<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
seelow | Adatlap | 470258 | 2011. február 4. 08:28 | ![]() | |
sdsdaf | Adatlap | 470257 | 2011. január 31. 20:37 | ![]() | |
atu71 | Adatlap | 470256 | 2011. január 31. 19:59 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470254 | 2011. január 31. 16:50 | ![]() | |
Igen Kontár ez jó Köszi!Ehhez a J.panther szeretnék még valami extra cuccot tenni.Tudom hogy valóságban erre a vadászra már "nem érkeztek" tenni éjjellátót de én csinálok magamnak egyet.Ehhez gyűjtök ilyesmi képet.Abba reménykedtem a Schwimmire is lehetett ilyen indító berendezést szerelni mert vettem egy olyat is.Kübit nincs kedvem építeni.Viszont egy ilyen zsákmányolt orosz vontatót+valami szép ágyút eltudnék képzelni majd a polcon.Még ezt megálmodom. | |||||
Monty | Adatlap | 470253 | 2011. január 31. 16:36 | ![]() | |
SziasztoK! Nálam ő készülget, és tart már előrehaladottabb állapotban... Még nincs fenn minden maratás, de lassan a végéhez közeledik az összeillesztés. (Egyelőre nincs összeragasztva a felépítmény az alvázzal sem.) A kérdéseim, ha tudtok segíteni, hogy volt-e kilővési sorrendje a füstgránátoknak? És a stug III-as antennahossza 1.3 vagy 1.4 méter volt? | |||||
Számvéber | Adatlap | 470252 | 2011. január 31. 12:51 | ![]() | |
Kedves Mindenki! A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum „Hadtörténelmi Délutánok” sorozata 2011. február 26-án, szombaton 13 óra 30 perckor folytatódik a HM HIM (1014, Budapest, Kapisztrán tér 2-4.) II. emeleti Dísztermében. Ezúttal jómagam tartok előadást „Páncélos ütközetek a Dunántúlon Budapest bekerítésének időszakában, 1944. december 20-31.” címmel. Az előadást a szokásos fórumrész követi. A belépés továbbra is díjtalan. Minden kedves érdeklődőt sok szeretettel várunk! Üdvözlettel: Számvéber Norbert | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470249 | 2011. január 31. 11:41 | ![]() | |
Nagyon jó, még van egy "tekerő" is rajta(gázálarc táskán). KÖSZÖNET atu71! | |||||
atu71 | Adatlap | 470246 | 2011. január 30. 20:30 | ![]() | |
Hello Sennas! Ezt a kepet talatam,talan segit. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470244 | 2011. január 30. 18:54 | ![]() | |
atu71 esetleg ebben nem tudnál segíteni ez az éjjel látós Mp44 gun. Valami konkrétabb fotó vagy pontosan hova kell azokat a vezetékeket bekötni. Köszi:SENNÁS | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470243 | 2011. január 30. 18:36 | ![]() | |
Nagyon nagyon köszíí atu71!Jó kép,ez meg mintha előtte lévő sarkon készült volna,anyira egyforma de látszik itt más a minta. | |||||
atu71 | Adatlap | 470242 | 2011. január 30. 18:11 | ![]() | |
Hello Sennas! Sajnos a pz. colorsbol nem tudom a kepet feltenni,de itt egy masik,remelem segit. UdV. | |||||
Commissar | Adatlap | 470241 | 2011. január 30. 18:07 | ![]() | |
Köszi Planes! Két könyv is másképpen irt erről a légcsőről, de mindkettő angolszász iromány, így nem csoda. Németül, oroszul meg nem megy sajna. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470239 | 2011. január 30. 17:07 | ![]() | |
atu71!Ki tudnád fotózni, ollozni ,vagy valami mert elkiabáltam csak nem tudom letölteni.Köszi | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470238 | 2011. január 30. 16:55 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470237 | 2011. január 30. 16:52 | ![]() | |
Pár perc letöltöm ,megnézem. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470236 | 2011. január 30. 16:48 | ![]() | |
Az hogy minden éles az nem gond (autó+ház STB)jók a fényviszonyok lehet hosszabb ideig nyitva a rekesz jobb a mélység élesség (elöl hátúl éles minden)+biztos tellett a fotósnak egy jó LEICAra ++ azok még 6×7 v.6×9 lemezre készűlt.(még mis verik a legtöbb gépet).A kesztyű húzó bal oldali csávó alatt mintha lenne valami.Ez nem azt jelenti hogy nincs mesterségesen rásegítve. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470235 | 2011. január 30. 16:44 | ![]() | |
Szerintem semmi gond nincs ezzel a képpel. A háztetőn látszik hogy az egész környezet árnyékban van, így a kisebb alakok nem vetnek árnyékot. A cselekmény is logikus, egy ss tiszt autójából száll ki vagy be Göring. Sofőr meg ott áll vigyázzban. | |||||
atu71 | Adatlap | 470234 | 2011. január 30. 16:42 | ![]() | |
Hello! Panzer Colors III, 6253. 24-ik oldal (baloldalt) kozepen,ugyanilyan gumival fotozva. Udv . | |||||
Lapidus | Adatlap | 470233 | 2011. január 30. 16:28 | ![]() | |
Ez a képen mintha valami nem stimmelne. Már úgy értem, hogy autó alatt van árnyék, de a kép szereplői alatt semmi, és kicsit olyan mintha az emberek nem passzolnának a környezet perspektívájába. Bár ugye ott a Bundesarchiv felirat.. de nem tudom, lehet azért nem találsz semmit erről a kerékről, mert nem is létezett. Ja a másik, hogy ugyan olyan éles a ház, mint az autó + nagyon tiszták ezek a részek, a személyek képe meg mintha kicsit zajos lenne, bár lehet hogy a ruhák textúrája teszi. Szóval én biztos kicsit utánajárnék a forrásnak, mert a photoshop csodákra képes és egy vízjel a kép közepén nem bizonyít semmit | |||||
vincus80 | Adatlap | 470230 | 2011. január 30. 12:11 | ![]() | |
Szia! Egy korábbi PM-ben volt egy cikk, Forintos Kálmán bá csinált egy KT-Kübli kombót. Azt nézted? Hátha segít valamit... Üdv: V | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470228 | 2011. január 30. 11:03 | ![]() | |
Egy fokkal jobb mint az én rajzom de nagyon szépen köszönöm. | |||||
Planes | Adatlap | 470227 | 2011. január 30. 11:01 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470226 | 2011. január 30. 10:49 | ![]() | |
OK ott a pont a Német technika lenyűgöző.Köszi. Csak megkérdem tőlled is arról a Kübis kihajtásról te se tudsz valamit? | |||||
Planes | Adatlap | 470225 | 2011. január 30. 10:35 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470224 | 2011. január 30. 10:12 | ![]() | |
Ok Planes én neked is hiszek csak nem fúrcsa ahol fúj a pufó ugyanott ugyanabból az irányból szívná a friss levegő is? | |||||
Planes | Adatlap | 470223 | 2011. január 30. 09:34 | ![]() | |
Commissar! A képen látható égéstől mentes két csövön szívta a motor a levegőt. Üdv.! Eses Sándor | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470222 | 2011. január 30. 09:22 | ![]() | |
Köszi Commissar!Ezt nem tudtam.És az első kép sehol nem találok róla infót. | |||||
Commissar | Adatlap | 470221 | 2011. január 30. 08:02 | ![]() | |
Üdv! A Panther A kipufogója mellett lévő két cső a motor hűtésére szolgált, azért nincsen kiégve. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470220 | 2011. január 29. 21:18 | ![]() | |
Monty | Adatlap | 470219 | 2011. január 29. 20:36 | ![]() | |
És még az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy volt-e a gránátok kilövésének szigorú sorrendje? | |||||
Monty | Adatlap | 470218 | 2011. január 29. 19:17 | ![]() | |
Sziasztok! Jól gondolom, hogy a harcjárműveken a ködgránátvető használata esetén először le kellett venni a záró kupakot? Ebből felmerül a kérdés, hogy akkor harci bevetésre úgy mentek eleve, hogy le voltak csavarva? Bocsánat, ha triviális dolgot kérdezek. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470212 | 2011. január 27. 20:29 | ![]() | |
Sajnos nem tudom milyen, én csak annyit látok hogy nem a terepgumi, majd a szakik véleményezik. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470211 | 2011. január 27. 20:23 | ![]() | |
Igen talán ő meg A.Spehr(ha jól írom)de a gumiról mi a véleményed? | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470210 | 2011. január 27. 20:17 | ![]() | |
Remek kép. Szerintem ez a Karinhall birtok és a stüszikalapos háttal a Göring. Milyen jól látszik a kamuflázs a falon. Ad ez némi plusz jelentést a képnek... | |||||
gaben21 | Adatlap | 470209 | 2011. január 27. 18:13 | ![]() | |
Helló. Most építek egy Tamiya Wirbelwindet 1:35 ben. A gépágyúkat és az mg-ét gun metalra festettem a Tamiya X-10-es akril festékével.A kérdésem az lenne ,hogy ezt milyen színekkel, milyen módszerrel kellene ill. érdemes koptatni. üdv gaben21 | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470208 | 2011. január 27. 18:13 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 470207 | 2011. január 26. 20:22 | ![]() | |
Hali! Szívesen. ;) A T-38-asokból 110db biztosan érkezett 1942-ben. :) A ládák nem tudom, mikor kerültek fel, de láthatóan nincs fenn a legtöbb harckocsin. Előfordulhat, hogy a hadműveleti területen rakták fel, egy bizonyos javító műhelyben? A Marmon-Ford G917T ST-III fülkés teherkocsi a Boforssal szintén izgi. :) Főleg, hogy egy gyakorlótéren járkált a két jármű. :))) I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470206 | 2011. január 26. 18:57 | ![]() | |
Köszönöm a pontosítást a Fiatokhoz. Ezt meg most leltem a V-n. Érdekes, az a meghosszabbított doboz, ami szinte kitakarja a felségjelet (bár olvastam, hogy nem igazán szerették az efféle "előre festett célkeresztet") | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470204 | 2011. január 25. 11:41 | ![]() | |
Bocs, hogy beelőzöm Norbit! Válasz a másik fórumban... ;-) üdv bp | |||||
seelow | Adatlap | 470203 | 2011. január 25. 10:01 | ![]() | |
Én ezt megértem, csak arra gondoltam a kérdésemmel, hogy az 1945. január-február napjainak és helyszíneinek alapján hova lehetne a makettet beilleszteni? | |||||
Számvéber | Adatlap | 470202 | 2011. január 25. 08:04 | ![]() | |
Kedves Szilárd! Tért (Galambospuszta) és időt (1945. január 30.) figyelembe véve sajnos a dolog sehogy sem illeszthető. NEM tudok ott és akkor harcoló Pz. IV/70-ről. Üdv | |||||
seelow | Adatlap | 470201 | 2011. január 25. 07:44 | ![]() | |
Tisztelt Számvéber Norbert! A korábbiakban feltett jagdpanzer IV. L/70-es kérdéssel kapcsolatosan - Tért és időt figyelembe véve hova lehetne beilleszetni probléma mentesen? - tud a segítségemre lenni? Köszönettel. Sz. | |||||
Sszabi | Adatlap | 470200 | 2011. január 25. 06:48 | ![]() | |
Elnézést, most vettem észre, hogy a kérdéses képet nem is csatoltam... Tehát akkor erről a festésről érdeklődnék, hogy reális e? Előre is köszönöm! | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 470199 | 2011. január 24. 22:09 | ![]() | |
Sziasztok! (Remélem, nem szegek meg semmi szabályt, hogy ide is írok.) Elfekvő, régi, megkezdetlen Tamiya Stug.IV-et (35087) vagy Jagdpz.IV-et (35088) keresek megvételre. Ha valaki eladná, írjon a panzerschiff@freemail.hu-ra. Köszönöm! Tamás | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470198 | 2011. január 24. 21:57 | ![]() | |
Kp = kompanie / század | |||||
seelow | Adatlap | 470197 | 2011. január 24. 21:45 | ![]() | |
Köszönöm! A Kp. pontosan mire utal? Akkor a kiadványban is hibás? | |||||
Emerick | Adatlap | 470196 | 2011. január 24. 21:39 | ![]() | |
Kieg: történetek képlékenyek. Egyes esetekben selejtezéek, hadi veszteségek szerepelnek,de teljes éetpályát nem lehet rekonstruálni. Ezzel szemben egy sorrendet, mikor és hol volt egy-egy jármű (sacc/kb), az összeszedhető. Darabszám is necces, mert 100%-osnak kellene lennie a honvédségi rendszámjegyzéknek, azonban ez fizikailag lehetetlennek tűnik. (csempészett és a titkosszolgálatok által rendszámok nélkül használt eszközei csak rontanak a helyzeten, és akkor a zsákmányanyagokról még nem beszéltünk...) Egyszóval. Régen létezett a "Nagykönyv", amiben a rendszámmal ellátott honvédségi gépkocsik "anyakönyvezése" volt. Ez a könyv a legszigorúbban kezelt anyagok egyike lehetett, mert még a csendőrségnek/rendőrségnek sem adták ki baleseti és egyéb bűnügyi nyomozások kapcsán. A Fiatokohz: a képen látható 508 M az elődjétől nemkülönbözött túlságosan. A Coloniale (1937-38) volt áramvonlasabb. A "Kübelwagen" jellegű volt a 508 C (1939-1944), illetve más néven Fiat Torpedo Militaire. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470195 | 2011. január 24. 21:26 | ![]() | |
Ha jól értem, a Nagykönyv= pontos típus, rendszám, darabszám, történet? Dicséretes munka. A Fiat 508-at ismerem, de bárhol keresek róla bármit, ellentmodásokat találok. Hol egy szappantartóra hasonlító autó, hol egy szögletes, Kübelwagen jellegű, hol meg ilyen klasszikus formájú. Tudom, hogy volt C meg M meg Torpedo meg még akárhány fajta, de sehol nem találtam információt, hogy melyik melyik. (a képhez a még nem azonosítottat meg úgy értettem, hogy még nem kerestem utána) Az összesítő listáknak én sem nagyon hiszek, pusztán abból kiindulva, hogy a Légierőnek hány típusú gépe volt. Gépjárműből pedig több fajta létezett sokkal. | |||||
Sszabi | Adatlap | 470194 | 2011. január 24. 21:13 | ![]() | |
Tiszteletem! Nemsokára a birtokomban lesz egy tamiya 1/35-ös Panther ausf A-t, és azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható festési séma megállja e a helyét? Keresgéltem én a neten mindenhol az elmúlt 4 órában, de fényképet nem találtam (de remélem van azért)amelyiken ilyen mintázatú párduc lenne. Nem szeretném agyon foltozni, egyszerű letisztult camo-t szeretnék majd rá festeni. Előre is köszönöm a választ! Sszabi | |||||
Emerick | Adatlap | 470193 | 2011. január 24. 21:02 | ![]() | |
Hogy válaszoljak: kutatok. :) Szerencsém van, mert rájöhettem, hogy mindezt hol tehetem meg. (...nem teszem túl régen; előte magyar vonulattal ilyen mélyrehatóan nem foglakoztam.) Valami, amit kevesen tudhatnak. A különböző weboldalakon megjelenő "összesítés", hogy mi minden került akkoriban (pontosabban 1921 és 1945 között, ami azért egy durván hosszú periódus, a technológiai fejlődés egyik kiemelkedő szakasza) az MKir Honvédséghez. Elárulom: nevetségesen rövidnek hat mindaz, amiket láttam eddig. Még töredéke sincs annak, amit valóban használtak. :) A darabszám alapján a képen látható Fiat 508 M a Fiat evolúciójának második tagja volt e méretben, alapvetően meghatározták a Honvédség motoizálási hullámának megindulását. ;) (Fiat 508; 508 M; 508 Coloniale 1100 (1937-1938); Torpedo Militaire, illetve utóbbi más néven 508 Coloniale 1100 (1939-1944).) Pontos darabszámokat senki ne kérdezzen! Mert az ISMERETLEN. :) A fényképek nagyon jó dolgok, csak a legtöbbször ahhoz nem elegendők, hogy azonosíthassunk pontos (!) típust, alakulatot, helyszínt, évet, esetleg személyeket. Az iratok segítségével azonban ezeken lehet dolgozni. (...jó sokat!) A legtárgyilagosabb válaszom: a kutatás kapcsán reprodukálás alatt áll a régi "nagykönyv", amibe a honvédségi gépjárművek voltak vezetve. Ez persze nem hétpecsétes titok (csak hat :) mert eyelőre 1941-ig megbízható), így ha felmerül valami (pl az iménti fényképek), én szívesn közlöm, mit is lát a nagyérdemű. Uff én beszéltem. I. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Segítséget kérnék a követkző alkotáshoz. Anyagokat gyűjtök a 15cm sIG33/1 (Sf) auf GW 38.(t) 'Grille' H-hoz. Ami főként érdekelne, a belső térről képek, azon belül is a rádiók és egyéb készülékek vezetékelése. Aki tud kérem segítsén, előre is köszönöm!
Szilárd