/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.
torpokoska 476056 2009. január 29. 20:25
Válasz erre
HUJBI 476055 2009. január 29. 19:39
Válasz erre
kérdés, hogy mivel akarod átalakítani. ha átalakító készletet használsz, akkor amihez elsősorban javasolják.

ha magad építed, akkor ebből a szempontból tök mindegy.

volt szerencsém az Italeri, Esci, UM, Tamiya és Trumpeter T-55-ösökhöz. egyértelműen a Tamiya a legjobb. méretre nagyjából egyeznek, pontosságban, részletességben viszont vannak különbségek. a Tamiya 10 ezer forint körül kapható, de szerintem megéri.

maratásból az Aber a legrészletesebb, de a Part és az Eduard is tökéletes.

szemét leszek, de közlöm, hogy van vagy 100 fotóm. :)
ja, és készül a saját Enigmám is.
notarius 476054 2009. január 29. 17:58
Válasz erre
Tulajdonképpen bármelyik, de igazán a Tamiyával érdemes kezdeni valamit, a többi elég gyenge.
pipi 476053 2009. január 29. 14:14
Válasz erre
Sziasztok!
Kicsit off, de bátorkodom feltenni itt is a kérdésem:
Véleményetek szerint melyik gyártó T-55-se alkalmas Iraki Enigma átalakításra?
Köszi előre is!
Üdv
CrazyCharlie 476052 2009. január 29. 12:49
Válasz erre
Köszi!
Az oldalkötényezéshez eddig nem volt szerencsém, és az elülső részt sem láttam ennyire másnak...így már azért erőteljesen meggondolandó a dolog. Hihetetlen, hogy milyen "jó" megfigyelőképességgel vagyok megáldva... :-(
Grande 476051 2009. január 29. 12:39
Válasz erre
CrazyCharlie 476050 2009. január 29. 12:21
Válasz erre
Hááát...egyáltalán nem tűnik egyszerűnek. Ha majd Gábortól megkapom a képeket, akkor meglátom; aztán lehet, hogy inkább a Tamiya I-eséből indulok el :-)
CrazyCharlie 476049 2009. január 29. 12:19
Válasz erre
Az nagyon jó lenne. Elfogadom az ajánlatod, köszönöm!
HUJBI 476047 2009. január 28. 22:07
Válasz erre
Mk. 2: toronypáncél mindkét oldalon, új erőátvitel, ködgránátvető, nagyobb kipufogórács, új 60 mm-es gránátvető, újratervezett motorház, lézer detektor a tornyon, új oldalsó kötényzet, áttervezett toronykosár, új felfüggesztés, új futógörgők.

hááát...sok sikert. :)
Gábor166 476046 2009. január 28. 21:48
Válasz erre
CC: Ha igaz, Hujbinál van egy Mk. I-esem. Talán jövőhéten hozzám jut.
Mivel egy Mk. II-most épül, felajánlom, hogy a maketteket egymás mellett
lefotózom. Aztán elküldöm az emeil címedre. OK?
HUJBI 476045 2009. január 28. 21:41
Válasz erre
Mk II-esekről láttam aknataposós képeket.

az átalakításról nem merek nyilatkozni.

az Mk. 1-est 73-ban kezdték fejleszteni, 78-ban mutatkozott be, 82-ben részt vett a harcokban Libanonban, az itteni tapasztalatok alapján fejlesztették ki és jelent meg 83-ban az Mk. 2-es.

az 10 év, nem tudom, mekkorák a külső különbségek.
CrazyCharlie 476044 2009. január 28. 21:04
Válasz erre
HUJBI 476043 2009. január 28. 21:01
Válasz erre
ja, csak nem válaszoltak. holnap teszek még egy kétségbeesett kísérletet.
CrazyCharlie 476042 2009. január 28. 20:55
Válasz erre
Az Academy Merkava II-jét át lehet faragni Merkava I-re? Konkrétan az aknataposós változat beszerzésén gondolkodom, így adódik a kérdés: az I-esek is hordoztak KMT-4-est?

HUJBI

Utána tudtál kérdezni a Chieftain-nek?
Gábor166 476041 2009. január 28. 20:52
Válasz erre
Akkor nem fogom összerakni a Merkava I-et és az Achzaritot. Úgy tűnik, nem "kortársak".
HUJBI 476040 2009. január 28. 20:45
Válasz erre
1985-ig elhúzódott, de nem találtam infót az Azcharitról. 2006-ban említik először Libanon kapcsán.
HUJBI 476039 2009. január 28. 20:44
Válasz erre
http://idfmodelling.free.fr/article01.html

izraeli harcjárművek festése (Lifecolor, Tamiya, Humbrol kódok és keverési arányok)
HUJBI 476038 2009. január 28. 20:38
Válasz erre
vajon honnan jött az ötletem? :) azóta Hummeren is láttam.
HUJBI 476037 2009. január 28. 20:38
Válasz erre
Magach 3 és 5 1970-es évek (150 darab M48A5)
Magach 6 1970-es évek (M60)
Magach 6B 1980-as évek (Merkava 1 láncalp)
Magach 6B Gal (Hullám) 1990-es évek (célzórendszer)
Magach 6B Gal Batash (áttervezett páncél)

Magach 7A 80-as évek (6B-vel egyszerre, de Blazer ERA helyett passzív páncél)
Magach 7C (áttervezet páncél)
Gábor166 476036 2009. január 28. 20:31
Válasz erre
Köszönöm! A toronykosárban figyeltet a hátizsákot? :-)
Akkor Achzarit '82 Libanon kizárt?
HUJBI 476035 2009. január 28. 20:27
Válasz erre
ez a kép megvan.:)

Azcharit '80-as évek közepe-vége.
Merkava 1 1979. április
Merkava 2 1983.
Merkava 3 1989.
Merkava 4 200. március
Gábor166 476034 2009. január 28. 20:25
Válasz erre
Pihenő
Pihenő

Addig egy Magach kép, ami tetszik.
HUJBI 476033 2009. január 28. 20:12
Válasz erre
Gábor166 476032 2009. január 28. 20:11
Válasz erre
Egy helyen a Magach 7D = Magach 8 meghatározást találtam. Úgy tűnik, itt kis anomália mutatkozik. Nem találtam olyan oldalt, ahol azt taglalták volna, hogy milyen tank mettől meddig volt rendszerben. Elsősorban a Merkavákra voltam kíváncsi. Másodsorban az Achzarit rendszerbeállításának dátumára. Van valami infód?
HUJBI 476031 2009. január 28. 18:31
Válasz erre
olcsóbb. jobb nem biztos nem, az életben nem tudsz olyan minőséget produkálni fröccsöntéssel, mint gyantából.
HUJBI 476030 2009. január 28. 18:29
Válasz erre
mert a 7-es után fejlesztették ki, de a 6-osból. :)
Gábor166 476029 2009. január 28. 13:50
Válasz erre
Ezt lehet, hogy Te érted, de nekem magas. :-)
Ezt kifejtenéd jobban? Miért nyolcas a 6B?
A Magach, hogy Gal Batash?
sulyid 476028 2009. január 28. 08:37
Válasz erre
Kár érte ha fröccs öntött lenne az sokall jobb lenne és olcsóbb is lenne.
HUJBI 476027 2009. január 27. 21:35
Válasz erre
namer_apc_legend
namer_apc_legend

sajna csak gyantából létezik.
HUJBI 476026 2009. január 27. 21:29
Válasz erre
az APC a csapatszállító az ARV a műszaki-mentő változat.

az israeli-weapons, a supervideo és a militaryphotos oldalakon van egy köteg kép.

a legújabb változatok már automata géppuskával vannak felszerelve.
sulyid 476025 2009. január 27. 21:19
Válasz erre
HUJBI 476024 2009. január 27. 21:13
Válasz erre
merkava_arv__1
merkava_arv__1

íme:
HUJBI 476023 2009. január 27. 21:10
Válasz erre
gyakorlatilag mindent. írd be, hogy Namer és guglizd ki. :)
sulyid 476022 2009. január 27. 13:11
Válasz erre
Mit lehet tudni a merkava műszaki mentő/vontató verziojáról?Tennétek fel róla képeket?
Gábor166 476021 2009. január 26. 21:16
Válasz erre
Véletlenül ezt éppen olvastam valahol. Ahogy torpokoska írta ez kapja a legtöbb ütést. Ha túl merev lenne hamar megrepedne, eltörne. Rugalmasnak kell lennie. Motor elöl!
torpokoska 476020 2009. január 26. 21:07
Válasz erre
vélhetően öntött vas/acél-ból van és súly csökkentés céljából a többi lemez
HUJBI 476019 2009. január 26. 20:45
Válasz erre
sulyid 476018 2009. január 26. 19:33
Válasz erre
torpokoska 476017 2009. január 26. 19:32
Válasz erre
azért mert az első görgő nagyobb terhelést kap (több ütés éri, dinamikus terhelésként) mint a többit, ez különösen igaz keményebb, kövesebb talajon ezért erősebbre készítik
sulyid 476016 2009. január 26. 19:27
Válasz erre
AK-13512
AK-13512

Az általam kijelölt futógörgő miért másabb mint a többi?
torpokoska 476015 2009. január 25. 21:38
Válasz erre
tessék a talány folytatódik www.dishmodels.com/gshow.htm az oldal alján angol felirat mkIV töltőkezekő buvónyílással
Grande 476013 2009. január 25. 20:02
Válasz erre
Tényleg mintha ott lenne a búvónyílás és találtam egy képet, amin szintén van ott valami...
img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/34/img_34_21883_6
de akkor itt miért nincs? Pedig alap MK IV és nem LIC verziók, ahol csak a Legend kitjére hivatkozva tudom azt mondani, hogy van töltőkezelő búvónyílás...
img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/6/img_6_3652_0

img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/6/img_6_19333_9
Lehetséges, hogy a sima MK IV verzión nincs, csak az MK IV LIC verzión töltőkezelő búvónyílás? Ha azt mondják "harcárműre!", akkor a deszantajtón keresztül rohan helyére a pajtás?

Egyébként ajánlom ezt az oldalt, vannak remek Merkava fotók :)
kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/MYBLOG/yblog.html
HUJBI 476012 2009. január 25. 19:04
Válasz erre
merkava4_lebanon
merkava4_lebanon

ezen mintha nyitva lenne valami a bal oldalon.

LIC változat készült az Mk. 3 BAZ-ból is.
HUJBI 476011 2009. január 25. 18:37
Válasz erre
ja, az egy Magach 7-es. mert ugye a 6B Gal Batash igazából 8-as. :)
Gábor166 476010 2009. január 25. 12:57
Válasz erre
Megnéztem megint azt az eredeti képet, amin van búvónyílás. Az bizony egy IIID változat. De a kérdés kérdés maradt. Az eredetin van vagy nincs? Vagy két változat van?
Az utolsó képen amit linkeltél, szerintem Magach látható. Az út jól elrepedt alatta. :-)
Grande 476009 2009. január 25. 12:38
Válasz erre
Én az Academyn sem látok löveg- vagy töltőkezelő búvónyílást :)

Eredeti, ahol nincs...
img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/6/img_6_9411_4 img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/6/img_6_14036_4

Academy MK IV, bóvúnyílás nélkül
www.supervideo.com/MerkavaIVPlastic2009ModelC.jpg
Legendéknél a sima verzión nincs
www.www-legend.co.kr/bin/bbs/img_viewer.htm

az LIC verzión van búvónyílás. Erről nem találtam eredeti fotót.
www.www-legend.co.kr/bin/bbs/img_viewer.htm
Hoppszz.. ezzel meg mi törént? :)
img.blog.yahoo.co.kr/ybi/1/24/56/shinecommerce/folder/6/img_6_6065_4
Gábor166 476008 2009. január 25. 12:01
Válasz erre
Hujbi: Te nagy kép gyűjtögető vagy. A Merk Mk. IV fotókat nézd meg légszíves, hogy a lövegkezelőnek van-e búvónyílása? A Legend full kiten nincs, az Academyn van. Az általam talált eredeti képeken is van. Már két verzió létezne?
HUJBI 476007 2009. január 25. 11:57
Válasz erre
sulyid 476006 2009. január 25. 11:22
Válasz erre
Még nincsen meg de már csak egy karnyújtásnyira vagyok tőle hogy megszerezem...
Gábor166 476005 2009. január 25. 11:05
Válasz erre
Nem írtad, hogy már megvan-e? Vagy csak kinézted magadnak?
Ha gondosan csinálod szép makett lehet belőle. A golyók is elkészíthetők házilag.
A Legend is bolti golyós láncot (lefolyó dugóhoz) ad. Azt kell szétvágni.
Ha gondolod, megmérem a bogyók átmérőjét.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.