/ Fórumok /

Izraeli véderő (IDF) és légierő (IAF) makettek

Sziasztok! Azért nyitottam ezt a topikot, mert a téma makettezői eléggé szét vannak forgácsolva, és jó lenne, ha végre egy topikba gyűjtenénk a kapcsolódó anyagokat, fotókat.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.
notarius 476382 2009. április 3. 19:59
Válasz erre
Szerintem jól nem tudod az ilyet modellezni: a terep nem csak egy irányba dől, így mehet akár össze vissza is az összes golyó. A füsttel egyetértek: azt csak gagyin lehet megcsinálni.
MrChef 476381 2009. április 3. 15:22
Válasz erre
De a "himbilimbi" nem százféle irányba megy, hanem egyszerre egy irányba.:-) Tudom, mert kicsiben lemodelleztem, amikor készítettem a magamét. Ezek a valóságban nehéz láncok, végükön acélgolyók.
A füst imitálására a vattás megoldás nekem személy szerint sohasem tetszett. Mindig úgy néz ki a diorámán, mint valami elcseszett habszivacs.
notarius 476380 2009. április 2. 20:32
Válasz erre
HUJBI 476379 2009. április 2. 18:22
Válasz erre
háztartási vattát híg feketébe áztatsz, megszárítod és újra széthúzod a szálakat. :)
notarius 476378 2009. április 2. 07:53
Válasz erre
Viszont akkor a himbilimbi is belefér, ha éppen mennek. :)))Bár akkor meg miért nincs kipufogófüst sehol.
notarius 476377 2009. április 2. 07:52
Válasz erre
HUJBI 476376 2009. április 1. 21:03
Válasz erre
MrChef 476375 2009. április 1. 20:48
Válasz erre
Dehát az simán lehet. Oszlopban halad néhány tank.
szezsolt 476374 2009. április 1. 20:47
Válasz erre
Ha jól látom akkor ami utána van, az az ő nyoma, ami előtte van az egy más (merkava I, II, III (?)) nyoma.
notarius 476373 2009. április 1. 20:42
Válasz erre
Szerintem jó ez. Inkább az nem tetszik, hogy előtte és utána is van lánctalpnyom.
MrChef 476372 2009. április 1. 20:25
Válasz erre
Kár, mert pontos, korrekt makett, de ezek az aprónak tűnő hibák feltűnőek.
HUJBI 476371 2009. március 31. 21:25
Válasz erre
már így is mennyit beszéltünk róla. ugye, hogy elgondolkodtató? :)

amúgy igazad van, de ezek korrigálható dolgok. írd meg Neki. :)
MrChef 476370 2009. március 31. 19:52
Válasz erre
Hehe, a magyarázat!:-)
A torony nem 100 km/h-val forog.
A legrosszabb akkor is a toronylánc. Ránézel, és látod, hogy valami ólomöntvény.
A semmit sem ábrázoló dioráma sem kóser nekem. Akkor legyen sima fa lap (ami szép!), vagy valami kidolgozott / meglepő / elgondolkodtató kompozíció.
HUJBI 476369 2009. március 31. 19:47
Válasz erre
- elég nehéz ez a dög.
- biztos előtte forgott a torony. és ugye rugózik a homokdűnén.
- nagyon jó gumitalpú sivatagi csizmáik vannak.
- a homok mattá karistolta.
- ez már egy környezetbarát motor, nem kormoz.

így hirtelen ennyi. :)
MrChef 476368 2009. március 31. 19:40
Válasz erre
Hű, ez szép. Tökjó a színe.
Elsőre, aztán kukacoskodom...:-)

Ami nem tetszik:
- a kerekek ennyire berugóznak egy kis homokdűnétől? a dioráma kompozíciója direkt erre van erőltetve.
- a toronyláncok girbegurbák; nem élethű, hogy az egyik erre, a másik arra dől (mintha szélvihar lenne közöttük, mindegyik másfelé hajlik).
- a csúszásgátló réteg makulátlan (általában a széleken hiányosnak kéne lenniük), holott a makett nem egy vadi új tankot mutat be.
- a periszkópok csak matt fekete lapok (minimum fényes feketének kéne lenniük, vagy átlátszó műanyagból kell elkészíteni).
- a kipufogó kormozása lehetne bátrabb is.
HUJBI 476367 2009. március 31. 17:28
Válasz erre
szezsolt 476366 2009. március 31. 13:21
Válasz erre
HUJBI 476363 2009. március 30. 20:59
Válasz erre
AEF Designs új kerekek és kiegészítők Merkava 4-eshez és Namer/Chatap átépítő.
sasdaf 476362 2009. március 28. 20:02
Válasz erre
Ksznöm mindenkinek!
HUJBI 476357 2009. március 27. 08:11
Válasz erre
MrChef 476356 2009. március 26. 22:29
Válasz erre
ezek szerint nem ért célba a szállítmány. :-D
HUJBI 476355 2009. március 26. 14:12
Válasz erre
az izraeli légierő csapást mér Szudánra.

a 17 autóból álló konvoj fegyvereket szállított a palesztinoknak.
HUJBI 476354 2009. március 26. 12:52
Válasz erre
HUJBI 476353 2009. március 26. 12:51
Válasz erre
http://pagesperso-orange.fr/tsahal.miniature/
MrChef 476352 2009. március 25. 22:03
Válasz erre
A gríz tutira túl nagy szemű. Én átszűrt sivatagi fehér homokot használtam, és az sem lett elég finomszemcséjű. Talán púder, vagy egyéb kozmetikai termék?
HUJBI 476351 2009. március 25. 21:21
Válasz erre
kis csúsztatással ugyanilyen csöve van a Leopardnak és az Abramsnek is. a Merkaváén viszont van egy hővédő köpeny, annak a rögzítésére szolgál.
sdsada 476350 2009. március 25. 14:31
Válasz erre
jaja, azért kell a bluetack... A merkava csövén azok az "abroncsok" merevítést szolgálnak?
HUJBI 476349 2009. március 25. 14:05
Válasz erre
gyakorlatilag amin pofára lehet esni, a fogantyúk kihagyásával.
HUJBI 476348 2009. március 25. 14:05
Válasz erre
Merkava3Siman_1
Merkava3Siman_1
Merkava3Siman_2
Merkava3Siman_2

az igazin így néz ki:
sdafsd 476347 2009. március 25. 13:46
Válasz erre
Blue tack-et használok a kék maszkoló folyadék helyett szerintem azzal egyszerübb és gyorsabb, nekem a gríz jut eszembe, bár a mérethelyességet nem néztem meg de szerintem jó lesz.
MrChef 476346 2009. március 25. 13:11
Válasz erre
Szerintem megőrülsz, mire a folyékony maszkolóval minden szükséges részt lekensz, aztán meg a csúszásgátló felület felszórása után egyesével leszeded csipesszel...A befolyt részeken fel sem jön. Én is használtam a KV-II-eshez folyékony maszkolót, és megbántam.
Az én módszerem: kissé felhigított parkettalakkot ecsetelsz a megfelelő helyre, rászórod a csúszásgátó felülethez használt port/anyagot (amire még rá kell jönni, mi az, melyik a legmegfelelőbb), és a felesleget egyszerűen lefújod + száradás után puha ecsettel letisztítod. Minél hígabb a lakk, annál gyorsabban és annál vékonyabbra szárad.
Ha megnézed a fotókat, a felület szélei teljesen egyenetlenek a tankon, a használat miatt.
MrChef 476345 2009. március 25. 13:05
Válasz erre
Mármint amit mondasz, az is nyaklánc? A golyók megfelelő méretűek? A 2cm-enkénti golyók talán épp jók, mert talán az a leghosszabb szekció (a torony szélein rövidebbek, hátul hosszabbak a láncok).
sdsada 476344 2009. március 25. 07:52
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek. De mit használ az az ember?
MIKE 476343 2009. március 25. 01:24
Válasz erre
Hali!

Kapni olyat is amin vannak kb 2centinként golyók megfelelő méretben,én olyat vettem!Tudom ajánlani!
HUJBI 476342 2009. március 24. 21:49
Válasz erre
én sem beszélek héberül, csak pár szót tudok, számokat, meg az ABC-t. azok a betűk úgy jók, ahogy lerajtoltam őket és nagyjából egy akkora négyzetbe kell beleférniük, mint amit megadtam. vigyázni kell, ha egy betűt máshogy rajzolsz, rögtön más lehet belőle. a jelzések autentikusak, lényegében - tudtommal - 1948. óta ezt használják.
MrChef 476341 2009. március 24. 20:37
Válasz erre
Helló,
én a megfelelő láncot asszem az Azték ékszerboltban vettem. Ezüst, kb. 40 cm hosszú, és 1800 Ft volt. De ha nem ott, akkor másik ékszerboltban. Lényeg, hogy előtted legyen, milyen kell. Így is olcsóbb, mint a Legend kiegészítője.
Most nem vagyok otthon, nem tudok képet feltölteni, de a lényeg, hogy egyenként levágod a megfelelő méretű láncdarabot (kicsit hosszabbat!), és mindegyik végére pillanatragasztóval odaragasztod a sörétgolyót. A láncdarabkákat pedig a torony aljára ragasztod. Mivel kicsit hosszabb a láncdarabka, 1-2 láncszem fel tud feküdni a felületre, hogy odaragadjon.
Pepecs munka, de megéri vesződni vele egy kicsit.
sdsada 476340 2009. március 24. 18:25
Válasz erre
armorama.com/modules.php , ennek nincs élete -.-' de mit használ a csúszásgátlóhoz mert az nagyon élethű, gyertyazselé granulátum?
Grande 476339 2009. március 24. 18:04
Válasz erre
Grande 476338 2009. március 24. 17:50
Válasz erre
A Merkava lánc+golyó párost MrChef kolléga verziójával készítsd. Bizsusnál kisszemü lánc+sörétgolyó és jóadag türelem.

Ha a csúszásgátló felület készítése érdekel, itt van két metódus.
verzió 1
vodnik.net/pages/nonslip/nonslip.htm
verzió 2
armorama.com/modules.php
sdsada 476337 2009. március 24. 17:00
Válasz erre
Még egy kérdés, tudna valaki írni egy oldalszámot ,hogy hol találom meg a csúszásgátlót? köszi
sdsada 476336 2009. március 24. 16:50
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat. Mk III as a tank. A lánc helyett szerintem én drótot fogok használni mintha drótkötél lenne, vagy keresek vmi olcsó bizsut :D Bár tény hogy én a láncokba szerettem bele. Nem tok héberül így nem tom ,hogy mennyire pontos csak kérdezem hogy mit jelent.
MrChef 476335 2009. március 24. 12:56
Válasz erre
Hé, én építettem Mk.III-ast, és igazából csak a toronylánccal bíbelődtem sokat (sörét + ezüstlánc [csak ezt találtam, ami a legközelebb áll a valósághoz; 1800 Ft volt, de a makettes kiegészítők még többe kerülnek]). A lánctalp Friul. Nem kell annyira megőrülni, hogy az utolsó miliméterig ugyanolyan legyen, mint az eredeti, mert akkor 3 évig építhetsz egy tankot.:-) (az általad bemutatott héber krikszkraksz, mármint az Alefbet alapú jelzésrendszer mennyire pontos?)
HUJBI 476334 2009. március 23. 22:21
Válasz erre
- Merkava hányas?
- volt, nem is egyszer (ezért az első kérdés) és mindannyiszor városi harcban is részt vettek.
- ha rá lehet rakni, akkor rakd rá. az ék alak a századot jelöli (lásd egy korábbi hozzászólásomat).
- így van, ezt sajnos Neked kell elkészíteni, tudtommal mindegyiken volt (a módszerről már többször is szó volt ezen a helyen).
- a Merkava motorja elöl van, hátul felfegyverzett katonáknak alakítottak ki helyet (ne kelljen már a tank mellet loholniuk, mégsem Spártában vagyunk).
- így van - itt is az kell mondanom, tudtommal, bár egyesek azt állítják rólam, hogy nem vagyok tévedhetetlen, de ne higgy nekik - sajnos ezt sem úszod meg, a láncot is el kell készítened vagy beéred azokkal a szörnyűségekkel, amiket adnak hozzá. véd a fegyverek ellen, de állítólag demoralizáló hatása is van. ezért nem tettek pl. gumibetétet a lánctalpba sem.

HÁT EZÉRT NEM FOGOK ÉN SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN MERKAVÁT ÉPÍTENI.
sdafsd 476333 2009. március 23. 19:36
Válasz erre
Sziazstok!
Most vettem egy merkavát (Academy) (tom nem a legélethübb) de ez van.. és lenne néhány kérdésem, mert nem nagyon vágom a tankot.
-Egy romos utcarészletbe szeretném behelyezni és a kérdésem az hogy ilyen volt-e?
-A merkava köténylemezére rálehet rakni valami 3 betűs héber krikszkrakszot, az mit jelent? Illetve néhány helyre valamien "A" betűhöz hasonló dolgot, na az mit jelent?
-Eddig az összes képet amit találtam a neten volt csúszásgátló, de ezt szépen lehagyta a gyártó, van csúszásgátló nélküli merkava?
-A meravának a motorja elől van?
-Az összes merkavának van a torony alatt lánca?
HUJBI 476318 2009. március 21. 08:18
Válasz erre
megjött a JB Model esztergált csöve a Tiran-hoz. érdekes megoldás, hogy a csőre ráhúzandó "fémgyűrű" két végét maratott lapokkal kell lezárni. sajnos nincs ráírva, hogy melyik gyártó melyik kitjéhez ajánlott, de ha a gyanta átalakítókat vesszük figyelembe (építsen Trumpeter Ti-67-est, akinek két anyja van) mind a Centurion, mind a Tiran gyanta tornyok "bekötésénél" kisebb átmérőjű a cső vége. valószínűleg a fröccsöntött változatokhoz van méretezve.

és notarius-nak hála, van két pár arab rendszámtáblám is a Mig-től. festésük igazi élmény lesz.
CrazyCharlie 476317 2009. március 18. 22:12
Válasz erre
HUJBI 476316 2009. március 18. 22:09
Válasz erre
nekem a Magach 6 füzet van meg és érthetetlen módon tele van Magach 6 képekkel. :)
CrazyCharlie 476315 2009. március 18. 21:40
Válasz erre
Akkor köszi, de hagyd csak. Későbbi járgány lesz, azokról legalább van is képem.
HUJBI 476314 2009. március 18. 20:01
Válasz erre
nézek majd konkrét tankokat is. a tankos, amit beletettél, viszont későbbi, nem '82-es.
CrazyCharlie 476313 2009. március 18. 19:41
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208.