<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
t22 | Adatlap | 471454 | 2011. szeptember 17. 14:02 | ![]() | |
tárolódobozok lőszer szállításához. Előzmény: (471452) Robi 2011. szeptember 17. 13:17 | |||||
heathen | Adatlap | 471453 | 2011. szeptember 17. 13:35 | ![]() | |
Sziasztok! Én is feltenném újra a megválaszolatlan kérdésem, hátha most tud segiteni valaki: Informáciot szeretnék a Krupp és a Rheinmetall által gyártott 5 darab Neubaufahrzeug sorsáról.Egyes források szerint Norvégiában maradtak a háború végéig (az a 3,ami épségben maradt),más források szerint részt vettek von Kleist 1. Panzer Gruppe-jében, ahol egyik megsemmisült Dubno közelében 1941. junius 28. vagy 29.-én, más források szerint meg kettöt kilöttek a román határ közelében,amelyeket aztán novemberben visszaszállitottak Németországba. Egy cikket írok roluk, nem akarok hülyeséget írni a sorsukat illetöen, és ezért kellene a segitség. Nagy köszönetem elöre is minden segitségért! Balázs | |||||
Robi | Adatlap | 471452 | 2011. szeptember 17. 13:17 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 471451 | 2011. szeptember 17. 11:06 | ![]() | |
Engem az érdekelne, hogy a németek milyen feltételekkel adtak át harcjárműveket a honvédségnek. Ezek a járművek örökre magyar tulajdonban maradtak volna, vagy egyszer vissza kellett volna szolgáltatni őket a németeknek? Ezekre a járművekre vonatkozott a rendszeresítési eljárás, vagy akkor erre nem volt idő? Köszönöm! | |||||
busi | Adatlap | 471450 | 2011. szeptember 17. 09:37 | ![]() | |
Sziasztok Ujra feltenném a múltkori kérdésem, a fénykék alapján milyen milyem lehetett apárduc festése eredetileg. Hosszú építés után itt állok bizonytalanul milyenre is alapozzam a tankot.A torony kiégett az oké,a test és a futómű épen maradt ezt szeretném hitelessen festeni időszak 1944 dec-1945 márc,ebben az időben sötét sárga alap ,és zöld vagy zöld vörös kamó a sztandard.DE a futógörgök mintha sötétebb színüek lennének mint sárga? Ami még megzavar a páncél test oldalán látható csikok lehet hogy csak a rozsda és kosz lefolyások vagy az eredeti festés csikos volt?Nem tudom biztosra eldönteni. nem akarnám késöbb megbánni.Ha valaki jobban elemzi a z ilyen képeket segítsen! KÖszi :busi | |||||
punyam97 | Adatlap | 471449 | 2011. szeptember 16. 20:27 | ![]() | |
néhány érdekes T-34 festés persze német!:www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/ruscaptured/T_34color.htm | |||||
romeo | Adatlap | 471448 | 2011. szeptember 16. 20:22 | ![]() | |
Hú, akkor felejtek! Én tettem fel régebben is? :( | |||||
Emerick | Adatlap | 471447 | 2011. szeptember 16. 20:13 | ![]() | |
Már volt róla szó korábban! ;) | |||||
romeo | Adatlap | 471446 | 2011. szeptember 16. 19:40 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 471445 | 2011. szeptember 16. 14:08 | ![]() | |
Szia Indiana73 Köszi a képeket! Ezek nagyon jól jöttek! A zöld tűzöltó pedig egész külünleges, nekem. Üdv: kamovos | |||||
Elnar | Adatlap | 471444 | 2011. szeptember 16. 10:48 | ![]() | |
Gyanítom, az nem lefestés lesz hanem tejüveg, mint a többi mentőjárművön. amúgy meg itt tessenek nézelődni: forum.axishistory.com/viewtopic.php | |||||
BToomi | Adatlap | 471443 | 2011. szeptember 16. 08:48 | ![]() | |
Sziasztok A segitségetekre lenne szükségem.Tegnap vásároltam egy Roden Opel omnibuszt 1:72-ben. A festési variációk között van egy egézségügyi változat én ezt szeretném megcsinálni. Az a kérdésem hogy az lehetséges-e hogy ebben a változatban is csak az ülések vannak? Mert nekem gyanus hogy az ajtótól hátrafelé levanak az ablakok fehére festve. Ha esetleg valakinek lenne képe egy ilyen Opelről azt megköszöném. | |||||
Indiana73 | Adatlap | 471442 | 2011. szeptember 12. 22:34 | ![]() | |
Szia Kamovos! Na még ezeket találtam nem biztos, hogy mind az amit keresel. De talán használható:) | |||||
Emerick | Adatlap | 471441 | 2011. szeptember 12. 22:09 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 471440 | 2011. szeptember 12. 22:05 | ![]() | |
Köszönöm! Hol lennék én nélkületek:) Akkor lesz mondjuk szürke. A gépjárműembléma (matricás változata) 42-ben felfér még, vagy hanyagoljam? | |||||
Emerick | Adatlap | 471439 | 2011. szeptember 12. 22:01 | ![]() | |
Stét! Vigyázzatok! Az első L2750-es alvázas Merci, a második meg L3000A, azaz összkerékhajtásos! ;) I. | |||||
Emerick | Adatlap | 471438 | 2011. szeptember 12. 21:55 | ![]() | |
+két Renault UE, és német-magyar vasak. Jó kis frontközeli gyűjtőhely, azaz gépkocsiműhely. Ezen a felvételen valamelyik gépkocsizó szeroszlop műhelye és telephelye látható. 1942 év végi. Korábbi nem lehet. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 471437 | 2011. szeptember 12. 21:30 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 471436 | 2011. szeptember 12. 20:32 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Kicsit sok lett a kérdés. :) Német technikát racionalizálás miatt eredeti színbenhagytak. Ergó zöld szerintem nem volt az MB L3000S-ek közt. Szürke, esetleg sárga, fehér szegéllyel, 4B-s rendszámokkal. Rendelési sorrnd volt a rendszámok kiosztásában a meghatározó, bár sokszor befigyelt az érkezési sorrend is. Szóval katyvasz az egész. Betű+ három szám, kásőbb szám-betű+három szám alkotta a katonai rendszámokat. A makett.org-os fényképen MB L2750 van! Polgári a nemesacél. :) A Csabák rendszámai NEM véglegesek! ;) Nincs befejezve a kutatás és mind a 182 sincs még beazonosítva. Az ejtőernyős tehergépkocsiról írtam a makett.org-on. Az duplafülkés, talán MATEOSZ tehergépkocsi, gyönyörű duplafülkés kivitelben. Szerintem Mávag lehet. Ergó igénybevett gépkocsi. Sajnos a 101. önálló páncélos századról nem tudok nyilatkozni, mivel csak a puhatestű járműveit ismerem. :) Üdv: I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 471434 | 2011. szeptember 12. 16:35 | ![]() | |
Szervusz, köszönöm, legalább egy megépítendő makettel kevesebb:) Üdv ad | |||||
Számvéber | Adatlap | 471433 | 2011. szeptember 12. 14:16 | ![]() | |
Szerény véleményem szerint ezek német járművek, a magyarok pedig csak a kísérő gyalogság feladatait látják el. A harcjárművön látható "magyargyanús" katona szerintem lehet akár egy magasabbról tájékozódó (alegység-) parancsok is. Ezek a páncélvadászok szakfegyverek, tehát csak páncélvadász-, de legalábbis valamilyen páncélos alakulat állománya kaphatta meg őket. Magyar vonalon ekkor egyszerűen nem volt olyan alakulat, amelyet átképezhettek volna ezekre. | |||||
Freddy | Adatlap | 471432 | 2011. szeptember 12. 13:44 | ![]() | |
Hát így mozgóképen inkább annak tűnik, igen. 3:08-nál nem Ron Perlman van? | |||||
romsitsa | Adatlap | 471431 | 2011. szeptember 12. 12:59 | ![]() | |
Szervusz, itt a film: filmhiradok.nava.hu/watch.php A jelzések biztos, hogy németek. A legénységben viszont bizonytalan vagyok, az egyik magyarnak tűnik a másik németnek. Lehet, hogy ez egy közös akció volt és a Honvédek csak kísérőgyalogságot adtak? Üdv ad | |||||
Freddy | Adatlap | 471430 | 2011. szeptember 12. 12:51 | ![]() | |
Wow, a lövegen vajon a magyar kereszt van? Nekem németnek tűnik. | |||||
Elnar | Adatlap | 471429 | 2011. szeptember 12. 10:37 | ![]() | |
A ProModell nemtudommármelyik számában van egy rendszám lista, aszerint Pc-101-től Pc-192-ig csatár. | |||||
romsitsa | Adatlap | 471428 | 2011. szeptember 12. 10:31 | ![]() | |
Szervusz, Mindegyik járművön volt torony véleményem szerint. a 101. önálló harckocsiszázad 2 Somuát (viszonylag jó fotó a Mujzer gyűjteményben) és 15 H-35-öt és/vagy H-39-et (jó fotók a Számvéber: Keleti hadszíntér és Mo. bővített kiadásában) kapott. Az R-35-ösök a lengyelekkel kerültek Magyarországra, ezeket szerintem kiképzésre használták, van róluk 4-5 fénykép. Volt még néhány R-35 alvázra épül 4,7-es lövegű vadászpáncélos is, ezeket nem tudom kik kapták, de egy filmhíradóban csíphetőek el. Üdv ad | |||||
romsitsa | Adatlap | 471427 | 2011. szeptember 12. 10:22 | ![]() | |
Szervusz, ezt most nem teljesen értem. Van egy képem a Pc-176-os csatárról elméletileg 1941-ből. Ha Pc-182-ig futott a számsor akkor milyen rendszámot kaptak az 1942 után legyártott járművek? Üdv ad | |||||
Kamovos | Adatlap | 471426 | 2011. szeptember 12. 09:42 | ![]() | |
Szia Indiana73! Az elsőt már én is megtaláltam a második még nem volt meg. Köszönöm szépen! Üdv: kamovos | |||||
Indiana73 | Adatlap | 471425 | 2011. szeptember 12. 09:36 | ![]() | |
Szia Kamovos! Nem sok, de hátha ez is jól jön:) | |||||
Elnar | Adatlap | 471424 | 2011. szeptember 12. 02:12 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 471423 | 2011. szeptember 12. 01:30 | ![]() | |
Üdv! Egy mémet Pz 38-akat tartalmazó albumban találta "egy" orosz oldalon. Nem tudom, ismert kép-e, én mindenesetre nem láttam még. A toronyszám 112 lehet, ha jól játszottam a kontraszttal, fényerővel, miegyébbel. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471422 | 2011. szeptember 11. 23:29 | ![]() | |
Közben én is ráleltem, köszi. Italeri cucc van benne sajna... :-( ...köze a valósághoz csak a véletlen műve... | |||||
Freddy | Adatlap | 471421 | 2011. szeptember 11. 23:10 | ![]() | |
Van, vsz Italeri átvétel, mert a doboz és a leírás Tamiya, de a zacskón belül már Made in Italy a felirat. Egy régi ProModellben volt a Fórumban is, még nem kerestem elő, de úgy emlékszem, nem voltak tőle elájulva. Elnar: köszönöm! Ezt aképen én is nézegettem, ez valami civil autó lehet a krómozott alkatrészekből kiindulva, nem? A makettnek a sárhányón vannak a lámpái, nem annyira belül, és a platója is más. Emerick: akkor mondjuk egy zöld színű, esetleg magyar terepszínű fehér sárvédőszegélycsíkos, járműemblémás kocsi a tudomány mai állása alapján nem lenne akkora nagy hülyeség? Ami a rendszámot illeti, volt benne valami rendszer (mint pl a Magyar Néphadseregnél, hogy HX az utánfutó, HZ meg az üzemanyagszállító), vagy csak adták, ahogy jött? Egyébként találtam még egy képet a WTF-mappa mélyén, a fülke formája, a sárvédő és a motorsátor oldala felől ez akár L3000 is lehetne- de ha nem nagyon muszáj, akkor ennyire nem faragám át:) Vagy itt volt egyébként, vagy a makettinfón. | |||||
Csodabogár | Adatlap | 471420 | 2011. szeptember 11. 22:41 | ![]() | |
A Tamiyának van Mercedes teherautója? | |||||
Elnar | Adatlap | 471419 | 2011. szeptember 11. 22:13 | ![]() | |
A makett.org-on van egy fénykép. Egy USA Ford tgk. mellett egy Mercedes tgk. Ha jól láttam, az L3000. www.makett.org/index.php/topic,374.0.html | |||||
Emerick | Adatlap | 471418 | 2011. szeptember 11. 21:08 | ![]() | |
Üdv Neked is! Kicsit sem stimmel. Lehet, hogy 1944-ben adtak át a németek ilyen teherautókat, de 1942-ben volt egy finom rendelés, mondjuk úgy, hogy száznál több darabszámmal! 1944-et sem kell úgy kezelni, hogy jött, ami jött, nem nézték, csak használták. A fehér szegélyek a sárhánókon nem poénból voltak fenn még 1944-45-ös hadműveletek alatt is; az elvileg redszámot nem kapott német technikán nem csak úgy volt felrakva a Honvédség rendszámtábla ésatöbbi. Attól, mert dokumentumokat nehéz találni az időszakból, nem jelenti, hogy nem volt, vagy csak szerezetlenség létezett! A szakma időt kér, hogy megkereshesse a válaszokat! ;) Nyugodtan készítheted szürkén, vagy sárgán a Mercedes-t. A rendszámába ígérem, nem fogok belekötni, sőt, meg se nézem majd inkább. ;) I. | |||||
Robi | Adatlap | 471417 | 2011. szeptember 11. 15:51 | ![]() | |
Köszönöm akkor addig csak összerakom a festenivaló részeket. | |||||
Kamovos | Adatlap | 471416 | 2011. szeptember 11. 15:28 | ![]() | |
Szia Robi! Szerintem darabonként jobb lenne! Én "csak" festékszóróval festek. De én is, külön festem az elemeket, ha összeszerelt állapotban takarnak az alkatrészek. Sajnos most nem lehet képeket betenni! :( Pont ma délelőtt raktam össze egy M-40 G.M.C-t (Tegnapi beszerzés, de nem bírtam a véremmel. :D ) Aminél szintén takar a löveg, ha a helyén van. Ezért én is külön fogom festeni. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 471415 | 2011. szeptember 11. 15:20 | ![]() | |
Sziasztok! Erről a Mercedes Benz L3000 S Tűzoltó rajzról, nem tudtok véletlenül valahol képeket? Akár makettben, akár eredetiben? A mert a Google barátom titkolódzik velem: :( www.google.hu/imgres www.google.hu/imgres Üdv: kamovos | |||||
Robi | Adatlap | 471414 | 2011. szeptember 11. 14:29 | ![]() | |
Szerintetek, a löveget, darabokban, vagy pedig összeszerelve érdemes lefesteni? Mert még nincs szórópisztolyom, és gondoltam addig, le kell-e álljak az építéssel? | |||||
Freddy | Adatlap | 471413 | 2011. szeptember 11. 14:03 | ![]() | |
,,Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány..." A régi MKH fegyverzete könyvben azt írják, hogy pár tucatot adtak át 44-ben a németek. A kérdés rejtett célját gondolom, nem nehéz kitalálni, a Tamiya makettjét szeretném magyarnak megépíteni;) Ha a háború elejétől álltak szolgálatban ilyen járművek, akkor még kamuból is szépen meg lehetne csinálni, zöld szín, egy random rendszámtábla, meg az egységes gépjárműembléma. Viszont 44-es átadás már bármi lehet, sárga, szürke, német jelzéseit vagy lecserélték, vagy nem, stb. | |||||
Emerick | Adatlap | 471412 | 2011. szeptember 10. 20:31 | ![]() | |
Harckocsik torony nélküli alkalmazása a németeknél volt "divatos". :) | |||||
Emerick | Adatlap | 471411 | 2011. szeptember 10. 20:29 | ![]() | |
Ezeket a rendszámokat felejtsük el! Minden bizonnyal semmi köze a valósághoz! ;) Legalábbis a dokumentumok mást mondanak! ;) Mercedes-Benz L3000-ről mi is a lényeges? Volt, méghozzá elég sok a MKir Honvédségnél. ;) Sőt, polgári alkalmazásban is állt jónéhány... | |||||
romeo | Adatlap | 471410 | 2011. szeptember 10. 18:45 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 471409 | 2011. szeptember 10. 17:22 | ![]() | |
Viszont van esetleg valakinek valamilyen képe, vagy információja a Magyar Honvédésg által használt L3000-es teherkocsikról? | |||||
Freddy | Adatlap | 471408 | 2011. szeptember 10. 17:21 | ![]() | |
Magyar Somua-ról volt már kép itt, azon volt torony. Renault 35-ösről (a fene enné meg ezt a sok 35-öst, hogy van R35, H35, meg PzKpfw 35(t) is-...:)) van kép az általad említett könyvben toronnyal. | |||||
Számvéber | Adatlap | 471407 | 2011. szeptember 10. 11:56 | ![]() | |
Az a helyzet, hogy az említett könyv számos helyen annyira pontatlan, illetve nem használ forrásmegjelölést, hogy én sajnos nem tudom referenciának tekinteni.:( | |||||
romeo | Adatlap | 471406 | 2011. szeptember 10. 11:51 | ![]() | |
Köszönöm a választ! A "Magyar Királyi Honvédség Külföldi Gyártású Harcjárművei" c. könyv szerint idézem: "A magyar hadsereg megszálló és hadtápvonalait biztosító alakulatai 1942-ben Ukrajnában a német hadsereg állományából 11 db (más források szerint 15 db) H 35/39 típusú torony nélküli harckocsit kaptak. - Az átadott francia eredetű harckocsik - egyes források szerint - a H-038 - H-048 (11 db) magyar rendszámokat kapták, és egy korabeli haditudósító-film tanúsága szerint a háromszínű magyar hadijellel ellátva kerültek bevetésre." | |||||
Számvéber | Adatlap | 471405 | 2011. szeptember 10. 10:27 | ![]() | |
Tudomásom szerint mindegyik említett típus esetében tornyos harcjárművek kerültek a Magyar Királyi Honvédség használatába. Az lehet, hogy sérülés miatt később egy-kettő torony nélküli vonatóként folytatta. A Hotchkiss és a Somua harckocsik a m. kir. 101. önálló harckocsiszázadhoz kerültek, amely megszálló és partizánellenes feladatokat látott el. Mi értelme lett volna torony és ezáltal löveg nélküli páncélosokat így alkalmazni? :) Üdv | |||||
romeo | Adatlap | 471404 | 2011. szeptember 10. 08:06 | ![]() | |
Teljesen összezavarodtam! Több helyen olvastam, hogy a németek által honvédségnek átadott Hotchkiss H35,-H39 harckcsik nem rendelkeztek toronnyal, -más írásokban viszont erről nem tesznek említést. Mi az igazság? Mi a helyzet a Renault R35 valamint a Souma S35 harckocsikkal, ezeken volt torony? Kérlek írjatok néhány sort! Köszönöm! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |