<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csodabogár | Adatlap | 470639 | 2011. március 22. 17:26 | ||
German42 | Adatlap | 470638 | 2011. március 22. 16:37 | ||
Sziasztok! Kérdésem lenne: Egy SS páncéloshadosztály jelvényét egy párduc harckocsit hol tüntették fel? Ja és Magyarországon mely SS páncéloshadosztályok harcoltak? Köszönöm! | |||||
Takker83 | Adatlap | 470637 | 2011. március 22. 12:56 | ||
Bocsi,"kerekekre" | |||||
Takker83 | Adatlap | 470636 | 2011. március 22. 12:53 | ||
Szia, én ezt a problémát úgy próbáltam orvosolni, hogy keskeny maszkolószalagra raktam a láncszemeket és illesztés után ragasztottam a kerekre. Így stabil tudsz vele szöszölni. Üdv Takker | |||||
foco | Adatlap | 470635 | 2011. március 22. 10:34 | ||
Köszi. A tippet is, meg megnézem a Csörömpöst is. Üdv: foco | |||||
Roadblock | Adatlap | 470634 | 2011. március 21. 19:07 | ||
A Csörömpös topikban volt szó róla... | |||||
vincus80 | Adatlap | 470633 | 2011. március 21. 17:37 | ||
Szia! Valamelyik topicban pont nem rég lett feltéve egy youtube-s videó erről. A lényeg, hogy ne pillanatragacsot használj. Leválasztasz néhány szemet (10-15-20 db-ot). Ezeket összeragasztod. Vársz egy kicsit, míg elkezd kötni a ragacs. Ekkor már lesz egy kis tartása a láncnak, nem hullik szét, de még formálható. Rápróbálod a visszafutó görgőkre, és óvatosan meg tudod nyomkodni a belógásoknál. (Ha megfelelőnek tartod, a görgőkön lehet fixálni pillanatragaccsal, hogy ne mozduljon el.) Remélem tudtam segíteni. Üdv: V | |||||
foco | Adatlap | 470632 | 2011. március 21. 16:58 | ||
Sziasztok! Hosszú kihagyás után most kezdem újra az építést. Rögtön bele is futottam egy számomra komolynak tűnő feladatba. Egy Academy Panzer IV modellt építenék, de a szemenkénti lánctalp feladja a leckét. Az látszik, hogy ragasztani kell a szemeket egymáshoz, de ragasztás után merev lesz (gondolom) és nem látom egyelőre hogyan lehetne a feszítő görgőknél az ívet kialakítani. Ebben kérnék segítséget. Ha volt ez már napirenden, akkor lécci adjátok meg a hivatkozást! Köszi: foco | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470631 | 2011. március 21. 14:48 | ||
Szia Lalas! Mind a "Mid", mind a "Late" verzióhoz a kései (late) lánctalp kell. üdv bp | |||||
Lalas | Adatlap | 470630 | 2011. március 21. 14:22 | ||
Hello! Azt szeretném megkérdezni, hogy az Academy Tigris I Mid Production Version készletéhez lehet-e "Tigris I Late tracks" lánctalpat használni? Köszönöm a előre is a választ. Lalas | |||||
Freddy | Adatlap | 470629 | 2011. március 20. 22:05 | ||
Na, ezt a kérdést véletlen rossz topikban tettem fel. | |||||
Freddy | Adatlap | 470628 | 2011. március 20. 21:59 | ||
GAZ-69-en hol volt a hátsó rendszám? Láttam olyat, hogy fektetett formátumú rendszám a hátsó lenyíló ajtó közepén, és olyat is, hogy négyzetes rendszám a bal oldalon (hátulról nézve), ami így a hátsó ajtó lenyitása után is látszik. Volt ebben valami rendszer, vagy (fénykép híján) csak az alkotó fantázia szab gátat a végtelen lehetőségeknek? | |||||
Elnar | Adatlap | 470627 | 2011. március 20. 21:36 | ||
Biztos is, hogy egyedi, szükségmegoldások voltak. Azonban valljuk be, a szakértők is meglepődnének, ha egy makettversenyre egy olyan Botonddal neveznék, aminek motorháztetőjéből Christine módra kiáll a motor :) | |||||
Emerick | Adatlap | 470626 | 2011. március 20. 21:28 | ||
Meg igazából az első széria Botond meghajtásrendszere gyenge anyagból volt elkészítve és hamar elnyírodtak a fogazott részek. A hazai műhelyekben Ford V8 motorokkal próbálkoztak, de ezek sem váltak be. (volt gép, amit így selejteztek) Az ilyen típusú buherákról nincs iratanyag. Legfeljebb, ha beleszorítjuk azokba a számlákba, amiket a németek "szolgáltatások" címen nyújtottak be. De a gond ugyanaz: a német cseremotorokhoz is kellettek pótalkatrészek, amihez ugyanúgy nem volt elég forrás (lóvé és alkatrész). Ergó ezek ideiglenes szükségmegoldások voltak véleményem szerint. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470625 | 2011. március 20. 21:17 | ||
Meg a hozzászólásokat is: "Gyenge volt a motorja, emiatt akadt el állandóan apáméknak Ukrajnában. A problémán úgy segítettek hogy elakadt, kilőtt német szállítójárművek V6-os motorját szerelték beléjük. A kivitelezést egy segítőkész ukrán traktorszerelő nő segítségével végezték el egy helyi kolhoz műhelyében. Egyébként tényleg kiváló terepjáró volt állítása szerint. A hasonló német teherautók állandóan elakadtak, viszont jobb volt a motorjuk. A motor csak úgy fért bele, hogy levágták a borító lemezt." "Apámék az ukrán sárban elakadtak (II.VH offenzíva), erősebb német motort raktak bele, azzal zseniálisan működött. Mint előrébb írtam működésképtelen hátrahagyott német járművekből építették át. Ő már nem él, részleteket így tovább nem tudok. A "tuning" után tényleg jobb lett mint a németeké. Hidász, utász, építő század voltak." Azért ezt az öszvért meg kéne építeni valakinek egyszer! :D | |||||
Emerick | Adatlap | 470624 | 2011. március 19. 19:58 | ||
Üdv: Természetesen arra a Blitzre gondoltam, és igen, gyári volt. Eleve honvédségi megrendelésből származott. A Csaba Királyfi Gyorsfeyvernemi Hadapródiskola egyik teherautója volt (4B-059), minden bizonnyal 1942 őszi-téli átvétellel. A katonai gépek mattságáról nem vagyok meggyőződve. De igen, jól értelmezted. I. | |||||
Mauro | Adatlap | 470623 | 2011. március 19. 14:08 | ||
Elnar | Adatlap | 470622 | 2011. március 19. 13:12 | ||
Tehát, ha jól értem: Amit katonainak gyártottak, gyárilag matt és/vagy terepezett. Ami meg polgári dolog volt, de a hadsereg használta azt csak megvették és felrendszámozták. Érdekes. /A ProModell achívban van egy kép, ahol Opel Blitz S-t bróbálnak kitolni a sárból. Csillog az egész karosszéria. Ott viszont azt írták, hogy valószínűleg bevonultatott. Akkor tehát az is gyári./ Köszönöm az infót! (megint) | |||||
Emerick | Adatlap | 470621 | 2011. március 19. 12:59 | ||
Üdv! Na így már értem. Ezeket a képeket láttam, csak nem tudatosult bennem a dolog. Nem egyedi példa a fényes festés... Opel Blitz-ek 1942-ben is még így voltak szállítva, minden egyéb katonai kiegészítő nélkül. Az összes jenki Ford és a Ford V8-51-ek is mind 1938 környékén... ésatöbbi. Egyszerűen idő és festék nem volt, hogy azonnal át lehessen festeni minden újonnan érkezett járművet. Ami eleve katonai gyártmány volt, azok olyan festéssel is érkeztek. Illetve ami Magyarországon készült, az is alapból katonai festést kapott. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470620 | 2011. március 19. 12:51 | ||
Üdv! A rendszám a Roncson linkelt Fortepanos bevonulási képről van. (mellékelve) Ha viszont nem bevonultatott, akkor meg érdekes a fényes festés. | |||||
sziklakks | Adatlap | 470619 | 2011. március 19. 12:48 | ||
Hát ööö nem,de a kérdésem ekképpen szólt:használtak-e vontatásra Nem rá,mögé.:) de köszi,ritka ronda szerkezet.:D | |||||
Freddy | Adatlap | 470618 | 2011. március 19. 12:39 | ||
Totalcaron is írnak a Botondról, ha mást nem, a galériát érdemes megnézni. belsoseg.blog.hu/2011/03/19/autos_multunk_jadeoszlopa | |||||
Emerick | Adatlap | 470616 | 2011. március 19. 12:29 | ||
Helló! Én nézegettem ezt a képet többszöris. A rendszámot honnan veszed? H-L Expressnek én nem ezt gondoltam... (a németek gyártottak előtte azonos néve egy nagyobbacska batárt) Ha a rendszám valóban igaz, abban az esetben van kimerító válasz... Még csak véletlenül sem bevonultatot. A Borgwardos elmélet tőlem származott, azonban a rendszám alapján hiszek a dologban már, hogy ez Hansa. A lényeg: egyértelműen honvédségi, minisztériumi megrendelés. 20 + 20 darab volt leszállítva. Alakulatokat nem sorolnék. De mindhez megvan egyenként, hogy hová került... Azért hozzáfűzném: a Borgward B1000-esek gyártása maradt később meg és abból is vásárolt a Honvédség. Mégegyszer leírom: bevonultatásról szó sincs. Polgári járművek besorozás által nem kaptak katona rendszámot! (gyakorlatilag egy kezemen meg tudom számolni a Honvédség által megvásárolt polgári járművek számát...) I. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470615 | 2011. március 19. 10:38 | ||
SENNÁS | Adatlap | 470614 | 2011. március 19. 10:01 | ||
Szeva sziklakks!Ezt a képet ismered?Valami korai lehet még a FŐNÖK is ott van. | |||||
Elnar | Adatlap | 470613 | 2011. március 19. 09:04 | ||
Üdv! Megint csak nem német nem harcjármű (de ha már nincs a Királyi Honvédségnek topikja, hát ide) www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10509 Újabb királyi honvédségi tehergépjármű került beazonosításra: Hansa-Lloyd Express. 3 fotó már van róla. Bevonultatott, hadi rendszámos (B-758 v.B-759) Emerick, vagy aki ért hozzá, ki tudja látni a nagy képen a rendszámot? :) | |||||
sziklakks | Adatlap | 470612 | 2011. március 19. 01:23 | ||
Köszöntem szépen.:) | |||||
Elnar | Adatlap | 470611 | 2011. március 18. 23:11 | ||
Nem hinném, hogy olyan nagyon vacakoltak a zsákmányolt járművek festegetésével... | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470610 | 2011. március 18. 22:41 | ||
Nem egyszerű.A 6928 tettem fel képeket de azokon szinte semmi nem látszik.Illetve ha tennék rá csak simán1-2 keresztet?Tetejére egy légi azonosítós zászlót? | |||||
Elnar | Adatlap | 470609 | 2011. március 18. 22:36 | ||
Az 1-es jelzésű matrica gépsített térképész szakasz, (Kartenzug mot), /bár a listában lánctalpasat nem láttam/ a 6-os jelzésű pedig talán egy nagy gépjárműoszlop stabkocsija. /ilyen sincs a listában, csak összelogikáztam/ Nem vagyok benne biztos, hogy ezek ígyvalós jelzések. Viszont német specialiste sem vagyok... | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470608 | 2011. március 18. 22:31 | ||
Kösz Elnar!Átnézem. | |||||
Emerick | Adatlap | 470607 | 2011. március 18. 22:26 | ||
Famo helyett SdKfz 7, esetleg SdKfz 6. De volt sok más vontató típus, ami elhuzigálta a 88-ast... ;) I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470606 | 2011. március 18. 22:25 | ||
Ezek nem osztály/alakulat jelzések, hanem taktikai jelzések. Hogy az adott jármű az alakulaton belül hova tartozik. Nem mindig festették fel őket, de rendkívül gyakran. És igen, létező jelzések. www.wwiidaybyday.com/emblems/emblemsmain.htm itt van mind /Taktische Zeichen pont alatt) | |||||
vereri05d | Adatlap | 470605 | 2011. március 18. 22:06 | ||
Legklasszikusabb egy a FAMO. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470604 | 2011. március 18. 21:06 | ||
Csodabogár | Adatlap | 470603 | 2011. március 17. 13:38 | ||
Szia! A 8.8cm-es löveget az d.Kfz.251 nem bírta el. Max 7.5cm PAK 40. üdv bp | |||||
sziklakks | Adatlap | 470602 | 2011. március 17. 13:29 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy sdkfz 251-et (bármely variánst) használtak-e vontatásra? Konkrétan egy flak 88-ra gondolok. K9öszi. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470601 | 2011. március 17. 10:07 | ||
Sziasztok! Csak a tisztánlátás végett: Michael Wittman a normandiai ütközet kezdetén a s.SS.Pz.Abt.101 2. századának volt a parancsnoka, az ő páncélosának 205 volt a toronyszáma. A későbbiekben megbízott (!) osztályparancsnok lett (tehát még nem kinevezett), így használta a 007-es számú Befehlswagent - de ez ekkor még volt ténylegesen az övé (később az lett volna, ha nem hal meg) Egyébként több páncélost is használt 1944. nyarán, de az úgymond saját páncélosa a 205 volt. Egyébként a fényképen is tisztán látszik, hogy zimmeritezve volt. üdv bp | |||||
atu71 | Adatlap | 470600 | 2011. március 17. 07:54 | ||
SENNÁS | Adatlap | 470598 | 2011. március 16. 21:53 | ||
Csodabogár | Adatlap | 470597 | 2011. március 16. 21:49 | ||
Sziasztok! A sIG33-at a háború legvégéig használták, minden fronton. A Wittmann által használt 007-es számú Tiger I (ami nem volt az ővé!) -mint az összes kései gyártású Tigris I- gyárilag zimmeritezve volt (tehát zimmerit nélkül abszolút nem lenne hiteles!). üdv bp | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470596 | 2011. március 16. 21:20 | ||
IGEN!Köszi segítek! | |||||
segítek | Adatlap | 470595 | 2011. március 16. 21:16 | ||
SENNÁS | Adatlap | 470594 | 2011. március 16. 21:13 | ||
SENNÁS | Adatlap | 470593 | 2011. március 16. 20:59 | ||
Remélem sikerűl feltenni minden idők legjobb 2vh műszaki mentős honlapját. http://www.bing.com/images/search?q=panzer+3+engine&view=detail&id=071DF1BDC528CEB6BD195B0C9EC8DCBC115E4DDE&first=61&FORM=IDFRIR | |||||
Emerick | Adatlap | 470592 | 2011. március 16. 20:36 | ||
Helló! Egészségügyi oszlopról lévén szó (a Ford BB mentők alapján). Ezáltal minden bizonnyal a Botondok mögött Uhri-féle rühkezelő kamra pótkocsik vannak. I. | |||||
gaben21 | Adatlap | 470591 | 2011. március 16. 19:31 | ||
Helló.Michael Wittmannak a 007-es toronyszámú Tigrise gyárilag volt zimmerites vagy utólag vitték fel a tankra a zimmerit réteget. Csak azért kérdezem,hogy zimmerit réteg nélkül vagy zimerittel lenne -e reálisabb. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470590 | 2011. március 16. 18:34 | ||
Köszi a segítséget Hrothgar.(nem gond 100-on erről vagyok, 37 még-csak-már)Szóval jó dolgokat írsz megjegyzem majd.Még meglátom mit teszek a vontató mögé.KÖSZI! | |||||
Hrothgar | Adatlap | 470589 | 2011. március 16. 18:21 | ||
Szervusz SENNÁS! (Ne haragudj! Remélem nem baj, ha tegezlek!) És úgy tudom, hogy a s.IG.33-at a háború elejétől a végéig használták (Valahol mintha nemrég olvastam is volna, hogy 1943-ban a keleti fronton még fel-fel bukkantak) A löveg sok harcjármű fegyverzetévé is vált. (Ha jól tudom ilyen a Sig 33-pz 1-es alvázon, a Bison, a Grille-és mintha derengene valami átalakított Hetzerről is, de ebben abszolút nem vagyok biztos!) Egy másik dolog a fő kérdéssel kapcsolatban: Rémlik, mintha 1944-ben a nyugati fronton is szerepeltek volna a s.IG.33-ak, de ebben sem vagyok biztos, szóval ennek jobban utánanézek! Remélem tudtam segíteni, illetve azt is, hogy ha valami pontatlanságot mondtam, akkor valaki kijavít! | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470587 | 2011. március 16. 18:01 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Magyarországon megfordult az:
1."LAH"SS-páncéloshadosztály
2."DR"SS-páncéloshadosztály
3."T"SS-páncéloshadosztály
5."W"SS-páncéloshadosztály
9."H"SS-páncéloshadosztály
12."HJ"SS-páncéloshadosztály
(A 10."F"SS-páncéloshadosztály kivételével az összes)
Magyarországn azonban le kellett mázolni az alakulatjelzéseket.
üdv
bp