/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Csodabogár 471141 2011. július 7. 11:10
Válasz erre
Szia!

Rákerestem az Italeri Nr.293 készletére, de nem találtam 222-es toronyszámot benne, csak 221-et. Az pediglen a s.SS.Pz.Abt.101 harckocsija, a normandiai harcok idejéből. Az alakulatról rengeteg képet találhatsz a google képkeresőjében - talán az egyik legpublikáltabb nehézpáncélososztály volt a s.Pz.Abt.503 mellett.

üdv

bp
Tamás 471140 2011. július 7. 10:51
Válasz erre
Helo.

Segítséget szeretnék kérni hogy az Italeri 293. Tiger készletébe a 222-es oldalszámú matrica melyik alakulathoz tartozik?
És hogy van e valahol elérhető festés amit ez az alakulat használt ?
mark 471139 2011. július 6. 21:26
Válasz erre
Szia!

Azt hiszem én is pont ugyanezt a kitet raktam össze, nekem így sikerült:
makettinfo.hu/Jagdtiger-schwere-pzjabt-512

üdv,
márk
Elnar 471138 2011. július 6. 19:59
Válasz erre
Orosz zsákmány, akkor szerezték, ha jól tudom amikor az M3-as Stuartokat. Lend-lease jármű volt. Később ha jól tudom a Légierő kapta meg reptéri vontatónak.
TAMAS78 471137 2011. július 6. 19:09
Válasz erre
Szia!

Az én tapasztalataim szerint az apróbb részegységek színeinél sokszor kimondott ökörségeket írnak, a jármű álcázófestésénél pedig sokszor csak hasraütve adnak egy, az adott évre jellemző festést. Előfordul, hogy azon belül az adott típusra pont nem jellemző ez a séma, mint ahogy az is, hogy egy fotóról ismert járműhöz adott jelzésekhez/toronyszámhoz nem passzol az ajánlott festés. Szerintem semmit nem érdemes nekik automatikusan elhinni, mert ahogy esetenként stimmelhet is a dolog, úgy pofáraesés is lehet belőle.

Tamás
Freddy 471136 2011. július 6. 17:53
Válasz erre
Azon kívül, hogy roncskutatas.hu galériájában volt, nem tudok mást.
Kamovos 471135 2011. július 6. 17:46
Válasz erre
Szia Freddy?

Lehet tuni, hogy mi a forrása a képnek?

Üdv: kamonos
gábor76 471134 2011. július 6. 16:22
Válasz erre
Üdv.
Mennyire megbízhatóak a Dragon makettek festési utasításai ha német páncélosokról van szó?
Mennyire lehet rá adni?érdemesebb tipuskönyveket beszerezni?
Freddy 471133 2011. július 5. 16:35
Válasz erre
20851.preview
20851.preview

Üdv!

A roncskutatás.hu albumát túrva találtam egy érdekes képet: magyar Bren Carrier. Ezt így hogy? Oroszoktól, gondolom, de ezen kívül lehet tudni valamit róla?
Elnar 471132 2011. július 4. 13:29
Válasz erre
G és talán néhány F altípus.
t22 471131 2011. július 3. 22:36
Válasz erre
én g-ről tudok
Robi 471130 2011. július 3. 22:14
Válasz erre
Magyarországon milyen Pz.Kpfw. 38(t) harckocsik voltak? Én az italery E/F készletét rendeltem meg(Ez volt ráírva pz 38(t) E/F). Mi a különbség az E,F,G, stb, változatok között?
TAMAS78 471129 2011. július 3. 11:31
Válasz erre
Szerintem nem olyan borzasztóan feszes azzal a mínusz 2 szemmel, de ha te úgy érzed, hogy igen, még mindig leszedheted (letörheted) a láncfeszítőgörgőket tengelyestül, aztán (az eredeti működésének megfelelően) kicsit közelebb állíthatod a leghátsó futógörgőhöz, és akár újracsapolva vmi erős dróttal újraragaszthatod. Sztem pont annyival lehetne fokozni a belógást, hogy pont tökéletes legyen.
Monty 471128 2011. július 3. 01:30
Válasz erre
Már próbáltam, de teljesen természetellenesen mutat... Ki kell vennem ezt a 2 szemet, nincs más lehetőség.
Juhasz.Adam 471127 2011. július 2. 22:29
Válasz erre
Ja tééényleg, óóó hát ezt benéztem(nem sokat szemezgettem idáig hehehe)
Joce 471126 2011. július 2. 22:19
Válasz erre
Az nem jó, kettesével tudja csak kiszedni.
Juhasz.Adam 471125 2011. július 2. 20:19
Válasz erre
Hátul talán kicsit lóg, mi van akkor ha kiveszel 1 szem láncot?
Tyimosenko 471124 2011. július 2. 20:11
Válasz erre
Szerintem a legelső görgő tetejére kéne lesimítani és akkor jó lehetne.
Monty 471123 2011. június 30. 15:00
Válasz erre
Sajna nem állítható a futóműve. Jó lenne igazítani rajta, de nem lehet...
Tamás 471122 2011. június 30. 14:40
Válasz erre
Helo

Ez tényleg sok .Az előző verzió ezerszer jobb volt .
De ha gondolod és mindegyik lengőkart meg lehet igazítani nagyobb károsodás nélkül akkor a láncfeszítő görgővel kellene egy magasságba hozni a görgők tetejét és úgy frankon úgy állna mint a képen ami alapján csináltad.
De ez nem életbe vágó . Inkább maradjon az előző lánchossz állítás nélkül mint hogy valami galibát csinálj. De ha meg oldható könnyedén akkor viszont érdemes és azzal a lánc feszessége is meg oldódik.
Csodabogár 471121 2011. június 30. 12:50
Válasz erre
Ez biza' hosszú. Túlságosan belóg, szerintem vegyél ki két szemet.

bp
Monty 471120 2011. június 30. 12:16
Válasz erre
+2 lancszemmel
+2 lancszemmel
Jagdtiger331
Jagdtiger331
Jagdtiger331
Jagdtiger331

Sziasztok!

Betettem +2 szemet a láncba. Ahogy a képeken látszik is. Nekem furcsa, főleg hátul olyan "buggyosan" áll. De remélem majd megszakérti valaki hozzáértő. Mindhárom képen a megnövelt láncszemmel látható.

Tamás!
A lenti képeket nézve, én egyiken se látom, hogy lógna a lánc a földön.

Azért megpróbálom megkeresni a neten hány tagból is állt a Jagdtiger lánca.
kinggi 471119 2011. június 29. 23:09
Válasz erre
t22 471118 2011. június 29. 22:59
Válasz erre
kinggi 471116 2011. június 29. 22:13
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudom hova írjam ezért ideírom mivel félig meddig német :D Elfogott német SU 85-k ről keresek képeket. Esetleg hátha van valakinek olyan ami nekem nincs meg, és ha van valakinek pontosabb infója esetleg egykét színes képe a 212-es oldalszámú elfogott Su 85 ről azt nagyon megköszönném.
TAMAS78 471115 2011. június 29. 17:34
Válasz erre
Oké, valóban nem volt sekély ezeknek a csövegnek a huzagolása, de a Monty által csatolt képen nekem akkor is picit túlzottan hangsúlyos. Valahányszor képeket nézegetek csőszájfék nélküli, huzagolt csőtorkolatokról, elvétve látok olyat, ahol a fény úgy esne "be" a torkolatba, hogy így kihangsúlyozná a huzagolást. Szóval nem nagyon kedvelem a huzagolás-imitált fémcsöveket 1/35-ben 15 cm alatt, fölötte is csak módjával. Na jó, egy Mörser Karl hülyén néz ki huzagolás nélkül. :)

De ez csak az én különbejáratú magánízlésem.

Tamás
Tamás 471114 2011. június 29. 15:31
Válasz erre
És itt egy megoldás a koszolásra .

http://www.network54.com/Forum/95064/message/1095215462/Friulmodel-Blacken-it+solution+%26gt%3B+step+by+step
Tamás 471113 2011. június 29. 15:22
Válasz erre
A képen amit fel töltöttél azon ugyan úgy van a lánc mint amit mondtam az előző oldalon.
A te macsekod lánca felül ugy áll mint amit én töltöttem fel képet de azon láthatod hgoy enyhén hátra helé áll a valaga ezért elől a lánchajtó kerék alatt meg lóg a földön a lán.

Az nem baj hogy nem rozsdáztad a kopásokat azt csak példa ként mondtam hogy a lánc miatt ne aggódj. De a lövegpajzson lévő letörést azt lehet hogy érdemes lenne egy részét kicsit égettre csinálni ha találsz színes lövés nyomott valahol az alapján .
de a képek alapján nem vitted nagyon túlzásba a kopást és az jó mert a német festékeke jól bírták a strapát nem nagyon koptak le (De ez ízlés kérdése a kopás) .(meg nem is nagyon húzták ám sokáig a macsekok a gyárból kikerülve)
Egyébként a kopások jók de én az éleken grafit ceruzával besötétítenem ahol a természeti akadályok koptatták és ott egy két helyen barnás vörössel az eredeti alapozó színnel emelném ki .
a Felső részen ha csináltál kopást ott több alapozó szint tennék és kevés grafitot.
De több kopás szerintem nem kell ami van . a javaslatom csak kicsit patinánsabbá és cizelláltabbá teszi a kopásokat.

A lánc egyébként sokkal jobb lenne ha a rozsda szint az olajfesték változatát alaposan fel hígítanád és abba tennéd bele mint fújva és utána koszolnád. érdemes lenne kísérletezned vele .Mert más az amikor lefújod és más ha megül rajta a pigment vékonyan . csak arra kell ügyelni hogy ne legyen nagyon rozsdás csak érzéssel .
Egyébként vannak olyan hígítok amik alaposan meg oxidálják a fehérkémet és acél színe lesz . Csak amelyikről tudom ezt a tulajdonságot irtó büdös és eléggé maradandó a szaga még akkor is ha már nincs elő .a másik probléma vele az irtózatos ára .
esetleg alaposan főzd ki vízbe forrásponton az is sötétíti elvileg . vagy ha van gőz fújod az a kis kézi akkor azzal óvatosan de alaposan lehet neki adni mert az oxidációtól hajlapos lesz a törésre a fehérfém és folyamatos rezgéstől meg széttörhet egy két szem, ahol meg van csapolva eshet .
Monty 471112 2011. június 29. 14:24
Válasz erre
331
331

Szia!

Köszönöm az észrevételeket. Bedobok egy képet amiről készítem a nagymacskám.
Ez a lánc érdekes dolog. Eredetileg 2 szemmel volt több benne, de annyira laza volt feltéve, hogy kiszedtem belőle 2-t és szerintem így közel a képhez hasonló állaptban van. Szerintem :) De úgy is szét kell még szednem a láncot hogy lefújjam, ezért teszek még egy próbát mit mutat 2 szemmel többel, hátha itt is kicsit figyelmetlen voltam.
A láncot acélszínre fújom le és porolom kicsit.

A páncéltesten nem csináltam rozsdát, csak lepattogzódásokat, remélem az így "élethű" maradt.

A láncfeszességre visszatérve, én egy csomó képet láttam, amin inkábbhogy nagyon feszesnek tűnnek, mintsem lazának.
Monty 471111 2011. június 29. 14:24
Válasz erre
331
331

Szia!

Köszönöm az észrevételeket. Bedobok egy képet amiről készítem a nagymacskám.
Ez a lánc érdekes dolog. Eredetileg 2 szemmel volt több benne, de annyira laza volt feltéve, hogy kiszedtem belőle 2-t és szerintem így közel a képhez hasonló állaptban van. Szerintem :) De úgy is szét kell még szednem a láncot hogy lefújjam, ezért teszek még egy próbát mit mutat 2 szemmel többel, hátha itt is kicsit figyelmetlen voltam.
A láncot acélszínre fújom le és porolom kicsit.

A páncéltesten nem csináltam rozsdát, csak lepattogzódásokat, remélem az így "élethű" maradt.

A láncfeszességre visszatérve, én egy csomó képet láttam, amin inkábbhogy nagyon feszesnek tűnnek, mintsem lazának.
Tamás 471110 2011. június 29. 13:50
Válasz erre
20090221.jpeg
20090221.jpeg

Helo akkor jó meg nyugodtam .

De ha rám hallgatsz akkor a láncba még bele teszel pár szemet nem volt ilyen feszes használat közbe főleg hogy így könnyen meg tudott volna feszülni és úton út félen el hagyta volna a papucsát .

Egy oldallal visszább van egy kép itt a fórumon ott láthatod hogy meddig lógott a lánc.
Egyébként nem baj de maradhat is a hasmagassága . mert a nagy tömeg miatt elég hamar meg rogytak a felfüggesztés rugói ami miatt lejjebb süllyedt a hasmagasság. De ez nem olyan ok ami életbe vágó szóval nem fontos.
De a lán az ilyen állapotban maradhat a koszolása csak takarítsad le az élekről a rozsdát meg ahol a görgök futnak mert ott nem volt biztosan . itt egy színes kép amin a lány egyáltalán nem rozsdás .de egyébként a német harckocsik lánca nem volt annyira hajlamos a rozsdásodásra mint esetleg a ruszki láncol . Sőt még a harckocsi test sem rozsdásodott csak nyomokban inkább csak oxidálódott amitől azon a részen kicsit grafitos lett a színe a kilátszó fémnek.
Ja a láncok sokáig feketére voltak festve de a nagy sietségben már a háború vége felé nem volt jellemző.
Monty 471109 2011. június 29. 12:59
Válasz erre
Utánanéztem tényleg fém görgők voltak rajta.
Tamás 471108 2011. június 29. 12:51
Válasz erre
Ne hogy legyen gumírozás ezeken a görgőkön nem volt csak a csupasz fém.
Monty 471107 2011. június 29. 11:17
Válasz erre
Nincs. De lesz :)
Egyszerűen figyelmetlen voltam...
Paul 471106 2011. június 29. 11:12
Válasz erre
üdv
A jagdtiger görgőin nincs gumírozás?
Elnar 471105 2011. június 28. 23:40
Válasz erre
Annyira azért nem durva. Itt az utolsó kép a 88-as belseje, a Tigrisnél:
www.tiger-tank.com/secure/journal16.htm (az oldalt macskabarátoknak ajánlom figyelmébe. Újraélesztés fotókkal dokumentálva)
proo0 471104 2011. június 28. 20:33
Válasz erre
hat ja de ami a lánctalp fölött van az elég jól néz ki
TAMAS78 471102 2011. június 28. 17:00
Válasz erre
A rece természetesen a huzagolás imitációja, és természetesen valóban huzagolt volt a lövegcső. Persze, ha ezt most felnagyítanánk 35-szörösére, elég durva huzagolást kapnánk...

A lánccal kapcs. kérdésed nem is értem. Ez még teljesen nyers fémöntvény-színűnek látszik a képeken, a valódi acélöntvény egyáltalán nem ilyen színű. Ezt még festeni és koszolni is kéne.
Sszabi 471101 2011. június 28. 16:42
Válasz erre
Üdv!

A recék amikre gondolsz, az valójában a huzagolása a lövegcsőnek. Feltételezem, hogy az összes nagymacsnál már huzagolt volt rendszeresítve, de a szakértők úgyis megmondják nemsokára:P
Monty 471100 2011. június 28. 15:42
Válasz erre
Jagdtiger331
Jagdtiger331
Jagdtiger331
Jagdtiger331
recés lövegcső belső
recés lövegcső belső

Sziasztok!

Még nem fejeztem be a Jagdtigerem, de dobok fel képet, hogyan is sikerült a kamuflázs és a koszolás. A kerekeket még koszolom, ill. nem tudom a lánctalp (Friul, Blacken' It-el öregítve) maradjon így vagy azon is koszoljak még szerintetek?

És ha már Jagdtiger, abban kérnék segítséget, hogy láttam kétféle lövegcsövet: egyiknél a cső vége belül "recés", a másiknál sima. A valóságban is létezett mindkettő típus, és ha igen, lehet-e tudni melyik változat melyik lövegcsövet használta?
t22 471099 2011. június 28. 11:56
Válasz erre
n
n

azt olvastam, hogy az amcsik zsákmánya volt, szóval ha tovább engedem a fantáziám lehet, hogy ők biggyeztették oda az n betűt. a thorn jelentése pedig "csipkebokor; tövis; tövises cserje; tüske;" :)
csináltam egy negatív effektet, persze sokkal több így sem látszik.
egyébként az r betű sem tűnik túl szabályosnak és a h legalább olyan vastag mint az álltólagos n.
az utólag készült képeken már a homloklemez felső részén látható feliratok sincsennek ott, ha egyáltalán azok, szóval látszik, hogy piszkáltak vele.
Tyimosenko 471098 2011. június 28. 11:43
Válasz erre
Elvileg lehet mindkettő szerintem. Thor mint germán isten és Thorn mint az 1939-ben elfoglalt egyik lengyel falu német neve. De a Thor annyira kézenfekvőnek tűnik.
lajcsi70 471097 2011. június 28. 11:22
Válasz erre
Nekem megvan egy régi Italeri maketten ott a festési útmutató szerint 3 szinű a Thor.
Freddy 471096 2011. június 28. 10:43
Válasz erre
Én a Thor-ra szavazok, az az N-betű vastagabb és ferdébb is, mint a többi, lehet, hogy csak érzékcsalódás.
t22 471095 2011. június 28. 07:29
Válasz erre
utánanéztem és érdekes, mert maketteken valóban csak thor szerepel (matricalapokon is így nyomják), de pl a panzers in the gunsightsban is thorn ként van feltüntetve.
lehet hogy csak belelátom, de egyébként is furán hangzott, mert elsőre rögtön a karl-gerat jutott eszembe a thor névről.
miles 471094 2011. június 28. 07:01
Válasz erre
Szerintem az nem valószinű, hogy egy N betű lenne. Mi tagadás, jó a szemed, én nem vettem volna észre, de szerintem a kamuflázs egy hasonló alakú foltja.

Abban viszont igazad van, hogy az utolsó kép jóval korábbi. A fákon még sűrű a lombozat, mig az előzőkön már egy része a lánctalp és a kerekek közé seperve. Az utolsó kép lehet a műszaki ok miatt elhagyott jármű (leszerelve a motorburkolat) megtalálásának időpontja körüli kép.
t22 471093 2011. június 27. 22:13
Válasz erre
thorn
thorn
pw42
pw42

érdekes, mintha az 5. kép időben előbb készült volna mint a többi. nem lehet hogy később felületesen lefestették és a feliratok is akkor kerültek rá? olyan mintha újra az alapszínt akarták volna imitálni. sima dunkelgelbre tippelek, de lehetett akár 3 színű is...
ha jobban megnézed sztm van egy n betű is a szó végén vagyis thorn
Taxis 471092 2011. június 27. 19:29
Válasz erre
Thor 1 (2)
Thor 1 (2)
Thor 2 (2)
Thor 2 (2)
Thor 3 (2)
Thor 3 (2)
Thor 4 (2)
Thor 4 (2)
Thor 5 (2)
Thor 5 (2)

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy mi a véleményetek a Thor nevű 15cm-es sWS-re szerelt Panzerwerfer festéséről. Szerintem sárga alapon zöldel sűrűn szöktetett foltok. Vagy mégsem?

Taxis
Elnar 471091 2011. június 27. 01:48
Válasz erre
Megvan az A1-es képen lévő teherautó!
Múzeumok éjszakáján (mivel a Maybach Zeppelint vétek lett volna kihagyni) eljutottunk a Közlekedési Múzeumba is. Ott pedig egy falba süllyesztett vitrinben ott van ennek a maketteje, Mávag L 3500 típusjellel.
Joce 471090 2011. június 26. 10:11
Válasz erre
Köszi!

Konkrétan csak a Skodát kérdeztem, de ezek szerint akkor nem.

Mégegyszer köszi a válaszokat!

Joce
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.