<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 470715 | 2011. április 10. 18:26 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 470714 | 2011. április 10. 10:20 | ![]() | |
gluer, köszi a választ. Érdekes egy dolog. Én azt hittem, valami mozgó állomás, és ha lehajtják az oldalát, azokon áll. Mint kiderült, köze nincs hozzá. Romeo, kösz, hogy van aki linkeli a fp újdonságait, mikor nincs időm nézni. Főleg a motoros képek tetszenek nagyon. | |||||
romeo | Adatlap | 470713 | 2011. április 9. 23:22 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 470712 | 2011. április 9. 23:19 | ![]() | |
gluer | Adatlap | 470711 | 2011. április 8. 23:37 | ![]() | |
boomsly | Adatlap | 470710 | 2011. április 8. 22:25 | ![]() | |
Köszönöm a választ! | |||||
Elnar | Adatlap | 470709 | 2011. április 8. 14:02 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 470708 | 2011. április 8. 13:19 | ![]() | |
A kereke meg a 31M lövegével. | |||||
romeo | Adatlap | 470707 | 2011. április 8. 11:24 | ![]() | |
Köszi Ambasa! | |||||
Elnar | Adatlap | 470706 | 2011. április 8. 11:01 | ![]() | |
Az idejét nem tudom, csak azt hogy mire szolgált. Ezzel különböztették meg, hogy ebben benzin helyett víz van. Ebből következik, hogy nem mindegyiken volt, csak amiben vizet tároltak. | |||||
boomsly | Adatlap | 470705 | 2011. április 8. 10:55 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy a DAK által használt marmonkannákon mikor helyeztek el fehér keresztet és mi célból, valamint mindegyik kannán volt-e ilyen jelzés? | |||||
ambasa | Adatlap | 470704 | 2011. április 8. 03:13 | ![]() | |
29M műszerfélkocsi és kábelkocsi a 8cm-es ütegekhez tartozó lőelemképző, az áramfejlesztő és 2 db 4m-es távmérő szállítására szolgált. 1942-től két másik félkocsi váltotta fel. TG | |||||
Elnar | Adatlap | 470703 | 2011. április 7. 23:06 | ![]() | |
Mi köszönjük! :) Még csak hasonlóval sem találkoztam. Annyit tudok megállípítani, hogy az alja megegyezik a 15 cm-es Bofors csőkocsijával. Talán majd Emerick tudni fogja | |||||
romeo | Adatlap | 470702 | 2011. április 7. 22:18 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 470701 | 2011. április 6. 21:12 | ![]() | |
Köszi Emerick! | |||||
Emerick | Adatlap | 470700 | 2011. április 6. 20:55 | ![]() | |
Üdv: A két fényképen szereplő lövegek azonosak. Magyar üzemekben gyártott kerekekkel vannak ellátva. Maga a löveg sima Pak 35/36 37m páncéltörő ágyu. I. | |||||
romeo | Adatlap | 470699 | 2011. április 6. 13:16 | ![]() | |
Köszi Freddy! | |||||
Freddy | Adatlap | 470698 | 2011. április 6. 13:06 | ![]() | |
Szerintem ez is 37mm Pak. Hogy másmilyen a kereke, az egy másik probléma:) | |||||
romeo | Adatlap | 470697 | 2011. április 6. 13:00 | ![]() | |
Ez a páncéltörő ágyú hasonlít az előbbire (Magyar Királyi Honvédség). A fotót angol nyelvű oldalon találtam. | |||||
Freddy | Adatlap | 470696 | 2011. április 6. 10:56 | ![]() | |
A géppuska Schwarzlose, az ágyú egy 37mm-es Pak lehet, a katonák szerintem mindegyik képen magyarok. | |||||
Számvéber | Adatlap | 470695 | 2011. április 6. 10:50 | ![]() | |
Kedves Mindenki! A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum „Hadtörténelmi Délutánok” sorozata 2011. április 30-án, szombaton 13 óra 30 perctől folytatódik a HM HIM (1014, Budapest, Kapisztrán tér 2-4.) II. emeleti „Tóth Ágoston” termében. Ezúttal dr. Kovács Vilmos ezredes, a HM HIM parancsnoka tart előadást „A magyar hadiipar teljesítménye az első világháborúban” címmel. Az előadást a szokásos fórumrész követi. A műhelyvita-szekcióban kerül bemutatásra a Tatabányai Városi Levéltár most megjelent második világháborús témákat is feldolgozó kiadványa, amelyről többet az alábbi linken olvashatunk: http://www.tatabanya.archivportal.hu/ ... portrek_xx_szazadbol.html A kiadványt bemutatja Dr. B. Stenge Csaba, a levéltár igazgatója. Ezután jómagam tartok kutatási beszámolót „Derült égből Királytigrisek, avagy újabb adalékok a német 503. nehézpáncélos-osztály magyarországi történetéhez” címmel. A belépés továbbra is díjtalan! Mindenkit nagyon sok szeretettel várunk! Üdvözlettel: Számvéber Norbert | |||||
romeo | Adatlap | 470694 | 2011. április 6. 09:11 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 470693 | 2011. április 6. 09:05 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470692 | 2011. április 5. 21:00 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470691 | 2011. április 5. 19:27 | ![]() | |
Köszi gaben21!Így én is ismerem, de"sokallom" érte.Valahol láttam 3500Ft az már inkább elfogadható.Megtetszett a Dragon készlete most a Hobbynál most 288 Honkongi dolcsi az 6800Ft(+posta) inkább ezt. | |||||
gaben21 | Adatlap | 470690 | 2011. április 5. 19:08 | ![]() | |
SENNÁS | Adatlap | 470689 | 2011. április 5. 18:37 | ![]() | |
jetko | Adatlap | 470688 | 2011. április 3. 22:39 | ![]() | |
szeva Emerik. én nem vagyok szakértője adolognak mert kamionozok 1-24-ben. Csak azért mertem irni mert láttam egy ilyen teherautót szerelés alatt, és a motorház oldala és a szerszámosládák pont stimmelnek. És a fülke ive is megegyezik. Ha oldalrol nézed,nagyon szembeötlő a hasonloság. Nézd meg - A II világháború hadtörténeti portálján. jetko | |||||
Emerick | Adatlap | 470687 | 2011. április 3. 20:13 | ![]() | |
Üdv: Lehet benne ráció. Azonban. 1942-ig a Honvédség Praga RN-t nem vásárolt. Néhány jugó gyártású Praga teherautót zsákmányoltak 1941 áprilisában, de ezek javítása, átadása nem történt meg 1942 második feléig, azaz nem lettek kiadva alakulatoknak. ;) Karosszériaüzemek, vállalkozások megrendelés szerint gyárthattak bármilyen alvázra, bármilyen felépítményt. Szemből kellene látni a teherautót és akkor biztosabbat lehetne mondani. (a rendszámáról nem is beszélve...) I. | |||||
jetko | Adatlap | 470686 | 2011. április 3. 20:00 | ![]() | |
szevasz romeo ami a képen van teherautó a motorház és a raktér formái miatt,szerintem egy a német hadsereg számára gyártott Praga RN . Gyártották sima és dupla fülkével ponyvás,dobozos,és üzemanyag szállitó kivitelben-még a háború után is. jetko | |||||
atu71 | Adatlap | 470685 | 2011. április 3. 19:15 | ![]() | |
punyam97 | Adatlap | 470684 | 2011. április 3. 18:03 | ![]() | |
vmi képetek van Sd.Kfz. 171 "Panther" Ausf. A-hoz? | |||||
atu71 | Adatlap | 470682 | 2011. április 2. 06:57 | ![]() | |
miles | Adatlap | 470681 | 2011. április 1. 23:08 | ![]() | |
Az ejtőernyős Szavoján még ék felségjel van. Tehát legkésőbb is 42 eleje. | |||||
romeo | Adatlap | 470680 | 2011. április 1. 23:00 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 470679 | 2011. március 29. 20:48 | ![]() | |
Tehát elvileg nem volt Cat 22. Néztem sok korabeli lánctalpas traktort, de a Caten kívül mindnek volt visszafutógörgője. Ennek pedig szemmel láthatólag nincs. Tippem sincs akkor. | |||||
Emerick | Adatlap | 470678 | 2011. március 29. 20:34 | ![]() | |
MKir Légierő... Caterpillarról sem tudok a Honvédség állományában. Egyet kipróbáltak, majd visszadobták. A fényépen szerintem egy német lánctalpas traktor van, aminek nem jut eszembe a neve. A C2P érdekes, bár semmi sem bizonyította eddig, hogy hoztak magukkal a lengyelek. (a jelentésekben ÍGY nem szerepelt) Na és igen. Lengyelországtól semmit nem vásárolt a Honvédség. (...lovakat igen, de azokat is JÓVAL korábban). Nekem a duplafülkés teher tetszik a legjobban. Csak néhanapján látni ilyesmit (Chevi COE, Ford BB) és akkor sem magyart. A fülke tipikusan Mávag fülke (formavilág), azaz egy Mávag-Benz látható a képen. Ha nem tévedek, az ejtőernyős század egyik teherautója volt. :) Mindhárom légierős fénykép 1942-es, vagy azutáni. Ezt a sok válaszolgatást... I. | |||||
romeo | Adatlap | 470677 | 2011. március 29. 16:08 | ![]() | |
Freddy és Elnar - Köszönöm a segítséget! Szerintem is a lengyel vontató lesz. | |||||
gaben21 | Adatlap | 470676 | 2011. március 29. 12:23 | ![]() | |
Köszönöm a gyors válaszod. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470675 | 2011. március 29. 12:13 | ![]() | |
Igen, használhatod. A rács végig megegyezett. | |||||
gaben21 | Adatlap | 470674 | 2011. március 29. 11:21 | ![]() | |
Ezek szerint az early versio hűtőrács maratását lehet használni a late versio hűtőrácsához? Bocs ha hülyeséget kérdeztem. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 470673 | 2011. március 29. 10:31 | ![]() | |
gaben21 | Adatlap | 470672 | 2011. március 29. 09:44 | ![]() | |
helló. Valaki meg tudná mondani,hogy a Tiger I late és Early versionak a hűtőrácsai miben különböznek vagy netán egyformák? üdv:gaben21 | |||||
Elnar | Adatlap | 470671 | 2011. március 29. 09:34 | ![]() | |
news.webshots.com/album/131945342kEDfPK Ezek alapján nem csak hasonlít, de szinte biztos, hogy az. Jó tudni, hogy a reptéri vontatóknál általános volt a sárga-fekete sraffozás. Én egy Caterpillar 22-ről tudok, ami Ju-52-est (U8+66) vontat. (Magyar Szárnyak 1943.03.15. 21. oldal. - forrás: www.pumaszallas.hu) A típus nem 100% mert csak fotók alapján történt az azonosítás, találgatással, de erősen valószínű) | |||||
Freddy | Adatlap | 470670 | 2011. március 29. 09:17 | ![]() | |
Lehet, hogy vették, akár még a háború előtt a lengyelektől, akár a német zsákmányból. | |||||
romeo | Adatlap | 470669 | 2011. március 29. 08:56 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 470668 | 2011. március 29. 08:54 | ![]() | |
Üdv Freddy! Hasonlít, lehet, hogy a jármű a menekülő lengyel katonákkal került Magyarországra? | |||||
Freddy | Adatlap | 470667 | 2011. március 29. 08:50 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 470666 | 2011. március 29. 08:42 | ![]() | |
atu71 | Adatlap | 470665 | 2011. március 29. 07:01 | ![]() | |
Hello! Ezeket talaltam,a kotenyzettel ellatott az sajnos nem teli alcazott,de azert remelem segit. Udv. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv!
Csaba próba.
fotó: BJKMFK tabló