/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Emerick 471403 2011. szeptember 9. 20:29
Válasz erre
Stét!

Pc-132 Csaba. Úgy nézem, elég szerencsés kocsi lehetett. A 2. gépkocsizó dandár felderítő zászlóaljának 1. könnyű páncélgépkocsi századához tartozott, elvezénylés nélkül. Részt vett minden mozgosításban, hadműveletben. Javításra -szerintem legfeljebb középjavítás lehetett, mert helyőrségébe küldték- először 1942 év végén került műhelybe Kassán. 1943-as pályafutásáról később, ha egyáltalán lesz róla infó! ;) Egy biztos: a 2. felderítő zászlóaljnál maradt!

Parancsnoki rádiós Csabák rendszámai: Pc-400-tól Pc-411-ig.
"sima" Csabák: Pc-109-től Pc-182-ig. (elvileg)
vas-gyakorló- Csabák: Pc 101-től Pc 108-ig.
+egy vas prototípus Csaba, amit elég hamar elnyüstöltek.

I.
romsitsa 471402 2011. szeptember 9. 12:35
Válasz erre
Szervusz,

előre is köszönöm.
Azt esetleg elő tudod kapni, hogy a csatár változatok milyen rendszámokat kaptak (-tól -ig).
Valahol megvolt, de nem találom:(

Üdv

ad
Emerick 471399 2011. szeptember 8. 20:02
Válasz erre
Hali!

A Csabák nagy része felújításra került, közép-, vagy nagyjavítással. Átfesthették őket a WM-nél, igen. A Pc-132 történetét (legalábbis amit eddig találtam) majd összeszedem holnapra, rendben? :)

I.
Inkvizítor 471397 2011. szeptember 8. 18:29
Válasz erre
Monty, nem hiszem hogy bárki megszámolná a maketteidet nézegetök közül, hogy melyiken hány szemből áll a lánc-az én haverjaim sem számolják,ha nézik a munkáimat...

Viszont,kezdők számára egy jótanács, addig ne ragasszátok fixre a láncfeszítő kerekeket amíg az összes láncszem nincs a helyén,mert ezzel lehet trükközni a hosszt,ha ki kell venni a szemekből vagy be kell toldani...egyszerübb módszer, mintha a fixre kötött ragasztást akarnátok szétbarmolni, amikor rájöttetek, hogy vmi nem stimmel.
TAMAS78 471396 2011. szeptember 8. 18:10
Válasz erre
Kiegészíteném azzal, hogy érdemes ennek az utolsó tengelynek a beragasztását a legvégére halasztani, vagy legalábbis akkorra, amikor felhelyezed a láncot. Így tényleg teljesen szabadon játszhatsz a lánc feszességével, mindenféle trükközés, csalás és görcsölés nélkül.
TAMAS78 471395 2011. szeptember 8. 18:04
Válasz erre
A makettek túlnyomó többségén a láncfeszítőgörgők tengelyét eleve úgy adják, hogy a valóságoshoz hasonlóan változtatni lehessen a többi görgőhöz mért távolságán - persze csak egy picit. Ha ezt beragasztottad, akkor max. letörni lehet, és pl. dróttal újracsapolva visszaragasztani. A "csalás" egyszerűbb út, persze csak ha nagyjából hasonlóan néz ki utána a két oldal. Nincs erre vonatkozó konkrét tudásom, de feltételezem, hogy a két oldali lánc feszességét igyekeztek nagyon hasonló értékeken tartani, hogy ne legyen "csámpás" a jármű futása.
Monty 471394 2011. szeptember 8. 17:09
Válasz erre
Szia Tamas78!

És ha már be van ragasztva a futómű (kerekek nincsenek még rögzítve) lehet módosítani a beállításon? Épp nem vagyok otthon hogy ránézzek...
De lehet, hogy csalni fogok :))
TAMAS78 471393 2011. szeptember 8. 16:45
Válasz erre
Szia, Monty!

Szerintem, ha a másik oldal 91 szemmel pontosan úgy néz ki, mint emez 92-vel, akkor csalj nyugodtan. Eleve a Friul lánc is csalás, tudtommal általában pár szemmel kevesebb kell belőle a megfelelő kinézethez, mint ami a valóságban kellett. Másik lehetőség, hogy a leghátsó (láncfeszítő-)görgő beállításán változtatsz - ahogyan a valóságban is csinálták.

Tamás
Monty 471392 2011. szeptember 8. 14:55
Válasz erre
Sziasztok!

Van egy olyan gondom, hogy a Stug III-asom (G változat) egyik oldalán a Friul lánc meglehetősen feszes - ami egyébként szerintem nem baj, mert egyáltalán nem tűnnek lazáknak a lánctalpak archív képeken - viszont a másik oldalon meglehetősen laza. Többször megszámoltam, mindkettő 92 szemből áll. Mit csináljak? Csaljak és az egyik oldalon legyen csak 91 szem? Elég szembetűnő a különbség a két oldal között. :(
Más.
Keresem a 12. páncélos hadosztály jelvényét (sárga színű) 1:35-ben, PzIV-hez. Nem kívánom ingyen.
Ha valaki megválna tőle, ide írjon:
panhdhead[kukac]gmail[pont]com

Ezzel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy hány darab kellett a PZIV-re? Nyilván volt a torony 2 oldalán, fotót nézegetve elöl nem látok... még az a kérdés hátul lehetett-e?
Csodabogár 471391 2011. szeptember 8. 09:53
Válasz erre
Szia!

A képen egy Ausf. A és egy Ausf. G látható. Azt, hogy a két hadosztály közül melyikhez tartoztak, sajnos még nem sikerült kideríteni. Egyébként létezik róluk kép szemből is. Az Általad említett 632-es Pantherről szintén két kép létezik (tudomásom szerint) - az a páncélos biztos, hogy a 13. páncéloshadosztályhoz tartozott.

A témáról bővebb információt találsz a www.makett.org oldalon.

üdv

bp
romsitsa 471390 2011. szeptember 8. 09:51
Válasz erre
Szervusztok,

a Bison Decals festési utasítását nézegetve, az egyszín sárga Csabák biztos, hogy stimmelnek?
Tudtommal Galíciában az 1. felderítő zászlóalj harcolt, nem a 2. A zászlóaljon belül a 3. század volt páncélgépkocsikkal felszerelve így hogy jön ki pl. a 133-as toronyszám (nem század-szakasz-jármű kellene, hogy legyen a jelzés)?
Illetve, ha sorrendben adták ki a rendszámokat, akkor a Pc-132 rendszám alapján (ami eléggé a sor elején van) ezt a járművet feltehetően átfestették egy gyári nagyjavítás alkalmával?
Balázs 471389 2011. szeptember 7. 22:52
Válasz erre
Sziasztok!

Elhatároztam, hogy egy budapesti ostrom témájú diorámát építek. Egyelőre egy olyan ötletem van, hogy többek között egy Panther fog szerepelni benne a Krisztina körúton. Találtam egy érdekes fotót:

www.bunkermuzeum.hu/forum%20kepek/regen%20es%20most/Bp_alagut4_old.jpg

Ezek nekem G típusnak tűnnek, szerintetek? Vajon a 13. vagy a Feldherrnhalle pcsho.-ba tartoznak (tudtommal e kettőnek volt párduca Bp-en). Festésről ötletetek van?

Olvastam a Vérmezőn ottmaradt 632-es oldalszámú Panther G-ről. Van erről valakinek fotója? Állítólag '45 nyarán készülhetett.

És végül - én a Dragon G típusán gondolkozom. Mo-on hol lehetne beszerezni?

Köszönöm! Üdv
Balázs
Emerick 471387 2011. szeptember 7. 21:10
Válasz erre
Üdv!

A lengyel felszerelés kizárólag használatba volt véve.
Az üzemanyag szállító taligákból volt egy néhány... Kaptak külön rendszámot is.

I.
Elnar 471386 2011. szeptember 7. 20:56
Válasz erre
A 887 tisztán látszik. Hogy mi van előtte, az nem. Azért írtam hogy nem 100% (csak 99...) Persze szerintem is felkókányolt rendszám, de láttam már furcsaságokat. :)

TK-ról meg keresgéltem én (mondjuk nem levéltárban). Amúgy, ha már a lengyeleknél tartunk: rendszeresítve volt a Honvédségben a "háromhordós" lengyel utánfutó, vagy csak úgy volt? A múltkori Botondos kép óta leltem még egyet. Bevonulási, Protze vontatja (filmhíradó)
Emerick 471385 2011. szeptember 7. 20:31
Válasz erre
1H-887. Mi más lehetne, mint magyar rendszám -gányul felfestve?

Magyar TK-król is van fotó. Keresgélni kell, de van. ;) Főleg a lengyelek internálásakor készült komolyabb fényképsorozat 1939-ben. ;)

I.
romeo 471383 2011. szeptember 7. 14:33
Válasz erre
file27
file27

Szép nagy felbontású Csaba fotó, itt jelent meg:
mejoresfotos2gm.blogspot.com/search
Csodabogár 471382 2011. szeptember 7. 10:16
Válasz erre
romeo 471381 2011. szeptember 6. 22:49
Válasz erre
Freddy 471380 2011. szeptember 6. 22:27
Válasz erre
Attól, hogy valamire nem volt felfestve a rendszám, még lehetett neki- aztán a parancsnoknál volt egy sajtpapír, hogy a 211-es számú kocsi, amelyiknek görbe a sárvédője és egy nagy zöld folt van a cső harmadánál, na az az 1H234.
Csodabogár 471379 2011. szeptember 6. 22:04
Válasz erre
A StuG III-okon "magyarított" hadijel volt...
Elnar 471378 2011. szeptember 6. 22:00
Válasz erre
Pz IV G - 1H-887  - 42.12.02 - Repjevka
Pz IV G - 1H-887 - 42.12.02 - Repjevka

Na ez az a kép amit Számvéber úr küldött be. A többin nem láttam rendszámot sehol sem. (mondjuk ez sem 100%, hogy magyar rendszám. Őszintén szólva magyar TK-t sem láttam még fotón sem.
romeo 471377 2011. szeptember 6. 21:59
Válasz erre
Én megelégednék magyar hadijellel ellátott STUG-III,HETZER,Pz-V,Pz-VI,Pz-IV-hosszúcsövű fotóval is, merthogy ilyen sem létezik...
Csodabogár 471376 2011. szeptember 6. 21:51
Válasz erre
Akkor most lassan, tagoltan :-)

Lehet, hogy elvileg volt, sőt akár papíron is - ezt Emerick kolléga sokkal jobban tudja, mint én, nem kérdés.

De a rendelkezésünkre álló fényképeken egyik ilyen '44-'45-ös páncéloson sem látszik rendszám. Márpedig van képünk Tiger I-ről, StuG III-ról és Hetzerekről. Meg persze pár gyatra minőségű kép a Pantehrekről. Kései Pz.IV-ről még sajna nincs...
Emerick 471375 2011. szeptember 6. 21:45
Válasz erre
A Stug III-asoknak elvileg volt. A főnököm által elkezett gyűjtésben szerepelnek... Az erőteljesen 1944-es átadás.
Attól mert nem látjuk, még lehet, hogy kiadásra kerültek. Ha már itt tartunk: magyar TK-n rendszámot látott valaki?

Megint olyan témát dobtok fel, ahol pont nem tartok még. :)

I.
Csodabogár 471374 2011. szeptember 6. 21:32
Válasz erre
Hja... :-(

Tehát '44 előtt...

Pedig be örültem volna egy magyar Pz.IV Ausf. J-nek.

Szóval, '44-'45-ös német átadású magyar páncéloson én még nem láttam rendszámot.
Elnar 471373 2011. szeptember 6. 21:25
Válasz erre
Bocs, nem J, G volt. Repjevkánál, [1]H-887-es rendszámmal.
makettinfo.hu/index.php
Csodabogár 471372 2011. szeptember 6. 21:18
Válasz erre
felborult magyar pz.iv j? hol?
Elnar 471371 2011. szeptember 6. 21:04
Válasz erre
Szinte biztos, hogy valahogy volt vezetve. A felborult Pz IV J, amit Számvéber Norbert posztolt régebben, az is visel rendszámot, még ha kézzel felfestve is. Voltak nekik biztos - csak épp ismeretlenek.
Csodabogár 471370 2011. szeptember 6. 20:48
Válasz erre
Hááát, speciel én se' Tiger I-en, se' Hetzeren, se' StuG III G-n nem láttam rendszámot eddig...
Emerick 471369 2011. szeptember 6. 20:32
Válasz erre
Nem a lótúrót nem! ;) A Donnál átadott korszerű Pz III és Pz IV harckocsiknak is volt! ;)
Konkrétabban: a zárójelben feltűntetett eszközöket is nyilván kellett valahogy tartani. Amíg nem látok erre ellentétes bizonyítékot, addig azt sem zárnám ki, hogy kaptak magyar rendszámot az említett, 1944 második felében átadott eszközök. Ha addig kaptak, miért ne kaptak volna az újabbak? Persze nem zárható ki, hogy valamiért mégsem volt rá kapacitás. De az oly kezelhetetlen körülmény lenne, aminek egyszerűen nincs értelme. Kvázi bemondásra osztottak volna üzemanyagot, lőszert, sőt, embert?
Valamilyen nyilvántartási szám pedig mindennek kellett, különben nem közlekedhetett volna a közigazgatási területeken.

I.
romeo 471368 2011. szeptember 6. 20:23
Válasz erre
No meg a harctéren átadott német eszközök (Pz-VI, STUG-III, HETZER stb)...
Ezek nem rendelkeztek magyar rendszámmal :)
Emerick 471367 2011. szeptember 6. 20:07
Válasz erre
Nem kell polemizálni a kérdésen! ;)
Ha volt magyar Ba-20, akkor biztosan kapott rendszámot. A Magyar Királyi Honvédség minden gépjárművére; páncélozott eszköztől a segédmotoros kerékpárokig adtak magyar rendszámot. Persze nagyon ritkán volt kivétel, de ott az eredeti rendszámok maradtak meg (jugók, lengyelek).

I.
Freddy 471366 2011. szeptember 6. 16:50
Válasz erre
Igen, ha jól emlékszem, az a videó az én kérésemre lett előtúrva. De az egy BA-10-es, a Bison BA-20-ashoz (kisebb, kéttengelyes páncélautó) ad matricát. Ehhez: beute.narod.ru/Beutepanzer/su/Hungarian/Hungarian_BA_20.JPG
Elnar 471365 2011. szeptember 6. 16:34
Válasz erre
Egy BA páncélautón tisztán látszik a 7A-325 rendszám, fehér keresztes hadijellel. (43 novemberi filmhíradó). Emerick is megjegyezte nem is olyan rég. Gondolom a Bison még a híradók közzététele előtt készítette a grafikáit.
Freddy 471364 2011. szeptember 6. 14:36
Válasz erre
Én már megrendeltem mindhármat, csak még nem érkeztek meg. Van egy negyedik is egyébként, az csak részben magyar, de a magyar Pz III abban van.
Nekem egyébként a BA-20-as gyanús, hogy azért nincs hozzá rendszám, mert az egyetlen ismert fényképen nem látszik, nem azért, mert nem volt rajta.
romeo 471363 2011. szeptember 6. 07:49
Válasz erre
Elnar 471362 2011. szeptember 5. 23:31
Válasz erre
Nagy része igen. Fotókról vannak. Bár én a H-314-es toldin inkább 2.F-et látok a vezetőnyílás mellett mint kis tank sziluettet. De lehet, hogy elnéztem és inkább a 318-ast látom (videóból van kivágva, és nem éles)
romeo 471361 2011. szeptember 5. 22:36
Válasz erre
Üdv!
Szerintetek a rajzokon látható jelzések megfelenek a valóságnak?
Elnar 471360 2011. szeptember 5. 21:22
Válasz erre
A Turános képek a Panzerwrecks 9-ből valók. Az axishistoryn jó dolgok vannak ám. meg a warrelics.eu-n is.
romeo 471359 2011. szeptember 5. 20:48
Válasz erre
72028_1
72028_1
72028_2
72028_2
72028_3
72028_3

Üdv!
Ezt most találtam.
további anyag itt: picasaweb.google.com/bisondecals
romeo 471358 2011. szeptember 5. 13:43
Válasz erre
pw007-59
pw007-59
pw007-58
pw007-58
pw007-60
pw007-60
pw007-56
pw007-56
pw007-57
pw007-57
pw007-54
pw007-54
pw007-55
pw007-55
toldi 1
toldi 1
Toldi tank
Toldi tank
Csaba_!
Csaba_!

Üdv!
Találtam néhány jó fotót(nemrég jelentek meg) itt:
forum.axishistory.com
romeo 471357 2011. szeptember 5. 13:24
Válasz erre
Ansaldo
Ansaldo

A Vaterán találtam.
romeo 471356 2011. szeptember 4. 19:33
Válasz erre
BOFORS 29M  8cm  MKH
BOFORS 29M 8cm MKH

Egy érdekes álcázású magyar BOFORS 29M.
forrás: worldwar2.lapunk.hu/
Robi 471355 2011. szeptember 3. 20:49
Válasz erre
Jó de nem tudja valaki, hogy egy ilyen milyen hosszú lehetett?
Elnar 471354 2011. szeptember 3. 20:36
Válasz erre
Ha megfelel űrméretnek, akkor esztergáld öntőkeretből, fúróba fogva a mintadarabot. Olajozd le, aztán azt nyomd kisüthető gyurmába. A lőszer szerintem egyrészes formából is kijön. Aztán ebbe a lyukba meg lehet már önteni amiből akarod csinálni.
Nem azt mondom, hogy így működik, mert nem csináltam még iylet, de én így csinálnám.
Robi 471353 2011. szeptember 3. 20:35
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.
migi 471352 2011. szeptember 3. 18:16
Válasz erre
Szia
Csinálj meg 1 db-ot de szépen megfelelő űrméretre és formára , és csinálj belőle egy öntőformát és utána annyit csinálsz belőle amennyit akarsz .
TAMAS78 471351 2011. szeptember 3. 17:44
Válasz erre
Szia!

A tarack nem az űrmérettől, hanem az űrméret és a csőhossz hányadosától függ. Ezt nevezzük kaliberhosszúságnak. Konyhanyelven azt jelenti, hogy a cső hossza hányszorosa a belső (névleges) átmérőjének. (A jelölésben: L/szám. Tehát az L/24-es löveg azt jelenti, hogy a csőhossz 24-szerese az űrméretnek.) A tarack alacsony kaliberhosszúságú löveg, tehát az űrméretéhez képest rövid csövű, amelyet főleg felső szögcsoportban való tüzelésre használnak. Tehát nem közvetlen, hanem közvetett irányzással használják. A lövedék (és nem töltet :)) tehát "fölfelé" indul, és egy ívet leírva, mintegy föntről hull rá a célra. (Persze azért nem függőlegesen.) Ez ideális, ha mondjuk egy domb mögül tüzelünk az ellenségre.

A lőszer készítéséhez (amelynek a csőből kirepülő része a lövedék) én inkább eleve garantáltan kör keresztmetszetű dolgot használnék. Tehát gyurmával nem görcsölnék, szinte kizárt, hogy szép legyen.

Tamás
busi 471350 2011. szeptember 3. 17:05
Válasz erre
Kép 336
Kép 336

Sziasztok!
Kérdeznélek benneteket hogy az alul látható párduc /forrás:Veress Csaba :Balatoni csata c könyve/vajon milyen /eredeti/festése lehetett ?Időpont 1944 dec -1945 márc.Magyarország.
Előre köszi
b
Robi 471349 2011. szeptember 3. 13:37
Válasz erre
72230
72230
21cm-Moerser-18-
21cm-Moerser-18-
21-cmMorser18-1
21-cmMorser18-1

Az 21 cm mörser tarackomhoz szeretnék (Nem tudom az már taracknak minősül?) tölteteket csinálni, és arra gondoltam, hogy vagy levegőre száradó gyurmából, vagy golyóstoll hegyből, illetve szögekből csinálnám meg. Ti mit ajánlotok?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.