdv | |||||
seelow | Adatlap | 470201 | 2011. január 25. 07:44 | ![]() | |
Tisztelt Számvéber Norbert! A korábbiakban feltett jagdpanzer IV. L/70-es kérdéssel kapcsolatosan - Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? - tud a segítségemre lenni? Köszönettel. Sz. | |||||
Sszabi | Adatlap | 470200 | 2011. január 25. 06:48 | ![]() | |
Elnézést, most vettem észre, hogy a kérdéses képet nem is csatoltam... Tehát akkor erről a festésről érdeklődnék, hogy reális e? Előre is köszönöm! | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 470199 | 2011. január 24. 22:09 | ![]() | |
Sziasztok! (Remélem, nem szegek meg semmi szabályt, hogy ide is írok.) Elfekvő, régi, megkezdetlen Tamiya Stug.IV-et (35087) vagy Jagdpz.IV-et (35088) keresek megvételre. Ha valaki eladná, írjon a panzerschiff@freemail.hu-ra. Köszönöm! Tamás | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470198 | 2011. január 24. 21:57 | ![]() | |
Kp = kompanie / század | |||||
seelow | Adatlap | 470197 | 2011. január 24. 21:45 | ![]() | |
Köszönöm! A Kp. pontosan mire utal? Akkor a kiadványban is hibás? | |||||
Emerick | Adatlap | 470196 | 2011. január 24. 21:39 | ![]() | |
Kieg: történetek képlékenyek. Egyes esetekben selejtezéek, hadi veszteségek szerepelnek,de teljes éetpályát nem lehet rekonstruálni. Ezzel szemben egy sorrendet, mikor és hol volt egy-egy jármű (sacc/kb), az összeszedhető. Darabszám is necces, mert 100%-osnak kellene lennie a honvédségi rendszámjegyzéknek, azonban ez fizikailag lehetetlennek tűnik. (csempészett és a titkosszolgálatok által rendszámok nélkül használt eszközei csak rontanak a helyzeten, és akkor a zsákmányanyagokról még nem beszéltünk...) Egyszóval. Régen létezett a "Nagykönyv", amiben a rendszámmal ellátott honvédségi gépkocsik "anyakönyvezése" volt. Ez a könyv a legszigorúbban kezelt anyagok egyike lehetett, mert még a csendőrségnek/rendőrségnek sem adták ki baleseti és egyéb bűnügyi nyomozások kapcsán. A Fiatokohz: a képen látható 508 M az elődjétől nemkülönbözött túlságosan. A Coloniale (1937-38) volt áramvonlasabb. A "Kübelwagen" jellegű volt a 508 C (1939-1944), illetve más néven Fiat Torpedo Militaire. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470195 | 2011. január 24. 21:26 | ![]() | |
Ha jól értem, a Nagykönyv= pontos típus, rendszám, darabszám, történet? Dicséretes munka. A Fiat 508-at ismerem, de bárhol keresek róla bármit, ellentmodásokat találok. Hol egy szappantartóra hasonlító autó, hol egy szögletes, Kübelwagen jellegű, hol meg ilyen klasszikus formájú. Tudom, hogy volt C meg M meg Torpedo meg még akárhány fajta, de sehol nem találtam információt, hogy melyik melyik. (a képhez a még nem azonosítottat meg úgy értettem, hogy még nem kerestem utána) Az összesítő listáknak én sem nagyon hiszek, pusztán abból kiindulva, hogy a Légierőnek hány típusú gépe volt. Gépjárműből pedig több fajta létezett sokkal. | |||||
Sszabi | Adatlap | 470194 | 2011. január 24. 21:13 | ![]() | |
Tiszteletem! Nemsokára a birtokomban lesz egy tamiya 1/35-ös Panther ausf A-t, és azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható festési séma megállja e a helyét? Keresgéltem én a neten mindenhol az elmúlt 4 órában, de fényképet nem találtam (de remélem van azért)amelyiken ilyen mintázatú párduc lenne. Nem szeretném agyon foltozni, egyszerű letisztult camo-t szeretnék majd rá festeni. Előre is köszönöm a választ! Sszabi | |||||
Emerick | Adatlap | 470193 | 2011. január 24. 21:02 | ![]() | |
Hogy válaszoljak: kutatok. :) Szerencsém van, mert rájöhettem, hogy mindezt hol tehetem meg. (...nem teszem túl régen; előte magyar vonulattal ilyen mélyrehatóan nem foglakoztam.) Valami, amit kevesen tudhatnak. A különböző weboldalakon megjelenő "összesítés", hogy mi minden került akkoriban (pontosabban 1921 és 1945 között, ami azért egy durván hosszú periódus, a technológiai fejlődés egyik kiemelkedő szakasza) az MKir Honvédséghez. Elárulom: nevetségesen rövidnek hat mindaz, amiket láttam eddig. Még töredéke sincs annak, amit valóban használtak. :) A darabszám alapján a képen látható Fiat 508 M a Fiat evolúciójának második tagja volt e méretben, alapvetően meghatározták a Honvédség motoizálási hullámának megindulását. ;) (Fiat 508; 508 M; 508 Coloniale 1100 (1937-1938); Torpedo Militaire, illetve utóbbi más néven 508 Coloniale 1100 (1939-1944).) Pontos darabszámokat senki ne kérdezzen! Mert az ISMERETLEN. :) A fényképek nagyon jó dolgok, csak a legtöbbször ahhoz nem elegendők, hogy azonosíthassunk pontos (!) típust, alakulatot, helyszínt, évet, esetleg személyeket. Az iratok segítségével azonban ezeken lehet dolgozni. (...jó sokat!) A legtárgyilagosabb válaszom: a kutatás kapcsán reprodukálás alatt áll a régi "nagykönyv", amibe a honvédségi gépjárművek voltak vezetve. Ez persze nem hétpecsétes titok (csak hat :) mert eyelőre 1941-ig megbízható), így ha felmerül valami (pl az iménti fényképek), én szívesn közlöm, mit is lát a nagyérdemű. Uff én beszéltem. I. | |||||
Számvéber | Adatlap | 470192 | 2011. január 24. 20:51 | ![]() | |
1. Pz. Div., 9. (Kp.)/Pz.Gren.Rgt. 113, többi stimmel.:) | |||||
seelow | Adatlap | 470190 | 2011. január 24. 20:35 | ![]() | |
Tisztelt dr. Számvéber Norbert! Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-) Válaszát előre is köszönöm! Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék. Köszönettel: Nagy Szilárd Megnézve a kiadványt a következőt írja: 1945 Március, Gárdony, I.Pz.Div. 9.Pz.Gren.Rgt. 113. | |||||
Számvéber | Adatlap | 470189 | 2011. január 24. 20:16 | ![]() | |
A levéltári kutatás bizony csodákra képes...:))) Ha valóban eredeti kimutatásai vannak neki otthon, és azokon van tulajdonjogi bélyegző, saját kezűleg zsigerelem ki Emericket.:))) | |||||
Elnar | Adatlap | 470188 | 2011. január 24. 20:12 | ![]() | |
Honnan a fenéből tudos te ezeket? Eredeti kimutatásokat tartasz otthon? Én örülök, ha az alakulatjelzésről be tudom azonosítani. | |||||
Emerick | Adatlap | 470187 | 2011. január 24. 20:04 | ![]() | |
Illetve kiegészítésnek: a H.191 rendszámos CV-35 Ansaldo a 2. gépkocsizó dandár, feldertő zászlóalj, kis harckocsi századához tartozott. (később 2. felderítő zászlóalj). Azon járművek közé tartozott (azt hiszem 10db), melyek 1942 nyár végén a rendőrségnek lettek átadva. Rendőrségi munkájuk rövid volt, ugyanis ezeket a kisharckocsikat 1942 októberében eladták Horvátországnak. I. | |||||
Emerick | Adatlap | 470186 | 2011. január 24. 19:52 | ![]() | |
A személyautó még csak véletlenül sem azonosítatlan. :) Így nézett ki a Honvédség egyik alapvető tiszti személyautója, a Fiat 508 M (Militaire)! ;) Az összes közül azonban a közé a néhány közé tartozik (10 alat van ezeknek a száma), amelyiknek nem ismeretes az alakulata (egyelőre). I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470185 | 2011. január 24. 17:36 | ![]() | |
Itt meg egy közeli kép az Ansaldo rendszámáról. Meg egy még azonosítatlan, hadi rendszámos tiszti autó. Ugyancsak arról az oldalról. | |||||
romeo | Adatlap | 470184 | 2011. január 24. 16:23 | ![]() | |
seelow | Adatlap | 470183 | 2011. január 24. 14:37 | ![]() | |
Tisztelt dr. Számvéber Norbert! Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-) Válaszát előre is köszönöm! Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék. Köszönettel: Nagy Szilárd | |||||
Számvéber | Adatlap | 470182 | 2011. január 24. 13:59 | ![]() | |
Kedves Szilárd! Elolvastam a belinkelt polémiát.:) A helyzet valóban az, hogy Jagdpanzer IV néven CSAK az L/48-as löveggel szerelt vadászpáncélost nevezték. Az L/70-es változatot a csapatok iratanyaga Pz. IV/70 (A) vagy Pz. IV/70 (V) formában jelölte. Ebből következik, hogy amit jómagam Jagdpanzer IV-nek neveztem a szóban forgó kötetben, az L/48-as lövegű változatra vonatkozik. Galambospusztánál 1945. január 30-án tudomásom szerint Pz. IV/70 egyik változata sem harcolt. Üdv: Számvéber N | |||||
seelow | Adatlap | 470181 | 2011. január 24. 11:46 | ![]() | |
Kérdésem lenne Tisztelt dr. Számvéber Norbert Úrhoz! Az egyik hazai fórumon felmerült egy olyan kérdéskör, amiben a segítségét, szakértelmét kérném. Röviden az lenne a kérdés, hogy 1945. január 30. a Galambospuszta környéki harcokban német részről volt-e Jagpanzer IV. L/70-es? A Kard a pajzs mögött c. munkájban olvastam erről és engem nagyon érdekelne. Amennyiben bővebben szeretne tudni a kérdésről, úgy előzményként itt egy link: http://www.makett.org/index.php?topic=2926.0 Bízom benne, az ön személyével sikerül erre a kérdésre pontos választ kapni. Köszönettel: Nagy Szilárd (seelow) seeloo@citromail.hu | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470180 | 2011. január 23. 14:34 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470179 | 2011. január 23. 13:23 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 470178 | 2011. január 22. 20:29 | ![]() | |
Lehet. Nem raktam még össze Pz IV-t, és annyira elvetemült sem voltam még, hogy egy fotón megszámoljam, hány tagból áll. Azért vettem +10-et, mert a láncfeszítő kerék excentrikus. 4-5 tagnyit biztosan lehet rajta változtatni. A 10 lehet, tényleg sok. | |||||
Gyurma | Adatlap | 470177 | 2011. január 22. 20:11 | ![]() | |
Üdv! Szerintem a 99-100 a reális, most raktam össze egy Friult, 100 taggal van kis belógás. 11szerintem borzasztó sok lenne rá, de nemtudom.. | |||||
Elnar | Adatlap | 470176 | 2011. január 22. 20:09 | ![]() | |
panzerivuniverse.phelpscomputerservices.com/Specs-02.htm Itt írja: 99 db. Gondolom, ez a minimum. Feszítéstől függően szerintem olyan 110-ig ment fel max (legnagyobb távolság a feszítőkeréknél, nyári melegben kitágult lánctagok) | |||||
gaben21 | Adatlap | 470175 | 2011. január 22. 18:53 | ![]() | |
Én az Academy zemenkénti láncát vettem meg abba 224 db van.Szerintem kb 100 -112 darabból állhat ahogy én próbálgattam. De ha nem akarsz sokat vacakolni akkor a kész szemeket ragasztás nélkül tedd rá maszkoló szallagra és úgy tedd fel a láncot és ha kevés akkor gond nélkül raksz vagy éppen elveszel belőle. Remélem tudtam segíteni. | |||||
Kferro | Adatlap | 470174 | 2011. január 22. 12:57 | ![]() | |
Meg tudná valaki mondani, hogy a Panzer IV-nek hány lánctagból állt a lánctalpa? | |||||
mortyi | Adatlap | 470173 | 2011. január 20. 15:17 | ![]() | |
Bocsi most látom hogy rosszul linkeltem be a könyvet erre gondoltam Panzers in Italy 1943-45 by Tom Cockle a Concord Publications ARMOR AT WAR SERIES sorozatában jelent meg :) | |||||
mortyi | Adatlap | 470172 | 2011. január 20. 15:14 | ![]() | |
mercure47! Azért egy kicsit fogalmazhatnál konkrétabban mert ahogy Han is írta "Szerintem jó sokféle..." az általad feltett kérdés egyszerűen egy külön honlapba sem férne bele :) de nem kioktatni akartalak csak ez így nem megy esetleg konkrét típus stb. De itt van egy kis segítség ha tudod szerezd be ezt a könyvet www.concord-publications.com/pricelist.htmez konkrétan ezzel a hadszíntérrel foglalkozik igaz azt nem állítanám ,hogy teljesen kivesézi a témát de azért egyfajta segítség lehet :) nem egy ökör összeg, talán elektronikus formában is beszerezhető ;) | |||||
miles | Adatlap | 470171 | 2011. január 20. 12:30 | ![]() | |
Kicsit vissza kéne olvasni ezen a topikon. Egészen részletes válaszokat kaphatsz, még fel nem tett kérdéseid többségére is. | |||||
Han | Adatlap | 470170 | 2011. január 19. 21:38 | ![]() | |
Szerintem jó sokféle... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csak megkérdem tőlled is arról a Kübis kihajtásról te se tudsz valamit?