<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ori | Adatlap | 470368 | 2011. február 24. 12:39 | ||
Csodabogár | Adatlap | 470367 | 2011. február 24. 11:31 | ||
Jessz, a bulgárokat elfigyeltem. A többiekről még sosem hallottam, hogy kaptak/használtak volna. Mi is csak a háború alatt használtunk egy párat... A bolgárok egyébként elég sok német cuccot kaptak(és nálunk használták őket), amit aztán a háború utáni egy-két évben le is cseréltek orosz eredetű technikára, és a maradékot meg beásták. | |||||
Bobescu | Adatlap | 470366 | 2011. február 24. 09:56 | ||
Valóban, de ha jól értelmezem, az csak a későbbi felhasználásra vonatkozik. | |||||
marteen | Adatlap | 470365 | 2011. február 24. 09:48 | ||
Ha a 'rendszerbe állítás' alatt te azt érted, hogy leásták őket a földbe, miután kiszedték belőlük a motort... | |||||
Bobescu | Adatlap | 470364 | 2011. február 24. 09:34 | ||
Valamint itt az utalás rá: After the war, many French Army tank units were equipped with Panthers (eg. 503rd Tank Battalion in Mourmelon had 50 Panthers in 1947 and 501rd Tank Battalion used Panthers from 1946 to 1950). Other post-war users included Bulgaria (Bulgarian Panthers), Czechoslovakia, Hungary, Romania and Yugoslavia. A teljes cikket itt olvashatod: http://www.achtungpanzer.com/panzerkampfwagen-v-panther-sd-kfz-171.htm | |||||
Bobescu | Adatlap | 470363 | 2011. február 24. 09:32 | ||
http://www.achtungpanzer.com/bulgarian-panthers.htm Itt a link! :) | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470362 | 2011. február 24. 08:30 | ||
Szia! A bolgárok tudtommal nem kaptak Panthereket (inkább orosz lesz az!), és ha minden igaz, akkor csak és kizárólag a franciák használták a háború után. üdv bp | |||||
Bobescu | Adatlap | 470361 | 2011. február 24. 08:12 | ||
Kedves Fanok! Az Achtungpanzer oldalán utalást találtam rá, hogy a háborúból visszamaradt Panther tankokat rendszerbe állította-tartotta sok hadsereg. A bulgár párducokról még képet is találtam, de említést tesznek magyar, cseh, román, francia párducokról is. Érdekelene ki, mit hallott, vagy birtokában van-e képeknek ezekről a nagymacskákról... üdv: Bobescu | |||||
romsitsa | Adatlap | 470360 | 2011. február 23. 21:52 | ||
Emerick | Adatlap | 470359 | 2011. február 23. 21:37 | ||
Hali! MB-1500 A ! Hm... Még annyira sem értem mert ebből a típusból konkrétan nem találtam eddig egyetlen szállítást sem. :) Az én fényképes archívumom meglehetően gyér, csakgy, mint az irodalmam... Az említett képet nekem megmutatná valaki? Píííz. Hogy végső ítéletet modjak róla. :) (De NE itt, mert a jogdíjak kérdésébe nem bonyolódnék!) Egyébként bárhogyan is van a dolog, 1941-ben tuti, hogy NEM volt ilyen típusú eszköze a Honvédségnek. (mondván még a Büssing L4500S-ekről, MB L3000S-ekről, Horch terepjárókról, FAMO-ról is vannak papírok, de L 1500 A-ról...) Köszönöm és üdv: I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 470358 | 2011. február 23. 21:22 | ||
Akkor kedves Emerick:) légy oly jó és tekints meg hogy ezek a Mercedesek mikor vendégszerepeltek nálunk, mert a kép alapján rendszeresített jármű volt, nem kölcsönkapott. Köszi ad | |||||
Freddy | Adatlap | 470357 | 2011. február 23. 21:09 | ||
Láttam a másik fórumot is, sőt, ott egy kép is volt, bár elég kivehetetlen. De gondoltam, hátha itt is van olyan, aki oda nem jár, viszont van némi új információja erről az eléggé fehér foltnak számító területről. Romsitsa: nézegettem én is egy darabig, a motorsátor fura volt azokkal a csíkokkal, de betudtam annak, hogy mozgás közben fényképezték, a jármű hátulja egy-az-egyben Steyr 1500, és a németek végülis gyártották 1941-től. | |||||
romsitsa | Adatlap | 470356 | 2011. február 23. 20:56 | ||
Szervusz, megnéztem a képet, az nem Steyr hanem Mercedes, gyakorlatilag ugyan az, csak az orr más. Üdv ad | |||||
Emerick | Adatlap | 470355 | 2011. február 23. 20:17 | ||
Hali! 1941-et felejtsd el! Még csak kölcsönben sem járt a Honvédségénél. (nincs erről dokumentum) 1943 tavaszától érkeztek az alvázak, amire az Uhry testvéreknél gyártottak 1944 tavaszától a felépítményeket. (amik különböztek a német változatoktól). Egy darab parncsnoki, az összes többi páncéltörő ágyu vontató volt. (...és egy adag valószínűleg nem készült el.) Eredeti német, teljesen kész Steyr 1500-as véleményem szerint nem is nagyon használt Honvédség. Legalábbis erre semmi sem utal. Ha nem tévedek, vagy itt, vagy egy másik weboldalon ennél többet is írtam a témával kapcsolatban. ;) Sztem megtalálod előbb-utóbb.:) Üdv: I. | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 470354 | 2011. február 23. 13:54 | ||
Freddy | Adatlap | 470353 | 2011. február 23. 12:33 | ||
Sziasztok! A Steyr 1500-at mikortól használta a Honvédség? A Bonhardt-Sárhidai-Wikler könyvben egy 43-44-es rendelésről írnak, ugyanakkor pár oldallal előrébb van egy kép ilyen járművekről a Gyorshadtest 1941-es visszatérési ünnpségén. | |||||
Commissar | Adatlap | 470352 | 2011. február 22. 17:40 | ||
romsitsa | Adatlap | 470351 | 2011. február 22. 17:36 | ||
Lynx | Adatlap | 470350 | 2011. február 22. 17:13 | ||
Üdv, Barátaim! A seítségetekre lenne szükségem! A német harcjárművekre festett kis jelzések jelentése felöl érdeklődnék. Ezeknek a jelzéseknek egy része tudtommal a hadosztályt jelöli, amelyikben az adott jármű szolgált; ezek között több-kevesebb sikerrel el is tudok igazodni. No de mi van a többi kis ábrával? Gondolom azok a jármű rendeltetésére, esetleg az alegységen belül betöltött pozíciójára utalhatnak. Tudnátok ezzel kapcsolatban a segítségemre lenni, vagy eseleg ismertek olyan weboldalt, ahol utánna tudnék ezeknek nézni? Előre is köszönöm mindenkinek! | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470349 | 2011. február 22. 16:44 | ||
Commissar | Adatlap | 470348 | 2011. február 22. 16:40 | ||
Nem, a német alapozó sötétvörös volt, RAL8012 jelöléssel. Egy ilyen régi színes vagy utólag színezett fotó meg minden, csak nem színhelyes sajna, így az lehet egyszerű sár vagy agyag, ahogy említetted. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470347 | 2011. február 22. 15:55 | ||
Lehet igazad van,de ez akkor inkább agyag.Ilyen színnel.De valaki azt írta talán a szűrke alatt sárga alapozó volt.(HA JÓL EMLÉKSZEM)De mondom lehet neked van igazad. | |||||
Zoli_78 | Adatlap | 470346 | 2011. február 22. 15:30 | ||
én úgy látom h a panzergrau szinű jármű alját belepte a kosz. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470345 | 2011. február 22. 15:04 | ||
jerry82 | Adatlap | 470344 | 2011. február 22. 09:23 | ||
miért milyen érdekes lenne ha valaki fehér alapon szürke kék festéssel csinálna egy vadásztigrist :))) (bocs de ez magas labda volt ,ez egy sima sárga-zöld-barna kamo) | |||||
denkmeyer | Adatlap | 470343 | 2011. február 22. 08:53 | ||
Mi ebben az érdekes? Porsche futóművel szerelt Vadásztigris... | |||||
German42 | Adatlap | 470342 | 2011. február 21. 20:43 | ||
zsufolo | Adatlap | 470341 | 2011. február 20. 00:08 | ||
sziasztok! Harckocsibelsőben (az esetemben félhernyóban) voltak lőtávtáblázatok az oldalfalra kigüggesztve vagy festve vagy akármi? Panzerwerfer belsejét véglegesítem... és kellene még pár apró extra amitől még élethűbb az egész belső. | |||||
Diesel | Adatlap | 470340 | 2011. február 18. 18:35 | ||
Szerintem aránylag elfogadhatók de ha van egy kis festéked,matricád és legfőképpen időd akkor szép dolgokat lehet kihozni belőle legalábbis szerintem | |||||
jerry82 | Adatlap | 470339 | 2011. február 18. 16:42 | ||
hello zaran a cseheknél már elég sok példány megjelent ítéld meg magad ,de szerintem a többség felejtös (gagyi)csak azokat érdemes megvenni amit egyéb makett cég nem gyárt talán Sd. Kfz. 7/1 + Sd. Ah. 51 trailer Steyr 1500/A01 + 2cm Flak 38 Steyr RSO/01 + PaK 40 PzKpfw 38(T) Ausf. F M16 MGMC www.krtkovo.estranky.cz/clanky/modelarina/bojova-vozidla---casopis-s-modelem.html www.krtkovo.estranky.cz/clanky/bojova-vozidla-11-20.html www.krtkovo.estranky.cz/clanky/bojova-vozidla-21-30.html | |||||
zaran | Adatlap | 470338 | 2011. február 18. 16:10 | ||
Igazából van itthon sherman, churchill, stug, nashorn, elephant, pz 3,4,5,6,6B :) | |||||
marteen | Adatlap | 470337 | 2011. február 18. 16:06 | ||
aranyos:)) maga a kiadvány nem nagy szám, de ha épp egy CharB1re van szükséged, akkor nagyon megéri az árát! | |||||
zaran | Adatlap | 470336 | 2011. február 18. 16:04 | ||
Sziasztok. Szeretném megtudni mi a véleményetek a Harckocsik című új újságárusoknál kapható kiadványról? 1:72 harckocsik. Az első egy francia Char B1. A második kiadványhoz egy műszaki mentő tigris. | |||||
denkmeyer | Adatlap | 470335 | 2011. február 18. 10:41 | ||
Sziasztok! a Walter J. Spielberger Tiger & King Tiger tanks and their variants c. könyvét keresem elektronikus formátumban. Nincs meg ez valakinek véletlenül? denkmeyer denkmeyer2kukacgmail.com | |||||
Mauro | Adatlap | 470334 | 2011. február 17. 19:29 | ||
Sziasztok sajnos nincs megfelelő topic, így itt kérdezném meg, tudtok képeket, információkat, adatokat, festési sémákat adni/mutatni a magyar használatú Hotchkissekről ? előre is köszönöm! | |||||
Emerick | Adatlap | 470333 | 2011. február 16. 20:10 | ||
Sajnos nem tudom. A HSCS eléggé nehézkesen termelt. Ha KV-50 a "donor", akkor 1942 végétől lehet csak esedékes. A Hansa-Lloyd lánctalp nem nagy kunszt, mert százasával rndeltek pótlólag. (hamar elhasználódott) A kép alapján német (ponosabban Dunlop) katoni terepgumi van a traktoron (talán a Borgward felnivel), ami HSCS-n nem egy gyakori jelenség. :) Háború utáni sem lehet, mert a kísérletezésre nem volt kapacitás (de lehet sok más indokot is keresni). Én szimpla prototípusnak nevezném ezt a verziót. Mávag-Benzek és Rába-Kruppok a neten (!) valóban ritka madarak, azonban a valóságban ezekből a tehergépkocsikból 300-nál is több volt a Honvédségben. Ugyanez érvényes a polgári világra. (...ebbe beleértve egy része a honvédségeknek, melyeket selejtezés után elárvereztek, azaz eladtak különböző vállalkozóknak, üzemeknek.) Üdv: I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470332 | 2011. február 15. 22:04 | ||
Köszönöm, sejtettem, hogy te képben leszel ilyen kuriózumokból is. Érdekes, hogy ezekről a Mávag meg Rába dolgokról szinte egy szó sincs a neten.Újabb (amúgy régi) kérdésem "A K.V.L-traktor a H.S.C.S. (Hoffher gyár) lánctalpas vontatója volt. Az Uhry gyár kísérleteiben a Hansa hátsó futóművével (lánctalp) építették össze. A K V.50 traktor-vontató átépítése is itt zajlott rakterülettel kiegészítve."(forrás: Haditechnika) Ez létezett, vagy kamu, esetleg háború utáni dolog? | |||||
Emerick | Adatlap | 470331 | 2011. február 15. 20:24 | ||
Megintcsak pontosítanom kell: a hátsó kocsi is Rába-Krupp. Nem látszik elég jól a lényeg. :) | |||||
Emerick | Adatlap | 470330 | 2011. február 15. 20:13 | ||
Ja igen, és a fénykép 1932-ben, vagy 1933-ban készült. Még régi a rendszám, ugyanakkor ezek vadi új eszközök, amiket ekkortájt vettek át. | |||||
Emerick | Adatlap | 470329 | 2011. február 15. 20:11 | ||
Mávag-Benz N1 híradó gk, Rába-Krupp L36H híradó gk és Mávag-Benz N1 tgk. ;) A híradó Mávag kuriózum, mert csak 2-3 darab volt belőle! :) Pontosabban a Honvédségnél. A postának volt több példánya is. A Mávag-Benz N1 (1,5t-1,8to) és a Rába-Krupp L36H (3to) önmagában kb 1937-ig a magyar ipar zászlóshajója vot! :) I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470328 | 2011. február 15. 18:59 | ||
Csodabogár | Adatlap | 470327 | 2011. február 14. 13:44 | ||
NEm tudom, hogy maradt-e fenn az összesről fotó. Ezért írtam mindenhol, hogy VALÓSZÍNŰLEG! | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470326 | 2011. február 13. 23:30 | ||
Üdv. Csodabogár! Ezek szerint az összes példányról maradt fenn fotó? Végülis már a kis darabszám miatt is jó esélye van hogy ugyanaz legyen. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470324 | 2011. február 11. 11:17 | ||
Ufi | Adatlap | 470323 | 2011. február 11. 10:23 | ||
Commissar! Nagyon szépen köszönöm! | |||||
Commissar | Adatlap | 470322 | 2011. február 11. 10:18 | ||
Ufi! A német zárt küzdőterű járművek belsejében két alapszínt használtak, az elefántcsont színt és a szürkészöldet, ami egy világosabb feldgrau nagyjából, de találsz róla színmintát a neten eleget. A jármű alsóbb részére mindenhová a szürkészöld került, a felsőbb részekre pedig az elefántcsont. Az, hogy a két szín hol találkozott, az változó volt. 1942-től a szürkészöldet elhagyták és a sötétvörös alapózó maradt szabadon, majd 1944 végén egy ideig az elefántcsontot sem használták. Viszont a különféle berendezések fekete színt kaptak, mint pl periszkópok, irányzékok, toronymozgató rendszer, stb. Röviden kb ennyi, van itt egy oldal, ahol részletesen leírja angolul: byrden.com/panzers/Colours/index.html Commissar | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470321 | 2011. február 11. 08:07 | ||
Az az alapja, hogy a kubinkai példány homlokpáncélján ugyanolyan kütyü van, mint a Nyékládházán fotózott páncéloson. És csak azon! (egyébként, ha minden igaz, akkor én terjesztettem ezt el, bár mindig úgy fogalmaztam, hogy VALÓSZÍNŰLEG ugyanaz a jármű) üdv bp | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 470319 | 2011. február 10. 22:58 | ||
Talán még mindíg él a legenda, hogy a Kubinkában kiállított Sturmtiger az a bizonyos nyékládházi példány. Nem tudom van-e bármiféle alapja ennek. | |||||
Számvéber | Adatlap | 470318 | 2011. február 10. 21:37 | ||
Egy Sturmtiger biztosan járt Magyarországon. Nyékládházán szovjet zsákmány lett. E korszakából van róla fénykép is. Schmidt László kutatása szerint lőtt is. Ez szerintem sem kizárható...:))) Üdv | |||||
Lapidus | Adatlap | 470317 | 2011. február 10. 20:45 | ||
Először is köszönöm mindenkinek a segítséget! Kicsit én is szétnéztem még, mert ugye nálam is volt kavarodás a fotókkal. Ráadásul azért nem tudtam dönteni, mert feltételezem, a belső festés is változhatott különböző időszakokban/ egyes csapatoknál. Végül megtaláltam, ugyan azt a járművet egy elkészült makett formájában, az alábbi linken megtekinthető http://hsfeatures.com/features04/sdkfz251cw_1.htm ... én ezt használnám referenciának, ha valami elvi hibát találtok benne szóljatok! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bobescu,Csodabogar!
Igaz hogy cska reszben vag ide,ill.a temahoz,de egy BOLGAR szamara a bulgar az sertes!
Szoval kerlek titeket hogy ha legkozelebb irtok roluk,akkor tiszteljetek meg oket/engem azzal hogy normalisan irjatok le!
Koszonettel: Ori