<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Dani88 | Adatlap | 470664 | 2011. március 28. 21:32 | ![]() | |
Helló Mindenkinek!Tudnátok nekem küldeni Pz.IV ausf g-ről téli festéseket,lehetőleg olyat amin van kötényzet is...Itt az e-mail címem ha esetleg volna valakinek... stuka13@citromail.hu | |||||
Freddy | Adatlap | 470663 | 2011. március 28. 21:26 | ![]() | |
Értem, köszönöm. Tehát akkor konkrétan egy hardtop Opel Admiral fényes kékesszürkében (több ilyen színre restaurált Opelről is van fotó a neten), Honvédség táblával a rendszám helyén mehet. www.flickr.com/photos/fine-cars/5193636657/ www.classiccar.com/photopost/data/514/g05opelad38.jpg | |||||
Emerick | Adatlap | 470662 | 2011. március 28. 21:08 | ![]() | |
Üdv: Az Admiralon polgári rendszám van. Hátországi a fénykép, így nem kapott Honvédséges táblát. (normál festése van) Utóbbi tábla a hadműveleti területeken szerepelt. Azzal takarák le a polgári redszámot (vagy annak a helyére szerelték. Viszont az eredetit el nem dobták!). Különböző okokból a hadműveleti terüeten sem voltak általában átfestve a polgári járművek. I. | |||||
Freddy | Adatlap | 470661 | 2011. március 28. 20:50 | ![]() | |
Elnar: A bevonultatott járművek kaptak ,,Honvédség" feliratú táblát. Emerick: ...ezek szerint az Admiralon is ilyen ,,Honvédség"-tábla van? És akkor valami civil szín? Igy jobban megnézve látszik is, hogy fényezett. Ha tényleg jgy van, akkor utána kéne néznem, hogy milyen színekben gyártották. | |||||
Elnar | Adatlap | 470659 | 2011. március 28. 20:25 | ![]() | |
Érdekes. Pedig ezeken az Opeleken "HONVÉDSÉG" feliratú rendszám van, és még alakulatjelzés is. Akkor ezek is bevonultatottak? (a képek a fortepanról vannak) | |||||
Emerick | Adatlap | 470658 | 2011. március 28. 20:12 | ![]() | |
Üdv: A típus stimmel. Azonban NEM honvédségi. (polgári, igénybevett) A Honvédség nem vásárolt Opel személygépkocsikat... Engem így hirtelenjében jobban izgat a Breda 32. :) I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470657 | 2011. március 28. 20:03 | ![]() | |
Pont a részletek árulkodnak. Hűtőmaszk, zsanérok, ívek. | |||||
Freddy | Adatlap | 470656 | 2011. március 28. 19:09 | ![]() | |
Én is alaposan összehasonlítgattam, részleteiben hasonlít az Admiralra, de annyi mindenféle ilyen kocsi volt akkoriban használatban, hogy gondoltam, inkább megkérdezem. Az ICM nyitott tetős 1/35-öse van meg egyébként (ma reggel óta...), úgyhogy most kezdek jobban utánatúrni a dolognak, egyelőre ez az egy fénykép akadt horogra. És akkor reméljük, hamarosan erre jár Emerick is:) | |||||
Elnar | Adatlap | 470655 | 2011. március 28. 15:39 | ![]() | |
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/18/Opel_Admiral11.JPG Hát eszerint a kép szerint Admiral. Színről, rendszámról Emericknél érdeklődj :) | |||||
Freddy | Adatlap | 470654 | 2011. március 28. 14:56 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 470653 | 2011. március 27. 20:12 | ![]() | |
Stét! ProModellben is szerepelt már. Rába Vr önjáró légvédelmi löveg. I. | |||||
zaran | Adatlap | 470652 | 2011. március 27. 16:14 | ![]() | |
Én már láttam ilyet. Egy fényképen. Ez valami Rába gyártmányú masina, de hogy pontosan mi azt nem tudom. | |||||
romeo | Adatlap | 470651 | 2011. március 27. 16:10 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 470650 | 2011. március 26. 20:48 | ![]() | |
Én csak azt írtam, amit írtak róla. Nos akkor nem bevonulási. Ellenben önmagában ritka fotó erről a típusról. | |||||
Emerick | Adatlap | 470649 | 2011. március 26. 19:58 | ![]() | |
Ez páncélozott SdKfz 7... Volt belőle néhány, bár nem túl sok. | |||||
Emerick | Adatlap | 470648 | 2011. március 26. 19:57 | ![]() | |
Üdv! Biztosan NEM az erdélyi bevonulás idejéből! 1942 őszéig NEM érkezett ilyen típusú jármű Magyarországra! ;) I. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470647 | 2011. március 26. 16:15 | ![]() | |
Talán megint elhamarkodtam ez valami SdKfz 7 "all tipusa".Bocs | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470646 | 2011. március 26. 15:51 | ![]() | |
Nem tudom ez pontosan milyen"all"-tipushoz tartozik de inkább a 251hez mint a sdkfz 6-7.Talán ezek már jó fotók lesznek.Bocs hogy ilyen nyomi a kép átküldöm neked a könyvet ha kell duro0607@freemail.hu ide ÍRJ ha érdekel | |||||
Elnar | Adatlap | 470644 | 2011. március 26. 13:12 | ![]() | |
Üdv! Ha esetleg érdekel valakit, leltem aukcós oldalon érdekes fényképeket. Ha jól állapítottam meg, akkor ez egy Mercedes L 1500 A "Mannschaftswagen". Az erdélyi bevonulás idejéből. Referencia: www.asphm.com/vehicules/mercedes_l1500_mannschaftswagen/mercedes_l1500_a.html | |||||
Freddy | Adatlap | 470643 | 2011. március 24. 13:29 | ![]() | |
Köszönöm szépen! A zöldről esetleg van valahol kép? Vagy honnan van ez az info? Inkább zöldet akarnék, sárga mindenkinek van:) | |||||
romsitsa | Adatlap | 470642 | 2011. március 24. 09:40 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 470641 | 2011. március 23. 22:17 | ![]() | |
Közben találtam ol an képet, ahol egyértelműen sárga (Keleti hadszíntér és Magyarország 43-45, 147. oldal). De akkor is, vajon lehetett zöld alapszínű példány belőle? | |||||
Freddy | Adatlap | 470640 | 2011. március 23. 21:07 | ![]() | |
Valakinek megvan, a Honvédhuszárok c. könyv? Az 59-60. oldalán van kép egy magyar Pak-40-esről. Milyen színű lehet az? Panzergrau alapon sárga csíkok? De ezeket az ágyúkat Magyarországon is gyártották, lehetséges, hogy zöld alapon sárga csíkok? | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470639 | 2011. március 22. 17:26 | ![]() | |
Hadosztályonként változott. Magyarországon megfordult az: 1."LAH"SS-páncéloshadosztály 2."DR"SS-páncéloshadosztály 3."T"SS-páncéloshadosztály 5."W"SS-páncéloshadosztály 9."H"SS-páncéloshadosztály 12."HJ"SS-páncéloshadosztály (A 10."F"SS-páncéloshadosztály kivételével az összes) Magyarországn azonban le kellett mázolni az alakulatjelzéseket. üdv bp | |||||
German42 | Adatlap | 470638 | 2011. március 22. 16:37 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdésem lenne: Egy SS páncéloshadosztály jelvényét egy párduc harckocsit hol tüntették fel? Ja és Magyarországon mely SS páncéloshadosztályok harcoltak? Köszönöm! | |||||
Takker83 | Adatlap | 470637 | 2011. március 22. 12:56 | ![]() | |
Bocsi,"kerekekre" | |||||
Takker83 | Adatlap | 470636 | 2011. március 22. 12:53 | ![]() | |
Szia, én ezt a problémát úgy próbáltam orvosolni, hogy keskeny maszkolószalagra raktam a láncszemeket és illesztés után ragasztottam a kerekre. Így stabil tudsz vele szöszölni. Üdv Takker | |||||
foco | Adatlap | 470635 | 2011. március 22. 10:34 | ![]() | |
Köszi. A tippet is, meg megnézem a Csörömpöst is. Üdv: foco | |||||
Roadblock | Adatlap | 470634 | 2011. március 21. 19:07 | ![]() | |
A Csörömpös topikban volt szó róla... | |||||
vincus80 | Adatlap | 470633 | 2011. március 21. 17:37 | ![]() | |
Szia! Valamelyik topicban pont nem rég lett feltéve egy youtube-s videó erről. A lényeg, hogy ne pillanatragacsot használj. Leválasztasz néhány szemet (10-15-20 db-ot). Ezeket összeragasztod. Vársz egy kicsit, míg elkezd kötni a ragacs. Ekkor már lesz egy kis tartása a láncnak, nem hullik szét, de még formálható. Rápróbálod a visszafutó görgőkre, és óvatosan meg tudod nyomkodni a belógásoknál. (Ha megfelelőnek tartod, a görgőkön lehet fixálni pillanatragaccsal, hogy ne mozduljon el.) Remélem tudtam segíteni. Üdv: V | |||||
foco | Adatlap | 470632 | 2011. március 21. 16:58 | ![]() | |
Sziasztok! Hosszú kihagyás után most kezdem újra az építést. Rögtön bele is futottam egy számomra komolynak tűnő feladatba. Egy Academy Panzer IV modellt építenék, de a szemenkénti lánctalp feladja a leckét. Az látszik, hogy ragasztani kell a szemeket egymáshoz, de ragasztás után merev lesz (gondolom) és nem látom egyelőre hogyan lehetne a feszítő görgőknél az ívet kialakítani. Ebben kérnék segítséget. Ha volt ez már napirenden, akkor lécci adjátok meg a hivatkozást! Köszi: foco | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470631 | 2011. március 21. 14:48 | ![]() | |
Szia Lalas! Mind a "Mid", mind a "Late" verzióhoz a kései (late) lánctalp kell. üdv bp | |||||
Lalas | Adatlap | 470630 | 2011. március 21. 14:22 | ![]() | |
Hello! Azt szeretném megkérdezni, hogy az Academy Tigris I Mid Production Version készletéhez lehet-e "Tigris I Late tracks" lánctalpat használni? Köszönöm a előre is a választ. Lalas | |||||
Freddy | Adatlap | 470629 | 2011. március 20. 22:05 | ![]() | |
Na, ezt a kérdést véletlen rossz topikban tettem fel. | |||||
Freddy | Adatlap | 470628 | 2011. március 20. 21:59 | ![]() | |
GAZ-69-en hol volt a hátsó rendszám? Láttam olyat, hogy fektetett formátumú rendszám a hátsó lenyíló ajtó közepén, és olyat is, hogy négyzetes rendszám a bal oldalon (hátulról nézve), ami így a hátsó ajtó lenyitása után is látszik. Volt ebben valami rendszer, vagy (fénykép híján) csak az alkotó fantázia szab gátat a végtelen lehetőségeknek? | |||||
Elnar | Adatlap | 470627 | 2011. március 20. 21:36 | ![]() | |
Biztos is, hogy egyedi, szükségmegoldások voltak. Azonban valljuk be, a szakértők is meglepődnének, ha egy makettversenyre egy olyan Botonddal neveznék, aminek motorháztetőjéből Christine módra kiáll a motor :) | |||||
Emerick | Adatlap | 470626 | 2011. március 20. 21:28 | ![]() | |
Meg igazából az első széria Botond meghajtásrendszere gyenge anyagból volt elkészítve és hamar elnyírodtak a fogazott részek. A hazai műhelyekben Ford V8 motorokkal próbálkoztak, de ezek sem váltak be. (volt gép, amit így selejteztek) Az ilyen típusú buherákról nincs iratanyag. Legfeljebb, ha beleszorítjuk azokba a számlákba, amiket a németek "szolgáltatások" címen nyújtottak be. De a gond ugyanaz: a német cseremotorokhoz is kellettek pótalkatrészek, amihez ugyanúgy nem volt elég forrás (lóvé és alkatrész). Ergó ezek ideiglenes szükségmegoldások voltak véleményem szerint. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470625 | 2011. március 20. 21:17 | ![]() | |
Meg a hozzászólásokat is: "Gyenge volt a motorja, emiatt akadt el állandóan apáméknak Ukrajnában. A problémán úgy segítettek hogy elakadt, kilőtt német szállítójárművek V6-os motorját szerelték beléjük. A kivitelezést egy segítőkész ukrán traktorszerelő nő segítségével végezték el egy helyi kolhoz műhelyében. Egyébként tényleg kiváló terepjáró volt állítása szerint. A hasonló német teherautók állandóan elakadtak, viszont jobb volt a motorjuk. A motor csak úgy fért bele, hogy levágták a borító lemezt." "Apámék az ukrán sárban elakadtak (II.VH offenzíva), erősebb német motort raktak bele, azzal zseniálisan működött. Mint előrébb írtam működésképtelen hátrahagyott német járművekből építették át. Ő már nem él, részleteket így tovább nem tudok. A "tuning" után tényleg jobb lett mint a németeké. Hidász, utász, építő század voltak." Azért ezt az öszvért meg kéne építeni valakinek egyszer! :D | |||||
Emerick | Adatlap | 470624 | 2011. március 19. 19:58 | ![]() | |
Üdv: Természetesen arra a Blitzre gondoltam, és igen, gyári volt. Eleve honvédségi megrendelésből származott. A Csaba Királyfi Gyorsfeyvernemi Hadapródiskola egyik teherautója volt (4B-059), minden bizonnyal 1942 őszi-téli átvétellel. A katonai gépek mattságáról nem vagyok meggyőződve. De igen, jól értelmezted. I. | |||||
Mauro | Adatlap | 470623 | 2011. március 19. 14:08 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 470622 | 2011. március 19. 13:12 | ![]() | |
Tehát, ha jól értem: Amit katonainak gyártottak, gyárilag matt és/vagy terepezett. Ami meg polgári dolog volt, de a hadsereg használta azt csak megvették és felrendszámozták. Érdekes. /A ProModell achívban van egy kép, ahol Opel Blitz S-t bróbálnak kitolni a sárból. Csillog az egész karosszéria. Ott viszont azt írták, hogy valószínűleg bevonultatott. Akkor tehát az is gyári./ Köszönöm az infót! (megint) | |||||
Emerick | Adatlap | 470621 | 2011. március 19. 12:59 | ![]() | |
Üdv! Na így már értem. Ezeket a képeket láttam, csak nem tudatosult bennem a dolog. Nem egyedi példa a fényes festés... Opel Blitz-ek 1942-ben is még így voltak szállítva, minden egyéb katonai kiegészítő nélkül. Az összes jenki Ford és a Ford V8-51-ek is mind 1938 környékén... ésatöbbi. Egyszerűen idő és festék nem volt, hogy azonnal át lehessen festeni minden újonnan érkezett járművet. Ami eleve katonai gyártmány volt, azok olyan festéssel is érkeztek. Illetve ami Magyarországon készült, az is alapból katonai festést kapott. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 470620 | 2011. március 19. 12:51 | ![]() | |
Üdv! A rendszám a Roncson linkelt Fortepanos bevonulási képről van. (mellékelve) Ha viszont nem bevonultatott, akkor meg érdekes a fényes festés. | |||||
sziklakks | Adatlap | 470619 | 2011. március 19. 12:48 | ![]() | |
Hát ööö nem,de a kérdésem ekképpen szólt:használtak-e vontatásra Nem rá,mögé.:) de köszi,ritka ronda szerkezet.:D | |||||
Freddy | Adatlap | 470618 | 2011. március 19. 12:39 | ![]() | |
Totalcaron is írnak a Botondról, ha mást nem, a galériát érdemes megnézni. belsoseg.blog.hu/2011/03/19/autos_multunk_jadeoszlopa | |||||
Emerick | Adatlap | 470616 | 2011. március 19. 12:29 | ![]() | |
Helló! Én nézegettem ezt a képet többszöris. A rendszámot honnan veszed? H-L Expressnek én nem ezt gondoltam... (a németek gyártottak előtte azonos néve egy nagyobbacska batárt) Ha a rendszám valóban igaz, abban az esetben van kimerító válasz... Még csak véletlenül sem bevonultatot. A Borgwardos elmélet tőlem származott, azonban a rendszám alapján hiszek a dologban már, hogy ez Hansa. A lényeg: egyértelműen honvédségi, minisztériumi megrendelés. 20 + 20 darab volt leszállítva. Alakulatokat nem sorolnék. De mindhez megvan egyenként, hogy hová került... Azért hozzáfűzném: a Borgward B1000-esek gyártása maradt később meg és abból is vásárolt a Honvédség. Mégegyszer leírom: bevonultatásról szó sincs. Polgári járművek besorozás által nem kaptak katona rendszámot! (gyakorlatilag egy kezemen meg tudom számolni a Honvédség által megvásárolt polgári járművek számát...) I. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 470615 | 2011. március 19. 10:38 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470614 | 2011. március 19. 10:01 | ![]() | |
Szeva sziklakks!Ezt a képet ismered?Valami korai lehet még a FŐNÖK is ott van. | |||||
Elnar | Adatlap | 470613 | 2011. március 19. 09:04 | ![]() | |
Üdv! Megint csak nem német nem harcjármű (de ha már nincs a Királyi Honvédségnek topikja, hát ide) www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10509 Újabb királyi honvédségi tehergépjármű került beazonosításra: Hansa-Lloyd Express. 3 fotó már van róla. Bevonultatott, hadi rendszámos (B-758 v.B-759) Emerick, vagy aki ért hozzá, ki tudja látni a nagy képen a rendszámot? :) | |||||
sziklakks | Adatlap | 470612 | 2011. március 19. 01:23 | ![]() | |
Köszöntem szépen.:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |