/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
SENNÁS 470226 2011. január 30. 10:49
Válasz erre
OK ott a pont a Német technika lenyűgöző.Köszi.
Csak megkérdem tőlled is arról a Kübis kihajtásról te se tudsz valamit?
Planes 470225 2011. január 30. 10:35
Válasz erre
SENNÁS 470224 2011. január 30. 10:12
Válasz erre
Ok Planes én neked is hiszek csak nem fúrcsa ahol fúj a pufó ugyanott ugyanabból az irányból szívná a friss levegő is?
Planes 470223 2011. január 30. 09:34
Válasz erre
Commissar! A képen látható égéstől mentes két csövön szívta a motor a levegőt. Üdv.! Eses Sándor
SENNÁS 470222 2011. január 30. 09:22
Válasz erre
Köszi Commissar!Ezt nem tudtam.És az első kép sehol nem találok róla infót.
Commissar 470221 2011. január 30. 08:02
Válasz erre
Üdv! A Panther A kipufogója mellett lévő két cső a motor hűtésére szolgált, azért nincsen kiégve.
SENNÁS 470220 2011. január 29. 21:18
Válasz erre
fremdanlassen
fremdanlassen
tank 041
tank 041

Helló.Tudna segíteni valaki 1képez a KÜBIS-INDÍTÁS erről esetleg lenne még fotó valakinek?Illetve csak Kübiről lehetett SCHWIMMWAGWENRŐL nem?
2kép ilyen "kipufogó kiégés"életszerű?Nem mind a három volt használva?
Monty 470219 2011. január 29. 20:36
Válasz erre
És még az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy volt-e a gránátok kilövésének szigorú sorrendje?
Monty 470218 2011. január 29. 19:17
Válasz erre
Sziasztok!

Jól gondolom, hogy a harcjárműveken a ködgránátvető használata esetén először le kellett venni a záró kupakot?
Ebből felmerül a kérdés, hogy akkor harci bevetésre úgy mentek eleve, hogy le voltak csavarva?
Bocsánat, ha triviális dolgot kérdezek.
Tyimosenko 470212 2011. január 27. 20:29
Válasz erre
Sajnos nem tudom milyen, én csak annyit látok hogy nem a terepgumi, majd a szakik véleményezik.
SENNÁS 470211 2011. január 27. 20:23
Válasz erre
Igen talán ő meg A.Spehr(ha jól írom)de a gumiról mi a véleményed?
Tyimosenko 470210 2011. január 27. 20:17
Válasz erre
Remek kép. Szerintem ez a Karinhall birtok és a stüszikalapos háttal a Göring. Milyen jól látszik a kamuflázs a falon. Ad ez némi plusz jelentést a képnek...
gaben21 470209 2011. január 27. 18:13
Válasz erre
Helló. Most építek egy Tamiya Wirbelwindet 1:35 ben. A gépágyúkat és az mg-ét gun metalra festettem a Tamiya X-10-es akril festékével.A kérdésem az lenne ,hogy ezt milyen színekkel, milyen módszerrel kellene ill. érdemes koptatni.

üdv gaben21
SENNÁS 470208 2011. január 27. 18:13
Válasz erre
athene-5i6m5nou6d01jad4cova_layout
athene-5i6m5nou6d01jad4cova_layout

Sziasztok!ezen a schwimmin érdekes "polgári" minázatú kerék látható.Tud valaki valami hasonlóról?Köszönet
Emerick 470207 2011. január 26. 20:22
Válasz erre
Hali!

Szívesen. ;) A T-38-asokból 110db biztosan érkezett 1942-ben. :) A ládák nem tudom, mikor kerültek fel, de láthatóan nincs fenn a legtöbb harckocsin. Előfordulhat, hogy a hadműveleti területen rakták fel, egy bizonyos javító műhelyben?

A Marmon-Ford G917T ST-III fülkés teherkocsi a Boforssal szintén izgi. :) Főleg, hogy egy gyakorlótéren járkált a két jármű. :)))

I.
Elnar 470206 2011. január 26. 18:57
Válasz erre
Pz 38(t) - 202+
Pz 38(t) - 202+

Köszönöm a pontosítást a Fiatokhoz. Ezt meg most leltem a V-n. Érdekes, az a meghosszabbított doboz, ami szinte kitakarja a felségjelet (bár olvastam, hogy nem igazán szerették az efféle "előre festett célkeresztet")
Csodabogár 470204 2011. január 25. 11:41
Válasz erre
Bocs, hogy beelőzöm Norbit!
Válasz a másik fórumban... ;-)

üdv

bp
seelow 470203 2011. január 25. 10:01
Válasz erre
Én ezt megértem, csak arra gondoltam a kérdésemmel, hogy az 1945. január-február napjainak és helyszíneinek alapján hova lehetne a makettet beilleszteni?
Számvéber 470202 2011. január 25. 08:04
Válasz erre
Kedves Szilárd!

Tért (Galambospuszta) és időt (1945. január 30.) figyelembe véve sajnos a dolog sehogy sem illeszthető. NEM tudok ott és akkor harcoló Pz. IV/70-ről.

Üdv
seelow 470201 2011. január 25. 07:44
Válasz erre
Tisztelt Számvéber Norbert!
A korábbiakban feltett jagdpanzer IV. L/70-es kérdéssel kapcsolatosan - Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? - tud a segítségemre lenni?
Köszönettel.
Sz.
Sszabi 470200 2011. január 25. 06:48
Válasz erre
Panther A 321
Panther A 321

Elnézést, most vettem észre, hogy a kérdéses képet nem is csatoltam...
Tehát akkor erről a festésről érdeklődnék, hogy reális e?

Előre is köszönöm!
TAMAS78 470199 2011. január 24. 22:09
Válasz erre
Sziasztok! (Remélem, nem szegek meg semmi szabályt, hogy ide is írok.)

Elfekvő, régi, megkezdetlen Tamiya Stug.IV-et (35087) vagy Jagdpz.IV-et (35088) keresek megvételre. Ha valaki eladná, írjon a panzerschiff@freemail.hu-ra.

Köszönöm!
Tamás
Csodabogár 470198 2011. január 24. 21:57
Válasz erre
Kp = kompanie / század
seelow 470197 2011. január 24. 21:45
Válasz erre
Köszönöm! A Kp. pontosan mire utal? Akkor a kiadványban is hibás?
Emerick 470196 2011. január 24. 21:39
Válasz erre
Kieg: történetek képlékenyek. Egyes esetekben selejtezéek, hadi veszteségek szerepelnek,de teljes éetpályát nem lehet rekonstruálni. Ezzel szemben egy sorrendet, mikor és hol volt egy-egy jármű (sacc/kb), az összeszedhető. Darabszám is necces, mert 100%-osnak kellene lennie a honvédségi rendszámjegyzéknek, azonban ez fizikailag lehetetlennek tűnik. (csempészett és a titkosszolgálatok által rendszámok nélkül használt eszközei csak rontanak a helyzeten, és akkor a zsákmányanyagokról még nem beszéltünk...)
Egyszóval. Régen létezett a "Nagykönyv", amiben a rendszámmal ellátott honvédségi gépkocsik "anyakönyvezése" volt. Ez a könyv a legszigorúbban kezelt anyagok egyike lehetett, mert még a csendőrségnek/rendőrségnek sem adták ki baleseti és egyéb bűnügyi nyomozások kapcsán.

A Fiatokohz: a képen látható 508 M az elődjétől nemkülönbözött túlságosan. A Coloniale (1937-38) volt áramvonlasabb. A "Kübelwagen" jellegű volt a 508 C (1939-1944), illetve más néven Fiat Torpedo Militaire.

I.
Elnar 470195 2011. január 24. 21:26
Válasz erre
Ha jól értem, a Nagykönyv= pontos típus, rendszám, darabszám, történet? Dicséretes munka.

A Fiat 508-at ismerem, de bárhol keresek róla bármit, ellentmodásokat találok. Hol egy szappantartóra hasonlító autó, hol egy szögletes, Kübelwagen jellegű, hol meg ilyen klasszikus formájú. Tudom, hogy volt C meg M meg Torpedo meg még akárhány fajta, de sehol nem találtam információt, hogy melyik melyik. (a képhez a még nem azonosítottat meg úgy értettem, hogy még nem kerestem utána)
Az összesítő listáknak én sem nagyon hiszek, pusztán abból kiindulva, hogy a Légierőnek hány típusú gépe volt. Gépjárműből pedig több fajta létezett sokkal.
Sszabi 470194 2011. január 24. 21:13
Válasz erre
Tiszteletem!

Nemsokára a birtokomban lesz egy tamiya 1/35-ös Panther ausf A-t, és azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható festési séma megállja e a helyét? Keresgéltem én a neten mindenhol az elmúlt 4 órában, de fényképet nem találtam (de remélem van azért)amelyiken ilyen mintázatú párduc lenne. Nem szeretném agyon foltozni, egyszerű letisztult camo-t szeretnék majd rá festeni.

Előre is köszönöm a választ!

Sszabi
Emerick 470193 2011. január 24. 21:02
Válasz erre
Hogy válaszoljak: kutatok. :) Szerencsém van, mert rájöhettem, hogy mindezt hol tehetem meg. (...nem teszem túl régen; előte magyar vonulattal ilyen mélyrehatóan nem foglakoztam.)

Valami, amit kevesen tudhatnak. A különböző weboldalakon megjelenő "összesítés", hogy mi minden került akkoriban (pontosabban 1921 és 1945 között, ami azért egy durván hosszú periódus, a technológiai fejlődés egyik kiemelkedő szakasza) az MKir Honvédséghez. Elárulom: nevetségesen rövidnek hat mindaz, amiket láttam eddig. Még töredéke sincs annak, amit valóban használtak. :)

A darabszám alapján a képen látható Fiat 508 M a Fiat evolúciójának második tagja volt e méretben, alapvetően meghatározták a Honvédség motoizálási hullámának megindulását. ;) (Fiat 508; 508 M; 508 Coloniale 1100 (1937-1938); Torpedo Militaire, illetve utóbbi más néven 508 Coloniale 1100 (1939-1944).)

Pontos darabszámokat senki ne kérdezzen! Mert az ISMERETLEN. :)

A fényképek nagyon jó dolgok, csak a legtöbbször ahhoz nem elegendők, hogy azonosíthassunk pontos (!) típust, alakulatot, helyszínt, évet, esetleg személyeket. Az iratok segítségével azonban ezeken lehet dolgozni. (...jó sokat!)

A legtárgyilagosabb válaszom: a kutatás kapcsán reprodukálás alatt áll a régi "nagykönyv", amibe a honvédségi gépjárművek voltak vezetve.
Ez persze nem hétpecsétes titok (csak hat :) mert eyelőre 1941-ig megbízható), így ha felmerül valami (pl az iménti fényképek), én szívesn közlöm, mit is lát a nagyérdemű.

Uff én beszéltem.
I.
Számvéber 470192 2011. január 24. 20:51
Válasz erre
1. Pz. Div., 9. (Kp.)/Pz.Gren.Rgt. 113, többi stimmel.:)
seelow 470190 2011. január 24. 20:35
Válasz erre
Tisztelt dr. Számvéber Norbert!

Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-)
Válaszát előre is köszönöm!

Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék.
Köszönettel: Nagy Szilárd

Megnézve a kiadványt a következőt írja:
1945 Március, Gárdony, I.Pz.Div. 9.Pz.Gren.Rgt. 113.
Számvéber 470189 2011. január 24. 20:16
Válasz erre
A levéltári kutatás bizony csodákra képes...:)))
Ha valóban eredeti kimutatásai vannak neki otthon, és azokon van tulajdonjogi bélyegző, saját kezűleg zsigerelem ki Emericket.:)))
Elnar 470188 2011. január 24. 20:12
Válasz erre
Honnan a fenéből tudos te ezeket? Eredeti kimutatásokat tartasz otthon? Én örülök, ha az alakulatjelzésről be tudom azonosítani.
Emerick 470187 2011. január 24. 20:04
Válasz erre
Illetve kiegészítésnek: a H.191 rendszámos CV-35 Ansaldo a 2. gépkocsizó dandár, feldertő zászlóalj, kis harckocsi századához tartozott. (később 2. felderítő zászlóalj). Azon járművek közé tartozott (azt hiszem 10db), melyek 1942 nyár végén a rendőrségnek lettek átadva. Rendőrségi munkájuk rövid volt, ugyanis ezeket a kisharckocsikat 1942 októberében eladták Horvátországnak.

I.
Emerick 470186 2011. január 24. 19:52
Válasz erre
A személyautó még csak véletlenül sem azonosítatlan. :) Így nézett ki a Honvédség egyik alapvető tiszti személyautója, a Fiat 508 M (Militaire)! ;) Az összes közül azonban a közé a néhány közé tartozik (10 alat van ezeknek a száma), amelyiknek nem ismeretes az alakulata (egyelőre).

I.
Elnar 470185 2011. január 24. 17:36
Válasz erre
CV 33 - H-191
CV 33 - H-191
I-936
I-936

Itt meg egy közeli kép az Ansaldo rendszámáról. Meg egy még azonosítatlan, hadi rendszámos tiszti autó.
Ugyancsak arról az oldalról.
romeo 470184 2011. január 24. 16:23
Válasz erre
seelow 470183 2011. január 24. 14:37
Válasz erre
Tisztelt dr. Számvéber Norbert!

Köszönöm, hogy időt szánt a kérdésre és a kimerítő tájékoztatással segített tisztázni a dolgot. Nem gondoltam - ez is jelzi azt, hogy nem vagyok igazán nagy szakértője a témának -, hogy a Jagpanzer IV. az L/48-ast jelöli, ebből is eredhetett a félreértés. Mindegy, már megérte, mert így ennyivel is szakértőbb lettem a témában. Hogyan leheten akkor orvosolni ezt a dolgot? Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? :-)
Válaszát előre is köszönöm!

Még egy kérdés? Olvastam egy kiadványban, fényképpel alátásztva, hogy Magyarországon a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H. is megfordult. Ha kaphatnék erről szakértői hozzászólást, annak is nagyon hálás lennék.
Köszönettel: Nagy Szilárd
Számvéber 470182 2011. január 24. 13:59
Válasz erre
Kedves Szilárd!

Elolvastam a belinkelt polémiát.:)
A helyzet valóban az, hogy Jagdpanzer IV néven CSAK az L/48-as löveggel szerelt vadászpáncélost nevezték. Az L/70-es változatot a csapatok iratanyaga Pz. IV/70 (A) vagy Pz. IV/70 (V) formában jelölte. Ebből következik, hogy amit jómagam Jagdpanzer IV-nek neveztem a szóban forgó kötetben, az L/48-as lövegű változatra vonatkozik.
Galambospusztánál 1945. január 30-án tudomásom szerint Pz. IV/70 egyik változata sem harcolt.

Üdv:
Számvéber N
seelow 470181 2011. január 24. 11:46
Válasz erre
Kérdésem lenne Tisztelt dr. Számvéber Norbert Úrhoz!
Az egyik hazai fórumon felmerült egy olyan kérdéskör, amiben a segítségét, szakértelmét kérném. Röviden az lenne a kérdés, hogy 1945. január 30. a Galambospuszta környéki harcokban német részről volt-e Jagpanzer IV. L/70-es? A Kard a pajzs mögött c. munkájban olvastam erről és engem nagyon érdekelne. Amennyiben bővebben szeretne tudni a kérdésről, úgy előzményként itt egy link:
http://www.makett.org/index.php?topic=2926.0
Bízom benne, az ön személyével sikerül erre a kérdésre pontos választ kapni.
Köszönettel: Nagy Szilárd (seelow)
seeloo@citromail.hu
SENNÁS 470180 2011. január 23. 14:34
Válasz erre
hussar_35_schwimmwagen-whls-box
hussar_35_schwimmwagen-whls-box

Keresnék ilyen HUSSAR 1:35 SCWIMMI kereket.Vagy ennek gyanta másolatát.
Köszönet. duro0607@freemail.hu
SENNÁS 470179 2011. január 23. 13:23
Válasz erre
90608881_YtYzD-O
90608881_YtYzD-O
90608886_kuwA3-O
90608886_kuwA3-O
90608885_jcwqQ-O
90608885_jcwqQ-O
93922584_WPBns-O
93922584_WPBns-O

Szép részletfotók.
Elnar 470178 2011. január 22. 20:29
Válasz erre
Lehet. Nem raktam még össze Pz IV-t, és annyira elvetemült sem voltam még, hogy egy fotón megszámoljam, hány tagból áll. Azért vettem +10-et, mert a láncfeszítő kerék excentrikus. 4-5 tagnyit biztosan lehet rajta változtatni. A 10 lehet, tényleg sok.
Gyurma 470177 2011. január 22. 20:11
Válasz erre
Üdv!
Szerintem a 99-100 a reális, most raktam össze egy Friult, 100 taggal van kis belógás.
11szerintem borzasztó sok lenne rá, de nemtudom..
Elnar 470176 2011. január 22. 20:09
Válasz erre
panzerivuniverse.phelpscomputerservices.com/Specs-02.htm

Itt írja: 99 db. Gondolom, ez a minimum. Feszítéstől függően szerintem olyan 110-ig ment fel max (legnagyobb távolság a feszítőkeréknél, nyári melegben kitágult lánctagok)
gaben21 470175 2011. január 22. 18:53
Válasz erre
Én az Academy zemenkénti láncát vettem meg abba 224 db van.Szerintem kb 100 -112 darabból állhat ahogy én próbálgattam. De ha nem akarsz sokat vacakolni akkor a kész szemeket ragasztás nélkül tedd rá maszkoló szallagra és úgy tedd fel a láncot és ha kevés akkor gond nélkül raksz vagy éppen elveszel belőle. Remélem tudtam segíteni.
Kferro 470174 2011. január 22. 12:57
Válasz erre
Meg tudná valaki mondani, hogy a Panzer IV-nek hány lánctagból állt a lánctalpa?
mortyi 470173 2011. január 20. 15:17
Válasz erre
Bocsi most látom hogy rosszul linkeltem be a könyvet erre gondoltam Panzers in Italy 1943-45 by Tom Cockle a Concord Publications ARMOR AT WAR SERIES sorozatában jelent meg :)
mortyi 470172 2011. január 20. 15:14
Válasz erre
mercure47!

Azért egy kicsit fogalmazhatnál konkrétabban mert ahogy Han is írta "Szerintem jó sokféle..." az általad feltett kérdés egyszerűen egy külön honlapba sem férne bele :) de nem kioktatni akartalak csak ez így nem megy esetleg konkrét típus stb.
De itt van egy kis segítség ha tudod szerezd be ezt a könyvet www.concord-publications.com/pricelist.htmez konkrétan ezzel a hadszíntérrel foglalkozik igaz azt nem állítanám ,hogy teljesen kivesézi a témát de azért egyfajta segítség lehet :) nem egy ökör összeg, talán elektronikus formában is beszerezhető ;)
miles 470171 2011. január 20. 12:30
Válasz erre
Kicsit vissza kéne olvasni ezen a topikon. Egészen részletes válaszokat kaphatsz, még fel nem tett kérdéseid többségére is.
Han 470170 2011. január 19. 21:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.