<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csodabogár | Adatlap | 471141 | 2011. július 7. 11:10 | ![]() | |
Tamás | Adatlap | 471140 | 2011. július 7. 10:51 | ![]() | |
Helo. Segítséget szeretnék kérni hogy az Italeri 293. Tiger készletébe a 222-es oldalszámú matrica melyik alakulathoz tartozik? És hogy van e valahol elérhető festés amit ez az alakulat használt ? | |||||
mark | Adatlap | 471139 | 2011. július 6. 21:26 | ![]() | |
Szia! Azt hiszem én is pont ugyanezt a kitet raktam össze, nekem így sikerült: makettinfo.hu/Jagdtiger-schwere-pzjabt-512 üdv, márk | |||||
Elnar | Adatlap | 471138 | 2011. július 6. 19:59 | ![]() | |
Orosz zsákmány, akkor szerezték, ha jól tudom amikor az M3-as Stuartokat. Lend-lease jármű volt. Később ha jól tudom a Légierő kapta meg reptéri vontatónak. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471137 | 2011. július 6. 19:09 | ![]() | |
Szia! Az én tapasztalataim szerint az apróbb részegységek színeinél sokszor kimondott ökörségeket írnak, a jármű álcázófestésénél pedig sokszor csak hasraütve adnak egy, az adott évre jellemző festést. Előfordul, hogy azon belül az adott típusra pont nem jellemző ez a séma, mint ahogy az is, hogy egy fotóról ismert járműhöz adott jelzésekhez/toronyszámhoz nem passzol az ajánlott festés. Szerintem semmit nem érdemes nekik automatikusan elhinni, mert ahogy esetenként stimmelhet is a dolog, úgy pofáraesés is lehet belőle. Tamás | |||||
Freddy | Adatlap | 471136 | 2011. július 6. 17:53 | ![]() | |
Azon kívül, hogy roncskutatas.hu galériájában volt, nem tudok mást. | |||||
Kamovos | Adatlap | 471135 | 2011. július 6. 17:46 | ![]() | |
Szia Freddy? Lehet tuni, hogy mi a forrása a képnek? Üdv: kamonos | |||||
gábor76 | Adatlap | 471134 | 2011. július 6. 16:22 | ![]() | |
Üdv. Mennyire megbízhatóak a Dragon makettek festési utasításai ha német páncélosokról van szó? Mennyire lehet rá adni?érdemesebb tipuskönyveket beszerezni? | |||||
Freddy | Adatlap | 471133 | 2011. július 5. 16:35 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 471132 | 2011. július 4. 13:29 | ![]() | |
G és talán néhány F altípus. | |||||
t22 | Adatlap | 471131 | 2011. július 3. 22:36 | ![]() | |
én g-ről tudok | |||||
Robi | Adatlap | 471130 | 2011. július 3. 22:14 | ![]() | |
Magyarországon milyen Pz.Kpfw. 38(t) harckocsik voltak? Én az italery E/F készletét rendeltem meg(Ez volt ráírva pz 38(t) E/F). Mi a különbség az E,F,G, stb, változatok között? | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471129 | 2011. július 3. 11:31 | ![]() | |
Szerintem nem olyan borzasztóan feszes azzal a mínusz 2 szemmel, de ha te úgy érzed, hogy igen, még mindig leszedheted (letörheted) a láncfeszítőgörgőket tengelyestül, aztán (az eredeti működésének megfelelően) kicsit közelebb állíthatod a leghátsó futógörgőhöz, és akár újracsapolva vmi erős dróttal újraragaszthatod. Sztem pont annyival lehetne fokozni a belógást, hogy pont tökéletes legyen. | |||||
Monty | Adatlap | 471128 | 2011. július 3. 01:30 | ![]() | |
Már próbáltam, de teljesen természetellenesen mutat... Ki kell vennem ezt a 2 szemet, nincs más lehetőség. | |||||
Juhasz.Adam | Adatlap | 471127 | 2011. július 2. 22:29 | ![]() | |
Ja tééényleg, óóó hát ezt benéztem(nem sokat szemezgettem idáig hehehe) | |||||
Joce | Adatlap | 471126 | 2011. július 2. 22:19 | ![]() | |
Az nem jó, kettesével tudja csak kiszedni. | |||||
Juhasz.Adam | Adatlap | 471125 | 2011. július 2. 20:19 | ![]() | |
Hátul talán kicsit lóg, mi van akkor ha kiveszel 1 szem láncot? | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 471124 | 2011. július 2. 20:11 | ![]() | |
Szerintem a legelső görgő tetejére kéne lesimítani és akkor jó lehetne. | |||||
Monty | Adatlap | 471123 | 2011. június 30. 15:00 | ![]() | |
Sajna nem állítható a futóműve. Jó lenne igazítani rajta, de nem lehet... | |||||
Tamás | Adatlap | 471122 | 2011. június 30. 14:40 | ![]() | |
Helo Ez tényleg sok .Az előző verzió ezerszer jobb volt . De ha gondolod és mindegyik lengőkart meg lehet igazítani nagyobb károsodás nélkül akkor a láncfeszítő görgővel kellene egy magasságba hozni a görgők tetejét és úgy frankon úgy állna mint a képen ami alapján csináltad. De ez nem életbe vágó . Inkább maradjon az előző lánchossz állítás nélkül mint hogy valami galibát csinálj. De ha meg oldható könnyedén akkor viszont érdemes és azzal a lánc feszessége is meg oldódik. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471121 | 2011. június 30. 12:50 | ![]() | |
Ez biza' hosszú. Túlságosan belóg, szerintem vegyél ki két szemet. bp | |||||
Monty | Adatlap | 471120 | 2011. június 30. 12:16 | ![]() | |
Sziasztok! Betettem +2 szemet a láncba. Ahogy a képeken látszik is. Nekem furcsa, főleg hátul olyan "buggyosan" áll. De remélem majd megszakérti valaki hozzáértő. Mindhárom képen a megnövelt láncszemmel látható. Tamás! A lenti képeket nézve, én egyiken se látom, hogy lógna a lánc a földön. Azért megpróbálom megkeresni a neten hány tagból is állt a Jagdtiger lánca. | |||||
kinggi | Adatlap | 471119 | 2011. június 29. 23:09 | ![]() | |
Köszi szépen. | |||||
t22 | Adatlap | 471118 | 2011. június 29. 22:59 | ![]() | |
kinggi | Adatlap | 471116 | 2011. június 29. 22:13 | ![]() | |
Sziasztok! Nem tudom hova írjam ezért ideírom mivel félig meddig német :D Elfogott német SU 85-k ről keresek képeket. Esetleg hátha van valakinek olyan ami nekem nincs meg, és ha van valakinek pontosabb infója esetleg egykét színes képe a 212-es oldalszámú elfogott Su 85 ről azt nagyon megköszönném. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471115 | 2011. június 29. 17:34 | ![]() | |
Oké, valóban nem volt sekély ezeknek a csövegnek a huzagolása, de a Monty által csatolt képen nekem akkor is picit túlzottan hangsúlyos. Valahányszor képeket nézegetek csőszájfék nélküli, huzagolt csőtorkolatokról, elvétve látok olyat, ahol a fény úgy esne "be" a torkolatba, hogy így kihangsúlyozná a huzagolást. Szóval nem nagyon kedvelem a huzagolás-imitált fémcsöveket 1/35-ben 15 cm alatt, fölötte is csak módjával. Na jó, egy Mörser Karl hülyén néz ki huzagolás nélkül. :) De ez csak az én különbejáratú magánízlésem. Tamás | |||||
Tamás | Adatlap | 471114 | 2011. június 29. 15:31 | ![]() | |
És itt egy megoldás a koszolásra . http://www.network54.com/Forum/95064/message/1095215462/Friulmodel-Blacken-it+solution+%26gt%3B+step+by+step | |||||
Tamás | Adatlap | 471113 | 2011. június 29. 15:22 | ![]() | |
A képen amit fel töltöttél azon ugyan úgy van a lánc mint amit mondtam az előző oldalon. A te macsekod lánca felül ugy áll mint amit én töltöttem fel képet de azon láthatod hgoy enyhén hátra helé áll a valaga ezért elől a lánchajtó kerék alatt meg lóg a földön a lán. Az nem baj hogy nem rozsdáztad a kopásokat azt csak példa ként mondtam hogy a lánc miatt ne aggódj. De a lövegpajzson lévő letörést azt lehet hogy érdemes lenne egy részét kicsit égettre csinálni ha találsz színes lövés nyomott valahol az alapján . de a képek alapján nem vitted nagyon túlzásba a kopást és az jó mert a német festékeke jól bírták a strapát nem nagyon koptak le (De ez ízlés kérdése a kopás) .(meg nem is nagyon húzták ám sokáig a macsekok a gyárból kikerülve) Egyébként a kopások jók de én az éleken grafit ceruzával besötétítenem ahol a természeti akadályok koptatták és ott egy két helyen barnás vörössel az eredeti alapozó színnel emelném ki . a Felső részen ha csináltál kopást ott több alapozó szint tennék és kevés grafitot. De több kopás szerintem nem kell ami van . a javaslatom csak kicsit patinánsabbá és cizelláltabbá teszi a kopásokat. A lánc egyébként sokkal jobb lenne ha a rozsda szint az olajfesték változatát alaposan fel hígítanád és abba tennéd bele mint fújva és utána koszolnád. érdemes lenne kísérletezned vele .Mert más az amikor lefújod és más ha megül rajta a pigment vékonyan . csak arra kell ügyelni hogy ne legyen nagyon rozsdás csak érzéssel . Egyébként vannak olyan hígítok amik alaposan meg oxidálják a fehérkémet és acél színe lesz . Csak amelyikről tudom ezt a tulajdonságot irtó büdös és eléggé maradandó a szaga még akkor is ha már nincs elő .a másik probléma vele az irtózatos ára . esetleg alaposan főzd ki vízbe forrásponton az is sötétíti elvileg . vagy ha van gőz fújod az a kis kézi akkor azzal óvatosan de alaposan lehet neki adni mert az oxidációtól hajlapos lesz a törésre a fehérfém és folyamatos rezgéstől meg széttörhet egy két szem, ahol meg van csapolva eshet . | |||||
Monty | Adatlap | 471112 | 2011. június 29. 14:24 | ![]() | |
Szia! Köszönöm az észrevételeket. Bedobok egy képet amiről készítem a nagymacskám. Ez a lánc érdekes dolog. Eredetileg 2 szemmel volt több benne, de annyira laza volt feltéve, hogy kiszedtem belőle 2-t és szerintem így közel a képhez hasonló állaptban van. Szerintem :) De úgy is szét kell még szednem a láncot hogy lefújjam, ezért teszek még egy próbát mit mutat 2 szemmel többel, hátha itt is kicsit figyelmetlen voltam. A láncot acélszínre fújom le és porolom kicsit. A páncéltesten nem csináltam rozsdát, csak lepattogzódásokat, remélem az így "élethű" maradt. A láncfeszességre visszatérve, én egy csomó képet láttam, amin inkábbhogy nagyon feszesnek tűnnek, mintsem lazának. | |||||
Monty | Adatlap | 471111 | 2011. június 29. 14:24 | ![]() | |
Szia! Köszönöm az észrevételeket. Bedobok egy képet amiről készítem a nagymacskám. Ez a lánc érdekes dolog. Eredetileg 2 szemmel volt több benne, de annyira laza volt feltéve, hogy kiszedtem belőle 2-t és szerintem így közel a képhez hasonló állaptban van. Szerintem :) De úgy is szét kell még szednem a láncot hogy lefújjam, ezért teszek még egy próbát mit mutat 2 szemmel többel, hátha itt is kicsit figyelmetlen voltam. A láncot acélszínre fújom le és porolom kicsit. A páncéltesten nem csináltam rozsdát, csak lepattogzódásokat, remélem az így "élethű" maradt. A láncfeszességre visszatérve, én egy csomó képet láttam, amin inkábbhogy nagyon feszesnek tűnnek, mintsem lazának. | |||||
Tamás | Adatlap | 471110 | 2011. június 29. 13:50 | ![]() | |
Helo akkor jó meg nyugodtam . De ha rám hallgatsz akkor a láncba még bele teszel pár szemet nem volt ilyen feszes használat közbe főleg hogy így könnyen meg tudott volna feszülni és úton út félen el hagyta volna a papucsát . Egy oldallal visszább van egy kép itt a fórumon ott láthatod hogy meddig lógott a lánc. Egyébként nem baj de maradhat is a hasmagassága . mert a nagy tömeg miatt elég hamar meg rogytak a felfüggesztés rugói ami miatt lejjebb süllyedt a hasmagasság. De ez nem olyan ok ami életbe vágó szóval nem fontos. De a lán az ilyen állapotban maradhat a koszolása csak takarítsad le az élekről a rozsdát meg ahol a görgök futnak mert ott nem volt biztosan . itt egy színes kép amin a lány egyáltalán nem rozsdás .de egyébként a német harckocsik lánca nem volt annyira hajlamos a rozsdásodásra mint esetleg a ruszki láncol . Sőt még a harckocsi test sem rozsdásodott csak nyomokban inkább csak oxidálódott amitől azon a részen kicsit grafitos lett a színe a kilátszó fémnek. Ja a láncok sokáig feketére voltak festve de a nagy sietségben már a háború vége felé nem volt jellemző. | |||||
Monty | Adatlap | 471109 | 2011. június 29. 12:59 | ![]() | |
Utánanéztem tényleg fém görgők voltak rajta. | |||||
Tamás | Adatlap | 471108 | 2011. június 29. 12:51 | ![]() | |
Ne hogy legyen gumírozás ezeken a görgőkön nem volt csak a csupasz fém. | |||||
Monty | Adatlap | 471107 | 2011. június 29. 11:17 | ![]() | |
Paul | Adatlap | 471106 | 2011. június 29. 11:12 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 471105 | 2011. június 28. 23:40 | ![]() | |
Annyira azért nem durva. Itt az utolsó kép a 88-as belseje, a Tigrisnél: www.tiger-tank.com/secure/journal16.htm (az oldalt macskabarátoknak ajánlom figyelmébe. Újraélesztés fotókkal dokumentálva) | |||||
proo0 | Adatlap | 471104 | 2011. június 28. 20:33 | ![]() | |
hat ja de ami a lánctalp fölött van az elég jól néz ki | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471102 | 2011. június 28. 17:00 | ![]() | |
A rece természetesen a huzagolás imitációja, és természetesen valóban huzagolt volt a lövegcső. Persze, ha ezt most felnagyítanánk 35-szörösére, elég durva huzagolást kapnánk... A lánccal kapcs. kérdésed nem is értem. Ez még teljesen nyers fémöntvény-színűnek látszik a képeken, a valódi acélöntvény egyáltalán nem ilyen színű. Ezt még festeni és koszolni is kéne. | |||||
Sszabi | Adatlap | 471101 | 2011. június 28. 16:42 | ![]() | |
Üdv! A recék amikre gondolsz, az valójában a huzagolása a lövegcsőnek. Feltételezem, hogy az összes nagymacsnál már huzagolt volt rendszeresítve, de a szakértők úgyis megmondják nemsokára:P | |||||
Monty | Adatlap | 471100 | 2011. június 28. 15:42 | ![]() | |
Sziasztok! Még nem fejeztem be a Jagdtigerem, de dobok fel képet, hogyan is sikerült a kamuflázs és a koszolás. A kerekeket még koszolom, ill. nem tudom a lánctalp (Friul, Blacken' It-el öregítve) maradjon így vagy azon is koszoljak még szerintetek? És ha már Jagdtiger, abban kérnék segítséget, hogy láttam kétféle lövegcsövet: egyiknél a cső vége belül "recés", a másiknál sima. A valóságban is létezett mindkettő típus, és ha igen, lehet-e tudni melyik változat melyik lövegcsövet használta? | |||||
t22 | Adatlap | 471099 | 2011. június 28. 11:56 | ![]() | |
azt olvastam, hogy az amcsik zsákmánya volt, szóval ha tovább engedem a fantáziám lehet, hogy ők biggyeztették oda az n betűt. a thorn jelentése pedig "csipkebokor; tövis; tövises cserje; tüske;" :) csináltam egy negatív effektet, persze sokkal több így sem látszik. egyébként az r betű sem tűnik túl szabályosnak és a h legalább olyan vastag mint az álltólagos n. az utólag készült képeken már a homloklemez felső részén látható feliratok sincsennek ott, ha egyáltalán azok, szóval látszik, hogy piszkáltak vele. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 471098 | 2011. június 28. 11:43 | ![]() | |
Elvileg lehet mindkettő szerintem. Thor mint germán isten és Thorn mint az 1939-ben elfoglalt egyik lengyel falu német neve. De a Thor annyira kézenfekvőnek tűnik. | |||||
lajcsi70 | Adatlap | 471097 | 2011. június 28. 11:22 | ![]() | |
Nekem megvan egy régi Italeri maketten ott a festési útmutató szerint 3 szinű a Thor. | |||||
Freddy | Adatlap | 471096 | 2011. június 28. 10:43 | ![]() | |
Én a Thor-ra szavazok, az az N-betű vastagabb és ferdébb is, mint a többi, lehet, hogy csak érzékcsalódás. | |||||
t22 | Adatlap | 471095 | 2011. június 28. 07:29 | ![]() | |
utánanéztem és érdekes, mert maketteken valóban csak thor szerepel (matricalapokon is így nyomják), de pl a panzers in the gunsightsban is thorn ként van feltüntetve. lehet hogy csak belelátom, de egyébként is furán hangzott, mert elsőre rögtön a karl-gerat jutott eszembe a thor névről. | |||||
miles | Adatlap | 471094 | 2011. június 28. 07:01 | ![]() | |
Szerintem az nem valószinű, hogy egy N betű lenne. Mi tagadás, jó a szemed, én nem vettem volna észre, de szerintem a kamuflázs egy hasonló alakú foltja. Abban viszont igazad van, hogy az utolsó kép jóval korábbi. A fákon még sűrű a lombozat, mig az előzőkön már egy része a lánctalp és a kerekek közé seperve. Az utolsó kép lehet a műszaki ok miatt elhagyott jármű (leszerelve a motorburkolat) megtalálásának időpontja körüli kép. | |||||
t22 | Adatlap | 471093 | 2011. június 27. 22:13 | ![]() | |
érdekes, mintha az 5. kép időben előbb készült volna mint a többi. nem lehet hogy később felületesen lefestették és a feliratok is akkor kerültek rá? olyan mintha újra az alapszínt akarták volna imitálni. sima dunkelgelbre tippelek, de lehetett akár 3 színű is... ha jobban megnézed sztm van egy n betű is a szó végén vagyis thorn | |||||
Taxis | Adatlap | 471092 | 2011. június 27. 19:29 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 471091 | 2011. június 27. 01:48 | ![]() | |
Megvan az A1-es képen lévő teherautó! Múzeumok éjszakáján (mivel a Maybach Zeppelint vétek lett volna kihagyni) eljutottunk a Közlekedési Múzeumba is. Ott pedig egy falba süllyesztett vitrinben ott van ennek a maketteje, Mávag L 3500 típusjellel. | |||||
Joce | Adatlap | 471090 | 2011. június 26. 10:11 | ![]() | |
Köszi! Konkrétan csak a Skodát kérdeztem, de ezek szerint akkor nem. Mégegyszer köszi a válaszokat! Joce |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rákerestem az Italeri Nr.293 készletére, de nem találtam 222-es toronyszámot benne, csak 221-et. Az pediglen a s.SS.Pz.Abt.101 harckocsija, a normandiai harcok idejéből. Az alakulatról rengeteg képet találhatsz a google képkeresőjében - talán az egyik legpublikáltabb nehézpáncélososztály volt a s.Pz.Abt.503 mellett.
üdv
bp