<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Freddy | Adatlap | 471430 | 2011. szeptember 12. 12:51 | ||
Wow, a lövegen vajon a magyar kereszt van? Nekem németnek tűnik. Előzmény: (471428) romsitsa 2011. szeptember 12. 10:31 | |||||
Elnar | Adatlap | 471429 | 2011. szeptember 12. 10:37 | ||
A ProModell nemtudommármelyik számában van egy rendszám lista, aszerint Pc-101-től Pc-192-ig csatár. | |||||
romsitsa | Adatlap | 471428 | 2011. szeptember 12. 10:31 | ||
Szervusz, Mindegyik járművön volt torony véleményem szerint. a 101. önálló harckocsiszázad 2 Somuát (viszonylag jó fotó a Mujzer gyűjteményben) és 15 H-35-öt és/vagy H-39-et (jó fotók a Számvéber: Keleti hadszíntér és Mo. bővített kiadásában) kapott. Az R-35-ösök a lengyelekkel kerültek Magyarországra, ezeket szerintem kiképzésre használták, van róluk 4-5 fénykép. Volt még néhány R-35 alvázra épül 4,7-es lövegű vadászpáncélos is, ezeket nem tudom kik kapták, de egy filmhíradóban csíphetőek el. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 471427 | 2011. szeptember 12. 10:22 | ||
Szervusz, ezt most nem teljesen értem. Van egy képem a Pc-176-os csatárról elméletileg 1941-ből. Ha Pc-182-ig futott a számsor akkor milyen rendszámot kaptak az 1942 után legyártott járművek? Üdv ad | |||||
Kamovos | Adatlap | 471426 | 2011. szeptember 12. 09:42 | ||
Szia Indiana73! Az elsőt már én is megtaláltam a második még nem volt meg. Köszönöm szépen! Üdv: kamovos | |||||
Indiana73 | Adatlap | 471425 | 2011. szeptember 12. 09:36 | ||
Szia Kamovos! Nem sok, de hátha ez is jól jön:) | |||||
Elnar | Adatlap | 471424 | 2011. szeptember 12. 02:12 | ||
Elnar | Adatlap | 471423 | 2011. szeptember 12. 01:30 | ||
Üdv! Egy mémet Pz 38-akat tartalmazó albumban találta "egy" orosz oldalon. Nem tudom, ismert kép-e, én mindenesetre nem láttam még. A toronyszám 112 lehet, ha jól játszottam a kontraszttal, fényerővel, miegyébbel. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471422 | 2011. szeptember 11. 23:29 | ||
Közben én is ráleltem, köszi. Italeri cucc van benne sajna... :-( ...köze a valósághoz csak a véletlen műve... | |||||
Freddy | Adatlap | 471421 | 2011. szeptember 11. 23:10 | ||
Van, vsz Italeri átvétel, mert a doboz és a leírás Tamiya, de a zacskón belül már Made in Italy a felirat. Egy régi ProModellben volt a Fórumban is, még nem kerestem elő, de úgy emlékszem, nem voltak tőle elájulva. Elnar: köszönöm! Ezt aképen én is nézegettem, ez valami civil autó lehet a krómozott alkatrészekből kiindulva, nem? A makettnek a sárhányón vannak a lámpái, nem annyira belül, és a platója is más. Emerick: akkor mondjuk egy zöld színű, esetleg magyar terepszínű fehér sárvédőszegélycsíkos, járműemblémás kocsi a tudomány mai állása alapján nem lenne akkora nagy hülyeség? Ami a rendszámot illeti, volt benne valami rendszer (mint pl a Magyar Néphadseregnél, hogy HX az utánfutó, HZ meg az üzemanyagszállító), vagy csak adták, ahogy jött? Egyébként találtam még egy képet a WTF-mappa mélyén, a fülke formája, a sárvédő és a motorsátor oldala felől ez akár L3000 is lehetne- de ha nem nagyon muszáj, akkor ennyire nem faragám át:) Vagy itt volt egyébként, vagy a makettinfón. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471420 | 2011. szeptember 11. 22:41 | ||
A Tamiyának van Mercedes teherautója? | |||||
Elnar | Adatlap | 471419 | 2011. szeptember 11. 22:13 | ||
A makett.org-on van egy fénykép. Egy USA Ford tgk. mellett egy Mercedes tgk. Ha jól láttam, az L3000. www.makett.org/index.php/topic,374.0.html | |||||
Emerick | Adatlap | 471418 | 2011. szeptember 11. 21:08 | ||
Üdv Neked is! Kicsit sem stimmel. Lehet, hogy 1944-ben adtak át a németek ilyen teherautókat, de 1942-ben volt egy finom rendelés, mondjuk úgy, hogy száznál több darabszámmal! 1944-et sem kell úgy kezelni, hogy jött, ami jött, nem nézték, csak használták. A fehér szegélyek a sárhánókon nem poénból voltak fenn még 1944-45-ös hadműveletek alatt is; az elvileg redszámot nem kapott német technikán nem csak úgy volt felrakva a Honvédség rendszámtábla ésatöbbi. Attól, mert dokumentumokat nehéz találni az időszakból, nem jelenti, hogy nem volt, vagy csak szerezetlenség létezett! A szakma időt kér, hogy megkereshesse a válaszokat! ;) Nyugodtan készítheted szürkén, vagy sárgán a Mercedes-t. A rendszámába ígérem, nem fogok belekötni, sőt, meg se nézem majd inkább. ;) I. | |||||
Robi | Adatlap | 471417 | 2011. szeptember 11. 15:51 | ||
Köszönöm akkor addig csak összerakom a festenivaló részeket. | |||||
Kamovos | Adatlap | 471416 | 2011. szeptember 11. 15:28 | ||
Szia Robi! Szerintem darabonként jobb lenne! Én "csak" festékszóróval festek. De én is, külön festem az elemeket, ha összeszerelt állapotban takarnak az alkatrészek. Sajnos most nem lehet képeket betenni! :( Pont ma délelőtt raktam össze egy M-40 G.M.C-t (Tegnapi beszerzés, de nem bírtam a véremmel. :D ) Aminél szintén takar a löveg, ha a helyén van. Ezért én is külön fogom festeni. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 471415 | 2011. szeptember 11. 15:20 | ||
Sziasztok! Erről a Mercedes Benz L3000 S Tűzoltó rajzról, nem tudtok véletlenül valahol képeket? Akár makettben, akár eredetiben? A mert a Google barátom titkolódzik velem: :( www.google.hu/imgres www.google.hu/imgres Üdv: kamovos | |||||
Robi | Adatlap | 471414 | 2011. szeptember 11. 14:29 | ||
Szerintetek, a löveget, darabokban, vagy pedig összeszerelve érdemes lefesteni? Mert még nincs szórópisztolyom, és gondoltam addig, le kell-e álljak az építéssel? | |||||
Freddy | Adatlap | 471413 | 2011. szeptember 11. 14:03 | ||
,,Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány..." A régi MKH fegyverzete könyvben azt írják, hogy pár tucatot adtak át 44-ben a németek. A kérdés rejtett célját gondolom, nem nehéz kitalálni, a Tamiya makettjét szeretném magyarnak megépíteni;) Ha a háború elejétől álltak szolgálatban ilyen járművek, akkor még kamuból is szépen meg lehetne csinálni, zöld szín, egy random rendszámtábla, meg az egységes gépjárműembléma. Viszont 44-es átadás már bármi lehet, sárga, szürke, német jelzéseit vagy lecserélték, vagy nem, stb. | |||||
Emerick | Adatlap | 471412 | 2011. szeptember 10. 20:31 | ||
Harckocsik torony nélküli alkalmazása a németeknél volt "divatos". :) | |||||
Emerick | Adatlap | 471411 | 2011. szeptember 10. 20:29 | ||
Ezeket a rendszámokat felejtsük el! Minden bizonnyal semmi köze a valósághoz! ;) Legalábbis a dokumentumok mást mondanak! ;) Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány... | |||||
romeo | Adatlap | 471410 | 2011. szeptember 10. 18:45 | ||
Freddy | Adatlap | 471409 | 2011. szeptember 10. 17:22 | ||
Viszont van esetleg valakinek valamilyen képe, vagy információja a Magyar Honvédésg által használt L3000-es teherkocsikról? | |||||
Freddy | Adatlap | 471408 | 2011. szeptember 10. 17:21 | ||
Magyar Somua-ról volt már kép itt, azon volt torony. Renault 35-ösről (a fene enné meg ezt a sok 35-öst, hogy van R35, H35, meg PzKpfw 35(t) is-...:)) van kép az általad említett könyvben toronnyal. | |||||
Számvéber | Adatlap | 471407 | 2011. szeptember 10. 11:56 | ||
Az a helyzet, hogy az említett könyv számos helyen annyira pontatlan, illetve nem használ forrásmegjelölést, hogy én sajnos nem tudom referenciának tekinteni.:( | |||||
romeo | Adatlap | 471406 | 2011. szeptember 10. 11:51 | ||
Köszönöm a választ! A "Magyar Királyi Honvédség Külföldi Gyártású Harcjárművei" c. könyv szerint idézem: "A magyar hadsereg megszálló és hadtápvonalait biztosító alakulatai 1942-ben Ukrajnában a német hadsereg állományából 11 db (más források szerint 15 db) H 35/39 típusú torony nélküli harckocsit kaptak. - Az átadott francia eredetű harckocsik - egyes források szerint - a H-038 - H-048 (11 db) magyar rendszámokat kapták, és egy korabeli haditudósító-film tanúsága szerint a háromszínű magyar hadijellel ellátva kerültek bevetésre." | |||||
Számvéber | Adatlap | 471405 | 2011. szeptember 10. 10:27 | ||
Tudomásom szerint mindegyik említett típus esetében tornyos harcjárművek kerültek a Magyar Királyi Honvédség használatába. Az lehet, hogy sérülés miatt később egy-kettő torony nélküli vonatóként folytatta. A Hotchkiss és a Somua harckocsik a m. kir. 101. önálló harckocsiszázadhoz kerültek, amely megszálló és partizánellenes feladatokat látott el. Mi értelme lett volna torony és ezáltal löveg nélküli páncélosokat így alkalmazni? :) Üdv | |||||
romeo | Adatlap | 471404 | 2011. szeptember 10. 08:06 | ||
Teljesen összezavarodtam! Több helyen olvastam, hogy a németek által honvédségnek átadott Hotchkiss H35,-H39 harckcsik nem rendelkeztek toronnyal, -más írásokban viszont erről nem tesznek említést. Mi az igazság? Mi a helyzet a Renault R35 valamint a Souma S35 harckocsikkal, ezeken volt torony? Kérlek írjatok néhány sort! Köszönöm! | |||||
Emerick | Adatlap | 471403 | 2011. szeptember 9. 20:29 | ||
Stét! Pc-132 Csaba. Úgy nézem, elég szerencsés kocsi lehetett. A 2. gépkocsizó dandár felderítő zászlóaljának 1. könnyű páncélgépkocsi századához tartozott, elvezénylés nélkül. Részt vett minden mozgosításban, hadműveletben. Javításra -szerintem legfeljebb középjavítás lehetett, mert helyőrségébe küldték- először 1942 év végén került műhelybe Kassán. 1943-as pályafutásáról később, ha egyáltalán lesz róla infó! ;) Egy biztos: a 2. felderítő zászlóaljnál maradt! Parancsnoki rádiós Csabák rendszámai: Pc-400-tól Pc-411-ig. "sima" Csabák: Pc-109-től Pc-182-ig. (elvileg) vas-gyakorló- Csabák: Pc 101-től Pc 108-ig. +egy vas prototípus Csaba, amit elég hamar elnyüstöltek. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 471402 | 2011. szeptember 9. 12:35 | ||
Szervusz, előre is köszönöm. Azt esetleg elő tudod kapni, hogy a csatár változatok milyen rendszámokat kaptak (-tól -ig). Valahol megvolt, de nem találom:( Üdv ad | |||||
Emerick | Adatlap | 471399 | 2011. szeptember 8. 20:02 | ||
Hali! A Csabák nagy része felújításra került, közép-, vagy nagyjavítással. Átfesthették őket a WM-nél, igen. A Pc-132 történetét (legalábbis amit eddig találtam) majd összeszedem holnapra, rendben? :) I. | |||||
Inkvizítor | Adatlap | 471397 | 2011. szeptember 8. 18:29 | ||
Monty, nem hiszem hogy bárki megszámolná a maketteidet nézegetök közül, hogy melyiken hány szemből áll a lánc-az én haverjaim sem számolják,ha nézik a munkáimat... Viszont,kezdők számára egy jótanács, addig ne ragasszátok fixre a láncfeszítő kerekeket amíg az összes láncszem nincs a helyén,mert ezzel lehet trükközni a hosszt,ha ki kell venni a szemekből vagy be kell toldani...egyszerübb módszer, mintha a fixre kötött ragasztást akarnátok szétbarmolni, amikor rájöttetek, hogy vmi nem stimmel. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471396 | 2011. szeptember 8. 18:10 | ||
Kiegészíteném azzal, hogy érdemes ennek az utolsó tengelynek a beragasztását a legvégére halasztani, vagy legalábbis akkorra, amikor felhelyezed a láncot. Így tényleg teljesen szabadon játszhatsz a lánc feszességével, mindenféle trükközés, csalás és görcsölés nélkül. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471395 | 2011. szeptember 8. 18:04 | ||
A makettek túlnyomó többségén a láncfeszítőgörgők tengelyét eleve úgy adják, hogy a valóságoshoz hasonlóan változtatni lehessen a többi görgőhöz mért távolságán - persze csak egy picit. Ha ezt beragasztottad, akkor max. letörni lehet, és pl. dróttal újracsapolva visszaragasztani. A "csalás" egyszerűbb út, persze csak ha nagyjából hasonlóan néz ki utána a két oldal. Nincs erre vonatkozó konkrét tudásom, de feltételezem, hogy a két oldali lánc feszességét igyekeztek nagyon hasonló értékeken tartani, hogy ne legyen "csámpás" a jármű futása. | |||||
Monty | Adatlap | 471394 | 2011. szeptember 8. 17:09 | ||
Szia Tamas78! És ha már be van ragasztva a futómű (kerekek nincsenek még rögzítve) lehet módosítani a beállításon? Épp nem vagyok otthon hogy ránézzek... De lehet, hogy csalni fogok :)) | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 471393 | 2011. szeptember 8. 16:45 | ||
Szia, Monty! Szerintem, ha a másik oldal 91 szemmel pontosan úgy néz ki, mint emez 92-vel, akkor csalj nyugodtan. Eleve a Friul lánc is csalás, tudtommal általában pár szemmel kevesebb kell belőle a megfelelő kinézethez, mint ami a valóságban kellett. Másik lehetőség, hogy a leghátsó (láncfeszítő-)görgő beállításán változtatsz - ahogyan a valóságban is csinálták. Tamás | |||||
Monty | Adatlap | 471392 | 2011. szeptember 8. 14:55 | ||
Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy a Stug III-asom (G változat) egyik oldalán a Friul lánc meglehetősen feszes - ami egyébként szerintem nem baj, mert egyáltalán nem tűnnek lazáknak a lánctalpak archív képeken - viszont a másik oldalon meglehetősen laza. Többször megszámoltam, mindkettő 92 szemből áll. Mit csináljak? Csaljak és az egyik oldalon legyen csak 91 szem? Elég szembetűnő a különbség a két oldal között. :( Más. Keresem a 12. páncélos hadosztály jelvényét (sárga színű) 1:35-ben, PzIV-hez. Nem kívánom ingyen. Ha valaki megválna tőle, ide írjon: panhdhead[kukac]gmail[pont]com Ezzel kapcsolatban még az lenne a kérdésem, hogy hány darab kellett a PZIV-re? Nyilván volt a torony 2 oldalán, fotót nézegetve elöl nem látok... még az a kérdés hátul lehetett-e? | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471391 | 2011. szeptember 8. 09:53 | ||
Szia! A képen egy Ausf. A és egy Ausf. G látható. Azt, hogy a két hadosztály közül melyikhez tartoztak, sajnos még nem sikerült kideríteni. Egyébként létezik róluk kép szemből is. Az Általad említett 632-es Pantherről szintén két kép létezik (tudomásom szerint) - az a páncélos biztos, hogy a 13. páncéloshadosztályhoz tartozott. A témáról bővebb információt találsz a www.makett.org oldalon. üdv bp | |||||
romsitsa | Adatlap | 471390 | 2011. szeptember 8. 09:51 | ||
Szervusztok, a Bison Decals festési utasítását nézegetve, az egyszín sárga Csabák biztos, hogy stimmelnek? Tudtommal Galíciában az 1. felderítő zászlóalj harcolt, nem a 2. A zászlóaljon belül a 3. század volt páncélgépkocsikkal felszerelve így hogy jön ki pl. a 133-as toronyszám (nem század-szakasz-jármű kellene, hogy legyen a jelzés)? Illetve, ha sorrendben adták ki a rendszámokat, akkor a Pc-132 rendszám alapján (ami eléggé a sor elején van) ezt a járművet feltehetően átfestették egy gyári nagyjavítás alkalmával? | |||||
Balázs | Adatlap | 471389 | 2011. szeptember 7. 22:52 | ||
Sziasztok! Elhatároztam, hogy egy budapesti ostrom témájú diorámát építek. Egyelőre egy olyan ötletem van, hogy többek között egy Panther fog szerepelni benne a Krisztina körúton. Találtam egy érdekes fotót: www.bunkermuzeum.hu/forum%20kepek/regen%20es%20most/Bp_alagut4_old.jpg Ezek nekem G típusnak tűnnek, szerintetek? Vajon a 13. vagy a Feldherrnhalle pcsho.-ba tartoznak (tudtommal e kettőnek volt párduca Bp-en). Festésről ötletetek van? Olvastam a Vérmezőn ottmaradt 632-es oldalszámú Panther G-ről. Van erről valakinek fotója? Állítólag '45 nyarán készülhetett. És végül - én a Dragon G típusán gondolkozom. Mo-on hol lehetne beszerezni? Köszönöm! Üdv Balázs | |||||
Emerick | Adatlap | 471387 | 2011. szeptember 7. 21:10 | ||
Üdv! A lengyel felszerelés kizárólag használatba volt véve. Az üzemanyag szállító taligákból volt egy néhány... Kaptak külön rendszámot is. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 471386 | 2011. szeptember 7. 20:56 | ||
A 887 tisztán látszik. Hogy mi van előtte, az nem. Azért írtam hogy nem 100% (csak 99...) Persze szerintem is felkókányolt rendszám, de láttam már furcsaságokat. :) TK-ról meg keresgéltem én (mondjuk nem levéltárban). Amúgy, ha már a lengyeleknél tartunk: rendszeresítve volt a Honvédségben a "háromhordós" lengyel utánfutó, vagy csak úgy volt? A múltkori Botondos kép óta leltem még egyet. Bevonulási, Protze vontatja (filmhíradó) | |||||
Emerick | Adatlap | 471385 | 2011. szeptember 7. 20:31 | ||
1H-887. Mi más lehetne, mint magyar rendszám -gányul felfestve? Magyar TK-król is van fotó. Keresgélni kell, de van. ;) Főleg a lengyelek internálásakor készült komolyabb fényképsorozat 1939-ben. ;) I. | |||||
romeo | Adatlap | 471383 | 2011. szeptember 7. 14:33 | ||
Csodabogár | Adatlap | 471382 | 2011. szeptember 7. 10:16 | ||
romeo | Adatlap | 471381 | 2011. szeptember 6. 22:49 | ||
Freddy | Adatlap | 471380 | 2011. szeptember 6. 22:27 | ||
Attól, hogy valamire nem volt felfestve a rendszám, még lehetett neki- aztán a parancsnoknál volt egy sajtpapír, hogy a 211-es számú kocsi, amelyiknek görbe a sárvédője és egy nagy zöld folt van a cső harmadánál, na az az 1H234. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471379 | 2011. szeptember 6. 22:04 | ||
A StuG III-okon "magyarított" hadijel volt... | |||||
Elnar | Adatlap | 471378 | 2011. szeptember 6. 22:00 | ||
Na ez az a kép amit Számvéber úr küldött be. A többin nem láttam rendszámot sehol sem. (mondjuk ez sem 100%, hogy magyar rendszám. Őszintén szólva magyar TK-t sem láttam még fotón sem. | |||||
romeo | Adatlap | 471377 | 2011. szeptember 6. 21:59 | ||
Én megelégednék magyar hadijellel ellátott STUG-III,HETZER,Pz-V,Pz-VI,Pz-IV-hosszúcsövű fotóval is, merthogy ilyen sem létezik... | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471376 | 2011. szeptember 6. 21:51 | ||
Akkor most lassan, tagoltan :-) Lehet, hogy elvileg volt, sőt akár papíron is - ezt Emerick kolléga sokkal jobban tudja, mint én, nem kérdés. De a rendelkezésünkre álló fényképeken egyik ilyen '44-'45-ös páncéloson sem látszik rendszám. Márpedig van képünk Tiger I-ről, StuG III-ról és Hetzerekről. Meg persze pár gyatra minőségű kép a Pantehrekről. Kései Pz.IV-ről még sajna nincs... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |